PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => HTC => Pocket PC z telefonem - ogólnie (WM Professional/WP6.x) => Diamond => Wątek zaczęty przez: pionik1 w Grudzień 09, 2008, 15:42:54

Tytuł: aparat foto nie "łapie ostrości" - uszkodzony sprzęt czy software?
Wiadomość wysłana przez: pionik1 w Grudzień 09, 2008, 15:42:54
Witam wszystkich.
Diamond z Orange kupiony we wrześniu, soft oryginalny bez żadnych kombinacji z romami itp. Wgrałem tylko mobile shell i używam zamiast tf3d od samego początku. Kilka dni temu coś się zepsuło...aparat robi zdjęcia, tyle że całkiem nieostre. Wrazenie jest takie jakby był ustawiony w tryb makro tzn. ostre są tylko przedmioty fotografowane z odległości ok. 5cm. Reszta jest po prostu kolorową rozmazaną plamą. Soft reset nie pomógł. Czy to możliwe aby uszkodzenie programowe powodowało taki efekt? Czy próbować coś wgrywać (tzn. inny rom - nigdy tego nie robiłem) czy od razu oddać do serwisu?
Pozdrawiam wszystkich.
Tytuł: Odp: aparat foto nie "łapie ostrości" - uszkodzony sprzęt czy software?
Wiadomość wysłana przez: bieski w Grudzień 09, 2008, 15:51:55
zdejmik tylna klapke i sprobuj wtedy pstryknac fote
Tytuł: Odp: aparat foto nie "łapie ostrości" - uszkodzony sprzęt czy software?
Wiadomość wysłana przez: pionik1 w Grudzień 09, 2008, 15:58:50
Dzięki za podpowiedź. Niestety - efekt ten sam. Czy taki aparat ma jakies ruchome elementy do ustawiania ostrości, które mogły się popsuc?
Tytuł: Odp: aparat foto nie "łapie ostrości" - uszkodzony sprzęt czy software?
Wiadomość wysłana przez: Klusek w Grudzień 09, 2008, 16:06:20
Dzięki za podpowiedź. Niestety - efekt ten sam. Czy taki aparat ma jakies ruchome elementy do ustawiania ostrości, które mogły się popsuc?
Oczywiście, że ma ruchome elementy. Zdjęcie tylnej klapki raczej nie pomoże, co prawda nie wiem jak to jest w Diamondzie, ale w Touch Pro tylna klapka ma otwór na aparat, ale nie ma żadnego szkiełka ;) Spróbuj jeszcze zrobić Hard Reset, jeśli to nie pomoże to chyba tylko serwis zostanie.
Tytuł: Odp: aparat foto nie "łapie ostrości" - uszkodzony sprzęt czy software?
Wiadomość wysłana przez: bieski w Grudzień 09, 2008, 18:52:18
Dzięki za podpowiedź. Niestety - efekt ten sam. Czy taki aparat ma jakies ruchome elementy do ustawiania ostrości, które mogły się popsuc?
Oczywiście, że ma ruchome elementy. Zdjęcie tylnej klapki raczej nie pomoże, co prawda nie wiem jak to jest w Diamondzie, ale w Touch Pro tylna klapka ma otwór na aparat, ale nie ma żadnego szkiełka ;)


Diamond ma szkielko. Jesli jest brudne to aparat na pewno nie zlapie ostrosci. W ogole to niektorzy demontja z diamondów te szkielka w celu uzyskania lepszej jakosci zdjec
Tytuł: Odp: aparat foto nie "łapie ostrości" - uszkodzony sprzęt czy software?
Wiadomość wysłana przez: Klusek w Grudzień 09, 2008, 19:32:54
Ciekawe dlaczego pozbyli się tego szkiełka w Pro?   :-? Jednak skoro i tak po zdjęciu obudowy aparat nie łapie ostrości to pozostaje chyba tylko serwis.
Tytuł: Odp: aparat foto nie "łapie ostrości" - uszkodzony sprzęt czy software?
Wiadomość wysłana przez: czachol w Grudzień 10, 2008, 06:03:19
witam,
miałem ten sam problem z ostrością w SPV m650, pomogła zmiana ROMa na 6.0. Według mnie jest to wina softu.
Tytuł: Odp: aparat foto nie "łapie ostrości" - uszkodzony sprzęt czy software?
Wiadomość wysłana przez: marcinszczepanek w Grudzień 10, 2008, 15:45:12
spróbuj zrobić hardReseta. Jeśli nie pomoże bedziesz musiał się za jakimś innym romem rozglądnąć. Jeśli to też nie pomoże... czeka Cie serwis :(
Tytuł: Odp: aparat foto nie "łapie ostrości" - uszkodzony sprzęt czy software?
Wiadomość wysłana przez: siwy05 w Grudzień 10, 2008, 16:39:31
kiedys jeszcze za czasow nie windowsowego telefonu (SE) bywaly podobne problemy z aparatami, wina byl uszkodzony autofocus, spowodowane bylo to upadkiem telefonu, jesli HR czy nowy rom nie pomoze prawdopodobnie bedzie to
ps.niektorym sie naprawilo po ponownym upadku telefonu ale nie probowalbym tego  :]
Tytuł: Odp: aparat foto nie "łapie ostrości" - uszkodzony sprzęt czy software?
Wiadomość wysłana przez: pionik1 w Grudzień 10, 2008, 19:33:21
Faktycznie, upadł mi kilka dni temu, podejrzewam więc najgorsze... Jednak najpierw zrobię HR i zobaczę może pomoże...
Dzięki za sugestie

....

Oczywiście HR nic nie pomógł...

Dla ciekawych co się stało dalej: sprawa załatwiona. Zwrot na reklamację do Orange, 14 dni czekania i odbiór z Orange. Wszystko załatwione w ramach gwarancji - opis z serwisu: naprawa interfejsu. Nie wiadomo dokładnie co było uszkodzone ale teraz działa jak należy.