wydaje mi się że macie racje z tą gwarancją sprzedawcy ale tylko w okresie 6-ciu miesięcy od daty zakupu. W tym czasie trzeba go reklamować u sprzedawcy, niech on wysyła go do serwisu. Jeżeli usterka nie zostanie usunięta w okresie 6-ciu miesięcy macie prawo żądania wymiany sprzętu na nowy ( bez wad ) lub też zwrotu gotówki. Jeżeli tego nie zrobicie u sprzedawcy w okresie tych 6-ciu miesięcy zostaje tylko producent....
cyt:
Gwarancja:
Otóż jest to dobrowolne zobowiązanie się gwaranta (najczęściej sprzedawca jest tylko łącznikiem). Pan tylko ją akceptuje. A więc gwarant zastrzega zakres gwarancji, zarówno w kwestii długości jej trwania, sposobu reakcji na zgłoszone przez konsumenta zastrzeżenia, jak również w kwestii elementów towaru, które w ogóle gwarancja obejmuje. Jest to jednakże tylko jedna z dwóch dróg, jakie ma konsument dochodząc swych praw.
Drugą drogą dochodzenia swoich praw jest niezgodność towaru z umową w chwili jego wydania. Regulowana jest przez ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141 Poz. 1176 ze zm.). Artykuł 4 tejże ustawy brzmi:
Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
http://www.bip.krakow.pl/?mmi=400
Niezgodze sie z Tobą. to o czym mowisz to tylko wskazuje na to ze towar w momenice wydania byl uszkodzony.
ART 10
Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie
w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,
jednakże nie poniżej jednego roku.
Pozdrawiawiam...
PS nie ma to znaczenia jezeli chodzi o HTC HD bo jest na rynku od 2 gora 3 miesiecy.