już sobie poradziłem, ruszył tylko klon - bobble bobble i tylko na pcultmame 0.4. 60 klatek na 300 mhz bez dźwięku. W megamameCE i pcultmame 0.5 nie działa.
oryginalny rom nie działa w ogóle, przy czym szukając pomysłów natrafiłem na opis, jak kto się odkodowywało buble:
Quote from above MameWorld link:
At last, thanks to excellent work by Trinity, the original MCU ROM has been extracted. This required removing the cover from the chip, taking photographs of it under a microscope, and manually decoding the contents of the ROM bit by bit. The photo shown in the previous post confirms that it's in the 6801 class, not a 68701 however as it was conjectured, but a 6801U4. With this ROM, we finally have the final piece of the puzzle for a 100% guaranteed perfect emulation.
lol...wariaci.
Z kolei próby odpalenia super bubble bobble na emulakch segi genesis spełzają na niczym...szkoda, bo screeny są smakowite...
z tego, co pamiętam wynikowo udało mi się uruchomić ją natenczas na pockecie na emulkach:
psx - fpse - świetnie dziala, świetnie wygląda..no ale to 90kilka mega...
gba - pocketadvance - działa nawet nieźle, ale ta rozdziałka ;/
atari st - castCE - działa, jak trzeba, tylko nie lubię czekać na load minutę...
c64 - pocketcommodore - perfekt, max nostalgia,
amiga - pocketuae - gra się ładuje..to jest pewne...
sega gamegear - CE/gg - działa świetnie,
sega genesis - którykolwiek - nie działa, loop przed ekranem tytułowym,
mame - pcultmame 0.4 - działa świetnie, wygląda świetnie, nosound. klon ale nie widzę różnic jak na razie, świetna.
btw, głupio sobie samemu odpowiadać...
pozostąło tylko dodać screeny z poszczególnych wersji.. kiedyś.
ogólnie przydała mi się strona dla gp32
http://www.gp32x.com/board/index.php?s=d2322a2aa2b931bf04832eadf480d165&showforum=39