PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Oprogramowanie PPC => Emulacja => Wątek zaczęty przez: valdr w Kwiecień 19, 2009, 16:19:37

Tytuł: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: valdr w Kwiecień 19, 2009, 16:19:37
Od pewnego czasu n0p pracuje nad portem DosBox 0.72. Warto zaglądać na stronę http://n0p.tonych.info/ (http://n0p.tonych.info/) tym bardziej, że kilka dni temu zamieścił już pierwszą funkcjonalną wersję. Po chwili zabawy stwierdzam, że nie jest jeszcze tak zoptymalizowana jak 0.63, ale podejrzewam, że to kwestia czasu. Gry działają wolniej acz stabilniej, w szczególności te wykorzystujące DOS Extendery.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: nothin w Kwiecień 20, 2009, 01:50:12
ohoho, thx za info...
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: vlodeck w Kwiecień 30, 2009, 01:04:36
Jest pierwszy release.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: nothin w Maj 04, 2009, 18:59:26
..i poprawiony znów.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kajetan Krykwiński w Maj 05, 2009, 16:07:08
od 0.70 na pc win95 chodził, może czas spróbować na ppc?

mój pocket obecnie na hotaira czeka więc sam nie testnę...

Jedno mnie bawi - mam Xscale a OS pod ARM, czyli nici z wersji xscale.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Maj 05, 2009, 16:12:11
chyba nie ma to sensu dopóki dosbox nie będzie wykorzystywał rozdzielczości VGA
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: nothin w Maj 05, 2009, 16:12:36
..nom.;/
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kajetan Krykwiński w Maj 05, 2009, 16:16:38
sensu nie ma ogólnie emulacja dużego win na pockecie, ale z nudów czemuby nie.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: valdr w Maj 06, 2009, 16:22:27
Ten nowy release ma poprawioną emulację myszy w trybie "direct", super, szczególnie biorąc pod uwagę, że tytuły takie jak Might & Magic III (port pod SNESa to pomyłka), Hoboken i Star Trail nie sprawiają już takich problemów jak pod 0.63. Czas potestować Gabriela Knighta ;) Znowu nie zauważam jakichś szczególnych różnic w wydajności między wersją ARM a XScale ...
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: nothin w Maj 06, 2009, 16:27:53
ojj, Gabriel, będzie śmigał, imo :D

ciekawe, co z homm2..hm.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: kakaroto666 w Maj 07, 2009, 16:24:10
sensu nie ma ogólnie emulacja dużego win na pockecie, ale z nudów czemuby nie.

Przez BOCHS'a wygląda to super na VGA np na Uni
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kajetan Krykwiński w Maj 07, 2009, 16:27:03
i co z tego że wygląda? nie ma to żadnego zastosowania. i nie mów o uni, miałem dwa, bawiłem się w to, ba nawet na simpadzie w 800x600 się bawiłem. bawiłem - bo to nonsens
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Maj 07, 2009, 17:18:03
ale pod Dosboxem by nie wyglądało jak pod Bochsem, w tym rzecz
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kajetan Krykwiński w Maj 07, 2009, 19:00:48
tak. ale ze zdania

Cytuj
Lacks:
VGA support, full 16bit modes support, 32bit modes support, new toolbar editor.

wynika że support dla vga się pewnie pojawi...

no i w ten sposób można by bez bawienia się w nyditota odpalić na qvga - bo bochs-scale który skalował się do qvga był tylko w starym porcie od mamaicha
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Maj 07, 2009, 19:30:22
zgadza się, dla użytkowników qvga to na pewno lepsze rozwiązanie
co do supportu VGA i pozostałych trybów to chyba chodzi o urządzenie emulowane, a mi chodzi o brak obsługi rozdzielczości VGA urządzenia na którym emulujemy
stary dosbox obsługiwał nawet svga (vide temat nothina o Settlersach) i na qvga wyglądało to super, natomiast na vga wyglądało jak zmniejszone do qvga, a potem rozciągnięte do vga. Jakoś nie bardzo widzę choćby zabawę w emulację Windows w takim trybie.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kajetan Krykwiński w Maj 07, 2009, 20:16:23
wątpię, raczej musi emulować vga w środku. a na vga tak wyglądało bo to gapi zdaje się, a gapi było qvga. zresztą wystarczy że ktoś go zainstaluje i spróbuje głupiego win3x odpalić
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Maj 07, 2009, 22:50:55
gapi można wyłączyć i nic to nie zmienia
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: purasx w Lipiec 06, 2009, 14:16:04
Mógłby ktoś wyjaśnić, jak zmusić program aby cokolwiek odpalił?
Ściągnąłem Dosboxa stąd http://n0p.tonych.info/?DOSBox_PPC:DOSBox_0.72. Wrzucam na kartę np. gierkę w folderze Derby. W pliku dosbox.conf w linijce autoexec wpisuje:
mount c "\SD Card\DERBY"
i w tym momencie nie wiem co dalej. Pomoże ktoś?
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 06, 2009, 14:55:49
teraz dajesz na c: i wklepujesz nazwę execa, coma, bata czy co tam odpala tą gierkę
pod warunkiem że się poprawnie i bez błędu zmountowało
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: purasx w Lipiec 06, 2009, 15:54:49
kiedy uruchamiam teraz dosbox i wpiszę c: i nazwe pliku exe to dostaję komunikat illegal command...
I co oznacza, "jesli poprawnie zamountowałem"?
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 06, 2009, 16:18:15
to znaczy czy poprawnie przypisała się ścieżka
jak wpiszesz dir to listuje się zawartość katalogu z grą?
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: nothin w Lipiec 06, 2009, 16:21:57
kiedy uruchamiam teraz dosbox i wpiszę c: i nazwe pliku exe to dostaję komunikat illegal command...
I co oznacza, "jesli poprawnie zamountowałem"?

polecam kurs dosa i manula do dosboxa.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: purasx w Lipiec 06, 2009, 16:43:46
Coś robię chyba nie tak. Mimo, że chyba poprawnie mountuje katalog to i tak po uruchomieniu dosboxa zaczynam z dysku Z:\ :/
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 06, 2009, 16:47:24
tak ma być i dlatego

teraz dajesz na c:

albo sobie c: wpisujesz w konfigu albo musisz ręcznie

 :-|
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: nothin w Lipiec 06, 2009, 16:49:42
nie załamujcie mnie już:

[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
mount c "\Storage Card\EMU\PC\Settlers\"
c:
quickn

słowo kluczowe w tym wpisie:
c:

z: wynika z dosboxa i tak będzie ZAWSZE(to po prostu wewn. prekonfig dosboxa, międzymordzie, by udawać, że mamy emulator dosa).

btw, jeśli chcesz pograć w dd, to lepiej , o ile masz jakąkolwiek moc w ppc, nt. którego nie dałeś wpisu do profilu, sprawdź fpsece 0.95, 0.96, dosbox do niej NIE MA SENSU.
dd i dd2 działają w miarę dobrze na min 416 mhz xscale.

to nie będzie NIGDY wykonalne na emulacji x86 i jasno w końcu czas to powiedzieć, nie pogracie w:
- system shock
- fallout
- żadne 3d gry

na emulacji x86 na współczesnych i zapewne przyszłych ppc.
tyle, moze komuś to oszczędzi czasu.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: purasx w Lipiec 06, 2009, 17:39:04
Nie mam zamiaru grać tylko chciałem zobaczyć z ciekawości jak to działa. Chyba wiem dlaczego nie mogę wejść na c:. Nie mogę wpisać znaku ":" (dwukropek), tylko wychodzi mi średnik. Jak włączyć klawiaturę ekranową?
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 06, 2009, 17:45:11
tak przy okazji, dzisiaj wyszła wersja 0.73
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: nothin w Lipiec 06, 2009, 17:53:18
podobnie, jak tuch pro pr0 7 za 2.5 k pln, który tego nie uciągnie.

zabawne, sprawdzałem z godzinę temu, nie było od n0pa nic nowego jeszcze...a tu proszę.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: virusotron w Lipiec 06, 2009, 18:30:27
no wrescie w miare normalnie chodzi kursor mozna w setelki pograc ;) a da sie zrobic ze przy trzymaniu przycisku bedzie raportowany jako PPM?
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: nothin w Lipiec 06, 2009, 18:31:38
http://n0p.8bit.fm/?DOSBox_PPC:DOSBox_0.72:Mouse_emulation
i

Cytuj
PocketPC mapper.txt values:
hand_mbtn_left "key 194" - Left mouse button.
hand_mbtn_right "key 195" - Right mouse button.
hand_mbtn_mdl - Middle mouse button.
hand_force_tlbr "key 193" - Toggle toolbar forced mode.
hand_mm_up "key 273" - if dpadmouse - move mouse up.
hand_mm_down "key 274" - ... down
hand_mm_left "key 276" - ... left
hand_mm_right "key 275" - ... right
Quick answer to "How can i get my key codes?" - Fire my Genesis Plus port, open ROM, press keys - their codes will be shown on screen.

i teraz: do zdobycia kodów buttonów mamy sporo róznych możliwości, niemniej polecam genpp(emulator segi genesis) n0pa do uzyskania 100% odczytów klawiszy dla m.in. dosboxa.

tu mała złośliwość dla użytkowników bezbuttonowców za 1pln w abonamencie: press button to set code.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 06, 2009, 18:37:59
albo rysikiem

Cytuj
#  rightclickdelay: Touchpad mode. If you tap and hold stylus for this milliseconds, right-click will be send instead of left. 0 to disable.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: virusotron w Lipiec 06, 2009, 18:51:30
mam toske z klawiszami ;] wiec spoxik dam rade dziekuje wam teraz juz sobie powinienem poradzic jak cos to bede krzyczał ;]
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: nothin w Lipiec 06, 2009, 18:52:56
mam toske z klawiszami ;] wiec spoxik dam rade dziekuje wam teraz juz sobie powinienem poradzic jak cos to bede krzyczał ;]

jasne :)

btw, polecam betrayal at krondor, działa bosko(ktoś pamieta to jeszcze?).
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: virusotron w Lipiec 06, 2009, 19:45:08
umiesz przepowiadac przyszłosc ;]

hand_mbtn_left "key 194" - Left mouse button.

niby proste ale..... ani 0070 0x70 112 i również zostawienie "key" nie skutkuje zbindowaniem przycisku  wrrr moze ktos podesłac kawałek swojego mapper.txt?
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 06, 2009, 20:06:44
nothin podał metodę jak odczytać kody, nie masz ich zgadywać ani wpisywać na chybił trafił...
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: virusotron w Lipiec 06, 2009, 21:46:15
kody odczytałem podaje mi 0x70 ale na zaden sposob dosbox ich nieakceptuje anie w hex ani w dec
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: purasx w Lipiec 06, 2009, 22:43:17
Jak zrobić dwukropek? Na klawiaturze sprzętowej wychodzi mi tylko srednik zamiast dwukropka.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: virusotron w Lipiec 08, 2009, 11:43:16
sproboj ekranowej...u mnie na sprzetowej tez niedziała ":"
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: purasx w Lipiec 08, 2009, 17:49:02
Mam problem też z uruchomieniem tej ekranowej :) Nie wiem jak.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 08, 2009, 17:57:16
klawiatura powinna być wyświetlona na dole ekranu
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kajetan Krykwiński w Lipiec 08, 2009, 17:58:19
Zmieniając temat - ktoś próbował odpalić Win95? Na pecetowym odpala, na ppc wywala się cały bochs gdzieś na bootscreenie (obraz hdd wzięty z bochs - hint: bximage, imgmount)
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: virusotron w Lipiec 08, 2009, 19:14:05
mozemy zmienic temat jak ktos mi powie jak mam podbindowsc klawisze :/ bo narazie ani ciut ciut binda niema :/ mam jeszcze gdzies win98  4 PPC to sproboje odlapic
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: purasx w Lipiec 08, 2009, 22:44:31
klawiatura powinna być wyświetlona na dole ekranu
U mnie się nie wyświetla, ani na wersji 0.72, ani na 0.73.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 09, 2009, 10:11:01
ciekawe, grzebałeś coś w konfigu?
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kajetan Krykwiński w Lipiec 09, 2009, 11:57:22
Spróbujcie wrzucić od nowa - ja normalnie miałem klawiaturę w obu...
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: purasx w Lipiec 09, 2009, 19:04:11
Dziwne, nie grzebałem nic w konfigu, wrzucam Dosbox jeszcze raz i ciągle nie mam ekranowej klawiatury...
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: kubson84 w Lipiec 09, 2009, 19:07:24
heh mam to samo, brak klawiatury nic nie grzebalem w konfigu sciagalem z roznych stron i nie ma klawiatury ;/
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kajetan Krykwiński w Lipiec 09, 2009, 19:32:23
Z różnych stron? Ściąga się ze strony autora...

Jaki macie system?
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: kubson84 w Lipiec 09, 2009, 20:55:41
najpierw pobralem ze strony autora pozniej z innego zrodla i wciaz to samo

posiadam wm 6.1 touch pro rom z orange
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: globalbus w Lipiec 09, 2009, 20:59:48
pomysł na szybko
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Shell]
"HasKeyboard"=dword:0 i może się pokaże.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: purasx w Lipiec 11, 2009, 09:01:24
Mógłby ktoś zamieścić swój config? Chciałbym zobaczyć czy wtedy też nie będę miał klawiatury ekranowej.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 11, 2009, 11:00:40
klawiatura jest normalnie widoczna na standardowym konfigu, sprawdzone, nawet bez dopisywania ścieżki do karty (można zmountować ręcznie po odpaleniu dosboxa)
widocznie nie w konfigu leży problem
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: purasx w Lipiec 11, 2009, 11:10:31
Dobra, udało mi się. Rozwiązaniem jest umieszczenie Dosbox'a w pamięci urządzenia, a ja miałem na karcie.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 11, 2009, 11:18:35
he? Ja mam na karcie i śmiga
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: purasx w Lipiec 11, 2009, 11:30:16
W ogóle coś u mnie chyba nie tak. Kiedy chcę zamontować katalog z karty, czyli wpisuję, np. mount c "\SD Card\xxx\"
c:
to po uruchomieniu dostaję komunikat, że źle zamountowany obraz. Jeśli natomiast przeniosę daną grę do pamięci urządzenia i wpiszę:
mount c "\xxx\"
c:
to działa bez problemów.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 11, 2009, 12:25:33
a karta pamięci nazywa się u ciebie SD Card?
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: purasx w Lipiec 11, 2009, 12:59:29
po prostu Karta pamięci :)
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kajetan Krykwiński w Lipiec 11, 2009, 13:46:04
W managerze plików widzisz ją jako folder o nazwie Karta pamięci?
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 11, 2009, 14:32:44
nazywa się Karta pamięci, ty wpisujesz SD Card i się dziwisz że nie działa?
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: purasx w Lipiec 11, 2009, 15:21:37
Tak, w menedżerze plików karta nazywa się karta pamięci. Wpisywałem SD Card, gdyż w każdej instrukcji jest tak napsiane, więc myślałem, że tak ma być. Zresztą teraz to nie jest istotne, bardziej intryguje mnie dlaczego mam klawiaturę ekranową, gdy wrzuce program do pamięci urządzenia, a gdy jest na karcie to nie ma.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: ultras w Sierpień 04, 2009, 16:53:37
u mnie w menedżerze plików karta także nazywa się "Karta Pamięci" więc jak w dosboxie mam wpisać literke "ę" ?
zmienić nazwy mojej karty nie mogę bo wyskakuje komunikat "wystąpił problem podczas zmiany nazwy pliku..."
Ktoś pomoże?
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Sierpień 04, 2009, 17:12:51
a dlaczego w dosboxie chcesz wpisywać?  :O
wpisujesz w configu
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: purasx w Sierpień 04, 2009, 18:56:41
W configu też to nic nie daje, sam próbowałem. Jak na razie jedynym sposobem jest umieszczanie gier i dosboxa w pamięci urządzenia.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Sierpień 04, 2009, 21:20:30
można spróbować pobawić się ze zmianą nazwy karty pamięci, ale tego się nie robi w menedżerze plików tylko w rejestrze
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: kaju666 w Październik 02, 2009, 21:29:27
Witam mianowicie 3 pytania:

1. Mam diamonda 528mhz ale gdy odpale np mario dosboxem to chodzi strasznie wooolno. Da się coś poradzić?
2. Jak zemulować tym win95.img ??
3. Co zastąpi MSConsole(crash po instalacji) i pocket console(brak reakcji programu bochs)

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Progressive w Październik 02, 2009, 21:48:10
Ad. 1 Winą marnej prędkości emulacji jest procesor Qualcomma, który do najwydajniejszych w kwestii emulacji nei należy.
Ad. 2 Do emulacji win95 radzę użyć Bochsa(tutorial wisi w tym dziale)
Ad. 3 Chyba nie ma innej konsoli, może masz niepoprawnie skonfigurowanego bochsa i dlatego nie działa pocketconsole.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: kamiledi15 w Czerwiec 16, 2010, 20:32:15
Sory, że odświeżam, ale mam pytanie: czy da się zrobić tak, że naciskam na lewą stronę ekranu, odczytuje to jako naciśnięcie strzałki w lewo, tak samo z innymi strzałkami? Albo że przesuwam palec w odpowiednią stronę, a on to odczytuje jako odpowiednią strzałkę. Bo na tej mikroskopijnej klawiaturze ciężko się gra.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Czerwiec 16, 2010, 21:38:18
nie ale możesz sobie zrobić własny toolbar np. tylko z dużymi strzałkami zamiast klawiatury
tu przykład customowych toolbarów (http://pdaclub.pl/forum/emulacja/toolbar-do-dosboxa-i-ciekawa-rzecz-z-univbeuvconfig/msg258371/#msg258371)
tu instrukcja (http://n0p.tonych.info/?DOSBox_PPC:DOSBox_0.63:Creating_toolbars)
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: kamiledi15 w Czerwiec 16, 2010, 23:09:24
Trochę szkoda, ale dobre i to. W emulatorze PSX można sobie przyciski porozmieszczać na całym ekranie, ale trudno. Dzięki.

EDIT

A czy można zrobić oddzielne toolbary do każdej gry, czy będzie jeden wspólny dla wszystkich? A jeśli nie, to jak zainstalować drugą kopię Dosboxa na telefonie? Wtedy miałbym dwa emulatory, a w każdym inny toolbar.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Czerwiec 17, 2010, 10:26:35
wystarczy przekopiować dosboxa do jakiegoś innego folderu
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: kamiledi15 w Czerwiec 17, 2010, 12:52:50
Dobra, dzięki. Próbuję zrobić własny toolbar, ale mam taki problem, że w programie Tbedit chyba są poprzestawiane klawisze. Zrobiłem sobie obrazek z rysunkiem klawiszy, wgrałem go do tego programu, poprzypisywałem klaiwsze, wgrałem do telefonu i nie za bardzo działa. Na przykład gdy naciskam strzałkę w prawo, postać idzie w lewo, mimo, że w programie przypisałem do tego klawisza strzałkę w prawo. Sprawdziłem, klawisze są źle ponazywane w programie - kiedy przypisałem strzałkę w prawo do rysunku klawisza w lewo, postać po naciśnięciu tej strzałki idzie w lewo. Oznacza to, że to, co w programie nazywa się strzałką w prawo, tak naprawdę jest strzałką w lewo. Pozostałe klawisze wogóle nie reagują, więc pewnie też są źle ponazywane. Sprawdziłem, kiedy na nie najeżdżam myszą, to wyświetla się, co jest przypisane do danego rysunku klawisza, więc dobrze je przypisałem. Poza tym kiedy użyłem funkcji Lock Key, to w grze po naciśnięciu klawisza podświetla się na żółto, więc nic mi się nie poprzesuwało. Próbowałem też ustawić ruch klawiaturą numeryczną - tu efekt był taki, że postać kucała i skakała, zamiast chodzić. Jedynie klawisz shift przypisał się tak, jak powinien. Więc jak to jest? W pliku mapper.txt skopiowałem odpowiednie numery klawiszy, ale to nic nie dało. Czemu tak się dzieje?

EDIT

I jeszcze jedno pytanie - jak zrobić, żeby do jednego rysunku klawisza były przypisane dwa klawisze z klawiatury? Chodzi na przykład o jednoczesną strzałkę w lewo i w górę, żeby można było skakać na skos. Kiedy próbuję przypisać dwa klawisze, to po prostu ten drugi zastępuje pierwszy. A na pewno da się tak zrobić, bo widziałem takie coś w którymś toolbarze.

Połączone: Czerwiec 19, 2010, 13:00:32
To co, mogę liczyć na odpowiedź? Bo dałeś mi link do programu, który najwyraźniej jest jakiś wadliwy (poprzestawiane klawisze).
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Czerwiec 22, 2010, 04:23:10
program nie jest wadliwy bo masa osób z niego korzystała i działał, a nawet gdyby to nie jestem jego autorem i nie mam wpływu jego działanie
sprawdzę u siebie jak jest z tymi klawiszami, ale w wolnej chwili  - to jest forum a nie support więc nie oczekuj że odpowiedzi zawsze będą natychmiast  :-|
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: kamiledi15 w Czerwiec 22, 2010, 13:23:32
Wygląda na to, że miałem ściągniętą wersję do innego Dosboxa i dlatego klawisze były przestawione. Tak więc problem rozwiązany. Teraz mam problem tylko z jednym klawiszem, ,,kp9", bo choć ustawiłem, że cały ma być aktywny, to tylko naciśnięcie jego lewej połówki powoduje reakcję. Czasami dzieją się też dziwne akcje z blokowaniem się klawisza, np postać zaczyna ciągle skakać i nie chce przestać, a uważnie sprawdzałem, które klawisze mają być ,,lock", a które nie i klawisz w górę na pewno nie jest ,,zalockowany". Muszę wtedy klikać po całym toolbarze, żeby to odblokować. Jeszcze chciałem zapytać, czy jest możliwość, żeby przypisać na przykład klawisze głośności, klawisz cofania, obie słuchawki itp do jakichś przycisków w Dosboxie? Bardzo by to ułatwiło granie w większość gier. Słyszałem, że może pomóc program Dred Sensor, dzięki któremu można właśnie w dowolnej aplikacji przypisać akcje do przycisków bocznych telefonu, ale coś nie bardzo działa - powinien się włączać automatycznie z aplikacją, a tak nie jest. Mogę go tylko przypisać do akcji w normalnym poruszaniu się po telefonie - pisanie smsów, lewo-prawo itd i wtedy rzeczywiście działa, ale w aplikacjach już nie. Znasz ten program? Co robię nie tak?
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Czerwiec 22, 2010, 14:41:54
nie znam tego programu, być może działa on na poziomie systemu a dosbox przykrywa mapowanie klawiszy swoimi funkcjami
może AE Button Plus pomoże?
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: kamiledi15 w Czerwiec 22, 2010, 15:45:15
Sprawdziłem, ale niestety jest tak samo - podczas użytkowania telefonu mogę używać przypisanych klawiszy, ale w Dosboxie już nie chcą one działać. Nie działa mi opcja ,,dodaj przycisk", pojawia się tabelka z shiftem, altem, controlem i czymś tam jeszcze, ale klikanie na nie nic nie daje, nie chcą się dodać. Nie wiem też, o co chodzi w opcji ,,wirtualny przycisk", jak to ustawić. Na screenach widziałem, że trzeba wtedy otworzyć klawiaturę i wcisnąć jakiś przycisk, ale u mnie nic to nie daje.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: kamiledi15 w Lipiec 03, 2010, 23:57:05
Dobra, zrobiłem sobie toolbar. Chciałem jeszcze spytać, czy można wyłączyć rotację ekranu? Wiem, że można go obracać lewo\prawo, ale ja chcę wogóle bez obracania, żeby był w widoku pionowym. Chodzi o to, że gra nie zajmuje całego ekranu i sięganie palcem daleko na toolbar, który też nie zajmuje całego ekranu, jest niewygodne.
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 04, 2010, 02:15:38
nie rozumiem o czym piszesz, jak gra nie zajmuje całego ekranu? Powinna po obróceniu wypełnić ekran (razem z toolbarem), ewentualnie z paskiem po boku jeśli masz WVGA
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: kamiledi15 w Lipiec 04, 2010, 11:38:58
Dobra, najlepiej to chyba będzie pokazać na obrazku:
(http://img526.imageshack.us/img526/3328/beztytuufby.jpg)
Jak widać, po prawej jest dużo pustej przestrzeni i sięganie palcem taki kawał nie jest zbyt wygodne. Jednocześnie nie chcę, żeby gra była sztucznie rozciągnięta na cały ekran. Dlatego chciałbym, żeby dało się włączyć widok pionowy. Kombinowałem z forcezone, fullscreen, rotateright itp, ale nie dało to żadnych efektów oprócz obrócenia w drugą stronę. Ewentualnie chciałbym, żeby dało się w widoku poziomym ,,przesunąć" grę na prawą stronę - wtedy po lewej miałbym pustą przestrzeń, a po prawej wyrównywałyby ją klawisze telefonu, więc z obu stron miałbym taką samą odległość. Po obróceniu ekranu nadal pusta przestrzeń jest po stronie klawiszy telefonu, przez co z lewej strony mam klawisze tuż przy krawędzi telefonu, a po prawej nie dość, że są klawisze, to jeszcze sporo pustej przestrzeni. Więc gdyby to puste miejsce było po lewej, byłoby już dużo wygodniej i dałoby się normalnie grać.

Czyli sytuacja wygląda tak:

(http://img412.imageshack.us/img412/1553/beztytuufkr.jpg)
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 04, 2010, 13:31:58
no czyli masz WVGA i czarny pasek z boku :)
bez obrotu do poziomu nie da rady, w pionie masz przecież tylko 480 pikseli
ogólnie dosbox raczej nie jest przystosowany do WVGA, jak ten port powstawał takiej rozdzielczości nie było w ogóle
Tytuł: Odp: DosBox 0.72
Wiadomość wysłana przez: kamiledi15 w Lipiec 04, 2010, 14:07:02
Czyli co, nic się z tym nie da zrobić? Nawet przerzucić tego czarnego paska na lewą stronę? Że w pionie będzie trochę mniejszy obraz, to nie szkodzi, jeżeli tak się da. Bo rozumiem, że można przechylić do pionu, ale będzie mniejszy ekran?

Połączone: Lipiec 05, 2010, 21:33:03
Skoro się nie da, to jeszcze ostatnie pytanie: wiem, że można toolbar rozciągnąć na cały ekran, ale wtedy ekran gry jest przezroczysty i prześwituje pod nim ten toolbar. Czy da się zrobić, żeby ekran gry zasłonił toolbar tak, żeby wogóle go nie było widać?