PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Betatesty => Wątek zaczęty przez: Klusek w Marzec 03, 2011, 19:25:04
-
* Nowy typ trasy: Łatwa
Czyli, że co? Omijająca centra miast, lewoskręty, czy dziurawe odcinki? :E
-
Na trasę Łatwą wielu czekało ... tylko zastanawiam się czy jest w takim układzie sens stosowania SR i LD???
Widzicie jakiś sens stosowania ich?
-
ciekawy jestem czy jeżeli mam właczone SR oraz LD, to co na to powie trasa "łatwa", bo powinna to chyba ignorować z założenia prawda ?
-
Twórcy AM powinni precyzyjnie omówic dany typ trasy, bo jest sporo niedomówień. Ja jestem fanej LD, ale trzeba go jeszcze dopracowac- wziąc pod uwagę progi zwalniające, drogi osiedlowe i brak danych o danej drodze NIE powinien oznaczać maksymalnej przepustowości (mam wrażenie, że tak własnie jest to interpretowane).
-
a ta trasa łatwa ? to niby co to ? jak to ma prowadzić ?
-
ciekawy jestem czy jeżeli mam właczone SR oraz LD, to co na to powie trasa "łatwa", bo powinna to chyba ignorować z założenia prawda ?
Na razie doświadczalnie sprawdziłem, ze jeżeli wyłączę SR oraz LD to trasa łatwa biegnie identycznie jak z włączonymi bajerami, jedynie przy wyłączonym SR ETA jest kosmiczne. W każdym razie to jest chyba to co chciałem mieć, czyli trasa po najlepszych kategoriach + właczone SR, LD, co urealnia mi ETA i jest jak na razie :ok:
-
pojawienie się trasy łatwej zapewne zadowoli wielu userów AM
w kontekście tego wątku (http://pdaclub.pl/forum/automapa/nowy-watek/) zamieszczam zrzut trasy łatwej :ok:
a ta trasa łatwa ? to niby co to ? jak to ma prowadzić ?
za FB automapy
Tam gdzie to możliwe AM na trasie łatwej stara się omijać skręty w lewo, zawracać, nie prowadzić przez ronda. Dodatkowo będzie prowadziła drogami możliwie najwyższej kategorii.
-
Akurat z rana lecę w trasę, na którą narzekałem w ubiegłym tygodniu. Zobaczymy czy "Łatwa" da radę.
-
A dlaczego nie przez ronda :shock: Co jest trudnego :-? w rondach
-
Czekaliśmy na trasę Łatwą, i rozumiem że ma prowadzić po drogach głównych...itp, itp
Ale spójrzcie na trasę z Warszawa, Toboruku 18D => Bydgoszcz, Skłodowskiej -Curie
I co łatwego i jaki jest sens w tym by kazała jechać 3km w stronę centrum Warszawy (czyli w kierunku przeciwnym) aż do samego Marymontu by tam zawrócić??? :O
Pozdrawiam
-
może dlatego że nie ma możliwości jazdy z Żeromskiego w lewo, w Marymoncką... biorąc pod uwagę kryterium ŁATWA - uważam że trasa dokładnie taka jest...
przypomnę
Tam gdzie to możliwe AM na trasie łatwej stara się omijać skręty w lewo, zawracać, nie prowadzić przez ronda. Dodatkowo będzie prowadziła drogami możliwie najwyższej kategorii.
-
A dlaczego nie przez ronda :shock: Co jest trudnego :-? w rondach
Nie wszystkie ronda :wink:
Co do trasy Głogów - Czarny Bór na trasie "Łatwej" już jest gitara :ok:
Znów mogę spokojnie używać SR :D
-
Napisz jeszcze że szybka i optymalna jest taka sama jak łatwa, a krótka jest krótka :)
czy ktoś się orientuje czy można mapę z bety zainstalować do 6.7?
AM6.7 nie wczyta mapy 1102 - czyli po staremu :)
-
może dlatego że nie ma możliwości jazdy z Żeromskiego w lewo, w Marymoncką... biorąc pod uwagę kryterium ŁATWA - uważam że trasa dokładnie taka jest...
przypomnę
Tam gdzie to możliwe AM na trasie łatwej stara się omijać skręty w lewo, zawracać, nie prowadzić przez ronda. Dodatkowo będzie prowadziła drogami możliwie najwyższej kategorii.
Oczywiście, ze można bo jedzie się dalej prosto do Kasprowicza (w lewo) i zaraz w prawo w Lindego... alebo jescze inaczej... do al Zjednoczenia i tam w lewo w Marymoncką...
-
Oczywiście, ze można bo jedzie się dalej prosto do Kasprowicza (w lewo)
łatwa to jak najmniej skrętów w lewo
i zaraz w prawo w Lindego...
i prowadzenie drogami o możliwie najwyższej kategorii
albo jeszcze inaczej... do al Zjednoczenia i tam w lewo w Marymoncką...
Uważam nadal że zaproponowany routing jest najłatwiejszy.
-
czy ktoś się orientuje czy można mapę z bety zainstalować do 6.7?
AM6.7 nie wczyta mapy 1102 - czyli po staremu :)
U mnie nakładka bety AM PL i AM EU przebiegła bez błędów. Tylko przed instalacją trzeba było zmienić skórkę na oryginalną. Później sprawdzić trzeba port GPS.
Wszystko, jak na razie, działa prawidłowo.
-
Oczywiście, ze można bo jedzie się dalej prosto do Kasprowicza (w lewo)
łatwa to jak najmniej skrętów w lewo
Są rożne skręty w lewo. Kolizyjne i takie jak Przy Agorze ;)
-
Co będzie jak sygnalizacja świetlna wysiądzie? Skręt w lewo to skręt w lewo...
Raczej nie będę korzystał z tego typu trasy, ale uważam że przypadnie wielu userom.
-
Dostałem dzisiaj odpowiedż z supportu w sprawie tej trasy:
"Traffic dziala rowniez dla typu trasy Latwa, po prostu priorytety sa ustawione nieco inaczej.
Ogolnie wlaczenie Traffic moze niwelowac roznice miedzy typami tras, bo priorytetem staje sie czas dotarcia do celu.
Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen
AutoMapa (mp)"
Pozdrawiam
-
Też dostałem wyjaśnienie od BetaTeamu:
Trasa Łatwa pozwala mniej doświadczonym użytkownikom dróg zaplanować trasę w taki sposób, by jej przejechanie było możliwe najłatwiejsze. Przy planowaniu trasy AutoMapa stara się omijać skręty w lewo, oraz unika zawracania. Jednocześnie, tam, gdzie będzie to możliwe, AutoMapa pracując w trybie trasy Łatwej stara się nie prowadzić przez ronda. Przy wyborze dróg przejazdu, priorytet nad danymi SmartRoutes/ LiveDrive! mają drogi możliwie najwyższej kategorii.
---
AutoMapa Beta Team
beta@automapa.pl
To tyle ode mnie.
-
Rozumiem wprowadzenie trasy "łatwej", jeśli miałaby prowadzić po drogach najwyższych kategorii. Rozumiem ograniczanie ilości manewrów, ale omijanie lewoskrętów i rond?
Pewnie omijanie rond ma służyć kierowcom, którzy po takowych nie potrafią jeździć. Tylko, że może lepiej byłoby, żeby tacy kierowcy wcale nie jeździli po drogach?
-
Dostałem dzisiaj odpowiedż z supportu w sprawie tej trasy:
"Traffic dziala rowniez dla typu trasy Latwa, po prostu priorytety sa ustawione nieco inaczej.
to by potwierdzało moje podejrzenie zawarte w tym poście (http://pdaclub.pl/forum/betatesty/automapa-6-8-beta/msg1462626/#msg1462626)
-
Rozumiem wprowadzenie trasy "łatwej", jeśli miałaby prowadzić po drogach najwyższych kategorii. Rozumiem ograniczanie ilości manewrów, ale omijanie lewoskrętów i rond?
Pewnie omijanie rond ma służyć kierowcom, którzy po takowych nie potrafią jeździć. Tylko, że może lepiej byłoby, żeby tacy kierowcy wcale nie jeździli po drogach?
Z tymi lewoskrętami i rondami to moim zdaniem bez sensu..
-
Witam
W nawiązaniu do odpowiedzi supportu dla kolegi "JR.Nysa".
Może się mylę, ale marne to ich tłumaczenie. Tym razem trasa krótka jest taka sama jak szybka, choć trochę odbiega od optymalnej. W wersji 6.7 szybka była jak teraz optymalna. Wolę lepsze wyznaczanie tras niż wynalazki.
pozdrawiam
ps. u siebie wiem jak jechać,ale w obcym terenie?
-
heh - widzę że mocno Aqurat zalazł Ci za skórę...
Ten przykład wałkujesz od początku AM6.7 - sprawa została rozwiązana za pomocą SR. Ale widać coś umknęło przy robieniu bety. Domyślam się że w final albo nawet wcześniej problemu nie będzie. Tak jak i nie było przez ostatnie 3 tygodnie... kwestia wydania danych SR.
-
Prowadzenie bez lewoskrętów ma sens. Znam parę osób, które mocno się boją takich manewrów, zwłaszcza na obcym terenie. pozdr
-
Prowadzenie bez lewoskrętów ma sens. Znam parę osób, które mocno się boją takich manewrów, zwłaszcza na obcym terenie. pozdr
Czyli z AM nigdy nie nauczą się jeździć.... :E
Może kupili prawo jazdy?
Trasa łatwa powinna być optymalizowana pod względem routingu a nie tych co nie umieją skręcić w lewo... dla mnie to groteska :O
-
Kolego"jachraniak"
Pytam bez podtekstów- co znaczy "sprawa została rozwiązana za pomocą SR" i "kwestia wydania danych SR"?. Trasy które podałem były liczone bez włączonego SR. Gdy go włączam trasa optymalna wygląda jak pozostałe.
pozdrawiam i dziękuję za cierpliwość
-
poczytaj (http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-67-pl-trasa-krotka-trasa-szybka/msg1457933/#msg1457933) skoro pamięć Cię zawodzi
-
Widać starym to głupi. Nie rozumiem, ale dziękuję. A tak na marginesie co ma SR do trasy. Jak krótka to ma być krótka. Może nie pamięć, a brak wiedzy.Chcąc się nauczyć pytam być może naiwnie.
pozdrawiam
-
Tam gdzie to możliwe AM na trasie łatwej stara się omijać skręty w lewo, zawracać, nie prowadzić przez ronda. Dodatkowo będzie prowadziła drogami możliwie najwyższej kategorii.
O ile dobrze pamiętam dyskusję o potrzebie utworzenia "trasy łatwej", to głównie chodziło o to, by taka trasa prowadziła drogami możliwie najwyższej kategorii. Omijanie skrętów w lewo i unikanie rond - to łagodnie mówiąc - jakieś nieporozumienie.
Osoby nie umiejące skręcać w lewo i przejeżdżać przez ronda nie powinny otrzymywać prawa jazdy.
Mam nadzieję, że odwrócenie priorytetów w cytowanym wyżej wyjaśnieniu jest przypadkowe.
-
dla mnie tez to jest chore, zeby trasa unikala zakretow w lewo i rond. Jak mozna bylo wpasc na taki pomysl. Nie umiesz jezdzic, to nie wsiadaj do samochodu. Panowie z Aqu przemyslcie to sobie. Ja rozumiem, ze ostatnie slowo nalezy do was, ale trasa latwa, to nie znaczy trasa dla osob bez umiejetnosci prowadzenia auta. Tylko kategoryzacja powinna byc tu wyznacznikiem i nic poza tym. Panowie mam pomysl dajcie w opcjach, zeby te unikanie skretow w lewo i rond mozna bylo sobie wlaczac lub wylaczac, tak jak teraz unikamy zawracania i wiekszosc bedzie zadowolona, bo wszyscy na pewno nie :)
-
To nie jest chore, we wszystkich nawigacjach gdzie jest "trasa łatwa" jest dokładnie tak samo. Aqurat nie jest tu wyjątkiem. Pisałem już o tym wcześniej. Chcieliście łatwej to macie.
-
To nie jest chore, we wszystkich nawigacjach gdzie jest "trasa łatwa" jest dokładnie tak samo. Aqurat nie jest tu wyjątkiem. Pisałem już o tym wcześniej. Chcieliście łatwej to macie.
To żeby ominąć jeden skręt w lewo na światłach AM na trasie Warszawa Bydgoszcz (opisanej przeze mnie) prowadzi 3km w kierunku przeciwnym by znów pokonać te 3km prowadząc przy tym przez 10 dodatkowych skrzyżowań i ze 15 pasów na których nieumiejący prowadzić może potrącić człowieka - to jednak jest chore...
Trasa łatwa to miał być łatwy routing a nie omijanie skrętów w lewo....
-
Chcieliście łatwej to macie.
Chcieliśmy to prawda :ok: Ale jak już przywołujesz nasze oczekiwania, to zacytuj co definiowaliśmy jako trasa łatwa. Jak znajdziesz chociaż jeden post, gdzie forumowicz napisał, że oczekuje od trasy łatwej unikania lewoskrętów i wjazdów na ronda, to publicznie cię tutaj przeproszę :)
-
Chcieliśmy łatwej - łatwą mamy, miała prowadzić po drogach o najwyższych kategoriach i to robi. Znaczy się 100% wykonania planu. Unika skrętów w lewo - 200%. Unika rond - 300%.
I to się nazywa wyjść na przeciw oczekiwaniom klienta.
-
Chcieliśmy łatwej - łatwą mamy, miała prowadzić po drogach o najwyższych kategoriach i to robi. Znaczy się 100% wykonania planu. Unika skrętów w lewo - 200%. Unika rond - 300%.
I to się nazywa wyjść na przeciw oczekiwaniom klienta.
No i brakuje zakończenia, że unika wsiadania do samochodu, czyli 400, a nawet 500% normy :grin: :grin: :grin:
-
Chcieliśmy to prawda :ok: Ale jak już przywołujesz nasze oczekiwania, to zacytuj co definiowaliśmy.......
Ja napisałem na czym polega 'trasa łatwa' we wszystkich nawigacjach w których ona występuje.
Nawiasem, lewoskręt jest chyba najbardziej niebezpiecznym manewrem w mieście (zapraszam na "Wypadek-przypadek" TVN Turbo), a ronda zobaczcie co się dzieje np. na rondach 'turbinowych'.
-
Chcieliśmy to prawda :ok: Ale jak już przywołujesz nasze oczekiwania, to zacytuj co definiowaliśmy.......
Ja napisałem na czym polega 'trasa łatwa' we wszystkich nawigacjach w których ona występuje.
Nawiasem, lewoskręt jest chyba najbardziej niebezpiecznym manewrem w mieście (zapraszam na "Wypadek-przypadek" TVN Turbo), a ronda zobaczcie co się dzieje np. na rondach 'turbinowych'.
To jeszcze bezpieczniej jest w symulatorze samochodu......
EDIT: czyli rozumiem, że wyeliminowano opcję zawróć bo niektórzy mają problem z jazdą do tyłu na wstecznym....?
-
Z założenia. Jeżdżę przez takie parę razy w tygodniu i widzę co tam wyprawiają kierowcy, łącznie z kierowcami autobusów którzy przejeżdżają parę razy dziennie.
Połączone: Marzec 05, 2011, 10:48:37
........czyli rozumiem, że wyeliminowano opcję zawróć bo niektórzy mają problem z jazdą do tyłu na wstecznym....?
Żeby było jasne, ja nie bronię Aquratu (mnie wystarczy 'szybka i optymalna'), ale jeżeli ma się nazywać 'łatwa' to niech będzie tak jak w innych nawigacjach (ktoś się przesiądzie z innej na AM i może oczekiwać tego samego).
Żeby prowadziła po najwyższych kategoriach wystarczył by ptaszek w opcjach, a nie cały 'typ trasy'.
-
Po 25 latach "za kółkiem" nie mam problemów ze skrętem w lewo co nie oznacza że nie wolał bym nie skręcać w lewo na ruchliwej trasie na łuku drogi gdzie aby zobaczyć nadjeżdżający samochód trzeba wyjechać na pół drogi. Mam takie miejsce (Chyliczki obok Piaseczna Dworska/Wschodnia) które skutecznie da się ominąć przy praktycznie zerowej różnicy odległości a skręca się tylko w prawo B)
Jeśli takie coś zaproponuje trasa "Łatwa " to :ok: natomiast gdyby proponowała nadłożyć parę km. aby ominąć takie miejsce to :evil:
Tak więc nie wieszał bym psów na samej idei . Wszystko zależy jak ustawione są/będą preferencje przy wyznaczaniu trasy łatwej B) B)
-
...Tak więc nie wieszał bym psów na samej idei . Wszystko zależy jak ustawione są/będą preferencje przy wyznaczaniu trasy łatwej B) B)
Dlatego może, żeby pogodzić te preferencje to defaultowo niech trasa łatwa nie pcha w lewoskręty i ronda, natomiast w opcjach trasy jak ktoś będzie chciał to sobie to odptaszkuje i trasa łatwa poprowadzi go wówczas po najwyższych kategoriach dróg nie pomijając na niej ronda lub skrętu w lewo.
-
Ja znam drogi także z trochę innej perspektywy (projektowanie) i powiem wam, że miejsc, gdzie takie omijanie lewoskrętów ma na prawdę sens jest mało. Przepisy projektowania dróg są takie, że musi być zapewnione bezpieczne włączenie się do ruchu i to w rozsądnym czasie czekania na taką możliwość. Jeśli są jeszcze jakieś miejsca, gdzie trzeba wyjechać do połowy pasa, by zobaczyć nadjeżdżający samochód (pewnie droga nie przebudowywana od lat 70), to zgłaszajcie to do zarządcy drogi- niech to przebuduje, albo chociaż zmieni ustawienie znaków. Może to komuś uratuje życie...
Ronda turbinowe to także niezły pomysł, ale jak ktoś ma prawko od 30 lat i w między czasie nie zajrzał ani razu do przepisów, albo ma prawko od pół roku i jeszcze nigdy nie opuścił skrajnie prawego pasa, to nie ma co się dziwić, że jest kaszana. Po zwykłym rondzie także 80 % kierowców jeździ po maksymalnie zewnętrznym pasie, co mi osobiście pasuje, bo dzięki temu mam lewy pas wolny :mrgreen:
-
może nie wszyscy czytają FB AM więc zacytuję
(...) pomysł trasy łatwej nie jest tylko... nasz. Temat opracowany był z instytucjami, które doskonale wiedzą, jak wygląda sytuacja na drogach, a nie podchodzą do tego przez pryzmat jednostki. I wnioski były bardzo klarowne jak taka trasa ma wyglądać.
kto wie, może kiedyś potestuję :)
-
Tam gdzie to możliwe AM na trasie łatwej stara się omijać skręty w lewo, zawracać, nie prowadzić przez ronda. Dodatkowo będzie prowadziła drogami możliwie najwyższej kategorii.
O ile dobrze pamiętam dyskusję o potrzebie utworzenia "trasy łatwej", to głównie chodziło o to, by taka trasa prowadziła drogami możliwie najwyższej kategorii. Omijanie skrętów w lewo i unikanie rond - to łagodnie mówiąc - jakieś nieporozumienie.
Osoby nie umiejące skręcać w lewo i przejeżdżać przez ronda nie powinny otrzymywać prawa jazdy.
Mam nadzieję, że odwrócenie priorytetów w cytowanym wyżej wyjaśnieniu jest przypadkowe.
Też mam taką nadzieję!
-
Prowadzenie bez lewoskrętów ma sens. Znam parę osób, które mocno się boją takich manewrów, zwłaszcza na obcym terenie. pozdr
Akurat to zachowanie było już w AM ZTCW... Wystarczyło bowiem zaznaczyć opcję "Pojazd ciężarowy" i oni tak właśnie jeżdżą ;-)
-
Instrukcja: Trasa Latwa
1. Zamknij AM
2. Otworz mape papierowa :worried:
...nie moglem sie powstrzymac :E
-
Odnośnie skrętu w lewo, gdzieś mi świtało że Aqurat sam tego nie wymyślił no i znalazłem :ok:.
A swoją drogą widzę że na forum nie udziela się żaden kurier z firmy UPS :mrgreen:.
zerknijcie na to: http://biz.blox.pl/2010/07/Zakaz-skretu-w-lewo.html (http://biz.blox.pl/2010/07/Zakaz-skretu-w-lewo.html) i na to ]http://abcnews.go.com/WNT/story?id=3005890&page=2] (http://abcnews.go.com/WNT/story?id=3005890&page=2)
Myślę jednak że dla przeciętnego Kowalskiego takie unikanie na siłę lewoskrętów i rond jest lekkim nieporozumieniem, trasa łatwa powinna prowadzić po jak najwyższych kategoriach dróg, jak najszybszą trasą.
-
takie unikanie na siłę lewoskrętów i rond jest lekkim nieporozumieniem ...
A wypróbowałeś choć kilka tras? Siła tego unikania jest IMO na tyle mizerna,
że nieporozumieniem jest raczej pisanie o unikaniu na siłę.
-
Sprawdziłem kilka znanych mi tras.
Rzeczywiście trasa łatwa prostuje niektóre fatalne odcinki proponowane przez szybką i optymalną.
Znalazłem dwie wtopy:
- płd. Wrocławia-Gorzów - łatwa proponuje przejazd przez cały Wrocław do DK94 i dalej już prosto do Lubina (zamiast A4->DK3 w Legnicy) - wybitnie AM nie lubi tej trasy
- po Wrocławiu na 1 odcinku zamiast drogi głównej z jednym lewoskrętem (bezkolizyjnym na światłach) proponuje krótszą drogę główną + lokalne ze skrz. równorzędnymi (w tym lokalne dojazdowe).
Ogólnie jednak trasę łatwą oceniam jako użyteczną.
Połączone: Marzec 15, 2011, 16:24:46
Dwa zrzuty z trasy łatwej:
1. Lepiej pojechać prosto i nawrócić niż wykonać jeden lewoskręt na drodze z pierwszeństwem.
2. Lepiej pojechać lokalną przez progi zwalniające (jednopasmówka, ale ruch 2-kierunkowy) niż krótszą główną drogą z jednym lewoskrętem.
-
może nie wszyscy czytają FB AM więc zacytuję
(...) pomysł trasy łatwej nie jest tylko... nasz. Temat opracowany był z instytucjami, które doskonale wiedzą, jak wygląda sytuacja na drogach, a nie podchodzą do tego przez pryzmat jednostki. I wnioski były bardzo klarowne jak taka trasa ma wyglądać.
kto wie, może kiedyś potestuję :)
no to już wiemy kto opracował model nowej trasy
AutoMapa i Fundacja Krzysztofa Hołowczyca „Kierowca Bezpieczny” opracowały nowy typ trasy dla nawigacji samochodowej!
Trasa Łatwa rekomendowana jest kierowcom z mniejszym doświadczeniem drogowym oraz osobom, dla których najważniejszy jest spokój. Trasa Łatwa pozwala mniej doświadczonym użytkownikom dróg zaplanować trasę w taki sposób, by jej przejechanie było możliwe najłatwiejsze.
Jak podkreśla Marcin Kędzia, ekspert z Fundacji „Kierowca Bezpieczny”, zasada wyznaczania Trasy Łatwej została oparta na wieloletnim doświadczeniu Fundacji, działającej w obszarze bezpieczeństwa drogowego. “Nasze obserwacje oraz analiza wyników prowadzonych badań pozwoliły określić kryteria wyboru trasy przejazdu. Trasa zwykle ma być łatwa i możliwie krótka. Teraz na nasze życzenie, dokładnie taką trasę wyznaczy nam AutoMapa.”
Przy planowaniu trasy, AutoMapa stara się omijać skręty w lewo, oraz unika zawracania. Jednocześnie, tam, gdzie będzie to możliwe, AutoMapa pracując w trybie trasy Łatwej stara się nie prowadzić przez ronda. Przy wyborze dróg przejazdu, priorytet nad danymi SmartRoutes/ LiveDrive! mają drogi możliwie najwyższej kategorii.
„- Korzystanie z Trasy Łatwej fantastycznie upraszcza podróżowanie, szczególnie kierowcom z mniejszym doświadczeniem lub słabszą orientacją w topografii. Opcja ta umożliwia mało skomplikowane i dzięki temu mniej stresujące poruszanie się na przykład w dużym, zatłoczonym mieście. Dzięki temu zawsze szybko, spokojnie i bezpiecznie dotrzemy do celu.” – powiedział najlepszy polski kierowca rajdowy Krzysztof Hołowczyc.
Trasa Łatwa udostępniona zostanie wkrótce wszystkim użytkownikom AutoMapy posiadającym ważną subskrypcję, w najnowszej wersji oznaczonej numerem 6.8. Program można pobrać ze strony www.AutoMapa.pl (http://www.AutoMapa.pl)
jak znajdujecie? bo jak napisali na FB że model był opracowywany z instytucjami to myślałem o czymś poważnym i w liczbie mnogiej :)
-
Jeżeli mają podobnych konsultantów przy innych aspektach działania programu, to przestaję się dziwić. AM działa wyśmienicie.
A co do łatwej. Nie prościej na stację. Tam załadunek na kolej i w drogę. Jadąc nad morze można się nawet wyspać.
-
Przed chwilą zakończyłem trasę ŁATWĄ.
W sumie przejechane ok. 700km.
Wyjazd z Nysy godz. 6.30. Niewiele danych LiveDrive! - trasa wyznaczona poprawnie brak "dziwnego " wyznaczania tras.
Powrót godz. 12.30 - danych LiveDrive! więcej niż rano. I tu zaczynają się schody.
Po przejechaniu ok 25 km. - komunikat utrudnienia w ruchu +16 min/ +3 km i program nakazuje skręt w drogę leśną. :shocked:
Ignoruję to i jadę dalej , program buntuje się krótką chwilę po czym przeliczając znowu trasę nie widzi już problemu i nakazuje jechać prosto.( bez informacji poprawa)!
Czyli podana definicja trasy Łatwej ma się nijak do tego o czym zapewnia producent.
Wyłączyłem LiveDrive i trasa do końca faktycznie była Łatwa
Liczyłem na to ,że pojawi się informacja o utrudnieniach bez zmiany trasy i z dodanym czasem przejazdu.
przy wyborze dróg przejazdu, priorytet nad danymi SmartRoutes/ LiveDrive! mają drogi możliwie najwyższej kategorii.
Pomyliłem się licząc na to ,że trasa "będzie prowadziła drogami możliwie najwyższej kategorii"
Do moderatora: proszę nie przenosić tej wypowiedzi do wątku o LiveDrive.
-
potwierdzam, po moich probach na "łatwej" stwierdzam iż łatwą trasa jest jedynie wtedy gdy wylaczony LiveDrive w przeciwnym razie zależy od pory dnia łatwa może być bardzo ciężka i wkurw...........a. Ogólnie że jest wybór na ten typ trasy pochwalam.
-
Nie to żebym tłumaczył producenta :)
Łatwą mamy po raz pierwszy... Ma ona oczywiście jakieś tam swoje plusy... chodzi o to jednak, aby te plusy nie przesłoniły nam minusów :)
Myślę że będzie jak z APR na początku - mało i źle. Teraz jest zdecydowanie lepiej.
-
Poza tym błagań o ten typ trasy było a było!
A teraz, biadolenie i "najlepiej to na stację..."
-
Ale nikt nie prosił o 300% normy.
Ja osobiście jestem zawiedziony po paru numerach z Łatwą. Na bezstresową jazdę nie nadaje się, niezależnie czy z LD czy bez.
-
Myślę że producent nie zrozumiał co chcą użytkownicy i zamiast łatwej wyszła śmieszna.
Ja czytając prośby o trasę łatwą zrozumiałem że chodzi o trasę prowadzoną po lepszych drogach nawet kosztem odległości.
A producent zrobił łatwą bez skrętów w lewo, to można iść dalej i gdyby nie oceany wytyczyć prostą dookoła globu, bo już watykan zrozumiał że ziemia jest okrągła i jadąc z Warszawy na wschód dojedziemy do Poznania.
Na obrazkach widać że łatwa osiedlowymi uliczkami nie jest wcale łatwa.
-
Przed wjazdem do firmy muszę taki manewr wykonać (zawróc w lewo).
I powiem Ci, że oprócz głupiego stania między pasami, gdzie nie wiesz ile doopy auta Ci wystaje na pas, z którego zjeżdżasz (i nie wiesz kiedy ktoś Ci w tę doopę wjedzie) to poprzepuszczać trzeba wszytskich nadjeżdżających z naperzciwka.
Czsem trwa to i 5 minut.
Więc może to nie takie głupie do końca. :mysli:
-
Poza tym błagań o ten typ trasy było a było!
A teraz, biadolenie i "najlepiej to na stację..."
O trasę łatwą tak.
Nie przypominam sobie jednak, aby ktoś błagał o unikanie lewoskrętów.
-
ochkarol idąc tokiem Twojego rozumowania po narzekaniach na krótką powinni zrobić ją jak przełajową. Niewątpliwie będzie najkrótsza.
-
Izaw - nie bardzo wiem do czego się odniosłeś - więc ja nie mogę się siłą rzeczy też odnieść :)
-
Cytat Twojego postu ponad moim.
Poza tym błagań o ten typ trasy było a było!
A teraz, biadolenie i "najlepiej to na stację..."
-
No to już się odnoszę. ;)
Mnóstwo było próśb o trasę łatwą. Zrobili.
Zgoda, że dla niektórych przekombinowali (nawet skłonny jestem z ty się zgodzić) ale przegięciem (jak dla mnie) było stwierdzenie, że lepiej już z papierówką.
Jak to na początku - bądą trudności i może głupawe routingi ale skoro jesteśmy "opiniotwórczym forum" ;) to może konstruktywniejsze by się zdały głosy krytyczne.
Poprawią, wyłączą "omijanie zawracania i lewoskrętów"? :worried:
No i może za ostro pojechałem z wypowiedzią...
Jeśli ktoś się poczuł urażony - to sorki - nie było to moim zamiarem. :undecided:
-
Dzisiaj trasa ok. 200km.
Po zaciągnięciu danych LD! trasa łatwa pojawia się komunikat : Utrudnienia w ruchu +6min/+4km - 0001.jpg
Po zaciągnięciu kolejnych danych LD! i przeliczeniu trasa wraca do swojej pierwotnej postaci. - 0002.jpg
W algorytmie trasy ławej jest ewidentny błąd.
Pliki błędów wysłałem do zespołu Beta testów. (Case 6864)
Opisaną 2 dni temu podobną sytuację również zgłosiłem do supportu (Case 6811) - myślę że wydanie finalnej wersji opóźnia się miedzy innymi w związku z dużą liczbą zgłoszeń (53 zgłoszenia w 2 dni).
Myślę że 6.8 final wyjdzie w poniedziałek.
P.S. Szacunek dla działu opracowania map za pikietaż na drodze wojewódzkiej.