PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Pocket PC - ogólnie (WM Classic) => Dell => Wątek zaczęty przez: Miro123 w Marzec 21, 2009, 10:47:08
-
Witam,
Mam problem z ładowaniem x51v. Na początku tzn po zakupie axima wszystko bylo wporzadku. Od jakiegoś czasu bateria nie jest ładowana w stacji dokującej jeśli axim jest wlaczony (po wyłączeniu urządzenia bateria sie ładuje). Stacja dokująca i ładowarka są oryginalne.
Podobny problem występuje tez podczas jazdy autem tzn pda podpięte do gniazda od zapalniczki - przycisk power on/off sie świeci ale bateria nie jest ladowana. Wcześniej ten problem nie wystepowal. Wie ktoś o co sie stalo ?
-
Witam
Od jakiegoś czasu bateria nie jest ładowana w stacji dokującej jeśli axim jest włączony (po wyłączeniu urządzenia bateria się ładuje). <-- sprawdź czy nie padł ci zasilacz.
Być może także któreś piny nie łączą.
Pozdrawiam
-
Dobrze byłoby mieć znajomego z działającym axim-em z serii 50 51 i sprawdzić jak z jego baterią się zachowuje Twój sprzęt. Może bateria uległa uszkodzeniu?
-
@Miro123
Masz oderwane częściowo gniazdo. Piny od zasilania z usb są inne niż te z zasilacza. Axima można ładować z usb tylko gdy jest wyłączony... stąd ten efekt. Szkoda że nie jesteś w PL bo mógłbym Ci to naprawić :)
-
Ale ta ładowarka samochodowa ładuje przez piny USB? :shock:
-
Ale ta ładowarka samochodowa ładuje przez piny USB? :shock:
Prawie wszystkie ładowarki, a szczególnie nieoryginalne, podają plus na piny zasilania i usb
-
Wlasnie mam podobny problem - dokupilem kabel USB i zasilacz do gniazda 220v do tego kabla USB...
Muszę ładować axima przy OFF..
Trzeba cos przerabiac w tym kablu żeby ładowalo gdy jest ON ?
A juz myslałem ze USB przy kompie nie wyrabia z takim obciazeniem...
Ładowarka do gniazda 220 na USB ma 1000mA (ponoc ;)... i też nie ładuje przy ON...
-
Oryginalny zasilacz dell-a ma 2410mA ( 5,4V ) więc nawet biorąc pod uwagę, że jest w tym rezerwa na ładowanie dodatkowej baterii w stacji to 1000mA to chyba jednak za mało. Orientacyjnie dodam, że moja toshiba g900 ma zasilacz 1500mAh ( 5V ) i na włączonym prądożernych modułach zdarza się, że zasilacz nie wyrabia. Dodatkowo to napięcie oryginalnego 5,4V daje do myślenia.
-
co przerobić w kablu żeby ładował w trybie ON ?
Zawsze można mieć włączone urządzenie ale wyłączony ekran ;)
Oczywiście dziękuję za wszystkie pomocne wskazówki...
Napisane: Marzec 24, 2009, 20:09:47
czy ta przeróbka kabla pozwalałaby ładować w obu trybach ON i OF ?
jeżeli tak to bardzo prosze o jakieś namiary jak to zrobić...
-
Mam pytanie odnośnie zasilania x51v dlatego podepnę się pod ten wątek.
Chciałbym wykorzystać Axima do nawigacji w samochodzie. Ponieważ bateria szybciutko się wtedy zużywa muszę dokupić zasilacz samochodowy. Czy macie jakiś sprawdzony model, nieoryginalny, który podtrzyma w działaniu x51v. Nie interesuje mnie ładowanie z gniazda samochodowego przy wyłączonym Aximie.
-
Jak wertowałem forum to nie znalazłem wzmianki o problemach z ładowaniem. Tzn takich jak z G900 - nawet jak ładowarka jest mocna to bez specjalnej przejściówki USB telefonik nie ładuje się szybko a jak mocno obciążony to wcale. Więc chyba wystarczy jak ładowarka od axim-ka bezie miała 1500mA albo 2000mA.
-
Zawsze można rozważyć inne rozwiązanie do auta.
Przetwornica na 230V i używanie oryginalnej ładowarki sieciowej (sam stosuję takie rozwiązanie). Cenowo wychodzi podobnie.
Wada - więcej kabli i wtyczek.
Zaleta-można np. ładować przy okazji paluszki i używać innych rzeczy na 230V.
Oczywiście w granicach rozsądku. W 70W taniej przetwornicy nie wierzę (o włączonych laptopach zapomnijcie).
-
Dzięki za odpowiedzi.
A jak taka przetwornica wpływa na żywotność akumulatora samochodowego?
-
Zależy pewnie jakiej mocy Ale weź pod uwagę, że np głupia grzałka lambdy w samochodzie coś koło 40W zżera. Małe przetwornice sama w sobie nie niszczy aku tylko sytuacja jak go wyładujesz mocno. Czym to nie ma znaczenia. Zresztą jak do przetwornicy podłączysz coś o małej mocy to też nie bedzie ciagnąć masymalnego amperażu. Małej przetwornicy nie polecam tak jak pisał kolega wyżej. Ze 150W powinna mieć.
-
Do wszystkiego należy podchodzić z głową.
Ja używam tylko w czasie jazdy, podpięte do gniazda zapalniczki. Myślę, że nie "brałem" nigdy więcej niż 10W. (to jak dwie żarówki kierunkowskazów).
Jeżeli marzy nam się 150W (zakładając sprawność 100% co oczywiście nie jest prawdą) to:
-po stronie pierwotnej przy 14,5V (zwykle tyle daje alternator w czasie jazdy) potrzebujemy ponad 10A !!!
Pomyśl o grubości kabli (przy cieńkich kablach będzie się grzało-straty) ...i na pewno nie gniazdo zapalniczki (tam bezpiecznik jest chyba za mały).
Przy wyłączonym silniku "pociągnie" tyle...ile pozostawione auto na światłach (żarówki świateł mijania standardowo po 55W + tył i podświetlenie tablicy rejestracyjnej :wink:)
-
Akurat lampy kierunkowskazów to po 20W mają każda. A w niektórych autkach może i więcej :)
Przetwornica 150W nie pobiera 150W na dzień dobry tylko w zależności co do niej włożysz. Warto mieć opcję włożenia czegoś mocniejszego niekoniecznie podpinając ją pod gniazdo zapalniczki, które akurat chyba ma bezpiecznik na 10A min ( ta grzałka trochę ciągnie też no nie ?) Nie sadzę żeby mniej aperów dawali na to gniazdo. Mogę sprawdzić zresztą w na schemacie do mojego autka :)