Stare gry

  • 21 Odpowiedzi
  • 4333 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Stare gry
« dnia: Listopad 20, 2005, 15:23:57 »
Witam wszystkich uczestników forum,

Niebawem (gdy tylko otrzymam wypłatę) stanę się posiadaczem swojego pierwszego Pocketa. Nie ukrywam, że mam zamiar używać go głównie do rozrywki, w tym także do uruchamiania starych gier. Mam w związku z tym dwa pytania:
1. Czy ktoś próbował uruchomić Curse of Monkey Island (trzecią część cyklu) na ScummVM? Wiem, że gra działa na porcie pecetowym, a główną trudnością w uruchomieniu jej na PPC jest objętość (2 CD), ale interesuje mnie przede wszystkim płynność działania, jako że CMI jest bardziej technicznie zaawansowana od poprzednich gier cyklu.
2. Niektórzy forumowicze być może pamiętają popularną niegdyś sagę RPG pod tytułem Ishar. Zastanawiam się nad możliwością uruchomienia jednej z tych gier na PPC - czy emulatory DOS-a jej podołają?

Z góry dziękuję za odpowiedź i serdecznie pozdrawiam,

--
Shaggie.

*

Offline lipciopda

  • ******
  • 6801
  • Płeć: Mężczyzna
Stare gry
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 21, 2005, 00:36:21 »
jesli myslisz o emulacji to kup najszybszy PDA z ekranem QVGA na jaki cie stac - ekran VGA nie jest potrzebny przy emulacji, a bardzo spowolni PDA

Stare gry
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 22, 2005, 20:14:10 »
Dziękuję za radę, ale raczej z niej nie skorzystam - zdecydowałem się już na Looxa 720.
Rozumiem jednak z tego, że na niezbyt szybkich Pocketach nie ma co liczyć na działanie emulatorów z przyzwoitą prędkością?

*

Offline Robiq

  • 26
Stare gry
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 22, 2005, 20:49:35 »
spokojnie działają - u mnie scumm chodził na Ipaqu 2210 i nawet SE P900 ;)

*

silentjob

Stare gry
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 22, 2005, 20:55:45 »
Niekoniecznie z nieprzyzwoitą;), na Loox'ie komfort grania/emulacji jest bardzo dobry, i nie powinno być z nią żadnych problemów.

*

Offline kanczug

  • ******
  • 19211
    • http://www.pdaclub.pl
Stare gry
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 22, 2005, 21:09:08 »
Na tym PDA bedziesz mial problemy tylko z GameBoy Advance i Playstation... no i z Pocket DOSem jesli gry beda wymagaly 386/486. Reszta bedzie dobrze dzialac.

*

Offline GOKU

  • ***
  • 487
Stare gry
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 23, 2005, 22:43:51 »
Sorry za offtopic, ale czy Ty przypadkiem nie jestes Shaggy z Lugpolu? :)

A tak pozatym to zwroc uwage na rozlozenie przyciskow, zeby mozna bylo wygodnie grac w co niektore gry. Najlepiej, aby jakis przycisk byl na gornej czesci palmtopa, zeby mozna bylo grac w landscape bez dyskomfortu

*

Offline voydd

  • ***
  • 443
  • Płeć: Mężczyzna
  • Rejestracja: 22 Maj 2005
  • Sprzęt: Galaxy S, G1, Kaiser, Loox 720, SE W950i
Stare gry
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 23, 2005, 23:13:45 »
Shaggie, bez obaw, sam czesto wieczorami przed snem "łoję" w gierki interpretowane przez scumma, oraz emulowane przez Morphgeara (SNES). W scumma w trybie landscape, w Flashbacka i Lost Vikings na SNESie normalnie, w obu przypadkach z dzwiekiem. W Morphgear jest tyle opcji wyswietlania obrazu i emulacji dzwieku, ze gry ze SNESa chodza plynnie.

Stare gry
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 24, 2005, 03:19:20 »
Dziękuję wszystkim za pomoc. Curse of Monkey Island rusza na P90 i 16 MB RAM-u, mam nadzieję, że Loox podoła tak wygórowanym wymaganiom :) Problemem może być to, że gra działa w 640x480 - czy ScummVM obsługuje ekrany VGA?

Cytat: goku
Sorry za offtopic, ale czy Ty przypadkiem nie jestes Shaggy z Lugpolu? :)
Tak, to ja. Świat jest mały :)

*

Offline kretes

  • **
  • 134
  • Płeć: Mężczyzna
Stare gry
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 24, 2005, 08:28:40 »
Z tymi rozdzielczościami jest na odwrót. CoMI nie pójdzie na QVGA bo scummvm nie obsługuje zmniejszenia rozdzielczości. Na VGA powinien, nie widziałem, ale piszą że powinien.

Stare gry
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 25, 2005, 17:45:57 »
Ok, dziękuję. Gdy już będę miał Looxa i zafunduję sobie jakąś pojemną kartę pamięci, przetestuję ScummVM pod kątem CMI i nie omieszkam podzielić się wrażeniami na forum.

*

Offline Bardo

  • **
  • 115
Stare gry
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 05, 2005, 07:17:03 »
Mam ekran Qvga i Comi poszlo mi bez problemu, polecam, bo to swietna gra :)

Stare gry
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 06, 2005, 22:12:54 »
Wczoraj udało mi się przetestować obie kwestie, które poruszyłem w tym wątku. Nie dysponuję na razie kartą o odpowiedniej pojemności, więc poprzestałem na wersji demo Curse of Monkey Island (pełna zajmuje 2 CD). Udało mi się też uruchomić Ishara 2 przez PocketDOS-a.
Obie gry działały z prędkością, którą mogę określić jako zadowalającą, aczkolwiek niekomfortową. CMI chodzi nieco lepiej od Ishara na emulowanym x86. Niestety obie gry wydały się niegrywalne z technicznego punktu widzenia - obie wykorzystują mysz w sposób, jaki niemożliwy jest do zasymulowania rysikiem (dotknięcie rysikiem ekranu jest równoznacznie z kliknięciem, a nie najechaniem tylko kursora). A przynajmniej mi się to nie udało, bo inni ponoć żadnych problemów z CMI nie mają.
Jako dowód odsyłam do screenshotów obrazujących Ishara 2 pod PocketDOS-em (screeny wykonane PCS, który nie radzi sobie z rozdzielczością VGA):
[pic=http://www.maj.com/gallery/shaggie/vintage/ishar2_pda_1.gif]
[pic=http://www.maj.com/gallery/shaggie/vintage/ishar2_pda_2.gif]
[pic=http://www.maj.com/gallery/shaggie/vintage/ishar2_pda_3.gif]
[pic=http://www.maj.com/gallery/shaggie/vintage/ishar2_pda_4.gif]

Stare gry
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 08, 2005, 09:06:51 »
jak cię kręcą RPG to polecam Dungeon Master jak dla mnie super poza tym na SNES jest Might and Magic i trochę mangowych RPG niektóre bardzo fajne na: breath of fire.... wszystko bez problemu będzie ci działąło na Looxie

Stare gry
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 08, 2005, 23:57:12 »
Cytat: pipeman
jak cię kręcą RPG to polecam Dungeon Master jak dla mnie super poza tym na SNES jest Might and Magic i trochę mangowych RPG niektóre bardzo fajne
Dzięki. W Dungeon Mastera chętnie pogram na Looksie, jednak japońskich erpegów nie lubię. Marzy mi się natomiast Baldur's Gate w wersji na PPC, zwłaszcza, że istnieje emulator Infinity Engine (na którym to silniku chodzi BG) z opublikowanym kodem źródłowym. Pozostaje tylko kwestia kompilacji pod pockety...

PS: Małe sprostowanie w sprawie grywalności emulowanych gier: wszystko jest w porządku, odrobina inteligencji i nie ma problemu z obsługą rysikiem bardziej złożonych funkcji :)

*

Offline BERDy

  • 18
Stare gry
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 14, 2005, 02:41:39 »
mam XDA1 i CoMI chodzilo dobrze, trzeba jedynie zmienic czcionke, poniewaz standardowa jest zbyt mala, reszta jest ok, jesli martwisz sie pojemnoscia to moge Cie pocieszyc, ze po zrezygnowaniu z filmow, muzyki i mowy (pojedyncze dzwieki zostaja) gra zajmuje cos okolo 150 mb, i nie mowie tu o zadnych wersjach obcietych, osobiscie zgrywalem wybrane pliki z obu plyt z oryginalnej kopii :)  a robi sie to tak :

Monkey Island 3-Curse of Monkey Island (directory: com1)
======================================
(Status: considered 80% complete in PocketScumm v0.7.0)

Curse of Monkey Island comes on 2 cdroms, but some of the
files on Disk1 are simply duplicated on Disk2 so the actual
size of the game is less than the sum of all files on both disks!

Full installation (size .98g):
This installation just fits on a 1gig storage card. First, from
Disk1, transfer files Comi.la0 and
Comi.la1 and the directory:
Resource into a directory named, com1, that you created
in your main PocketScumm directory. (The Resource directory
contains all video, music and voice files.)
Next, from Disk2, transfer over the file: comi.la2.
You will notice that a Resource directory is also present
on Disk2, but it contains some duplicate files that were in
the Resource directory on Disk1. It's easiest simply to
select (highlight) all the files in the Disk2 Resource
directory and copy them over to the Resource directory that
is already present in your com1 directory.
Just say 'No to All'
when you are asked if you want to replace
the files that are already present.

Installation without music (662mb):
Install as above, but remove the files, Musdisk1.bun and
Musdisk2.bun from the Resource Directory.

Installation with no music and no voice (470mb):
Install as with the installation without music, but also
remove the files, Voxdisk1.bun and Voxdisk2.bun from
the Resource directory.

Minimal Installation (146mb)
Transfer the following files (from Disk1 &2) to your com1 directory:
Comi.la0, Comi.la1, Comi.la2, Font1.nut, Font2.nut, Font3.nut,
Font4.nut, Font5.nut, Language.tab
This is similiar to the 470mb installation above, but removes all
the *.san (video cut-scene) files. This will play the main game
without introductory (and other) video scenes, music or voice.
However, some sound effects are still present.

Helpful Hints Running Curse of Monkey Island
1. Make sure to assign a button for Rt-Click in Options.
2. As usual, tapping the stylus acts as the Left-Click. Tapping
on an area of the screen that causes the cursor to turn Red means
that some action can be taken. To do that, hold the stylus at that
position until the Action Interface (also called the Verb Coin)
comes up. It will have on it a 'Grabbing Hand' to pick up, push or
use something, a 'Skull' to examine objects, and a 'Parrot'
to talk to, eat, drink, taste, blow, or bite. At first, it will
seem tricky using the Verb Coin- the best way is to hold the stylus
on the screen until the Verb Coin appears and then, without taking
the stylus off the screen slide it over the Hand, Skull or Parrot,
then withdraw it.
3. Use the Rt-Click button to bring up the Inventory chest. Double-tap
the stylus on the desired item until it looks like there are
2 of the items. Place the stylus on the 'duplicate' item
that moves and carefully move it off the Inventory chest which
will cause the Inventory screen to disappear. Continue to
'hold' the item with the stylus and move
it to where you wish to use it.
4. When you place the stylus at certain points on the screen,
a Red Arrow may appear. That means that Guybrush can exit to
another location.
5. Font issues: If you are depending on using text speech (because
you are using some of the smaller configurations), you
will find the text difficult to read because it is a)too small
and b)it's a crappy Times New Roman pixelated font!
Luckily, there's an easy fix to make the font more readable by
increasing the size. The main speech text apparently uses the font
stored in the file font0.nut, so simply rename the font0.nut file to
something like font0.sav (to save it),make a copy of the font4.nut
file (which is a larger font), then rename the copy to
font0.nut. I haven't checked far enough to see whether it would
be useful to do the same with the files: font1.nut, font2.nut
and font3.nut (ie. copy font4.nut to them), but you can
experiment if text in other parts of the game appear too small.

..jezeli nie mozna wklejac tresci z innego forum prosze o edytowanie tego posta, link do oryginalnego posta to
http://www.pocketmatrix.com/forums/viewtopic.php?t=8606

pozdrawiam :)

Stare gry
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 17, 2005, 02:32:38 »
Spróbowałem zrobić według jednego ze sposobów. Mam kartę o pojemności tylko 512 MB, więc zdecydowałem się na minimalną instalację. Jednak podczas uruchomienia gry Scumm krzyczy, że brakuje mu plików musdiskX.bun - co jest logiczne, bo ich przecież nie wrzuciłem do Resource. Jak to ominąć?

*

Offline Poklik

  • *****
  • 2379
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.poklik.yoyo.pl
  • Sprzęt: eee... 901
Stare gry
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 19, 2005, 23:07:29 »
Może spróbuj utworzyć nowy, pusty plik (np. tekstowy), zmienić jego nazwę na musdiskX.bun i wrzucić do odpowiedniego katalogu.

Stare gry
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 20, 2005, 23:42:55 »
Cytat: "Poklik"
Może spróbuj utworzyć nowy, pusty plik (np. tekstowy), zmienić jego nazwę na musdiskX.bun i wrzucić do odpowiedniego katalogu.

Nie, próbowałem. Powoduje totalną zwieszkę.

*

Offline BERDy

  • 18
Stare gry
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 30, 2005, 05:15:39 »
szczerze mowiac nie mialem zadnych problemow z minimalna instalacja, jedyne, co moge podpowiedziec, to zeby uzyc najnowszego scumma, nic innego nie przychodzi mi do glowy

*

Offline AwerS

  • 12
A spolszczenie
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 19, 2006, 13:54:17 »
Mam pytanie posiada ktos spolszczenei textow do tej gry :) albo do czesci poprzednich

*

Offline piku

  • 15
Stare gry
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 21, 2006, 19:56:41 »
cóż udało mi się uruchomić CMI pełną wersję na 512MB, też na loox'ie 720

polecam lekturę http://www.pocketmatrix.com/forums/viewtopic.php?t=8606 - zresztą część opisu została przytoczona tutaj wcześniej

Cały trik polega na pokompresowaniu wszystkiego co się da (odpowiednie narzędzia znajdziesz w tools'ach na stronie scumma w dziale download) wtedy zajmuje to ok 390 MB. Komresujesz również pliki *.bun - w toolsach jest tam takie narzędzie, compress_bun.exe czy coś podobnego.

Życzę powodzenia

Awers: o ile wiem takowe nie istnieją niestety a może na szczęście