witam, dziś zapraszam na opisik emulatora rewelacyjnej zabawki - SNESa.
Zdobycie przyzwoicie działającego emulatora SNESa, najlepiej darmowego było pierwszym celem z zakresu emulacji, ze wzgledu na EARTHBOUNDA(mother 2).
Nie było to łatwe i początkowo byłem rozczarowany, gry działały mniej więcej tak, jak na starym, 133mhz laptopie, bardzo wolno i ledwo z dźwiękiem..ledwo..
Po sprawdzeniu z 7 wersji różnistych, łacznie z morphgearem wybrałem jedną, chyba najlepiej dzialającą...
o niej ten art.
Updated:
wersja xscale 1.12.200 build 2003-01-16 by n0p, to NIE JEST nORMALNY BUILD 1.12.200, który można ściągnąć ze stronek róznistych, zwykła 1.12.200 jest wolniejsza od opisywanej przez mnie.
Sprawdzić, która to wersja najlepiej poprzez ustawienie trybu landscape, jeśli widzicie skin jak na obrazkach poniżej, to jest ta wersja, jeśli wygląda to inaczej, lub jest czarno, to jest wersja wolniejsza(z której powstała opisywana własnie).
download:
dla procków xscale:
http://www.fileshack.us/files/1844/pSNES-XScale.rarlub
http://n0p.averest-k.ru/download.php?PocketSNES-XScale.raroraz dla procków ARM:
http://n0p.averest-k.ru/download.php?PocketSNES-ARM.rarupdate: ciekawa rzecz na temat wyboru wersji:
mając proca xcsale po raz kolejny okazuje się, że wersja ARM działa lepiej niż xscale. dziwne.
dodatkowo, warto dograć do katalogu windows to:
http://www.fileshack.us/files/1844/ESSENTIALS.rarsą to biblioteki rozszerzające wybór pliku itp rzeczy, wierzcie mi, zauwazycie róznicę od razu..
Przegląd opcji:
display:

można tutaj ustawić tryb wyświetlania:
-portret:

-tryb poziomy:

-tryb poziomy rozciągnięty:

ten ostatni jest o tyle osobliwy, że stosuje jakiś magiczny tryb interpolacji, wygląda to hm jak na telewizorze, łącznie z "color bleeding", ciekawy efekt, jakby symulacja słabej jakości kabla:)
dodatkowo możemy ustawić wyświetlanie klatek, oraz bardzo ważną rzecz efekty przezroczystości( część gier nie będzie bez tego wyświetlana poprawnie, z drugiej strony te, które bez tej opcji będą działać, będą działać trochę szybciej, lepiej jednak zostawić tą opcję włączoną...).
UPDATE:
frameskip jest istotna opcją i kilka słów na ten temat:
generalnie, emulator świetnie spisuje się z rysowaniem frafiki. Naprawdę 60 klatek na sekundę wygląda superpłynnie, ale:
przy framskip>0 emulacja jest po prostu odpowiednio szybka, tzn nie ma efektu "matrixa"(spowolnienia z ultrapłynnym obrazem). Dodatkow, zwykle nie warto używać AUTO FRAME SKIP, który anuluje ustawienie opcji frame skip, oraz potrafi namieszać w odtwarzaniu dźwięku(nagłe zwolnienia, przyspieszenia...).
Na procku pxa263 300 mhz przy wyłączonym dźwięku emulka śmiga na frameskip 1, czasem nawet na 0. przy właczonym.... jest różnie, ja muszę zwiększać ilośc nawet do 4.
dźwięk:

hmmm sporo opcji, ciężkie kompromisy, mój sprzęt daje sobie radę tylko przy 8bitach przy rate low lub trochę wyżej..

szkoda, bo dźwięk czasem w grach jest świetny(np. jak zwykle earthbound ehhh).
przyznaję, nie umiem określic znaczenia wszystkich opcji..
te ważne dla mnie to:
sync sound- dziwne, wyłączenie tej opcji zwykle nie rozsynchronizuje dźwięku a działa lepiej...hm
enable echo, envelope height reading - włącza efekty specjalne dźwieku snesa, bez nich brzmi to dość,..ubogo.
stereo jest warte uzycia.
interpolate sound wygładza brzmienie,
UPDATE: nie wiem, jak jest na szybkich maszynach, na mojej 16 bit audio quality niestety powoduje bardzo dziwny distort dźwięku, niezależnie od innych ustawień...szybkości procka itp..
dźwięk to bolesna sprawa, o ile np chrono trigger na luzie można ustawić na lepszą jakość, niektóre tytuły niestety nie dają rady.;(
warto trochę tu pogrzebać, chyba, że ktoś ma w miarę szybki sprzęt.
Z kolei paradoksalnie: mogę grać bez dźwięku przy zapuszczonej mp3jce w tle i emulka NIE zwalnia, dziwne trochę...
---------mały update:
okazuje się, że czasem bez sync sound dźwięku nie ma w ogóle, więc polecam włączyć ją dla pewności...dziwne..może to zależeć od tytułu..hm
buttons:

hm opis jest zbędny, istotne buttony to: kierunki(heh) i A, B, start i select, reszta przydaje się w sporadycznych przypadkach.
skin chooser:

w przypadku display portrait na ekranie mamy hm pada.
można wybrać skórkę, zastanawiam się nad zrobieniem własnej, przydałaby się jakaś czarna na noc..imho. natenczas w emulatorze są dwie.
MENU tools:

jak widzimy, miło - 9 pozycji na każdą grę wystarcza, szkoda ,że nie mozna nazywać save'ów, łatwo zapomnieć co gdzie jest....
UPDATE:
Należy pamiętać, ze saves z innych wersji pocketsnesa mogą działać niewłaściwie, mialem parę problemów z użyciem saveów z wersji bleeding edge.
-------------------
Podejrzewam, że jest lepsza aletrnatywa dla wersji, ktorą tu prezentuję; w przypadku, gdy znajdę takową, myślę, ze wystarczy zmienić tylko link do downloadu i nr. wersji, z prostej przyczyny: większośc emulek snesa oparta jest na tej linii(pocketsnes bleedin edge itp wersje)...
Załózmy, że nadal szukam, ta proponowana u mnie działa najlepiej...
przykładowe polecane przez mnie tytuły:
- earthbound - parenaście godzin hm przygodówki z obłędnym schizem, na początku myślałem, ze to gra dla dzieci lol.
- Chrono Trigger - rpeg, sporo walki, znakomita grafika, świetna historia.
- breath of fire 2 - ideowo podobny do poprzednika, dobra gra,czasem może zbyt trudna,,
- micromachines - choć nie przepadam za tym typem gier, ta jest miła, szybka(może zbyt szybka...), wyścigi małych samochodzików, widok z góry.
- seria final fantasy - no comments.
-----------------
jeszcze jedno słowo:
dla posiadaczy szykich maszyn właściwie polecam Morphgeara, jego głowną zaletą jest dowolne skalowanie ekranu, wygładzanie powiększonego ekranu oraz sporo opcji konfiguracyjnych.
pozdrawiam...