Co mi naprawili...

  • 22 Odpowiedzi
  • 4804 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Co mi naprawili...
« dnia: Sierpień 11, 2009, 11:12:14 »
Witam,

Wlasnie wrocil moj Diamond z Regenersis i zamiast napisac po ludzku co robili, to napisali ze wymienilio czesci zgodnie z powyzszym spisem.. w powyzszym spisie jest jedna czesc ktora sie nazywa tak:

FRU-SUB ASSY, LCM, HTC, TPK, YOUNGFAST_TW,SHARP,W/ ALBezel,B

ciesze sie jak cholera ze mam nwoego bezela youngfasta, ale... co to ?   :E

*

Offline marcinl

  • DWBKH
  • ******
  • 24436
  • Płeć: Mężczyzna
  • pw to nie helpdesk
    • mój syn Mateuszek
  • Sprzęt: SGS2 z powrotem :)
Odp: Co mi naprawili...
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 11, 2009, 11:17:10 »
ważne, że masz nowego HTC  :mrgreen:

Odp: Co mi naprawili...
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 11, 2009, 11:27:53 »
ważne, że masz nowego HTC  :mrgreen:

A widzisz. Pytam sie w konketnym celu. W Kodeksie Cywilnym stoi ze musza dac mi nowy PELEN okres gwarancyjny, jesli wymienili czesc istotną. Malo mnie obchodzi ze w warunkach gwarancji tego nie ma. Tylko chce wiedziec jak bardzo istotna to byla czesc.
Jesli wymienili mi kabelek laczacy plyte glowna z matryca, to nie bardzo.
Ale jesli matryce i plyte glowna, to sie bede domagac nowej karty gwarancyjnej.

*

Offline СП4УБВ

  • *****
  • 1106
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Motorola Atrix
Odp: Co mi naprawili...
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 11, 2009, 11:42:10 »
Musisz dostać nie tylko nową gwarancję, także nowy IMEI :) tak jak Marcin napisał, masz nowego HTC :P

Odp: Co mi naprawili...
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 11, 2009, 11:47:21 »
Musisz dostać nie tylko nową gwarancję, także nowy IMEI :) tak jak Marcin napisał, masz nowego HTC :P

o...
nie skumalem... ale.. IMEI mam ten sam nadal... - sprawdzilem wlasnie...
wiec czy na pewno ?

wiecej - mialem ulamany kawalek okladziny przy klawiszu - to co sie wszystkim prawie robi tzn miedzy klaiwszem a ekranem - rozek - i on dalej jest taki sam... wiec to jest ten sam aparat - albo chociaz ta sama obudowa...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2009, 11:49:18 wysłana przez drobiazg »

*

Offline СП4УБВ

  • *****
  • 1106
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Motorola Atrix
Odp: Co mi naprawili...
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 11, 2009, 11:50:00 »
Na pewno to ty zadzwoń do nich i spytaj co zostało wymienione, to co my piszemy to żarty.

Zapytaj tylko koniecznie co to jest za część o nazwie HTC.


*

Offline marcinl

  • DWBKH
  • ******
  • 24436
  • Płeć: Mężczyzna
  • pw to nie helpdesk
    • mój syn Mateuszek
  • Sprzęt: SGS2 z powrotem :)
Odp: Co mi naprawili...
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 11, 2009, 11:53:49 »
albo poszukaj gdzieś instrukcji serwisowej z opisanymi częściami składowymi Diamonda
podobnioe miałem z Asusem P750 ale w moim przypadku chodziło o 4 części obudowy wiec wątpliwości nie miałem choć podane przez serwis numery tych części też nic nie mówiły

*

Offline fala77

  • ****
  • 717
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC One V
Odp: Co mi naprawili...
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 11, 2009, 12:24:05 »
Na pewno to ty zadzwoń do nich i spytaj co zostało wymienione, to co my piszemy to żarty.

Zapytaj tylko koniecznie co to jest za część o nazwie HTC.



podpisuje się pod tym.pierwsze co bym zrobił to zadzwonił tam i zapytał po ludzku.co to k...wa jest?  :ok:
HTC One V

Odp: Co mi naprawili...
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 11, 2009, 12:27:54 »
I tak tez zrobilem: matryca/wyswietlacz.

Pani mnie poinformowala ze zadnego przedluzania gwarancji nie ma takie maja wytyczne z HTC. Rozmawiala ze mna w takiej atmosferze, ze prawie mi powiedziala ze gowna ja obchodzi Kodeks Cywilny... ktory brzmi tak:

"Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

§ 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać. "

A oni nie tylko nie chca dac nowej gwarancji ale nawet przedluzyc gwarancji o okres pobytu w serwisie. Jakby tylko powstala jakas akcja ktora pomogla by mi zebrac ze 2000 zl na prawnika, to od reki wychodze z pozwem :/

*

Offline marcinl

  • DWBKH
  • ******
  • 24436
  • Płeć: Mężczyzna
  • pw to nie helpdesk
    • mój syn Mateuszek
  • Sprzęt: SGS2 z powrotem :)
Odp: Co mi naprawili...
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 11, 2009, 12:31:10 »
jak nic UOKiK

*

Offline fala77

  • ****
  • 717
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC One V
Odp: Co mi naprawili...
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 11, 2009, 12:32:38 »
nie musisz od razu szukać prawnik.można poprostu powiadomić odpowiedni organ o zaistniałej sytuacji.w tym przypadku to chyba będzie rzecznik praw konsumenta i w ten sposób dochodzić swoich praw.
Napisane: Sierpień 11, 2009, 12:31:56
jak nic UOKiK

no pare sekund mnie wyprzedził hehe o to mi chodziło
HTC One V

Odp: Co mi naprawili...
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 11, 2009, 12:34:39 »
Od 15 minut telefon miejskiego rzecznika praw konsumenta w Łodzi jest zajety ;) nie martwcie sie - powiedzmy ze pracuje na takim stanowisku ze wiem co robic :) A proces spowodowalby zmiane ich praktyk, jakby go jeszcze naglosnic.

A co do UOKIK to jak najbardziej tez - bo jest naruszony zbiorowy interes kosumentów - tym bardziej ze dziewczyna ma u nich telefon firmy SonyEricsson lezy u nich od miesiaca, i powiedzieli jej to samo. Wiec to nie jest nakaz peroducenta telefonu, tylko regulacje Regenersis.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2009, 12:36:55 wysłana przez drobiazg »

*

Offline pepe64

  • ****
  • 665
  • Płeć: Mężczyzna
  • Szczerość to najpiękniejsza forma głupoty.
  • Sprzęt: BB 9700 (do pracy) HTC HD2 (do..zabawy)
Odp: Co mi naprawili...
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 11, 2009, 13:08:31 »
Jakbyś zbierał podpisy - nos problemos :ok:
Andro:        MIUI 2.4.13 PL
Kernel:       tytungR14
Radio:        2.15.50.14
Karta:        8 GB Class 10

*

Offline eRd

  • **
  • 108
Odp: Co mi naprawili...
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 11, 2009, 13:13:16 »
Wiec to nie jest nakaz peroducenta telefonu, tylko regulacje Regenersis.

Dokładnie tak, a właściwie to nakaz producenta telefonu może sobie być jakikolwiek - to jest problem Regenersis. Ty jako klient serwisu rozliczasz się z serwisem i wobec niego możesz mieć zastrzeżenia i je masz. Idąc dalej to Ty egzekwujesz prawo od Regenersis, a jeśli oni czują się oszukani przez "niby nakaz HTC" to niech później egzekwują prawo wobec HTC - Ciebie to wcale nie powinno obchodzić.  :ok:
Toshiba G900 -> gotowany R OM z kuchni Globalbusa
HTC Touch Diamond -> DI2 v. 7.0 by Krzysiecw

*

Offline yo

  • ****
  • 971
  • Sprzęt: fajny Leo, galaxy tab p1000
Odp: Co mi naprawili...
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 11, 2009, 13:18:41 »
Od 15 minut telefon miejskiego rzecznika praw konsumenta w Łodzi jest zajety ;) nie martwcie sie - powiedzmy ze pracuje na takim stanowisku ze wiem co robic :) A proces spowodowalby zmiane ich praktyk, jakby go jeszcze naglosnic.

A co do UOKIK to jak najbardziej tez - bo jest naruszony zbiorowy interes kosumentów - tym bardziej ze dziewczyna ma u nich telefon firmy SonyEricsson lezy u nich od miesiaca, i powiedzieli jej to samo. Wiec to nie jest nakaz peroducenta telefonu, tylko regulacje Regenersis.

@drobiazg: nie martwimy się, ale wiedz, że to nie jest zbiorowy interes konsumencki a właśnie indywidualny
nie byłbym taki pewny, że proces wiele by zmienił, ale jakbyś złożył pozew to trzymałbym kciuki


end of fear
yo is here

Odp: Co mi naprawili...
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 11, 2009, 13:23:42 »

@drobiazg: nie martwimy się, ale wiedz, że to nie jest zbiorowy interes konsumencki a właśnie indywidualny
nie byłbym taki pewny, że proces wiele by zmienił, ale jakbyś złożył pozew to trzymałbym kciuki


bo ?
jak juz napisalem, znam inny tego typu przypadek..
a zgodnie z ustawa Dz.U. 50 poz 331 , 2007r - podpada

*

Offline siwy05

  • **
  • 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • wytaczanie, roztaczanie, tulejowanie otworów, szczecin, dojazd do klienta
  • Sprzęt: MDA Compact IV runing on WM 6.5.1 by Makeveral
Odp: Co mi naprawili...
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 11, 2009, 15:43:40 »
kazdy moze tez wypelnic ankiete na stronie htc http://survey.htc.com/qms/global/qms_online_survey.aspx?qms_header_id=1a0ec104ca8571c2 nie ma niestety jezyka polskiego, ale jest mozliwosc opisania wyczynow pseudo serwisu, podobie na stonie uokik jest formularz, do zgloszenia ewentualnych zastrzezen
MDA Compact IV
HP dv2535ea

Odp: Co mi naprawili...
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 11, 2009, 16:51:20 »
ale macie problem z Regenersis..... smolicie na niego równo (mimo, że jest jedynym autoryzowanym serwisem w PL), przeklinacie serwisantów (mimo, ze oni naprawiają, usterki, które niejednokrotnie są skutkiem waszego pecha bądź nieumiejętnego stosowania), czepiacie się terminów...

Pomyślcie, czy aby na pewno...
moze to jednak jest odwrotnie?
Skoro Ci ludzie tam pracują, to jest tak widocznie, ponieważ wiedzą jak to robić. Nazw części też nikt ot tak sobie nie wymyśla... to jak ze składnikami na produkcie spożywczym... mimo, że nie wiemy, to znamy tak naprawdę niktóre ze składników.... ale po co, przecież i tak nie to Ciebie interesuje, tylko sam efekt....

jak ktoś jest naprawdę ciekawski... to powodzenia

*

Offline siwy05

  • **
  • 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • wytaczanie, roztaczanie, tulejowanie otworów, szczecin, dojazd do klienta
  • Sprzęt: MDA Compact IV runing on WM 6.5.1 by Makeveral
Odp: Co mi naprawili...
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 11, 2009, 18:05:45 »
tylko jemu nie jest potrzebna wiedza na temat czesci z czystej ciekawosci, chce tylko wiedziec czy wymienione czesci kwalifikuja go do nowej gwarancji, jesli ktos lubi byc robiony w h... to powodzenia, terminow tez sie bede czepial, te telefony to nie iphone, ktory sluzy do grania nastoletniemu dzieciakowi, tylko sluza do pracy, jesli ja w pracy nie dotrzymam terminu dostaje opierdziel, tego samego oczekuje od innych
MDA Compact IV
HP dv2535ea

Odp: Co mi naprawili...
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 11, 2009, 19:39:23 »
ja również mam taki sam opis naprawy i też jestem ciekaw co wymieniono w aparacie

*

Offline zbych1

  • **
  • 233
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus 639, HTC Diamond, laptop dell
Odp: Co mi naprawili...
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 11, 2009, 20:46:13 »
No w sumie pani z obsługi dobrze powiedziała , zagraniczne firmy i ich sprzęt nie podlegają polskiemu prawu , taki sprzęt przeważenie posiada ograniczoną gwarancje "wymyśloną" przez producenta , kupując taki sprzęt i płacąc za niego zgadzasz się na warunki gwarancjii i zaden
sąd w polsce nie przyzna Ci racjii.

*

Offline Cameyo

  • **
  • 139
  • Sprzęt: BB 9700
Odp: Co mi naprawili...
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 11, 2009, 20:52:33 »
No w sumie pani z obsługi dobrze powiedziała , zagraniczne firmy i ich sprzęt nie podlegają polskiemu prawu , taki sprzęt przeważenie posiada ograniczoną gwarancje "wymyśloną" przez producenta , kupując taki sprzęt i płacąc za niego zgadzasz się na warunki gwarancjii i zaden
sąd w polsce nie przyzna Ci racjii.
nieprawda. producent wchodzac na rynek liczy sie z prawem jakie obowiazuje w danym kraju. Nie mozna nie respektowac tego prawa. KAZDY sad przyzna racje konsumentowi. Gwarant nie moze ograniczyc Twojego prawa wynikajacego z polskiego prawa.

*

Offline ziupo

  • ***
  • 329
Odp: Co mi naprawili...
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 12, 2009, 09:40:24 »
FRU-SUB ASSY, LCM, HTC, TPK, YOUNGFAST_TW,SHARP,W/ ALBezel,B

Ten fragment wyraźnie mówi jaki producent, a patrząc na podzespoły Diamonda, to wyświetlacz pochodzi od Sharpa. Nie twierdze, że musisz to wiedzieć, ale reszta "starych wyjadaczy" powinna wiedzieć.

A co do prawa, to ten przepis mówi jedynie o tym, że powinni przedłużyć okres gwarancyjny na wymienioną część, a ściślej mówiąc udzielić pełnej gwarancji, na nową część.

Drugi przepis mówi tylko o tym, że gdyby dokonali naprawy bez wymiany czegokolwiek, to wtedy okres gwarancyjny ulega przedłużeniu o czas naprawy - dowód na to masz w karcie gwarancyjnej, gdzie powinna być wpisana każda wizyta w serwisie.