PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Betatesty => Wątek zaczęty przez: Miami w Grudzień 21, 2012, 04:11:10
-
Jest już dostępna świąteczno-noworoczna wersja AutoMapy.
Usprawniona obsługa i wizualizacja danych Traffic oraz obsługa zdarzeń
Przyśpieszenie wyznaczania tras, a w szczególności tras ciężarowych
Usprawnione działanie czasowych zmian kierunkowości dróg
Poprawki w działaniu blokad
Usprawnienia w ustawieniach skali w czasie jazdy
Poprawki działania aktualizacji z wnętrza programu
Możliwość wyłączenia w Ustawieniach dźwięków dla kliknięć
Poprawione przyciąganie do punktów trasy na podstawie adresów
Poprawa przyciągania trasy do dróg w budowie
Poprawka trybu widoku 3D Tylko mapa
Poprawki działania programu na urządzeniach z 64MB RAM
Dostosowania dla urządzeń Aristo Voyager S515HD, AutoNav oraz GMS LUXURY i CE69
Jest to build 1980, wiec ci którzy przewidywali koniec wersji windowsowej
muszą zagryźć zęby i mieć jeszcze nadzieję na koniec świata.
-
Poprawki działania programu na urządzeniach z 64MB RAM
Rzeczywiście pracują nad istotnymi zmianami.
Pozdrawiam,
Ł.O.
-
Dzieki za info Miami. Wersja na WM jest najlepsza z produktów ktore oferuje firma Aquart. Oby nie zaprzestawali jej rozwoju bo niedawno kupilem nowy sprzet z WinCE na pokladzie.
-
Poprawki działania programu na urządzeniach z 64MB RAM
Rzeczywiście pracują nad istotnymi zmianami.
A co w tym dziwnego ?? Pomimo ogólnie panującej mody na androida/iPhone wydaję mi się że najwięcej jest używanych urządzeń jest właśnie na WM/WCE w tym całe mnóstwo kilkuletnich mających właśnie 64mb ramu.
-
Ciekawa sytuacja ... po nalozeniu wersji 6.12 na 6.11 zniknelo z programu 98% kategorii POI zarowno z wyswietlania jak i z ostrzegania.
Cyrki jakies. Ponowne uruchomienie AM i wszystko wrocilo do normy.
-
kolego nie "cyrki" tylko betadoświadczenia.
-
Ja zainstalowałem od zera, na sucho na razie wszystko ok. Dziś popołudniu trasa przedświąteczna na południe Polski to się od razu przetestuje.
Kiedy oni wprowadzą w Menu-ustawienia aby po zmianach w danej sekcji (GPS, Ogólne, Trasa,.....) i kliknięciu OK program nie wyskakiwał do mapy ?? :evil: Wolałbym zmienić wszelkie ustawienia i dopiero wtedy zatwierdzić ok.
-
Przyśpieszenie wyznaczania tras ...
Poprawa przyciągania trasy do dróg w budowie
To 2 istotne zmiany na lepsze, w v6.11 nawet na PC występowało uciążliwe, chwilowe 'zamrożenie'
programu po wyznaczeniu nawet najkrótszej trasy, w becie już tego problemu nie ma.
A druga wyróżniona przeze mnie zmiana to skutek mojego (pewnie nie tylko) zgłoszenia
o bezustannym pojawianiu się komunikatu: 'Nie można odnaleźć trasy dojazdowej'
w sytuacji gdy jechaliśmy po śladzie drogi w budowie na mapie, a który trzeba było zatwierdzić
ręcznie na ekranie, co skutkowało przeliczeniem trasy i następnym identycznym komunikatem
do zatwierdzenia ...
W dodatku na sprzętach z małą ilością pamięci po kilku takich przeliczeniach
powodowało to kompletne wysypanie się programu.
Kto nie miał okazji tego doświadczyć, a chciałby się przekonać
jak bardzo było to upierdliwe, może sobie zasymulować taką sytuację.
wystarczy pobrać pliki z załącznika, wczytać trasę 'symulacja'
i uruchomić odtwarzanie śladu 'symulacja'.
W becie jazda po drodze w budowie też powoduje przelicznie trasy,
ale można już nie zwracać na to uwagi, bo rekalkulacje następują samoczynnie
i wszystko samo wraca do normy gdy tylko zjedziemy z odcinka w budowie.
Połączone: Grudzień 21, 2012, 14:29:28
... a w szczególności tras ciężarowych
Nooooo, jest różnica :ok:
testowa trasa Rzeszów-Inowrocław-Suwałki na v6.11 na PC
liczona jest ok. 20 sekund, a na v6.12 trwa to jakieś 2 sekundy.
-
A co w tym dziwnego ?? Pomimo ogólnie panującej mody na androida/iPhone wydaję mi się że najwięcej jest używanych urządzeń jest właśnie na WM/WCE w tym całe mnóstwo kilkuletnich mających właśnie 64mb ramu.
Mnie, jako praktykującego użytkownika WinMo, oczywiście cieszy, że rozwijają wersję WinMo/WinCE, ale mi dla odmiany wydaje się, że urządzenia z 64MB RAM nie stanowią istotnej części urządzeń, na których działa wAM, a w dodatku będzie ich ubywać. I w tym sensie źle, że skupiają się na niszowych zagadnieniach.
Ja zainstalowałem od zera, na sucho na razie wszystko ok. Dziś popołudniu trasa przedświąteczna na południe Polski to się od razu przetestuje.
Odważny jesteś :). Pewnie dlatego robią publiczne bety, bo zawsze znajdzie się ktoś odważny chętny do długotrwałych testów.
To 2 istotne zmiany na lepsze, w v6.11 nawet na PC występowało uciążliwe, chwilowe 'zamrożenie'
programu po wyznaczeniu nawet najkrótszej trasy, w becie już tego problemu nie ma.
A druga wyróżniona przeze mnie zmiana to skutek mojego (pewnie nie tylko) zgłoszenia
o bezustannym pojawianiu się komunikatu: 'Nie można odnaleźć trasy dojazdowej'
w sytuacji gdy jechaliśmy po śladzie drogi w budowie na mapie, a który trzeba było zatwierdzić
ręcznie na ekranie, co skutkowało przeliczeniem trasy i następnym identycznym komunikatem
do zatwierdzenia ...
Oczywiście nie można się nie zgodzić, że dobrze, że taka zmiana się dzieje, ale z drugiej strony tak podstawowe aspekty działania nawigacji od dawna powinny być dopracowane.
Pozdrawiam,
Ł.O.
-
A jak się sprawują na nowym programie "nasze" nieoryginalne skórki? Działają czy znowu trzeba będzie dopasowywać?
-
Wrzuciłem skórkę Darka. Wygląda na to. że działa dobrze.
-
Chyba się mylisz Lola. Myślę, że urządzeń z 64mg jest jeszcze cała masa. Mnie właśnie ostatnia wersja doprowadzała do szału przez ciągłe przycinanie. Support mi pisał, żebym zmienił firmware na nowe, a nowszego dla mnie już nie ma. I nagle się dało, i jest ok. pozdr
-
Wygląda na to. że działa dobrze.
Sprawdziłem jeszcze inną. Działa. Czyli na rok mamy ze skórkami spokój.
Myślę, że urządzeń z 64mg jest jeszcze cała masa.
Masz rację. Typowych odbiorników samochodowych nie wymienia się często tak jak różnej maści fonów. One używane są przez wiele lat i dobrze, że producent choć ciutkę myśli o swoich klientach.
-
A jak się sprawują na nowym programie "nasze" nieoryginalne skórki? Działają czy znowu trzeba będzie dopasowywać?
A dlaczego miałyby nie działać ? Przecież w programie nic się nie zmieniło. To co nam producent nawinął na uszy w oficjalnym komunikacie, to przecież tylko naprawa błędów programu i nic więcej. No dobra przesadzam, można wyłączyć klikanie :) Czad :E
-
Praktycznie zmiany w oryginalnych skórkach są kosmetyczne. Zatem wszystkie skórki z 6.11 powinny działać bez problemu.
I dobrze. Nie chce mi się aktualnie w to bawić.
-
Chyba się mylisz Lola. Myślę, że urządzeń z 64mg jest jeszcze cała masa.
OK, aby nie rozmawiać o naszych odczuciach, spróbujmy zmierzyć, ile może być takich urządzeń, przynajmniej wśród uzytkowników forum: http://pdaclub.pl/forum/automapa-wince-wm-wp6-x/ilosc-ram-u-w-urzadzeniu-z-wam/ (http://pdaclub.pl/forum/automapa-wince-wm-wp6-x/ilosc-ram-u-w-urzadzeniu-z-wam/)
A dlaczego miałyby nie działać ? Przecież w programie nic się nie zmieniło.
Przy prezentowanej przez niektórych użytkowników dużej dozie sceptycyzmu dla procesu wytwórczego producenta AM, można sobie wyobrazić, że napsuli tam, gdzie teoretycznie nie ruszali.
Pozdrawiam,
Ł.O.
-
spróbujmy zmierzyć, ile może być takich urządzeń, przynajmniej wśród uzytkowników forum
To może być ciekawe. Tylko żeby każdy czytający ten post zagłosował. Mielibyśmy w miarę jasny pogląd co jest teraz używane na rynku.
-
To już widać w ankiecie, i żadne to dla mnie zaskoczenie. pozdr
-
Przejechałem wczoraj trasę lekko ponad 250 km.
Wyznaczanie tras mam wrażenie że działa nieco szybciej niż w wersji 6.11 :ok:
Niestety znowu pojawiły się problemy z ostrzeganiem o POI. O ile działało to już chyba poprawnie w wersji 'e', o tyle wczoraj na kilka mijanych fotoradarów o dwóch nie dostałem żadnego komunikatu a o kolejnych dwóch komunikat był na 100-150 metrów przed POI. Ustawione mam ostrzeganie od 800 metrów.
Następna sprawa - APR - temat poruszony już w innym wątku. Postępuje ciągła degradacja :O :O
Trasa Toruńska w Warszawie
(https://dl.dropbox.com/u/76604899/Navi/asystent/20121221_164806.jpg)(https://dl.dropbox.com/u/76604899/Navi/asystent/20121221_164838.jpg)
Mistrzostwem jest trasa S7 Warszawa-Radom. Chyba każdy węzeł ma dość oryginalnego APR, wręcz chyba programiści brali udział w konkursie na najbardziej kretyńskie rozwiązanie :mrgreen:
(https://dl.dropbox.com/u/76604899/Navi/asystent/20121221_192901.jpg)(https://dl.dropbox.com/u/76604899/Navi/asystent/20121221_193119.jpg)(https://dl.dropbox.com/u/76604899/Navi/asystent/20121221_193303.jpg)(https://dl.dropbox.com/u/76604899/Navi/asystent/20121221_193450.jpg)
(https://dl.dropbox.com/u/76604899/Navi/asystent/20121221_193709.jpg)(https://dl.dropbox.com/u/76604899/Navi/asystent/20121221_193926.jpg)(https://dl.dropbox.com/u/76604899/Navi/asystent/20121221_195512.jpg)(https://dl.dropbox.com/u/76604899/Navi/asystent/20121221_195534.jpg)
No i samo Księstwo Radomskie - tam fajnie wychodzą wigilie więc i APR mimo że mamy wyraźny manewr w prawo, każe jechać prosto lewym pasem. Bo to Radom jest ... :mrgreen:
(https://dl.dropbox.com/u/76604899/Navi/asystent/20121221_195817.jpg)
-
Niestety znowu pojawiły się problemy z ostrzeganiem o POI. O ile działało to już chyba poprawnie w wersji 'e', o tyle wczoraj na kilka mijanych fotoradarów o dwóch nie dostałem żadnego komunikatu a o kolejnych dwóch komunikat był na 100-150 metrów przed POI.
Ten babol występował również w "e" i jak widać, zmiana programu dalej niczego w tej kwestii nie zmieniła. I dodam, że problem z ostrzeganiem nie dotyczy tylko fotopstryków wszelkiej maści, ale sporadycznie też przejazdów kolejowych (nawet przy sporym zapasie ustawienia z lewej i prawej). Oczywiście mam na myśli ostrzeganie "przy trasie"
-
... więc i APR mimo że mamy wyraźny manewr w prawo, każe jechać prosto lewym pasem.
(https://dl.dropbox.com/u/76604899/Navi/asystent/20121221_195817.jpg)
Tu się za bardzo rozpędziłeś, bo APR jest tu jak najbardziej prawidłowy.
Jesteś przed skrzyżowaniem z Kozienicką i jadąc prosto musisz jechać lewym pasem,
jadąc prawym nie dojedziesz do ronda tylko wylądujesz na Kozienickiej.
Poza tym mam pytanie, bo tak przyciąłeś zdjęcia, że trudno zidentyfikować miejsca i manewry.
Czy oprócz wyświetlania bzdurnych kierunków na strzałkach prowadzi również na niewłaściwe
pasy ruchu, czy też sam wybór pasów ruchu jest poprawny?
-
[ciach]
A co w tym dziwnego ?? Pomimo ogólnie panującej mody na androida/iPhone wydaję mi się że najwięcej jest używanych urządzeń jest właśnie na WM/WCE w tym całe mnóstwo kilkuletnich mających właśnie 64mb ramu.
Dolek, a Ty przypadkiem nie dorabiasz sobie zarządzaniem Nokią po godzinach? ;))) Bo tam byli podobni magicy, mający w nosie rewolucję smartfonową, z managerami uwalającymi zbyt nowoczesne, ich zdaniem, konstrukcje. Dla przypomnienia, Nokia to obecnie techniczny bankrut.
Wiekszość z tych dziadowskich urzadzeń z 64MB RAM nie ma netu, a ich właściciele pewnie też nie uploadują zbieranych danych, bo im się po ludzku nie chce, czyli o ściąganiu danych LD i wysyłaniu danych do wyliczania SR można tam zapomnieć. Większość tych ludzi natychmiast zmieni nawigację na kolejną tańszą albo bezpłatną, bo dla nich tylko cena się liczy, a nie jakość, bo jeśli jakość by się liczyła, pójdą w sprzęt zapewniający LD lub ekwiwalent, ba, sama automatyczna aktualizacja aplikacji i map przez sieć to już jest to, co zapewnia komfort jazdy (mow ao poczucie, że mamy zawsze w miarę aktualną mapę). Chór osób, chcących jeździć w nieskończność po zakończeniu abonamentu (=na nieaktualnych mapach) powinien dać Ci do myślenia.
Jeśli Automapa miałaby zamiar oprzeć się na tych starych śmieciach, których ilość obecnie w przyśpieszonym tempie asymptotycznie maleje do zera, życzę powodzenia. To najprostsza droga do tego, by najcenniejszą rzeczą w tej firmie był zajmowany przez firmę budynek, o ile nie jest podwynajmowany ;)
-
spinnek, nie mierz ludzi swoją miarą. Myślę, że gdyby utworzyć kolejne ankiety nt. korzystania z LD czy aktualizacji map i programu, to też byś się zdziwił.
Połączone: Styczeń 09, 2013, 20:06:44
[ciach]
A co w tym dziwnego ?? Pomimo ogólnie panującej mody na androida/iPhone wydaję mi się że najwięcej jest używanych urządzeń jest właśnie na WM/WCE w tym całe mnóstwo kilkuletnich mających właśnie 64mb ramu.
Dolek, a Ty przypadkiem nie dorabiasz sobie zarządzaniem Nokią po godzinach? ;))) Bo tam byli podobni magicy, mający w nosie rewolucję smartfonową, z managerami uwalającymi zbyt nowoczesne, ich zdaniem, konstrukcje. Dla przypomnienia, Nokia to obecnie techniczny bankrut.
Wiekszość z tych dziadowskich urzadzeń z 64MB RAM nie ma netu, a ich właściciele pewnie też nie uploadują zbieranych danych, bo im się po ludzku nie chce, czyli o ściąganiu danych LD i wysyłaniu danych do wyliczania SR można tam zapomnieć. Większość tych ludzi natychmiast zmieni nawigację na kolejną tańszą albo bezpłatną, bo dla nich tylko cena się liczy, a nie jakość, bo jeśli jakość by się liczyła, pójdą w sprzęt zapewniający LD lub ekwiwalent, ba, sama automatyczna aktualizacja aplikacji i map przez sieć to już jest to, co zapewnia komfort jazdy (mow ao poczucie, że mamy zawsze w miarę aktualną mapę). Chór osób, chcących jeździć w nieskończność po zakończeniu abonamentu (=na nieaktualnych mapach) powinien dać Ci do myślenia.
Jeśli Automapa miałaby zamiar oprzeć się na tych starych śmieciach, których ilość obecnie w przyśpieszonym tempie asymptotycznie maleje do zera, życzę powodzenia. To najprostsza droga do tego, by najcenniejszą rzeczą w tej firmie był zajmowany przez firmę budynek, o ile nie jest podwynajmowany ;)
i
http://pdaclub.pl/forum/automapa-wince-wm-wp6-x/ilosc-ram-u-w-urzadzeniu-z-wam/?topicseen (http://pdaclub.pl/forum/automapa-wince-wm-wp6-x/ilosc-ram-u-w-urzadzeniu-z-wam/?topicseen)
choćby tylko takie zestawienie
Wniosek: tych "dziadowskich" (sic!) jest najwięcej. Jeśli do tego dołożysz fakt, że na to forum zaglądają ci, którzy są jednak bardziej zainteresowani "jak to działa" i "co siedzi w środku", to masz całkiem ciekawy obraz tego jak wygląda świat nawigacji w Polsce ...
-
... więc i APR mimo że mamy wyraźny manewr w prawo, każe jechać prosto lewym pasem.
(https://dl.dropbox.com/u/76604899/Navi/asystent/20121221_195817.jpg)
Tu się za bardzo rozpędziłeś, bo APR jest tu jak najbardziej prawidłowy.
Jesteś przed skrzyżowaniem z Kozienicką i jadąc prosto musisz jechać lewym pasem,
jadąc prawym nie dojedziesz do ronda tylko wylądujesz na Kozienickiej.
No rzeczywiście APR pokazuje się wcześniej, przed Kozienicką.
Więc tym bardziej według mnie jest to błąd - APR pokazuje nam pasy ruchu dla mało znaczącego zjazdu na drogę typowo lokalną (Kozienicką), gdzie pewnie 99% ruchu to autochtoni.
A brakuje APR dla ważnego skrzyżowania dróg krajowych DK9 i DK12 z wojewódzką DW737.
Czy oprócz wyświetlania bzdurnych kierunków na strzałkach prowadzi również na niewłaściwe
pasy ruchu, czy też sam wybór pasów ruchu jest poprawny?
Tego nie wiem a z pamięci nie chce pisać. Ale przynajmniej w przypadku poniższym jest raczej błąd - w tym miejscu są (chyba) trzy pasy, z czego dwa lewe prowadzą na wprost, prawy służy do zjazdu na węzeł. Automapa każe jechać 2 i 3 od lewej.
EDIT: jednak poniższe pasy do jazdy są poprawnie na zielono zaznaczone. To jest już Radom i tak pewnie skrajne lewy i prawy pas służą do skrętów a dwa środkowe do jazdy na wprost. Więc wygląda że są to właściwe pasy a tylko kierunku zgłupiały.
(https://dl.dropbox.com/u/76604899/Navi/asystent/20121221_195512.jpg)(https://dl.dropbox.com/u/76604899/Navi/asystent/20121221_195534.jpg)
Połączone: [time]Grudzień 22, 2012, 14:21:12[/time]
Dolek, a Ty przypadkiem nie dorabiasz sobie zarządzaniem Nokią po godzinach? ;))) Bo tam byli podobni magicy, mający w nosie rewolucję smartfonową, z managerami uwalającymi zbyt nowoczesne, ich zdaniem, konstrukcje. Dla przypomnienia, Nokia to obecnie techniczny bankrut.
Nie dorabiam i wręcz od pewnego czasu nie używam żadnego telefonu Nokii. Choć czytam bardzo pochlebne recenzje na temat nowych Lumi. Również coraz więcej zwolenników zyskuje nowy Windows Phone instalowany w tych smartfonach. Ale to tylko recenzje czytane w necie, żadnego z tych telefonów nie miałem w ręce.
Z drugiej strony rozumiem wiele osób które używają tradycyjne telefony i nie gonią za modą na najnowszy hiper-super smartfon. Wolno im :ok:
Sam się przesiadłem na smartfona dopiero 5 miesięcy temu i nie czuję abym z tego powodu stał się lepszy a życie stało się prostsze.
Wiekszość z tych dziadowskich urzadzeń z 64MB RAM nie ma netu, a ich właściciele pewnie też nie uploadują zbieranych danych, bo im się po ludzku nie chce, czyli o ściąganiu danych LD i wysyłaniu danych do wyliczania SR można tam zapomnieć.
No i właśnie do tego zmierzam. Jak sam napisałeś - większość. Ci ludzie nie przesyłają danych LD, nie korzystają on-line, aktualizują mapę raz do roku, o miplo w życiu nie słyszeli tak samo jak o AM'Center. Ale jest ich na pewno większość, a jeżeli płacą za program to należy im się taki który będzie działał na ich 'dziadowskim urządzeniu'.
-
Spinnek, mam GC 5065 FMBT, 64 mb. Po sparowaniu z tel. jest internet, działa LD /co z tego, kiedy do d.../ Tak więc nie dorabiaj ideologii do tego co Ty lubisz. pozdr
-
No rzeczywiście APR pokazuje się wcześniej, przed Kozienicką.
Więc tym bardziej według mnie jest to błąd - APR pokazuje nam pasy ruchu dla mało znaczącego zjazdu na drogę typowo lokalną (Kozienicką), gdzie pewnie 99% ruchu to autochtoni.
A brakuje APR dla ważnego skrzyżowania dróg krajowych DK9 i DK12 z wojewódzką DW737.
Nie zgodzę się, to ważne skrzyżowanie to najzwyczajniejsze w świecie rondo
bez wydzielonych pasów ruchu, a to kto akręca w Kozienicką jest zupełnie nieważne,
ważne jest to, że jadąc prawym pasem wylądujesz na niej razem z nimi.
Jesli tam w którymś miejscu potrzebny jest asystent to właśnie w tym miejscu, bo jedynie tam
jeśli nie będziesz widział/zwracał uwagi na znaki poziome, możesz zostać zaskoczony.
-
Aby skręcić w Kozienicką nie da się "jechać prawym pasem" tylko z głównego pasa (jedynego wcześniej) należy zjechać na prawy pas do skrętu w Kozienicką.
W obydwu przypadkach należy się ustawić na odpowiednim pasie aby pojechać w odpowiednim kierunku.
Jednak według mnie ranga dróg powoduje że to właśnie na rondzie, gdzie jest skrzyżowanie dwóch dróg krajowych i wojewódzkiej i są wydzielone dwa pasy ruchu chyba na każdym wlocie powinien być APR.
-
Ależ da się tam jechać prawym pasem, wystarczy że jezdnia będzie zabłocona na tyle
że znaki poziome będą niewidoczne.
Nie potrzebuję też asystenta w roli 'uświetniacza rangi skrzyżowania', żeby mi pokazywał oczywistości,
(a na tym rondzie jak widzę (http://goo.gl/maps/X4JzZ), z każdego pasa można pojechać w dowolnym kierunku)
więc IMO na tym rondzie jest on zupełnie zbędny, a na skrzyżowaniu z Kozienicką rzadko bo rzadko,
ale czasem może się komuś przydać.
-
Sprawdziłem ten przykład na demo i faktycznie APR pokazuje prosto dużo wcześniej dla ominięcia Kozienickiej ale dodatkowo jest komunikat dźwiękowy "Na rondzie w prawo - zjedź pierwszym zjazdem" więc nie da się pojechać błędnie.
-
'Nie można odnaleźć trasy dojazdowej'
w sytuacji gdy jechaliśmy po śladzie drogi w budowie na mapie, a który trzeba było zatwierdzić
ręcznie na ekranie, co skutkowało przeliczeniem trasy i następnym identycznym komunikatem
do zatwierdzenia ...
W dodatku na sprzętach z małą ilością pamięci po kilku takich przeliczeniach
powodowało to kompletne wysypanie się programu.
Bardzo się cieszę że to zrobili. Byłem (nadal jestem, bo nie jeżdżę jeszcze na Becie) jednym z tych nieszczęśników którym urządzenie się wysypywało całkowicie po trzecim zatwierdzeniu komunikatu.
-
24 grudnia miałem następujące przygody, do czasu dojazdu do węzła było ok, potem takie wybryki:
(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot058.png) (http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot059.png) (http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot061.png) (http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot063.png) (http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot064.png) (http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot072.png) (http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot087.png)
A tu już MISTRZOSTWO ŚWIATA... Chyba Małysz by się przydał :D
(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot070.png)
Fix złapany na postoju. Pomógł restart AM.
25 grudnia też ciekawie. Najpierw problem ze złapaniem połączenia z Internetem. Mimo że telefon był połączony, AM nie mogła się skonekcić z serwerem:
(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot099.png) (http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot100.png)
Pomógł jak zwykle restart AM ;)
Potem też było ciekawie, bo do Góry Św. Anny wyświetlał się prawidłowo APR dla węzłów, ale IMO niepotrzebnie dla MOP'ów. Po minięciu G.Ś.A. APR dla węzłów zaczął wariować, a dla MOP'ów znikł...
Kilka dni temu przytaczałem przykłady dla złego APR dla węzłów. Dziś LD naprawił strzałki, bo akurat załapałem się w czasoprzestrzeni na przeliczenie LD
(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot101.png) (http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot103.png)
-
Co prawda nie mam 6.12, ale przypomniały mi się moje "przygody" na A2 podczas podróży ze2 tygodnie temu. AM uparcie przeliczała trasę z dróg w okolicy autostrady, a nie z autostrady (płatne włączone). Pozycja na A2, a trasa przeliczana z gminnej 500m obok :( I oczywiście komunikaty o opóźnieniu w ETA. By 100km dalej jednak przeliczyć ścieżkę już po A2 i triumfalnie ogłosić "uzyskanie" kilkanaście minut czasu dzięki wybitnym algorytmom zaszytym w programie ;) W sumie nie bardzo mnie to bolało skoro wyleciało z głowy, ale obrazki powyżej przypomniały o podobnym zachowaniu już we wcześniejszej wersji.
-
Co prawda nie mam 6.12, ale przypomniały mi się moje "przygody" na A2 podczas podróży ze2 tygodnie temu.
Czyli algorytm w wAM i aAM nie jest tożsamy?
Jeździłem po A2 (Warszawa - Poznań i z powrotem) od ponad półtorej miesiąca i żadnych takich...
LD włączony.
@ Qbek - a nie skakał Ci przypadkiem kursor?
Bo na to mi wygląda. Kursor skoczył w pobliże bocznej trasy i stamtąd przeliczył nową.
Na Omni i8000 kursor mi skakał niemiłosierne.
Na i900 nie skakał ale wtedy nie korzystałem z LD.
Pierwsze słyszę, żeby LD "naprawiał" APR. :shock:
O czymś nie wiem? :ohreally:
-
Co się stało z drzewkiem w kategoriach poi, u mnie wszystko jest w jednej grupie jeśli chodzi o wyświetlanie jak i ostrzeganie.
-
A u mnie też tak było. Potem w ogóle znikło. Były tylko moje osobiste punkty. Nie można było ustawić ostrzegania bo punkty nie były widoczne. Zrobiłem nawet sync z Miplo i tez nic. Wróciłem do poprzedniej wersji, potem ponowna instalacja i... wszystko ok. Dziwy jakieś.
-
@ Qbek - a nie skakał Ci przypadkiem kursor?
Bo na to mi wygląda. Kursor skoczył w pobliże bocznej trasy i stamtąd przeliczył nową.
Na Omni i8000 kursor mi skakał niemiłosierne.
Na i900 nie skakał ale wtedy nie korzystałem z LD.
Pierwsze słyszę, żeby LD "naprawiał" APR. :shock:
O czymś nie wiem? :ohreally:
Nie skakał. Sytuacja podobna jak tu (http://pdaclub.pl/forum/betatesty/automapa-6-11-beta/msg1595006/#msg1595006)
-
miplo loc też nie działa
-
Dla POI własnego autorstwa który jest zatwierdzony przez moderatora (być może inne POI też) nie działa jakakolwiek jego zmiana dokonywana z poziomu AM.
Mam tu na myśli przesuwanie, edycja opisu, edycja nazwy.
Po pierwszej zmianie lokalizacji z poziomu AM po synchronizacji POI wrócił do starej pozycji i starego opisu. Po drugiej zmianie POI w AM po synchronizacji zmiana pozostała w AM a na serwerze miplo jest po staremu. Tu inaczej a tam inaczej.
-
Nie potwierdzam. Przed chwilą poprawiłem 2 POI, jeden przesunąłem a w drugim zmieniłem opis.
Obie zmiany przeniosły się na serwer miplo. IMO masz jakiś problem z plikiem POI, skasuj go i utwórz nowy.
-
Phi, co ja już nie robiłem aby POI poprawić. Przesuwanie lokalizacji nie działa, przesuwanie lokalizacji z edycją opisu nie działa, przesuwanie lokalizacji z edycją opisu i nazwy nie działa i wszelkie inne kombinacje (bez lub z) nie działają.
HHaaa format karty, instalacja od zera i ponowne zabranie się za POI nie doprowiły do jego jakiejkolwiek zmiany. POI jak beton w PZPN, nie do ruszenia.
Wcale mnie to nie dziwi, bo w 2010 lub 2011 przerabiałem z supportem podobne problemy w obsłudze POI przez... 2 miesiące. Na ten rok prób i testów o co chodzi już wystarczy.
Dla bardziej cierpliwych a w szczególności dla
@nocnyMarek jak chcesz spróbować to jest to POI www.miplo.pl/point.php?p=4NOa6C8T (http://www.miplo.pl/point.php?p=4NOa6C8T)
:) ALL na 20013.
-
Faktycznie :O edytować sie nie da, propozycje nie przechodzą, ale usunąć się dał :shock:
-
Faktycznie :O edytować sie nie da, propozycje nie przechodzą, ale usunąć się dał :shock:
Nie, nie dał się usunąć. TOBIE tylko wyparował z ekranu AM, twoja propozycja usunięcia nie pojawiła się w miplo a widze wszystko jako moderator.
-
Nie wszystko widzisz B) propozycja usunięcia przeszła, ale zaraz ją wycofałem z serwisu.
-
Faktycznie wskaźnik GPS skacze niesamowicie jeździłem wczoraj po Krakowie i to była porażka, nie działa MiploLoc, brak kategoryzacji w POI.
-
Faktycznie :O edytować sie nie da, propozycje nie przechodzą, ale usunąć się dał :shock:
Próbowałeś z poziomu AM "wytnij - wklej"? Znika z wbudowanych, a pojawia się jako punkt użytkownika. Może to coś zmieni?
-
To nie jest problem tylko tego jedynego POI. Wszystkie POI edytowane w AM nie otrzymują propozycji zmiany na miplo, a dodatkowo skutek uboczny to kolejny raz powstają duble po takiej operacji. Czyli jak to już bywało kilkakrotnie obsługa POI leży i kwiczy a w miplo się jeszcze do dziś nie obudzili po sylwestrze, aby przeczytać jakiekolwiek wiadomości.
-
Wszystkie POI edytowane w AM nie otrzymują propozycji zmiany na miplo...
Nie wszystkie, zobacz >>ten<< (http://www.miplo.pl/point.php?p=G04h2ZY7)
-
Próbowałem kilka POI w "swoich" moderowanych kategoriach i z każdym było "ani ani".
-
Następna sprawa - APR - temat poruszony już w innym wątku. Postępuje ciągła degradacja :O :O
Hmmmm. I o co chodzi ?? Dziś wszystkie strzałki z APR na tej samej trasie pokazywały poprawne dane :O
-
Z tym APR jest tak sobie.
Po pierwsze nie zauważyłem żeby przybywało skrzyżowań. Po drugie pojawia się za późno. W mieście najlepiej gdyby pojawiał się już zaraz za skrzyżowaniem, dając więcej czasu na manewr. Po trzecie za szybko znika. Nie patrząc ciągle na ekran łatwo przeoczyć. Po czwarte, od dawna postulowany wyłączalny sygnał o pojawieniu się. Może facofcy (pisownia zamierzona) w AQ przy testach cały czas gapią się w ekran. Normalny kierowca tego nie robi.
Druga rzecz to komunikaty. Irytują mnie durne komunikaty "W lewo, a następnie w lewo" jeżeli mam zawrócić na skrzyżowaniu. Zamiast pomóc wymusza spojrzenie na ekran, aby zweryfikować powiadomienie.
-
Irytują mnie durne komunikaty "W lewo, a następnie w lewo" jeżeli mam zawrócić na skrzyżowaniu. Zamiast pomóc wymusza spojrzenie na ekran, aby zweryfikować powiadomienie.
Jest na to tips przecież:Zmiana odległości do której dwukrotny manewr skrętu jest traktowany przez AM jako zawracanie
plik navigator.settings, wiersz:
MaxDistanceToTransformTurnsIntoTurnback=35
Przy tej standardowej wartości AM często uznaje za zawracanie 2 kolejne skręty dla blisko siebie położonych uliczek,
co przy włączonym unikaniu zawracania powoduje również unikanie takich skrętów.
Zmniejszenie parametru do wartości 20-25 zdecydowanie ogranicza zjawisko 'unikania fałszywego zawracania'.
http://pdaclub.pl/forum/modyfikacje-am/am56-tips-tricks-czyli-ustawienia-ktorych-nie-znajdziesz-w-menu-moderowany/ (http://pdaclub.pl/forum/modyfikacje-am/am56-tips-tricks-czyli-ustawienia-ktorych-nie-znajdziesz-w-menu-moderowany/)
-
Dzięki.
Nawet kiedyś to widziałem, ale zapomniałem :(
Szkoda, że 90% przydatnych ustawień dostępnych jest tylko poprzez grzebanie w plikach. Nie, żeby mi to przeszkadzało, ale ten brak oficjalnych informacji. Wszystko poprzez nieoficjalne, często przypadkowe odkrycia użyszkodników.
-
Możecie sprawdzić czy na becie odblokowana już jest obwodnica Jarosławia (podkarpackie) ??? Bo na targeo zamknięta podczas gdy fizycznie jest już otwarta.
piona
-
Po raz kolejny powtarzam żeby się nie sugerować tym co widać na Targeo.
Blokada na obwodnicy wygasła 31 grudnia. Od początku roku obwodnica Jarosławia
jest na mapie 1212 przejezdna zarówno w AM6.11 jak 6.12 (bo to ta sama mapa),
za wyjątkiem części węzła w Biedaczowie, który otwiera LD (albo MiploTraffic).
-
Po raz kolejny powtarzam żeby się nie sugerować tym co widać na Targeo.
Blokada na obwodnicy wygasła 31 grudnia. Od początku roku obwodnica Jarosławia
jest na mapie 1212 przejezdna zarówno w AM6.11 jak 6.12 (bo to ta sama mapa),
za wyjątkiem części węzła w Biedaczowie, który otwiera LD (albo MiploTraffic).
Dziś jechałem obwodnicą i na aktualnej AM (nie becie) mam zablokowaną część obwodnicy, tak że kierowała mnie na jakies objazdy. To był jeden zablokowany odcinek, część obwodnicy....
piona
-
Właśnie o tym pisałem, w Biedaczowie jest zablokowany mały fragment na wysokości węzła,
ale zbytnio to nie przeszkadza w trasie, w większej skali tego nawet nie widać.
Dopiero w zbliżeniu widać że trasa omija ten kawałek.
-
Kolejna wersja programu i kolejny raz producent pomaga następnym nieszczęśnikom wjechać do rzeki. Kolejny raz zastanawiam się (zgłaszając temat supportowi rok-dwa lata temu) jaki jest sens fabrycznego zafajczenia ostrzegania o POI "Terminal promowy"? Takich POI w AM/miplo mamy aż 4 (słownie cztery). Budowle raczej rozmiarów gigantycznych jak lotnisko i trudno byłoby je przegapić.
Natomiast POI "Prom" który nadal nie jest fabrycznie zafajczony do ostrzegania wystepuje w liczbie 123 sztuki i to ten POI stanowić miał dodatkowe ostrzeganie kierowcy o nagle kończącej się drodze. Jednak bardzo trudno supportowi poprawić to przez rok-dwa lata.
-
Do pobrania moje skórki przystosowane do nowej bety:
http://www.darekfoto.pl/am/automapa6/AM612.rar (http://www.darekfoto.pl/am/automapa6/AM612.rar)
Zmiany nie są znaczące, ale wgrywając stare skórki do nowej wersji nigdy nie wiadomo,
czy jakieś dziwne zachowanie nie jest spowodowane brakami w aktualizacji skórki.
-
Wczoraj robiłem trasę Katowice - Tychy - Zawiercie - Radom oraz Radom - Miechów - Tychy - Katowice.
Mapa prowadziła w zasadzie bezproblemowo po przebudowach i nareszcie nie kazała wbijać się w Kielce.
Uwagi trzy:
- co około pół godziny następowało ponowne przeliczanie trasy nie wiedzieć czemu (mam na razie ustawione każdorazowe pytanie o przeliczanie dlatego zauważyłem te zjawisko)
- w drodze "tam" znienacka przeskoczyła godzina. Nie wiem czy i jaki to miało wpływ na wyznaczanie trasy. By może wiąże się to w jakiś sposób z tym częstym przeliczaniem trasy. Nie zauważyłem jednak, by godzina na nawigacji się przestawiała...
W drodze powrotnej godzina pokazywana była poprawna, przeliczanie jak wyżej.
- program mi się zawieszał w przypadku usypiania programu przyciskiem.
W zasadzie to wszystko. Program działał do bólu stabilnie, przed wyjazdem pobrał bez problemu dane z Miplo. Jak na betę jestem pozytywnie zaskoczony.
Edyta:
Darku - skopiowałem, uruchomiłem i... nuda :/ Wszystko działa, nic się nie wiesza, wygląd jak zawsze fajny... Kurcze nawet ponarzekać nie ma na co... A poważnie, wielkie dzięki Darku. Zawsze można na Ciebie liczyć :)
Przy okazji małe pytanie. Czy trzeba kopiować ten plik do katalogu Data Files?
-
...ten plik to jest Moje Menu pod dolnym prawym przyciskiem.
-
Dzięki Darku :)
Obawiałem się tego pliku, bo w którejś poprzedniej wersji wysypywała mi się po nim mapa (przynajmniej tak skojarzyłem awarię z wczytaniem map w którejś becie). Teraz wczytanie pliku działa jak należy i wczytało się te "Twoje" a obecnie i "moje menu"
Pozdrawiam i dzięki za dobrą robotę :ok:
-
Nie wiem czy zauważyliście (i nie wiem od kiedy) ale 6.12 beta zyskała status RC. A właściwie to kolejna wersja...
Zmiany i poprawki w stosunku do wersji 6.12 1212 Beta:
Poprawki działania synchronizacji POI z Miplo.pl
Poprawiony brak niektórych punktów POI w mapie Europy
Poprawione wyznaczanie tras w niektórych rejonach Europy
Poprawa szybkości działania programu poprzez większą kompresję danych Traffic
Poprawki mniejszych błędów znalezionych podczas testów beta
-
Dzieki za info kolego.
-
Z poprawek niewymienionych 'po imieniu', w RC wyeliminowano błąd kalkulacji tras
przez odcinki z wygasłymi blokadami (http://pdaclub.pl/forum/automapa/wizualizacja-zablokowany-odcinek/).
-
Witam
Muszę stwierdzić że po kilku już zgłoszeniach w miejscowości podbydgoskiej Pruszcz Pomorski ,nadal rondo każe objeżdżać po angielsku w lewo niestety. :(
-
Nie wiem czy zauważyliście (i nie wiem od kiedy) ale 6.12 beta zyskała status RC. A właściwie to kolejna wersja...
Ktoś kto zainstalował wersję RC dla PL czy może napisać z kiedy ma prognozy SR ??
-
16.01.2013
-
No właśnie tak mi się wydawało. A teraz użyj AM'Center - pobiera dane i cofamy się do 14 stycznia z danymi.
-
Przecież to lipa z tymi datami. Dane pewnie te same. Przez 2 dni korki chyba się nie zmieniły?
-
w RC działa miploloc?
-
Witam,
Zainstalowałem sobie wczoraj wersję Automapy 6.12 RC1 i w trakcie jazdy zrobiła się mi dyskoteka kolorów w nawigacji. Na poprzedniej wersji drogi miały jednolity kolor i nawigowanie było łatwiejsze, natomiast teraz kolory na drodze w trakcie jazdy zmieniają się jak w kalejdoskopie co czyni jazdę z nawigacją utrudnioną. Jak wrócić do poprzednich kolorów, aby jazda z navi była przyjemniejsza. Dołączam do postu fotki by lepiej zrozumieć o co mi chodzi.
-
zrobiła się mi dyskoteka kolorów ...
Sama się nie zrobiła, włączyłeś podgląd traffic więc masz 'dyskotekę',
jak go wyłączysz to wrócą 'znajome' kolory z poprzednich wersji.
-
Dzięki za pomoc. Faktycznie po wyłączeniu podglądu AM'Traffic kolory wróciły do normy.
Podgląd AM'Traffic miałem włączony przez cały czas, ale dopiero w wersji 6.12 RC1 wygląda na to, że u mnie zaczął dopiero działać.
-
Ano fakt, nie zwróciłem uwagi, że to widok 3D. Do tej pory podgląd traffic był widoczny tylko w 2D.
-
No, to jest ciekawe, gdyż Aqurat bardzo się bronił przed podglądem AM'Traffic w 3D.
-
Czy ja coś przeoczyłem czy obecnie nie można zmienić ustawienia trasy podcza nawigacji? Mam nieaktywne pole Menu-trasa-typ trasy...
piona
-
Bezproblemowo można zmienić tryb trasy w trakcie nawigacji.
-
Czym różnią się poszczególne typy tras.
Wybieram się do Krynicy na narty i chciałbym pojechać nowym odcinkiem A4 pod Tarnowem. Wyznaczyłem trasę Warszawa Centrum do Krynica Zdrój Centrum, z wyliczenia wynika, że trasa Szybka, Optymalna, Łatwa i Bezpieczna ma 390 km. W wszystkie trasy prowadzą mnie od Buska po drogach gorszych gdzie często zalega śnieg. Znam te trasy i wiem, że zimą lepiej tamtędy nie jechać. Dlaczego u mnie AM nie widzi żadnych różnic w wymienionych trasach. Pobrałem najnowszą mapę beta RC.
-
Ja zawsze jeżdżę na Bezpiecznej czyli drogami wyższej kategorii i to u mnie się sprawdza (szczególnie zimą gdzie śnieg zalega w mniejszych miejscowościach). Napisz po przyjeździe czy też wyskakiwało ci w trasie info "Trasa może być nieaktualna. Czy przeliczyć trase?" Pomimo ptaszkowania jak i potwierdzania komunikatu bez ptaszkowania "Nie pokazuj tego więcej" to i tak na trasie 220 km z Leszna do Peca pod Śnieżką takie info wyskoczyło mi 5 razy.
-
13 stycznia jechałem do Włocławka, wracałem 14 stycznia, na całej trasie wyskakiwał taki komunikat przeciętnie co 40 km, było to bardzo uciążliwe.
Wracając do ustawień trasy, w poprzednich wersjach jak zmieniałem typ trasy, zmieniała się długość trasy i mogłem wybrać trasę odpowiadającą mi w zależności od pory roku, optymalną latem a zimą bezpieczną i to się sprawdzało, teraz AM uparcie prowadzi po drogach gdzie zaspy są po kilka dni.
-
Aby nie przeoczyć podpowiadam, że leży już RC2:
Usprawnienia w wykorzystywaniu danych przekazywanych w ramach systemu AutoMapa Traffic
Poprawa wyznaczania tras na obwodnicy Kielc
-
I chyba w końcu działa aktualizacja z poziomu programu, a przynajmniej AM zauważa,
że jest nowsza wersja programu i map. Rano spróbuję jak się to spisze...
-
Faktycznie działa, właśnie pobieram ale jest coś dziwnego waga danych do pobrania przy europie cała mapa to 3013.26MB :O
Aktualizacja trwa już 40 min a jest dopiero 60%, poza tym musiałem już kilka razy potwierdzać komunikat że poziom pamięci podręcznej jest krytycznie niski.
po około 1,5 godziny aktualizacja zakończyła się sukcesem !!
urządzenie Samsung OmniaII
-
po około 1,5 godziny aktualizacja zakończyła się sukcesem !!
urządzenie Samsung OmniaII
To ja już chyba wolę szybką instalację na komputerze.
Pozdrawiam,
Ł.O.
-
Też tak będę robił, ale chciałem sprawdzić czy działa
-
po około 1,5 godziny aktualizacja zakończyła się sukcesem !!
To ja już chyba wolę szybką instalację na komputerze.
Jak doliczysz czas potrzebny na ściągnięcie programu to róznica nie będzie dramatyczna.
-
Ciekawa sytuacja ... po nalozeniu wersji 6.12 na 6.11 zniknelo z programu 98% kategorii POI zarowno z wyswietlania jak i z ostrzegania.
Cyrki jakies. Ponowne uruchomienie AM i wszystko wrocilo do normy.
U mnie sytuacja jest podobna tylko brak całkowicie POI (jest tylko pokaż wszystko i nic nie ma) oraz ostrzegania.
Ponowne wyłączenie, restart urządzenia nic nie dają :(
Co można z tym zrobic ? Ktoś ma jakieś propozycje ?
-
Ciekawa sytuacja ... po nalozeniu wersji 6.12 na 6.11 zniknelo z programu 98% kategorii POI zarowno z wyswietlania jak i z ostrzegania.
Cyrki jakies. Ponowne uruchomienie AM i wszystko wrocilo do normy.
U mnie sytuacja jest podobna tylko brak całkowicie POI (jest tylko pokaż wszystko i nic nie ma) oraz ostrzegania.
Ponowne wyłączenie, restart urządzenia nic nie dają :(
Co można z tym zrobic ? Ktoś ma jakieś propozycje ?
[/quote
W ustawieniach daj odbudowę plików podczas sunchronizacji. U mnie działało wcześniej na tę przypadłość.
-
I chyba w końcu działa aktualizacja z poziomu programu, a przynajmniej AM zauważa,
że jest nowsza wersja programu i map. Rano spróbuję jak się to spisze...
U mnie nie dziala, tzn pobieranie zawiesza sie w roznych momentach i nie mozna ukonczyc procesu aktualizacji.
-
Jak doliczysz czas potrzebny na ściągnięcie programu to róznica nie będzie dramatyczna.
Pewnie tak będzie. Dla mnie jednak rozdzielenie niepewnego co do przebiegu etapu ściągnięcia dużej ilości danych od procesu aktualizacji łatwiej pozwala ogarnąć całą operację. Z tego samego powodu nigdy nie będę fanem streamingu audio/video - możliwość kłopotów technicznych (połączenie internetowe może paść zawsze) wpływająca na proces słuchania/oglądania skutecznie mnie do tego zniechęca.
Pozdrawiam,
Ł.O.
-
Komunikat o tym, że Trasa nieaktualna pojawia się nadal przeciętnie co 40 km, przetestowałem na trasie do Krynicy. Nie pomaga zaptaszkowanie.
-
W mojej OMNI I upgrade przebiegł bez problemu. Najpierw ruszyło sprawdzenie aktualizacji, po chwili znalazło 18,4 MB danych, po czym via moje WiFi 20MB/s ściąganie plików trwało ok 40 minut... Czy to normalne? Omnia ma kartę sieciową do doopy? Całość zakończona pomyślnym restartem.
Wracając do meritum tematu, to 6.12 RC działała bardzo stabilnie. W nadchodzącym tygodniu próby RC2, o ile zdążę ;)
-
W nawiązaniu do tego http://pdaclub.pl/forum/automapa-wince-wm-wp6-x/automapa-6-12-0-(1997)/msg1615970/#msg1615970 (http://pdaclub.pl/forum/automapa-wince-wm-wp6-x/automapa-6-12-0-(1997)/msg1615970/#msg1615970) pytanko w kwestii formalnej. Czy aktualizacja mapy odbywa się automatycznie? Pytam, bo wersję beta z zasady pobiera się ze świadomością ewentualnych jej niedoróbek. Kolega napisał że mu "się mapa zaktualizowała", co by znaczyło, że nie miał świadomości o braniu udziału w testach. Nie wiem, czy to można traktować w kategoriach błędu ale zaniepokoiło mnie to trochę.
-
Aktualizację uruchomiłem ręcznie, ale nie było żadnej informacji, że jest to Beta czy też RCn w wersji (n+1) więc sądziłem, że jest to nowa wersja.
-
Ciekawa sytuacja ... po nalozeniu wersji 6.12 na 6.11 zniknelo z programu 98% kategorii POI zarowno z wyswietlania jak i z ostrzegania.
Cyrki jakies. Ponowne uruchomienie AM i wszystko wrocilo do normy.
U mnie sytuacja jest podobna tylko brak całkowicie POI (jest tylko pokaż wszystko i nic nie ma) oraz ostrzegania.
Ponowne wyłączenie, restart urządzenia nic nie dają :(
Co można z tym zrobic ? Ktoś ma jakieś propozycje ?
[/quote
W ustawieniach daj odbudowę plików podczas sunchronizacji. U mnie działało wcześniej na tę przypadłość.
Dziękuję za poradę - faktycznie pomogło :)
-
Jeśli śpicie to możecie się obudzić i pobrać RC3.
-
jakie zmiany?
-
Jeśli śpicie to możecie się obudzić i pobrać RC3.
Ech, ja tam wole dla pewności poczekać na RC4 lub 5... ;)
piona
-
jakie zmiany?
Na stronie jest podane:
Wersja AutoMapa Windows 6.12 1212 RC 3
Zmiany:
Usprawniona obsługa i wizualizacja danych Traffic oraz obsługa zdarzeń
Znaczne przyspieszenie wyznaczania tras ciężarowych
Usprawnienie działania Asystenta Pasa Ruchu i poprawa błędu braku informacji "trzymaj się prawego pasa" na niektórych skrzyżowaniach.
Usprawnione działanie czasowych zmian kierunkowości dróg
Poprawki w działaniu blokad po ich pobraniu z danymi Traffic
Poprawki działania aktualizacji z wnętrza programu
Możliwość wyłączenia w Ustawieniach dźwięków dla kliknięć
Poprawione przyciąganie do punktów trasy na podstawie adresów. Dla odcinków, które nie posiadają nazwy wprowadzono nazwy wirtualne, co skutkuje lepszym przyciąganiem punktu na drogach zamkniętych, wewnętrznych czy osiedlowych.
Poprawa przyciągania trasy do dróg w budowie
Poprawka trybu widoku 3D Tylko mapa oraz błędnego wyświetlania skali mapy po pobraniu danych Traffic
Poprawa działania programu na urządzeniach z małą ilością pamięci. Wymagane minimum pamięci dostępnej po starcie programu zmniejszone do 30MB, zalecane 35MB.
Usprawnienia w mechanizmie rejestracji AutoMapy
Dostosowania dla urządzenia Aristo Voyager S515HD, AutoNav oraz GMS LUXURY i CE69
Usprawnienia w wyznaczaniu tras prowadzących przez nowo oddane odcinki dróg.
Zmiany i poprawki w stosunku do wersji 6.12 1212 RC2:
Poprawa wyznaczania tras w niektórych rejonach Polski
Zmiany i poprawki w stosunku do wersji 6.12 1212 RC1:
Usprawnienia w wykorzystywaniu danych przekazywanych w ramach systemu AutoMapa Traffic
Poprawa wyznaczania tras na obwodnicy Kielc
-
Kilka uwag ode mnie.
Po 1, nie działa mi autoupgrade do RC3...
(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot247.png)
Po 2, dzięki wizualizacji danych LD, od razu widać czy jedziemy po drodze z danymi LD, czy SR :) TU JEST NAJWIĘKSZA KORZYŚĆ W STOSUNKU DO NaviExperta. Tam wszystkie kolory są wymieszane i nie widać jakie są przed nami dane - historyczne czy aktualne.
Dzięki podglądowi LD w 3D, widać kiedy przy stacjach paliw tworzą się korki od parkujących tam aut :mrgreen:
(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot230-1.png) (http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot229.png) (http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot227.png) (http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot226-1.png) (http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot222.png) (http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot198.png) (http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot191_2.png) (http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot186.png)
Po 3, załączam kilka mniejszych baboli. Ten dojazd na BP można pokonać jazdą na wprost :grin:
(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot224.png)
W tym przypadku LD pomyliło chyba pasy ruchu
(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot223.png)
Tutaj jechałem prawym pasem, nie drogą pod tunel
(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot242.png)
Najbardziej zdziwiła mnie konsekwencja do zmuszenia mojej osoby, aby pojechać pierwotnie źle wyznaczoną trasą:
Propozycja nr 1 - tu już trzeba było skręcić w lewo i pojechać prosto do A4
(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot236-1.png)
Skręciłem po swojemu, a mimo to nadal byłem kierowany na starą trasę...
(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot237.png)
I co okazało po przejechaniu drugiej propozycji? Że jak pojadę po swojemu, będę ok 5 minut wcześniej... Trasa wybrana Szybka. Korka na podglądzie 2D nie było widać...
(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot238.png)
-
(...)
Dzięki podglądowi LD w 3D, widać kiedy przy stacjach paliw tworzą się korki od parkujących tam aut :mrgreen:
W AQ niestety nie potrafią tego zauważyć nadal :(
I co okazało po przejechaniu drugiej propozycji? Że jak pojadę po swojemu, będę ok 5 minut wcześniej... Trasa wybrana Szybka. Korka na podglądzie 2D nie było widać...
Nie od tej wersji takie historie mają miejsce. Ja zakładam, że AM wyznaczy nową "właściwą" trasę, kiedy przejadę "newrlagiczny" z nieznanych powodów odcinek :/ Ale, który i dlaczego jest tym złoczyńcą nigdy nie mam pojęcia :(
-
Myślę że to nie jest takie proste . Człowiek potrafi intuicyjnie ocenić czy dany korek istnieje czy tylko ktoś tankuje na stacji ew. taxi stoi "pod słupkiem" , ale nie zawsze i nie na 100%. A trzeba wymyślić algorytm który będzie to robił automatycznie i to nie rzadko na podstawie 1-2 "źródełek" :-|
Ktoś zjedzie na stację i "robi " korek ale równie dobrze ktoś wyjeżdżając z tej stacji zajeżdża innemu drogę i już ulica zablokowana. Jak to rozróżnić :-?
-
(...)ktoś wyjeżdżając z tej stacji zajeżdża innemu drogę i już ulica zablokowana. Jak to rozróżnić :-?
Pełna zgoda, że to nie jest proste. Ale AQ skomercjalizował koncept LD, a on wciąż w powijakach :( Niestety nie ogarnąłem zacytowanego zdania :/ Jak rozróżnić ruch dwóch pojazdów na danym odcinku od bezruchu jednego pojazdu trwającego 5+ minut?
-
Chodziło mi o wypadek :mrgreen: jeden drugiemu zajeżdża i booom, obaj stoją a za nimi korek . I teraz jak rozróżnić : "źródełko" stoi w korku przy stacji paliw (bo wypadek) czy stoi pod dystrybutorem i tankuje :mysli:
Tiepier poniał :-? :E :E
-
Chodziło mi o wypadek :mrgreen: jeden drugiemu zajeżdża i booom, obaj stoją a za nimi korek . I teraz jak rozróżnić : "źródełko" stoi w korku przy stacji paliw (bo wypadek) czy stoi pod dystrybutorem i tankuje :mysli:
Tiepier poniał :-? :E :E
Przede wszystkim chodzi o to, że źródło znajduje się poza jezdnią (i to nie na chodniku tylko 40-60m od jezdni) i do tego często na innej wewnętrznej drodze uwzględnionej w AM (obrazki z A4). Guzik mnie obchodzi, że "na stacji" korek. Jeśli się inni zderzą to źródło danych zostanie unieruchomione pewnie na jezdni a nie utknie poza nią :P Do tego jeśli założymy, że jedno źródełko w okolicy drogi jest podstawą oceny stanu ruchu na najbliższej głównej jezdni to system równie dobrze może losowo wybierać, którą ulicę zakorkować w okolicy :P Sam pewnego dnia zakorkowałem pewną DW stojąc ze 100m od niej "w polu" :(
-
Sie Czepiasz :P Postoje taxi są przy drogach bezpośrednio a dokładność oznaczenia pozycji GPS jest czasami rzędu kilkudziesięciu metrów a zresztą 10m to też czasami za mało by określić czy jesteś na drodze czy przy dystrybutorze ale nie w tym rzecz . Do puki nie będzie dość źródełek to systemy typu LD trzeba traktować z dużą nieśmiałością .
I nie wkurzajmy się że pokazuje nieistniejące korki tylko wkurzajmy się na firmy za nierzetelną reklamę
-
Nierzetelna reklama ,to zwykłe oszustwo. Parę dni temu w USA dwóch klientów zaskarżyło duża sieć fstfoodów, że ich, ponoć najdłuzsza kanapka na świecie, nie trzyma wymiarów z reklamy i jest krótsza o 3cm. Mają duże szanse na odszkodowanie w wysokości kilku mln dolców :O~ oj, przydałyby się u nas takie pozwy. pozdr
-
w RC działa miploloc?
Dołączam się do pytania...
-
Wygląda na to, że miploloc nie jest zbyt popularny, a czy działa możecie już sami sprawdzić w wersji 6.12 która właśnie została oficjalnie udostępniona.