PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Betatesty => Wątek zaczęty przez: mobilex w Kwiecień 15, 2011, 19:29:55
-
testujemy
Połączone: Kwiecień 15, 2011, 19:32:07
Znane problemy:
Program MiploSync w aktualnej wersji NIE WSPÓŁPRACUJE z wersją AutoMapy 6.8.1 Beta.
Odpowiednia wersja MiploSync zostanie opublikowana razem z oficjalną wersją programu AutoMapa 6.8.1
Możliwy błąd powodujący wybór drogi przez prom zamiast z jego ominięciem (błędne oszacowanie czasu przeprawy).
Możliwy nieoptymalny przebieg niektórych długich tras typu "Szybka" (tzn. istnieją trasy szybsze od wyznaczonej).
Dodano:
Możliwość prezentacji w pilocie informacji o wysokości n.p.m.
Opcja ustawiania strefy czasowej dla lokalizacji GPS.
W dialogu Ustawienia > Trasa dodana została opcja pozwalająca na automatyczne pokazywanie dialogu sortowania punktów trasy po dodaniu kolejnych punktów via.
Możliwość zmiany rozmiaru paneli pilota nawigacyjnego.
Możliwość zmiany rozmiaru elementów mapy.
Informacje o kolejnych krajach opisanych w Pomoc i info -> Informacje o kraju.
Zmiany:
Poprawki w nawigacji (komunikaty o manewrach).
Po wybraniu miasta/ulicy/adresu/skrzyżowania jako punktu trasy w Wyszukiwarce,
następuje cofnięcie się do listy miast/ulic dzięki czemu łatwiej można wykonać typowe czynności wyszukiwania.
W wizualizacji AM'Traffic przywrócone kolory z wersji 6.7 ale bez rozróżnienia na SmartRoutes i LiveDrive! - rozróżnienie nie jest możliwe ze względu na konieczność silnej kompresji; serwer przesyła tylko te dane LiveDrive!, które są istotnie różne od danych SmartRoutes; wprowadzało to w błąd sugerując, że danych LiveDrive! jest znacznie mniej, niż w rzeczywistości; pełny obraz wizualizacji dostępny jest na http://www.targeo.pl/. (http://www.targeo.pl/.)
Poprawki w wyznaczaniu tras łatwych.
Rozbudowany mechanizm szybkiego wykrywania korków w AM'Traffic.
Zwiększona dokładność wyznaczanych tras w trudnych obszarach mapy.
Poprawki uwzględniania zdarzeń drogowych przy wyznaczaniu tras.
Poprawione usterki ustawiania czasu z GPS po zmianie czasu na niektórych urządzeniach PND.
Usprawnienie działania dialogu Prowadź do -> Adresy.
Poprawiki wyszukiwania miast w Czechach i na Słowacji.
Poprawione wydruki tras.
Uproszczenie ustawień AM'Traffic.
Poprawione obliczania miejsca potrzebnego na instalację w instalatorze.
Poprawione błędy pokazywania menu po zmianie skórki.
Poprawione sortowanie zdarzeń AM'Traffic na liście.
Poprawiona obsługa LiveDrive! na urządzeniu "MODECOM Freeway MX 2".
Poprawki kompatybilności dla urządzenia MDA Compact IV.
Poprawka wychodzenia z minimalizacji dla urządzenia SmartGPS SG350.
Dodana w instalatorze obsługa dla urządzenia AudioMedia Nav 108E.
Poprawka wizualizacji Trasy Łatwej.
-
No to testujcie chłopaki, ja "postoję" :ok: :D No dobra żartowałem, oczywiście instaluję, bo też jestem maniakiem nawigacyjnym. Oby ta wersja nie dała mi powodu do pisania postów.... oby, czego sobie i Wam drodzy czytelnicy życzę :P
No i niestety. Na HD2 totalna kicha z ekranem, a miałem oryginalną skórkę. Może ponowna instalacja coś pomoże :-|
Ponowna instalacja "na czysto" pomogła.
-
Jeszcze pobieram, ale czyżby miało się okazać, że w dowód wdzieczności za testowanie bety producent odcina testerów od miplo? A wbudowany synchronizator kiedy... za kolejne pół roku.
-
W wizualizacji AM'Traffic przywrócone kolory z wersji 6.7 ale bez rozróżnienia na SmartRoutes i LiveDrive! ...
Nie zwykłem się w ten sposób wyrażać, ale takie przywrócenie to mogą sobie wsadzić ... :mad:
-
Gdzie moge sobie teraz właczyć lub wyłączyć SR :O :O :O :O Bilunia, cos mi się zdaje, że Aqu uszczęśliwił nas SR-em na sztywno :grin:
-
Masz rację nMarku...
Nie zwykłem się w ten sposób wyrażać, ale takie przywrócenie to mogą sobie wsadzić ... :mad:
-
W końcu przywrócili coś a'la pilot mini, co było postulowane od momentu wejścia piątki :ok: no i wprowadzili wys. n.p.m. Zawsze to przenosiłem na obszar mapy ale jak ktoś "nie grzebie" w plikach, to teraz ma ładnie w pilocie. Więcej zalet jak na razie nie widzę
-
A w ustawieniach Inne-skórki-2/4 też macie wyszarzone rozmiar paneli i powiększenie elementów ??
-
U mnie jest aktywne
-
Dodano:
Możliwość zmiany rozmiaru paneli pilota nawigacyjnego
@ Dolek, u mnie też nie działa (480x272).
-
Gdzie moge sobie teraz właczyć lub wyłączyć SR :O :O :O :O Bilunia, cos mi się zdaje, że Aqu uszczęśliwił nas SR-em na sztywno :grin:
:mrgreen:
-
@ Dolek, u mnie też nie działa (480x272).
U mnie na P550 jest szare i zero możliwości wyboru.
W AM'Center komunikat że wersja mapy nie obsługiwana.
-
W wizualizacji AM'Traffic przywrócone kolory z wersji 6.7 ale bez rozróżnienia na SmartRoutes i LiveDrive! - rozróżnienie nie jest możliwe ze względu na konieczność silnej kompresji; serwer przesyła tylko te dane LiveDrive!, które są istotnie różne od danych SmartRoutes; wprowadzało to w błąd sugerując, że danych LiveDrive! jest znacznie mniej, niż w rzeczywistości; pełny obraz wizualizacji dostępny jest na http://www.targeo.pl/. (http://www.targeo.pl/.)
Czyli rozumiem to tak, że skoro wprowadzało to Nas w błąd, że na Targeo jest więcej danych LD, niż w AM, to zrobili tak, żeby nie można było rozróżnić SR od LD.
Konieczność silnej kompresji!? Jakoś w 6.7 działa i rozróżnia.
Trochę pojechali po bandzie...
-
Kategorii prywatnych w punktach POi nie da się przypisać do kategorii podręcznych. Tzn. zaznaczyć się da aby jako takie się wyświetlały, ale się nie wyświetlają.
-
@ Dolek, u mnie też nie działa (480x272).
U mnie na P550 jest szare i zero możliwości wyboru.
Widać nie działa to jeszcze dla wszystkich rozdzielczości, tzn. nie opracowali wszystkich grafik pod wszystkie możliwości sprzętowe.
-
Po zainstalowaniu na 6.8.0 nie chciała się uruchomić. Dopiero instalacja na czystą kartę pomogła
-
Optycznie nowy AM'Traffic jest bardzo fajny. Wygląda zdecydowanie lepiej niż 6.7 i 6.8. Co prawda są białe obwódki - ale myślę że w final już ich nie będzie.
@matmic Niestety brakuje możliwości rozróżnienia warstw. Cóż, nikt nie lubi być podglądany. Szkoda.
-
@ Dolek, u mnie też nie działa (480x272).
U mnie na P550 jest szare i zero możliwości wyboru.
Skalowanie jest zapewne możliwe tylko na wyższych rozdzielczościach niż QVGA/WQVGA
i pokrewnych. Na PC wygląda to tak jak na screenie poniżej (duże/średnie/małe)
Trochę mizernie wyglądają przeskalowane ikony, aż prosiłoby się
żeby skalowanie było z wyższej rozdzielczości w niższą a nie odwrotnie.
-
Traffic trafficiem, ale jestem pod wrażaniem update'u map. Jeśli chodzi o moje miasto (Sosnowiec), zostało tak dokładnie dopracowane, jakbym widział mapy konkurencji (każda uliczka dojazdowa itd.), ale co do ich jakości i błędów - jeszcze nie wiem, przeglądam, na pewno znajdzie się wiele odcinków do zablokowania (na razie widzę jeden).
-
Masz rację matmic...
Poszli o wiele dalej. Sprawdzając trasy izawa zauważyłem na DK8 taką rzecz.
-
....Skalowanie jest zapewne możliwe tylko na wyższych rozdzielczościach niż QVGA/WQVGA
i pokrewnych. ....
Możliwie, a szkoda o dwóch lat ich o to proszę.
Mam jeszcze jeden mały problem. Nie zapamiętuję mi ustawienia 'poziome etykiety ulic w 3D'. Po odhaczeniu, wystarczy, że przełączę 'Dzień/Noc' lub wyłączę i włączę AM i znów jest zaznaczone. Proszę o potwierdzenie.
-
Idąc dalej tropem "droga projektowana/w budowie" Węzeł na S2... Wszystko wskazuje na to że taka akcja jak z brakującym kawałkiem S3 już się nie powtórzy.
-
Traffic trafficiem, ale jestem pod wrażaniem update'u map. Jeśli chodzi o moje miasto (Sosnowiec), zostało tak dokładnie dopracowane, jakbym widział mapy konkurencji
Wcześniej zauważyłem sporo zmian od Świętochłowic po Czeladź, widać poszli dalej na wschód :wink:
A te drogi w budowie to też fajna rzecz, przyjemnie popatrzeć jak się kiedyś będzie
śmigać B)
-
A może ktoś jeszcze wrzucić zrzuty z tymi zmianami w panelu pilota ?? O co chodzi ??
-
Możliwość zmiany rozmiaru paneli pilota nawigacyjnego.
Widzę tu szerokie pole do popisu dla Darka Foto :ok:
-
Dolek, to zwyczajne skalowanie rozmiaru, podobne jak na dolnym pasku, patrz mój screen ciut wyżej.
Nie zapamiętuję mi ustawienia 'poziome etykiety ulic w 3D'. Po odhaczeniu, wystarczy, że przełączę 'Dzień/Noc' lub wyłączę i włączę AM i znów jest zaznaczone. Proszę o potwierdzenie.
Na wersji PC nie potwierdzam.
-
Możliwość zmiany rozmiaru paneli pilota nawigacyjnego.
Widzę tu szerokie pole do popisu dla Darka Foto :ok:
Programistom z Aqu chyba wyślę w prezencie HD2 :evil: Skalowanie paneli pilota (mapy w sumie też) na ten moment nie ma kompletnie sensu. Jedynie ustawienia "duży" mają sens, bo obraz pilota i mapy jest taki jak był dotychczas. Pomniejszenie powoduje, że panele pilota i szczegóły mapy ledwo widac takie malutkie . Screeny są przy ustawieniach panele pilota małe oraz średnie, a mapa duża. Obrazki tego nie oddają, ale panele są malutkieeee :evil: :evil: :evil: Widać, że na tym sprzęcie było zero testu tej funkcjonalności. Hd2 nie ma szczęścia do AM. Nie wiem, za drogie to czy co ? :P
Połączone: [time]Kwiecień 15, 2011, 23:58:29[/time]
Panowie z aqu w opisie do wersji 6.8.1 beta zapomieli dopisac w znanych problemach, ze program nie wspolpracuje z AMCenter. Mi w pewnym momencie wywalilo komunikat "nieobslugiwana wersja mapy" :]
-
Panowie z aqu w opisie do wersji 6.8.1 beta zapomieli dopisac w znanych problemach, ze program nie wspolpracuje z AMCenter. Mi w pewnym momencie wywalilo komunikat "nieobslugiwana wersja mapy" :]
A po co się bawisz AM`Center?
Dane SR są wczorajsze, a nim się zestarzeją będzie oficjalna 6.8.1
-
bawie sie, bo testuje. Poza tym nie zauwazylem, ze dane sr sa z wczoraj i dlatego odpalilem AMcenter. Jak wyjdzie oficjalna 6.8.1 to pewnie oprocz nowego MiploSynca pojawi sie tez nowszy program AMcenter.
-
Bilunia, cos mi się zdaje, że Aqu uszczęśliwił nas SR-em na sztywno :grin:
Widocznie uznali, że dokonali cudu i 6.8.1 będzie wyznaczała trasy cudowne - nie mylić z cudaczne.
Nie rozumiem, co komu przeszkadzała możliwość wyboru z/bez SR. Ciekawe, jak sobie wyobrażają aktualizowanie danych, w sytuacji kiedy "wiekowy gość", niezbyt obyty z IT jedzie na dłuższy urlop. W domciu, to mu te zabawki zestroi syn, wnuk ... Jest sporo starszych osób, którym komórka służy wyłącznie do odbierania rozmów, a obsługa navi sprowadza się do przycisku uruchomienia i Prowadź do ... i coś z ulubionych. Widocznie AQ ma zbyt wiele kasy, że gotowa jest z części klienteli zrezygnować. A ja co - "profilowe" bezrobocie? :wink:
-
Na razie zauważyłem, że AM panicznie boi się przejechać przez hipotetyczne roboty drogowe (zdarzenia drogowe) pomiędzy Gościeradowem a Annopolem.
Trasa (moja ulubiona) szybka Lublin - Kielce. Start piatek 15:00
AM już za Lublinem proponuje skręt w prawo i dalej trasę przez Bełżyce i Opole Lubelskie do Annopola!
Po dodaniu "przez" na obwodnicy Kraśnika, zaraz za Liśnikiem Dużym AM proponuje dziwny objazd i wraca na DK 74 przed Rachowem!
Kolejny bezsens.
Nawet po dodaniu kolejnego "przez" zaraz za Gościeradowem AM każe zawracać i omija "coś", żeby wjechać na DK74 przed Rachowem.
Najciekawsze jest to, że robót drogowych już pół roku tam nie widziałem, nawierzchnia już dawno położona.
A startując w niedzielę o 15:00, AM proponuje z Lublina do Kielc pojechać przez Radom! :O :E
-
Najciekawsze jest to, że robót drogowych już pół roku tam nie widziałem
To może znów je zobaczysz :mrgreen: wg danych GDDKiA od 17 marca do końca maja
jest tam ruch wahadłowy na odcinku 8km i dodatkowo od wczoraj roboty przed
Kraśnikiem z ograniczeniem 50 km/h na odcinku 10km. Jak tam w niedzielę
pojedziesz to będziesz mógł się przekonać czy to roboty drogowe czy wirtualne :ok:
-
Bilunia czeka cie profilowe bezrobocie, hehe dobre. To pewnie zemsta Aqu, za twoje profile i namawianie do nich. W sumie nie bardzo rozumiem po co profile zostaly. Zauwazyles, ze w opisie do wersji beta nic nie wspomnieli o zaszyciu na sztywno danych SR cwaniaki. :P Mogli juz przy okazji zrobic poprawke i ukryc te ikone od LD z widoku mapy, bo po co sie to wyswietla na szaro jak user like me ma LD na off. Juz wiem, ten szary wskaznik ma mnie zachecic do wlaczenia tej funkcji, zeby mi sie wreszcie zaswiecil na inny kolor np czerwony :]
Bilunia przeciez mozesz dalej robic swoje profile, tyle ze w instrukcji musisz zalecic samodzielne wykasowanie (czytaj zrobienie gdzies na bok kopii zapasowej lub zmienienie nazwy) odpowiednich plikow odpowiedzialnych za dane SR :ok:
-
Bilunia czeka cie profilowe bezrobocie, hehe dobre. To pewnie zemsta Aqu, za twoje profile i namawianie do nich.
Nikogo nie namawiałem. Co najwyżej, przekonywałem do swoich "racji". Po prostu nie jestem psem ogrodnika. Zrobiłem coś dla siebie i dzieliłem się pomysłem z innymi.
Bilunia przeciez mozesz dalej robic swoje profile, tyle ze w instrukcji musisz zalecic samodzielne wykasowanie (czytaj zrobienie gdzies na bok kopii zapasowej lub zmienienie nazwy) odpowiednich plikow odpowiedzialnych za dane SR :ok:
:ok: Dobrze, że mi przypomniałeś. Przecież to było naczelne przykazanie po "narodzeniu" pierwszej wersji Traffika.
A tak na poważnie, to myślę, że opcja wł/wył traffika, w finalnej powróci. Może po prostu chcieli sprawdzić, jak z aktualnie załadowanymi danymi sprawuje się routing. Może dlatego wyłączyli możliwość ich aktualizacji w becie, by wszystkie testy odbyły się na identycznych danych. Więc do narodzin finalnej, wstrzymam się z oddaniem wniosku o zasiłek :proud:
Tak na marginesie, marzy mi się jeden wspólny programik do aktualizacji danych traffikowych, tak z AMCenter, jak i z MIPLO. W środku podział na działy i opcje do wyboru. Później jeden klik "Aktualizuj", lub "z Automatu", po połączeniu urządzenia z netem. Pomarzyć - fajna rzecz. :proud: Oczywiście działający programik, a nie pijarowski gadżet.
Miłego i słonecznego dzionka życzę :)
-
Na razie zauważyłem, że AM panicznie boi się przejechać przez hipotetyczne roboty drogowe (zdarzenia drogowe) pomiędzy Gościeradowem a Annopolem.
Trasa (moja ulubiona) szybka Lublin - Kielce. Start piatek 15:00
AM już za Lublinem proponuje skręt w prawo i dalej trasę przez Bełżyce i Opole Lubelskie do Annopola!
Po dodaniu "przez" na obwodnicy Kraśnika, zaraz za Liśnikiem Dużym AM proponuje dziwny objazd i wraca na DK 74 przed Rachowem!
Kolejny bezsens.
Nawet po dodaniu kolejnego "przez" zaraz za Gościeradowem AM każe zawracać i omija "coś", żeby wjechać na DK74 przed Rachowem.
Najciekawsze jest to, że robót drogowych już pół roku tam nie widziałem, nawierzchnia już dawno położona.
A startując w niedzielę o 15:00, AM proponuje z Lublina do Kielc pojechać przez Radom! :O :E
Są dwie rzeczy które powinny Cię uspokoić :)
1) changelog
Możliwy nieoptymalny przebieg niektórych długich tras typu "Szybka" (tzn. istnieją trasy szybsze od wyznaczonej).
Rozbudowany mechanizm szybkiego wykrywania korków w AM'Traffic.
2) obrazek, ale nie z powodu ikonek remontu a SR który odnotował tam prędkości 15-30km/h
Generalnie sprawdziłem na kilku warszawskich trasach, omijanie korków działa lepiej niż w poprzedniej wersji. Precyzyjnie porównać niestety nie mogę gdyż poprzednia wersja się wysypała po instalacji 6.8.1b
-
Precyzyjnie porównać niestety nie mogę gdyż poprzednia wersja się wysypała po instalacji 6.8.1b
Zmieniłeś nazwę folderu głównego AM przed instalacją bety i mimo to instalowana beta ruszyła coś w 6.8.0 ?
-
tak
-
Cenna informacja. To chyba pierwszy przypadek tego typu.
-
... poprzednia wersja się wysypała po instalacji 6.8.1b
Nie korzystasz czasem w obu wersjach z tego samego pliku POI?
6.8.0 wysypuje się gdy ma skorzystać z POI których używała wcześniej 6.8.1.
Ja już dawno się nauczyłem używać pliku POI z numeren wersji w nazwie.
(trzymam je w oddzielnym katalogu poza folderami AM)
Dzięki temu na PC mogę uruchomić jednocześnie kilka wersji AM.
-
Od dawna zawsze mam 2 wersje AM zainstalowane na FD, a folder mapowy na SD. Własne POI, ulubione, ustawienia ostrzegania i zablokowane odcinki, trzymam poza programem i poza mapami w moich dokumentach. Wszystkie własne (w tym POI) mam ze zmienionymi w stosunku do defaultowych nazwami. Te same pliki mam wczytane do obu wersji AM i korzystam z nich na przemian. Nigdy mi się nic z tego powodu nie wysypało.
-
Te same pliki mam wczytane do obu wersji AM i korzystam z nich na przemian. Nigdy mi się nic z tego powodu nie wysypało.
Bo się nie wysypuje. Ja wczoraj zainstalowałem betę bez nadpisywania poprzedniej i mój plik poi z poprzedniej wersji programu bez problemu wczytał mi sie do tej bety. Zastanawia mnie tylko, dlaczego beta najnowsza wysypała mi się jak ją na pocżatku zainstalowałem na poprzednią wersje programu. Taki numer miałem kiedyś jak miałem ustawioną skórkę Darka Foto, ale tu miałem oryginalną i też się posypała. Czy ktoś instalował nową betę na wersję 6.8.0 i mu odpaliła bez problemu ?
-
Z 'naprzemian' nigdy nie było problemu, problem był tylko z 'jednocześnie'.
Teraz coś musieli zmienić w formacie danych, bo pliki POI używane w 6.8.1
powodują wysypanie się starszych wersji AM.
-
... poprzednia wersja się wysypała po instalacji 6.8.1b
Nie korzystasz czasem w obu wersjach z tego samego pliku POI?
6.8.0 wysypuje się gdy ma skorzystać z POI których używała wcześniej 6.8.1.
Bardzo dobrze postawiona diagnoza... Jak leczyć?
-
Teraz coś musieli zmienić w formacie danych, bo pliki POI używane w 6.8.1
powodują wysypanie się starszych wersji AM.
Może i zmienili , ale w "górę" plik poi mi się wczytał :ok:
-
Bardzo dobrze postawiona diagnoza... Jak leczyć?
Usuń pliki POI z lokalizacji do której się odwołuje AM6.8.0, jak nie znajdzie pliku
którego szuka (i na którym sie wykłada) powinna się otworzyć z 'defaultem'.
-
Z POI to dziwnie jest. Wczytałem plik z wersji 6.8 - widać punkty w programie i wszystko jest ok. Uruchomiłem MipoSync (tak wiem że nie działa) ale w tym programie nie wiem dlaczego pokazuje mi że liczba puntów POI = 0.
Czyli wersja 6.8.1 coś zmienia w tym pliku - pliki są widoczne w programie, natomiast w MS plik się zeruje.
-
Z POI to dziwnie jest. Wczytałem plik z wersji 6.8 - widać punkty w programie i wszystko jest ok. Uruchomiłem MipoSync (tak wiem że nie działa) ale w tym programie nie wiem dlaczego pokazuje mi że liczba puntów POI = 0.
Czyli wersja 6.8.1 coś zmienia w tym pliku - pliki są widoczne w programie, natomiast w MS plik się zeruje.
Pokazuje ci liczbę zero, bo to nie jest wersja MS do wersji 6.8.1. W każdym razie punkty na pewno masz. Zrób sobie prowadź do - poi-fotoradar i wybierz dowolny fotopstryk i z menu które wyskoczy wybierz opcję pokaż na mapie i zobaczysz, że punkt jest. ja myślę, że może jak wczytujemy plik poi z poprzedniej wersji do nowej, to następuje coś w rodzaju szybkiej konwersji formatu tego pliku i wtedy MS się wykłada i pokazuje zero, bo format już jest inny nie pasujący do aktualnej wersji MS-a
-
To ja wiem, sam napisałem że "...widać punkty w programie i wszystko jest ok".
Stwierdziłem tylko że sam program coś musi zmieniać w plikach amp skoro MS ich nie widzi po wczytaniu do wersji 6.8.1.
-
Zastanawia mnie tylko, dlaczego beta najnowsza wysypała mi się jak ją na pocżatku zainstalowałem na poprzednią wersje programu.
Ja zainstalowałm na 6.8 i nic się nie wysypało....
Pozdrawiam
-
To ja wiem, sam napisałem że "...widać punkty w programie i wszystko jest ok".
Stwierdziłem tylko że sam program coś musi zmieniać w plikach amp skoro MS ich nie widzi po wczytaniu do wersji 6.8.1.
spoko, może za szybko przeczytałem twoją wypowiedź. :)
Połączone: Kwiecień 16, 2011, 10:53:13
Ja zainstalowałm na 6.8 i nic się nie wysypało....
No to nie wiem, ale sami wiemy, że program ten nie należy do najbardziej stabilnych i na różnych sprzętach różnie działa, ale dobrze, że działa :wink:
-
Czy ktoś instalował nową betę na wersję 6.8.0 i mu odpaliła bez problemu ?
U mnie odpaliła. Na razie na sucho, ale zaraz jadę w "teren" na testy :P
Przy instalacji długi czas wisiało na ekranie jak niżej, ale w końcu ruszyło, po około 3 minutach.
-
Masz rację nMarku...Nie zwykłem się w ten sposób wyrażać, ale takie przywrócenie to mogą sobie wsadzić ... :mad:
Fajnie sobie zakpili... ale przeciez "spelnili" prosbe uzytkownikow...
-
.
-
Witam, u mnie po instalce w Noki N500 na wersje 6.8.0 6.8.1 nie odpala.
-
Jest wreszcie legenda LD. Toż to szok :O~
-
Gdzie ta legenda?
-
czy mógłby ktoś sprawdzic czy istnieje możliwość uruchomienia mapy 1104 na wersji programu 6.8.0?
z góry dziękuję
RS
-
@pliers - nie ma takiej możliwości.
-
piszesz tak bo sprawdziłeś czy z "doświadczenia" ?
Jak Wam działa wyświetlanie własnych POI na mapie? U mnie jakoś znikają przy przybliżaniu
EDIT:
tak się właśnie dzieje jak odpali się 1104 na 6.8 :-)
-
Jest wreszcie legenda LD. Toż to szok :O~
Gdzie ta legenda?
:mrgreen:
-
ja sprawdzałem, i niestety jak zainstalujesz na 6.8.0 to nie rusza.
-
ja sprawdzałem, i niestety jak zainstalujesz na 6.8.0 to nie rusza.
Przed nakładką ustawiłeś skórkę oryginalną i POI na domyślne? No bo gdzieś musi być przyczyna
-
To ja wiem, sam napisałem że "...widać punkty w programie i wszystko jest ok".
Stwierdziłem tylko że sam program coś musi zmieniać w plikach amp skoro MS ich nie widzi po wczytaniu do wersji 6.8.1.
rzeczywiście coś się zmieniło w plikach amp ponieważ POIConverter nie umie otworzyć pliku użytego przez 6.8.1
-
Nic nie ustawiałem, zaraz zmieniam, i próbuje instalować. Dam znać
Połączone: Kwiecień 16, 2011, 16:26:48
Hej ustawiłem oryginalną skórkę, i wczytałem standardowy plik, i wszystko jest OK! Mapka ruszyła
-
No i jestem po testach. Niestety, jestem zniesmaczony. Małżonka wyciągneła mnie na zakupy na Marywilską 44 (Warszawa). AM nie złapała sygnału przez pięć minut na postoju. Zamknąłem AM, uruchomiłem VisualGPS - fix po 10 sekundach od uruchomienia. Softreset urządzenia, uruchomienie AM - brak fixa. I tak przez całą drogę - z Ursynowa na Marywilską, 20 km. Po zakupach odpalam AM, jest fix. Jedziemy... i beta rozgląda się jeszcze częściej (ktoś mi powie czego Am tak szuka, że się musi rozglądać?), co jakiś czas ponowna rekalkulacja trasy, nie związana z danymi LD.
-
Ja się pytam, Gdzie ta synchronizacja czasu z sygnałem GPS????????????? Narazie im nie wyszło
-
No i jestem po testach. Jedziemy... i beta rozgląda się jeszcze częściej (ktoś mi powie czego Am tak szuka, że się musi rozglądać?)
Jak to czego szuka - pewnie fixa na dalsza droge :proud:. To cudo co chwile albo rozglada sie, albo czeka na ruch. Ale czego tu oczekiwac jak ten program pod tym wzgledem sie nie zmienia od wersji 3.x . Widac, ze to ciagle ten sam engine od tej prahistorycznej wersji. Forma sie zmienila na lepsze, ale bebechy dalej z syrenki. Zadna inna nawigacja nie odwala takich numerow, a ta w kolo macieju wojtek :]
-
Skalowanie jest zapewne możliwe tylko na wyższych rozdzielczościach niż QVGA/WQVGA
i pokrewnych. Na PC wygląda to tak jak na screenie poniżej (duże/średnie/małe)
Trochę mizernie wyglądają przeskalowane ikony, aż prosiłoby się
żeby skalowanie było z wyższej rozdzielczości w niższą a nie odwrotnie.
Czy ktoś zauważył, że to nie jest żadne skalowanie?
Mamy trzy zestawy grafik - VGA, średnie VGA i qvga.
W pliku Automapa skin mamy takie dane:
sDayDataQVGA=AutoMapa.skin.qvga.day.data
sNightDataQVGA=AutoMapa.skin.qvga.night.data
sDayDataMVGA=AutoMapa.skin.mvga.day.data
sNightDataMVGA=AutoMapa.skin.mvga.night.data
sDayDataVGA=AutoMapa.skin.vga.day.data
sNightDataVGA=AutoMapa.skin.vga.night.data
Skalowanie nie powinno działać na qvga, bo to żadne skalowanie, a zwyczajna zamiana zestawu grafik.
BTW, nie będę kontynuował prac nad skórkami.
-
No i jestem po testach. Niestety, jestem zniesmaczony. Małżonka wyciągneła mnie na zakupy na Marywilską 44 (Warszawa).
Ja również chwile pojeździłem po Warszawie, mnie żona wyciągnęła znowu do Arkadii - ojjj te baby :E
Program zainstalowałem na czystą kartę.
Było to pierwsze łapanie fixa programu, złapał jakąś minutę później (ok. 1 kilometra dalej) niż na co dzień wersja 6.8 - ale to chyba normalne przy pierwszym łapaniu, ściąga jakieś dodatkowe dane.
Niestety brak Miplosynca oznacza również brak Miplotrafica - a to już boli i niestety o ile na weekendzie, na luzie mogę sobie tak pojeździć to w ciągu tygodnia brak MT spowoduje że nie będę testował tej wersji.
Nie działa skalowanie - ciekawe czy to błąd czy jak wcześniej napisał nM to celowe dla niższych rozdzielczości. Jeżeli tak to powinna być tak wzmianka w informacjach.
Super że wnpm można umieścić w pilocie - oczywiście trzeba poczekać na skórki Darka, bo przy obecnej skórce 240x320 są 4 pola i jak dla mnie za mało aby upchać jeszcze wysokość.
Kurcze, kiedy w końcu umieszczą po ludzku pasek postępu - poziomo :-|
Działają poprawnie przyciski systemowe, przy 6.8 cały czas był problem z tym - raz działały, raz nie. Tu wiele razy próbowałem i jest ok.
Nie wiem co jest z tymi kategoriami prywatnymi - wczoraj nie mogłem ich dodać do podręcznych a dzisiaj mi się udało. A wczoraj próbowałem kilka razy.
To tak na szybko, po zaliczeniu ~25km.
-
Najciekawsze jest to, że robót drogowych już pół roku tam nie widziałem
To może znów je zobaczysz :mrgreen: wg danych GDDKiA od 17 marca do końca maja
jest tam ruch wahadłowy na odcinku 8km
Jak sam zauważyłeś od 17-go marca - ja jechałem 15-go. :-|
i dodatkowo od wczoraj roboty przed Kraśnikiem z ograniczeniem 50 km/h na odcinku 10km. Jak tam w niedzielę
pojedziesz to będziesz mógł się przekonać czy to roboty drogowe czy wirtualne :ok:
Sprawdzę oczywiście, bo w okolicy Kraśnika nic robót nie zapowiadało.
Połączone: [time]Kwiecień 16, 2011, 19:36:29[/time]
...
Możliwość zmiany rozmiaru elementów mapy
...
I dzięki temu mam albo sygnalizację ogromną albo ulice wąziutkie. :(
A tak na marginesie dodam, że dziś będąc 300 metrów przed fotoradarem usłyszałem komunikat:
Fotoradar stacjonarny, jeden kilometr trzysta metrów
Co najciekawsze w okienku informacyjnym też tak było. :worried:
-
Ja nie mogę odpalić na HD2. Po zainstalowaniu i przełożeniu karty do 1 odpalenia programu w celu "rejestracji mapy" program nie chce się odpalić.
Formatowałem kartę, ponowna instalacja i to samo.
Myślicie że potrzebny HR? mam ok 20 mega wolnego w pamięci HD2 - to wystarcza do opalenia programu?
Na karcie tylko folder AutoMapa EU
liczę na pomoc :)
-
Zastanawia mnie tylko, dlaczego beta najnowsza wysypała mi się jak ją na pocżatku zainstalowałem na poprzednią wersje programu.
Ja zainstalowałm na 6.8 i nic się nie wysypało....
Pozdrawiam
Dotyczy wersji na PC:
Ja również zainstalowałem na 6.8 i nic się nie wysypało. Bez problemu wczytują się POI ze starą niezmienioną nazwą i ścieżką do pliku. Wykonuje się synchronizacja POI (tak przynajmniej pokazuje pasek postępu) z poziomu opcji AM [ POI\MiploSync ]
Uruchomienie zewnętrzne MiploSync kończy się komunikatem o uszkodzonym pliku POI i zerowej ilości POI
-
Nie zapamiętuję mi ustawienia 'poziome etykiety ulic w 3D'. Po odhaczeniu, wystarczy, że przełączę 'Dzień/Noc' lub wyłączę i włączę AM i znów jest zaznaczone. Proszę o potwierdzenie.
Na wersji PC nie potwierdzam.
Errata, wyłączanie nie daje u mnie skutków ubocznych, ale przełączenie
trybu, czy to automatyczne czy ręczne, zawsze włącza etykiety.
Czy ktoś zauważył, że to nie jest żadne skalowanie?
Oj tam, pisałem o efekcie wizualnym, a nie o technicznej stronie zagadnienia,
a że to częściowo raster, a nie czysty wektor to inna sprawa.
-
Errata, wyłączanie nie daje u mnie skutków ubocznych, ale przełączenie
trybu, czy to automatyczne czy ręczne, zawsze włącza etykiety.
Dzięki, już myślałem, że przez instalację nakładkową coś mi się posypało. Dzisiaj zauważyłem, że uśpienie/wybudzenie też włącza etykiety.
Ja się pytam, Gdzie ta synchronizacja czasu z sygnałem GPS????????????? Narazie im nie wyszło
U mnie teraz jest OK.
Poza tym dziś trasa ok 150 km, żadnych uwag :ok:.
-
Ale czego tu oczekiwac jak ten program pod tym wzgledem sie nie zmienia od wersji 3.x.
Pozwolę sobie na polemikę. Wersję 6.2.0 zainstalowałem jak tylko wyszła i chodzi bez zastrzeżeń do dzisiaj. Żadnych zwiech, żadnych problemów z fixem, zero rozglądania się. Ilekroć przełączę na jakąś nówkę (nie mówię o betach), zaczynają się niespodzianki, na które oczywiście jestem przygotowany, bo na każdej po instalacji trochę pojeździłem, by wyrobić sobie własne zdanie i śledzę forum.
Widac, ze to ciagle ten sam engine od tej prahistorycznej wersji. Forma sie zmienila na lepsze, ale bebechy dalej z syrenki
O jakości łańcucha, świadczy jego najsłabsze ogniwo.
Silnik był OK, dopóki napędzał mały, żwawy samochodzik. Niestety ktoś wpadł na pomysł, by ten silnik zastosować w autobusie. :shock:
Oddzielna sprawa, to łapanie fixa. Z tego co pamiętam, to chyba do v. 6.6.2 nie było żadnych problemów. Później zaczęli coś kombinować by było lepiej i po prostu coś spier... Ale widać, że idą jak sowiecki żołnierz na froncie - tylko wpieriod i ani kroku wstecz.
-
U mnie na Noki N500 niestety czas nie synchronizuje się z sygnałem GPS, jedynie jak w ustawieniach wyłączę czas letni a strefę gmt ustawię np: Londyn strefa czasowa 0 godzin, to jest ok.
-
Poza tym dziś trasa ok 150 km, żadnych uwag :ok:.
A mi znów zaczął bez sensu gadać 'zjedź w lewo' na prostej jak drut 2-pasmówce
w miejscach gdzie jest zjazd w prawo :-|
-
Marku, mnie na 6.8.0 na pewnych stałych trasach, to był standard, i myślę ze narazie się nie polepszy.
-
Przy ustawieniach:
- Podgląd AM Trafic = tak
- Ustawienia -> Interfejs -> Interfejs - widok - Kolory mapy w trybie dziennym = Targeo na dzień
wytyczona trasa jest prawie niewidoczna dla tras typu = Optymalna lub Szybka
-
(...) Czy ktoś zauważył, że to nie jest żadne skalowanie? (...)
Taaak, pierwsza strona tegoż wątku, post ... chyba 15.
-
BTW, nie będę kontynuował prac nad skórkami.
Kolega się wyłamał? :O - sam zobaczę co tam namieszali ... :mysli:
EDIT:
O cholera :O jak zobaczyłem ten panel mini to pomyślałem, że wezmę lupę ... to jakiś kawał? :E - Jaki to ma sens?
-
Jest wreszcie legenda LD. Toż to szok :O~
Gdzie ta legenda?
:mrgreen:
No jak gdzie :)
Screen z wypowiedzi kolegi jachraniak z 16.04.2011 godz. 09:05:15
-
O cholera :O jak zobaczyłem ten panel mini to pomyślałem, że wezmę lupę ... to jakiś kawał? :E - Jaki to ma sens?
Pewnie na urządzeniach z większymi monitorami o dużej rozdzielczości (7 czy 10 cali) ma sens
-
... Panowie z aqu w opisie do wersji 6.8.1 beta zapomieli dopisac w znanych problemach, ze program nie wspolpracuje z AMCenter. Mi w pewnym momencie wywalilo komunikat "nieobslugiwana wersja mapy" :]
A u mnie działa. Nawet przed chwilą zaktualizowało mi dwa pliki (sppeds.a i hubnet.a) ale prognozy dalej z 15-go.
-
Znane problemy:
Program MiploSync w aktualnej wersji NIE WSPÓŁPRACUJE z wersją AutoMapy 6.8.1 Beta.
Odpowiednia wersja MiploSync zostanie opublikowana razem z oficjalną wersją programu AutoMapa 6.8.1
miplosync 1.8.0.1 już działa poprawnie :)
* wersja AutoMapy: 6.8.1.1416;
* wersja wczytanej Mapy: Polska 1104 (6.175);
* wersja MiploSync: 1.8.0.1;
[/s]
-
Przy ustawieniach:
- Podgląd AM Trafic = tak
- Ustawienia -> Interfejs -> Interfejs - widok - Kolory mapy w trybie dziennym = Targeo na dzień
wytyczona trasa jest prawie niewidoczna dla tras typu = Optymalna lub Szybka
Mi to osobiście pasuje bo nie zasłanie danych LD i o to chyba chodziło.
-
Jeszcze kilka wyrazów w temacie aktualności. Bo w nocy nie ująłem może właściwie istoty.
MiploSync 1.8.0.1 działa z AM6.8.1b
AM'Center 1.1.0.222 działa z AM6.8.1b
miplosync pokazywało OK, historia na miplo.pl też...
ale mialem wczytani inny plik :sleepy:
miploscync 1.8.0.1 nie działa
-
Koledzy możecie potwierdzić błąd polegający na braku możliwości wyboru konkretnego adresu dla ulicy Aleja Jana Pawła II w Warszawie ?
I druga rzecz: trasa Warszawa ul Okopowa (cała) - Siedlce ul np Bema (cała) jaki ma przebieg ? Bo u mnie dzisiaj prowadzi przez Liw (koło Węgrowa). Zastanawiam sie czy to ma zwiazek z tym ze jest remont mostu w miejscowosci Debe Wielkie. Co dziwne wczoraj ta trasa prowadzila normalnie przez Minsk Mazowiecki. Dziwne to nieco.
-
Koledzy możecie potwierdzić błąd polegający na braku możliwości wyboru konkretnego adresu dla ulicy Aleja Jana Pawła II w Warszawie ?
Nie potwierdzam. Warszawa, al. Jana Pawła II - adresy są dostępne. Wybrałem przykładowo JP2 15 i prowadzi bez problemu.
Połączone: Kwiecień 17, 2011, 11:45:55
I druga rzecz: trasa Warszawa ul Okopowa (cała) - Siedlce ul np Bema (cała) jaki ma przebieg ? Bo u mnie dzisiaj prowadzi przez Liw (koło Węgrowa).
U mnie tak to wygląda - standardowo.
-
.....MiploSync 1.8.0.1 działa z AM6.8.1b
AM'Center 1.1.0.222 działa z AM6.8.1b...........
AM'Center, wygląda na to, że działa.
MiploSync u mnie niestety nie. Nieważne czy aktualizuję stary plik, czy tworzę nowy.
-
MiploSync u mnie niestety nie. Nieważne czy aktualizuję stary plik, czy tworzę nowy.
U mnie raport wygląda tak - w zależności czy plik wcześniej otwarty w AM681 czy nie otwierany - albo synchro zakończona powodzeniem albo błędem.
-
Nie rozumiem, co was tak dziwi, w AM6.8.1 dokonano jakiejś zmiany formatu pliku
na niezrozumiały dla aktualnej wersji MiploSynca i trzeba poczekać aż to poprawią.
A jachraniakowi i pewnie 'działa' dlatego, że synchronizuje inny plik niż ten
którego używa w AM6.8.1.
Połączone: Kwiecień 17, 2011, 12:24:48
trasa Warszawa ul Okopowa (cała) - Siedlce ul np Bema (cała) jaki ma przebieg ? Bo u mnie dzisiaj prowadzi przez Liw (koło Węgrowa).
'Na sucho' prowadzi prosto po E30, po pobranu danych LD trasa wygląda tak:
-
Nie rozumiem, co was tak dziwi......
.......to czekamy na nowy miplosync :E
Mnie nic nie dziwi, poza ironią Kol. Jachraniak.
-
Kurna... Masz rację... Synchronizowałem swój POI, a AM miała wczytany default... Jak widać na zrzucie wszystko wyglądało dobrze (zrzut)
Po wczytaniu w AM mojego pliku oczywiście wywala błąd
-
Dolek a sprawdz raz jeszcze jak mozesz tą Jana Pawła ale klikajac w historie ostatnio wybieranych ulic. Bo to tu jest problem (zle sprecyzowalem pytanie wczesniej).
-
.....I druga rzecz: trasa Warszawa ul Okopowa (cała) - Siedlce ul np Bema (cała) jaki ma przebieg ? Bo u mnie dzisiaj prowadzi przez Liw (koło Węgrowa). Zastanawiam sie czy to ma zwiazek z tym ze jest remont mostu w miejscowosci Debe Wielkie. Co dziwne wczoraj ta trasa prowadzila normalnie przez Minsk Mazowiecki. Dziwne to nieco.
Wczoraj ok 10.00 jechałem z Wa-wy do Mińska, od skrzyżowania na Wiązowną do Dębego korek. Objechałem przez Cisie, wyjechałem w Dębe Wlk. przejechałem może z kilometr w kierunku MM i znowu do horyzontu korek. Zawróciłem do Dębego i pojechałem do M.M. przez Cygankę. Wczoraj LD nie działał, dzisiaj może zaskoczył.
Do Siedlec przez Liw chyba dobre rozwiązanie, ja wczoraj z M.M. do Wa-wy wracałem przez Górę Kalw.
-
Dzieki za odpowiedz JD-MM i nocnyMarku. Fakt ze zapomnialem dodac ze tak wyznacza ta trasę z wlaczonym LD. Co ciekawe z Siedlec do Wawy wyznacza juz przez Minsk. Ale to tez jest zrozumiale bo wahadlo raz jest wieksze z jednej strony a z drugiej jest albo bardzo male albo prawie nie ma go wcale.
-
Dolek a sprawdz raz jeszcze jak mozesz tą Jana Pawła ale klikajac w historie ostatnio wybieranych ulic. Bo to tu jest problem (zle sprecyzowalem pytanie wczesniej).
Nie ma problemu - znalazłem w historii ten adres JP2 15 i pokazuje mi budynek jak i wyznacza trasę do niego.
-
Ale jak klikasz całą Jana Pawla z historii to mozesz wybrac dalej jakikolwiek adres ? Bo ja nie moge. Mam np tez ulicę Okopową w historii i tu juz działa wszystko ok.
-
....Co ciekawe z Siedlec do Wawy wyznacza juz przez Minsk. Ale to tez jest zrozumiale bo wahadlo raz jest wieksze z jednej strony a z drugiej jest albo bardzo male albo prawie nie ma go wcale.
Grzebią coś jeszcze pomiędzy McDonalds'em a miastem. Podobno mają też budować rondo w przebiegu starej 50. Tak, że jeżeli jeździsz często tą trasą to przyzwyczajaj się do trasy przez Liw. Chyba, że masz auto z mocnym zawieszeniem to można M.M. objechać.
-
Ale jak klikasz całą Jana Pawla z historii to mozesz wybrac dalej jakikolwiek adres ?
W historii mam konkretny adres który wybrałem poprzednio - czyli np. jp2 15 - wybiera bez problemu.
Jeżeli wejdę w prowadz do-adresy-i tam mam juz poprzednio wybrane warszawa/jana pawła II i kliknę w jp2 to mogę wybierać wszystkie numery z tej ulicy.
-
...
BTW, nie będę kontynuował prac nad skórkami.
Czy skończyłeś i udostępnisz skórki 800x480 dla wersji AM sprzed 6.8.1 ?
-
@jachraniak
Niestety, kolega zamotał okrutnie. To ja tu zachęcony tym, że Miplosync 1.8.0.1 nagle zaczął działać, zainstalowałem tę najdziwniejszą z dziwnych bet (m. in. producent informuje o możliwych problemach z trasami szybkimi i z niedziałającym Miplosync - dwa podstawowe mechanizmy z których korzystam) a tu kicha, Miplosync 1.8.0.1 NIE DZIAŁA.
Ech... Trudno, się pomęczę, choć tego nie planowałem, bo taka beta, jak 6.8.1 beta, to dla mnie nie beta, tylko alpha. Beta to program zazwyczaj ze wszystkimi funkcjonalnościami, ale jeszcze czasem niestabilny. Jaki sens jest bowiem w wypuszczaniu bety okrojonej z funkcjonalności? Przecież po ich dołożeniu (w tym przypadku po pojawieniu się nowej wersji Miplosynca) mogą się pojawić właśnie takie problemy, do których wyłapania celowe jest wykorzystanie programu w wersji beta.
-
Dolek a sprawdz raz jeszcze jak mozesz tą Jana Pawła ale klikajac w historie ostatnio wybieranych ulic. Bo to tu jest problem (zle sprecyzowalem pytanie wczesniej).
Nie ma problemu - znalazłem w historii ten adres JP2 15 i pokazuje mi budynek jak i wyznacza trasę do niego.
To ja nie wiem co jest nie tak, ze jak wchodze w historie i wybieram Aleja Jana Pawła II to nie moge juz dalej przejsc do wyboru konkretnego adresu. Wiem ze kiedys tez byl w ktorejs wersji taki problem.
-
Nie chcę mieć Smart Routers. Pozbyłem się pliku speed.a, i na sucho wyznacza mi trasy które mi odpowiadają. Wczoraj na HD2 w tej becie wystąpiła mi "wewnętrzna niezgodność danych". Aż się zdziwiłem, bo czegoś takiego nie widziałem chyba od roku, a wgrywam wszystkie wersje jakie wychodzą bety i oficjalne. Po co na siłe mnie uszczęśliwili tym smartem. Do tej pory wszystko mi funkcjonowało mi prawidłowo. Mam takie pytanie czy po usunięciu tego pliku speed.a program będzie mi funkcjonował tak jakbym nie miał opcji smart routers? i czy go nie będzie to destabilizować
-
@jachraniak
Niestety, kolega zamotał okrutnie. To ja tu zachęcony (...)
na synchronizacji plików już niejeden się wyłozył... sam niedawno nawet pomagałem
http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-6-8-miplosync-1-8-0-1/ (http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-6-8-miplosync-1-8-0-1/)
a teraz sam się wpakowałem... czujnym trzeba być bardzo :)
-
... To ja tu zachęcony tym, że Miplosync 1.8.0.1 nagle zaczął działać, ..., Miplosync 1.8.0.1 NIE DZIAŁA...
U mnie działa (na PDA) a wczoraj działał na PC.
Ta nakładka MiploStart tez na razie bez błędów.
-
Owszem działa ale tylko do pierwszej synchronizacji po utworzeniu nowych plików *.amp W trakcie kolejnej synchronizacji dostajemy komunikat "Uszkodzony plik POI". Niby punkty sie pobierają i usuwają (tylko raz) ale synchronizacja przebiega z błędem [F3].
-
U mnie działa (na PDA) a wczoraj działał na PC.
U mnie też działa, ale tylko raz. Potem jest komunikat "Uszkodzony plik POI".
-
@ochkarol
sprawdź wczytane pliki w miplosync i w becie... pewnie jak ja - masz różne
-
testujemy
Połączone: Kwiecień 15, 2011, 19:32:07
Dodano:
......
Poprawki w wyznaczaniu tras łatwych.
.....
Poprawka wizualizacji Trasy Łatwej.
Teraz łatwa prowadzi polnymi drogami :grin:
-
dla mnie nie beta, tylko alpha.
Testowanie alfa i beta to w zasadzie podobne testowanie. Oba mają charakter testowania produkcyjnego z tą różnicą, że testowanie alfa przeprowadzane jest u producenta a testowanie beta jest przeprowadzane w środowisku użytkownika.
Po prostu i alfa i beta może oznaczać tą samą dojrzałośc oprogramowania.
-
Jak ktoś będzie miał chwilę czasu, niech sprawdzi czy dalej cała A4 małopolska, jest traktowana jako płatna.
Np. trasa szybka Jaworzno - Alwernia, omijająca drogi płatnę wygląda u mnie tak:
(http://i54.tinypic.com/14u9cfq.jpg)
A powinna tak:
(http://i55.tinypic.com/2rqivj8.jpg)
Druga trasa prowadzi nas przez 16 kilometrowy darmowy odcinek autostrady, na dodatek jest krótsza o 3 kilometry. Pierwsza prowadzi nas przez centrum Chrzanowa, a następnie przez kilka innych miejscowości, przez co prawie cały czas jedziemy w terenie zabudowanym.
Wydaję mi się, że dla osób jadących ze Śląska do Krakowa to ogromna różnica i ten błąd jest naprawdę poważny. Po raz kolejny Automapa nie nadaję się do nawigacji, mimo dziesiątek usprawnień...
-
testujemy
Połączone: Kwiecień 15, 2011, 19:32:07
Znane problemy:
Program MiploSync w aktualnej wersji NIE WSPÓŁPRACUJE z wersją AutoMapy 6.8.1 Beta.
Odpowiednia wersja MiploSync zostanie opublikowana razem z oficjalną wersją programu AutoMapa 6.8.1
Czyżby mnie się udało?
-
@puniek
Mistrzu, błądzisz:
http://en.wikipedia.org/wiki/Software_release_life_cycle#Beta (http://en.wikipedia.org/wiki/Software_release_life_cycle#Beta)
"Beta is the software development phase following alpha [ciach]. It generally begins when the software is feature complete"
Jak wspomniałem wcześniej, sens wydawania bety bez kluczowego mechanizmu jest jak dla mnie nie do końca zrozumiały, a jego efektem może być seria zgłoszeń do serwisu problemów, które mogłyby być spokojnie wychwycone w fazie testów beta.
-
Np. trasa szybka Jaworzno - Alwernia, omijająca drogi płatnę ....
A powinna tak:
.....
Druga trasa prowadzi nas przez 16 kilometrowy darmowy odcinek autostrady, na
Wygląda na to, że masz rację. Przecież na tym odcinku nie ma bramek, tak na wjeździe jak i zjeździe z A4.
Edit:
@JD-MM
Poprawiłem przyzwyczajenie.
-
........ tak na wjeździe jak i zjeździe z A2.
Tylko w kwestii formalnej, A4.
W jedną stronę ok 16 km, w drugą o ile dobrze pamiętam ok 6 km, może Aqurat uznał, że nie warto zawracać sobie głowy :E.
-
Czyżby mnie się udało?
Tak udało Ci się ... zsynchronizować plik używany w starszej wersji AM.
Przewiń stronę statusu, dalej masz napisane jaki plik synchronizujesz,
a potem sprawdź jakiego używasz w becie.
-
sprawdź wczytane pliki w miplosync i w becie... pewnie jak ja - masz różne
No tak (ja pierdoła).
Poprawiłem w AM i wczytałem mój plik z POI(w Miplosyncu było dobrze).
Wczytało ok. Zrobiłem synchronizację z poziomu AM - poszło ok.
Za chwilę podłączyłem Omnię do kompa i uruchomiła się synchronizacja ponownie.
Nie było błędów.
Wyłączyłem AM i włączyłem - otworzyła się bez błedów.
Zrobiłem Menu-->prowadź do-->POI-->Lublin. Wskazałem wg kategorii Orlen i znalazło mi.
Więc chyba mam ok?
Może fakt, że używam również tego nowego MiploStart ma jakieś znaczenie?
-
sprawdź wczytane pliki w miplosync i w becie... pewnie jak ja - masz różne
No tak (ja pierdoła).
:mrgreen:
Może fakt, że używam również tego nowego MiploStart ma jakieś znaczenie?
miplostart nic nie wnosi do sprawy
-
.....Zrobiłem Menu-->prowadź do-->POI-->Lublin. Wskazałem wg kategorii Orlen i znalazło mi.
Więc chyba mam ok?.......
W Lublinie jest 15 Orlenów wbudowanych.
Obejrzyj sobie na Miplo, Historia - Szczegóły synchronizacji.
-
miplostart nic nie wnosi do sprawy
Z oprogramowaniem jak z kobietami - nigdy nic nie wiadomo :E
A tak przy okazji.
Czy MiploSync powinien przeprowadzać synchronizację nawet jak AM jest wyłączona?
Ustawiony jest "na automat", co godzinę i synchronizuje sumiennie, bez względu na to czy AM jest włączona czy nie.
Połączone: Kwiecień 17, 2011, 22:47:49
W Lublinie jest 15 Orlenów wbudowanych.
Obejrzyj sobie na Miplo, Historia - Szczegóły synchronizacji.
Może czegoś nie dostrzegam.
Ale ścieżka i plik jest ok - ten sam wczytałem a AM.
2011.04.17
-----------------------------------
21:38:36: START SYNCHRONIZACJI.
21:38:43: Usunięto punktów: 62.
21:38:43: Do aktualizacji: 51.
21:38:43: Do trwałego usunięcia: 11.
21:38:46: Punktów do pobrania: 40.
21:38:50: Pobrano punktów: 40.
21:39:02: KONIEC SYNCHRONIZACJI.
-----------------------------------
PRZETWORZONO 20407 bajtów.
PODSUMOWANIE
-----------------------------------
* synchronizacja dla mapy: 1104 (PL);
* punkty niezweryfikowane: NIE;
* ilość kategorii dodatkowych: 15;
* ilość punktów MiploShare: 0;
* ukryto punktów w mapie: 8386;
w tym zawierające Twoje propozycje: 1;
* ilość punktów w pliku: 4997 (przed 4960);
INFORMACJE
-----------------------------------
* nazwa użytkownika: ochkarol;
* wersja pliku: v4;
* wersja AutoMapy: 6.8.1.1416;
* wersja wczytanej Mapy: Polska 1104 (6.175);
* wersja MiploSync: 1.8.0.1;
* ważność MiploKodu: 2012.01.20 23:59:59;
* poprzednia synchr.: 2011.04.17 20:31:07;
* czas urządzenia 2011.04.17 21:38:36 (-2 sek.);
* plik POI: \Karta pamieci\AutoMapa EU\MOJE_POI.AMP;
* POI w pliku: 4997 (przed synchro: 4960);
* POI użytkownika w pliku: 0;
* disc/user: 0/0;
* rozmiar danych POI: 467.5KB;
* katalog AutoMapy: \KARTA PAMIECI\AUTOMAPA EU\;
* wersja mapy: Polska 1104 (6.175);
* katalog instalacji MiploSync: \Karta pamieci\Program Files\MiploSync;
* AutoMapa: nieaktywna;
* ActiveSync: nieaktywny;
* MiploLoc: nieaktywny;
* synchronizacja: automatyczna;
* wybrany język: pl (pl);
* platforma: Pocket PC/Windows Mobile/Windows CE (PocketPC);
* ustawienia: lacz GPRS=1, jednorazowo=0, nie wysyłaj=1, AS POI=1;
* wykorzystanie pamięci: 63% (56.63MB/152.13MB);
* miejsce na dysku POI: 6.52GB/7.59GB;
* miejsce na dysku aplikacji: 6.52GB/7.59GB;
* miejsce na dysku danych AutoMapy: 6.52GB/7.59GB;
* rozmiar pobranych ikon: 0B;
* rozmiar pobranych dźwięków: 0B;
* synchronizacja punktów zakończona pomyślnie;
* pobieranie MiploTraffic;
* rozmiar danych MiploTrafic: 18.9KB;
* synchronizacja MiploTraffic zakończona pomyślnie;
* przesłane dane (odebrano/wyslano): 36.9KB/0B;
-
...Z oprogramowaniem jak z kobietami - nigdy nic nie wiadomo :E.....
Na to wygląda :O.
Edit: MiploSync, to samodzielny program. Będzie działał nawet bez AM, chociaż nie sprawdzałem.
Edit2: AM jednak musi być zainstalowana (sprawdzone) bez niej wywala 'błąd dostępu do pliku'.
-
Odpaliłem synchronizację z poziomu Miplosync i komunikat był albo "Brak dostępu do pliku" (mam Omnię podłączoną via USB w trybie AS) lub "Uszkodzony plik POI".
Ale włączyłem sobie AM i uruchomiłem synchronizację z poziomu AM i poszło... :ok:
Jednak nie. Ale a AM komunikatu o błędzie nie było.
-
@puniek
Mistrzu, błądzisz:
http://en.wikipedia.org/wiki/Software_release_life_cycle#Beta (http://en.wikipedia.org/wiki/Software_release_life_cycle#Beta)
"Beta is the software development phase following alpha [ciach]. It generally begins when the software is feature complete"
Jak wspomniałem wcześniej, sens wydawania bety bez kluczowego mechanizmu jest jak dla mnie nie do końca zrozumiały, a jego efektem może być seria zgłoszeń do serwisu problemów, które mogłyby być spokojnie wychwycone w fazie testów beta.
Jedno nie wyklucza drugiego. Beta i Alfa mogą być tym samym a jedyną różnicą może być to co napisałem wyżej ale może być i tak, że jest alfa wykonywana przez klientów w siedzibie developera a potem beta poza nią. Ja cytowałem z oficjalnych dokumentów przygotowujących do ISTQB i chodziło mi o to by nie traktować tego, że alfa automatycznie poprzedza betę bo zależy od konkretnego przypadku.
Wikipedia nie jest najbardziej wiarygodnym źródłem informacji. Radzę sprawdzać tu (strona organizacji posiadającej akredytację ISTQB):
- http://www.testerzy.pl/slownik/testowanie-alfa (http://www.testerzy.pl/slownik/testowanie-alfa)
- http://www.testerzy.pl/slownik/testowanie-beta (http://www.testerzy.pl/slownik/testowanie-beta)
-
Ale włączyłem sobie AM i uruchomiłem synchronizację z poziomu AM i poszło... :ok:
Jednak nie. Ale a AM komunikatu o błędzie nie było.
AM nie zgłasza błędu. Ale synchronizacja się nie odbywa.
23:03:31: Zakończono synchronizację z błędem [F3].
-
AM błędu nie zgłasza bo synchronizacja nie psuje plików POI,
to tylko MiploSync 'nie rozumie' plików z AM6.8.1 i nie wykonuje synchronizacji.
-
to tylko MiploSync 'nie rozumie' plików z AM6.8.1 i nie wykonuje synchronizacji.
Dokładnie tak samo ja to oceniam.
-
Ale MiploSync nowy plik założył (stary usunąłem) i przeprowadził minimum jedną prawidłową synchronizację (bo mam w nim POI).
-
Jejku, no bo przecież miplosync założył nowy plik w dotychczasowym formacie
i taki potrafi zsynchronizować. Pliki stają się dla niego nieczytelne dopiero po
'przetrawieniu ich' przez betę. (i to jest sposób na posiadanie najnowszych POI w becie)
-
...... i to jest sposób na posiadanie najnowszych POI w becie)
Potwierdzam, jeden raz działa, ilość punktów w pliku: 6921. Po reorganizacji przez AM, MiploSync widzi '0'. Trochę zabawy, ale można aktualizować.
-
Czy u was też tak jest że przy ustawieniach średnich jedne ikony są większe a inne mniejsze?
-
Tak, ale inne kategorie, rozmiaru nie zmieniają ikony dla których ikony mam w katalogu Icons.
-
Czy u was też tak jest że przy ustawieniach średnich jedne ikony są większe a inne mniejsze?
W moim NR560BF "Rozmiar paneli pilota" i "Powiększenie elementów mapy" jest "wycienione" - niedostępne.
Co jest tego powodem?
Pozdrawiam.
-
Zbyt mała rozdzielczość ekranu.
-
@ nM
NR560 ma rozdzielczość 480x272. To jest zbyt mała? To przy jakiej rozdzielczości w/w funkcje działają?
-
Prawdopodobnie VGA, u mnie działa na 1024x600 i na PC.
-
Pamiętacie temat "produkcji korków" przez LiveDrive!
Ktoś postulował o naniesienie drogi wewnętrznej na BP.
Proszę bardzo.
Plik wysłany w marcu i na efekty nie trzeba długo czekać! Przy okazji zmienili geometrię skrzyżowania (wysłany plik również to uwzględniał).
Ogólnie w Nysie i okolicach mapa po kilkumiesięcznych poprawkach wygląda realnie i wiernie oddaje rzeczywistość!
-
Prawdopodobnie VGA, u mnie działa na 1024x600 i na PC.
Być może. W danych technicznych podana jest tylko rozdzielczość.
Dzięki za wyjaśnienie.
Pozdrawiam.
-
Plik wysłany w marcu i na efekty nie trzeba długo czekać! Przy okazji zmienili geometrię skrzyżowania (wysłany plik również to uwzględniał).
Ogólnie w Nysie i okolicach mapa po kilkumiesięcznych poprawkach wygląda realnie i wiernie oddaje rzeczywistość!
:O jestem pod wrażeniem. Wysłałem zgłoszenia nie wymagające rysowania ulic a jedynie zmiany z gruntowych na asfaltowe i odwrotnie. Ciekawe kiedy zostaną wprowadzone...
-
Prawdopodobnie VGA, u mnie działa na 1024x600 i na PC.
Umnie działa - 480x800. Ale to i tak o kant d... potłuc. Żeby te skalowanie skutkowało chociaż większą ilością pól w pilocie. A tak to mamy bezużyteczny gadżet.
-
Mi to zmniejszanie odpowiada choć na najmniejszym jest bardzo małe ale średnie jest :ok:
-
Niestety grafiki w wersji średniej sa jeszcze nie dopracowane.
Umnie działa - 480x800. Ale to i tak o kant d... potłuc. Żeby te skalowanie skutkowało chociaż większą ilością pól w pilocie.
Przecież zwiększa się ilość pól, jeśli jest na tyle miejsca.
-
Umnie działa - 480x800. Ale to i tak o kant d... potłuc. Żeby te skalowanie skutkowało chociaż większą ilością pól w pilocie. A tak to mamy bezużyteczny gadżet.
A ile masz tych pól? W panoramie nie licząc strzałki manewru mam 5 (duży), lub 7 (średni).
Dla 'mały' też mam 7 (czyli to max. liczba) i jeszcze pół ekranu miejsca,
ale pola są tak małe, że to ustawienie jest u mnie zupełnie bezużyteczne.
Osobiście bardziej mnie cieszy możliwość powiększania elementów mapy,
do tej pory ikony na ekranie miałem w rozmiarze zaledwie 2.4 mm,
teeaz mogę mieć też 4.2 mm (średnie) lub 4.8 mm (duże).
Dla zorientowania, tak wyglądają różnice w wielkości pilota przy skórce panorama:
-
@ nocnyMarek
Prawdopodobnie VGA, u mnie działa na 1024x600 i na PC.
Sprawdziłem. W NR560BF ekran jest WQVGA 480x272. Przy tych parametrach "Rozmiar paneli pilota" i "Powiększenie elementów mapy" nie będzie działać?
-
Dodałem do rysunku wyżej rozmiary pól pilota w pikselach, rozmiary dotyczą czystych pól, bez ramek. Masz na swoim ekranie w pionie do dyspozycji 272 piksele,
policz sobie ile powiększonego pilota pomieścisz na ekranie.Dodaj na każdą ramkę
po 2 piksele i pamiętaj, że pod pilotem jeszcze musi się zmiescić guzik Menu.
W ten sposób poznasz odpowiedź na swoje pytanie.
-
Dodałem do rysunku wyżej rozmiary pól pilota w pikselach, rozmiary dotyczą czystych pól, bez ramek. Masz na swoim ekranie w pionie do dyspozycji 272 piksele,
policz sobie ile powiększonego pilota pomieścisz na ekranie.Dodaj na każdą ramkę
po 2 piksele i pamiętaj, że pod pilotem jeszcze musi się zmiescić guzik Menu.
W ten sposób poznasz odpowiedź na swoje pytanie.
Taaak ... Jest sens "wycieniowania" przy rozdzielczości w mojej nawigacji. W skórce AM (panorama) jest wszystkich razem sześć pól pilota, a w skórce D_F - siedem. Powiększając jedne pola inne albo znikną, albo się zmniejszą. Lepiej poczekać na skórkę MAX z Miplo niż samemu się bawić w piksele.
Dzięki i pozdrawiam.
-
A ile masz tych pól? W panoramie nie licząc strzałki manewru mam 5 (duży), lub 7 (średni).
Nie używam AM w trybie panorama. I wygląda to tak:
duży
(http://t2.pixhost.org/thumbs/2306/6773376_pilot_duzy.jpg) (http://www.pixhost.org/show/2306/6773376_pilot_duzy.jpg)
średni
(http://t2.pixhost.org/thumbs/2306/6773378_pilot_sredni.jpg) (http://www.pixhost.org/show/2306/6773378_pilot_sredni.jpg)
mały
(http://t2.pixhost.org/thumbs/2306/6773384_pilot_maly.jpg) (http://www.pixhost.org/show/2306/6773384_pilot_maly.jpg)
Jak widzisz nie ma różnicy w ilości pól pilota między dużym a średnim. W małym jest ich więcej, ale spróbuj cokolwiek nacisnąć paluchem.
-
No tak, przy tej rozdzielczości i w pionie rozmiar średni jest jeszcze bezużyteczny,
bo jest za mało zmniejszony i nic nie zmienia, a mały też jest bezużyteczny,
bo już jest za mały.
Rozmiar mały musi pozostać bo to jest standard dla QVGA, ale przydałby się
jeszcze jeden rozmiar pośredni, taki jak zasymulowałem na screenie poniżej.
Taki żeby już przyniósł efekt w postaci dodatkowego pola, ale jeszcze nie stracił
funkcjonalności z powodu zbyt małych rozmiarów:
-
Gdyby jeszcze nazwy pól "z urzędu" były czytelniejsze. Bo bez ich "wybielenia", to nawet na QVGA trudno je odczytać.
-
Rozmiar mały musi pozostać bo to jest standard dla QVGA, ale przydałby się
jeszcze jeden rozmiar pośredni, taki jak zasymulowałem na screenie poniżej.
Taki żeby już przyniósł efekt w postaci dodatkowego pola, ale jeszcze nie stracił
funkcjonalności z powodu zbyt małych rozmiarów:
Jak bym wiedział, gdzie są zaszyte proporcje w rozmiarze średnim (czcionka itp.) to wystarczyło by tylko odpowiednie grafiki zrobić ...
-
Proszę podpowiedzieć czy w tej becie istnieje możliwość powiększenia czcionki w POI, jeśli tak to w jakim pliku?
Dziękuję
-
A powiększenie elementów mapy w ustawieniach nie wystarczy?
-
Zadając pytanie chciałem wiedzieć czy jest to możliwe?
pozdrawiam
-
Szkoda ze przypisywanie klawiszy sprzetowych nadal nie dziala do konca tak jak powinno (prawidłowo).
-
A co nie działa?
-
Jest tak, ze jak odpale AM i nic nie klikam w niej (wogole) to klawisz ktory mam odpowiedzialny za wylaczanie AM nie powduje zamkniecia AM. A wystarczy ze chwile poklikam w menu AM i juz działa tak jak powinno. Uwazam ze to nie jest do konca normalne.
-
NocnyMarku
Czy możesz odpowiedzieć na moje pytanie we wpisie 151?
dziękuję
-
Szkoda ze przypisywanie klawiszy sprzetowych nadal nie dziala do konca tak jak powinno (prawidłowo).
O widzisz, u mnie chyba w becie już przyciski działają poprawnie, ale w wersji 6.8 cały czas miałem z tym problemy.
-
Być może gdzieś straciłem tą informacje, ale czy AM na HD2 funkcjonuje już normalnie - nie wiesza się, normalnie liczy trasę itp. ?
-
NocnyMarku
Czy możesz odpowiedzieć na moje pytanie we wpisie 151?
dziękuję
Całkiem prawdopodobne, że istnieje taka możliwość, trzeba tylko znaleźć właściwy plik i wpis.
-
Dziękuję i pozdrawiam.
-
Do tej pory mam jedynie 6.8.1beta...
6.8beta nie chciała wstać, osunąłem cały folder "Automapa EU". Postawiłem na nowo i też kiszka - nie wstaje. Staje na granatowym ekranie.
Czy ktoś ma jakąś inną wersję AM działającą z boku 6.8.1beta?
Jeśli się znajdzie ktoś taki to znaczy, że jest nadzieja...
-
...Staje na granatowym ekranie...
Spróbuj usunąć w rejestrze cały klucz "Aqurat"
-
dziękuję za receptę :ok:
Połączone: [time]Kwiecień 19, 2011, 21:40:12[/time]
lipa... teraz nie wstaje 6.8.1beta
Połączone: Kwiecień 19, 2011, 21:54:03
Za każdym razem trzeba kasować rejestr... Inaczej nie działa
-
Miałem nie pisać o tym, bo problem mało ważny. W końcu mnie zdenerwował - powtarza się z wersji na wersję. Nie pamiętam, aby przy jakiejś wersji nie było wzmianki o tym, że:
"Poprawione obliczania miejsca potrzebnego na instalację w instalatorze."
W/w komunikat interpretuję rozszerzająco i zawsze mam nadzieję, że komunikaty informujące o postępie - będą w miarę poprawnie oddawać rzeczywisty postęp instalacji.
Dziś przy instalacji "na czytnik" po przestawieniu połączenia USB w tryb [Pamieć masowa]
z całych ok. 17 minut trwania instalacji, przez pierwsze 3 min nie było żadnej informacji. Potem były komunikaty, że do końca pozostało 30 min, 15 min, 10. Zgodne z rzeczywistością informacje pojawiły
się od momentu, gdy pozostało mniej niż minuta.
Jeśli poprawny alorytm na obliczenia jest trudny, to osobiście wolałbym, aby nie było tych informacji wcale, niż takie jak obecnie. Można zostawić sam pasek postępu.
-
Za każdym razem trzeba kasować rejestr... Inaczej nie działa
Jak "wachlujesz" wersjami to pewnie. :mrgreen:
-
Teren zabudowany, to 60 km/h. Czyżby Beta 6.81 wiedziała coś o zmianach kodeksie?
-
A coś się zmieniło? :ohreally: 60 nocą jest od dawna.
-
Witam
Znalazłem problem z obliczaniem trasy.
Chodzi o trasę łatwą (innych nie sprawdzałem) Warszawa, ul.Osmańczyka => Paris, plac Opery 1
Trasa z warszawy (tam) obliczana jest prawidłowo i szybko ale trasa powrotna (tzn Paris, plac Opery 1 => Warszawa, ul.Osmańczyka ) nie jest wcale obliczana i zwykle zatrzymuje się na 80% i stoi.
Czy mógłby ktoś to sprawdzić u siebie?
Pozdrawiam
-
A coś się zmieniło? :ohreally: 60 nocą jest od dawna.
Marku, niestety nie wszyscy o tym wiedzą i jak widać po powyższych postach, dowiadują się z "nawigacji samochodowej", że nocą 60... ach Ci kierowcy... :)
-
Witam
Znalazłem problem z obliczaniem trasy.
Chodzi o trasę łatwą (innych nie sprawdzałem) Warszawa, ul.Osmańczyka => Paris, plac Opery 1
Trasa z warszawy (tam) obliczana jest prawidłowo i szybko ale trasa powrotna (tzn Paris, plac Opery 1 => Warszawa, ul.Osmańczyka ) nie jest wcale obliczana i zwykle zatrzymuje się na 80% i stoi.
U mnie wyznacza w ciagu 10 - 15 sekund bez problemu.
-
A coś się zmieniło? :ohreally: 60 nocą jest od dawna.
No tak, niedouczony :(
Ostatni raz jechałem nocą prawie 7 lat temu.
Inną plamę dałem wczoraj. Nie posłuchałem AM, jechałem swoją ulubioną trasą do Bielska-B i w Kętach mnie pokręciło.
Kochana AM wyprowadziła :ok:
-
Witam , czy mógłby ktoś sprawdzić wytyczanie trasy w Lublinie przykładowy start : ulica Pogodna 36 , koniec Pancerniaków 4a . U mnie pcha przez parking pod Carrefourem . Teraz jak sprawdzałem to trasa szybka jest inną drogą wyznaczona tzn. tak jak krótka , wczoraj wieczorem jak wracałem to wszystkie typy trasy ciągnęły przez MARKET .Może ten typ tak ma przed świętami. :wink:
-
Witam , czy mógłby ktoś sprawdzić wytyczanie trasy w Lublinie przykładowy start : ulica Pogodna 36 , koniec Pancerniaków 4a . U mnie pcha przez parking pod Carrefourem . Teraz jak sprawdzałem to trasa szybka jest inną drogą wyznaczona tzn. tak jak krótka , wczoraj wieczorem jak wracałem to wszystkie typy trasy ciągnęły przez MARKET .Może ten typ tak ma przed świętami. :wink:
Jeżeli chodzi o ten zaznaczony fragment kółkiem to mam podobnie!
Zgłoś do supportu! Myślę że lepiej pojechać Azotowa/Chemiczna/Herc
-
Jeżeli chodzi o ten zaznaczony fragment kółkiem to mam podobnie!
Zgłoś do supportu! Myślę że lepiej pojechać Azotowa/Chemiczna/Herc
Dokładnie o ten fragment , w wersji 6.8 tylko trasa łatwa pchała pod market teraz zaczynają wszystkie . :(
Nowa wersja upatrzyła sobie drogi przy Marketach , bo sprawdzając trasę szybką gdzie KONIEC ten sam , a START np. Hutnicza 14 robi zawrotkę na rondzie i pcha przez drogę przy budowanym markecie (Felicity ) , a nie jak w wersji 6.7 przez ul Grygową i Pancerniaków.
-
... Myślę że lepiej pojechać Azotowa/Chemiczna/Herc.
I umnie tak wytycza. Trasa szybka, strart dziś (czyli środa) godz. 14:40).
Ale już jak ustawić start na środę, godz. 10:00 to faktcznie ... :O
Myślę, że kolejnym krokiem powinno byc wydzielenie osobnej kategorii drogi dla takich własnie dojazdów do marketów, stacji benzynowych itp. i nie branie ich w ogóle pod uwagę przy wytyczaniu tras.
-
Już od dłuższego czasu są systematycznie zamieniane na drogi wewnętrzne.
-
Tylko, gdy im się zgłosi. Więc trzeba zgłaszać.
-
Czy w AM6.8.1beta nie działa automatyczne zmniejszanie się ikon podczas oddalania mapy?
Może ktoś się orientuje, który wpis odpowiada za kolor trasy łatwej?
-
Czy tak ma być, że wyznaczając trasę krótką, nie są uwzględniane ograniczenia typu "Pomijaj - gruntowe utrzymane". Spotkałem się z takim dziwnym przypadkiem w końcowym fragmencie dojazdu do Ośrodka w Skorzęcinie jadąc od strony Witkowa.
Prowadzi tam ładna asfaltówka, ale ciut dłuższa od gruntowej, więc AM na "krótkiej" wpycha w gruntową. :O
Podobnie sprawa wygląda na optymalnej, z suwakiem przesuniętym 2 kliki w lewo od środka. Sprawdzałem na wbudowanym, surowym routingu - bez gadżetów i profilu (w tym bez SR)
Zgoda, że włączone gadżety pewnie takie zachowania zlikwidują, ale na surowo, chyba tak być nie powinno.
-
Witam
Znalazłem problem z obliczaniem trasy.
Chodzi o trasę łatwą (innych nie sprawdzałem) Warszawa, ul.Osmańczyka => Paris, plac Opery 1
Trasa z warszawy (tam) obliczana jest prawidłowo i szybko ale trasa powrotna (tzn Paris, plac Opery 1 => Warszawa, ul.Osmańczyka ) nie jest wcale obliczana i zwykle zatrzymuje się na 80% i stoi.
U mnie wyznacza w ciagu 10 - 15 sekund bez problemu.
No to może ten problem występuje na wersji dla WCE....
Ale no nie mów, że trasę Warszawa-Paryż na WM wyznacza Ci w 10 sekund....?
-
Sprawdzałem na wbudowanym, surowym routingu - bez gadżetów i profilu (w tym bez SR)
Jak wyłączyłeś SR? :O
-
Czy tak ma być, że wyznaczając trasę krótką, nie są uwzględniane ograniczenia typu "Pomijaj - gruntowe utrzymane". Spotkałem się z takim dziwnym przypadkiem w końcowym fragmencie dojazdu do Ośrodka w Skorzęcinie jadąc od strony Witkowa.
Prowadzi tam ładna asfaltówka, ale ciut dłuższa od gruntowej, więc AM na "krótkiej" wpycha w gruntową. :O
Podobnie sprawa wygląda na optymalnej, z suwakiem przesuniętym 2 kliki w lewo od środka. Sprawdzałem na wbudowanym, surowym routingu - bez gadżetów i profilu (w tym bez SR)
Zgoda, że włączone gadżety pewnie takie zachowania zlikwidują, ale na surowo, chyba tak być nie powinno.
Ale z tego co pamiętam to w AM uwzględnianie omijań nie dotyczy początku i końca trasy...
-
Ale z tego co pamiętam to w AM uwzględnianie omijań nie dotyczy początku i końca trasy...
Ja mam słabszą pamięć, dlatego zacząłem od
Czy tak ma być, że ...
Gdyby tam nie dochodziła asfaltówka, to rozumiem. Optymalna na domyślnych ustawieniach też prowadzi cacy. To, że krótka wkracza do mieściny Skorzęcin (w której droga powinna mieć niższą kategorię niż "obwodnica Skorzęcina" - kumam. Ale to, co opisałem w tej konkretnej sytuacji, chyba nie powinno mieć miejsca.
To nie jest jedyny przypadek tego rodzaju, ale wydał mi się najbardziej wyrazisty.
Jak wyłączyłeś SR? :O
Sztuczka - wyłączyłem speeds.a :)
-
Ale z tego co pamiętam to w AM uwzględnianie omijań nie dotyczy początku i końca trasy...
Owszem, ale to chodzi o przypadki, gdzie nie ma innego wyjazdu czy dojazdu.
Tu błąd algorytmu jest ewidentny, ale nie jest to błąd pospolity. Wyznaczyłem kilkadziesąt podobnych tras w okolicy i za każdym razem trasa omijała gruntowe
odcinki, nawet ta sama tylko odwrócona czy tylko skrócona też omija ten odcinek.
W sumie to ciekawy przypadek do testowania warunków brzegowych
poprawnego działania algorytmu. :mrgreen:
-
Ale z tego co pamiętam to w AM uwzględnianie omijań nie dotyczy początku i końca trasy...
Owszem, ale to chodzi o przypadki, gdzie nie ma innego wyjazdu czy dojazdu.
Tu błąd algorytmu jest ewidentny, ale nie jest to błąd pospolity.
[CIACH]
Rozumiem.. niezbyt widocznie się w czytałem w ten w/w przypadek.
Pozdrawiam
-
Zainstalowałem tą betę i dochodzę do wniosku, że powoli belka górna staje się zbędna. Informacje typu "ROZGLĄDAM SIĘ", "CZEKAM NA RUCH", czy "JESTEŚ POZA TRASĄ" zagościły na niej niemal na stałe. Szkoda miejsca na taki gadżet.
Nie wiem jak u Was, ale u mnie po każdym wybudzeniu pojawia się niebieski ekran jak przy uruchomieniu. Nie mierzyłem czasu, ale wydaje mi się, że trwa to dłużej niż poprzednio.
Program niewiele wnosi nowego (pomijam mapy). Ustawienia pozmieniane, czy wygodniejsze pokaże czas. U mnie na rozdzielczości 480x272 nie ma regulacji wielkości interfejsu (wiem kiedy jest, nie potrzebuję oświecenia), ale chyba byłoby to zbędne. Większy pilot za bardzo zajmował by miejsce. Tylko dlaczego w pilocie zmniejszyli czcionkę? Będą dodawać lupę o wersji finalnej?
-
Dzisiejsze zdarzenie podczas jazdy. Chyba nie wymaga komentarza.
Po restarcie AM nie powtórzyło się.
-
:mrgreen:
Na obrazku widać jak ochkarol pędzi przez pola i lasy z prędkością 138km/h i jeszcze się rozgląda...
Sygnał GPS bardzo dobry.
Marna prowokacja :mrgreen:
-
:mrgreen:
......
Sygnał GPS bardzo dobry.
........
Bardzo dobry :shock: :-? :ohreally: U mnie tak to pokazuje w domu B) w samochodzie "zawsze" jest 3-4 słupki na 3/4 sygnału :proud:
edit: i widać satelity WAAS/EGNOS
-
edit: i widać satelity WAAS/EGNOS
A które to z tych?
-
Marna prowokacja :mrgreen:
Podobnie raz zrobiła AM 6.8. Wracałem ciemną nocą do domu i nagle sru... na ekranie AM "latam" po Lublinie na wskroś, przez trawniki, bloki itp z kosmiczną prędkością az w końcu sygnał znikł.
Wtedy też po restarcie AM wszytsko wróciło do normy.
-
edit: i widać satelity WAAS/EGNOS
A które to z tych?
To te o wysokich numerach Jeśli dobrze pamiętam od 33 w górę
Satellite Satellite location GPS PRN No. Garmin Sat ID
INMARSAT 3 F2 (AOR-E)
(Atlantic Ocean Region East) Western Africa 120 33
INMARSAT 3 F4 (AOR-W)
(Atlantic Ocean Region West) East coast of Brasil 122 35
INMARSAT 3 F1 (IOR)
(Indian Ocean Region) Indian Ocean 131 44
INMARSAT 3 F3 (POR)
(Pacific Ocean Region) Pacific 134 47
INMARSAT IOR-W (III-F5)
(Indian Ocean Region West) Africa (Kongo) 126 39
Artemis Africa (Kongo) 124 37
MTSAT-1R
(Multifunction Transportation Satellite) planned 129 42
MTSAT-2 planned 137 50
-
....
Ale no nie mów, że trasę Warszawa-Paryż na WM wyznacza Ci w 10 sekund....?
U mnie na PC w/w trasa wyznaczona została poniżej 4 sekund.
Natomiast na Omnii 2 wyznaczenie zajęło ponad 7 minut, a na dodatek po wybraniu [Pokaż całą] nie dała się podejrzeć. Widać było tylko chorągiewki "start" i "koniec".
[mod]No i beta jest już tylko historią ... więc czasowo zamykam, nM. [/mod]