PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Oprogramowanie PPC => Dla programistów => Wątek zaczęty przez: Optiv w Luty 26, 2008, 19:20:42
-
Witam,
Chciałbym zacząć programować pod WM, do tej pory pisałem w C++ na systemach unixo podobych - głównie FreeBSD.
Prosiłbym o jakieś wskazówki techniczne kompilatory API, tworzenie plików *.cab itp.
Dodam, że na desktopie nie używam Windows OS, także stwarza to pewne ograniczenia.
Dziękuje za pomoc.
-
Dodam, że na desktopie nie używam Windows OS, także stwarza to pewne ograniczenia.
Stawia to nawet dosyć duże ograniczenia, bo kompilatory są pod windows głównie (evc++, visual studio).
Co do api graficznych można korzystać z winapi(sic!), mfc, wtl.
Można też korzystać z C++/C#/VB i windows forms skraca to czas pisania aplikacji ale też powoduje że aplikacja jest wolniejsza i zajmuje więcej pamięci. Ogólnie to jeśli nie zaopatrzysz się w indows to będziesz miał trochę pod górkę niestety, nie mówię że to niemożliwe, ale napewno mocno utrudnione.
-
Planuje zainstalować Visual Studio 2008 i zacząc pisać w C++ natywne aplikacje, nie .NET. :P
Mam jeszcze kilka pytań:
Czym różni się WinAPI od mfc, wtl itp.?
Czy jak napiszę aplikacje w VS w C++ to czy będzie ona działać na wszystkich pocketach z WM, da się oprogramowąc obsługe różnych rozdzielczości?
Czy jest możliwość tworzenia formatek. tzn umieszczania przycisków w interface itp. bez pomocy odpowiedniego narzędzia, w jakim formacie sa takie formatki opisywane?
Pozdrawiam.
-
Chyba nie masz zamiaru robi programów pod różne rozdzielczości? Robisz konkretne okno o określonych wymiarach odpowiednio pasujące na różne pockety, ewentualnie osobno tryb portrait i landscape.
-
Nie mam możlwości wydania jednej wersji, która automatycznie zależnie od rozdzielczości dopiera odpowiednie okno?
-
Nie mam możlwości wydania jednej wersji, która automatycznie zależnie od rozdzielczości dopiera odpowiednie okno?
Częstotliwości sądzę, że się da dla różnych rozdzielczości zrobić jeden program. Gorzej dla różnych wersji WM :( Teoretycznie jeśli będziesz się trzymał podstawowych funkcji to jest szansa, że będzie działać dla różnych systemów, ale... im bardziej zaawansowany program tym mniejsze są na to szanse :(
Co do twoich pierwszych pytań to poszukaj dobrze, bo zdaje się, że widziałem gdzieś jakieś crosscompilatory dla linuxa żeby programować pod WM. Na szybkiego jakiś link prosto z google: http://www.telusplanet.net/public/wuth/linux-windows-strongarm.html (http://www.telusplanet.net/public/wuth/linux-windows-strongarm.html) trochę stare info, ale zawsze coś, napewno widziałem coś nowszego, ale nie wiem gdzie.
-
Nie mam możlwości wydania jednej wersji, która automatycznie zależnie od rozdzielczości dopiera odpowiednie okno?
Da się ale niestety jest z tym trochę zabawy, w szczególności jeśli używasz komponentów dla których wielkość przypisujesz w pikselach.
-
Planuje zainstalować Visual Studio 2008 i zacząc pisać w C++ natywne aplikacje, nie .NET. :P
Mam jeszcze kilka pytań:
Czym różni się WinAPI od mfc, wtl itp.?
Czy jak napiszę aplikacje w VS w C++ to czy będzie ona działać na wszystkich pocketach z WM, da się oprogramowąc obsługe różnych rozdzielczości?
Czy jest możliwość tworzenia formatek. tzn umieszczania przycisków w interface itp. bez pomocy odpowiedniego narzędzia, w jakim formacie sa takie formatki opisywane?
Pozdrawiam.
WinAPI to standardowe API Windows. Prawie identyczne jak API Windowsów stacjonarnych, więc przesiadka jest w zasadzie bezbolesna. Da się wizualnie projektować formatki właśnie w projektach MFC ale ja nie lubię, bo MFC skompilowane statycznie tworzy WIELKĄ binarkę, co dla mnie osobiście jest troszkę śmieszne. Kupa nadmiarowego kodu nawet w najprostszej aplikacji. MFC jest oczywiście obiektowe, co na pewno ułatwia pisane aplikacji. Ale ja MFC nie lubię także z innych powodów. WTL oparte jest na szablonach, czyli powinno być lżejsze i wygodniejsze ale nie używałem za bardzo, więc się nie wypowiadam.
Jasne, że da się obsłużyć różne rozdzielczości ale to już zależy wyłącznie od ciebie.
-
WinAPI to standardowe API Windows. Prawie identyczne jak API Windowsów stacjonarnych, więc przesiadka jest w zasadzie bezbolesna.
Nie miałem większej styczności z WinAPI i nie mogę znaleść żadnego solidnego kursu, może wiecie skąd mogę się tego nauczyć?
W Visual Studio jest jeszcze coś takiego jak ATL, co możecie o tym powiedzieć?
-
WinAPI - wszystkiego dowiesz się na MSDN :)
-
Oto mi kiedyś chodziło CeGcc (http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=173455) crosskompilator dla linuxa i środowiska Cygwin do robienia aplikacji WinCE
-
http://www.winapi.org/
albo książka Petzolda Programming Windows.
Ale winapi suxx, trzeba to znać ale nigdy nie używać:P.
-
http://www.winapi.org/
albo książka Petzolda Programming Windows.
Ale winapi suxx, trzeba to znać ale nigdy nie używać:P.
Taaa... i potem powstają kobyły które nie mieszczą się w pamięci. Gratuluje podejścia i nabijania kasy wielkim firmom produkujących sprzęt i oprogramowanie.
-
http://www.winapi.org/
albo książka Petzolda Programming Windows.
Ale winapi suxx, trzeba to znać ale nigdy nie używać:P.
Jaki inna biblioteke graficzna proponujesz w zamian do pisania pod WM?
-
http://www.winapi.org/
albo książka Petzolda Programming Windows.
Ale winapi suxx, trzeba to znać ale nigdy nie używać:P.
Taaa... i potem powstają kobyły które nie mieszczą się w pamięci. Gratuluje podejścia i nabijania kasy wielkim firmom produkujących sprzęt i oprogramowanie.
Taa, spróbuj napisać jakiś duży projekt używając winapi, powodzenia. Trochę przesadziłem w tym stwerdzeniu, ale biblioteki powstały po to, żeby ułatwiać życie. Z resztą mi to wisi, nie robię tego dla idei, żeby wszystkie programy były superoptymalne tylko dla kasy:).
DLatego lepiej się nie kłócić, bo ja nie przekonam ciebie, a ty mnie.
-
WTL (http://wtl.sf.net) jest dobrą warstwą pośredniczącą między Win API i użytkownikiem - jest to praktycznie obiektowa otoczka, bardzo lekka, bardzo szybka, o wiele bardziej przyjazna, choć nie dla zupełnie początkującego programisty.
Ale już niedługo Qt dla Windows Mobile. ;)