PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Betatesty => Wątek zaczęty przez: BLADEpl w Grudzień 23, 2009, 13:02:08
-
Lista zmian w wersji beta
(wersja 6.1 beta 1, mapa 0912 -> wersja testowa jeszcze nie opublikowana)
Dodane:
- włączenie kolejnych źródeł danych traffic
Zmiany:
- poprawki wyznaczania tras w obszarach przygranicznych oraz w końcowych fragmentach tras długich
- korekta usterki przełamywania blokad na drodze w sytuacji gdy istnieje długi objazd
- synchronizacja czasu ETA pokazywanego w panelu informacyjnym z czasem wyliczonym dla trasy szybkiej
- poprawki komunikatów nawigacyjnych w złożonych manewrach
- przywrócony pasek postępu przy wczytywaniu dużych plików POI
- usunięty problem wyłączenia nawigacji zdarzający się tuż przed dotarciem do celu
- znacznie przyspieszony eksport śladów GPS do formatu KML
- zawartość plików ze śladem GPS w formacie KML zoptymalizowana pod kątem szybkości działania w Google Earth
- poprawki w programie instalacyjnym (m.in. wyświetlanie czasu do końca instalacji)
- dostosowania dla nowych modeli urządzeń m.in. HTC, Navman, Pentragram, Peying, Trak
- usunięcie usterki w monitorowaniu poziomu baterii i pamiętania ostatniej pozycji na Pentagram Nomad
- poprawki usterek wersji 6.0 zgłoszonych przez użytkowników
Znane problemy:
- możliwy błąd wyznaczania trasy jeśli punkt PRZEZ-okolice jest bardzo blisko punktu KONIEC
-
ssię 2MB/ s :ok:
-
Witam
Dobra wiadomość bo przy okazji świątecznych wyjazdów można będzie przetestować nową mapę :ok:
-
Ciekaw jestem, czy przy instalacji wersja mapy to 0909 ?
Ale obok podana jest wersja 6.12.
Czyżby Aqurat zmienił sposób oznaczania wersji map?
Edit: To samo w programie w informacjach.
Edit2: A4 do Szarowa jest, nowy węzeł Sośnica jest, A1 do Bełku jest.
-
Dodane:
- włączenie kolejnych źródeł danych traffic
Strasznie mnie ciekawi jakie są te "kolejne źródła" ? Ile już ich w AM i jest i jakie czekają w kolejce?
Pozdrawiam
-
he he ciekawe ile tych wersji Beta jeszcze bedzie chlopaki sie pospieszyli z 6.0 i teraz ratuja tylki. Na razie sie sciaga... zobaczymy ile naprawili i ile popsuli przy okazji...
-
he he ciekawe ile tych wersji Beta jeszcze bedzie chlopaki sie pospieszyli z 6.0 i teraz ratuja tylki. Na razie sie sciaga... zobaczymy ile naprawili i ile popsuli przy okazji...
jakie to polskie było :] Proponuję pomóc mamie przy świętach, więcej pożytku będzie :E
-
he he ciekawe ile tych wersji Beta jeszcze bedzie chlopaki sie pospieszyli z 6.0 i teraz ratuja tylki. Na razie sie sciaga... zobaczymy ile naprawili i ile popsuli przy okazji...
jakie to polskie było :] Proponuję pomóc mamie przy świętach, więcej pożytku będzie :E
Jaki ty inteligentny jestes :) A co wypuszczanie skopanego softu jako wersja stabilna to wedlug ciebie posuniecie jakie powinno sie praktykowac ?
-
he he ciekawe ile tych wersji Beta jeszcze bedzie chlopaki sie pospieszyli z 6.0 i teraz ratuja tylki. Na razie sie sciaga... zobaczymy ile naprawili i ile popsuli przy okazji...
jakie to polskie było :] Proponuję pomóc mamie przy świętach, więcej pożytku będzie :E
Jaki ty inteligentny jestes :) A co wypuszczanie skopanego softu jako wersja stabilna to wedlug ciebie posuniecie jakie powinno sie praktykowac ?
Pewnie, że nie powinno się praktykować, ale zważ kolego, że idą święta i nawet ja znany tutaj z dość kąśliwego podejścia do AM nie dokopuję kolegom z Aqurat. Wesołych Świąt :ok:
-
Moze nie chodzilo mi o uszczypliwosc w stosunku do Aquart, ale mogli pociagnac dluzej Beta testy 6-tki nic by sie nie stalo, a produkt byl by sprawniejszy. Plus za to ze sie obudzili i wrocili do wersji beta, moze uda sie usunac (albo juz usuneli) krytyczne bledy w stylu wywalanie sie z powodu braku pamieci itp.
Jednak ta wersja zaraz po premierze 6-tki nie robi im najlepszej reklamy jesli chodzi o jakosc produktu.
-
Poczekam na EU :ok:
-
Jednak ta wersja zaraz po premierze 6-tki nie robi im najlepszej reklamy jesli chodzi o jakosc produktu.
O to nie muszą się martwić, bo są praktycznie monopolistami na Polskę.
-
przeciez AM ma tez swoje goal'e.. Jednym z nich bylo wypuszczenie AM6 przed Świętami. I zrobili to. Wazne ze potem nie pojechali na wakcje tylko ostro pracują.. nawet w weekend pozno w nocy odpowiadaja na maile z zgloszeniami bledow.. To się naprawdę chwali.
Wg mnie AM6.0 RTM jest az taka zla dla standardowego usera nie jest, ale na pewo warto w pudelku walic duzymi lliterami o tym by odwiedzic www autompay i pobrac najnowsza wersje? Badz tez by instalator podlaczal sie do sieci i sprawdzal, przed instalacja, czy jest nowsza wersja (bo nie robi chyba tego).
Proponuje przeniesc powyzsze wypowiedzi (wlaczajac moją) do nowego watku, bo zeszlismy raczej z tematu.
-
Edit2: A4 do Szarowa jest, nowy węzeł Sośnica jest, A1 do Bełku jest.
A obwodnica Wyrzyska (S10), obwodnica Stargardu Szcz. (S10) oraz Białe-Błota - Stryszek - Lipniki (S5/S10) ?
he he ciekawe ile tych wersji Beta jeszcze bedzie chlopaki sie pospieszyli z 6.0 i teraz ratuja tylki.
Jak dla mnie, to może ich być 30. Wolę aktualne mapy... Czy tak trudno przewidzieć odcinki dróg, które mogą być otwarte w ciągu kilku następnych miesięcy?
-
Proponuje przeniesc powyzsze wypowiedzi (wlaczajac moją) do nowego watku, bo zeszlismy raczej z tematu.
Nawet nie przenieść, tylko wywalić w niebyt :E
-
A testowal juz ktos czy wywala sie jak ustawi sie dluga trase, qrcze chyba mi zasypalo antenke WiFi i net tak muli i zrywa ze chyba szybko tego nie sciagne...
-
A testowal juz ktos czy wywala sie jak ustawi sie dluga trase, qrcze chyba mi zasypalo antenke WiFi i net tak muli i zrywa ze chyba szybko tego nie sciagne...
podaj przykład trasy która ci się wywalała na 6.0
-
@Treker napisal : podaj przykład trasy która ci się wywalała na 6.0
Czytaj forum, przykładow tandety tej firmy jest dość dużo.
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=152090.0 (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=152090.0)
-
@Treker napisal : podaj przykład trasy która ci się wywalała na 6.0
Czytaj forum, przykładow tandety tej firmy jest dość dużo.
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=152090.0 (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=152090.0)
Kolego nie przesadzaj, ja mam wertować teraz forum, żeby coś dla kogoś sprawdzić ? :grin: :grin: :grin:
-
@Treker napisal : podaj przykład trasy która ci się wywalała na 6.0
Czytaj forum, przykładow tandety tej firmy jest dość dużo.
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=152090.0 (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=152090.0)
Generalnie nie ma reguly ja testowalem na EU ale z tego co inni pisali potrafi sie tez wywalac na krotkich.
W sumie troche o tym tutaj: http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=152388.0 (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=152388.0)
U siebie musialem nie raz pokombinowac aby wywalilo bo raz jest ok, a raz wysypka choc dosc czesto potrafilo wywalac niemal non stop. Najlepiej wyznaczyc jakas dluga trase przez rozne wieksze miasta w PL...
-
Edit2: A4 do Szarowa jest, nowy węzeł Sośnica jest, A1 do Bełku jest.
A obwodnica Wyrzyska (S10), obwodnica Stargardu Szcz. (S10) oraz Białe-Błota - Stryszek - Lipniki (S5/S10) ?
he he ciekawe ile tych wersji Beta jeszcze bedzie chlopaki sie pospieszyli z 6.0 i teraz ratuja tylki.
Jak dla mnie, to może ich być 30. Wolę aktualne mapy... Czy tak trudno przewidzieć odcinki dróg, które mogą być otwarte w ciągu kilku następnych miesięcy?
Jest bardzo wiele nowości na mapie, między innymi wszystkie moje zgłoszenia w tym ostatnie z przed około miesiąca. Co do pytania o obwodnice to niżej przedstawiam zrzuty mapy, jest też tu nowa obwodnica Krośniewic. :ok:
-
Raz wyznaczyła mi trasę (Rybnik-Ujsoły), drugi raz zadałem "punkt przez"
i otrzymałem komunikat.
Nie można pobrać danych hubnet.
Myślałem że to jakiś chwilowy błąd z trafficem, ale komunikat pojawia się również po wyłaczenia traffica.
-
Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne, z ponad dwudziestu tras wysłanych do supportu
obecnie jeszcze tylko do jednej mam zastrzeżenia. Trasy z rejonów nadgranicznych
wyglądają ok, nie wymusza już przejazdów przez odcinki z zakazami ruchu,
trasy których 6.0 nie potrafiła przeliczyć, są wyliczane.
Sporo zmian na mapach, jest nawet oddana przed tygodniem obwodnica Krośniewic,
akubit(?) doczekał się parkingu przy Auchanie w Nowej Wsi pod Częstochową,
zmiany w okolicach Galerii Jurajskiej też naniesione.
Pierwszy raz widzę, że sporo zablokowanych/nieistniejacych odcinków z miplo
znalazło odzwierciedlenie na mapie, (Igab będzie miał co usuwać :ok: )
wygląda na to, że w końcu zaczęli korzystać z danych miplo do poprawiania map.
-
Raz wyznaczyła mi trasę (Rybnik-Ujsoły), drugi raz zadałem "punkt przez"
i otrzymałem komunikat.
Nie można pobrać danych hubnet.
Myślałem że to jakiś chwilowy błąd z trafficem, ale komunikat pojawia się również po wyłaczenia traffica.
nie ma problemu, trasa się wyznaczyła. Jako punkt przez dałem w drugim podejściu Bielsko Białą
-
Poczekam na EU
A ja poczekam w ogóle,bo chłopaki z AM z tą wersją najwyraźniej pojechali po bandzie.Wykupiłem subskrybcję a jeżdżę na starych wersjach bo strach zainstalowac nową.
mogli pociagnac dluzej Beta testy 6-tki nic by sie nie stalo, a produkt byl by sprawniejszy.
Tu się zgadzam tym bardziej,że zastosowali dość chwalebny pomysł z powszechnymi betatestami dla użytkowników a nie dla wybranych.Krok w dobrym kierunku,ale potencjał sie zmarnował,bo wypuszczono wersję niestabilną.Ja rozumiem,że błędy sie będą zdarzać,bo nie popełnia ich tylko ten co w ogóle nic nie robi,ale z tego co widzę/czytam to ta wersja była najbardziej fatalna ze wszystkich.Że im to zaszkodzi to pewne.Ja używam od wersji 3.9 i po raz pierwszy w życiu subskrybcję przedłużyłem pół roku po jej wygaśnięciu,choć zawsze robiłem to przed terminem.Po prostu coraz częściej łapie sie na pytaniu:"Czy warto?".
Napisane: Grudzień 23, 2009, 19:22:06
Przynajmniej plus dla Aqurat,że zadają sobie trud czytania tego działu i robia coś aby zmienić istniejący stan rzeczy.
-
nie ma problemu, trasa się wyznaczyła. Jako punkt przez dałem w drugim podejściu Bielsko Białą
Nie "nie ma problemu" tylko co najwyżej "u mnie działa"
Nie pisałbym że problem jest - gdybym go kilka razy nie potwierdził. Na moim sprzęcie, na mojej automapie, na mojej karcie pamięci, na mojej licencji - błąd jest. I nie pisz proszę że "nie ma problemu" tylko dlatego ze nie udało ci się go odtworzyć.
Być może ważne jest to, że punkt docelowy był z ulubionych (ciut za ujsołami) ?
Oczywiście zgłosiłem do producenta.
-
Pierwszy raz widzę, że sporo zablokowanych/nieistniejacych odcinków z miplo
znalazło odzwierciedlenie na mapie, (Igab będzie miał co usuwać :ok: )
wygląda na to, że w końcu zaczęli korzystać z danych miplo do poprawiania map.
Zgłaszajcie poprawione punkty.
Wróciłem do moderacji: Nieistniejących dróg.
Zresztą to mało istotne - zgłaszajcie wszystkie nieaktualne punkty.
Pierwszy raz widzę jakąkolwiek poprawkę na mapie we Włocławku :)
a punkty w Miplo są od 2007 roku.
Nie wiem czy to refleks producenta, czy Świąteczny Cud :wink:
-
nie ma problemu, trasa się wyznaczyła. Jako punkt przez dałem w drugim podejściu Bielsko Białą
Nie "nie ma problemu" tylko co najwyżej "u mnie działa"
Nie pisałbym że problem jest - gdybym go kilka razy nie potwierdził. Na moim sprzęcie, na mojej automapie, na mojej karcie pamięci, na mojej licencji - błąd jest. I nie pisz proszę że "nie ma problemu" tylko dlatego ze nie udało ci się go odtworzyć.
Być może ważne jest to, że punkt docelowy był z ulubionych (ciut za ujsołami) ?
Oczywiście zgłosiłem do producenta.
Kolego nie łap mnie za dwa słówka ("u mnie"), bo nie ładnie to o tobie świadczy. Najpierw marudzisz, że masz problem, chce ci pomóc. Sprawdzam trasę i ci odpowiadam, że nie ma problemu ("u mnie"). To co chciałeś, żebym ci napisał, że jest problem ? Może cię forumowicze powinni utulić i powspółczuć, że najprawdopodobniej tylko tobie trasę wywala :E :E :E
-
Kolego nie łap mnie za dwa słówka ("u mnie"), bo nie ładnie to o tobie świadczy. Najpierw marudzisz, że masz problem, chce ci pomóc. Sprawdzam trasę i ci odpowiadam, że nie ma problemu ("u mnie"). To co chciałeś, żebym ci napisał, że jest problem ? Może cię forumowicze powinni utulić i powspółczuć, że najprawdopodobniej tylko tobie trasę wywala :E :E :E
Weź przestań grafomanić.
Po to się dzielę się swoimi spostrzeżeniami, że jak ktoś ma podobny problem to już wie, że to nie występuje tylko u niego, tylko że to jest szerszy problem. Zaś dowolna ilość głosów typu "ja tego błędu nie mam" nic nie wnosi.
A te teksty z tuleniem to sobie zostaw dla siebie. Bo jakoś nie wiem czy jesteś chamski czy dowcipny.
-
Raz wyznaczyła mi trasę (Rybnik-Ujsoły), drugi raz zadałem "punkt przez"
i otrzymałem komunikat.
Nie można pobrać danych hubnet.
Myślałem że to jakiś chwilowy błąd z trafficem, ale komunikat pojawia się również po wyłaczenia traffica.
nie ma problemu, trasa się wyznaczyła. Jako punkt przez dałem w drugim podejściu Bielsko Białą
Tez potwietdzam ze jest ok Rybnik -> (przez punkt Bielsko Białą) -> Ujsoly
-
dalej nie pamieta jak np. w AM 5.5.3 prowadz do POI - ostatnio wybranej kategorii (nie trzeba z palucha wpisywac - gratuluje pomyslu). od 2006 roku w pruszkowie zla numeracja budynkow na jednym z osiedli - ilez mozna zglaszac ?. czy jest sens przedluzac subskrypcje - czy nie mozna zrobic samego updateu map? po co mi nowy program?
-
Pamiętanie kategorii to drobiazg - bez znaczenia przy problemach z wersją 6.0, na dopieszczanie przyjdzie czas
jak będzie przyzwoicie działać podstawowa funkcjonalność.
Na którym osiedlu? Ile budynków ma złą numerację?
-
Jest bardzo wiele nowości na mapie, między innymi wszystkie moje zgłoszenia w tym ostatnie z przed około miesiąca. Co do pytania o obwodnice to niżej przedstawiam zrzuty mapy
Tylko tę pierwszą miałem okazję jechać. Powinna na całej długości być 2x2. Jeśli jest wraz z bezkolizyjnym skrzyżowaniem w Białych Błotach, to jest OK.
-
Próbowaliście zaimportować blokady? Wykrzacza mi się (błąd braku pamięci) przy imporcie opisów blokad, na 43%. To chyba spowodowane konfliktem jakiejś blokady z nową mapą.
-
Na PC nie mam żadnego problemu z opisami blokad.
-
Nie lubie miec racji jesli chodzi o jakis software. Tak jak pisalem to ja jeszcze....dlugo poczekam az AM bedzie stabilna a narazie uzywam 5.5.3
I niech tak zostanie. Wesolych Swiat. PEACE
-
dalej nie pamieta jak np. w AM 5.5.3 prowadz do POI - ostatnio wybranej kategorii (nie trzeba z palucha wpisywac - gratuluje pomyslu). od 2006 roku w pruszkowie zla numeracja budynkow na jednym z osiedli - ilez mozna zglaszac ?. czy jest sens przedluzac subskrypcje - czy nie mozna zrobic samego updateu map? po co mi nowy program?
Zgłosiłem poprawki w numeracji budynków w mojej miejscowości miesiąc temu i jestem mile zaskoczony bo je wprowadzili.
-
Czy betę można ściągnąć bez pośrednio z działu wsparcie? Czy trzeba się gdzieś zarejestrować ?
-
Próbowaliście zaimportować blokady? Wykrzacza mi się (błąd braku pamięci) przy imporcie opisów blokad, na 43%. To chyba spowodowane konfliktem jakiejś blokady z nową mapą.
Chyba przy generowaniu opisów blokad?
Ale moim zdaniem to zbędna operacja.
Blokady i tak działają...
Czy betę można ściągnąć bez pośrednio z działu wsparcie? Czy trzeba się gdzieś zarejestrować ?
Można ściągnąć ze wsparcia technicznego, wystarczy nr licencji i adres e...
-
Po wykonaniu synchronizacji z Miplo, w trakcie uruchamiania AM punkty POI nie są aktualizowane. Dopiero po załadowaniu AM muszę wejść do zakładki "POI" i wczytać plik. Tylko wtedy po takiej czynności od nowa należy skonfigurować wyświetlanie ikon.
Też tak macie?
-
Ja tak nie mam.
Wygląda na to, że nie zapisuje Ci ustawień.
A inne zmiany konfiguracyjne są zapamiętywane?
-
Ja tak nie mam.
Wygląda na to, że nie zapisuje Ci ustawień.
A inne zmiany konfiguracyjne są zapamiętywane?
Z pozostałymi ustawieniami nie mam problemu.
Przede wszystkim chodzi o to, że podczas bootowania AM pojawia się pasek aktualizacji POI, ale zatrzymuje się na 0%.
Pomijam już, że zamiast wyświetlać mi się 0912 wyświetla się 0909, ale A4 jest przedłużona do Szarowa więc mapy załadowały się nowe.
Chyba napiszę do AM
-
Czy betę można ściągnąć bez pośrednio z działu wsparcie? Czy trzeba się gdzieś zarejestrować ?
http://w3.automapa.com.pl/?PEI=53169&lng=PL&cid=204021 (http://w3.automapa.com.pl/?PEI=53169&lng=PL&cid=204021)
Mozna ściągnąć ze strony AM.
piona
-
1. W wersji 6.1 Beta nadal nie kasuje trasy po osiągnięciu celu (mimo, że opcja jest włączona)
2. Dlaczego zrobili wczytywanie blokad jako Importuj... (.amb) a Dodaj z pliku... (.sgm). Przecież Miplo przy synchronizacji zapisuje blokady do pliku .amb
-
Na którym osiedlu? Ile budynków ma złą numerację?
osiedle Bolesława Prusa, cala głowna ulica ma zla numeracje - Wokulskiego. nie wiem gdzie te dane wzieli. w ogole to jest smieszna sprawa gdyz malo tego ze jest zla numeracja to do tego numery parzyste/nieparzyste sa nie po wlasciwej stronie. ale gdyby i to odwrocic to i tak numeracja jest :-|. ilu kurierow juz sie o numery pytalo :O.
-
A jak wam wyznacza trasę Rzeszów-Wrocław ?
Jak wyznaczę szybką to prowadzi przez Sandomierz,Lubliniec,Opole do Wrocławia. Tak jakby nie było autostrady....
Przy optymalnej prowadzi A4 ale bez uwzględnienia nowego odcinka autostrady (Kraków-Szarów).
To przy włączonym traficu.
Jak wyłącze to także jakby nie było autostrady, prowadzi mnie pólnocną częścią Krakowa...
Zero logiki, zero praktyki. Nie wierzę, że objazdami będę szybciej niż autostradą.
piona
-
malo tego ze jest zla numeracja to do tego numery parzyste/nieparzyste sa nie po wlasciwej stronie. ale gdyby i to odwrocic to i tak numeracja jest :-|. ilu kurierow juz sie o numery pytalo :O.
Czyli, kurierzy używają AM? Bo w pozostałych aplikacjach nawigacyjnych jest OK.
Sprawa jest chyba ewidentna, jeśli prawidłowo (w sposób oczywiście zrozumiały) zgłaszałeś, to powinni to poprawić.
Dodajmy, że chodzi tu o jakieś 10 budynków. Bo "całe osiedle" jest sformułowaniem nieco na wyrost.
-
A jak wam wyznacza trasę Rzeszów-Wrocław ?
Autostradą.
-
A jak wam wyznacza trasę Rzeszów-Wrocław ?
Autostradą.
Z uwzględnieniem tego odcinka od Szarowa do Krakowa?
piona
-
Tak.
-
Czyli, kurierzy używają AM? Bo w pozostałych aplikacjach nawigacyjnych jest OK.
Sprawa jest chyba ewidentna, jeśli prawidłowo (w sposób oczywiście zrozumiały) zgłaszałeś, to powinni to poprawić.
Dodajmy, że chodzi tu o jakieś 10 budynków. Bo "całe osiedle" jest sformułowaniem nieco na wyrost.
tak z mojej strony to symantyczne naduzycie, ale o dziwo, musze na duzy plus pochwalic algorytm wyznaczania tras. reszta wg mnie w tym programie AM 6 to wodotryski ktore wrecz utrudnily dla mnie korzystanie z AM6 (dlatego jezdze na 5.5.3), bo traffic za granica - hm no tam jest TMC, dlatego wysilki nad trafficiem to para w gwizdek gdyz w czasie jazdy te dane nie beda rzeczywiste - dla mnie jest to chybiony pomysl. na obszar polski moze tak. ale jesli jezdze za granica sporo - to zbedny bajer wole TMC.
dlaczego nie moge miec 4 aktualizacji map do danego programu?, tylko skoro sie pojawiaja nowe mapy to musi byc nowy program. ile razy bylo parcie ze z nowymi mapami jest niedopracowana nowa wersja AM. czlowiek z wiekiem potrzebuje stabolnosci/pewnosci. jesli chca to niech zrobia 1 raz do roku zmiane programu ale solidna a nie kolejne wersje co miesiac. nie kazdy ma czas czy jest "maniakiem" i bedzie posiwecal swoj czas na kolejsne dostosowywanie programu do tego co mial. w AM6 umiem sie pozbyc tego badziewnego drzewa hierarchicznego ale nie umiem sobie poradzic aby pamietal tak jak w 5.5.3 czy starszych ostatnich kategorii POI w prowadz do POI.
co do map - tutaj zastrzezen duzych nie mozna miec, rzeczywistosc w kraju sie zmienia szybko, badz jaki pomysl na dzien ma zarzadca drogi. mapy w europie takze nie sa aktualne - lecz to sa bledy mniejsze ilosciowo niz w polsce . no i pierwsza zasada nie wierzyc nawigacji tylko uzywac jako wspomagania aby nie wjechac do wody co sie juz slyszalo.
-
w AM6 umiem sie pozbyc tego badziewnego drzewa hierarchicznego
Dla mnie jest ono bardzo wygodne :ok: Wreszcie nie mam problemów ze znalezieniem POI.
-
Oczywiście musiałem zrobić format karty :\
Co do bety to ponownie nie wyświetla moich ikonek POI tylko jakieś inne ustawienia....
Wracam do 6tki....
piona
-
reszta wg mnie w tym programie AM 6 to wodotryski ktore wrecz utrudnily dla mnie korzystanie z AM6 (dlatego jezdze na 5.5.3), bo traffic za granica - hm no tam jest TMC, dlatego wysilki nad trafficiem to para w gwizdek gdyz w czasie jazdy te dane nie beda rzeczywiste - dla mnie jest to chybiony pomysl. na obszar polski moze tak. ale jesli jezdze za granica sporo - to zbedny bajer wole TMC.
Zauważ, że jedno nie zastępuje drugiego i trudno wręcz te technologie porównywać. TMC nie powie ci, czy warto szukać objazdu typowego korka, a statyczny Traffic nie ostrzeże cię przed niespodziewaną sytuacją na trasie.
-
przeciez AM ma tez swoje goal'e.. Jednym z nich bylo wypuszczenie AM6 przed Świętami....
Czasy się jednak zmieniają, kiedyś śpieszono się na 22 lipca. Tylko nie nazywano tego "goalem".
-
nie kazdy ma czas czy jest "maniakiem" i bedzie posiwecal swoj czas na kolejsne dostosowywanie programu do tego co mial. w AM6 umiem sie pozbyc tego badziewnego drzewa hierarchicznego
Ja juz przestalem robic wiele zmian - wprowadzam tylko kilka bez ktorych nie umiem zyc [do innych sie po prostu przystosowalem]. No i wlasnie to drzewo kategorii to jakis poroniony pomysl.
Powiesz co trzeba zrobic, aby powrocic do starego wyswietlania kategorii.
Dzieki.
-
Powiesz co trzeba zrobic, aby powrocic do starego wyswietlania kategorii.
Jeżeli dobrze pamiętam, to pewnie kolega ma na myśli usunięcie lub dowolna zmiana nazwy pliku categories.xml w katalogu z programem.
-
Powiesz co trzeba zrobic, aby powrocic do starego wyswietlania kategorii.
Jeżeli dobrze pamiętam, to pewnie kolega ma na myśli usunięcie lub dowolna zmiana nazwy pliku categories.xml w katalogu z programem.
Poręczniej jest delikatnie zmienić nazwę pliku categories.xml, by ew. w razie potrzeby móc wrócić do "drzewa".
Jak zobaczysz listę kategorii po wyłączeniu drzewa, to sądzę, że szybko do niego wrócisz. Lista kategorii robi się naprawdę imponująca.
Drzewo ma kilka zalet, wśród których chyba najważniejszą jest możliwość grupowego włączania wyświetlania poszczególnych kategorii, oraz grupowego ustawiania opcji ostrzegania. Najlepszym przykładem drugiej zalety, jest ustawianie ostrzegania dla fotoradarów stacjonarnych. Ustawiając na drzewie w kategorii głównej, mamy jednocześnie ustawione wszystkie podgrupy (podziały na prędkości). Robiąc to samo bez drzewa, będziesz musiał dla każdej prędkości (i nie tylko) ustawiać parametry z osobna.
-
ktos moze potwierdzic blad wyswiatlania poprawnych nazw ulic, oraz nazwy miejscowosci "WŁODAWA" ?
(http://img710.imageshack.us/img710/7337/55719999.png)
-
ktos moze potwierdzic blad wyswiatlania poprawnych nazw ulic, oraz nazwy miejscowosci "WŁODAWA" ?
Potwierdzam. U mnie też wyświetla źle.
-
Nie potwierdzam. U mnie jest poprawnie ale... przy okazji znalałem błąd w ulicy "Tyśiąclecia Państwa Polskiego".
-
ktos moze potwierdzic blad wyswiatlania poprawnych nazw ulic, oraz nazwy miejscowosci "WŁODAWA" ?
Nie potwierdzam, jakie urządzenie i jak ustawiony język w ustawieniach urządzenia.
-
Co widzę! Większość się wypowiada pozytywnie o wersji 6.1 beta, więc chciałem ją dziś przetestować. Niestety serwery Automapy mają Święta :( (Problem loading page...)
Pozostaje czekać aż ktoś to naprawi.
Pozdrawiam.
-
......... Niestety serwery Automapy mają Święta :( (Problem loading page...)
Pozostaje czekać aż ktoś to naprawi.......
Pobrałem (kontrolnie) bez problemów, z max. prędkością mojego łącza.
-
a mi sie wydaje ze w AM 6.1 teraz trasa szybka szybka wyglada bardziej jak optymalna Trasa szybka Ruda Śląska ul Kłodnicka - Chebna woj pokarpackie do Wieliczki jest ok potem prowadxi droga gorszej kategorii zamiast porowadzic na Tarnow Pilzno i Krosno A przelaczajac na optymalna prowadzi jak szybka :) tak jak powinna
Trasa szybka Ruda Ślaska Kłodnicka - Nakło nad Notecia prowadzi tez po takich drogach ze szkoda gadac A powinno byc na Łodz Torun Bydgoszcz
Przy innych miejscowosciach tez tak zauwazylem Trasa szybka stala sie malo szybka a bardziej optymalna
-
Mi prowadzi przez Łódź, Toruń i Bydgoszcz.
Ooo!, jaki piękny kalendarzyk w menu wyboru daty i godziny wyjazdu :ok: :O
-
a to dlaczego mi prowadzi inaczej
Napisane: Grudzień 26, 2009, 10:26:29
przy innych miejscowosciach rownie bezsensowne wyznaczanie tras szybkich bardziej zblizone do optymalnych Trafic wylaczony Profil predkosci tez wylaczony
-
Nie wiem, może masz ustawiony wyjazd na godzinę 14:00 i trafiasz w Łodzi na niemiłosierne korki, w których musisz odstać 2 godziny. Dlatego prowadzi Cię inaczej, bo traffic zadziałał.
-
Do celu prowadzi jedyna droga polna utwardzona. Wjazd do niej jest z drogi lokalnej asfaltowej, a ta bierze początek od drogi powiatowej łączącej dwie gminy (siedziby UG). Przy ustawionej trasie optymalnej wszystko jest ok. Ustawiłem trasę szybką i mapa zwariowała. Chciała mnie poprowadzić dalej drogą powiatową, tylko nie wiem dokąd. Po wjechaniu na drogę lokalną, stale powtarzała zawróć w lewo, nawet na drodze polnejszerokości 3m. Przy powtórzeniu trasy, poprowadziła mnie prawidłowo na drogę lokalną, ale na polnej kazała zawracać - też bez sensu. http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=152090.30 (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=152090.30)
Beta poprowadziła, jak po sznurku :)
-
mam normalna godz na teraz i wyznacza tak kiepsko w 6.1
Napisane: Grudzień 26, 2009, 10:40:56
z zalaczonym traficiem jest jak trzeba a powinno na odwrot
-
Na teraz mi wyznacza przez Łódź, Toruń, Bydgoszcz.
-
a trasa ruda slaska kłodnicka - chlebna woj podkarpackie
Napisane: Grudzień 26, 2009, 10:45:19
zadnej trasy nie wyznacza mi logicznie jako szybka Robie format karty i sciagam od nowa 6.1
-
Faktycznie z trasą szybką przy wyłączonym trafiku jest coś nie tak :S ale z trafikiem jest :ok:
-
no wlasnie cos jest nie tak z traficiem i trasa szybka pomieszane
-
Trafiku bym do tego raczej nie mieszał, dodanie punktu via poprawia trasę i skraca czas przejazdu,
(w Twoim przykładzie np.via Pilzno) więc to raczej coś z samym algrytmem szybkiej bez trafiku.
-
no moziwe zglosilem juz do supportu
-
Proponuję sprawdzić, jak v.6.1 wykorzystuje obwodnice.
Jadąc z Poznania do Koszalina (DK11), nie udało mi się ustawić wariantu, by Piłę pokonać obwodnicą. Nawet "Szybka" prowadzi przez centrum Piły. Dziwne jest to, że jeżeli na już wyznaczonej trasie dołożymy kilka kilometrów przed, lub za Piłą (ale poza obwodnicą) punkt "Przez", to algorytm zaczyna korzystać z obwodnicy.
-
trzeba wszystko zglaszac do supportu zeby poprawili
-
U mnie działa lepiej przełamywanie blokad. Wcześniej pojawiały się dziwne komunikaty, że trasa jest poza obszarem mapy itp ;)
-
Jadąc z Poznania do Koszalina (DK11), nie udało mi się ustawić wariantu, by Piłę pokonać obwodnicą. Nawet "Szybka" prowadzi przez centrum Piły. Dziwne jest to, że jeżeli na już wyznaczonej trasie dołożymy kilka kilometrów przed, lub za Piłą (ale poza obwodnicą) punkt "Przez", to algorytm zaczyna korzystać z obwodnicy.
Tylko "krótka" prowadzi mnie przez centrum Piły. Szybka i optymalna - obwodnicą.
-
Ostatnio mam okazję pojeździć po polskich drogach na dłuższych trasach. Z centrum polski do Gdańska. Na AM 5.5.3 jechało się tak jak powinno (tak jak mój instynkt i zdrowy rozsądek nakazywał pokrycie miał w AM ). Zainstalowałem wersję 6.0.0 i jeszcze nie było tak tragicznie. Trasa troszkę zmodyfikowana w stosunku do poprzedniej wersji 5.5.3, ale jak się domyślam trafik wymyślił te modyfikacje. Generalnie stosując się do tych wskazań można było tak jechać. No i teraz wersja beta. Rozumiem w jakim celu powstała i nie wymagam cudów. Niestety nie udało mi się wyznaczyć trasy do Gdańska po której bym mógł jechać w taką podróż. Dla uściślenia odległość w poprzednich wersjach wahała się w przedziale 429-434 km. Wynik był podobny dla trasy optymalnej i szybkiej. 98% trasy po drogach krajowych i autostradzie. Obecna wersja beta ( mimo to, że mieszkam blisko Łodzi ) prowadzi mnie przy trasie szybkiej w okolice Warszawy produkując kilometry w ilości prawie 500!!! Trasa ta w 30% prowadzi drogami lokalnymi i informuje mnie, że na miejscu będę w 5h33m !!!Trasa optymalna jest trochę łagodniejsza dla licznika i zostaje wytyczona na długości 464 km ale też w 40% drogami lokalnymi i wojewódzkimi. Czas przejazdu 6h10m. Ustawiałem różne pory wyjazdu i różne dni tygodnia. NIC Z TEGO. Dopiero po ustawieniu punktu przelotowego przez Toruń AM skierowała mnie na krajową jedynkę. W tym wypadku odległość wyniosła 430 km i czas podróży 6h43m co wygląda już bardziej realnie. Następna sprawa to zawieszanie GPS. Żadna mapa i żadna dotychczasowa wersja AM nie robiła takich numerów. Wersja 6.0.0 przy wyliczaniu takiej trasy pokazywała trochę dziwny stan ekranu co zostało poprawione w wersji beta 6.1.0 Niestety w momencie liczenia trasy dwa razy musiałem resetować nawigację.
Jeśli autorzy AM dalej będą szli w takim kierunku jak np. autorzy popularnego komunikatora GaduGadu ( przeładowanie bajerami kosztem funkcjonalności) to niestety Ja i zapewne wiele osób przesiądzie się na MapęMap lub podobne. Nie mam nic przeciwko funkcji trafic. Uważam, że każde dziecko rodzi się w bólach. Niestety niektóre dzieci wyrastają na łobuzów. Algorytmy jakimi obecnie kieruje się AM do wyliczania tras poszły w złą stronę. Ciągle można wyłączyć trafic a AM nadal kieruje "po krzakach, bagnach i rowach".
-
Z centrum polski do Gdańska.
A detalicznie, z którego centrum? Jeśli nie podajesz szczegółów, to trudno będzie odtworzyć/przeanalizować błąd.
-
Obecna wersja beta ( mimo to, że mieszkam blisko Łodzi ) prowadzi mnie przy trasie szybkiej w okolice Warszawy produkując kilometry w ilości prawie 500!!! Trasa ta w 30% prowadzi drogami lokalnymi i informuje mnie, że na miejscu będę w 5h33m !!!Trasa optymalna jest trochę łagodniejsza dla licznika i zostaje wytyczona na długości 464 km ale też w 40% drogami lokalnymi i wojewódzkimi. Czas przejazdu 6h10m.
Ale co tutaj kwestionujesz? To, że trasa szybka jest dłuższa od optymalnej? No bo taka ma być - ma prowadzić jak najszybciej, nie jak najkrócej.
Czy ten podany czas jest za krótki / za długi w stosunku do rzeczywistości czy jak?
Z doświadczenia z wracania z Kaszub do Warszawy jazda drogami lokalnymi bywa o wiele szybsza niż krajówkami z TIRami i fotoradarami.
-
Jadąc z Poznania do Koszalina (DK11), nie udało mi się ustawić wariantu, by Piłę pokonać obwodnicą. Nawet "Szybka" prowadzi przez centrum Piły. Dziwne jest to, że jeżeli na już wyznaczonej trasie dołożymy kilka kilometrów przed, lub za Piłą (ale poza obwodnicą) punkt "Przez", to algorytm zaczyna korzystać z obwodnicy.
Tylko "krótka" prowadzi mnie przez centrum Piły. Szybka i optymalna - obwodnicą.
Kierunek określiłem jednoznacznie - z Poznania do Koszalina, a nie odwrotnie. Przy odwrotnym kierunku, widzę, że korzysta z obwodnicy. Natomiast jadąc na północ i nie korzystając z punktów "Przez", przy każdym wariancie gna przez centrum Piły.
Dla Wątpiących:
start: Poznań, ul. Starołęcka 7
koniec: Koszalin, ul. Morska 17
-
A co Ci przyszło do głowy z tym kierunkiem? Rozpoznajemy tutaj litery... :grin:
-
A co Ci przyszło do głowy z tym kierunkiem? Rozpoznajemy tutaj litery... :grin:
Nie wiem, jak to możliwe, że u Ciebie korzysta z obwodnicy Piły, a u mnie nie. Wyznaczając trasę na północ przy wyłączonym Trafficu, w żadnym wariancie nie chce mi wyznaczyć przez obwodnicę Piły
-
A co Ci przyszło do głowy z tym kierunkiem? Rozpoznajemy tutaj litery... :grin:
Nie wiem, jak to możliwe, że u Ciebie korzysta z obwodnicy Piły, a u mnie nie. Wyznaczając trasę na północ przy wyłączonym Trafficu, w żadnym wariancie nie chce mi wyznaczyć przez obwodnicę Piły
U mnie AM 6.1 też nie wyznacza trasy Poznań-Koszalin przez obwodnicę Piły. Dzieje się tak zarówno przy trasie szybkiej, optymalnej, z trafficiem i bez. Sprawdziłem to na 2 urządzeniach: Asus A696 i Mio P-560.
-
U mnie jest tak samo jak u Bilunii.
W stronę Koszalina nie korzysta z obwodnicy, w drugą stronę jest ok.
-
Dzisiaj zostałem zaskoczony wyznaczaniem trasy, wszystkie rodzaje są zbliżone i wyznaczone jak nigdy nie były w poprzednich wersjach, zawsze prowadziła Piłsudskiego a teraz pcha na Wrocławską czyli na około. A powinno być jak w MapieMap
-
Tu jest jakiś problem z unikaniem zawracania, bo wyznaczenie trasy do CH i jej odwrócenie działa prawidłowo. Niestety nawet ustawienie unikania zawracania na 0km nie daje efektu.
-
Niektórzy mówią, że leżącego się nie kopie. Ale jak ktoś dał nam babola pod choinkę, to chyba można zrobić wyjątek :evil:
Obwodnice i nie tylko.
Proszę sobie wyznaczyć trasę:
Start: Poznań, ul. Starołęcka 7
Koniec: m.Słupowo (na drodze 243. na wschód od Mroczy).
To, że na optymalnej prowadzi przez centrum Wągrowca, to jeszcze "pikuś".
Proszę zobaczyć, jakie psikusy wyczynia między Kcynią, a Nakłem n.Notecią. :shock: Dlaczego nie prowadzi drogą 241, tylko robi kiwkę na Szubin ? :shock:
Oba suwaki dla optymalnej, w środkowym położeniu.
Rozumiem, że dodając w ten sposób 18 km, AM serwuje nam Trasę Krajobrazową (to dla pijarowców AM).
:wink:
-
Dzisiaj zostałem zaskoczony wyznaczaniem trasy, wszystkie rodzaje są zbliżone i wyznaczone jak nigdy nie były w poprzednich wersjach, zawsze prowadziła Piłsudskiego a teraz pcha na Wrocławską czyli na około. A powinno być jak w MapieMap
Prawdopodobnie przyczyną jest zakaz skrętu w lewo z Marsa na Piłsudskiego, który został dołożony w tej wersji mapy.
Wydłuża on drogę powrotną o 500m i pewnie z tego powodu trasa powrotna jest inna.
Pytanie, czy ten zakaz jest w rzeczwistości i MM go nie uwzględnia, czy edytorowi mapy z AM zakaz się przywidział.
-
dzis jechalem nowo otwartym wezlem sosnica i AM tez go nie odzwierciedla zbyt dokladnie Zjazd z A4 na na DK44 troszke sie rozni
A z DK44 na A4 to jeszcze gorzej Inaczej mowi navi a inaczej pokazuja znaki na drodze Do poprawki Fajnie ze jest ale malo dokladny
-
Z Marsa w Pilsudskiego w lewo nie ma zakazu. poprzednie wersje prawidłowo prowadziły.
-
Macie w ogóle jakieś zablokowane odcinki w 6.1b? U mnie (te co sprawdziłem) wszystkie są odblokowane.
-
Czy COS dziala poprawnie w tej wersji??
pewnie sama nazwa, hihihi :mrgreen:
-
Macie w ogóle jakieś zablokowane odcinki w 6.1b? U mnie (te co sprawdziłem) wszystkie są odblokowane.
Są (np. wokół rynku we Wrocku), ale znacznej części brak.
-
Smutne. W poprzednich wersjach przynajmniej mapa była dobra.
Czyli dzisiaj do domu wracam przez ogródki działkowe i park :grin:
-
Czyli dzisiaj do domu wracam przez ogródki działkowe i park :grin:
Nawigacja na miare XXI wieku.
sorry ale jakos jestem na NIE tej wersji po moich porazkach. Powrocilem do 5.5.3 i jakos jest....prosciej.
-
Macie w ogóle jakieś zablokowane odcinki w 6.1b? U mnie (te co sprawdziłem) wszystkie są odblokowane.
Nie rozumiem. Ja mam ich bardzo dużo.
Napisane: Grudzień 28, 2009, 20:01:03
Czy COS dziala poprawnie w tej wersji??
pewnie sama nazwa, hihihi :mrgreen:
Ja nie narzekam. W porównaniu do poprzedniej (6.0.0) skończyły się problemy z niestabilnością.
-
Rgr, pamiętaj że to tylko beta.
Nie rozumiem. Ja mam ich bardzo dużo.
Spójrz na niedostępne dla samochodów rynki w Krakowie albo Katowicach, a stanie sie jasność.
-
Smutne. W poprzednich wersjach przynajmniej mapa była dobra.
Czyli dzisiaj do domu wracam przez ogródki działkowe i park :grin:
Mógłbyś jakieś konkrety?
Napisane: Grudzień 28, 2009, 20:05:18
Spójrz na niedostępne dla samochodów rynki w Krakowie albo Katowicach, a stanie sie jasność.
Aaa, widzę :shock: Ciekawe dlaczego tam? W moich rejonach jest :ok:
-
Macie w ogóle jakieś zablokowane odcinki w 6.1b? U mnie (te co sprawdziłem) wszystkie są odblokowane.
Nie rozumiem. Ja mam ich bardzo dużo.
We Wrocławiu zniknęła znakomita większość.
Napisane: Grudzień 28, 2009, 20:01:03
Czy COS dziala poprawnie w tej wersji??
pewnie sama nazwa, hihihi :mrgreen:
Ja nie narzekam. W porównaniu do poprzedniej (6.0.0) skończyły się problemy z niestabilnością.
Chyba żartujesz. Podawałem przed chwilą moją trasę.
-
Podawałem przed chwilą moją trasę.
Takie błedy nie zniknęły całkowicie, ale jest o wiele lepiej niż było w 6.0.
-
Chyba żartujesz. Podawałem przed chwilą moją trasę.
Nie żartuję, u mnie wyznacza Twoją trasę bez problemu :ok:
-
Chyba żartujesz. Podawałem przed chwilą moją trasę.
Nie żartuję, u mnie wyznacza Twoją trasę bez problemu :ok:
Wiem, wiem. U mnie nie wyznacza optymalnej, u innego szybkiej, a u Ciebie - pieszej. Jest bosko :grin:
Z pozytywów - nanieśli chyba 99% moich poprawek (część "po swojemu") i dali 12 m-cy abo ;p.
-
Pieszej nie używam :P
Ale jest za to dużo stabilniej, mniej również problemów z wyznaczaniem tras z miejsc prowadzących z/do zablokowanych odcinków.
Fakt, że dziwne coś te zdjęte blokady w Krakowie, Katowicach, Wrocławiu. W Toruniu są prawidłowe.
Napisane: Grudzień 28, 2009, 20:20:55
Gdańsk też bez blokad :-|
-
Jak dla mnie to stabilność AM6.1 jest na poziomie 6.0 - zwiechy i błędy braku pamięci (przy włączonym AM Traffic) mam permanentne, i to na stockowym romie 6.5 dla HTC Diamond 2. Zgłaszam to do supportu, ale zero odzewu na 4 maile. Zauważyłem, że jak aktywuje NET CF3.5 w rejestrze systemu, to nawet sobie mogę trochę ponawigować. Zwis mam wtedy średnio co 20 minut.
Jak na program komercyjny za który płaci się niemało, to wersja 6.x to jakaś żenada. Oczywiście wersja 5.5.3 działa bez najmniejszego zająknięcia - ale nie po to się przedłuża subskrypcję, żeby używać starej wersji ze starymi mapami.
pozdrawiam
Mario
-
Może kiedyś doczekamy się możliwości używania nowych map, na starym, ale żwawym programie. :worried:
Co z tego, że wprowadzają wodotryski, skoro woda nie dochodzi. :(
Kategoryzacja dróg w dalszym ciągu woła o pomstę do nieba, obwodnice w jednym kierunku działają, w drugim nie, początki i końcówki tras długich, to nadal koszmar, ....
Ale szampan gotowy na kolejne wersje .... :proud:
-
Jak dla mnie to stabilność AM6.1 jest na poziomie 6.0 - zwiechy i błędy braku pamięci..............
A u mnie 6.1 nie zaliczyła ani jednej zwiechy :ok: za to 6.0 zawsze po paru przeliczeniach trasy . Wg mnie jest duuuużo lepiej
-
Jak dla mnie to stabilność AM6.1 jest na poziomie 6.0 - zwiechy i błędy braku pamięci..............
A u mnie 6.1 nie zaliczyła ani jednej zwiechy :ok: za to 6.0 zawsze po paru przeliczeniach trasy . Wg mnie jest duuuużo lepiej
A mi dzisiaj 2 razy na 15km odcinku :(
Cała problem z "brakiem pamięci" zaczęła się u mnie od wersji AM6.0RS1, wcześniej ten problem nie występował. Wystarczy zobaczyć changelog i sprawdzić co spieprzyli. IMO , o ile dobrze pamiętam, zwiększono wtedy, między innymi, ilość danych odbieranych/wysyłanych w ramach AMTraffic. Ale problem może tkwić gdzie indziej... tak sobie gdybam, bo na razie nic innego mi nie pozostaje.
pozdrawiam
Mario
-
A jak wyłączysz traffic online też masz zwisy?
-
A jak wyłączysz traffic online też masz zwisy?
Zostawiłem zaptaszkowane "Wymieniaj dane z serwerem" i "Wymieniaj dane tylko przez PC" i sprawdzę w drodze z pracy czy coś pomogło.
-
Ja wczoraj z beta zrobiłem ponad 400 km i żadnych problemów nie miałem. Znalazłem małe niedoróbki w moich okolicach, które będę zgłaszał. Jak na razie dla mnie jest OK.
Pozdrawiam
-
A ja napiszę trochę z innej beczki, tylko o mapie.
Tylu zmian, poprawek, uzupełnień, ile znalazłem przez ostatnie dni, to jeszcze w AM nie widziałem.
To chyba jest najsolidniejsza aktualizacja map od kilku lat. :ok:
-
Z tego co czytam w tym wątku to nie pozostaje nic innego jak namalować duży transparent z napisem "chcemy nowych map w wersji 5.5.3" i stanąć przed siedzibą Aquart (ul. Lucka 20/1201, Warszawa)
-
Z tego co czytam w tym wątku to nie pozostaje nic innego jak namalować duży transparent z napisem "chcemy nowych map w wersji 5.5.3" i stanąć przed siedzibą Aquart (ul. Lucka 20/1201, Warszawa)
Dokładnie. I zamiast wodotrysków typu trafic jeszcze więcej dokładnych map. :)
piona
-
A jak wyłączysz traffic online też masz zwisy?
Zostawiłem zaptaszkowane "Wymieniaj dane z serwerem" i "Wymieniaj dane tylko przez PC" i sprawdzę w drodze z pracy czy coś pomogło.
Po wyłączeniu Traffic Online, chociaż zostawiłem zbieranie danych, powrót z pracy - dwie trasy:5km i 11km - odbył się bez zwisów i błędów pamięci. Mam nadzieję, że to pomoże i będę mógł używać tej wersji - chociaż szkoda, że bez danych online.
pozdrawiam
Mario
Napisane: Grudzień 29, 2009, 20:50:43
Ja wczoraj z beta zrobiłem ponad 400 km i żadnych problemów nie miałem. Znalazłem małe niedoróbki w moich okolicach, które będę zgłaszał. Jak na razie dla mnie jest OK.
Pozdrawiam
Z włączonym Trafficem Online? Na jakim sprzęcie i OS?
pozdrawiam
Mario
-
Z tego co czytam w tym wątku to nie pozostaje nic innego jak namalować duży transparent z napisem "chcemy nowych map w wersji 5.5.3" i stanąć przed siedzibą Aquart (ul. Lucka 20/1201, Warszawa)
Dokładnie. I zamiast wodotrysków typu trafic jeszcze więcej dokładnych map. :)
piona
:ok:
Jestem za!
Każdy powinien mieć możliwość wyboru przy aktualizacji:
1- program + mapa
2- mapa
Na dzień dzisiejszy, chyba niewielu by zrezygnowało z v.5.5.3, gdyby można do niego załadować nową mapę.
Traffica już chyba większość ma dosyć, a ograniczenia prędkości - "bezpieczniej" jest obserwować na znakach. Na asystenta pasa ruchu, zapewne długo przyjdzie poczekać.
Dość mam też bawienia się po każdej aktualizacji w zmianę kolorków w pilocie, czy interfejsie, dostosowywanie położenia poszczególnych przycisków ekranowych do własnych upodobań. Chyba wszystkim by wyszło na zdrowie, gdyby twórcza energia została skierowana na aktualizację map, a w tym m.in. na zdecydowaną poprawę kierunkowości i kategoryzacji dróg, byśmy nie musieli jeździć alejkami parkowymi, deptakami, czy w końcu wertepami, które awansem, ktoś pokrył asfaltem. :worried:
Pomarzyć - piękna rzecz. :wink:
Prośba
Proszę o sprawdzenie, jak działa ostrzeganie dla punktu:
Fotoradar stacjonarny 60 km/h (z wbudowanej bazy)
DK-11, m. Żabikowo, k.Środy Wlkp
Kierunek jazdy na południe
Próbowałem różnych opcji ostrzegania i za każdym razem ostrzeganie działa dopiero w momencie mijania tego fotoradaru (mam ustawione m.in. 1000m, przy v>30, po 60 m z obu stron oraz ostrzeganie po obu stronach).
Nadmieniam, że dla innych punktów wszystko jest OK.
Po zmianie kierunku jazdy na pólnocny, ostrzeganie w tym punkcie działa prawidłowo.
To jakieś jaja ?
-
Też jestem za możliwością wyboru przy aktualizacji:
1- program + mapa
2- mapa
Wśród moich znajomych większość też wolała by aktualizować tylko mapy
-
Prośba
Proszę o sprawdzenie, jak działa ostrzeganie dla punktu:
Fotoradar stacjonarny 60 km/h (z wbudowanej bazy)
DK-11, m. Żabikowo, k.Środy Wlkp
Kierunek jazdy na południe
Próbowałem różnych opcji ostrzegania i za każdym razem ostrzeganie działa dopiero w momencie mijania tego fotoradaru (mam ustawione m.in. 1000m, przy v>30, po 60 m z obu stron oraz ostrzeganie po obu stronach).
Nadmieniam, że dla innych punktów wszystko jest OK.
Po zmianie kierunku jazdy na pólnocny, ostrzeganie w tym punkcie działa prawidłowo.
To jakieś jaja ?
Jadąd DK-11 w obie strony wykrywa ten fotoradar z odległości 500m. Jadąc od strony wioski Żabikowo, wykrywa fotoradar dopiero po wjechaniu na DK-11 z drogi gruntowej i przejechaniu DK jakieś 10 metrów, czyli jakieś 90m przed.
pozdrawiam
Mario
Pytanie czy AM powinna wykrywać fotoradar wcześniej w takim przypadku czy nie?
-
Ustawiłem początek trasy 2 km przed tym fotoradarem, a koniec trasy 2 km za fotoradarem. Oba punkty na DK-11.
Ostrzeganie z odl. 1000 m, powyżrj V 30 km/h, po obu stronach 60 m, powtarzanie co 12 sek.
Jadąc na północ jest OK. Natomiast jadąc na południe, sygnalizuje dopiero w chwili mijania tego fotoradaru.
Dziwne, bo dla wszystkich innych fotopstryków, ostrzeganie działa OK.
-
Kierunek jazdy na południe
...
Po zmianie kierunku jazdy na pólnocny, ostrzeganie w tym punkcie działa prawidłowo.
To jakieś jaja ?
Z tymi kierunkami chyba tak, DK 11 biegnie tam niemal dokładnie na linii wschód-zachód :P
Rzeczywiście, przy włączonym ostrzeganiu 'przy trasie' w kierunku na wschód ostrzegnie włącza się dopiero
na kilkadziesiąt metrów przed radarem. Przy ostrzeganiu 'w kierunku jazdy' działa prawidłowo.
Na miplo ten fotoradar jest chyba odrobinę przesunięty i z nim problemu już nie ma.
Poza tym ten radar jest ustawiony w kierunku na Poznań, więc problem w tym miejscu jest tylko teoretyczny,
bo akurat w tę stronę ostrzeganie działa prawidłowo.
-
Kierunek jazdy na południe
...
Po zmianie kierunku jazdy na pólnocny, ostrzeganie w tym punkcie działa prawidłowo.
To jakieś jaja ?
Z tymi kierunkami chyba tak, DK 11 biegnie tam niemal dokładnie na linii wschód-zachód :P
Cieszę się, że sprawiłem Ci frajdę.
Ja właściwości tego punktu odkryłem na żywym organiźmie, jadąc 400 km, więc dla mnie był to kierunek pn-poł.
A że później do testu wybrałem krótki fragmencik, ..... Dla mnie ważniejsze jest meritum problemu. Ciebie jak widzę "rajcują" inne rzeczy.
Co do różnicy pomiędzy położeniem tego punktu wg. AM 6.1, a Miplo, to podobno to ta sama baza.
Tylko jak załadowałem bazę z Miplo, to ten punkt działa OK (ostrzeganie dla tego punktu - dla jasności :P). Jak przełączyłem na wbudowaną w AM bazę, to działa jak opisałem wcześniej.
Miłej zabawy i więcej udanych języczków.
Widać, że niektórym wystarczy, że po wyłączeniu kilku flagowych funkcji, program się nie zawiesza, a urządzenie, które go obsługuje - nie wyłącza. Wolał bym w tym miejscu więcej merytorycznej dyskusji, niż kąśliwych drwin. A może na forum mile widziani są tylko klakierzy :wink:
Więc zdecydujmy się - testujemy, czy klaszczemy ???
-
Wiesz fajny masz avatar, pasuje do Twojego charakteru.
Jednak to bezustanne obszczekiwanie już na tyle mnie znudziło, że przestaję przeglądać Twoje posty.
Wyszukiwanie wśród tego warkotu nielicznych zdań, w których przemawiasz ludzkom głosem jest zbyt nużące.
-
A ja powiem jedno :) O ile niedokladnosci mapy moge jakos przebolec bo nie ma idealnych map, caly czas idzie to do przodu i to chyba najlepiej ze wszystkich programow. Jednak nie moge przebolec dziadowsko zrobionego programu ktory dziala wolno, ma tendencje do losowego wywalania sie itd.
Punkty z Mimplo to najwieksza tragedia bo jesli bedzie mial zle polozenie to bede musial az sie kogos zapytac :) Zreszta do nieznanych miejsc oznaczonych w POI jade tak czesto ze stanie sie to ogromnym problemem...
Ja mam taka nadzieje ze kiedys te POI przestana dzialac, ludzie zaplaca kilka razy i naucza sie jezdzic z glowa - a nie zwalac wszystko lacznie z ograniczeniami predkosci na Navi... niedlugo zreszta i tak nastawiaja tyle skrzynek na fotoradary ze bedzie trzeba to wylaczyc bo czlowiek dostanie swira (zreszta i teraz juz nie wiele brakuje na niektorych odcinkach)...
-
Wiesz fajny masz avatar, pasuje do Twojego charakteru.
Dzięki za komplement. Mopsy, to rzeczywiście sympatyczne stworzenia
Jednak to bezustanne obszczekiwanie już na tyle mnie znudziło ...
... i zapewniam, że nikogo nie obszczekują. No chyba, że ktoś się mocno o to postara.
-
A mnie AM zadziwiła swoim routingiem :)
Jadąc w Warszawie ulicą Wioślarską (Wisłostradą) z Mokotowa w kierunku Starego Miasta, AM pod Mostem Poniatowskiego zamiast prowadzić dalej prosto kieruje na rondo (które jest pod mostem), aby po 10 metrach zjechać z tego ronda.
IMO manewr wysoce nielogiczny i niebezpieczny.
(http://www.owczarek.pl/a/AMbug30122009.jpg)
pozdrawiam
Mario
P.S. Zgłoszone do supportu
-
Hmm, ciekawy przypadek, ta trasa w ciągu dnia prowadzi rondem, a nocą prosto po E77.
Wg danych mapy trasa przez rondo jest o 15 metrów krótsza :ohreally:
a z danych fraffic wynika, że w ciągu dnia czas przejazdu przez rondo (po odjęciu czasu manewrów)
jest krótszy o kilka sekund niż prosto drogą E77.
Jeśli więc algorytm do kalkulacji trasy używa tylko danych z czasu przejazdu odcinków,
a nie dodaje czasu manewrów, to z ponktu widzenia algorytmu wynik (trasa) jest prawidłowa.
Ale pomijanie czasu manewrów, które w tym przypadku są dłuższe od samego czasu przejazdu tego odcinka
to zdecydowanie błąd, czy zbytnie uproszczenie algorytmu, czego efekty widać na powyższym screenie.
-
Bo tam się tak jeździ.
W dzień gdy wszyscy stoją w korku, lepiej jechać tym łącznikiem bo jest mniejsze obciążenie i szybciej. No chyba że się trafi kogoś z lewej to wtedy trzeba się zatrzymać i przepuścić. W przeciwną stronę jest podobny wymyk.
To powinna być trasa "cwaniak" ;)
-
Bo tam się tak jeździ.
W dzień gdy wszyscy stoją w korku, lepiej jechać tym łącznikiem bo jest mniejsze obciążenie i szybciej. No chyba że się trafi kogoś z lewej to wtedy trzeba się zatrzymać i przepuścić. W przeciwną stronę jest podobny wymyk.
To powinna być trasa "cwaniak" ;)
Może AM uzyskała samoświadomość i kombinuje ? :) jak Skynet... :)
-
Na stronie Automapy w zakładce Aktualna wersja pojawiła się Polska 6.1.0 (0912). Rozumiem że to nie jest beta?
-
Ciekawe, że tylko mapa Polski jest. EU po staremu.
-
Ciekawe, że tylko mapa Polski jest. EU po staremu.
Plik mapy Europe 6.1.0 w wersji 0912 zostanie udostępniony w ciągu najbliższych dni.
Przepraszamy za opóźnienie wynikające z przyczyn technicznych.
Plik AutoMapa Europe 6.1.0 będzie miał systemową datę publikcji 28.12.2009 tak aby opóźnienie nie wpływało na możliwość pobrania i rejestracji mapy dla subskrypcji wygasających między 28.12.2009 a datą udostępnienia mapy Europy w wersji 0912