PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Oprogramowanie PPC => Dla programistów => Wątek zaczęty przez: Komame w Maj 07, 2006, 11:17:15
-
Witam.
Właśnie jestem w końcowym etapie pisania gierki.
Nie jest to nic nadzwyczajnego - gra tupu: pomyśl, przesuń, odpowiednio ustaw, aby przejść do następnego etapu.
Jeśli ktoś ma ochotę potestować to proszę dać znać na poniższy adres, to podeślę gierkę:
piotr [at] x-net [dot] pl
Poza standardowym testami, szukaniem jakiś błędów itp. proszę o zwrócenie uwagi na dwie małe cyferki, które wyświetlane są w prawym górym rogu ekranu (tylko w wersji beta). Generalnie chodzi mi o to jaką wyświetlają wartość podczas gry, gdy stoi się jałowo (nie dotykając ani ekranu ani przycisków).
Jest to czas potrzebny do odświeżenia ekranu, muszę wiedzieć czy na niektórych sprzętach nie będzie on zbyt duży - wtedy potrzebna będzie dalsza optymalizacja wyświetlania w pozostałych grach (nieco szybszych), które też niebawem wypuszczę (ta bieżąca raczej nie ma dużych wymagań i powinna chodzić na każdym sprzęcie - ale to się jeszcze okaże).
Wartości te i pozostałe uwagi wraz z podaniem rodzaju sprzętu, na jakim gra była testowana, można podesłać mailem, albo najlepiej podać w tym wątku na forum.
Gra nie jest przystosowana do pracy na ekranach HIRES, nawet nie wiem jak się na nich zachowa - może ktoś też to sprawdzi? - bo ja nie mam dostępu do sprzętu z takim ekranem.
-
na moim naleśniku (VGA) uruchamia się i działa poprawnie (tylko to pływające tło, trochę rozprasza - sugerowałbym coś statycznego)
w stanie spoczynku liczba w PG wynosi 43, a przy poruszaniu spychacza - 44 (raz pojawiło się 45)
mimo, że to beta, to jednak przydałoby się info o zasadach gry ;)
-
w stanie spoczynku liczba w PG wynosi 43, a przy poruszaniu spychacza - 44 (raz pojawiło się 45)
To bardzo dużo! Znacznie za dużo! Martwi mnie to, bo na moim SPV M3000 (procek niecałe 200 MHz) w PG jest 12, przy poruszaniu się 13 (to przedstawia czas w ms - obliczany przy pomocy GetTickCount). Ponadto wiem, że na Ipaq 4100 tam jest od 9 do 10, czyli jeszcze mniej.
Skoro na Twoim sprzęcie jest aż tak dużo, to co by było na podobnym z wolniejszym prockiem? Dlaczego jest aż taka duża różnica? Czy ekran VGA może mieć wpływ na taki znaczny wzrost?
Klatki odświeżane są co 50ms, więc te 43 to fatalny wynik :(
mimo, że to beta, to jednak przydałoby się info o zasadach gry ;)
Zgadza się, pomyślałem o tym, ale trochę za późno... Następnym razem się poprawię ;)
Pozdrawiam i dziękuję za tą ważna informację. Wygląda na to, że czeka mnie jeszcze trochę optymalizacji, choć nie do końca wiem czemu :(
-
obstawiam vga. mam execa i wiem jak vga zabija moje 512 mhz..
-
U mnie naprzemiennie skacze od 18 do 19.Nie zdarzylo sie np.20 ani 17...
-
dajcie screena, to ma być coś jak sokoban czy jak kochany boulder dash?
powodzenia w tworzeniu!
pozdrawiam..
-
dajcie screena, to ma być coś jak sokoban czy jak kochany boulder dash?
Ani to, ani to. Chociaż jeśli już muszę porywnać to ma w sobie coś małego z sokobana, ale zasady gry i sposób myślenia zupełnie inne.
Na razie screenów nie wrzucę, bo gra i tak niedługo trafi do PDAclub jako freeware, więc zobaczy ją każdy zainteresowany.
powodzenia w tworzeniu!
Dzięki, z pewnością się przyda, tym bardziej, że już wiem, iż gra nie chodzi na ipaq 3850 i ipaq 3970 (i być może na paru innych podobnych też). Tzn. uruchamia się, ale ekran jest jakby bokiem i rozmazany. Wyglada tak jakby punkt (adres) odniesienia zwracany przez GAPI znajdował się NIE w lewym górnym rogu, tylko w lewu dolnym i narastał w górę a nie w prawo. Jeśli ktoś wie, w czym rzecz i jak można to sprawdzić programowo (czy sprzęt akurat w ten sposób działa), to proszę o info. Być może jest ktoś, kto ma jeden z tych modeli i wie o czym mówię.
Poniżej podaję ZASADY GRY, dla tych którzy mieli problem z testowaniem, bo nie wiedzieli o co chodzi ;)
Zasada nr 1.
Na poszczególnych etapach występują odpady radioaktywne o masie bezpiecznej (niebieskie stałe elementy), odpady radioaktywne o masie zbliżonej do krytycznej (animowane, mrugające na czerwono elementy), ściany oraz skrzynki.
Zasada nr 2.
Poruszamy się spychaczem, za pomocą którego możemy przestawiać odpady o masie bezpiecznej oraz skrzynki (wystepują w późniejszych etapach).
Zasada nr 3.
Nie ma możliwości przesunięcia ściany lub więcej niż jednego odpadu naraz, jak i więcej niż jednej skrzynki naraz.
Zasada nr 4.
Odpadów o masie zbliżonej do krytycznej nie da się poruszać (są sztywne i każdy odpad, który się stanie odpadem o masie krytycznej nie może już zostać więcej przesunięty).
Zasada nr 5.
Każde popchnięcie spychaczem odpadu o masie bezpiecznej powoduje jego toczenie się, aż do momentu napotkania najbliższej przeszkody (np. ściany, skrzynki, krawędzi planszy bądź innego odpadu).
Zasada nr 6.
W momencie, gdy odpad o masie bezpiecznej zatrzyma się w bezpośrednim sąsiedztwie odpadu o masie krytycznej, zostaje "zarażony" i równiez staje się odpadem o masie krytycznej.
Zasada nr 7.
W momencie, gdy dwa odpady o masie bezpiecznej znajdą się w bezpośrednim sąsiedztwie - "chwytają się", tzn. że nadal pozostają odpadami o masie bezpiecznej, ale od tej pory nie da się już ich poruszyć.
Zasada nr 8.
Zarażanie odpadów działa tylko w linii prostej (góra, dół, prawo lub lewo) - nie działa na skosy.
Zasada nr 9.
Odpad o masie bezpiecznej w ruchu (kiedy został popchnięty), który przelatuje obok innego odpadu nie zostanie zarażony ani chwycony - aby zostać zarażonym lub chwyconym musi się on obok niego zatrzymać.
Zasada nr 10.
Etap zostaje ukończony w momenciem, gdy wszystkie odpady na planszy będą już masy krytycznej.
Zasada nr 11.
W sytuacji bez wyjścia użyj RESTART, aby ponownie podjąć próbę przejścia etapu (wiąże się to jendak z utratą jednego życia).
Zasada nr 12.
Po przejściu każdej parzystej planszy otrzymujesz jedno dodatkowe życie.
Zasada nr 13.
Czas na przejście każdego etapu jest nieograniczony.
Zasada nr 14.
Gra zostaje zakończona sukcesem w momencie przejścia wszystkich etapów, bądź porażką, gdy zostaną utracone wszystkie życie (po kilku użyciach RESTART'u).
Poza tym chciałbym podziękować dotychczasowym betatesterom (zwłaszcza tym, którzy się odezwali) za pomoc.
-
Sprzęt: Loox 720 HIres
jak stoje w miejscu skacze 16-17 jak zaczynam sie ruszac 16-17 rzadko w porywach 18
kolo 7 etapu spadło do 13-14