pocketsnes - 'by n0p.

  • 17 Odpowiedzi
  • 1866 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
pocketsnes - 'by n0p.
« dnia: Kwiecień 29, 2006, 12:59:11 »
witam, dziś zapraszam na opisik emulatora rewelacyjnej zabawki - SNESa.

Zdobycie przyzwoicie działającego emulatora SNESa, najlepiej darmowego było pierwszym celem z zakresu emulacji, ze wzgledu na EARTHBOUNDA(mother 2).

Nie było to łatwe i początkowo byłem rozczarowany, gry działały mniej więcej tak, jak na starym, 133mhz laptopie, bardzo wolno i ledwo z dźwiękiem..ledwo..

Po sprawdzeniu z 7 wersji różnistych, łacznie z morphgearem wybrałem jedną, chyba najlepiej dzialającą...

o niej ten art.

Updated:

wersja xscale 1.12.200 build 2003-01-16 by n0p, to NIE JEST nORMALNY BUILD 1.12.200, który można ściągnąć ze stronek róznistych, zwykła 1.12.200 jest wolniejsza od opisywanej przez mnie.
Sprawdzić, która to wersja najlepiej poprzez ustawienie trybu landscape, jeśli widzicie skin jak na obrazkach poniżej, to jest ta wersja, jeśli wygląda to inaczej, lub jest czarno, to jest wersja wolniejsza(z której powstała opisywana własnie).

download:

dla procków xscale:
http://www.fileshack.us/files/1844/pSNES-XScale.rar
lub http://n0p.averest-k.ru/download.php?PocketSNES-XScale.rar

oraz dla procków ARM:
http://n0p.averest-k.ru/download.php?PocketSNES-ARM.rar

update: ciekawa rzecz na temat wyboru wersji:
mając proca xcsale po raz kolejny okazuje się, że wersja ARM działa lepiej niż xscale. dziwne.

dodatkowo, warto dograć do katalogu windows to:
http://www.fileshack.us/files/1844/ESSENTIALS.rar
są to biblioteki rozszerzające wybór pliku itp rzeczy, wierzcie mi, zauwazycie róznicę od razu..

Przegląd opcji:

display:



można tutaj ustawić tryb wyświetlania:
-portret:



-tryb poziomy:



-tryb poziomy rozciągnięty:



ten ostatni jest o tyle osobliwy, że stosuje jakiś magiczny tryb interpolacji, wygląda to hm jak na telewizorze, łącznie z "color bleeding", ciekawy efekt, jakby symulacja słabej jakości kabla:)

dodatkowo możemy ustawić wyświetlanie klatek, oraz bardzo ważną rzecz efekty przezroczystości( część gier nie będzie bez tego wyświetlana poprawnie, z drugiej strony te, które bez tej opcji będą działać, będą działać trochę szybciej, lepiej jednak zostawić tą opcję włączoną...).

UPDATE:

frameskip jest istotna opcją i kilka słów na ten temat:
generalnie, emulator świetnie spisuje się z rysowaniem frafiki. Naprawdę 60 klatek na sekundę wygląda superpłynnie, ale:
przy framskip>0 emulacja jest po prostu odpowiednio szybka, tzn nie ma efektu "matrixa"(spowolnienia z ultrapłynnym obrazem). Dodatkow, zwykle nie warto używać AUTO FRAME SKIP, który anuluje ustawienie opcji frame skip, oraz potrafi namieszać w odtwarzaniu dźwięku(nagłe zwolnienia, przyspieszenia...).



Na procku pxa263 300 mhz przy wyłączonym dźwięku emulka śmiga na frameskip 1, czasem nawet na 0. przy właczonym.... jest różnie, ja muszę zwiększać ilośc nawet do 4.

dźwięk:



hmmm sporo opcji, ciężkie kompromisy, mój sprzęt daje sobie radę tylko przy 8bitach przy rate low lub trochę wyżej..:( szkoda, bo dźwięk czasem w grach jest świetny(np. jak zwykle earthbound ehhh).
przyznaję, nie umiem określic znaczenia wszystkich opcji..
te ważne dla mnie to:

sync sound- dziwne, wyłączenie tej opcji zwykle nie rozsynchronizuje dźwięku a działa lepiej...hm
enable echo, envelope height reading - włącza efekty specjalne dźwieku snesa, bez nich brzmi to dość,..ubogo.
stereo jest warte uzycia.
interpolate sound wygładza brzmienie,

UPDATE: nie wiem, jak jest na szybkich maszynach, na mojej 16 bit audio quality niestety powoduje bardzo dziwny distort dźwięku, niezależnie od innych ustawień...szybkości procka itp..


dźwięk to bolesna sprawa, o ile np chrono trigger na luzie można ustawić na lepszą jakość, niektóre tytuły niestety nie dają rady.;(
warto trochę tu pogrzebać, chyba, że ktoś ma w miarę szybki sprzęt.
Z kolei paradoksalnie: mogę grać bez dźwięku przy zapuszczonej mp3jce w tle i emulka NIE zwalnia, dziwne trochę...


---------mały update:
okazuje się, że czasem bez sync sound dźwięku nie ma w ogóle, więc polecam włączyć ją dla pewności...dziwne..może to zależeć od tytułu..hm

buttons:



hm opis jest zbędny, istotne buttony to: kierunki(heh) i A, B, start i select, reszta przydaje się w sporadycznych przypadkach.

skin chooser:



w przypadku display portrait na ekranie mamy hm pada.
można wybrać skórkę, zastanawiam się nad zrobieniem własnej, przydałaby się jakaś czarna na noc..imho. natenczas w emulatorze są dwie.

MENU tools:



jak widzimy, miło - 9 pozycji na każdą grę wystarcza, szkoda ,że nie mozna nazywać save'ów, łatwo zapomnieć co gdzie jest....

UPDATE:
Należy pamiętać, ze saves z innych wersji pocketsnesa mogą działać niewłaściwie, mialem parę problemów z użyciem  saveów z wersji bleeding edge.

-------------------

Podejrzewam, że jest lepsza aletrnatywa dla wersji, ktorą tu prezentuję; w przypadku, gdy znajdę takową, myślę, ze wystarczy zmienić tylko link do downloadu i nr. wersji, z prostej przyczyny: większośc emulek snesa oparta jest na tej linii(pocketsnes bleedin edge itp wersje)...
Załózmy, że nadal szukam, ta proponowana u mnie działa najlepiej...


przykładowe polecane przez mnie tytuły:
- earthbound - parenaście godzin hm przygodówki z obłędnym schizem, na początku myślałem, ze to gra dla dzieci lol.
- Chrono Trigger - rpeg, sporo walki, znakomita grafika, świetna historia.
- breath of fire 2 - ideowo podobny do poprzednika, dobra gra,czasem może zbyt trudna,,
- micromachines - choć nie przepadam za tym typem gier, ta jest miła, szybka(może zbyt szybka...), wyścigi małych samochodzików, widok z góry.
- seria final fantasy - no comments.

-----------------

jeszcze jedno słowo:

dla posiadaczy szykich maszyn właściwie polecam Morphgeara, jego głowną zaletą jest dowolne skalowanie ekranu, wygładzanie powiększonego ekranu oraz sporo opcji konfiguracyjnych.


pozdrawiam...

*

Offline cynik

  • ****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
  • Voerboer
  • Sprzęt: Loox 720, SE K750
pocketsnes - 'by n0p.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 29, 2006, 13:15:05 »
xoen rozjasniasz mroki emulacji pierwszorzednie. Samemu by mi sie po prostu nie chcialo wyszukiwac tylu informacji, dobra robota! Odpale to ustrojstwo jak tylko ktos reanimuje mojego PDA [utopil sie wczoraj].

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
pocketsnes - 'by n0p.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 29, 2006, 13:22:33 »
nie widzę, żeby z nerwów zmienił ci się charakter pisma, czyli chyba nie jest martwy na amen?
mam taką nadzieję...
dzięki za comment, ratuj pocketa.

btw, ja wczoraj prawie straciłem pocketa na koncercie Armii.. ale i on i ja zyje.

*

Offline cynik

  • ****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
  • Voerboer
  • Sprzęt: Loox 720, SE K750
pocketsnes - 'by n0p.
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 29, 2006, 13:40:19 »
Nie wiem czy martwy na amen, tuman jeden go do piwa wrzucil heh. Najwyzej wymusze na nim odszkodowanie i sobie cos innego kupie...

No ale zeby nie bylo OT - jeszcze cyknij taki poradnik odnosnie dosa i bedzie genialnie :)

*

Offline kanczug

  • ******
  • 19211
    • http://www.pdaclub.pl
pocketsnes - 'by n0p.
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 29, 2006, 14:04:48 »
A to czytaliscie?
http://pdaclub.pl/view.php?news_id=8966
http://pdaclub.pl/view.php?news_id=9001

Najlepszy do emulacji SNESa jest MorphGear

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
pocketsnes - 'by n0p.
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 29, 2006, 14:09:13 »
hm myśle o dosie i win 3.x ale to jest choernie problematyczna materia, przykładowo, pocketdos z swoim czasowym trialu przypomnieniem odbiera mi chęć do próbowania...no i koszmar z konfiguracją ems,xms, sterownik pocketdosowy jest praktycznie niekompatybilny z niczym, a z kolei standardowe przeróbki konfigów rodem z dosu z kompa nie działają jak należy, trzeba uzywać hm emulatorów.. rodzaju pamięci, słowo mi wyleciało... tzn dla jasności instalka dosa to nie problem i manual na homepage pocketdosa jest jasny, ale odpalić już na takim dosie czegoś, co wymaga pamięci raczej się nie uda, bo jest 640 kb only. po dodaniu sterownika pamięci z pocketdosowej dyskietki(s: bodajże), znów wracamy do kwestii niekompatybilności...
fakt faktem, jakoś w końcu mi się udało zainstalowac i dosa i win 3.x, ale po resecie po instalacji poleciał mi win.com, nie zrobiłem kopii partycji i dałem spokój..;/

pdosbox na tym etapie to zbyt chwiejna konstrukcja, więc odpada,

dosbox i dosbox cvs mógłby byc pewnym wyjściem, ale jest masakrycznie ciężko przydzielić mu pamięć, no i jest cholernie wolny.

obiecuję, gdy desperacja mnie ruszy, topic powstanie.

pozdro.

(przepraszam speców za zapewne sporą dozę ignorancji w opisie..nazewnictwo itp..)

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
pocketsnes - 'by n0p.
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 29, 2006, 14:11:40 »
Cytat: "Jakub Kańczugowski"
A to czytaliscie?
http://pdaclub.pl/view.php?news_id=8966
http://pdaclub.pl/view.php?news_id=9001

Najlepszy do emulacji SNESa jest MorphGear


1
od nich zaczynałem przygode z tematem...
znam te linki na pamięć od dnia, w których arty powstały, lecz updates i rozszerzenie tematu, skoro są to arty na stronce, byłyby przydatne imho.
uważny czytelnik tego dzialu forum zauwazy, ze linki te dodaję czasem w moich postach. są znakomite, to fakt.

2
doceniam głos mistrza, przy czym morphgear:

-jest płatny(już wiem, że nie jest:)),
-jest wolniejszy,
+ma smoothing i scaling obrazu,
+przyzwoity interfejs.

zostaję przy pocketsnesie...

*

Offline kanczug

  • ******
  • 19211
    • http://www.pdaclub.pl
pocketsnes - 'by n0p.
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 29, 2006, 14:17:11 »
Modul emulacji SNESa jesli dobrze pamietam jest w MorphGear darmowy...

Co do update'ow to dobrze wiem ze sa potrzebne... brakuje mi jednak czasu na tworzenie nowych artykulow, nie mowiac juz o aktualizowaniu starych. Mam to jednak w planach, choc nie wiem czy kiedykolwiek znajde na to czas...

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
pocketsnes - 'by n0p.
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 29, 2006, 14:21:25 »
dziękuję panu, Jakubie, za stronę i forum. drugiego takiego miejsca jak to nie ma.

mój problem polega na relatywnym a jakze podejściu do tematu. problem wynika z tego, ze mam jedną maszynę do testów, przy szybkim sprzęcie oczywiście, ze bralbym morphgeara., ale naprawdę, mój sprzet nie daje rady....inna wersja palmaxa krći się do 472 mhz, moja nie. mocy brak i szkoda sprzetu imho, i szukam, ciągle szukam kompromisu...

Twoja rada dot darmowego modułu snesa daje mi szanse na sprawdzanie nowych wersji bez stresu ze zaraz już nie odpalę nic. dzięki.

gdybym miał coś jak Fraps, zrobiłbym testy porównawcze.. ale nie mogę polegać na framerate info z emulatorów... poza tym framskipping wyklucza sens, a bez frameskippingu..hm..fakt, to bylby test w stylu benchmark z tcpmp..zobaczę...



UPDATE:

zrobiłem szybki test:

framskip 0, nosound, portrait, 400 mhz, 8/40 mb free mem.

stan framecount po pokazaniu się ekranu tytułowego Chrono Triggera:

morphgear: 28-40 klatek
pocketsnes - stałe 60. wow.

0 frameskip.

ciekawe... może dodam wyniki testów na innych tytulach...

*

Offline KotLarry

  • ***
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: FS Pocket Loox 420 -> i780 6.1 96dpi -> omnia pro4
pocketsnes - 'by n0p.
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 29, 2006, 14:26:16 »
Najwazniejsze kolejny wspanialy tekst! brawa!

Mam tylko pytanie..jak w trybie poziomym zrobic zeby byly te przyciski xy ab oraz na dole load i save? mam te sama wresje tylko dla proc ARM (mam ipaq 3870) i w trybie poziomym nie sa wyswietlane.. czy to jakis skin? z gory dzieki za odp.
Pozdrawiam!
MK.

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
pocketsnes - 'by n0p.
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 29, 2006, 14:31:54 »
właśnie problem polega na tym, że moze nie masz tej samej wersji, to jest niby 1.12.200 build 2003-01-16, ale wierz mi, tamta jest chyba czymś innym(może używasz oryginalnej, wolniejszej wersji!), jesli odnajdę ARM-ową wersję, dam znać, całkiem możliwe, że to wersja n0pa... zaraz sprawdzę, fajnie wyglada landscape z tym skinem,fakt.

update: tak to jest n0p, bóg pocketów:

http://n0p.averest-k.ru/?PocketSNES
a dokładnie:
http://n0p.averest-k.ru/download.php?PocketSNES-ARM.rar

i JEST EDYTOR skinów do landscape,yes!
update: edytor jest genialny.

sprawdziłem wersję arm u mnie, jest skin, tak samo jak na screenach.
pozdrawiam.

pocketsnes - 'by n0p.
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 29, 2006, 14:56:09 »
http://www.pocketgamer.org/sys/files/PocketSNES.zip - wersja dla i2700g (x50v/x51v) czyli z wygładzaniem.

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
pocketsnes - 'by n0p.
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 29, 2006, 14:59:29 »
o rany, screenshoty plizzz, sprzętowe wygładzanie musi byc boskie.

*

Offline kanczug

  • ******
  • 19211
    • http://www.pdaclub.pl
pocketsnes - 'by n0p.
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 29, 2006, 15:01:39 »

*

Offline KotLarry

  • ***
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: FS Pocket Loox 420 -> i780 6.1 96dpi -> omnia pro4
pocketsnes - 'by n0p.
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 02, 2006, 20:31:10 »
Xoen:
Faktycznie używam chyba tej orginalnej wersji..Jednak z tego co zdażyłem sprawdzić to nie jest taka wolna. :)
Ale do rzeczy. Nie wiem czmeu nie uruchamia mi się wersja n0p'a!! Kurde zrobiłem nawet HR (i tak nosiłem się z tym zamiarem), a i tak nie pomogło :/
Macie może jakieś rady?
Pozdrawiam!
MK.

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
pocketsnes - 'by n0p.
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 02, 2006, 20:47:31 »
ta arm wersja czy xscale? hm dziwne...

jeśli nadal nie ruszy, to chyba wartoby sprawdzić wersję "bleding edge" hmmm..

*

Offline KotLarry

  • ***
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: FS Pocket Loox 420 -> i780 6.1 96dpi -> omnia pro4
pocketsnes - 'by n0p.
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 02, 2006, 23:21:34 »
No więc sprawdziłem..i nadal nie bangla ani ARM ani Xscale..Działa tylko właśnie ta wersja "bleding edge" , w której nie działa skin w trybie landscape..a bardzo mi tego brakuje..
A wracając do n0p..kurcze dlaczego to wogóle nawet nie drgnie..żeby chociaż jakiś komunikacik o błędzie..
Pozdrawiam!
MK.

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
pocketsnes - 'by n0p.
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 02, 2006, 23:27:00 »
mam sporo takich sytuacji z różnymi emulatorami... nie ten proc, zapewne, ale o co chodzi, sam nie wiem :s...