Uwalony Diamond... POMOCY

  • 93 Odpowiedzi
  • 9650 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline DS.

  • **
  • 227
  • Sprzęt: Diamond + Rikaline6033[SPARE PART]
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 11, 2008, 11:39:31 »
A robiłeś Hard Reset? Jeśli wchodzi tryb loadera to powinno się dać zrobić HR.
Rozumiem że nic nie grzebałeś z nowym Romem?

*

Offline Terminator

  • *
  • 91
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Kaiser, HTC Diamond
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 11, 2008, 11:47:37 »
Roibłem, ale to nic nie dało, telefon znowu się wyłączał na logu Touch Diamond.
Myślisz, że jak zobie HR z poziomu bootloadera to będzie inaczej?

*

Offline DS.

  • **
  • 227
  • Sprzęt: Diamond + Rikaline6033[SPARE PART]
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 11, 2008, 11:57:31 »
HR nie zrobisz inaczej jak z trybu bootloadera! Trzymasz Volume Down naciskasz RESET i trzymasz przycisk zatwierdzania aż do momentu aż zapyta czy chcesz formatować wewnętrzną pamięć i zewnętrzną.

*

Offline Terminator

  • *
  • 91
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Kaiser, HTC Diamond
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 11, 2008, 12:07:14 »
Zrobiłem tak jak mówisz i nadal to samo...

*

Offline DS.

  • **
  • 227
  • Sprzęt: Diamond + Rikaline6033[SPARE PART]
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 11, 2008, 12:14:04 »
No to nadaje się do zwrotu, jakby nie był na gwarancji można było by wgrać jeszcze raz system  lub sprawdzić przez Mtty co go boli ale tego już nie próbuj. Jest na gwarancji - oddaj do serwisu lub próbuj zamienić w sklepie.

*

Offline Terminator

  • *
  • 91
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Kaiser, HTC Diamond
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 21, 2008, 23:59:03 »
Wgrali przy mnie tego ROMa z polską nakładką i to także nic nie dało.
Jest to w takim razie jakaś wada fabryczna.
W końcu przyjeli telefon z tytułu niezgodnośći z umową z moim żądaniem na wymiane telefonu na nowy.
Oni go wyślą do CRC, gdzie serwis dokona ekspertyzy. Jeśli serwis stwierdzi, że wada nie powstała z winy użytkownika (a tak jest) to sklep ma obowiązek wydać mi nowy telefon.
Napisane: 11 Sierpień 2008, 17:02:19
Witam.

Po skandalicznie długim czasie (1,5 tygodnia) dostarczenia telefonu do serwisu w telefonie została wymieniona płyta główna.
Teraz sklep chce mi oddać ten naprawiany telefon, pomimo, że żądałem wymiany telefonu na nowy z tytułu niezgodności towaru z umową. Sklep twierdzi, że oni potrzebują od serwisu ekspertyzy, żeby mogli wymienić towar u dystrybutora a CRC im tej ekspertyzy dać nie chce... absurd
Oczywiście będe domagał się swoich praw...
Gdybym chciał dostać telefon naprawiany to zawiózł bym go sam do CRC i miałbym go następnego dnia, a nie prawie dwa tygodnie później!  :mad:

Pytanie praktyczne.
Wymiana płyty głównej (nie jest powiedziane, że na nową, może być regenerowana) jest to niemal wymiana całego telefonu.
Co w naprawionym urządzeniu zostanie z reklamowanego urządzenia? Wyświetlacz, obudowa, bateria?

*

Offline horde

  • ******
  • 2638
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Lg 2x, SGS3
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 22, 2008, 00:15:59 »
Mysle, ze nie dojdziesz swoich praw w sensie wymiany telefonu na nowy.
W wypadku niezgodnosci towaru z umowa sklep ma mozliwosc usuniecia usteki, doprowadzenia sprzetu to stanu zgodnego z umowa co tez uczynil, nie musi koniecznie wymienic Tobie sprzetu na nowy.

*

Offline qsqa

  • *****
  • 2086
    • KLIKNIJ JEŻELI CHCESZ ŻEBY POWSTAWAŁY NOWE ROMY PL
  • Sprzęt: HD2, Touch Pro 2, Iphone 3G 8GB,
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 22, 2008, 00:19:23 »
Wg mnie sklep musi wymienić urządzenia na nowe tylko w przypadku niezgodności z umową. Ty kupiłeś telefon zgodny ze specyfikacją....

Mógłbyś domagać się wymiany na nowy jeżeli 3krotna naprawa nie przywróciłaby funkcjonalności zgodnej ze specyfikacją.

*

Offline Terminator

  • *
  • 91
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Kaiser, HTC Diamond
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 22, 2008, 00:39:21 »
Też tak myślałem, że sklep może usunąć usterkę a nie od razu wymieniać.
Sklep musi wymienić urządzenie na nowe jeśli kupujący tego zażądał a reklamacja została uwzględniona.
Konsument, który stwierdzi, że sprzedany mu towar jest niezgodny z umową - może żądać od sprzedawcy: nieodpłatnej naprawy lub wymiany na nowy. Wybór sposobu usunięcia niezgodności z umową należy do konsumenta.
Tą kwestie reguluje ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

Z tą 3 krotną naprawą to może i jest prawda, ale to prawo przysługuje gwarantowi czyli CRC, a, że ja zareklamowałem towar u sprzedającego, to na nim spoczywa odpowiedzialność wymiany telefonu a nie na gwarancie.

A, i to, że towar w chwili zakupu sprawiał wrażenie, że jest zgodny z umową wcale tego nie oznacza.
Artykuł 4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej wyraźnie o tym mówi.
''Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.''
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2008, 00:44:46 wysłana przez Terminator »

*

Offline horde

  • ******
  • 2638
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Lg 2x, SGS3
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 22, 2008, 00:47:20 »
Jesli moglbys podac konkretny zapis w ustawie,ze sprzedawca musi Tobie oddac nowy sprzet to bylbym wdzieczny.
Ja konsultowalem podobna sprawe z Rzecznikiem Praw Konsumenta i nie wygladalo to tak rozowo jak opisujesz.
Te trzy razy to bardziej kojarza mi sie z dochodzeniem praw z tytulu gwarancji producenta o ile jest takowy zapis w niej.

*

Offline Terminator

  • *
  • 91
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Kaiser, HTC Diamond
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 22, 2008, 00:55:59 »
Zasięgałem rady prawnika i dowiedziałem się, że art. 8 porusza tą kwestie.
Sprzedający nie może mnie ''przymusić'' do naprawy telefonu, skora ja domagam się wymiany na nowy.
O tym, że wybór sposobu usunięcia niezgodności z umową należy do konsumenta dowiedziałem się od Miejskiego Rzecznika praw konsumentów miasta Warszawa, a konkretniej ze strony intenetowej urzędu m.st. Warszawa.
Oto adres: www.um.warszawa.pl/v_syrenka/konsumenci/prawa_4.htm
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2008, 00:59:40 wysłana przez Terminator »

*

Offline horde

  • ******
  • 2638
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Lg 2x, SGS3
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 22, 2008, 01:20:09 »
To ja wiem. Masz dwie mozliwosci uderzac do sprzedawcy jako towar niezgodny z umowa albo z tytulu gwarancji. Z obu mozesz korzystac rownolegle w sensie, ze jedno nie wyklucza drugiego.

Art. 8.

1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

Znalazlem taki komentarz do tego punktu:
"...
5. Uprawnienia kupującego z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową

Ustawa w art. 8 wprowadza sekwencyjność realizacji uprawnień kupującego (konsumenta) w razie stwierdzenia niezgodności towaru z umową.

Sekwencja pierwsza - doprowadzenie towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na towar nowy.

Kupujący nie może żądać naprawy ani wymiany, jeżeli sprzedawca wykaże, że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów bierze się pod uwagę wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności a także niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
Wybór konkretnego roszczenia w ramach sekwencji - naprawa lub wymiana - należy do kupującego.

Podkreślić trzeba, że kupujący może w pierwszej kolejności występować wobec sprzedawcy z roszczeniami określonymi w sekwencji pierwszej. Przy stwierdzeniu niezgodności towaru z umową po raz kolejny, kupujący nadal będzie realizował uprawnienia w ramach sekwencji pierwszej chyba, że zaistnieją przesłanki dające podstawę do skorzystania z uprawnień przewidzianych w sekwencji drugiej (patrz niżej).

Podnieść należy, że w art. 8 mamy do czynienia z zobowiązaniem przemiennym
Zobowiązanie przemienne ( art. 365 k.c.) – zobowiązanie, którego wykonanie następuje przez spełnienie jednego z dwóch lub więcej przewidzianych w nim świadczeń. Treść zobowiązania przemiennego od początku jego powstania zakłada możliwość zachowania dłużnika w jeden z kilku określonych sposobów, przy czym żadna z wchodzących w grę alternatyw nie jest a priori traktowana jako podstawowa, a inne jako zastępcze. Świadczenia w zobowiązaniu przemiennym powinny się odróżniać co najmniej sposobem zachowania dłużnika.
Zgodnie z art. 365 k.c. zasadą jest, że wybór świadczenia należy do dłużnika, chyba że z czynności prawnej, z ustawy lub z okoliczności wynika, iż uprawnionym do wyboru jest wierzyciel lub osoba trzecia.
Przyznanie przez ustawę uprawnienia do dokonania wyboru świadczenia jest związane z ochroną uzasadnionych interesów danego podmiotu ( np. art. 363 § 1; art. 560 i nast.; art. 151). Zobowiązanie przemienne należy odróżnić od upoważnienia przemiennego.
Upoważnienie przemienne - powinna zachowanie dłużnika jest jednoznacznie od samego początku określone i nie istnieje w konsekwencji wybór pomiędzy równorzędnymi postaciami świadczenia - wierzyciel może domagać się w konsekwencji spełnienia jednego tylko świadczenia. Dłużnik może natomiast zwolnić się od swego zobowiązania, spełniając inne świadczenie, które jednak musi być traktowane jako postać zastępczego zachowania w stosunku do powinności wyznaczonej treścią zobowiązania (art. 391 zd. 2, art.897 zd. 2, art.938, art. 1000 § 3).
Istotą upoważnienia przemiennego jest to, że wierzyciel nie może żądać od dłużnika świadczenia zastępczego. Dłużnik jest uprawniony zamiast tego świadczenia spełnić inne.
(Komentarz do Kodeksu cywilnego pod redakcją K. Pietrzykowskiego, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 1997, str. 660 i nast.)
Kupujący (nie sprzedawca) wybiera konkretne roszczenie, tj. żądanie naprawy lub wymiany następuje w drodze złożenia oświadczenia woli drugiej stronie - sprzedawcy. Najlepsza dla celów dowodowych jest forma pisemna.
Wybór raz dokonany nie może być, co do zasady, zmieniony bez zgody drugiej strony stosunku zobowiązaniowego, albowiem ma on charakter kształtujący prawo.
Jeżeli kupujący, w razie stwierdzenia niezgodności towaru z umową, zażąda doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową, nie wskazując jednego sposobu / np. poprzez wymianę /, sprzedawca może wyznaczyć kupującemu w tym celu odpowiedni termin. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu uprawnienie do dokonania wyboru przechodzi na drugą stronę, czyli sprzedawcę.
W razie, gdy kupujący zgłosi roszczenie o wymianę, a wymiana będzie niemożliwa lub będzie wymagała nadmiernych kosztów kupujący będzie uprawniony do żądania naprawy, czyli następuje tu nadal realizacja uprawnień w ramach sekwencji pierwszej (reguła powyższa znajdzie również zastosowanie w przypadku żądania naprawy).
W przypadku uznania roszczenia kupującego polegającego na nieodpłatnej naprawie lub wymianie, sprzedawca obowiązany jest również do zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia / art.8 ust.2 /.

Roszczenie kupującego powinno być (o ile jest to możliwe) zaspokojone niezwłocznie po złożeniu reklamacji (jest to równoznaczne z sytuacją, gdy kupujący wzywa dłużnika-sprzedawcę do wykonania zobowiązania – art. 455 Kodeksu cywilnego). W pozostałych przypadkach (konieczność zasięgnięcia opinii rzeczoznawcy, sprowadzenie części zamiennych, badanie w miejscu używania rzeczy zainstalowanych na stałe, itp.) reklamacja powinna być zakończona w terminie ustalonym przez strony, z tym że sprzedawca w terminie 14 dni powinien zająć stanowisko, w razie potrzeby z podaniem przyczyn opóźnienia. Dla celów dowodowych korzystne dla sprzedawcy będzie przedstawienie stanowiska na piśmie (art. 6 k.c.). Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie wymiany (naprawy), nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał roszczenie za uzasadnione (art. 8 ust. 3). Jeżeli w tym terminie sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania kupującego, ten ostatni może wyznaczyć sprzedawcy dodatkowy termin na wykonanie zobowiązania z zastrzeżeniem, iż po tym terminie będzie uprawniony do odstąpienia od umowy (zgodnie z uprawnieniami z sekwencji drugiej).
...."

Reasumujac to co wynika z art 8 nie jest jednoznaczne i mysle, ze w takim wypadku sprawa skonczy sie w sadzie.
Poza tym jesli nie robiles tego w formie pisemnej to d...

*

Offline Terminator

  • *
  • 91
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Kaiser, HTC Diamond
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 22, 2008, 08:27:37 »
Ciężko się połapać w tym prawnym bełkocie.
Będe dziś się kontaktował z Rzecznikiem w moim mieście i zobaczymy co mi powie.

Z tego co napisałeś wyłapałem na samym początku zdanie: ''Wybór konkretnego roszczenia w ramach sekwencji - naprawa lub wymiana - należy do kupującego.''  :wink:
O co chodzi z tym zobowiązaniem przemiennym i upoważnienieniem przemiennym i które z nich stosuje się w pierwszej kolejności?

Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 22, 2008, 09:24:02 »
Chyba bledem bylo ze oddales sprzet do sklepu nie dostajac w zamian nowego, to tak jakbys zgodzil sie na naprawe.

T.

PS.
Co do warunkow gwarancyjnych to moze troche OT ale opisze krotka historyjke.

Byla sobie partia NOWYCH monitorow HP z ktorych jakies 30% padlo. Po zgloszeniu problemu do serwisu HP sprzet zostal wymieniony - ale uwaga uwaga - nie na NOWY tylko na .. DZIALAJACY.
Sprzet ktory przyjechal na wymiane byl definitywnie UZYWANY (rysy na obudowie itd itd itd)
Po wielkiej wojnie z HP (umowa na sprzet byla globalna bo firma byla miedzynarodowa) ktora odbila sie echem HP Europejskie okazalo sie ze warunki gwarancyjne obejmuja wlasnie takie rozwiazania i jest to zgodne z prawem. Wielu producentow tak robi.

I wyobrazcie sobie sytuacje taka:
Kupujecie sprzet nowy, wychuchany wymarzony - po tygodniu sprzet pada.
I zgodnie z warunkami umowy dostajecie sprzet UZYWANY ktory zostaje wam na zawsze.....

Bez komentarza



*

Offline Terminator

  • *
  • 91
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Kaiser, HTC Diamond
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 22, 2008, 09:44:08 »
Nie miałem wyjścia, musiałem zostawić telefon. W świetle prawa jest to prawidłowa procedura.

Historyjka bzdziagwa  bardzo dobrze opisuje moje obawy. Takie są niestety warunki gwarancji i HTC też to sobie zastrzega. Z tym, że ja dostane telefon w starej obudowie...

Dzwoniłem właśnie do Rzecznika Praw Konsumentów i spytałem się dokładniej jak mam rozumieć art.8 ustawy o szczególnych warunkach...
Sprzedawca jest związany moim roszczeniem. Koniec kropka.

*

Offline sivy

  • **
  • 178
  • Sprzęt: htc touch pro
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 22, 2008, 10:08:04 »
to jeszcze rada, jak pójdziesz do sprzedawcy/sklepu z awanturą i paragrafami to weź ze sobą prawnika i niech koleś sie przedstawia i odrazu z paragrafów zacznie. to robi odpowiednie wrażenie i praktycznie w 100% załatwiasz co chcesz:).

*

Offline koven

  • ***
  • 325
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 22, 2008, 11:32:10 »
Sprzedawca nie ma obowiązku wymiany na nowy jeśli da się naprawiać. Naprawiać może dowolną liczbę razy. Nawet jeśli towar będzie psuł się raz w miesiącu, co najwyżej można prosić o zwrot kasy za okres w którym nie można było korzystać z urządzenia, stracone zarobki, ale tego też bardzo ciężko dochodzić.
This is a story about memory,
and that's what can be
remembered...

*

Offline sivy

  • **
  • 178
  • Sprzęt: htc touch pro
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 22, 2008, 11:44:49 »
Sprzedawca nie ma obowiązku wymiany na nowy jeśli da się naprawiać. Naprawiać może dowolną liczbę razy. Nawet jeśli towar będzie psuł się raz w miesiącu, co najwyżej można prosić o zwrot kasy za okres w którym nie można było korzystać z urządzenia, stracone zarobki, ale tego też bardzo ciężko dochodzić.

ma obowiazek jesli zepsulo sie 3 razy i znowu sie zjebało. jesli posuje sie w ciagu kilku pierwszych dni (niepamietam dokładnie ilu) to mozna wziaśc kase albo wymieniać na nowy.

*

Offline horde

  • ******
  • 2638
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Lg 2x, SGS3
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpień 22, 2008, 12:09:12 »
Ile uzytkownikow, prawnikow tyle interpretacji.
Jak sam widzisz nie jest to takie proste.
Ta przemiennosc to mysle, ze w kwestii jesli sprzedawca udwowodni nieadekwatnosc wymiany na nowy sprzet to moze probowac zadoscuczynic czyli wlasnie naprawiac sprzet. Co do ilosci napraw to sie nie spieram, ale mysle, ze nie moze tego robic do bolu i iles tam razy.
Najwazniejsza sprawa jest, zebys robil to w formie pisemnej,udokumentowanej, a nie na tzw "gebe" bo w razie dochodzenia swoich spraw bedzie to material dowodowy, a z ustnych deklaracji latwo mozna sie wycofac i trudno je udowodnic.

*

Offline koven

  • ***
  • 325
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 22, 2008, 12:12:33 »
Sprzedawca nie ma obowiązku wymiany na nowy jeśli da się naprawiać. Naprawiać może dowolną liczbę razy. Nawet jeśli towar będzie psuł się raz w miesiącu, co najwyżej można prosić o zwrot kasy za okres w którym nie można było korzystać z urządzenia, stracone zarobki, ale tego też bardzo ciężko dochodzić.

ma obowiazek jesli zepsulo sie 3 razy i znowu sie zjebało. jesli posuje sie w ciagu kilku pierwszych dni (niepamietam dokładnie ilu) to mozna wziaśc kase albo wymieniać na nowy.
To życzę powodzenia.
This is a story about memory,
and that's what can be
remembered...

*

Offline sivy

  • **
  • 178
  • Sprzęt: htc touch pro
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 22, 2008, 14:25:03 »
Sprzedawca nie ma obowiązku wymiany na nowy jeśli da się naprawiać. Naprawiać może dowolną liczbę razy. Nawet jeśli towar będzie psuł się raz w miesiącu, co najwyżej można prosić o zwrot kasy za okres w którym nie można było korzystać z urządzenia, stracone zarobki, ale tego też bardzo ciężko dochodzić.

ma obowiazek jesli zepsulo sie 3 razy i znowu sie zjebało. jesli posuje sie w ciagu kilku pierwszych dni (niepamietam dokładnie ilu) to mozna wziaśc kase albo wymieniać na nowy.
To życzę powodzenia.

przerabiałem z ekspresem do kawy szlag go trafił w ciagu dwóch pierwszych dni użtykowania - na poczatku chcieli naprawiać ale powiedziałem ze chce nowy, rozmowa z kierownikiem, pozniej z dyrektorem dopiero jakiś dyrektor dyrektrów powiedział że ok dadzą nowy. godzine walczyłem i dało rade:)

*

Offline koven

  • ***
  • 325
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 22, 2008, 14:32:10 »
zależy na kogo trafisz. chodziło mi o to, że w przepisach takich zapisów nie ma
This is a story about memory,
and that's what can be
remembered...

*

Offline Terminator

  • *
  • 91
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Kaiser, HTC Diamond
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 22, 2008, 14:36:46 »
Mam jeszcze pytanie.
Serwis i sklep twierdzą, że wymiana płyty głównej jest uważane za wymianę telefonu, ponieważ jest nowy numer seryjny. Mówią, że bateria i obudowa to są rzeczy, które się zużywają i oni tego nie wymieniają.
Teraz nie wiem czy jest sens się upierać przy swoim... Martwi mnie to zastrzeżenie w karcie gwarancyjnej, że podczas naprawy podzespoły mogą być wymienione na regenerowane o takiej samej wartości i funkcjonalności...
 Jak się na to zgodzę to prawdopodobnie dostane nowy dowód zakupu, skoro IMEI zmieniony, więc termin gwarancji/niezgodności z umową biegnie od nowa i być może dzisiaj będe już miał Diamonda.
Co radzicie?
Czy wymiana płyty głównej jest faktycznie uważana za wymianę telefonu?

*

Offline marcin_s18

  • 28
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: 6650
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 22, 2008, 18:54:37 »
Chyba bledem bylo ze oddales sprzet do sklepu nie dostajac w zamian nowego, to tak jakbys zgodzil sie na naprawe.

T.

PS.
Co do warunkow gwarancyjnych to moze troche OT ale opisze krotka historyjke.

Byla sobie partia NOWYCH monitorow HP z ktorych jakies 30% padlo. Po zgloszeniu problemu do serwisu HP sprzet zostal wymieniony - ale uwaga uwaga - nie na NOWY tylko na .. DZIALAJACY.
Sprzet ktory przyjechal na wymiane byl definitywnie UZYWANY (rysy na obudowie itd itd itd)
Po wielkiej wojnie z HP (umowa na sprzet byla globalna bo firma byla miedzynarodowa) ktora odbila sie echem HP Europejskie okazalo sie ze warunki gwarancyjne obejmuja wlasnie takie rozwiazania i jest to zgodne z prawem. Wielu producentow tak robi.

I wyobrazcie sobie sytuacje taka:
Kupujecie sprzet nowy, wychuchany wymarzony - po tygodniu sprzet pada.
I zgodnie z warunkami umowy dostajecie sprzet UZYWANY ktory zostaje wam na zawsze.....

Bez komentarza




Ale firma HP robi tak od dawna-tak samo było z moim aparatem cyfrowym. Wymieniają sprzęt na "inny sprawny", który faktycznie jest sprzętem refurbished.  Ja wygrałem walkę o zwrot pieniędzy poprzez to, że nie poinformowali mnie po odebraniu "nowego" sprzętu o zmianie warunków gwarancji. Także trzeba szukać potknięć firm i walczyć o swoje.

*

Offline horde

  • ******
  • 2638
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Lg 2x, SGS3
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 22, 2008, 19:25:52 »
Mam jeszcze pytanie.
Serwis i sklep twierdzą, że wymiana płyty głównej jest uważane za wymianę telefonu, ponieważ jest nowy numer seryjny. Mówią, że bateria i obudowa to są rzeczy, które się zużywają i oni tego nie wymieniają.
Teraz nie wiem czy jest sens się upierać przy swoim... Martwi mnie to zastrzeżenie w karcie gwarancyjnej, że podczas naprawy podzespoły mogą być wymienione na regenerowane o takiej samej wartości i funkcjonalności...
 Jak się na to zgodzę to prawdopodobnie dostane nowy dowód zakupu, skoro IMEI zmieniony, więc termin gwarancji/niezgodności z umową biegnie od nowa i być może dzisiaj będe już miał Diamonda.
Co radzicie?
Czy wymiana płyty głównej jest faktycznie uważana za wymianę telefonu?


Mysle, ze jesli nie masz tych rzeczy na pismie tylko z nimi rozmawiales i pomimo Twoich prosb i wyjasniania nie wymienili Tobie na nowy to ja bym bral, bo raczej juz nie ulegna, a dalej bedziesz musial sie z tym wozic, sprzetu nie bedziesz mial i moze sie skonczyc w sadzie.
Wymiana plyty glownej moze byc tak traktowana, a poza tym jesli to Twoja obudowa, wyswietlacz itp i nie sa zniszczone to w czym problem?
Bedziesz mial w pelni sprawny, dzialajacy sprzet, a Diamond jest dosyc krotko na rynku wiec watpie, zebys mial plyte glowna z "drugiej reki".

*

Offline sivy

  • **
  • 178
  • Sprzęt: htc touch pro
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 22, 2008, 19:55:08 »
tutaj chodzi o zasdy i należy walczyć nawet jak ma się skończyć w sądzie - raczej wątpie żeby do tego doszło sklep/firma bedzie się bała negatywnego pr i dla świetego spokoju sobie odpuści.

*

Offline andree

  • **
  • 104
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 22, 2008, 20:08:23 »
Czytając o tych zmaganiach zastanawiam się, czy kupno Diamonda nie było ostatnim kupnem urządzenia tej firmy. Moje doświadczenia dotychczasowe z telefonami są nieco inne - np. padł kiedyś telefon SonyEricsona mojego syna, zaniosłem do serwisu, powiedzieli że wymiana płyty głównej. I ok. Po tygodniu dostałem całkowicie nowy telefon, z nową obudową itd. i adnotacja  - dokonano wymiany płyty głównej. Dotąd wydawało mi się, że jeśli dochodzi do wymiany płyty prościej i taniej jest dać klientowi nowe urządzenie, skoro koszt płyty pewnie przekracza połowę wartości całego telefonu a za wymianę trzeba zapłacić serwisantowi, przesłać tę płytę, zmagazynować itd.

*

Offline redi

  • ****
  • 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad DUXO, Toshiba Encore
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 22, 2008, 20:24:23 »
Kiedys mialem SE T68i i 2 razy mi w kanencji wymienili na nowy i wszystko bylo do czasu az kupilem sobie T610 i tez mi sie zepsul i ... stwierdzili slady korozji na plycie glownej. Nawet zdjecie cz-b mi przyslali. Ja tam korozji nie widzialem i telefon sprzedalem jako uszkodzony na kilkadziesiat zl. Powiem tylko, ze nosilem go w silikonie i w sumie to moglo byc przyczyna, bo sie pocil. W kazdym razie zrezygnowalem z SE...
Napisane: Sierpień 22, 2008, 20:22:25
A i jeszcze jedno. Jak wyglada u was ten panel sterownia. MI od lewej stronu minimalnie odstaje i ciezko trafil w lwo. Tak dziwnie trzeszczy. PO pawej stronie jest ok. Wyglada jakby byl zle spasowany. Jak myslcie reklamowac czy moge dostac "nowy" z recyclingu. Wole swoj naprawiony :-)

Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpień 22, 2008, 20:38:07 »
Witam.

Po skandalicznie długim czasie (1,5 tygodnia) dostarczenia telefonu do serwisu w telefonie została wymieniona płyta główna.
Teraz sklep chce mi oddać ten naprawiany telefon, pomimo, że żądałem wymiany telefonu na nowy z tytułu niezgodności towaru z umową. Sklep twierdzi, że oni potrzebują od serwisu ekspertyzy, żeby mogli wymienić towar u dystrybutora a CRC im tej ekspertyzy dać nie chce... absurd
Oczywiście będe domagał się swoich praw...
Gdybym chciał dostać telefon naprawiany to zawiózł bym go sam do CRC i miałbym go następnego dnia, a nie prawie dwa tygodnie później!  :mad:

Pytanie praktyczne.
Wymiana płyty głównej (nie jest powiedziane, że na nową, może być regenerowana) jest to niemal wymiana całego telefonu.
Co w naprawionym urządzeniu zostanie z reklamowanego urządzenia? Wyświetlacz, obudowa, bateria?

Buahaaaaa, ja zawiozłem do CRC uszkodzonego htc cruise i faktycznie po dwóch dniach mi go oddali. Tyle  że nie działał tak samo jak dwa dni wcześniej (nie można było wykonywać połączeń wychodzących). Zdziwienie że nadal nie działa drugi raz go przyjęli do naprawy i trzymali 5 (pięć) tygodni aby potem oddać ale bez wgranej polskiej nakładki. Pan Łuczak z HTC obiecał że za dwa dni mi przyśle ale gdy po dwóch tygodniach zadzwoniłem do niego gdzie jest moja nakładka to usłyszałem że uwaga, uwaga "wprowadzamy teraz do sprzedaży diamonda i nie mam czasu na takie reklamacje". Nie wytrzymałem, oddałem telefon do sklepu korzystając z ustawy o niezgodności towaru z umową (zaczęła się ta jazda miesiąc po jego zakupie), odzyskałem pieniądze i mam teraz pda bez touch flo, asusa p750 i zawiesza mi się tylko raz na dwa tygodnie a o jego szybkości cruise może marzyć. Przy okazji przekonałem się ze szczątkowa klawiatura telfoniczna pozwala na super wygodne wybranie nru telefonu np. podczas jazdy samochodem. Zegnaj HTC wasz serwis spowodował trwały rozkład naszego pożycia. witaj asusie, po dwóch miesiącach użytkowania wciąż cię uwielbiam

*

Offline may

  • ******
  • 2541
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Magic, HTC Sensation
Odp: Uwalony Diamond... POMOCY
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpień 22, 2008, 20:46:54 »
To teraz poczaekaj na serwis asusa ;)
Po trupach, po trupach...do celu...na Wawelu