Witam,
Klawiaturki używam jako standardowo wgotowanej w Dark Innovation, zapragnąłem jednak pozmieniać parę klawiszy (za często musiałem sięgać do drugiej strony symboli

). W swoim wątku Krzysiecw napisał co nieco jak się za to zabrać, mi się udało więc pomyślałem, że może komuś przyda się mały przewodnik

Uwaga!
Pomimo, że operacja nie jest za bardzo skomplikowana nie biorę odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe w sofcie.Pliki odpowiedzialne za mapowanie klawiszy znajdują się w folderze Windows, najważniejsze z nich to:
Full QWERTY:
0D09.xml - tryb portrait, 1 strona (qwerty..... itd)
0C09.xml - landscape, 1 strona (jw)
1D00.xml - portrait, 2 i 3 strona (symbole)
1C00.xml - landscape, 2 i 3 strona (jw)
Compact QWERTY (tylko portrait):
0B09.xml - 1 strona (qw er ...)
Klawiatura telefonu (tylko portrait):
0A09.xml - 1 strona (abc def.....)
1A00.xml - plik ten odpowiada za wszystkie 4 strony symboli w trybach telefonicznym i compact
Pliki edytujemy zwykłym notatnikiem na komputerze. Są standardowo ukryte więc aby je skopiować "pokaż ukryte pliki i foldery".
Składnia tych plików jest taka:
<Page id="LC">
<CharKey id="q">
<State seq="0">
<Char>0071</Char>
<LP_Char>0031</LP_Char>
</State>
<State seq="1">
<Char>0051</Char>
<LP_Char>0031</LP_Char>
</State>
<State seq="2" link="1" />
<PA x="4" y="5" w="63" h="52" />
</CharKey>
</Page>
Page - Identyfikator strony (w pliku może być więcej niż jedna, np 2 strony symboli w pliku 1C00.xml)
CharKey - Identyfikator klawisza (uwaga, część z klawiszy ma takie id jaki symbol przedstawia, łatwo je zidentyfikować ale nie wszystkie! trzeba być uważnym. Tu id="q" i symbol q

)
State - Stan, np. state0 - q, state1 - Q (po shifcie)
Char - symbol zapisany w UTF 16
LP_Char - długie wciśnięcie klawisza, UTF 16
PA - "współrzędne" gdzie ma być symbol wyświetlony (raczej nie ruszamy

)
Co edytować? Głównie chyba wszystkich interesuje to co po Char i LP_Char. Zasadniczo możemy zmieniać jak nam się podoba, na klawiszu można umieszczać 1, 2, 3 symbole, tak tylko żeby się zmieściły. Można śmiało wywalić symbole w innych językach pojawiające się po długim naciśnięciu i zostawić np tylko ł. Symbole zakodowane są UTF 16 (jakoś tak szesnastkowo), konwerter -->
http://rishida.net/scripts/uniview/conversion.php (pola Character i UTF 16, link podał Krzysiecw

)
Jeżeli chcemy umieścić więcej niż jeden symbol na klawiszu robimy spacje między znakami.
Z odszukaniem symboli w plikach .xml napewno każdy sobie poradzi tym bardziej, że są ułożone w kolejności występowania na layoucie. Proponuję nie ruszać też klawiszy funkcyjnych
Dla osób, które chcą wykorzystać puste klawisze (nie robiłem tego bo nie potrzebowałem, podaje jedynie prawdopodobny scenariusz!)Klawisze wstawiane są w równych odstępach zarówno współrzędne x i y (PA). Należałoby dodać pełny wpis dla klawisza (z tego co patrzyłem to nie ma uwzględnionych pustych klawiszy w plikach .xml) czyli id, char, state i współrzędne, tak aby wpasować w layout. Chętni i zdeterminowani na pewno sobie poradzą.
Po edycji wrzucamy pliki gdzieś do urządzenia i TotalComanderem wrzucamy do Windows podmieniając stare pliki. Soft Reset i cieszymy się nowym układem klawiszy
