PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Oprogramowanie PPC => Dla programistów => Wątek zaczęty przez: Mr Groch w Styczeń 14, 2007, 17:40:19

Tytuł: Konsolowy C++ na Pockecie?
Wiadomość wysłana przez: Mr Groch w Styczeń 14, 2007, 17:40:19
Witam

Zapodalem sobie kompilator Pocket GCC na swojego WM5.
Juz na dzien dobry zauwazylem brak waznych plikow w include, dla
przykladu, stdio.h oraz iostream.h

Z stdio.h dlaem sobie jakos rade - skopiowalem plik z Turbo C++ na DOS
od Borlanda i nawet dziala.. Ale mam problem  przeniesieniem iostream.h

Bardzo by mi sie to przydalo na studia... Jak wiadomo - tam
konsolowe aplikacje w C++ to chlep powszedni, a niestety stnadratowo w
Pocket GCC nie jest nam dane pisanie konsolowych aplikacji z
zastosowaniem naglowkow standartowych....

Czy jest na to jakis sposob?

Ew. moze istnieje jeszcze jakis inny kompilator na PPC oprocz
Pocket GCC ? Przynajmniej jakas inna paczka, zawierajaca te tandartowe
naglowki... Nie obrazilbym sie tez jesli istnieje na PPC jakis kompilator,
ktory od razu assembluje, linkuje, itd kod zrodlowy... Bo to
co teraz mamy w Pocket GCC jest nieco irytujace...

Z gory dzieki za wskazowki...
Tytuł: Konsolowy C++ na Pockecie?
Wiadomość wysłana przez: Mr Groch w Styczeń 16, 2007, 21:55:15
Halo? Czy nikt nie wie co to stdio.h i iostream.h ?  ]:>
Ludzie, przeciez to podstawy C i C++

Napewno musi byc sposob, by korzystac z tych naglowkow
takze na PDA....
Tytuł: Konsolowy C++ na Pockecie?
Wiadomość wysłana przez: Bat. w Styczeń 17, 2007, 16:30:11
Cytat: "Mr Groch"
Halo? Czy nikt nie wie co to stdio.h i iostream.h ?  ]:>
Ludzie, przeciez to podstawy C i C++

Co to stdio.h i iostream.h wie każdy, ale nikt widocznie nie wie jak Ci pomóc. Osobiście sądzę, że programowanie z poziomu PPC i to jeszcze pod konsolę to pomyłka, a jeśli kompilator nie ma tych bibliotek to jest po prostu do d.
Tytuł: Konsolowy C++ na Pockecie?
Wiadomość wysłana przez: Mr Groch w Styczeń 17, 2007, 20:50:07
Dzieki za odpowiedz.. Juz myslalem, ze jestem jakis dziwny :)

Rozumiem, ze programowanie pod konsole w PPC mija sie nieco
z celem, ale ulatwiloby mi to zycie i to bardzo.. 40% czasu w tygodniu
spedzam na uczelni i za kadzym razem jak wpadnie mi do glowy jakas
poprawka programu laboratoryjnego to musze szukac komputera,
by sprobowac czy nie wywala bledow... Gdybym mial taki "normalny"
kompilator C++ na PDA to by to wiele ulatwilo...

Piszesz, ze to do dupy kompilator - w sumie racja, ale innego
kompilatora na PPC oprocz pgcc nie znalazlem
( http://pocketgcc.sourceforge.net/ )

Jesli istnieje jakis inny - bylbym wdzieczny za info...
Jelsi nie... To bylbym naprawde dozgonnie wdzieczny za
znalezienie sposobu na to, by przeniesc z jakiegos innego
kompilatora iostream.h i zmuszenie do dzialania...
Musi to byc technicznie mozliwe przeciez...
Tytuł: Konsolowy C++ na Pockecie?
Wiadomość wysłana przez: Mr Groch w Styczeń 18, 2007, 22:31:49
Oj Panowie, slabiutko jesli chodzi o polska scene developerska
dla PPC :)

Na szczescie wreszcie samodzielnie znalazlem rozwiazanie.. Malo
tego - nie bede chamem i podziele sie z reszta :)

Otoz mozna zapomniec o marnej imitacji gcc dla PDA od Vitaliy
(ze strony http://pocketgcc.sourceforge.net/ )

Okazuje sie, ze istnieje na PPC naprawde porzadna wersja gcc
przeniesiona przez czlowieka o pseudonimie Mamaich:

http://mamaich.uni.cc/fr_pocket.htm

Ten kompilator juz mozna smialo nazwac "powaznym". Umozliwia
praktycznie pisanie kazdego typu aplikacji dla PPC i w komplecie
znajdziemy chyba wszystkie biblioteki i naglowki z "duzego" gcc

Kompilator ten ma chyba tylko 2 minusy - zajmuje ponad 15 MB
w pamieci urzadzenia i jest dosyc wolny...

Ale za to mozemy cieszyc sie naprawde "mobilnym" srodowiskiem
programistycznym ;)
Tytuł: Konsolowy C++ na Pockecie?
Wiadomość wysłana przez: Bat. w Styczeń 18, 2007, 22:58:55
O, coś nowego, dzięki za linka, sprawdzę to na pewno :))
Tytuł: Odp: Konsolowy C++ na Pockecie?
Wiadomość wysłana przez: krzysiekPodk w Marzec 26, 2007, 21:40:07
Trochę odkopuję ale ja skopiowałem pliki nagłówkowe wraz z bibliotekami lib po prostu z gcc na pc i wszysto działa.