przetłumaczyłem to mniej więcej coś takiego mi wyszło

windows mobile standardowo uruchamia wszystkie aplikacje w emulowanym trybie 240x320 który służy kompatybilności wstecznej musisz dodać plik "resource" do twojego EXE aby pozwolił na uruchamianie z aktualną wielkością ekranu.
spróbuj tego:
zrób plik "hiresaware.rc" notatnikiem i wklej w niego:
HI_RES_AWARE CEUX DISCARDABLE
BEGIN
0x0001
END
następnie skompiluj plik do rozszerzenia .res
arm-wince-windres -ihiresaware.rc -ohiresaware.res (zupełnie nie rozumiem o co tu chodzi)
(jeśli masz jedną z paczek arm-wince która nie była dołączona do arm-wince-windres wtedy tylko użyj windres - to też działa) (mogłem coś źle przetłumaczyć !

)
masz teraz plik "hiresaware.res" teraz musisz go dołączyć otwórz projekt i w głównym pliku kodu źródłowego (np. main.cpp itp.) dodaj
{$r hiresaware.res}
I usually put it right below the "uses" clauses in the "implementation" section. (tego nie tłumaczyłem nie dokładnie to rozumiem)
teraz przebuduj program (rebuild) (zwykła kompilacja nie wystarcz by dodać/zmienić pliki res!) program działa w rozdzielczości jaką ma urządzenie
nie należy kierować się zbytnio tym tłumaczeniem gdyż mogą być w nim błędy itp.