emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.

  • 207 Odpowiedzi
  • 27762 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

nothin

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 04, 2006, 18:26:04 »
nie o to chodzi, po prostu:

jak nie sprawdzisz, nie będziesz wiedział....



sorry silentJ, wywaliłem te bzdury sprzed...

*

Offline Gregory ST

  • 35
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: TX,T3,h4150,h6515,h6340,rx3715,loox420
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #61 dnia: Wrzesień 28, 2006, 10:40:59 »
mam pytanie jak zrobić plik konfiguracyjny cfg - mam wpisać dane w normalnym notatniku czy co?
Gęby za lud krzyczące sam lud w końcu znudzą
I twarze lud bawiące na końcu lud znudzą
Ręce za lud walczące sam lud poobcina
Imion miłych ludowi lud pozapomina
Wszystko przejdzie Po huku po szumie po trudzie
Wezmą dziedzictwo cisi ciemni mali ludzie

*

nothin

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #62 dnia: Wrzesień 28, 2006, 11:11:16 »
zrobić? najlepiej edytować istniejący jakimś wordem albo notepadem, ale jeśli musisz mieć nowy, to hm tak samo, plik .txt, zmieniasz rozszerzenie na .ini i już.


tu np. jest całość mojego cfg z fpsce 0.95:

[FPSE]
FrameSkip=on
EnableLFB=on
RomName=SCPH7502.BIN
DisclaimerAgree=1
LastGPU=GPUSOFT.DLL
LastSPU=spuwave.dll
LastJOY0=JOY0KEY.DLL
LastJOY1=joy1null.dll
LastCD=cdrimage.dll
LastPAR=parnull.dll
CDCountry=0
UseOtherMDEC=off
CDUseCache=off
CDCacheSize=16384
CpuMode=on
ShowGenCode=off
AutoSpeed=on
MDEC_bw=off
DisableEngines=off
DisableLogo=on
EnableHLE=on
EmuConsole=on
UseSubQ=on
CacheSubQ=off
BiosName=SCPH1001.BIN
MemCard1=card1.mcd
MemCard2=card2.mcd
ArmCoreV5=on
CDStreamSpeed=0
SPUirq=off

[POCKETPC]
Orientation=1
ForceGDI=on
FpsCount=off
EnableSound=on
Stretch_x=240
Stretch_y=180
Start_y=10


[JOY0KEY]
Start=0
Select=0
L1=0
L2=0
R1=0
R2=0
Switch=0
Menu=197
Triangle=196
Circle=195



buttony i forcegapi należy dobrać do modelu.

*

Offline Gregory ST

  • 35
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: TX,T3,h4150,h6515,h6340,rx3715,loox420
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #63 dnia: Wrzesień 28, 2006, 12:52:51 »
Dziękuje pięknie
Dopiero zacząłem interesować się emulacją na pockecie :D
Gęby za lud krzyczące sam lud w końcu znudzą
I twarze lud bawiące na końcu lud znudzą
Ręce za lud walczące sam lud poobcina
Imion miłych ludowi lud pozapomina
Wszystko przejdzie Po huku po szumie po trudzie
Wezmą dziedzictwo cisi ciemni mali ludzie

*

nothin

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #64 dnia: Wrzesień 28, 2006, 15:12:28 »
pytaj w razie czego

*

Offline Gregory ST

  • 35
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: TX,T3,h4150,h6515,h6340,rx3715,loox420
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #65 dnia: Wrzesień 28, 2006, 17:26:47 »
Właśnie gram w Suikoden II
ISO po kompresji z 490mb mam 357 mb bez wycinania filmików oraz muzyki.
Mój sprzęt to hp 4150
Gram na ustawieniach klubowicza ''nothin'' (dzięki)
gra na razie wyciąga 30 fps (karta Kingston 512 mb  najwolniejsza)
fpseCE 0.95  bios 7502

P.S.

Przymierzam Się do kultowego FFVII (na razie brak karty 1gb)
Gęby za lud krzyczące sam lud w końcu znudzą
I twarze lud bawiące na końcu lud znudzą
Ręce za lud walczące sam lud poobcina
Imion miłych ludowi lud pozapomina
Wszystko przejdzie Po huku po szumie po trudzie
Wezmą dziedzictwo cisi ciemni mali ludzie

*

Offline DinthKSC

  • ****
  • 962
  • Płeć: Mężczyzna
    • Prywatny blog
  • Sprzęt: iPAQ h4150
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #66 dnia: Wrzesień 29, 2006, 00:22:17 »
czy ktos probowal uruchomic Chrono Cross na FPSE?
Czy FPSE wogole pojdzie z sensowna predkoscia na ipaq 3660 lub 3850?

*

nothin

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #67 dnia: Wrzesień 29, 2006, 00:41:08 »
u mnie chrono nie działa, nieważne czy ripnięty, czy nie, nie działa, przy czym mówię o wersji PAL.


z kolei tabela kompatybilności autorów twierdzi, że działa.
http://projects.davejansen.com/fpsece/index.php/info/376/

oczywiście, piszą, że buggy itp, ale tu wyjaśnienie: człowiek odpalał ja na 0.92, overclocked & turbo,  a to ZDECYDOWANIE jest przyczyną zwalonego wyświetlania( na 95% ).

założyć można, że odpalając to na wersjach 0.93, 0.94 lub 0.95 powinno się dać ale TYLKO NA WERSJI NTSC chrono crossa!

co do potrzeby użycia saveów z epsxe z peceta, niestety, tu nic nie zrobisz - po prostu podobno TRZEBA ich użyć.

przypomniałem sobie: odpaliłem chrono crossa PAL, ale wywala się:
- po czołówce, przed startem gry,
- bezpośrednio po kliknieciu new game
dla wersji NIERIPOWANEJ,
oraz
- w trakcie czołówki,
- po wyborze gry
dla wersji ripowanej.

dodatkowo, przy takim tytule myślę, że nie warto rozważać ripowania, szkoda gry po prostu.



--------------------



z racji tego, iż nie mogę zrobić update tego posta, ani dodać linków, tu zapodaję link do listy kompatybilności:
http://projects.davejansen.com/fpsece/index.php/list

pozdrawiam, xoen/nothin.

ipaq 38xx/39xx nie bedzie raczej dobrą platformą do emulacji psxa, przy czym niektóre pozornie wymagające tytuły mogą nadspodziewanie być grywalne, przede wszystkim gry 2d, na wersji 0.92 z turbo i frameskipem.
przykład: metal slug x. niby wymagająca, bo grafika z kosmosu itp, ale smiga świetnie. niektóre rpgi też mogą sobie poradzić, inny przyklad: destruction derby, gra3d, ale może działać nieźle...

niemniej przyjmij tą wypowiedź z dystansem. co do 36xx, to raczej dałbym spokój...

*

nothin

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 03, 2006, 18:14:35 »
bump i mala kwestia:

nie mogę zdobyć konta, coby zalogować na forum fpse.

dzieją się rzeczy ważne, ale chciałbym zadać im parę pytań na forum, ale po rejestracji ich serw nie wysyła potwierdzenia rejestracji, wiem, że podobny problem(OD MINIMUM PÓŁ ROKU) mają inni...

teraz: panowie otrzymali nowe, świecące maszyny z datków i jakoś dziwnie się to zbiega z padem forum i wariacjami na stronie domowej FPSE.

rozmowy, jakie prowadzą JEDYNIE adminowie i twórcy, z KOMPLETNYM brakiem userów, bo nie da się zalogować, powodują niesmak,,jakoś.

czy ktoś z userów ma konto i mógłby dla mnie zapodać parę słow na tamto forum?

minął rok od powstania poprzedniej wersji i myślę, że wartoby zadać parę pytań twórcom.

----------

co wiem o nowym fpsce:

- 15% szybciej,
- wreszcie wm05,
- potencjalna obsługa akceleracji na x51,
- większa stabilnośc.

co mnie mierzi:
- dyskusje o interfejsie, gdy przy działającym forum możnaby MOMENTALNIE wybrać dobre GUI do emulki...
- dyskusje typu: w holandii jest teraz ranek, w honkongu noc, więc nie mogę się dogadać co do statusu projektu( wolny przekład słów ...jednego z twórców..a mija miesiąc i jest to samo),

*

Offline Bat.

  • Homofob i seksista
  • ******
  • 3315
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Śląsk
    • Deskorolka Underflip
  • Sprzęt: Dell Axim X51v | Blackberry 8110, 9700, PlayBook
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 03, 2006, 18:30:08 »
Więc nowa wersja już jest czy dopiero będzie? Jeśli będzie obsługa akceleracji w Aximach to będę wniebowzięty, pewnie praktycznie wszystkie gry będą płynnie chodzić :) A stara wersja jakoś chodzi mi na WM5. Mam prośbę xoen - wspomnij o tym na forum, jeśli uda Ci się tam dobić :D I może to jednak zasługa tego RealVGA, nie wiem.

*

nothin

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 03, 2006, 18:52:06 »
wierz mi, gdyby była nowa wersja, mój post byłby CHOLERNIE widoczny:)

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 17, 2006, 21:33:20 »
Przetestowałem różne wersje FpseCE i dochodzę do wniosku, że szybkość emulacji nie zależy od buildu ( wersji) programu, lecz od pliku  konfiguracji FPSE.INI oraz od obrazu BIOSU.
Najszybsza konfiguracja to FpseCE 0.9.000 i FPSE.INI z werscji 0.9.002.
Jednak na mój iPAQ wciąż emuluje z prędkością rzędu kilkunastu klatek na sekundę... :(

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #72 dnia: Listopad 20, 2006, 11:11:19 »
Który bios jest najszybszy do emulacji??

Obecnie testowałem TEKENA 3 na MDA 2 z wgranym Xscalarem w ustawieniu 400-530 mhz i wyciądam podczas gry ~ 19-30 fps i niezabardzo da sie grać :/

Pozatym jak najlepiej ustawić plik konfiguracyjny???

*

nothin

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #73 dnia: Listopad 20, 2006, 18:35:30 »
bios 1001, euro, PAL, nie wiem , czemu...

btw szczerze polecam TOTALNY tytuł,
einhander,
 3d scrollin shooter. na pxca 263 400 mhz 18-30 klatek, perfekcyjnie stabilny, rip około 11.6 MB(!). polecam.

zawsze warto sprawdzać w konfigu opcję forcegapi=on .

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #74 dnia: Listopad 23, 2006, 13:12:06 »
Witam, testowałem gierke :

Star Gladiator [NTSC-US] [RIP]


chodzi nawet płynnie - da się grać

*

Offline serek

  • ***
  • 474
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SG Note + EEE 1215N
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #75 dnia: Listopad 29, 2006, 16:00:11 »
pewnie znowu uszlo to mojemu wzrokowi, ale tak na wszelki wypadek chcialbym zwrocic uwage, ze pare dni temu na oficjalnej stronie FPSEce pojawil sie nowy news z zapowiedzia wydania 0.0.9.6 na gwiazdke (ehem, mam nadzieje, ze tego roku;) )
MDA III->SPV M3000->Dell Axim x50v->SE P990i->O2 Exec->HTC Kaiser->HTC Diamond->HTC Leo->Samsung Galaxy Note

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #76 dnia: Listopad 29, 2006, 17:01:04 »
Jeżeli na nowej wersji będzie elumacja szybsza o 15 fps to wspomoge ich finansowo :) - na piwo starczy ;)

*

Offline ziele

  • ******
  • 5159
  • Sprzęt: Axim x51v, Samsung Galaxy S IV, PSP Slim
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #77 dnia: Listopad 29, 2006, 20:54:58 »
Cytat: "serek"
pewnie znowu uszlo to mojemu wzrokowi, ale tak na wszelki wypadek chcialbym zwrocic uwage, ze pare dni temu na oficjalnej stronie FPSEce pojawil sie nowy news z zapowiedzia wydania 0.0.9.6 na gwiazdke (ehem, mam nadzieje, ze tego roku;) )


Czy to będzie już ten z akceleracją dla axima? :))
Are you shpongled?

*

nothin

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #78 dnia: Listopad 29, 2006, 20:59:04 »
1.0 będzie akcelerowana a 0.96 nie wiem...
generalnie, tu jest mój post na ich forum:
http://pdai.org/forum/showthread.php?t=9077
bardzo ciężko o konkrety; wiem natenczas, że silent hill nie bedzie miał błedów graficznych.... YEA!

*

Offline iniemamocny

  • **
  • 119
  • Płeć: Mężczyzna
    • microservice
  • Sprzęt: dell axim x51v; Samsung i750
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #79 dnia: Listopad 29, 2006, 22:14:51 »
Właściwie to 0.10 a nie 1.0. Bodajże 0.96 ma juz mieć wsparcie dla x50, vga i wm05(tego ostatniego nie jestem pewien) są 3 screenshoty gdzieś na pdai z akcelerowanej wersji 0.96. A na gwiazdkę  to chyba będzie 0.10 , chociaż pewnie nie rzucą nawet 0.96.  Chciałbym chociaż dorwać 0.96

Edit: Sorry za wprowadzenie w błąd, screeny są z wersji vga, a nie akcelerowanej, nie mniej jednak jest kilka buildów 0.96 w tym jedna akcelerowana.

*

Offline Bat.

  • Homofob i seksista
  • ******
  • 3315
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Śląsk
    • Deskorolka Underflip
  • Sprzęt: Dell Axim X51v | Blackberry 8110, 9700, PlayBook
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #80 dnia: Listopad 29, 2006, 22:27:42 »
Dobrze, że napisałeś tego nowego posta. Przeczytałem cały topik i jestem pod wrażeniem. Jeśli będzie tak pięknie jak opowiadają to czeka mnie przymusowy zakup cfki 4GB, tylko kiedy ja na to nazbieram :D Ale jak sobie wyobrażam NFS3 i Fighting Force na PDAku to szaleję, nie no, niemożliwe, ja pierdykam... Mam coraz większe nadzieje ku THPS3 :)

*

Offline iniemamocny

  • **
  • 119
  • Płeć: Mężczyzna
    • microservice
  • Sprzęt: dell axim x51v; Samsung i750
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #81 dnia: Listopad 30, 2006, 11:11:52 »
Widziałem właśnie 3 filmiki z akcelerowanej wersji i jestem pod wrażeniem. Wipeout - minium 24 fps w krytycznym momencie(a tak powyżej 30)

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #82 dnia: Listopad 30, 2006, 17:10:18 »
Nie wytrzymam do świąt :) - tylko żeby nie zapomnieli też o zwykłych prockach 400mhz

*

nothin

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #83 dnia: Listopad 30, 2006, 20:12:43 »
no to nieciekawie, skoro na w wipeoucie mam minimum 18 klatek na nieakcelerowanej 0.95.;/


ja już testuję to, co chcę odpalić na nowej wersji...popatrzcie:



w kolejności:
- einhander - grywalny na 0.95, absolutnie rewelacyjny sidescrolling(i nie tylko...) shooter, wszystko w 3d, grywalny na 400 mhz 0.95,
- ALIEN RESURRECTION - właściwie, jak na razie, to imho klon unreala(!), czy może AVS.. niegrywalny na 0.95, grywalny chybotliwie(26-38 klatek) na 0.92 z turbo. nie działa z turbo i frameskip,

- delta force - absolutnie niegrywalny...powolny do bólu..

 gdzież jest duszozażuwacz:(

*

Offline iniemamocny

  • **
  • 119
  • Płeć: Mężczyzna
    • microservice
  • Sprzęt: dell axim x51v; Samsung i750
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #84 dnia: Listopad 30, 2006, 20:21:14 »
Cytat: "filippp"
Nie wytrzymam do świąt :) - tylko żeby nie zapomnieli też o zwykłych prockach 400mhz
Żeby wogóle nie zapomnieli :huh:  

@nothin - ja tylko chcę MGS, Silent Hill, GT2 lub 1 , Medievil i legacy of Kain the Soul Reaver  :)

*

Offline Bat.

  • Homofob i seksista
  • ******
  • 3315
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Śląsk
    • Deskorolka Underflip
  • Sprzęt: Dell Axim X51v | Blackberry 8110, 9700, PlayBook
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #85 dnia: Listopad 30, 2006, 20:51:57 »
xoen - przecież masz QVGA, na VGA trzeba mocniejszego sprzętu do emulacji. No i WM5, wyciskam 15 fps na Wipeoucie, dlatego czekam na nową wersję.

*

nothin

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #86 dnia: Listopad 30, 2006, 21:10:26 »
...i tak jest za wolno... miałem info ,ze moja maszyna da radę na 472 mhz.. i NIE MOGĘ...szlag by to trafił. a widziałem testy blabla itp.:( i nic.

ależ dół, czemu nie zrobili DARKSEED po angielsku na psx;/...52 klatki z dźwiękiem (!!)...

*

Offline DinthKSC

  • ****
  • 962
  • Płeć: Mężczyzna
    • Prywatny blog
  • Sprzęt: iPAQ h4150
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #87 dnia: Grudzień 01, 2006, 19:27:37 »
nothin: zawsze mozesz pograc w angielskiego darkseeda na PocketUAE :P
a ja chcialbym diablo :P
tylko bez axima nawet na 0.10 nie pogram :/

*

Offline iniemamocny

  • **
  • 119
  • Płeć: Mężczyzna
    • microservice
  • Sprzęt: dell axim x51v; Samsung i750
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #88 dnia: Grudzień 01, 2006, 19:46:23 »
Cytat: "DinthKSC"
nothin: zawsze mozesz pograc w angielskiego darkseeda na PocketUAE :P
a ja chcialbym diablo :P
tylko bez axima nawet na 0.10 nie pogram :/
Pograsz, tylko bez akceleracji, a jak ta wersja będzie się sprawować na ppc bez akceleracji względem starszych releasów? - no cóż, czas pokaże.

*

nothin

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #89 dnia: Grudzień 01, 2006, 20:13:22 »
Cytat: "DinthKSC"
nothin: zawsze mozesz pograc w angielskiego darkseeda na PocketUAE :P
a ja chcialbym diablo :P
tylko bez axima nawet na 0.10 nie pogram :/


erm, dąłoby radę, gdyby mieć whdload, bo tylko 4 flopy można podpiąc przecież, a amigowy z tego, co pamiętam ma 7 flopów, więc normalną metodą odpada.... no i dodam tylko , że u mnie puae EMULUJE INTERLACE Oo ...boże. przecież bym się popłakał po 5 minutach....

na emulce peceta darkseed ma tak straszną wydajność(przez rozdziałkę), że w ogóle pomijam..

diablo odpada jak na razie, i szczerze mówiąc nie wierzę, że nowa emulka psxa da taką możliwość...

coś dziwnego chyba stało się z moim pocketem.. bo psx mogę emulować z dźwiękiem i NIE haczy...o co chodzi....hm...niemniej i tak jest zwykle zbyt wolno...poza wyjątkami...

screeny ogólnie pomieszane:


darkseed, disruptor, alien resurrection(chyba najbardziej wykopana w kosmos graficznie gra, jaką widziałem na pockecie,  własciwie to alien vs predator, z efektami rodem z call of duty...psx mnie czasem zadziwia...) i screen tytułowy strikers II 1945.. który ma pewną dziwną cechę, której nie rozumiem - jest opcja gry na PORTRAIT FULLSCREEN... to conajmniej dziwne, fpsce to obsługuje i mamy tą metodą FS portrait shooter...lol..dziwne,.