Zastąpić Javę w Windows Vista? A w ogóle jakakolwiek Java tam była od czasów MS Java? Nie sądzę, by zabronili instalowania JRE/JDK sunowskiego. Java jest w paru miejscach mocno do tyłu z "trendi" nowościami, jak web services i w ogóle porządna obsługa XML, strasznie boli ogrom przeróżnych bibliotek spełniających te same zadania, z których naprawdę wartościowych jest niewiele, a te jeszcze w ogóle trzeba znaleźć i nauczyć się obsługiwać przebijając się przez źródła, bo dokumentacji jak na lekarstwo (nie, Javadoc nie wystarcza jako "programmer's guide"). Wdarła się tam przez to bylejakość, godziny ślęczenia nad deskryptorami XML, gdzie każdy ma inną semantykę lub zabawa z xdocletami, a bardzo obiecujący JEE 5 dopiero raczkuje - może wreszcie się skończy dostosowywanie rozwiązań do technologii. Niestety póki co to C# z .NETem jest o wiele nowocześniejszy i cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Ja pracuję jako javowiec, od 1,5 roku nie daje się firmy przerzucić na coś nowszego, niż 1.4.2, mimo że sporo współpracowników bardzo ubolewa, że z 5.0 nie może pracować, nawet do aplikacji klienckich. A co dopiero przeskoczyć na JEE5, które jeszcze niedawno było projektem, teraz póki co tylko Glassfish jest pełną implementacją serwera aplikacji tej wersji. To musi się jeszcze wygrzać, co daje kolejny rok poznawania, testowania i sprawdzania, jak się zachowuje. Cząstkowe implementacje standardu w Jbossie niespecjalnie ratują sytuację, bo tracimy przenośność kodu i nie programujemy w JEE, ale pod JBossa. Gdzie tu przenośność i uniwersalność?
Jestem pewien, że Microsoft nikomu nie będzie zakazywał korzystania z Javy zarówno jako platformy klienckiej i serwerowej. .NET zyskuje sobie zwolenników nie tylko w środowisku Windows - Mono rośnie w siłę.

Widzę że jesteś po prostu uprzedzony do wytworów Microsoftu, węsząc na każdym kroku próbę monopolizowania rynku i spisek światowy. Tak jak ktoś Cię na 4programmers.net zapytał (sprawdziłem Cię