Witam
Czy ktoś z Was już uruchamiał usługę Mobilnego Podpisu Elektronicznego MobiTrust, który oferowany jest w ofercie w Plus GSM?
Pytam bo po wymianie na nową kartę SIM (taka procedura) mam problem w ogóle z zalogowaniem się do sieci operatora w moim Diamencie. Co ciekawe po przełożeniu np. do Nokii (Symbian) działa bez problem. Zauważyłem też, że budowa karty (chodzi o nacięcia styków) jest inna - jakiej jeszcze nie widziałem.
Wyczytałem, że w tej usłudze do karty SIM dogrywany jest jakiś soft, który wydziela w niej kolejną strefę zabezpieczoną innym PINem. Nie wiedziałem jednak, że budowa ma znaczenie w funkcjonowania HTC Diamonda - to chyba są do tego jakieś standardy? Co prawda na stronie MobiTrust nie ma w spisie naszego modelu, ale to nie miało oznaczać, że nie chodzi w ogóle tylko, że nie było testowane (tak mi udzielono informacji w MT). POwiedziano mi dalej, że jeżeli chodzi usługa Mega Plus (w menu) to będzie chodził PE.
Zmieniłem RadioRom - nic. Romu raczej nie planuję zmieniać, bo za dużo mam poustawiane.
Czy przy okazji ktoś może mi pomóc zidentyfikować tą kartę - typ, model - cokolwiek. Tu fota
www.mudziej.pl/simy.jpg . Zwrócicie proszę uwagę, że nasz Diamond ma po 4 styki na każdą stronę karty czyli razem 8. Na starej karcie wykorzystywane są 2,3 i 4 (widoczne rysy). Na nowej pojawiają się dodatkowe styki u góry (opisałem jako "1") i na dole (opisałem jako "?" - gdyż Diamond nie ma tam styku - brak rys). Może właśnie to jest problem techniczny, że nie ma styku "?" w Diamondzie.
Poszedłem dalej logicznie, by sprawdzić, czy bez styku "1" Diamencik zadziała, bo w Nokii w której chodzi są tylko po 3 styki (2-4), zakleiłem taśmą "1" i "?", ale to samo.
Czy ktoś może wie o co chodzi?
Pozdrawiam
Mudziej
Moja konfiguracja to:HTC Diamond
ROM: xcoom FireROM 8.4.1 PLK
RadioROM: 1.09.25.23 (wcześniej 1.11.?.? (nie pamiętam dokładnie końcówki)
UPDATE: 2009.10.20 Problem rozwiązanyPo prawie 2 miesiącach oczekiwania i kilku wymianach kart MobiTrust przysłał działającą. Problem leżał po stronie karty, która nie miała przygotowanego odpowiednio oprogramowania do prawidłowego funkcjonowania.
Teraz wg. zapewnień MT i Polkomtela od 15.10.2009 wszyscy przedstawiciele powinni posiadać najnowsze karty z najnowszym oprogramowaniem i powyższe problemy nie powinny już występować.