PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Oprogramowanie PPC => Dla programistów => Wątek zaczęty przez: kult w Grudzień 18, 2009, 10:22:06
-
Witam serdecznie.
Chciałbym zaczac uczyc sie programowania dla urzadzen mobilnych moze na poczatek urzadzen ktore maja wgrany system WM. Moje pytania sa nastepujace, od czego zaczac z ktorej storny podejsc dany temat ? To znaczy mam na mysli czy istnieja jakies kursy wprowadzenie w ta tematyke. Jakich programow uzywac jakiego jezyka i oczywiscie przyadłby sie jakis kurs. (o ile to mozliwe) bardzo prosze o pomoc -zaciekawił mnie ten temat.
pozdrawiam Piotr.
-
Masz zasadniczo opcje:
1) Pisać programy w C# lub VB.net albo innym języku platformy net ( MS na to stawia obecnie )
2) Pisać w C++ wykorzystując MFC WTL ew. inne framework-i ( wxwidgets też chyba ma porta na WM ) z tym, że MS trochę to po macoszemu traktuje obecnie ( np. MFC jest chyba już rozwijany tylko przez zewn. firmę której MS to powierzył )
3) Wykorzystać Lazaurus - coś w rodzaju pascal-a a' la delphi ( niszowe trochę to jest )
4) Małe aplikacje w WIN API samym - bardzo oszczędne i wydajne ale graficznie trochę ubogie ( chyba, że sobie sam swoją biblioteczkę opracujesz do UI :P )
Aha opcja 1 wymaga komercyjnego VS Chyba już od VS net 2003 a lepiej VS2005 prof. Do rzeźbienia w C++ masz eVC4 darmowe od MS, jednak nowsze SDK mogą się z nim nie integrować.
Ale pytanie nr 0 - czy już w czymś programowałeś wogóle?
-
Ja dodam ze jak jestes studentem, a uczelnia ma cyrograf z M$ :E to mozesz sobie sciagnac Visual Studio i tutaj najlepiej 2008...
Gdzies bylo chyba nawet tutaj jak ozenic chyba c# Express - z tym ze nie wiem czy to dziala.
Generalnie programowanie pow WM dalego nie odbiega od tego pod duze Win... jak pisales to sobie poradzisz.
Osobiscie stawial bym na C# w twoim wypadu, jest latwe ale jak chce sie cos wiecej zrobic to sie klnie i trzeba i tak pisac warpery do kodu niezarzadzalnego... Jednak na poczatek powinno byc ok bo sporo rozwiazan masz juz na tacy w frameworku...
Ja osobiscie wole WinAPI spokojnie uzywajac GL-a mozna zrobic sympatyczne UI nieduzym nakladem sil... Jak pisales juz w WinAPI to sobie poradzisz...
-
Dziekuje Wam za udzielone informacje, przyznam sie szczerze ze moja wiedzana temat programowania jest niewielka no ale mysle ze bedzie to teraz dla mnie jakies wyzwanie, cos nowego. :wink:
-
tplewa: Co to za GL wspomniałeś?
-
tplewa: Co to za GL wspomniałeś?
OpenGL...
Praktycznie prosta klase mozna sobie napisac w jeden dzien z ktorej mozna rysowac swietnie wygladajace kontrolki. Owszem jest to dalej WinAPI - ale jak wspomnialem jakos z przyzwyczajenia je wole i mniej mnie ogranicza.
-
Jedna klasa do wszystkich rodzajów kontrolek? Kurczę to brzmi trochę księżycowo :) Możesz jakoś przybliżyć ideę? Akurat też lubię win api.
-
Jedna klasa do wszystkich rodzajów kontrolek? Kurczę to brzmi trochę księżycowo :) Możesz jakoś przybliżyć ideę? Akurat też lubię win api.
No nie o to mi chodzilo :) nie sa to gotowe kontrolki, a jedynie klasa pozwalajaca bazgrac po ekranie + troche ulatwien...
Mozna z tego z biegiem czasu zrobic gotowy engin wlasnego UI, albo rysowac sobie pod dana aplikacje. Zerknij sobie np. na to jak napisany jest np. iContact (choc akurat w tym przykladzie jest to malo uniwersalne - wystarczy sobie zoptymalizowac ta koncepcje).
Osobiscie mam zrobione jak narazie nie wiele uniwersalnyc kontrolek, ale jak narazie to zabawa i na moje potrzeby wystarcza... W sumie caly czas siedze aby zrobic sobie caly Engine do tworzenia ladnego UI... Zreszta od niedawna bawie sie w pisanie pod WM i robie to raczej w wolnych chwilach, ale i tak sporo sie udalo juz zrealizowac (wiec nie jest to wielki naklad pracy, a efekty w przyszlosci beda ladne).
-
Czy to ma być lekka biblioteka UI? Pod desktop kilku ludzi lekki framework UI robiło, ale czy pod WM to nie słyszałem...