Wstęp do programowania na winmo 6.5

  • 4 Odpowiedzi
  • 2461 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline wirher

  • *
  • 97
  • Sprzęt: Touch Pro 2, Samsung Galaxy S2
Wstęp do programowania na winmo 6.5
« dnia: Sierpień 27, 2010, 21:44:10 »
Witam! Mam do was kilka "spraw"
1. Jaki jest najlepszy kompilator dla PC?
2. Czy znacie jakiś dobry silnik 2D/3D?
3. Jak jest z bibliotekami pod winmo?

Dzięki za odpowiedzi.
EDIT: Interesuje mnie C++.

*

Offline miba

  • *****
  • 4050
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Toshiba G900, doszedł x51v
Odp: Wstęp do programowania na winmo 6.5
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 28, 2010, 13:43:36 »
Jeśli chodzi o programowanie w C++ to raczej VS wchodzi w grę dla nowszych platform lub embedded VC dla platform do WM2003. Jeśli chodzi o ten pierwszy to wersje pełne niestety.
Nie kumam niestety o co Ci chodzi w 3). W 2 "dobry silnik" to za mało - musi się dać jeszcze przekompilować pod WM a to wcale nie jest takie oczywiste Jest dużo małych szczególików w plikach nagłówkowych.

*

Offline wirher

  • *
  • 97
  • Sprzęt: Touch Pro 2, Samsung Galaxy S2
Odp: Wstęp do programowania na winmo 6.5
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 28, 2010, 18:14:12 »
Nie sprecyzowałem w pkt. 2. Szukam silnika właśnie przeznaczonego na winmo. A co do 3, nie miałem styczności z programowaniem na innej platformie niż pctowy windows, więc czy mogę używać bibliotek z których zwykłem korzystać na PC, czy pod winmo muszą być specjalnie dla niego przeznaczone?

*

Offline miba

  • *****
  • 4050
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Toshiba G900, doszedł x51v
Odp: Wstęp do programowania na winmo 6.5
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 28, 2010, 20:35:29 »
C++ jest normalnie kompilowany do kodu natywnego platformy. W przypadku WM jest to (chyba zawsze ARM, natomiast CE mogą być pod różne CPU ). Stąd wniosek, że biblioteki z platformy X86 (statyczne i dynamiczne ) nie dadzą się zastosować na WM. Faktycznie jest jeszcze gorzej i nawet jak masz źródła biblioteki ( pod Windy na PC ) to większość się nie skompiluje w projekcie ustawionym na WM. Win API pod WM jest mocno okrojone i zmodyfikowane. Nawet z funkcjami obsługującymi czas są problemy. Okazjonalnie można bibliotekę przerobić jak nie ma za wiele błędów ale z dużą biblioteką raczej będzie problem.
Do czego tej biblioteki 2d/3d potrzebujesz?

*

Offline wirher

  • *
  • 97
  • Sprzęt: Touch Pro 2, Samsung Galaxy S2
Odp: Wstęp do programowania na winmo 6.5
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 02, 2010, 18:17:44 »
Do testów, wyświetlania sceny, albo samego modelu. Trochę jestem zawiedziony tymi bibliotekami, bo miałem nadzieję na stworzenie prostego clienta P2P. Widzę że będzie strasznie ciężko coś takiego zrobić i trzeba byłoby samemu stworzyć taki program całkowicie od podstaw, bo na PCta trudno znaleźć taką bibliotekę, to co mówić o PDA :P