Pomocy, nie działa ekran dotykowy

  • 26 Odpowiedzi
  • 12627 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline stereophonic

  • 22
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD
Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« dnia: Maj 12, 2009, 09:46:27 »
 :worried:
nie wiem co się stało, nic nie instalowałem, a dziś rano po budziku, mój ekran nie działa, tylko klawisze sprzętowe, nie mogę zrobić HR wg. instrukcji, nie mogę wpisać PIN, dosłownie leży, macie jakiś sposób aby go obudzić :) ROM fabryczny

pozdrawiam
Napisane: Maj 12, 2009, 09:14:00
dalej.
wyjąłem SD, SIM i dalej to samo, system się załadował, zegar chodzi, jak podłączam do kompa to się synchronizuje ale dalej nic nie mogę zrobić, oczywiście klawisze pod ekranem również nie działają  :(
w imię zasad...

Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 12, 2009, 09:46:33 »
Chyba jedyny w Twoim przypadku sposób na HR to wyjąć baterię, włożyć następnie  trzymając vol+ i vol- wcisnąć przycisk Power.

*

Offline gino82

  • ***
  • 303
  • Sprzęt: Galaxy Note 2 , Galaxy Note 3 , Galaxy Tab S 8.4
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 12, 2009, 09:52:21 »
Jak ten HR ci nie pomoze to naprawa lub wymiana na nowy...

*

Offline stereophonic

  • 22
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 12, 2009, 09:57:10 »
Chyba jedyny w Twoim przypadku sposób na HR to wyjąć baterię, włożyć następnie  trzymając vol+ i vol- wcisnąć przycisk Power.

po ekranach startowych wyskakuje wprowadzanie z ekranem kalibracji ekranu, ale nie reaguje dalej, ale to chyba jest SF, bo dalej są moje ustawienia itd.

czyli serwis  :-|
w imię zasad...

Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 12, 2009, 10:03:08 »
Kalibracja jest po HR. Czyli serwis...

*

Offline gino82

  • ***
  • 303
  • Sprzęt: Galaxy Note 2 , Galaxy Note 3 , Galaxy Tab S 8.4
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 12, 2009, 10:06:22 »
Musisz przycisnac jednoczesnie klawisze vol- i vol+ potem power i akceptujesz vol+...kiedy i gdzie go kupiles

*

Offline stereophonic

  • 22
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 12, 2009, 11:08:19 »
Musisz przycisnac jednoczesnie klawisze vol- i vol+ potem power i akceptujesz vol+...kiedy i gdzie go kupiles

kupiony w Vobis w grudniu, dzis wysyłam...
w imię zasad...

*

Offline cervandes

  • **
  • 165
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.vw-passat.pl
  • Sprzęt: SGS2, E2370
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 12, 2009, 14:57:50 »
jeśli nie minęło 6 miesięcy to reklamuj na podstawie niezgodności towaru z umową, sprzedawca jest wtedy krótko za ryj trzymany.
Każdy pierwszy raz buduje nas samych

*

Offline gino82

  • ***
  • 303
  • Sprzęt: Galaxy Note 2 , Galaxy Note 3 , Galaxy Tab S 8.4
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 12, 2009, 15:09:08 »
jeśli nie minęło 6 miesięcy to reklamuj na podstawie niezgodności towaru z umową, sprzedawca jest wtedy krótko za ryj trzymany.
cervandes to samo wszystkim mowie to nie sluchaja

*

Offline zygzag

  • ****
  • 808
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Polaris>OMNIA II i8000>Wave II S8530>SGS II
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 12, 2009, 15:13:54 »
Otóż to - zgłoś niezgodność towaru z umową u sprzedawcy i żądaj wymiany telefonu na nowy ( najlepiej złóż takie krótkie pisemko za potwierdzeniem odbioru ), wolny od wad i nie daj się przypadkiem naciąć na naprawę gwarancyjną. ŻADNYCH napraw - WYMIANA na wolny od wad - wtedy SPRZEDAWCA ma obowiązek odpowiedzieć Ci najpóźniej w ciągu 14 dni KALENDARZOWYCH i nie interesuje Cię czy sprzę wrócił ze sprawdzenia czy nie - sprzedawca MA OBOWIĄZEK spełnić Twoje żądanie ( to, które zawarłeś 14 dni wczesniej na piśmie a może to być - a to zależy TYLKO od Ciebie - naprawa lub wymiana lub zwrot kasy ).

*

Offline gino82

  • ***
  • 303
  • Sprzęt: Galaxy Note 2 , Galaxy Note 3 , Galaxy Tab S 8.4
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 12, 2009, 15:29:58 »
Widze ze wreszcie jest nas wiecej :ok: Oczywiscie ustawa daje nam twarde terminy(gwarancja nie).Kase moga zwrocic jedynie gdy nie maja juz   w ofercie danego modelu.Ale najlepsze z HTC jest to ze serwis jest jeden,a termin 14 dni kalendarzowych,gdzie telefon musi trafic do serwisu a sprzedawca musi otrzymac odpowiedz-ekspertyze i poinformowac konsumenta co jest czasami nierealne(opieszalosc tego serwisu) :) I tak cieszymy sie z nowego sprzetu...

*

Offline Bysio

  • *****
  • 3655
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone, iPad, MacBookPro, AppleWatch
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 12, 2009, 16:03:58 »
Warunek ... sprzęt nie może być kupiony na firme, osobe fizyczną prowadzącą działalnośc gospodarczą .. tylko na zwykłego "Kowalskiego" na paragon.

:)
OD ZADAWANIA PYTAŃ JEST FORUM, A NIE PW

*

Offline Marek.S

  • ***
  • 278
  • Płeć: Mężczyzna
  • Volvo. for life
    • Album
  • Sprzęt: Galaxy Note
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 12, 2009, 17:27:46 »
Dokładnie. Reguluje to Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Słowo-klucz to "konsumentów". A zgodnie z Kodeksem Cywilnym Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Czyli jak zakupu dokonała firma, a nie Kowalski, to pod w/w ustawę nie podlega. A jeśli nawet Kowalski, ale Kowalski np. zawodowo handluje telefonami, to też nie jest konsumentem. Tak to wygląda z prawnego punktu widzenia...
Długa historia: (2004) Asus A730 > HP hx4700 > HP hw6910 > Mio A701 > HTC Touch Dual > HTC HD > HTC HD2 > Samsung Galaxy S II > Samsung Galaxy Note (2012)

*

Offline zygzag

  • ****
  • 808
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Polaris>OMNIA II i8000>Wave II S8530>SGS II
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 12, 2009, 21:12:01 »
Dokładnie. Reguluje to Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Słowo-klucz to "konsumentów". A zgodnie z Kodeksem Cywilnym ...

Raczej Ustawa o szczególnych warunkach sprzedazy konsumenckiej" http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11-4217-4078-A37A-240588C1EDBF/16575/Ust_o_szczegol_warunkach_sprzed_konsumenc_tekst_je.pdf

*

Offline gino82

  • ***
  • 303
  • Sprzęt: Galaxy Note 2 , Galaxy Note 3 , Galaxy Tab S 8.4
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 12, 2009, 21:28:21 »
No wlasnie podawalem to w innym poscie,i moim zdaniem jest to bardziej korzystne niz gwarancja...

*

Offline Marek.S

  • ***
  • 278
  • Płeć: Mężczyzna
  • Volvo. for life
    • Album
  • Sprzęt: Galaxy Note
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 12, 2009, 22:08:18 »
Przepraszam za nieścisłość, chociaż z drugiej strony przepisy na których można oprzeć roszczenie są trochę rozproszone w obu aktach. Niemniej z jednym zgadzam się bezspornie - te zapisy często dają konsumentowi większe możliwości niż gwarancja, gdyż nie można ich ograniczyć zapisami umownymi. A gwarancję można. Pojęcie "niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową" zastąpiło od 2003 roku zapisy Kodeksu Cywilnego o rękojmi w przypadku sprzedaży konsumenckiej. I jeśli od daty zakupi nie minęło 6 miesięcy, to absolutnie nie warto wnosić roszczenia gwarancyjnego, a właśnie o niezgodność. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę albo wymianę na nowy. I to kupujący (nie sprzedawca) wybiera konkretne roszczenie, czyli żądanie naprawy lub wymiany (koniecznie na piśmie).
Może wystarczy tego kącika porad prawnych...  :mrgreen:
Długa historia: (2004) Asus A730 > HP hx4700 > HP hw6910 > Mio A701 > HTC Touch Dual > HTC HD > HTC HD2 > Samsung Galaxy S II > Samsung Galaxy Note (2012)

*

Offline zygzag

  • ****
  • 808
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Polaris>OMNIA II i8000>Wave II S8530>SGS II
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 13, 2009, 15:12:14 »
Rękojmia dotyczy osób prawnych nie zaś osób fizycznych. A tak podsumowując to niedawno słyszałem opinię przedstawiciela federacji konsumentów - jednego z tych co to po hi-ma-tach dyżury konsumenckie mają, otóż gość miał stwierdzić, że tak właściwie to po kupnie towaru w sklepie kartą gwarancyjną to można sobie wnętrze buta wyściełać - najważniejszy jest paragon zakupu i cytowana wyżej Ustawa  :ohreally:.

*

Offline Marek.S

  • ***
  • 278
  • Płeć: Mężczyzna
  • Volvo. for life
    • Album
  • Sprzęt: Galaxy Note
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 13, 2009, 15:29:54 »
No tak drastycznie to bym na forum nie doradzał... Sobie ludzie przez Ciebie nogi w butach poobcierają... :D . Gwarancję warto jednak zachować choćby ze względu na dłuższy przeważnie czas odpowiedzialności gwaranta. Wprawdzie to gwarant będzie decydował co i kiedy zrobi z uszkodzonym urządzeniem, ale lepszy nawet naprawiony (a nie wymieniony) i po miesiącu, niż całkiem martwy... HD nawet do wbijania gwoździ się nie nadaje, bo za lekki...  :E
Długa historia: (2004) Asus A730 > HP hx4700 > HP hw6910 > Mio A701 > HTC Touch Dual > HTC HD > HTC HD2 > Samsung Galaxy S II > Samsung Galaxy Note (2012)

*

Offline gino82

  • ***
  • 303
  • Sprzęt: Galaxy Note 2 , Galaxy Note 3 , Galaxy Tab S 8.4
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 13, 2009, 17:40:47 »
Troche nierozumiem co ma producent do ustawy skoro ona obarcza dystrybutora(sprzedawce).A tak na marginesie to skorzystanie z niezgodnosci produktu  z umowa w rzaden sposob nie powoduje utraty praw do gwarancji.Oczywiscie nie mozna korzystac z obu w tym samym czasie.

*

Offline Marek.S

  • ***
  • 278
  • Płeć: Mężczyzna
  • Volvo. for life
    • Album
  • Sprzęt: Galaxy Note
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 13, 2009, 21:30:24 »
Roszczenia z tytułu rękojmi lub "niezgodności" obciążają sprzedawcę. Wszelkie zapisy umowne mające na celu zwolnienie sprzedawcy z odpowiedzialności lub przeniesienie jej na inny podmiot są nieskuteczne. Roszczenia z tytułu gwarancji odnoszą się do gwaranta, a tym mogą być różne podmioty zależnie od warunków umownych określonych w karcie gwarancyjnej. Najczęściej jest to producent lub dystrybutor krajowy, ale karta (umowa) gwarancyjna może wskazywać inne podmioty w łańcuchu dystrybucji (hurtownika lub także sprzedawcę).
Długa historia: (2004) Asus A730 > HP hx4700 > HP hw6910 > Mio A701 > HTC Touch Dual > HTC HD > HTC HD2 > Samsung Galaxy S II > Samsung Galaxy Note (2012)

*

Offline krissenbasse

  • ***
  • 314
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 Leo / HOX
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 13, 2009, 22:05:43 »
Zwroccie uwage, ze przykladowy "Kowalski" zwykle nie wie ze jest taki przepis...a co ma zrobic w przypadku jesli nie uznaja wtedy gwarancji, bo stwierdza ze nie jest to z niezgodnosci z umowa...tylko z winy uzytkownika...?

*

Offline zygzag

  • ****
  • 808
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Polaris>OMNIA II i8000>Wave II S8530>SGS II
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 13, 2009, 22:16:13 »
Zwroccie uwage, ze przykladowy "Kowalski" zwykle nie wie ze jest taki przepis...a co ma zrobic w przypadku jesli nie uznaja wtedy gwarancji, bo stwierdza ze nie jest to z niezgodnosci z umowa...tylko z winy uzytkownika...?

Ale wracając do sedna czyli tytułu posta to zgon dotyku raczej nie obciąży użytkownika tylko sprzedawcę ( bądź gwaranta ). Jedynie co to owe 14 dni KALENDARZOWYCH bedzie musiał sobie poczekać na decyzję chyba, że przez nieuwagę zdłosił naprawę gwarancyjną a wtedy...świeć Panie nad duszą Stereophinica gdyż sprzedawca występuje tu tylko jako pośrednik w przekazaniu sprzętu do naprawy i nie dotyczą go żadne terminy - gwaranta i owszem ale cóż począć bez sprzętu skoro gwarant twierdzi, że sprowadza części z...Tajwanu  :ohreally: tzw. głowa i mur-beton.

*

Offline Marek.S

  • ***
  • 278
  • Płeć: Mężczyzna
  • Volvo. for life
    • Album
  • Sprzęt: Galaxy Note
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 13, 2009, 22:33:52 »
Sama myśli o 14 DNIACH bez mojego HD-ka powoduje, że dostaję gęsiej skórki...  :grin: A jeszcze dłużej? Trauma. Myśli samobójcze. Nawet tak nie żartujcie!  :terrified:
Długa historia: (2004) Asus A730 > HP hx4700 > HP hw6910 > Mio A701 > HTC Touch Dual > HTC HD > HTC HD2 > Samsung Galaxy S II > Samsung Galaxy Note (2012)

*

Offline cervandes

  • **
  • 165
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.vw-passat.pl
  • Sprzęt: SGS2, E2370
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 13, 2009, 23:20:30 »
wcześniej miałem N95 8Gb, z nokia Poland... telefon trafił do serwisu po kilku miesiącach, bo łapał co kilka godzin reset (jak się okazało przegrzewający się procesor...). W karcie gwarancyjnej zapis, że naprawa zostanie wykonana w (buehehehe) realnym terminie... po ponad 3 tygodniach dostałem nówkę sztukę. Głupi byłem, że nie reklamowałem na podstawie niezgodności, ale wtedy jeszcze o tym nie wiedziałem.
Każdy pierwszy raz buduje nas samych

*

Offline gino82

  • ***
  • 303
  • Sprzęt: Galaxy Note 2 , Galaxy Note 3 , Galaxy Tab S 8.4
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 14, 2009, 00:49:35 »
Zwroccie uwage, ze przykladowy "Kowalski" zwykle nie wie ze jest taki przepis...a co ma zrobic w przypadku jesli nie uznaja wtedy gwarancji, bo stwierdza ze nie jest to z niezgodnosci z umowa...tylko z winy uzytkownika...?
To czesc "kowalskich" uswiadomilismy :) Jesli wiemy ze to nasza wina to gwarancja tez nam nic nie daje.
Sama myśli o 14 DNIACH bez mojego HD-ka powoduje, że dostaję gęsiej skórki...  :grin: A jeszcze dłużej? Trauma. Myśli samobójcze. Nawet tak nie żartujcie!  :terrified:

Mnie raczej zdenerwowalo to ze sprzet za tylem kasy sie psuje.

*

Offline bartolinio

  • *****
  • 1008
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy Nexus (poprzednio HTC Desire HD)
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 14, 2009, 10:41:15 »
...Mnie raczej zdenerwowalo to ze sprzet za tylem kasy sie psuje...

każdy sprzęt się psuje... nawet taki za kilkadziesiąt/set tysięcy (jakiś czas temu krążył filmek w necie z BUGATTI VEYRON który się popsuł na światłach i koleś (z pomocą gapiów) spychał go na pobocze  :grin:
Device: Google Galaxy Nexus
ROM: Xylon (4.2.1)
Radio: XXLH1
Kernel: franco/trinity/faux

*

Offline stereophonic

  • 22
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD
Odp: Pomocy, nie działa ekran dotykowy
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 14, 2009, 12:57:13 »
dyskusja dosyć fajna i pouczająca, niestety mam działalność i musiałem oddać z tytułu gwarancji, naprawy podjęła się firma:
http://www.crc-polska.com/

teraz urządzenie czeka na części, czyli co najmniej tydzień bez mojego cuda...
w imię zasad...