PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Pocket PC - ogólnie (WM Classic) => Dell => Wątek zaczęty przez: arico w Marzec 28, 2010, 00:34:01
-
Witam,
mój PDA działał sobie bez problemów z routerem (WiFi - Pentagram Cerberus) w domu do czasu, aż spróbowałem połączyć się z siecią gdzieś poza domem (sprostowanie - nie raz łączyłem się z siecią poza domem, ale chodzi mi o ten konkretny przypadek, od którego zaczął się problem). No właśnie - od tego feralnego (nie)połączenia mój Axim nie widzi routera - co ciekawe widzi mnóstwo innych sieci dookoła. Myślałem, że to sprawa routera/ustawień, ale notebook widzi i łączy się z routerem bez problemu.
Resetowałem już (softreset) PDA oraz router. Ustawienia mam na pewno poprawne, ale nawet jeśli pousuwam wszystkie połączenia z listy w Odyssey Client i w WLAN Utility wybiorę skanowanie, to i tak sieć lokalna nie jest widoczna. Zaczyna mnie już to drażnić - gdyby nie było widać żadnych innych sieci, to myślałbym, że padła karta WiFi w PDA, ale do jasnej... nie widzi TYLKO mojej sieci.
Mam wgrany WM 6.1 L11 i już na tej wersji bez problemu łączyłem się z Internetem przez router WiFi, więc sprawa "nietypowego" systemu raczej odpada.
Znalazłem podobny przypadek tutaj: http://en.community.dell.com/forums/t/17730665.aspx (http://en.community.dell.com/forums/t/17730665.aspx) ("I've been in airports or at the doctor's office and been able for my Axim x51v to pick up WIFI and tried to connect. Couldn't do it. Then when I get home, I can't connect at home, which has always been the only place I could.") - wypisz, wymaluj pasuje do mojej sytuacji (prawie) jak ulał.
Ręce mi już o(d)padają - pomocy! Wierzę, że ktoś z Szanownych Forumowiczów zna rozwiązanie inne niż reinstalacja systemu.
-
Zrób kopie zapasową, potem HR i sprawdź.
-
Po twardym resecie moja domowa sieć dalej jest niewidoczna - za to inne jak najbardziej są - czyli bez zmian.
Bardzo proszę o kolejne pomysły... Zaczynam być lekko zdesperowany.
-
Mało prawdopodobne, aczkolwiek spotkałem się z dwa razy z takim przypadkiem. Zobacz na którym kanale nadaje sygnał twój router. Czy nie są to przypadkiem skrajne kanały. (nie chodzi o b/g tylko o konkretną częstotliwość, chociaż tryb 802.11b/g też możesz sprawdzić)
-
Router musi działać na b, ponieważ Dell g nie widzi, do tego kanal daj na np 7.
-
Router działa w trybie 802.11 B/G (sprawdzany również na samym "B"), jako AP, z podanym (i rozgłaszanym) SSID, na kanale 3, szyfrowanie WPA / TKIP, format Pre-Shared ustawiony na ASCII.
@Tinuviels: nie wiem jak mogę sprawdzić częstotliwość. Napisałeś, że spotkałeś się dwa razy z takim przypadkiem - nadzieja we mnie wstąpiła, ze gdzieś jest rozwiązanie.
Może powinienem jeszcze napisać, że BARDZO sporadycznie (ale i to przez mgnienie chwili) pojawia się moja sieć lokalna (w zasadzie to pojawiała się, bo już od dłuższego czasu nawet przez małą chwilkę jej nie zobaczyłem na PDA - być może jestem zbyt niecierpliwy, ale czekać ponad 30 minut wpatrując się w Della to chyba nie na moje siły).
-
A zmień zabezpieczenia na wep, albo na chwile wyłącz, zrób ponownie HR i zobacz ;)
-
802.11b/g działa na 2.4GHz, ale naprawdę 2.4-2.5, te 100Hz zakresu podzielone jest na 14kanałów. AP WiFi nadaje na pewnym kanale. Spotkałem się z takim problemem że karta wifi jednego laptopa nie widziała AP który nadawał na skrajnym kanale (13). Po zmianie na inny kanał (bodajże 7) wszystko wróciło do normy. Kiepski trop, ale gdy kończą Ci się możliwości, warto spróbować:) Jak się sprawdza kanał u Ciebie w AP - nie wiem, ja mam Linksysa jakiegoś.
-
Napisał że na kanale 3.
Też proponuje 7 kanał ;)