Portowanie gry z DOS'a na PPC

  • 4 Odpowiedzi
  • 1339 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Portowanie gry z DOS'a na PPC
« dnia: Luty 27, 2007, 10:42:57 »
Witam!
Jako ze nie mialem wczesniej stycznosci z tematem portowania gier na PPC, chcialbym sie dowiedziec co trzeba znac, jakich programow uzyc, etc. Podkreslam iz gra ktora chcialbym przeportowac to Podowjne Klopoty Buda Tuckera ;]

Wiem ze moze to wszystko brzmi troche laikowo, ale coz, przynajmniej bym sprobowal cos zrobic ;]

Portowanie gry z DOS'a na PPC
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 27, 2007, 16:45:12 »
Przeportować to znaczy de facto napisać program o cechach wzorowanych na  poprzedniku.
Przydatne są źródla poprzednika, czy je masz?

Chyba że muślisz o puszczaniu w jakimś emulatorze, nie wiem czy są odpowiednie

Portowanie gry z DOS'a na PPC
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 27, 2007, 17:04:37 »
O emulowaniu to raczej nie, probowalem juz w Dosboxie n0p'a, ale tam chodzil strasznie wolno, a nie ma chyba lepszego emulatora dos'a.

Zrodla poprzednika, czyli takzwany kod zrodlowy tak? Bo to mam.

Portowanie gry z DOS'a na PPC
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 27, 2007, 17:13:15 »
Cytat: "arczi19"
O emulowaniu to raczej nie, probowalem juz w Dosboxie n0p'a, ale tam chodzil strasznie wolno, a nie ma chyba lepszego emulatora dos'a.

Zrodla poprzednika, czyli takzwany kod zrodlowy tak? Bo to mam.


W jakim to języku jest zrobione? Jest jego odpowiednik na PPC?
Czy jest coś oprócz soursów? jakieś dokumentacje? Obrazki? Zasoby?

Obawiam się że różnice tych platform są tak wielkie, że może to być bardzo trudne...

Być może portowanie wymaga nawet lepszego programisty niż 'pierwsze' napisanie.

*

Offline fp

  • **
  • 113
    • http://pdaclub.pl/forum/index.php?action=search
Odp: Portowanie gry z DOS'a na PPC
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 10, 2007, 17:30:54 »
W jakim to języku jest zrobione? Jest jego odpowiednik na PPC?
Czy jest coś oprócz soursów? jakieś dokumentacje? Obrazki? Zasoby?

Obawiam się że różnice tych platform są tak wielkie, że może to być bardzo trudne...

Być może portowanie wymaga nawet lepszego programisty niż 'pierwsze' napisanie.

wszystko zależy od tego jak to było napisane pod DOSem. jeśli w jakimś C++ (Borland,Watcom,Visual)
i z wykorzystaniem np: rozdzielczości 320x200 to porting wcale nie musi być taki trudny.
kwestia zmiany sposobu wyświetlania (na GAPI) grafiki, timingu, dźwięk można sobie odpuscić na początek.

zakładam, że pliki z zasobami są (?)