PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Oprogramowanie PPC => Dla programistów => Wątek zaczęty przez: Piotr_Kaczmarek w Sierpień 17, 2007, 23:59:17
-
Witam. Szukam pomocy dotyczacej wyswietlania grafiki i jakosci grafiki na PPC. Jakie standardy i formaty obsluguje pocket. Jak wyglada sprawa oprawy graficznej gier w PPC. Licze na wyczerpujace odpowiedzi i wlasne przemyslenia. Co da sie zrobic a czego nie ...
-
jest GAPI dla grafiki 2D, i jest też DirectX/3D dla systemów WM5 i nowszych. akceleracja 3D dostępna (o ile wiem) tylko na już nieprodukowanym modelu Dell Axim x50v i x51v, na pozostałych wolna emulacja.
-
Dla mnie jest tak:
-2D: GAPI i PocketHAL, z tym, że ten ostatni jest podobno szybszy od GAPI i w praktyce działa na chyba każdym urządzeniu z WinCE/PPC (np. na Gizmondo gdzie GAPI nie rusza PHAL działa bez zająknięć, tyczy się to także wielu PNA, czy też DOTa),
-3D: za bardzo się nie orientuję, jednak jest OpenGL ES, wspierana hardwarowo przez akceleratory w np. Aximie x50v/x51v, Gizmondo, jakimś nowszym HTC i może jeszcze znajdzie się jakieś inne pojedyńcze modele. Dla urządzeń bez akceleratora jest softwarowy odpowienik OGL ES: KLIMT, jednak jakoś nie widać, żeby się rozwijał, możliwe, że jest coś lepszego, ja już za bardzo nie wnikałem.
-
Jest jeszcze SDL
-
SDL jest dla PPC? Linki proszę, linkiii. ;)
-
Port wersji 1.2.6: http://arisme.free.fr/ports/SDL.php, a tu mamy mamy to samo tylko, że w onboard PGCC od Mamaicha http://mamaich.uni.cc/ppc/pgcc.rar Przykład pocketowej aplikacji w SDLu: EvilDice http://www.leweyg.com/pocketpc/evildicepe.html
Szkoda tylko, że nikt na poważnie nie zajmie się portem SDLa dla WinCE/WM. :(
-
I jest jeszcze jakis Yeti ale to chyba tylko do akcelerowanych x5?v. Natomiast mam pytanie czy jest .netowy wrapper SDL? bo wiem ze w win32 jest.