PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Oprogramowanie PPC => Dla programistów => Wątek zaczęty przez: adex1234 w Grudzień 31, 2006, 13:18:08
-
Czy zna ktoś jakąś dobrą książkę ewentulanie kurs programowanie do eMBEDDED Visual C++ 4, czy wystarczy książka do Visual C++?
dużo różni się obsługa plików rejestru i innych na ppc a na pc?
ma ktoś może kody źródłowe przykładowych programów na ppc napisanych przsy pomocy eVC?
-
Jak zainstalujesz eVC++ oraz SDK dla Pocket PC to wraz z nim instalowana jest cała masa przykładowych programów.
Programowanie generalnie wygląda identycznie jak dla standardowego PC'ta w WinAPI. Jeśli programowałeś kiedyś w WinAPI to przejście na pocketa nie powinno sprawić większych trudności.
O książce raczej zapomnij, ale całą dokumentację znajdziesz w MSDN... i na różnych rorum.
Przykładowe forum:
www.pocketpcdn.com
www.pocketmatrix.com
-
Dobra jest ksiazka "Programming Microsoft Windows CE .NET, Third Edition" by Douglas Boling, Microsoft Press 2003:
http://www.microsoft.com/mspress/books/6535.asp
-
Owszem, ale ta książka dotyczy pisania w .NET, jest to jeden ze sposobów tworzzenia aplikacji, ale niestety bardzo wolnych. W czystym eVC++ można pisać znacznie szybsze aplikacje, robić funkcje w assemlerze itp. (sam z tego często korzystam i uzyskuje wielokrotnie szybsze programy o super małych rozmiaracg).
Pisanie w .NET mnie nie bawi właśnie przez mułowatość powstałych aplikacji. Bez wykorzystania dodatkowych bibliotek to w tym można sobie napisać jakaś aplikację typu "notatnik" albo "zadania", ewentulanie grę w kółko i krzyżyk. Nie ma szans np. na szybką dynamiczną grafike i szybkie obliczenia w czasie rzeczywistym.
Jednak jest faktycznie jeszcze inna książka "Essential Windows CE Application Programming" Robert Burdick.
W niej mozna znaleźć już konkrety i aplikacje mają już swój power. Jednak ta książka nie jest dedykowana typowo do eVC++ tylko raczej WinAPI. Oczywiście jak się ktoś orientuje w samym kompilatorze eVC++ to nie powinien być dla niego żaden problem.
Jeśli chcesz pisać szybkie pełnoekranowe gry z wykorzystaniem szybkiej grafiki, np. 30-50 klatek na sekunde, a więc wykorzystywanie biblitek GAPI i odwoływnie się do trybu RAW to już tylko zostają forum i MSDN.
-
Ta ksiazka dotyczy programowania w C/C++ z uzyciem WinAPI (o .NET CF dodano w tym wydaniu jeden rozdzial). .NET w tytule ksiazki to po prostu nazwa Windows CE w wersji 4.x (WM2003 opiera sie na v4.2), a nie odwolanie do .NET CF.
btw. O GAPI tez jest jeden rozdzial.