PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Oprogramowanie PPC => Emulacja => Wątek zaczęty przez: xoen w Kwiecień 11, 2006, 15:21:30
-
UPDATED: zainteresowanych zapraszam na druga stronę wątku, stan faktyczny jest zawarty tam właśnie...natenczas znalazłem dwie metody odpalenia Fallouta na PPC.
Go on page two of this topic to get configs needed to launch fallout on PDA.
----
update:
nie mogąc odżałować fallouta stworzyłem skin do gsplayera...
(http://img171.imageshack.us/img171/8184/gsplayerxo5vs.png) (http://imageshack.us)
ssać tu:
http://rapidshare.de/files/20542275/gsplayer.rar.html
pozdrawiam...
-
takze bym prosil i podpisuje sie obiema rencami :) obiema nozyskami :) oraz takze i nosem do podania stronek lub ftp z romami 0.34 a co do fallouta trzeba poszukac :D bo taka gierka na pockecie hmmm no no miodzik
-
Swego czasu o Fall'u dyskutowaliśmy tu:
http://www.pdaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=16171
Wydaje mi się, że lepsza opcja to próba konwersji gry dla PPC niż odpalanie jej na emulatorze.
-
no to tak jak napisales silentjob trzeba czekac :)
myslalem ze pyromania bedzie odpowiednikiem fallouta na ppc ale to jednak nie to samo :) ale takze polecam pyromanie swietna gierka...
juz prawie rok minal od tamtego postu , no ale coz...dla tej gierki warto czekac, tylko zeby ktos zrobil ten port :)
-
Myślę, że jedyna przeszkoda to brak udostępnienia przez Interplay pełnego kodu źródłowego gry, bo zapaleńcy do stworzenia portu pewnie by się znaleźli. A Pyromania to tylko substytut, ale smakowity :D.
-
sadness. i mame nadal nie działa..;/
użyłem romcenter.exe do naprawy romów, nawet te, które daly się przerobić NIE DZIAŁAJĄ. samurai nadal ma te same objawy, a reszta wywala bład allokacji pamieci przy 38/8 mb wolnej pamięci..ręce mi opadły dam sobie spokój...
-
Fallout motiv:
zastanawiam się nad podejściem do fallouta na np. pockedosie.
oczywiście, to tylko ma być teścik typu- da się, ale sensu nie ma.
Jako, ze mam problem z widzeniem przez pocketa otoczenia sieciowego(fallouta na dyziu duzego kompa), mając kartę 256 mega, jak wiadomo, nie da się tego zrobić.
Teraz:
jak wiadomo, ideą zmniejszania gier np. do fpsce jest wywalanie filmików, muzy itp.
ok, kwestią jest, jak zrobić to samo w przypadku fallouta, ver,dos. zakładam, ze wywalić trzeba: muzę - wyciąć lub 0 bajtów plik, filmy-> 0 bajtów plik, dźwięki gry-> 0 bajtów plik. elementy GUI też moznaby podmienić.
Idee fajne, ale czym możnaby ingerować w DAT'y fallouta... może ktoś z starych czasów pamięta, jak to było, sama nazwa softu byłaby już krokiem w przód... większośc stron o falloucie jest martwa, ciężko o jakieś konkretne info....
powiem tylko tyle, cenieni przeze mnie rosjanie ubili fallouta do 131 mega, miałem kiedyś tą wersję, ale .... pofrunęła z dyziem do krainy gdzie prąd nie ma racji bytu....
Postanowiłem, że powojuje z tematem, gdyż fallout to wg mnie jedyna i słuszna gra:P
Do wojowania wykorzystałem ~100mb wersję wygrzebaną z sieci
Linka boję sie podać bo to ewidentny pirat.
Jak władza pozwoli zapodam sznurka :)
Z własnej orginalnej wersji fallouta dodałem pliki instalacyjne dosowe.
Na pDOSBox udało mi się zainstalować grę - i tu odrazu doświadczyłem problemów z obsługą myszki oraz brakiem czytelności czcionki.
Niestety samej gry nie odpaliłem, albo wyskakiwał błąd o braku pamięci - z tym sobie chyba poradziłem w sekcji fallout.cfg
Albo wyskakiwały jakieśnagle interrupty.
Dla zainteresowanych dorzucam pliki dosbox.txt i fallout.cfg
Może ktoś coś wyduma
Aha..całość zrobiłem z ciekawości i dla sprotu..więc darujmy sobie teksty typu bo na bank będzie wolno chodzić, bo nie warto itd :) jak ktoś chce może pokombinować na dosboxie, lub PocketDos.
Aha tak z ciekawosci spytam jak się instaluje dosboxa? bo ja wgralem na karte..i nie odpalał sie wogóle...
fallout.cfg:
[debug]
mode=environment
output_map_data_info=0
show_load_info=0
show_script_messages=0
show_tile_num=0
[preferences]
brightness=1.089993
combat_difficulty=0
combat_messages=0
combat_speed=28
combat_taunts=1
game_difficulty=0
item_highlight=1
language_filter=0
mouse_sensitivity=1.410959
player_speedup=0
running=1
running_burning_guy=1
subtitles=1
target_highlight=1
text_base_delay=6.000000
text_line_delay=2.000000
violence_level=0
[sound]
cache_size=448
device=-1
dma=-1
initialize=1
irq=-1
master_volume=32767
music=0
music_path1=.\data\sound\music\
music_path2=.\data\sound\music\
music_volume=32767
port=-1
sndfx_volume=32767
sounds=0
speech=0
speech_volume=32767
[system]
art_cache_size=64
color_cycling=1
critter_dat=.\critter.dat
critter_patches=.\data
cycle_speed_factor=1
executable=game
free_space=0
hashing=1
interrupt_walk=1
language=english
master_dat=.\master.dat
master_patches=.\data
scroll_lock=0
splash=3
times_run=5
dosbox.txt:
[sip]
# firekey -- Fire button mapping in the game pad (2nd toolbar).
# northkey -- North/Up button mapping in the game pad.
# southkey -- South/Down button mapping in the game pad.
# westkey -- West/Left button mapping in the game pad.
# eastkey -- East/Right button mapping in the game pad.
# nwkey -- North-West button mapping in the game pad.
# nekey -- North-East button mapping in the game pad.
# swkey -- South-West button mapping in the game pad.
# sekey -- South-East button mapping in the game pad.
firekey=1
northkey=2
southkey=3
westkey=4
eastkey=5
nwkey=6
nekey=7
swkey=8
sekey=9
[dosbox]
# memsize -- Amount of memory dosbox has in megabytes.
# -- auto, or integers between 1 to 8 is acceptable
memsize=5
#memsize=auto
[render]
# frameskip -- How many frames dosbox skips before drawing one.
frameskip=5
[cpu]
# cycles -- Amount of instructions dosbox tries to emulate each millisecond.
# Setting this higher than your machine can handle is bad unless you disable sound emulation
# and don't mind jerky graphics rendering. Your PPC device will also heat up very
# quickly. Recommended setting is "auto", where the emu cycles will be determined
# based on your actual device CPU (XScale/ARM) clock speed.
# nosound -- If set to "true", it will stop all sound emulation automatically,
# even if you enable [sblaster], [gus] or [speaker] sections below.
# Regardless of the nosound setting below, sound will be automatically disabled
# if your PPC has ARM/XScale CPU less than 400MHz.
cycles=auto
nosound=false
[sblaster]
# sblaster will be inactive if sound is disable in [cpu] section above.
# type -- Type of sblaster to emulate:
# none: no Sound Blaster emulation
# sb1: uses adlib's OPL2 mode
# sb2: uses adlib's OPL2 mode
# sbpro1: uses adlib's dual OPL2 mode
# sbpro2: uses adlib's OPL3 mode
# sb16: uses adlib's OPL3 mode
# base,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster. Hardly need changing unless your
# application say so.
# oplmode -- Type of OPL emulation:
# auto: determined by sblaster type above
# cms: use the good old gameblaster
# opl2: YM3812 16-bit mono
# dualopl2: Dual YM3812 16-bit stereo
# opl3: YMF262 16-bit stereo
type=sb2
base=220
irq=7
dma=1
hdma=5
oplmode=auto
[gus]
# gus will be inactive if sound is disable in [cpu] section above.
# gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation.
# base,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.)
gus=true
base=240
irq1=5
irq2=5
dma1=3
dma2=3
[speaker]
# speaker will be inactive if sound is disable in [cpu] section above.
# pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation.
pcspeaker=true
[bios]
[dos]
# xms -- Enable XMS support. Set this to false if you are booting MSDOS 6.22 image.
# ems -- Enable EMS support. Set this to false if you are booting MSDOS 6.22 image.
xms=true
ems=true
[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
mount c /
#mount c "/CF Card/pDOSBox2.0/DosPrograms"
c:
cd storag~1
cd nc
nc.exe
-
nie zgodze się z tobą , ze fallout jest jedyną słuszną gra: jest jeszcze dwójka :) :) :)
a tak na poważnie , gratuluję ambitnego podejścia, zapodaj mi info o paczce na pm albo maila xoen@interia.pl
bo z .ru stronki nie da rady zassać..mam oryginał, ale nie umiem go tak zmniejszyć, by wszedł mi na kartę 256, jakbyś mógł jeszcze podać info w jaki sposób dołożyłes pliki z dosowego oryginału, bo jak się okazuje też taki mam.
co do pamięci, jakoś się dało to ominąć tzn ustawić...
ile zajmuje ci wypakowana gra, jeśli poniżej 256 to ja też popróbuję...
update: hmm, dziwny masz ten konfig, np:
[sound]
initialize=1
***.volume=/=0
[dosbox]
memsize=5 !?
[cpu]
nosound=false ?! czemu
[gus]
gus=true
[speaker]
pcspeaker=true
[autoexec]
cd nc
nc.exe - - do pamięci..
------------
p.s. z tego, co wiem, chyba minimum na jakim ruszy fallout bez dźwięku, to 12 mega, czyli mocno trzebaby kombinować..hm..widziałem gdzieś fotkę z pocketa z stroną tytułową, więc jakoś się da, ale czy wszedł do gry...hm.
-
Oj chodziło mi o całą serię :D
Pamięć "naprawiamy" w części
[system]
free_space=0
to pomaga.
A właśnie zapodajcie mi pliki od dyskietki startowej win98 to pokombinuje pod dosem, bo mając win xp trochę się męczę. Atak sprawdze czy wogóle podmiana plików działą, ai stworze póżniej własną paczkę(master.dat i critter.dat) gdyż z tego co wiem ta wersja, którą ściągnołem jakaś zabugowana jest.
-
booo niedobrze...(jeśli jest zbugowana),
co do plików bootdisków to lookaj bootdisk.com, i nie win98 ale raczej 95 bym polecał...
btw, ta stronka to niezły szok.
-
update: hmm, dziwny masz ten konfig, np:
[sound]
initialize=1
***.volume=/=0
wiesz nie wszystko rozkminiłem
[dosbox]
memsize=5 !?
orginalnie było 4 na pda mam wolne cos koło 40mb wolnego miejsca
[cpu]
nosound=false ?! czemu
bo z tego co przeczytałem jak ustawimy true to i tak dziwek jest emulowany ino go nie slychać
[gus]
gus=true
własna niewiedza :) - wolałem nie ruszać
[speaker]
pcspeaker=true
niedopatrzenie
[autoexec]
cd nc
nc.exe - - do pamięci..
lenistwo :D
------------
p.s. z tego, co wiem, chyba minimum na jakim ruszy fallout bez dźwięku, to 12 mega, czyli mocno trzebaby kombinować..hm..widziałem gdzieś fotkę z pocketa z stroną tytułową, więc jakoś się da, ale czy wszedł do gry...hm.
No to może to kombinowanie na plikach jest bee?
jak dostanę gdzieś "dosa" to sie dowiem.
12 mb? coz jak napisałem wyzej mam ponad 30 mb wolnego miejsca..
-
12 mega RAMU trzeba mieć pod dosem..
a co do metody, obawiam się ,ze trzeba będzie zrobić plikopartycję, wrzucić dosa, i masakrycznie przerobić autoexeka, bo pamięć jest emulowana w dość paskudny sposób i trzeba oszukiwać menadżerami pamięci jakimiś, raz mi się udało zrobić już sliczny dos z pamięcia, która była bezproblemowa nawet dla system shocka, ale padł mi dyzio z plikiem..;/, niektóre tytuły nie ruszą bez hm symulacji dysku, z katalogu.
co do emulacji dźwięku, zależy, w pdosboxie, jesli jest za malo mocy nie da sie dźwięku włączyć i NIE jest emulowany= większa szybkość, co do dosboxa sam nie wiem , ale może być tak samo, tyle ze w przypadku braku mocy dźwięk działa.
problemem jest brak sensownych manuali, a posiłkowanie się danymi z dosboxa pecetowego nijak się czasem ma , a przy pdosboxie....już zupełnie...
myslę, że najlepszą emulką peceta jest teraz jednak pocketdos, ten nowy budzi moje nadzieje co do dalszych zabaw...
p.s.około godziny do posiąścia fallouta, no zobaczę...
-
>booo niedobrze...
sorki nie kumam:)
>co do plików bootdisków to lookaj bootdisk.com, i nie win98 ale raczej 95 >bym polecał...
ok to sie juz zrobi
>btw, ta stronka to niezły szok.
ktos by pomyślał, ze to strona gazetki :)
-
znalazłem linka do info od rosjan
http://forum.pocketz.ru/index.php?showtopic=16320&hl=pocketdos&st=20
teraz, na angielskawy (lol) mozna to przełożyć tym:
http://babelfish.altavista.com/
generalnie, może być to możliwe, ale będzie masakrycznie ciężko: trzebaby chyba wirtualną pamięć zrobić a to odpada bez plikopartycji w ogóle...:(
tematu nie odpuszczę, choćby nie wiem co..
dosextender... hm http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=ru_en&trurl=http%3a%2f%2fdos32a.narechk.net%2findex_en.html
kurcze, szukam tego linka z fotkami, bo ten powyżej nie jest tym, o którym myślałem..hm..
mały update:
przyszło mi do głowy, że wynikowo trzebaby pobawić się pecetowym dosboxem do stworzenia plikopartcji, dodać cedeka z instalką i zainstalować pod dosem w dosboxie.. potem przerobić konfiga i obciąć co się da...hm
update: sound.___ to chyba też exek..
hm, na płytce jest katalog bootme, zawierający dysk do odpalania przy minimalnej ilości miejsca....nie mam flopa, muszę poszukac jakiegoś emulatora flopa..o rany..;/
-
Ten angielskawy jest bardzo angielskawy:D
Ale z tego co wydumałem to kolo zapuszczał fotki,
które wygasły na jakimś tam serwerze w styczniu 2006.
Trochę przytłoczyłeś mnie wiedzą :) , ale to dobrze..liczyłem na to, że ktoś z odpowiednią wiedzą się za to weźmie :).
-
jah jaha , mamy co robić :)
już widze, że dosbox ma jakieś probsy z falloutem nawet na pececie hm...no nic poczytam...
btw, wiesz, że pierwowzór fallouta działa na emulkach pod pocketdosa?
Wasteland się zwie.
---------
update: ok, mam już wszystko, zobaczymy, co się da zrobić...
o rany! mam ekran tytułowy! loading !!!
jaka szkoda,że mi zniknęła klawiatura.hm, no dobra czekam....
(po chwili)...
..damn wywaliło mnie do prompta bez komunikatu..hm
ok,KotLarry, powiedz mi:
w katalogu z downloadu jak widzę jest wersja pod windę, ale na moim orginale pliki dosowe są hm, jakby z zmienionymi nazwami np:
fallout.___
cfgdos.___
sound.___
teraz: rozumiem, że instalka zmienia ich rozszerzenia, fallout.___ to dosowy exek, sprawdziłem. cfgdos to exek także,
teraz:
jakie rozszerzenie musi mieć sound.___ , nie mam pojęcia natenczas..
no ito wywalenie do prompta, nie wiem czy zabrakło pamięci czy zgubił plik po montaży dwóch wersji..hm..
na płycie fallouta jest katalog bootme zawiera on image flopa do odpalania pod dosem, przy czym nie mam flopa w kompie, muszę znaleźć jakiś hm virtual flopa teraz...rrr
-
sound.exe :) tez sie głowiłem..:) ale ja skorzystałem z tego pliku install exe, który sam wykonał robotę:)
A próbowałeś może zrobić taki myk..
Zainstalować patch do wersji windowsa..on dodaje jeszcze jakieś pliki do katalogu data. I dopiero dograć nowsze pliki?
Ja właśnie do tego się przymierzałem na później.
Narazie sciąga się wersja z tej stronki co podałeś i adres zniknał,
a potem sie pojawił wiemy gdzie hehe
Pe es podpowiedz w wolnej chwili jak uruchomić dosboxa?
Update: a próbowałeś narazie wgrać bootme na karte pamięci? A stamtąd montować w dosboxie?
-
zarazzaraz, ale to w takim razie na czym ty probujesz to odpalić?
hmm
natenczas widzę, że jedyny problem o pamięć.
jestem w takim momencie.....
(http://img271.imageshack.us/img271/1/loadingikeye1xk.jpg) (http://imageshack.us)
a co patcha, zajrzyj w rozpakowany katalog fallouta, do środka..jest zip z ver.1.1 chyba ...i chyba niestety win.;/
teraz dla odmiany próbuję dos extendera....
.....
nie ma sensu próbować pdosboxa, sprawdziłem, wywala core error, czyli w ogóle kipa..;/
cholera, nie chcę się posuwać do uzycia bochsa. to byłby dramat.
update:
dos extender po wywaleniu napisał mi tylko dos/32a warning (9003): real mode interrupt vector has been modified: int 08h i to samo tylko int24h ...
za to dosbox nagle przyjął mi 12 mega ramu, odpalam...
WYWALIIIIŁ.rrrr
z tego, co widzę, maksymalna ilość pamięci, jaką u mnie da się ustawić na dosboxie to 13 mega, większa ilość wiesza program...to nie wystarczy chyba;((
-
Nie moge otworzyć tych linków co zapodałeś - prawdopodobnie mam problemy z netem..ale wracając do tematu ja próbowałem odpalić na pDOSbox z innego Twojego posta.. ale jak już chyba sam pisałeś autorowi sie niezbyt udała mimo, że jest szybsza..w kazdym razie podeślij zdjęcie na mickot@op.pl to lookne jak daleko zaszedłeś..
update..a co do patcha..ja wiem ze to wersja 1.1 windowsa..ale ten patch dogrywa cos do plików - oprócz podmiany falloutw.exe co może jest potrzebne do nowszej wersji pod dosem..
-
nie jestem pewny, ale chyba jedyny problem to ilość ramu.
teraz trzeba znaleźć metodę zemulowania ramu z dysku - czysta wirtualka, jednak nie mam na tyle pojęcia o dosie, by natenczas wiedzieć, jak to zrobić... googluję..a może ktoś dołączy do zabawy...
rr update: znalazłem vmm dla 286 ale jest tylko "order" szukam downloadu...
info o pamięci:
634 conventional,
23 upper
12208 extended/expanded i to mnie niepokoi trochę... memory manager dosboxa moze być przeszkodą nie do pokonania...;/
...
kolejne pomysły: pocketdos, wtyczka hm dosboxa albo bochsa, win 3.0(!), vmm i partycja na virtuala, ale to teoria natenczas...
-
Ja sie chetnie dolacze do zabawy. Mam nie male doswiadczenie pod dosem, takze z emulowaniem pamieci (ach te czasy 486 z 4mb ramu :) ) Najlepiej podaj mi swoje gadu albo napisz do mnie na 2860963. Acha, mam tez MDA Pro a wiec i wyswietlacz vga na ktorym to powinno lepiej sie prezentowac jak juz zadziala :-)
-
ok, tyle natenczas udało się uzyskać(opowiastka rysunkowa):
start:
(http://img174.imageshack.us/img174/2007/mem3ts.jpg) (http://imageshack.us)
2 minuty czekania i:
(http://img271.imageshack.us/img271/1/loadingikeye1xk.jpg) (http://imageshack.us)
po 5 ciu minutach:
(http://img479.imageshack.us/img479/3592/lolxo3vs.jpg) (http://imageshack.us)
więc drżącą ręką na new game ...
i..
(http://img485.imageshack.us/img485/3812/otoxoenitself5dm.jpg) (http://imageshack.us)
zauważcie te czcionki...to trzeba będzie zmienić...
oki następnie take... i czekam co dalej natenczas:)
update:
o rany...
(http://img166.imageshack.us/img166/3766/fbyxo4gr.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img166.imageshack.us/img166/2604/fbyxo20fu.jpg) (http://imageshack.us)
...
teraz jak się to udało, a potem konkluzja..
-------------
nie biorę odpowiedzialności za straty danych , resety i blokowanie palmów, zróbcie backup, nie ma gwarancji,że dosbox CVS ruszy u was, inne wersje z 90% prawdopodobieństwem NIE odpalą tytułu(kwestie pamięci).
dosbox cvs - 12 mb+ 640 kilo,
dosbox - 7mb + 640 kilo,
pdosbox 2.0 r2 - odpada wywala paskudnie z błędem core6, jak wszystkie poważniejsze tytułu- uznaję ją za uwaloną-kolokwialnie i krótko.
nie wiem jak dziala wersja r1...
dodatkowo,konfigi podaję nie bez przyczyny,MUSI to tak wyglądać, tzn istotne elementy, w które nie wnikam, tak mają wygladać...
---------------
maszyna: jak w podpisie optipad 300 48/8 free,400mhz, 118/118.
QVGA !!!
dla vga dosbox.conf trzeba przerobić...jakoś..
dosbox CVS,
gra z linka www.cda.pl ->gry i fallout,
ORYGINAŁ GRY.
rozpakowałem grę, dodałem do katalogu FALLOUT pliki z oryginalnej płyty( te z cdrom/programs/dos, jako, że wersja w paczce to wersja windowsowa.
w dodanych plikach są trzy pliki o nazwie*.___, zmieniamy nazwę na fallout.exe, sound.exe i doscfg.exe.
dzięki kotlarry'emu który zlożył konfiga , dodalem do pliku fallout.cfg to(po wywaleniu całości tego, co tam było, oraz 2 godzinach poprawek własnych:) głupi żarcik, parę minut i konfrontacje :)
kluczowy okazał się art_cache...
fallout.cfg:
[debug]
mode=environment
output_map_data_info=0
show_load_info=0
show_script_messages=0
show_tile_num=0
[preferences]
brightness=1.000000
combat_difficulty=1
combat_messages=1
combat_speed=0
combat_taunts=1
game_difficulty=1
item_highlight=1
language_filter=0
mouse_sensitivity=1.000000
player_speedup=0
running=0
running_burning_guy=1
subtitles=0
target_highlight=2
text_base_delay=3.500000
text_line_delay=1.399994
violence_level=3
[sound]
cache_size=0
device=-1
dma=-1
initialize=1
irq=-1
master_volume=22281
music=0
music_path1=.\data\sound\music\
music_path2=.\data\sound\music\
music_volume=22281
port=-1
sndfx_volume=22281
sounds=0
speech=0
speech_volume=22281
[system]
art_cache_size=1
color_cycling=1
crititcal_retries=3
critter_dat=.\critter.dat
critter_patches=.\data
cycle_speed_factor=1
executable=game
free_space=20480
hashing=1
interrupt_walk=1
language=english
master_dat=.\master.dat
master_patches=.\data
scroll_lock=0
splash=4
times_run=4
-------------
w dosboxie CVS(!)
dodatkowo wyedytowałem dosbox.conf
[sdl]
# fullscreen -- Start dosbox directly in fullscreen.
# fulldouble -- Use double buffering in fullscreen.
# fullfixed -- Don't resize the screen when in fullscreen.
# fullresolution -- What resolution to use for fullscreen, use together with fullfixed.
# output -- What to use for output: surface,overlay,opengl,openglnb.
# hwscale -- Extra scaling of window if the output device supports hardware scaling.
# autolock -- Mouse will automatically lock, if you click on the screen.
# sensitiviy -- Mouse sensitivity.
# waitonerror -- Wait before closing the console if dosbox has an error.
# priority -- Priority levels for dosbox: lower,normal,higher,highest.
# Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized.
# mapperfile -- File used to load/save the key/event mappings from.
fullscreen=true
fulldouble=false
fullfixed=true
fullresolution=320x240
output=surface
hwscale=1.00
autolock=false
sensitivity=100
waitonerror=true
priority=higher,normal
mapperfile=mapper.txt
directgapi=true
#Mouse emulation
dpadmouse=false
dpadmousespeed=8.00
tpadmode=true
tpadspeed=3.00
#Key binds
dpadup=91
dpaddown=85
dpadleft=87
dpadright=89
dpadconfirm=52
hwkey1=49
hwkey2=53
hwkey3=56
hwkey4=54
#Mouse actions
dpadconfirm_ma=1
hwkey1_ma=0
hwkey2_ma=0
hwkey3_ma=2
hwkey4_ma=3
#GFX Output options
directgapi=true
lefthand=false
#Forced keyboard
fkswitchx=0
fkswitchy=0
fkswitchw=2
fkswitchh=2
fkheight=80
fkbutton=4
fktransparent=true
#Toolbars
toolbar1=toolbar.dbk
toolbar2=game.dbk
toolbar3=set.dbk
[dosbox]
# language -- Select another language file.
# memsize -- Amount of memory dosbox has in megabytes.
# machine -- The type of machine tries to emulate:hercules,cga,tandy,vga.
# captures -- Directory where things like wave,midi,screenshot get captured.
language=
machine=vga
captures=capture
memsize=13
[render]
# frameskip -- How many frames dosbox skips before drawing one.
# aspect -- Do aspect correction.
# scaler -- Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes.
# Supported are none,normal2x,advmame2x,advmame3x,advinterp2x,interp2x,tv2x.
frameskip=5
aspect=false
scaler=none
[cpu]
# core -- CPU Core used in emulation: simple,normal,full,dynamic.
# cycles -- Amount of instructions dosbox tries to emulate each millisecond.
# Setting this higher than your machine can handle is bad!
# cycleup -- Amount of cycles to increase/decrease with keycombo.
# cycledown Setting it lower than 100 will be a percentage.
# I'd advise using verysimple or full core where possible.
#core=verysimple
core=full
cycles=1400
cycleup=100
cycledown=100
# Cpu autocycling - set to value higher than 0 to enable.
# Set to 0 to disable feature.
# This also sets maximum allowed cycles.
cyclesmax=3000
[mixer]
# nosound -- Enable silent mode, sound is still emulated though.
# rate -- Mixer sample rate, setting any devices higher than this will
# probably lower their sound quality.
# blocksize -- Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering
# but sound will also be more lagged.
# prebuffer -- How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.
nosound=true
rate=11025
blocksize=256
prebuffer=10
[midi]
# mpu401 -- Enable MPU-401 Emulation.
# intelligent -- Operate in Intelligent mode.
# device -- Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
# This can be default,alsa,oss,win32,coreaudio,none.
# config -- Special configuration options for the device. In Windows put
# the id of the device you want to use. See README for details.
mpu401=false
intelligent=true
device=default
config=
[sblaster]
# type -- Type of sblaster to emulate:none,sb1,sb2,sbpro1,sbpro2,sb16.
# base,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster.
# mixer -- Allow the soundblaster mixer to modify the dosbox mixer.
# oplmode -- Type of OPL emulation: auto,cms,opl2,dualopl2,opl3.
# On auto the mode is determined by sblaster type.
# oplrate -- Sample rate of OPL music emulation.
type=sb1
base=220
irq=7
dma=1
hdma=5
mixer=true
oplmode=auto
oplrate=11025
[gus]
# gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation.
# base,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the
# Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.)
# rate -- Sample rate of Ultrasound emulation.
# ultradir -- Path to Ultrasound directory. In this directory
# there should be a MIDI directory that contains
# the patch files for GUS playback. Patch sets used
# with Timidity should work fine.
gus=false
rate=22050
base=240
irq1=5
irq2=5
dma1=3
dma2=3
ultradir=C:\ULTRASND
[speaker]
# pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation.
# pcrate -- Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
# tandyrate -- Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
# Tandysound emulation is present if machine is set to tandy.
# disney -- Enable Disney Sound Source emulation.
pcspeaker=true
pcrate=11025
tandyrate=11025
disney=false
tandy=false
[bios]
# Nothing to setup yet!
[dos]
# xms -- Enable XMS support.
# ems -- Enable EMS support.
xms=true
ems=true
[directserial]
# directserial -- Enable serial passthrough support.
# comport -- COM Port inside DOSBox.
# realport -- COM Port on the Host.
# defaultbps -- Default BPS.
# parity -- Parity of the packets. This can be N, E or O.
# bytesize -- Size of each packet. This can be 5 or 8.
# stopbit -- The number of stopbits. This can be 1 or 2.
directserial=false
comport=1
realport=COM1
defaultbps=1200
parity=N
bytesize=8
stopbit=1
[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
mount c "\sd card\fallout"
c:
fallout
--------------
. całą zawartość przerzuciłem na kartę (katalog fallout i katalog dosboxa)
przy czym jak widać, fallout poleciał bezpośrednio na kartę /sd card/fallout.
po kliknieciu ikony doxboxa powinna rozpocząć się historyjka obrazkowa podana przez mnie powyżej.... czekam na ewentualne wrażenia gdy dojdziecie juz do punktu startu - przed drzwiami vault 13.
-----------------
konfig NIE zadziala na niczym innym niz dosbox CVS by n0p.
pdosbox 1 pdosbox 2, bochs odpadają.
bochs by mamaich może da radę ale nie polecam...
uzycie mojego konfiga z innymi dosboxami zaowocuje wam problemem na starcie i softresetem w wyniku.
-
OMFG dla dzialaajcego fallouta jestem sklonny kupic PDA highendowego z VGA...
Opisuj xoen jak toto dziala, jak sie uzywa itp..
-
naprawdę chcesz wiedzieć?
-
hehe juz miałem pisać posta, ale swtierdziłem a co..nie będę zabijał marzeń :D
I tak sobie myślę, że jak znajdę chwilke to zajrzę co w dat. ach siedzi..wiem na pewno, że jest tam sporo śmieci, a może da się coś odchudzićco ma wpływ na szybkość
-
Opowiadaj, jeśli pójdzie, odpalam to na swoim pockecie<czas odkurzyć pudełko z grą 8)>.
-
xoen no proste, ze chce wiedziec. Po co sie mam napalac jesli to niegrywalne kompletnie by bylo.
-
panowie: to osiągnięcie to tylko proof of concept.
siedzieliśmy nad tym z kotlarry'm i ell'em przez pół dnia.
koszmarna ilość grzebania.
sprawdziłem KAŻDY dostępny emulator peceta na pockecie i powiem tylko tyle:
jeślo komuś naprawdę zależy na f1 i f2, kupcie sobie toshiby portege, te malutkie(266-400mhz) i to naprawdę powazna propozycja.
do czasu wejścia w samą grę wszystko budzi moje nadzieje, ale teraz ...
ruch kursorem zajmuje 12-35 sekund- RUCH kursorem.
jeszcze nie udało mi się ruszyć postacią.
bateria wymięka po prostu pocket jest gorący;/
co pozostało:
czekać na pdosboxa2 r3, dosboxa cvs, lub działać na tym co jest:
- frameskpis,
- cykle,
- skalowanie
- gapi,
- core,
- coś jeszcze?...
powyższe to raczej juz tylko zabawa, nie mam nawet dokładnego opisu konfiga dosboxa.. na ślepo to framat odpalenie trwa trochę czasu...
teraz prawie żałuję, że to zobaczyłem, wierzcie mi...BOLI.
dodatkowy problem: dosbox cvs n0pa nie działa na wm5 chyba wcale.... czyli mocne maszyny odpadają, dyskusyjną sprawą jest kwestia użycia dosboxa mamaicha i dosboxa n0pa 061.....
pdosbox darujcie sobie nawet nie ma sensu...
desperatom polecam grę pod dosa WASTELAND, to to samo ale prawie bez grafy( zapomina się o tym grając)...
pozdrawia
zmęczony .
xoen.
-
Ewentualna opcja to udostępnienie wreszczie przez twórców kodu źródłowego oraz przeportowanie/zoptymalizowanie gry dla urządzeń mobilnych...
-
szczerze? gdybym był programistą, wyciąłbym cała grafę sound i klimat z ich/naszej gry i zrobiłbym fallouta . tak jak pocketufo, zauważcie...
ależ dół:(
-
Pomysł niezły, kilka razy postulowany, ale do momentu, w któym nie będzie wspomnianego błogosławieństwa firmy Interplay nie da się nic zrobić....
-
hmmm to jeszcze nie koniec chyba... jest trochę grzebania jeszcze : , natenczas staram się złapac kontakt z n0pem....
a ci z mocnymi maszynami niech nie tracą nadziei...
UPDATE: core=verysimple DZIAŁA!
UPDATE: teraz działamy z ell'em nad pocketdosem...
mały update:
(http://img488.imageshack.us/img488/8525/pdosxo9zu.png) (http://imageshack.us)
i:
(http://img147.imageshack.us/img147/633/pdosxo27xs.png) (http://imageshack.us)
i:
(http://img147.imageshack.us/img147/2383/screefn0017om.png) (http://imageshack.us)
, po czym padło wszystko po "take"... moja wina, moze się biedak ugrzał już....albo bochs.dll mu zaszkodził...
wynikowo:
(http://img114.imageshack.us/img114/9347/lol7mu.png) (http://imageshack.us)
na oko pod pocketdosem wszystko działa 2x wolniej...nawet 3x.. boże to masakra dla pocketa..
-
xeon jak jeszcze nad tym siedzisz to zapukaj do mnie na gg. numer masz na samej gorze.
-
humorystyczny update:
niestabilność rośnie proporcjonalnie do ilości danych. zasada 1 by xo. :S
Właściwie to już koniec tematu, jeszcze pozostaje podać konfig do pocketdosa... i to wszystko.
dzięks za pomoc dla ell'a i kotlarry'ego.
reszcie za feedback..heh..;/
p.s btw, z rozpędu odpaliłem także elder scrolls arena daggerfall też by ruszył, ale....
-
http://www.fifengine.de/
http://wiki.fifengine.de/index.php?title=Main_Page
a czytając wymagania widzimy np SDL (jest wersja dla wm mobile - a to wedle twórców jest najważniejsze) libvorbis (jest, min. w scummvm) zlib (i to też jest). Źródła FIFE są w C++, więc wystarczy że jakiś dobry koder znajdzie czas...
-
-,,-
http://www.fifengine.de/index.php?module=pagesetter&tid=5
<nadal płacze>
-
żaeby zamknąć ten temat już podaję metodę na odpalenie fallouta pod pocketdosem.
pocketdos 1.1 i 1.11
fallout identyczny z tym do dosboxa.
istotne ustawienia:
1. 15 MB xms,
2. wtyczka bochs , dosboxowa nie ruszy,
3. boot from datalight rom-dos,
4. timer 1s, można dać więcej, ale mialem po tym jakieś dziwne crashe...
5. w przypdaku probsów z myszą należy zwiększyć odrobinę sensivity...
6. na koniec trzeba mieć 2-3x więcej czasu na odpalanie gry, niż przy użyciu dosboxa.
dobranoc.
-
Ale skutki dalej dalekie od ideału :(.
-
ehheh, n0p mi odpisał na info, że na jego emulce ruszył mi fallout:
----------
Hi xoen,
Fun, i thought to write on DOSBox page of my site with BIG letters:
"There's no use of running fallout/homm/windows under DOSBox PPC.
It'll be too slow anyway"
Unless you wanna impress someone with slideshow ;))))
G'luck!
------------
Temat naprawdę teraz uważam za zamknięty- w humorystyczny sposób(ciekawe, czy doda ten tekst na stronkę,heh..).
UPDATE: od niedzieli do dziś 13.05.06 ponad 600 odwiedzin i prawie 0 wpisów, heh.hm.
Czy jest tu jakiś developer? heh.. czas stworzyć fallouta,HALO?
...
.
-
> Czy jest tu jakiś developer? heh.. czas stworzyć fallouta,HALO?
W zasadzie jest, ale to masakryczna robota, niestety.
Ale pisałeś wcześniej, że udało ci się uruchomić jeszcze Daggerfalla? Niesamowite :) może jeszcze coś na ten temat napiszesz?
-
nie daggerfalla, chociaż to jak najbardziej możliwe, tylko elder scrolls arenę i system shocka. Obydwie gry działają bezawaryjnie, stabilnie, ale ZBYT WOLNO. Maszyna z 624 w górę może i by dała radę.. ja się poddałem..
-
w najblizszym czasie (licze ze jeszcze w tym tygodniu) stane sie posiadaczem looxa N560 - nie wiesz moze, jak tam wyglada sprawa z czcionkami? czy ekran w vga daje rade bez 'zoomow' ? zalezy mi glownie na homm2 i falloucie.
-
wime od Ell-a, że ekran vga i fallout mają razem się dobrze, brak skalowania, masz 1:1. Ale jednocześnie zauważ, że tytuł NIE jest grywalny na żadnym możliwym sprzęcie. sam zobaczysz, jak odpalisz. co do HOMM, to przyznam, że sprawa ma się lepiej. Na Twojej przyszłej maszynie, całkiem możliwe, że homm1 i 2 będą grywalne, ale to tylko przypuszczenia. Tak, czy inaczej, czeka Cię sporo grzebania ...
Gdybyś odpalił coś po zdobyciu sprzętu, zapodaj zrzuty ekranu.. przy okazji.
-
No to ja dorzucę swoje "wrażenia" z odpalania falluta :)
Ponieważ wcześniej mój udział sprowadzał się do edycji configa falloutowskiego,
ze względu na niemożność odpalenia dosboxa..
Okazało się, że usiebie muszę mieć directgapi=false nie wiem czemu na to nie wpadłem wcześniej.
A teraz do rzeczy a właściwie do liczb bo o nich będzie mowa :)
Czasy dla ciekawskich :
od odpalenia do ekranu loading - nie wiem nie wpadłem żeby sprawdzić ale cos kolo 3 minut
od ekranu loading do panelu gry - 6 minut, ale spokojnie potem będzie jeszcze lepiej hehe
do ekranu take - około 30 sekund
miedzy wyborem postaci, a rozpoczeciem gry mija uwaga uwaga...
15 minut :D
Tak więc potwierdzam to co nie wymagało potwierdzania (nudziło mi się, no co.. )
Pozdrawiam!
KotLarry
-
konkludując: proof of concept :(