PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Oprogramowanie PPC => Emulacja => Wątek zaczęty przez: aurox w Listopad 14, 2005, 21:23:41
-
Jest jakiś emulatorek na PPC do tego PSP bo chiałbym zagrać w pare gierek :)
-
Nie ma żadnego emulatora na PPC i nie zapowiada się w najbliższej przyzłości ażeby powstał. Więcej info w tym wątku:
http://www.pdaclub.pl/forum/posty.php?temat_id=24450
PS. Powinno być Portable:)
-
Dokladnie, ludzie z Sony to nie Partacze:)
-
czy "wy" jak zakldacie watki to nie widzicie dzialu Emulacja? przenosze
-
Sa za to chyba emulatory na PSP. Ostatnio widzialem w necie fotke, jak gosc gra na PSP w giana sisters na emulatorze amigi. Jak to mozna osiagnac?
-
http://emu.makii.pl/psp/PSPUAE040.zip
-
Sa za to chyba emulatory na PSP. Ostatnio widzialem w necie fotke, jak gosc gra na PSP w giana sisters na emulatorze amigi. Jak to mozna osiagnac?
Z choinki się urwałeś, czy co ;) Jak taki sprzęt się pojawia na rynku, to od razu powstają na niego podstawowe emulatory :) http://www.psparchive.de/cgi-bin/cfiles.cgi?0,0,0,0,5
-
tylko czy wszystko chodzi ladnie itp. Bo procek 333 nie jest jakis specjalnie szybszy, chyba, ze nadrabia karta graf. ale przy emulacji to raczej nie ma znaczenia
-
Prawdę mówiąc, nie mogę nic powiedzieć o szybkości działania emulatorów na psp, bo po prostu takiej konsolki nie mam. Jednak pamiętaj, że nie liczy się tylko ilość mhz, a rzeczywista wydajność procesora (porównanie choćby pxa250 400mhz i StrongARM 206mhz).
Jednak myślę, że psp powinno sobie spokojnie poradzić z emulacją Amigi, czy innych.
-
Przy okazji psp. Wspaniała stronko o tym urządzonku http://www.portable.blueeye.pl
-
Psp spokojnie może emulować PSX-a, N64 i Sege Saturn >:) , a Amiga to nie problem :huh: . PSP ma dwa procki 128 bitowe każdy po 166mhz :kill:. Wiem bo mam.
-
a ja bym potrzebował emulatorek PC z PIV minimum 1 GHz i DVD i 128 MB grafom ....
może ironicznie ale trochę fantazji ......
-
oks, ja też ja też
(in the year 2525... if many still alive....)
-
Psp spokojnie może emulować PSX-a, N64 i Sege Saturn >:) , a Amiga to nie problem :huh: . PSP ma dwa procki 128 bitowe każdy po 166mhz :kill:. Wiem bo mam.
Masz PSP ale pojecia o bebechach konsoli juz nie ;)
Poszukaj, poczytaj ...to sie dowiesz
-
hm dual core lol=333mhz..hm.
-
w jednym z tematow rozkrecil sie watek na temat emulacji na PSP i pociagne go dalej tutaj, zeby nie smiecic, najpierw wkleje to co juz bylo w innym temacie, najpierw Nothin zapytal o emulacje na tej maszynce:
glownie skupilem sie na atari, bo tylko do tej maszyny mam sentyment i dziala wszystko swietnie, tylko dzwiek lekkawo charczy, ale ogolnie da sie go sluchac
GameBoy Advanced nie ma donbrego emulatora, nie da sie grac, osiaga sie maksymalnie tak na oko 12 klatek, dziwek to juz calkowita klapa (jest sporo mozliwosci konfiguracji, ale mimo podkrecenia wszystkiego na max, w sensie ustawienia tak, zeby jak najmniejsze wymagania mialo to i tak nie da sie pograc)
GameBoy classic chodzi dobrze, pelna plynnosc
Fajny port Transport Tycoon jest, gra sie tak sobie (galka analogowa w PSP niezbyt sie udala), ale samo wrazenie jest niesamowite, aha i jest to dokkladnie port OpenTTD, bazujacy na plikach TT Deluxe
Amigi, Snesa i tym podobnych nie testowalem, powiedz co dokladnie Cie interesuje, jaka maszyna to Ci sprawdze i opisze wrazenie, najlepiej od razu napisz na co zwracac uwage, bo to w koncu Ty tu jestes guru emulacji
Na koniec napisze trzy slowa na temat sterowania, jak wiadomo PSP samo w sobie jest padem, wiec na ilosc przyciskow i sterowanie nie ma co narzekac, ale jednak do paru rzeczy przyczepic sie mozna, po lewej stronie konsoli mamy krzyzak (chyba d-pad to sie nazywa) jest troche "za szeroki" nie wiem jak duze palce trzeba miec, zeby zrobic ukos, moja dlon do malych nie nalezy, a malo wygodnie wciska sie np. przod i gore na raz.
Pod krzyzakiem jest galka analogowa, wyglada jak glosniczek i dopoki przypadkiem jej nie ruszylem to bylem pewny, ze to glosniczek Na ta galke wszyscy narzekaja, jest to wystajacy dziubek wielkosci glowki od zapalki, na ktory nalozyli ta wlasnie siateczke sprawiajaca wrazenie glosniczka, siateczke mozna powazyc i zdjac i to radze zrobic od razu, zdecydowanie lepiej sie steruje samym dziubkiem niz ta firmowo zalozona siateczka, druga sprawa, ze sam analog kiepsko jest umiejscowiony, zbyt nisko, przez co szybko meczy sie kciuk i po dluzszej obsludze zwyczajnie zaczyna bolec, jest to raczej malo precyzyjny analog.
Zeby nie bylo, ze tylko narzekam na sterowanie to napsize pare slow pochwaly, bo faktycznie bardzo przydaje sie mozliwosc przejscia z krzyzaka na analog, jak gram w gry na atari to niektore lepiej steruje sie krzyzakiem inne analogiem (kazdy z emulatorow, ktory do tej pory testowalem mial mozliwosci zamiany analog/krzyzak). Bardzo to ulatwia i uprzyjemnia doznania, mozna sie lepiej dostosowac do danej gry.
Ekranik PSP do malych nie nalezy z tego co pamietam to ma rozdzielczosc 420x272 czy cos takiego i wszystkie emulki, ktore do tej pory sprawdzalem mialy mozliwosci grania w oryginalnym rozmiarze, rozszerzone wszerz, wzdluz lub rozszerzone na caly ekran.
Nie uzywalem PPC do emulacji, bo do tej pory mialem tylko palmtopa z poprzedniej epoki, wiec nie moge powiedziec czy lepiej sie emuluje na PPC, czy na PSP w kazdym razie z produktu sony jestem bardzo zadowolony, zaskoczyl mnie pozytywnie, na pewno lepsze to niz PeCet. Kiedys bawilem sie w emulacje Genesis na N-Gage i podobnie przyjemnie sie gralo, ale tam byl duzo mniejszy ekranik i korsze przyciki, zbyt male, 2 pogrubione i tylko to przeszkadzalo.
Ostatnia sprawa, gdyby ktos sie zainteresowal emulacja na PSP to trzeba wiedziec, ze tylko dwie wersje firmware pozwalaja na uruchamianie wlasnych aplikacji (1.0 i 1.5) przy czym 1.5 jest najlpeszym wyborem. Oczywiscie juz niegdzie nie kupi sie konsoli o takim firmware, bo pozwala on takze grac w piraty i sony szybko go wycofalo i zastapilo nowszym. Sony mocno walczy o to, zeby nie mozna bylo robic downgrade z nowszych softow, do tej pory udalo sie zlamac soft 2.0, chyba 2.01, 2.5/2.6 i z nich przejsc do 1.5 (dla softow 2.5 i 2.6 trzeba posiadac oryginal GTA LCS, zeby wykorzystac blad w grze, ktory pozwoli na downgrade). Jest jesczcze 2.7/2.71 i 2.8 z tymi poki co nic sie nie da zrobic, ale ciagle trwaja prace. PSP z softem 1.5 oczywiscie jest nieco drozsze i dochodzi do takich sytuacji, ze nowe PSP w sklepie mozna kupic za 600zl, a uzywane z softem 1.5 potrafia i za 800zl pojsc na allegro.
Nothin spytal dalej o emulacje amigi, snesa i tym podobnych, zrobilem szybkie testy i takie odczucia
GameBoy Advanced - wyszla nowa wersja nie oznaczona numerkiem, szybsza o az 3% w porownaniu z poprzednimi i faktycznie dziala to nieco lepiej, ale grac sie w dynamiczne gry nie da, probowalem na THPS, i F-Zero, gry dzialaja i sa plynne, aczkolwiek wszystko dzieje sie conajmniej 2 razy wolniej niz powinno, co ciekawe juz prawie mamy plynnosc, czesto menu chodzily tak samo jak na oryginale
Amiga - praktycznie to samo co w GBA, gry chodzily plynnie, nie skakaly, ale niestety duzo wolniej niz w oryginale, jednak lepiej niz wygladalo to na GBA, w przypadku GBA mysle, ze jeszcze dlugo nic nie wymysla co by mocno przyspieszylo gry, w przypadku Amigi mysle, ze juz jest okolo 80% predkosci oryginalu, do tego jest prawie plynnie, badzmy dobrej mysli. Testowalem lotusa III, SWoS, Micro Machines, pierwsza sie uruchomila i miala przebliski calkowitej predkosci, dzwiek czasem chodzil jak na oryginalem, a czasem haczyl, samego wyscigu nie udalo mi sie uruchomic, bo nie wiem jak, SWoS dziala najlepiej z wszystkich, grac w sumie by sie dalo, jednak wszystko w zwolnionym tempie, menu bardzo plynne, Micro Machines w ogole sie nie uruchamialo
Co wazne w przypadku Amigi, jest bardzo duzo opcji do wyboru jednak wszelkie kombinacje nie dawaly idealnego efektu, bardzo wazna sprawa, wsystko bez dzwieku testowalem, bo z dzwiekiem plynnosc byla tragiczna. Ciekawa sprawa tez jest klawiatura z amigi, wciskajac jeden z klawiszy na PSP odpala sie przezroczysta klawiatura i mamy dostep do kazdego klawisza, w normalnym trybie, bez klawiatury krzyzak robi za joystick, analog steruje myszka.
Pozniej sprawdze snesa i inne maszynki bo teraz juz mi czasu nie starczylo.[/quote]
-
Jeżeli chodzi o SNES to PSP emuluje go dobrze, ale nie wszystkie gry chodzą na 100 %. np. donkey kong(jednak grać się da), a Megadrive to już odlot, nie natrafiłem na gierkę która by nie chodziła na full. Mnogość opcji w emulatorach na tą konsolkę przywraca o zawrót głowy :-).
Nie sprawdzałem, ale również neo geo cd chodzi z bardzo dobrą szybkością, oraz niektóre gry na N64( mario kart 64 również chodzi bardzo dobrze)
i nie ma co się czepiać sterowania bo w porównaniu z PDA jest po prostu miodzio.
-
no to mamy tutaj małą rozbieżność opinii:
mario kart 64 również chodzi bardzo dobrze
samo przebrniecie przez menu Mario Kart 64 zajelo mi okolo 6 minut, do samej dogrywki nawet nie doszedlem, wiec odpowiedz nasuwa sie sama, jak to bedzie dzialac
:mysli:
-
ja swoja wypowiedzc poprzedzilem empirycznymi odczuciami, wybadalem temat organoleptycznie, hm... czyzby moje psp mialo za slaby proc? moze czas kupic szybszy procesor, albo wiecej pamieci ;) <-- ACHTUNG ! to jest ironia ACHTUNG!
-
darujmy sobie ironie i niedopowiedzenia: bucefal14 po kiego piszesz "nie sprawdzałem ale działa bardzo dobrze" kiedy wcześniej ktoś inny napisał że sprawdzał i grać się nie da...
-
A po kiego ktoś umieszcz filmik z emulacji mario kart full speed który okazuje sie fake?(donkey64). A jeżeli chodzi o emulacje tej gry to wcale nie jest tak źle. Na dedalusie bez dzwieku wyciąga ok 7 klatek a prace dalej trwają (6 minut brnięcia przez menu to lekka przesada) . Rownież autor monkey64 oświadczył że jest w stanie stworzyć emulator w ciagu 6 miesięcy wyciągający 30 fps i więcej.
-
powtarzam pytanie: jak na psp ma się snes i amiga,
snes z frameskip na max 2 z dźwiękiem, amiga bez dźwięku, frameskips do 4.
ktoś może mi jasno odpowiedzieć?
-
Emcej: dzięki za odpowiedź we wcześniejszym poście o szybkość emulacji N64. Pomimo, że prędkość jest niska to i tak lepsze to niż nic (mowa tu o emu N64 na PPC) :(
Xoen: za bardzo ci nie pomogę, jednak polecam sprawdzić YouTube. Jest tam sporo filmików z emulacji na PSP, NDS, GP2X i tym podobnym konsolkom.
---OT nie warty zakładania nowego wątka---
Tak sobie myślę, że może n0p mógłby "dokończyć zaczynanie" emulatorka N64 na PPC. Nawet jakiś admin z pdai pisał (dwa lata temu...), że skończył już portowanie PCtowego "1964", pozostało już tylko napisać pluginy no i zoptymalizować kod emu.
Wiem, że w chwili obecnej na żadnych pockecie takie emu N64 zbyt szybko by nie chodziło, jednak od czegoś trzeba zacząć :) Za kilka lat (jeżeli UMPC nie stanieją) i zostanie wyprodukowany palmtop z pxa395 3ghz (o wydajności PI 500mhz :bored: ) to wtedy takie emu jak najbardziej się przyda.
---Koniec tego OT nie wartego zakładania nowego wątka---
-
mam gdzieś n64. na wszczęście.
btw, trafiłem na 1.51 snesa, szok, ale to działa TRAGICZNIE, za to na wm05 i smartach działa. może niebawem zapodam z 10 wersji w linkach, komu co ruszy, temu fun.
-
Niezapopminaj że na psp ciągle powstają aplikacje, a psp ma procek 166mhz :wkurzony:.
-
Niezapopminaj że na psp ciągle powstają aplikacje, a psp ma procek 166mhz :wkurzony:.
A to dziwne... Z tego co czytałem to ma MIPSa 333mhz (normalnie pracującego na 222mhz). Choć kiedyś ktoś tu nawet pisał, że są to dwa procki 166mhz (choć jakoś nie mogę znaleźć nigdzie potwierdzenia tej tezy).
-
Macie racje zegar procka 333 mhz ale to chba nie jest mips tylko risc,
ktury normalnie może działać na dużo większym zegaże. A co do emulacji na psp to jest dużo emulatorów kture na framskip 0 działają na 100%, np GBA, SNES, MEGADRIVA, GameGear, NES, SMS itd
-
młody człowieku, wiesz zapewne wszystko o psp. chwała.
ale mój boże, edytuj błędy wordem i przeklejaj po tym w okno pisania posta...bo boli.
btw, 333 to chyba w stanie podkręcenia właśnie zegar?
-
Macie racje zegar procka 333 mhz ale to chba nie jest mips tylko risc,
MIPS TO JEST RISC, sorry, ale nie mogłem się powstrzymać, bo ktoś by jeszcze to przeczyatł i dalej takie bzdury powtarzał. MIPS to architektura mikroprocesorów realizowana w architekturze RISC (wiem, że brzmi to jak masło maślane:), ale tak to wygląda).
To jest tak, jakbyś napisał, że w kompach nie masz x86, tylko CISC.
-
Wejdzcie na:
www.skizo.org
Super forum o PSP.
-
PSP orginalnie działa na 333mhz, tylko że to zależy od gry i psp samo przedstawia zegar procesora, to tak jak z PS3, zależy jaka gra to taka wydajność procka. Można go podkręcić ale w tedy konsola będzie niestabilnie działać i sie restartować, tak jak to ma miejsce z palmtopami.
-
I chciałem was przeprosić za moje 2 pierwsze posty :( , byłem głupi i gówno wiedziałem :( , teraz to się zmieniło i na nikogo nie "naskakuje" :)) . Więc przepraszam z swoje infantylne, a wręcz nieadekwatne do mojej wiedzy zachowanie :D
-
MIPS TO JEST RISC, sorry, ale nie mogłem się powstrzymać, bo ktoś by jeszcze to przeczyatł i dalej takie bzdury powtarzał .
Dzięki, niewiedziałem, byłem w błędzie bo na niekturych stronach pisze że aplikacja będzie działać na procesorach: MIPS, RISC, SH3.
Dzięki, wyprowadziłeś mnie z błędu.[/quote]
-
I chciałem was przeprosić za moje 2 pierwsze posty :( , byłem głupi i gówno wiedziałem :( , teraz to sie zmienilo i na nikogo nie "naskakuje" :)) . Więc pżepraszam z swoje infantylne, a wręcz nie dekwatne do mojej wiedzy zachowanie :D
brawo.
pozostało Ci już tylko nauczyć się ortografii i nie walić posta pod swoim postem, tylko użyć "edytuj" :))
-
pżepraszam
O wszystkie ludy na ziemi :surprised: Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzmać :worried:
-
:E :E :E ]:> ]:> :bored: :bored: :)) :)) to sie nazywa lansn promuje nowy styl :D
-
błędy ortograficzne... ładny mi styl :S
-
Niech ktos poprawi byka w temacie bo jest draznaicy albo w ogole to zamknie.