Monkey Island 3 wszystko extra, ale...

  • 21 Odpowiedzi
  • 3240 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline W1T3K

  • 27
Monkey Island 3 wszystko extra, ale...
« dnia: Marzec 29, 2006, 13:53:37 »
Na moim SPV M3000 przez scummvm uruchomiłem 3 część Monkey Island. Wszystko działa super! (znacznie lepiej niż się spodziewałem), ale na monitorku QVGA czcionka z dialogów jest dość nieczytelna. Gra jest zrobiona na VGA, a po przeskalowaniu 1:2 literki są poprostu niewyraźne, rozmyte. W jakimś poście o scummvm na naszym forum czytałem, że ktoś zmienił rozmiar tej czcionki.

Jeśli ktoś wie jak zmienić rozmiar tych liter to proszę o pomoc.

*

Offline vetch

  • **
  • 191
  • Płeć: Mężczyzna
    • Diamond Jack
  • Sprzęt: Nexus S
Re: Monkey Island 3 wszystko extra, ale...
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 29, 2006, 23:38:10 »
Cytat: "W1T3K"
Na moim SPV M3000 przez scummvm uruchomiłem 3 część Monkey Island.


na co Ty wrzuciłeś pliki gry ? Przecież to zajmuje ponad 1GB :-)

*

Offline W1T3K

  • 27
Monkey Island 3 wszystko extra, ale...
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 30, 2006, 01:11:48 »
Jest kilka możliwości :D:

1. Pojemna karta miniSD (min 1GB):idea: i mamy full wersję ze wszystkim co oferuje znana nam wersja CoMI z PC +możemy zabrać Guybrush'a ze sobą gdzie tylko chcemy :D.

2. Można ściągnąć demko, które waży po rozpakowaniu zaledwie 25,2 MB, żeby sprawdzić jak to chodzi na naszym sprzęcie, co właśnie uczyniłem i nadal jestem pod wrażeniem tego co zobaczyłem :wink:.

3. Można łatwo zmniejszyć rozmiar CoMI z ok 0,98 GB do ok 146 MB, pozbywająć się z gry dźwięków i filmików. Do naszej dypozycji nadal pozostaje duża dawka humoru- przezabawnych dialogów wyświetalanych w postaci napisów. Demoniczny szkielet Murray, a właściwie to co z niego pozostało nadal sieje grozę swoim niemniej demonicznym smiechem: Bwa ha ha ha ha... jednym słowem gra się nadal świetnie, a podczas gry schodzi mniej baterii :wink:.


Jestem pod wrażeniem tego jak ScummVM na PPC daje sobie radę z CoMI i innymi grami ze stajni Lucas'a, jak dla mnie to najlepszy emulator na PPC, gorąco polecam!


Teraz przymierzam się do uruchomienia "okrojonej" wersji, ale najpierw chce rozwiącać opisaną wcześniej niedogodność związaną z małoczytelnymi napisami,
czy wie ktoś jak zmienić rozmiar tej czcionki, mi już wyczerpały się pomysły:(.

 :?:  :?:  :?: :?:  :?:

*

Offline W1T3K

  • 27
Monkey Island 3 wszystko extra, ale...
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 30, 2006, 01:15:31 »
To jest link do wersji demo CoMI, sami zobaczycie, że warto w to zagrać i "zmarnować" trochę wolnego miejsca na waszym flash'u :wink::  

:arrow:  ftp://ftp.lucasarts.com/demos/pc/cursedemo.exe

*

Offline wesyr87

  • ***
  • 317
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 4, Galaxy Note :)
Monkey Island 3 wszystko extra, ale...
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 30, 2006, 08:47:21 »
Moglbys napisac jak pozbyles sie filmikow i dzwiekow ?? :> chodzi mi o nazwe programu :)

*

Offline W1T3K

  • 27
Monkey Island 3 wszystko extra, ale...
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 30, 2006, 10:44:36 »
Wystarczy do pamięci przenieść tylko odpowiednie pliki. To już kiedyś było na forum, tutaj jest opis, ale po angielsku:

Curse of Monkey Island comes on 2 cdroms, but some of the
files on Disk1 are simply duplicated on Disk2 so the actual
size of the game is less than the sum of all files on both disks!

Full installation (size .98g):
This installation just fits on a 1gig storage card. First, from
Disk1, transfer files Comi.la0 and
Comi.la1 and the directory:
Resource into a directory named, com1, that you created
in your main PocketScumm directory. (The Resource directory
contains all video, music and voice files.)
Next, from Disk2, transfer over the file: comi.la2.
You will notice that a Resource directory is also present
on Disk2, but it contains some duplicate files that were in
the Resource directory on Disk1. It's easiest simply to
select (highlight) all the files in the Disk2 Resource
directory and copy them over to the Resource directory that
is already present in your com1 directory.
Just say 'No to All'
when you are asked if you want to replace
the files that are already present.

Installation without music (662mb):
Install as above, but remove the files, Musdisk1.bun and
Musdisk2.bun from the Resource Directory.

Installation with no music and no voice (470mb):
Install as with the installation without music, but also
remove the files, Voxdisk1.bun and Voxdisk2.bun from
the Resource directory.

Minimal Installation (146mb)
Transfer the following files (from Disk1 &2) to your com1 directory:
Comi.la0, Comi.la1, Comi.la2, Font1.nut, Font2.nut, Font3.nut,
Font4.nut, Font5.nut, Language.tab
This is similiar to the 470mb installation above, but removes all
the *.san (video cut-scene) files. This will play the main game
without introductory (and other) video scenes, music or voice.
However, some sound effects are still present.

Helpful Hints Running Curse of Monkey Island
1. Make sure to assign a button for Rt-Click in Options.
2. As usual, tapping the stylus acts as the Left-Click. Tapping
on an area of the screen that causes the cursor to turn Red means
that some action can be taken. To do that, hold the stylus at that
position until the Action Interface (also called the Verb Coin)
comes up. It will have on it a 'Grabbing Hand' to pick up, push or
use something, a 'Skull' to examine objects, and a 'Parrot'
to talk to, eat, drink, taste, blow, or bite. At first, it will
seem tricky using the Verb Coin- the best way is to hold the stylus
on the screen until the Verb Coin appears and then, without taking
the stylus off the screen slide it over the Hand, Skull or Parrot,
then withdraw it.
3. Use the Rt-Click button to bring up the Inventory chest. Double-tap
the stylus on the desired item until it looks like there are
2 of the items. Place the stylus on the 'duplicate' item
that moves and carefully move it off the Inventory chest which
will cause the Inventory screen to disappear. Continue to
'hold' the item with the stylus and move
it to where you wish to use it.
4. When you place the stylus at certain points on the screen,
a Red Arrow may appear. That means that Guybrush can exit to
another location.
5. Font issues: If you are depending on using text speech (because
you are using some of the smaller configurations), you
will find the text difficult to read because it is a)too small
and b)it's a crappy Times New Roman pixelated font!
Luckily, there's an easy fix to make the font more readable by
increasing the size. The main speech text apparently uses the font
stored in the file font0.nut, so simply rename the font0.nut file to
something like font0.sav (to save it),make a copy of the font4.nut
file (which is a larger font), then rename the copy to
font0.nut. I haven't checked far enough to see whether it would
be useful to do the same with the files: font1.nut, font2.nut
and font3.nut (ie. copy font4.nut to them), but you can
experiment if text in other parts of the game appear too small.

*

Offline W1T3K

  • 27
Monkey Island 3 wszystko extra, ale...
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 30, 2006, 10:51:08 »
Jak już mamy na naszym PPC okrojoną z dźwięków i napisów wersję to pozostają nam tylko napisy, jeszcze raz powtarzam na ekraniku QVGA są nieczytelne.

wesyr87 masz u siebie ekranik QVGA czy VGA?

Jak ktoś będzie wiedział jak zminić rozmiar liter to dajcie znać w poście.

*

Offline wesyr87

  • ***
  • 317
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 4, Galaxy Note :)
Monkey Island 3 wszystko extra, ale...
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 30, 2006, 11:37:06 »
Dzieki bardzo, wlasnie bede probowal ja uruchomic :)
a co do ekranika zaskocze Cie :) .... bede probowal ja uruchomic na kwadratowym ekraniku (240x240) czarno to widze ale moze sie uda :D :)

edit:

no niestety nie pogram sobie, troszke jest ekranik uciety i na dole i po prawej stronie :(

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
Monkey Island 3 wszystko extra, ale...
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 30, 2006, 14:05:42 »
hm, a jakbyś hm obrócił ekran o 180 stopni... miałbyś przynajmniej dostęp do komend i plecaka...hm...

a z drugiej strony....

to jest konfig scumma:
[scummvm]
aspect_ratio=false
enable_gs=false
fullscreen=false
lastselectedgame=monkey2
multi_midi=false
music_driver=auto
music_volume=192
native_mt32=false
render_mode=amiga
savepath=\SD Card\scumm
sfx_volume=192
speech_volume=192
subtitles=false
versioninfo=0.8.0

ciekawe, czy zmiana opcji:

aspect_ratio=false
i
fullscreen=false

nie mogłaby jakoś pomóc....

*

Offline wesyr87

  • ***
  • 317
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 4, Galaxy Note :)
Monkey Island 3 wszystko extra, ale...
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 30, 2006, 14:49:20 »
o wlasnie, zapomnialem o configu...

edit:

no to jest kolejny problem, skad wizales tego configa z miejsca gdzie masz scumma, bo w miejscu gdzie mam scumma jest config owszem ale ma 2 linijki tylko :) ?? :)

*

Offline W1T3K

  • 27
Monkey Island 3 wszystko extra, ale...
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 30, 2006, 15:11:09 »
Nie można tam zmienić jakoś rozmiaru liter?, ktokolwiek uruchomi tą grę po przeskalowaniu na swój ekranik zapewne też zna problem niewyraźnej czcionki, jak sobie z tym radzicie i czy można coś zrobić wtej kwestii?

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
Monkey Island 3 wszystko extra, ale...
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 30, 2006, 15:32:56 »
hm, dobre pytanie, skąd go wziąłem,,,,

nie pamiętam, ale podpowiem, czy masz odkrywanie ukrytych plików i plików , ktore system uznaje za systemowe w swoim commanderze(file explorer, resco explorer, tc)? cfg moze być uznawany i ukrywany automatycznie przez sys lub program... ja go odkryłem po zrzuceniu całości karty na peceta w katalogu scumm.

btw, działam na wersji 0.8.0 bo nowsze mi sie kopsają dziwacznie...

*

Offline W1T3K

  • 27
Monkey Island 3 wszystko extra, ale...
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 30, 2006, 15:41:13 »
Znalazłem plik o nazwie "scummvm" to chyba ten config, o którym mówicie. Jakie zmiany możemy w nim edytować, wiecie może gdzie znaleźć lisę parametrów jakie oferuje nam ten config, i główny temat tego postu- "czy można tam ustawić wielkość liter" :?:  :?:  :?:  :?:

*

Offline W1T3K

  • 27
Monkey Island 3 wszystko extra, ale...
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 30, 2006, 22:47:27 »
Właśnie nalazłem sposób, żeby CoMI ze wszystkimi dźwiękami, filmikami itp.  zajmowało 459 MB, więc śmiało zmieści się na 512 MB flash, gra oferuje dokładnie to samo co zainstalowana wersja dwupłytowa, ale zajmuje blisko połowę pamięci mniej, cud :D

*

Offline vetch

  • **
  • 191
  • Płeć: Mężczyzna
    • Diamond Jack
  • Sprzęt: Nexus S
Monkey Island 3 wszystko extra, ale...
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 31, 2006, 15:10:48 »
Cytat: "W1T3K"
gra oferuje dokładnie to samo co zainstalowana wersja dwupłytowa, ale zajmuje blisko połowę pamięci mniej, cud :D


dobra, a ja mam odrzutowiec w piwnicy. Może byś napisał co trzeba zrobić ? Rekompresja plików ?

*

Offline W1T3K

  • 27
Monkey Island 3 wszystko extra, ale...
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 03, 2006, 18:27:50 »
OK 8)  ja wprawdzie nie mam odrzutowca w piwnicy, ale sposób na CoMI 459 MB znam, prosty przepis w 14 krokach :D

1. Mamy CoMI na 2CD.

2. Z CD1 na twardziela do C:\scumm\ kopiujemy pliki Comi.la0, Comi.la1 i cały folder Resource wraz z zawarością

3. Z CD2 w to samo miejsce na naszym twardzielu kopijemy plik comi.la2 i folder Resource (część plików się powtarza i nie ma znaczenia, z którego CD je przekopiujemy)

4. Ze stronki ScummVM sciągamy "scummvm tools" ze stronki:

http://prdownloads.sourceforge.net/scummvm/scummvm-tools-0.8.0-win32.exe?download

5. Ściągamy LAME MP3 Encoder, link poniżej:

http://www.free-codecs.com/download_soft.php?d=49&s=22

6. Do folderu (C:\scumm\) z przekopiowanymi plikami CoMI z obu płytek instalujemy LAME, a ze "scummvm tools" zainstalowanych dowolnie na dysku do folderu "C:\scumm\" z plikami gry kopiujemy "compress_scumm_bun.exe" oraz "compress_san.exe"

7. W "C:\scumm\" tworzymy nowy plik notatnika o nazwie "comicomp.txt" i wklejamy tam poniższy tekst:

@echo Starting Compression...
compress_scumm_bun MUSDISK1.BUN Resource Resourc
compress_scumm_bun MUSDISK2.BUN Resource Resourc
compress_scumm_bun VOXDISK1.BUN Resource Resourc
compress_scumm_bun VOXDISK2.BUN Resource Resourc
compress_san BBSAN.SAN Resource Resourc
compress_san CURSERNG.SAN Resource Resourc
compress_san FG010GP.SAN Resource Resourc
compress_san FINALE.SAN Resource Resourc
compress_san KIS030.SAN Resource Resourc
compress_san LAVARIDE.SAN Resource Resourc
compress_san LIFTCRSE.SAN Resource Resourc
compress_san MORESLAW.SAN Resource Resourc
compress_san NEWBOOTS.SAN Resource Resourc
compress_san OPENING.SAN Resource Resourc
compress_san SB010.SAN Resource Resourc
compress_san SB020.SAN Resource Resourc
compress_san SINKSHP.SAN Resource Resourc
compress_san WRECKSAN.SAN Resource Resourc
compress_san ZAP010.SAN Resource Resourc
cls
@echo Finished!
PAUSE


8. Zapisujemy plik i zmieniamy jego rozszerzenie z ".txt" na ".bat"; tworzymy nowy folder "Resourc" w "C:\scumm\".

9. Uruchamiamy "C:\scumm\comicomp.bat" i automatycznie rekompresuje nam dźwięki, muzykę (do mp3 :D ) i filmiki.
 :idea: Trwa to dosyć długo nawet na szybkim PC.

10. Teraz przekopiuj wszystkie pliki "NUT" tzn.: font0.nut, font1.nut, font2.nut, font3.nut, font4.nut oraz plik language.tab do utworzonego wsześcniej folderu "Resourc"

11. Usuwamy oryginalny folder "Resource" z twardziela.

12. Nazwę folderu "Resourc" zamieniamy na "Resource".

13. Gotowe :D

14. Na pamięć naszego PPC itp. kopiujemy utworzony przez nas folder "Resource" i  pliki comi.la0, comi.la1, comi.la2

Cała gra zajmuje 449 MB i ma 43 pliki, teraz czekam na zdjęcia odrzutowca z piwnicy vetch'a :wink:  miłej zabawy :D

*

Offline vetch

  • **
  • 191
  • Płeć: Mężczyzna
    • Diamond Jack
  • Sprzęt: Nexus S
Monkey Island 3 wszystko extra, ale...
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 03, 2006, 21:24:35 »
Cytat: "W1T3K"
OK 8)  ja wprawdzie nie mam odrzutowca w piwnicy, ale sposób na CoMI 459 MB znam, prosty przepis w 14 krokach :D


DZIENKS men :-) Tak myślałem, ze rekompresja, podobnie jak rozprowadzane są niektóre softy :-) Jak będę miał czas, pobawię się w to, jednak kupa miejsca zaoszczędzona !

A odrzutowiec faktycznie mam, plastikowy sklejany, ale nie chce mi się iść do piwnicy zdjęcia robić, hehe :-)

*

Offline vetch

  • **
  • 191
  • Płeć: Mężczyzna
    • Diamond Jack
  • Sprzęt: Nexus S
Monkey Island 3 wszystko extra, ale...
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 04, 2006, 08:38:57 »
albo coś zrobiłem nie tak, albo tak ma być: nie mam głosów dialogów i muzyki (testowałem na scummvm na pc), tylko dźwięki otoczenia. Ma tak być, czy zrobić jeszcze raz, ale uważniej ? :-)

*

Offline W1T3K

  • 27
Monkey Island 3 wszystko extra, ale...
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 04, 2006, 15:45:49 »
Ja mam u siebie wszystkie dzwięki. Musiałeś coś źle zrobić.
Uruchom to sobie na komputerze i sprawdź, czy jest Głos na ScummVM dla PC. Jak nie będzie to spróbój dokładnie, krok po kroku jeszcze raz, a jeśli będzie to musi być coś z twoim PPC.

Powodzenia i daj znać jak już coś zrobisz :!:

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
Monkey Island 3 wszystko extra, ale...
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 10, 2006, 13:02:59 »
hm, znalazłem coś ciekawego dla scummowców, niezły manual..

http://forums.scummvm.org/viewtopic.php?t=936

*

Offline W1T3K

  • 27
Monkey Island 3 wszystko extra, ale...
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 10, 2006, 17:31:53 »
Tutaj zamieściłem to samo, ale w PL :wink:

Monkey Island 3 wszystko extra, ale...
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 04, 2006, 16:45:08 »
Sorry, że odkopuje temat, ale nie udzielono jeszcze odpowiedzi na tematowe pytanie. Tak więc znam sposób aby czcionki była dużo bardziej czytelna. Wystarczy tylko zmienić nawę pliku font0.nut na font0.sav, a następnie skopiować plik font4.nut, wkleić go do tego samego folderu (Resources) tylko że pod nazwą font0.nut :] Jeśli niezbyt obrazowo to przedstawiłem na dole wersja na której się bazowałem
---------------------
Rename the font0.nut file to
something like font0.sav (to save it),make a copy of the font4.nut
file (which is a larger font), then rename the copy to
font0.nut. I haven't checked far enough to see whether it would
be useful to do the same with the files: font1.nut, font2.nut
and font3.nut (ie. copy font4.nut to them), but you can
experiment if text in other parts of the game appear too small.

Pozdrawiam, 3roneeQ