OGL i inne

  • 6 Odpowiedzi
  • 1082 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Piotr_Kaczmarek

  • *
  • 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • HTC w MEGARAM
  • Sprzęt: HTC Universal, HTC BlueAngel i inne
OGL i inne
« dnia: Sierpień 17, 2007, 23:59:17 »
Witam. Szukam pomocy dotyczacej wyswietlania grafiki i jakosci grafiki na PPC. Jakie standardy i formaty obsluguje pocket. Jak wyglada sprawa oprawy graficznej gier w PPC. Licze na wyczerpujace odpowiedzi i wlasne przemyslenia. Co da sie zrobic a czego nie ...
MDA I, MDA III, MDA PRO, HP 9515. HTC - Mój świat, moje zabawki :)

*

Offline fp

  • **
  • 113
    • http://pdaclub.pl/forum/index.php?action=search
Odp: OGL i inne
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 19, 2007, 00:04:15 »
jest GAPI dla grafiki 2D, i jest też DirectX/3D dla systemów WM5 i nowszych. akceleracja 3D dostępna (o ile wiem) tylko na już nieprodukowanym modelu Dell Axim x50v i x51v, na pozostałych wolna emulacja.

*

Offline Poklik

  • *****
  • 2379
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.poklik.yoyo.pl
  • Sprzęt: eee... 901
Odp: OGL i inne
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 19, 2007, 17:21:56 »
Dla mnie jest tak:
-2D: GAPI i PocketHAL, z tym, że ten ostatni jest podobno szybszy od GAPI i w praktyce działa na chyba każdym urządzeniu z WinCE/PPC (np. na Gizmondo gdzie GAPI nie rusza PHAL działa bez zająknięć, tyczy się to także wielu PNA, czy też DOTa),
-3D: za bardzo się nie orientuję, jednak jest OpenGL ES, wspierana hardwarowo przez akceleratory w np. Aximie x50v/x51v, Gizmondo, jakimś nowszym HTC i może jeszcze znajdzie się jakieś inne pojedyńcze modele. Dla urządzeń bez akceleratora jest softwarowy odpowienik OGL ES: KLIMT, jednak jakoś nie widać, żeby się rozwijał, możliwe, że jest coś lepszego, ja już za bardzo nie wnikałem.

*

Offline kartam

  • ***
  • 285
  • Płeć: Mężczyzna
  • Master of Pocket PC & Smartphone ;]
    • MediaDrain (w budowie ;))
  • Sprzęt: HTC TyTN II
Odp: OGL i inne
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 27, 2007, 12:22:20 »
Jest jeszcze SDL

*

Offline MacBirdie

  • *****
  • 1943
  • Płeć: Mężczyzna
  • I znów Poznań ;)
    • macbirdie.net
  • Sprzęt: iPhone 4 16GB | iPad 3G 64GB | iPhone 3G 8GB
Odp: OGL i inne
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 28, 2007, 23:36:15 »
SDL jest dla PPC? Linki proszę, linkiii. ;)

*

Offline Poklik

  • *****
  • 2379
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.poklik.yoyo.pl
  • Sprzęt: eee... 901
Odp: OGL i inne
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 28, 2007, 23:51:55 »
Port wersji 1.2.6: http://arisme.free.fr/ports/SDL.php, a tu mamy mamy to samo tylko, że w onboard PGCC od Mamaicha http://mamaich.uni.cc/ppc/pgcc.rar Przykład pocketowej aplikacji w SDLu: EvilDice http://www.leweyg.com/pocketpc/evildicepe.html

Szkoda tylko, że nikt na poważnie nie zajmie się portem SDLa dla WinCE/WM. :(
« Ostatnia zmiana: Sierpień 29, 2007, 05:45:24 wysłana przez Poklik »

*

Offline kartam

  • ***
  • 285
  • Płeć: Mężczyzna
  • Master of Pocket PC & Smartphone ;]
    • MediaDrain (w budowie ;))
  • Sprzęt: HTC TyTN II
Odp: OGL i inne
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 29, 2007, 10:17:07 »
I jest jeszcze jakis Yeti ale to chyba tylko do akcelerowanych x5?v. Natomiast mam pytanie czy jest .netowy wrapper SDL? bo wiem ze w win32 jest.