PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Betatesty => Wątek zaczęty przez: mobilex w Listopad 25, 2013, 14:24:34
-
http://w3.automapa.pl/?PEI=53169&lng=PL&cid=204021 (http://w3.automapa.pl/?PEI=53169&lng=PL&cid=204021)
Wersja 6.15 1310a zawiera mapy z wersji 1310a oraz następujące zmiany:
zwiększenie czułości działania LiveDrive!
możliwość włączenia/ wyłączenia płatności dróg dla pojazdów osobowych/ ciężarowych przez LiveDrive! (dotyczy zarówno opłat autostradowych jak i poboru opłat przez system viaTOLL)
możliwość permanentnego ręcznego zablokowania odcinka drogi odblokowywanego przez LiveDrive!
wizualizacja wjazdu na droge o wyższej kategorii
zmiana sposobu wizualizacji ostrzegania o POI
usprawnione ostrzeganie o POI znajdujących się po lewej stronie
przyspieszenie działania punktów ulubionych
przyciąganie wybieranego na ekranie punktu do trasy uwzględnia skalę widoku
poprawki komunikatów nawigacyjnych i wykrywania zakrętów
podsumowanie długości i czasu przejazdu drogami płatnymi w informacjach o trasie
dodane ignorowanie segmentów z blokadami fizycznymi dla pojazdów bez ustawionej flagi ignorowania blokad fizycznych
dla starszych urządzeń, z małą ilością pamięci przyspieszono wyznaczanie tras kosztem ich jakości
poprawki związane z synchronizacją z Miplo
poprawki i dostosowania dla urządzeń: BP NY 830, CRUSER Sigma A50, Clarion NX502E, AudioMedia AMG 5.0 SL, Prestigio 5800, GMS PRESTIGE
-
dla starszych urządzeń, z małą ilością pamięci przyspieszono wyznaczanie tras kosztem ich jakości
Cud, masz słabsze urządzenie, dostajesz gorsze trasy. Nie mówiąc o tak lubianym tutaj porównywaniem tego, co AM zaproponuje.
Mam nadzieję, że to da się chociaż w(y)łączyć.
Pozdrawiam,
Ł.O.
-
Ostrzeganie o POI to jakaś pomyłka.
-
Pokażcie zrzuty :)
-
wizualizacja wjazdu na droge o wyższej kategorii
To również jakiś żart w obecnej formie :O :O :O
Pomysł fajny, ale wizualizacja tragiczna :-|
Połączone: Listopad 25, 2013, 18:51:48
Pokażcie zrzuty :)
Same pomysły fajne, tylko niech popracują nad wyglądem.
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/76604899/Navi/201311/11.gif)
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/76604899/Navi/201311/12.gif)
-
A zmian na androida jak nie było tak nie ma. Za kwartał wystawią kolejną poprawkę, która tylko dostosuje bieżącego gniota do nowej wersji androida, żeby ta zabawka w ogóle się uruchomiła i problem na kolejny kwartał z głowy. Wersje iAM oraz aAM to ganianie własnego ogona i nic poza tym. Pozdrawiam Tr.
-
Zrobilem aktualizacje na 6.14a. Proba wyznaczenia trasy okolo np 700km i komunikat o tresci: "Nie mozna pobrac danych hubnet".
-
Jakaś konkretna czy dowolna? Też robiłem nakładkę, spróbowałem ze 20 tras od 500 do 2kkm i nic nie wyskoczyło.
-
Tą wizualizację wjazdu na droge o wyższej kategorii można nawet przeoczyć :mrgreen:
A to ostrzeganie nie jest takie ostatnie.
Przydałyby się ikonki o lepszej rozdzielczości.
(http://www.imagic.pl/files/3671/NAVI/AM%20nowe.gif)
Tylko to ID jest moim zdaniem niepotrzebne :(
-
Jakaś konkretna czy dowolna? Też robiłem nakładkę, spróbowałem ze 20 tras od 500 do 2kkm i nic nie wyskoczyło.
Kazda dowolna. Za rada supportu celowo wymusilem rejestracje mapy bo podczas aktualizacji programu AM w ogole o to nie pyta. I niestety nadal ten sam komunikat. Widze ze czysta instalacja jest nieunikniona bo cos sie krzaczy pomiedzy tymi wersjami.
Edit: Przeinstalowanie mapy rozwiazuje problem. Tylko co po skoro nic sie nie zmienilo ? Chyba ze sie myle.
-
Do wersji beta są dostępne nowe dane SR - datowane na 19.11.2013
-
O co chodzi z tym całym informowaniem o kategorii drogi?
Kategoria drogi określa, czy jest to droga krajowa, wojewódzka, powiatowa, czy gminna. Czy naprawdę właściciel drogi ma jakikolwiek wpływ na jazdę?
-
O to, że kogoś poniosła fantazja. Droga wyższej kategorii z reguły jest drogą z pierwszenstwem,
więc przy każdym wjeździe na drogę wyższej kategorii niż ta, którą właśnie się poruszasz,
przy ikonie manewru na pilocie zobaczysz mikroikonę znaku 'ustąp pierwszeństwa'.
Mapy nie zawierają rzeczywistych danych o pierwszeństwach na skrzyżowaniach,
więc nie będzie to wizualizacja tego znaku w terenie, a jedynie takie
'ostrzeżenie o podwyższonym ryzyku (prawdopodobieństwie)
wjazdu na drogę z pierwszeństwem przejazdu'.
-
Dla mnie to pokrętna logika i nie wiem kompletnie czemu ma służyć.
Czy są ludzie, którzy nie mają 100% pewności kto ma pierwszeństwo bez patrzenia na nawigację? Jeśli tak, to strach wyjechać na drogę :wink:
Mamy już ostrzeżenie o przejeździe kolejowym, ostrzeżenie o sygnalizacji, ostrzeżenie o dopuszczalnej prędkości (bardzo często błędne nawet na drogach krajowych), ostrzeżenie o mieliznach :E, a teraz ostrzeżenie o (możliwej :E) drodze z pierwszeństwem.
Na pewno program od tego przyśpiesza i działa coraz płynniej, a nam żyje się lepiej. Wszystkim!
-
Ostrzegam przed pobieraniem najnowszych danych SR ponieważ powodują błąd uniemożliwiający wyliczanie tras.
-
Potwierdzam.
Również nie można wyznaczyć trasy z pobranego pliku *.atm z Targeo. Wyświetlany jest komunikat "Nie można pobrać danych hubnet".
Tak, jak pisałeś, trzeba przeinstalować program przywracający hubnet..
-
Ostrzegam przed pobieraniem najnowszych danych SR ponieważ powodują błąd uniemożliwiający wyliczanie tras.
U mnie działa z nowymi danymi.
-
Niezle jaja jakies sa z tą wersją w takim ukladzie. Dolek a wyznaczales np trasy powyzej 800km po Polsce ?
-
Nie, akurat dzisiaj tylko kilkudziesięcio kilometrowe po Warszawie i okolicach. Ale jutro może przetestuje dłuższe.
-
Ostrzegam przed pobieraniem najnowszych danych SR ponieważ powodują błąd uniemożliwiający wyliczanie tras.
Potwierdzam i uściślam, to bląd pliku hubnet, który uniemożliwia wyliczanie długich tras (>100km).
-
dla starszych urządzeń, z małą ilością pamięci przyspieszono wyznaczanie tras kosztem ich jakości
Cud, masz słabsze urządzenie, dostajesz gorsze trasy. Nie mówiąc o tak lubianym tutaj porównywaniem tego, co AM zaproponuje.
Mam nadzieję, że to da się chociaż w(y)łączyć.
Pozdrawiam,
Ł.O.
Nieeee! :]
Ja też uważam, że ta funkcja powinna być jako opcja wyboru użytkownika a nie na stałe ustawiona przez programistów. (Pamiętam jeszcze w starych wersjach Automapy w opcjach przesuwany pasek wyboru wyznaczania dokładności trasy kosztem szybkości - dlaczego już go nie ma ? :().
Mam stary sprzęt, ale uważam, że jestem w stanie poświęcić przed podróżą 5, 10 a może nawet 15 sekund więcej, ale mieć pewność, że trasa jest wyznaczona zgodnie z moimi ustawieniami. :-?
Na co mi nawigacja, która wyznacza słabej jakości trasę. Równie dobrze, mogę podróżować okrężną trasą lub korzystać z drogowskazów na drodze. :-|
To nie na tym polega.
Nawigacja powinna mi wyznaczyć trasę taką, jaką oczekuję - wysokiej jakości.
-
Odpowiedz supportu odnosnie bledu danych hubnet:
"Witam,
Obecnie AM Center przeznaczony jest dla użytkowników oficjalnej wersji 6.14. Po oficjalnej publikacji wersji 6.15, na serwerze umieścimy odpowiednie, kompatybilne dane SmartRoutes".
-
Witam
Tak wygląda z ptaszkiem "wyświetlaj informacje". Ikonka informująca o wyższej kategorii drogi zostanie zapewne zmieniona.
-
Ostrzeganie o POI to jakaś pomyłka.
Zgadzam się z Tym.
Dla mnie zmiana sposobu wizualizacji ostrzegania o POI jest w ogóle niepraktyczna. :-|
Nie działa modyfikacja wpisów w różnych plikach konfiguracyjnych Automapy np: POIAlertStayTimeout wydłużająca czas wyświetlania opisu POI czy też wpisy [WarningInfoCloudParams] by dopasować do ekranu czcionkę opisu, czy też zmiana ilości linijek opisu w iDescLines przez co dłuższe opisy POI mogą nie mieścić się na dolnej belce w jednym rzędzie.
-
Witam
Nie działa modyfikacja wpisów w różnych plikach konfiguracyjnych Automapy np: POIAlertStayTimeout wydłużająca czas wyświetlania opisu POI czy też wpisy [WarningInfoCloudParams] by dopasować do ekranu czcionkę opisu, czy też zmiana ilości linijek opisu w iDescLines przez co dłuższe opisy POI mogą nie mieścić się na dolnej belce w jednym rzędzie.
Wielkość czcionki na dolnej belce (komunikatu) masz określoną w tym wpisie "sFont=#fntNPI" więc nie ma problemu, wielkość określasz w pliku ".........skin.consts" zmiana widoczna na moich zrzutach (fntNPI=#PlsTahoma12:1 //*9:1 ) gdyż interfejsy dla słabiej widzacych , jak się nie mieści a koniecznie chcesz wiedzieć, to stukasz w belkę i masz cały opis. Możesz to sobie dowolnie modyfikować i zdefiniować inaczej np. od razu w pliku PRG, jest to istotne gdy nie chcesz zmieniać wielkości czcionki z nazwą ulicy, miasta itd. na dolnej belce.
Rozwiazanie dla osób majacych problem ze słuchem, bo tacy użytkownicy są również, rewelacyjne :ok:
Musisz postawić tylko "ptaszki". i przy jednym komunikacie głosowym masz widoczne ostrzeżenie do momentu minięcia POI. Natomiast jak stukniesz w górną belkę info na belce zniknie.
-
Witam.
Czy ktoś wie czy kolega DF przystosuje swoje skórki np. "DF Full Pilot" do nowej wersji AM? część zmian jest widocznych, ale niestety nie wszystkie.
Pzdr.
-
Musisz postawić tylko "ptaszki". i przy jednym komunikacie głosowym masz widoczne ostrzeżenie do momentu minięcia POI.
Jest różnica między zaznaczeniem "aż do minięcia" w ustawieniach ostrzeganie POI a wpisem "POIAlertStayTimeout"
Czas trwania opisu POI chcę wydłużyć do określonej długości czasu.
Wpis POIAlertStayTimeout określa dokładny czas wyświetlenia opisu POI w milisekundach
np: POIAlertStayTimeout =8000 - czas trwania dokładnie 8 sekund.
Nigdzie nie napisałem, że chce wydłużyć czas aż do minięcia punktu POI, bo w zależności od mojej prędkości z jaką się poruszam ten czas będzie zmienny (raz będzie to np: 8 sekund, innym razem 6, a gdy będę poruszać się szybciej będą to już tylko np: 4 sekundy).
Mnie interesuje stały czas, dokładnie (x) sekund, a potem ma zniknąć!
jak się nie mieści a koniecznie chcesz wiedzieć, to stukasz w belkę i masz cały opis.
Nie chcę w czasie jazdy w nic stukać.
Modyfikacje sekcji "fntNPI=" odnoszą się do całej dolnej belki zarówno teraz dla opisu POI jak i dla inormacji o aktualnym położeniu.
Chciałem tylko zwiększyć wyskakujący opis POI a nie na stałe całą dolną belkę!. Dolna belka z aktualną pozycją ma być bez zmian!.
Nie wspomnę, że teraz opis POI jest ucięty, nie mieści się cały na ekranie. Dzięki modyfikacji "iDescLines" wcześniej cały opis mieścił się na ekranie bez żadnego dodatkowego klikania.
Chodziło mi o takie coś.
(http://imageshack.com/a/img132/2056/nmvz.png)
czcionka alertu była lekko powiększona niezależnie od dolnej belki.
Cały długi opis mieścił się w powiększonym oknie, że nic nie było ucięte.
Wszystko pojawiało się samo automatycznie i nic nie trzeba było dodatkowo klikać w ekran a i czas wyświetlenia tego okna trwał dokładnie tyle sekund ile chciałem ( 9 sekund) :)
a teraz to wygląda beznadziejnie :O i nie mogę tego zmienić :(
(http://img199.imageshack.us/img199/448/x3p.bmp)
alert zasłania zarówno górną jak i dolną belkę.
mała nieczytelna czcionka i w dodatku obcięty opis.
a wszystko znika po 4 sekundach (standardowo POIAlertStayTimeout=4000)
-
a wszystko znika po 4 sekundach (standardowo POIAlertStayTimeout=4000)
To prawda tak znika, ale Kolego przecież to możesz zwiększyć do np. 8000 a wpis dla okna zmniejszyć z 15000 na 6000 i to działa, sprawdziłem w wolnej chwili.
Ale w belkę niestety musisz stuknąć aby zobaczyć.
Mnie martwi, że dla urządzeń starszych, dla szybkości działania (ja jej nie dostrzegam na mojej staruszce NOKII) obniżają jakość w wyznaczaniu tras :S
-
przecież to możesz zwiększyć do np. 8000....
W tym rzecz, że u mnie ta zmiana niczego wcześniej nie zmieniła - nadal opis znikał po 4 sekundach. :-?
O dziwo, zdeterminowany postanowiłem zainstalować "na czysto" ponownie jeszcze raz wersję beta i ponownie przetestować ten sam wpis.
Ku mojemu zaskoczeniu, tym razem zmiana ta zadziałała :O. Opis wyświetlił się tak długo, jak tego chciałem. Tyle, że co z tego, jak nie mogę tego opisu doczytać do końca bez kliknięcia w ekran.
Tak więc co do wpisu POIAlertStayTimeout to przyznaję że działa poprawnie :ok:. (musiał być jakiś błąd u mnie w poprzedniej beta instalacji) za co przepraszam
Ale w belkę niestety musisz stuknąć aby zobaczyć.
Wcześniej nie musiałem. Teraz nowa Automapa zmusza mnie każdorazowo do klikania w ekran, by doczytać dłuższe opisy, które nie mieszczą się na ekranie a to przecież zmniejszaja moje skupienie na prowadzeniu auta. Zamiast prowadzić auto mam się teraz bawić klikaniem w ekran?, tym bardziej, że jak kliknę na opis to widzę tylko ten opis POI na całym ekranie - cała reszta ekranu (cała mapa i pilot) jest całkowicie zasłonięta i nic poza opisem nie widać. W poprzedniej wersji opis nie zasłaniał mi całej mapy ani pilota na ekranie nawigacji.
(http://img21.imageshack.us/img21/2918/c2k3.png)
podejrzewam że jak dobrze pogrzebię w ustawieniach to znajdzie jeszcze możliwość zmiany rozmiaru czcionki (zwiększenie) tego opisu
wpis dla okna zmniejszyć z 15000 na 6000 i to działa
nie za bardzo rozumiem o który teraz wpis chodzi. Wielkość okna samego alertu POI zmieniałem w sekcji [WarningInfoCloudParams].
nie martwi, że dla urządzeń starszych, dla szybkości działania (ja jej nie dostrzegam na mojej staruszce NOKII) obniżają jakość w wyznaczaniu tras
O tym już pisałem wyżej w innym poście.
Tylko dlatego, że mam stary sprzęt, programiści zdecydowali sami, że dostanę trasę gorszej jakości. :mysli:
Dlaczego to nie jest opcja wyboru użytkownika, tak jak to było kiedyś w starszych wersjach programu (przesuwany pasek, który ustalał jakość wyznaczania trasy kosztem czasu wyznaczania). To użytkownik powinien decydować czy woli poświęcić dodatkowe kilka sekund dla wyznaczenia trasy dobrej jakości, czy woli kiepską trasę ale za to szybko.
-
nie za bardzo rozumiem o który teraz wpis chodzi
O tym mówiłeś wcześniej.
Czas wyświetlania okna po stuk w beleczkę ustawiony na:
PoiInfoAutoCloseTimeout=15000
Jak już program reaguje na Twoje zmiany to zmień na 9 sek i będziesz miał to co chciałeś.
Ale fakt, jak chcesz wiedzieć wszystko to się trzeba nastukać :). Poprzednio postawiłeś ptaszka i na ekranie pojawiało się to co chciałeś.
pozdrowienia
-
(http://images61.fotosik.pl/434/7536298ba002ac45med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7536298ba002ac45.html
-
O tym mówiłeś wcześniej.
Czas wyświetlania okna po stuk w beleczkę ustawiony na:
PoiInfoAutoCloseTimeout=15000
Jak już program reaguje na Twoje zmiany to zmień na 9 sek i będziesz miał to co chciałeś.
Ale fakt, jak chcesz wiedzieć wszystko to się trzeba nastukać :). Poprzednio postawiłeś ptaszka i na ekranie pojawiało się to co chciałeś.
pozdrowienia
aaa mówisz o wpisie "PoiInfoAutoCloseTimeout" :)
Akurat ja używałem tylko samego wpisu POIAlertStayTimeout. Już sama modyfikacja tego wpisu zamykała mi w Automapie 6.14 automatycznie wyskakujący opis POI po ustalonym czasie.
Nie miałem potrzeby dotychczas modyfikować też sekcji "PoiInfoAutoCloseTimeout" :sleepy:, ale teraz zmodyfikuję tak, aby i to nowe duże okno też się samo zamykało po ustalonym czasie
tak czy siak, próbuję się przyzwyczaić do tych badziewnych zmian :-|
-
Punkty POI do mapy 1312 pobrano z Miplo :)
-
Patrząc na to co pokazał MarekDarek od razu rzucają się w oczy super nowości programu -
opis POI zasłania: górny pasek informacyjny, odległość do kolejnego manewru, kropkę która podobno jest znakiem pierwszeństwa przy dojeździe do drogi wyższej kategorii (brak lupy w zestawie z mapą). Brak wyświetlania odległości do POI (chyba, że miał wyłączone - ja mam włączone i nie świeci). No i to klikanie w czasie jazdy o którym pisano powyżej. Tyle czasu główkowali co by tu spieprzyć i udało się. Producent nawigacji który ogłasza, że nowa wersja będzie wyznaczać trasę gorzej niż stara! Wszystko, łącznie z rękoma, opada.
-
opis POI zasłania: ...
Opis zawsze będzie coś zasłaniał, albo będzie duży i wyraźny i wiele zasłoni,
albo będzie mały, półprzezroczysty, wtedy mało zasłoni ale i niewiele pokaże.
To musi być kompromis. Tyle że obecne rozwiązanie IMO żadnym kompromisem nie jest,
bo niczego dobrego nie wnosi, tylko psuje to co było niezłe, a niezłe było np. to, że wszystkie
informacje o POI były w jednym miejscu ekranu, a teraz są porozrzucane po kątach.
I jak na ironię, im większy (większej rozdzielczości) ekran tym jest mniej czytelnie.
Pokazywanie zrzutów na przerabianych skórkach też nie jest dobrym pomysłem,
bo nie wiadomo co jest niedoróbką programistów, a co winą przeróbki skórki.
Dlatego zrobiłem porównanie ostrzegania dla tego samego punktu co u MarkaDARKA
na oryginalnej skórce, jakie jest w becie z tym jakie było do tej pory i wersję od siebie
wersję kompromisową, ale tak jak ja rozumiem kompromis, z wybraniem tego
co moim zdaniem jest najlepsze w obu dotychczasowych wersjach.
Najbiższy manewr IMO musi być bezwzglednie widoczny, a widoczność mapy
i miejsca położenia POI na mapie jest ważniejsza od chwilowego zasłonięcia reszty pól pilota
(tylko w skórce AutoMapa, w skórce Panorama , będzie zasłonięte niebo albo dalszy obszar mapy).
-
Podoba mi się Twoja propozycja. Szkoda, że to tylko Twoja.
-
Podoba mi się Twoja propozycja. Szkoda, że to tylko Twoja.
Bo niczym poza kształtem okienka nie różni się od obecnej wersji (6.14).
-
Pojawiła się:
AutoMapa Windows 6.15 1310b Beta
poprawa problemu z wyznaczaniem tras po aktualizacji danych SmartRoutes przy pomocy programu AM'Center
-
No w koncu :) Ps. Teraz z kolei wersja mapy nie jest obsługiwana :)
-
AutoMapa Windows 6.15 1310b Beta
Polska:
Data mapy: 2013-11-22
Data prognoz (dane Smart Routes): 2013-11-28
Europa:
Data mapy: 2013-11-25
Data prognoz (dane Smart Routes): 2013-11-28
-
AutoMapa Windows 6.15 1312 Beta
Nowe mapy 1312 zawierają m.in:
Nowe odcinki dróg:
obwodnicę Pszczyny
45 kilometrowy odcinek S8 Syców - Walichnowy (45km)
obwodnice Stawisk i Rakowa
Gotowe do odblokowania przez technologię LiveDrive!:
obwodnicę Lublina
obwodnicę Mroczy
I etap trasy średnicowej w Toruniu
obwodnicę Nowej Soli
A także:
nową organizację ruchu w Ełku
uzupełnioną organizację ruchu odcinka A4 Dębica - Rzeszów
od nowa stworzone wszystkie obiekty D dla Wrocławia i okolic
dodaną organizację ruchu w nowych miastach, które od 1 stycznia 2014 r. uzyskują prawa miejskie (Dobrzyca, Modliborzyce, Mrozy, Stepnica, Zaklików)
-
AutoMapa Windows 6.15 1312 Beta
Nokia 330, po instalacji brak możliwości zmiany Profilu i Dźwięków.
Próba zmiany kończy się info o braku pamięci.
Przywrócona pierwsza wersja bety z dodaną mapą 1312 działa normalnie.
-
Generalnie już od kilku poprzednich wersji a w szczególności 6.14 i teraz 6.15 AutoMapa zrobiła się bardzo pamięciożerna. Chyba już nie jest dla urządzeń z 64 MB RAM-u. Działa zdecydowanie wolniej, ma chwile przestoju, czasami zawiesza się całkowicie. Zarówno w trakcie śledzenia trasy jak i nawigacji. A wyznaczenie kilku tras po kolei kończy się najczęściej zgonem za którymś razem.
-
Potwierdzam slowa kolegi jziemba.
-
Moze za bardzo molestujecie ta aplikację...........ja mam tylko B7620 i jakoś daje radę
-
Chyba już nie jest dla urządzeń z 64 MB RAM-u.
Dla urządzeń z 64 MB RAM-u włączenie dodatków typu: Psek Postępu, Pozycja GPS, kompas, kierunek do itp, powoduje niestabilną pracę programu. Im więcej włączonych, tym gorsza praca, do tego dochodzą jeszcze POI.
Z pierwszą udostępnioną wersją Beta u mnie nic się nie działo.
Support AM proponuje zmniejszyć pamięć dla programu i POI użytkownika, próbowałem to nic nie daje.
Powróciłem do wersji pierwszej, dodałem mapę 1312 i wszystko działa.
-
U mnie na Asusie A696 tez daje rade ale.... np nawigacja z wlaczonym LD w Wawie to koszmar dla AM. Zamula sie tak ze szok. A dosc czesto nastepuje zapetlanie programu. Dla urzadzen z 64Mb ram proponuje zmiejszyc ilosc pamieci na dane - do 7MB i dla POI - do 1MB. U mnie to pomaga. Na wyzszych ustawieniach limitow pamieci AM nie jest w stanie wyliczyc trasy po przekatnej na mapie PL czyli okolo 900 km.
-
Dla urzadzen z 64Mb ram proponuje zmiejszyc ilosc pamieci na dane - do 7MB i dla POI - do 1MB.
Jeśli nie korzysta się z miplo to dla POI można zmniejszyć ją nawet do minimum.
-
Potwierdzam zapętlanie się wyznaczania trasy - bardzo często, wtedy pomaga tylko restart. Wyłączałem co się dało, mało pomagało. Co ciekawe, przywróciłem ustawienia fabryczne i wtedy jako tako działa śledzenie trasy, ale nawigacja nadal niestabilna.
-
Generalnie już od kilku poprzednich wersji a w szczególności 6.14 i teraz 6.15 AutoMapa zrobiła się bardzo pamięciożerna. Chyba już nie jest dla urządzeń z 64 MB RAM-u. Działa zdecydowanie wolniej, ma chwile przestoju, czasami zawiesza się całkowicie. Zarówno w trakcie śledzenia trasy jak i nawigacji. A wyznaczenie kilku tras po kolei kończy się najczęściej zgonem za którymś razem.
wygląda na typowe "memory leaks". Jak używałem wAM, to dawniej było to typowe dla niektórych wersji wAM zamulających urządzenie.
Monitorujcie ilość wolnej pamięci dla przeliczania dla paru tras wyznaczanych kolejno, programikiem Windows Mobile lub CE minimalizując wAM np. po każdym wyznaczeniu kolejnej trasy i jej skasowaniu, a potem ponownie przełączając na wAM. Zgłaszajcie do supportu jeśli każdorazowo maleje.
To samo w trakcie nawigowania - ja wymuszałem przeliczanie trasy jadąc wbrew wskazówkom AM i sprawdzałem wolną pamięć jak powyżej po każdym przeliczeniu (oczywiście na postoju).
Jeśli dana wersja miała błędy, to po każdym przeliczeniu ilość wolnej pamięci malała - jak osiągnęła poniżej 1MB dla urządzenia z 64MB RAM, to zamulało, a potem szybko był zwis i wykorzystanie resetu urządzenia.
Do supportu zgłaszałem punkt startowy, docelowy dla AM i moją faktycznie przejechaną trasę oraz ubytki pamięci - po takim precyzyjnym zgłoszeniu poprawiali.
Ja teraz tego nie będę już robić (tak sprawdzałem każdą wersję wAM od 4.x). Widzę, że w porę przesiadłem się na Androida - u mnie aAM ma ok. 400MB wolnego RAMu, więc trudniej jej to "zamulić" i aplikacje antkowe inaczej zarządzają pamięcią.
-
Pojawił się wczoraj komunikat o aktualizacji map http://www.automapa.pl/?PEI=10866&article_id=263357 (http://www.automapa.pl/?PEI=10866&article_id=263357) a tymczasem w "Pobierz aktualną wersję" widzę nadal AutoMapa Europe 6.14a 1310a(*) a 6.15 i mapy 1312 nadal tylko jako beta :)
-
Dla Androidowej AM aktualizacja samych map do 1312 już była dostępna w dniu informacji prasowej Automapy. Ładowana bez konieczności aktualizacji wersji programu.
-
wAM jak nie było tak nie ma.
-
Jutro się doczekasz
-
Dla Androidowej AM aktualizacja samych map do 1312 już była dostępna w dniu informacji prasowej Automapy. Ładowana bez konieczności aktualizacji wersji programu.
Taka zaleta rozłączenia dystrybucji programu od dystrybucji map. Ja jednak wolę rozwiązanie z wAM, gdzie instalację map zaczynam po tym, jak je już ściągnąłem na swoje urządzenia.
Pozdrawiam,
Ł.O.
-
Ładowana bez konieczności aktualizacji wersji programu
Dla programu AutoMapa Windows niestety wymaga to trochę roboty ręcznej. Dla tych co nie wiedzą, podpowiedź.
Z karty SD kopiujemy wszystko do utworzonego folderu na komputerze (wersja AM 6.14).
Formatujemy kartę i instalujemy AM Beta 6.15, po instalacji karta do czytnika i podpinamy do gniazda USB w komputerze.
Otwieramy folder: AutoMapa EU -> Maps
Z folderu Maps kopiujemy na komputer Folder POLSKA, po skopiowaniu zmieniamy nazwę na Polska2. I ten folder Polska2 kopiujemy do skopiowanego na pulpit programu AM 6.14 w to samo miejsce czyli do folderu Maps.
Ponowny format karty , skopiowanie wersji AM 6.14 na kartę SD. Mamy teraz do wyboru dwie mapy, starą i nową 1312.
W programie jest opcja wyboru mapy, wybieramy Polska2. I to wszystko, mamy nowe mapy na starym sprawdzonym programie.
pozdrawiam, Wszystkim życzę spokojnych Świąt.
[mod]A teraz po takiej zabawie wyznacz sobie na takim mixie trasę ponad 100km
... koniecznie przed świętami, jeśli mają być spokojne ;)[/mod]
-
Dla programu AutoMapa Windows niestety wymaga to trochę roboty ręcznej. Dla tych co nie wiedzą, podpowiedź.
A nie wystarczy z poziomu instalatora zaktualizować wyłącznie mapę?
Pozdrawiam,
Ł.O.
-
Jutro się doczekasz
Jakoś nie doczekałem się.
-
Robimy co w naszej mocy by wersji 6.15 zostala wydana przed swietami i zawierala mozliwie najnowsze dane Smart Routes. Dokladna data/godzina wydania tej wersji nie jest jeszcze znana.
Odpowiedź supportu z soboty na to czy przed świętami udostępnią wersje finalną i czy będzie zawierała pliki smart routes odblokowujące jutrzejsze(poniedziałkowe) otwarcie drogi.
-
No tak, bez tej aktualizacji hardcorowy maniak automapy nie zaryzykuje wyjazdu do teściowej na wigilię, bo nie trafi do celu :-D
-
akurat święta są dobrym momentem na testy bo każdy zna trasę.
-
akurat święta są dobrym momentem na testy bo każdy zna trasę.
I dlatego właśnie, na kanwie dyskusji o AutoRadarze, będę testował to i Yanosika :D.
Pozdrawiam,
Ł.O.
-
AutoMapa Windows 6.15 1312 RC
Poprawki w wersji RC:
Zamiany i poprawki ostrzegania o POI
Poprawa błędów znalezionych w wersji Beta
Czyli miałem rację z tymi testami.
-
Miałeś. Ale RC to nie Final. Nie zdążyli na święta.
-
Wyszło na to samo bo to te same pliki są.
MD5 Zgodne ;)
PL jak i EU
Czyli wyszło na moje ;)
Szczęsliwego roku wszystkim i by Aqurat nie popełniał baboli i gaf w kolejnych wydaniach.