PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Betatesty => Wątek zaczęty przez: juha w Czerwiec 22, 2009, 23:51:41
-
Zapraszamy do udzialu w beta-testach AutoMapy 5.5.2.
Udostepniona wersja zawiera nowe dane przygotowane
w ramach drugiej tegorocznej aktualizacji map:
* 637 tys km drog (przybylo ponad 9 tys km)
* 2621 nawigacyjnych planow miejscowosci (przybylo 112)
* dokladne adresy punktowe i ksztalty budynkow w 2057 miejscowosciach (przybyly 82 miejscowosci, w tym 4 miasta)
* precyzyjnie zaktualizowane gminy na terenie tegorocznego Rajdu Polski
* gruntowna aktualizacja informacji o organizacji ruchu w kilkunastu najwiekszych miastach (m.in. Bialystok, Bydgoszcz, Radom, Szczecin)
* najnowsze dane Europy firmy Navteq w wersji Q2 2009
* punkty POI z glownych kategori serwisu www.Miplo.pl zintegrowane bezposrednio w danych mapy
Program w wersji 5.5.2 jest funkcjonalnie identyczny z wersja 5.5.1.
Zawiera dostosowania do najnowszych modeli sprzetu nawigacyjnego.
Za 4-5 tygodni (juz po obecnej publikacji wersji 5.5.2) rozpoczniemy beta testy kolejnej wersji programu z m.in.:
* druga odslona AM'Traffic umozliwiajaca unikanie korkow
* nowa logika wyznaczania tras uwzgledniajaca ograniczenia czasowe (wazne nie tylko ze wzgledu na AM'Traffic ale rowniez ze wzgledu na trasy ciezarowe)
* przyspieszonym wygaszaniem nieaktywnych klawiszy klawiatury ekranowej
* nowym zintegrowanym ekranem wyszukiwania
-
Tylu się dopominało i już jest ... Dobrze, że środek nocy, to ściaga się szybko :)
-
Idzie na maxa.
-
Zwracam uwagę na ostatnie zdanie z maila z zaproszeniem:
Bedziemy wdzieczni za testy i wszelkie uwagi,
ktore prosimy przesylac na adres AM@AutoMapa.com.pl.
To jest główny adresat uwag do testów.
-
* punkty POI z glownych kategori serwisu www.Miplo.pl zintegrowane bezposrednio w danych mapy - wreszcie! :)
a instalka minimalnie "schudła".
p.s.
Rano pierwsze testy na trasie z kilkoma przjazdami kolejowymi - sprawdzimy jak ostrzega (bo w demo nie ostrzega).
-
No to ja się nie załapie na aktualizacje przed wyjazdem urlopowym, bo do piątku to się chyba testy nie skończą :(. Trochę się spóźnili z tą aktualizacją.
Szkoda, że nie zaprosili mnie to testów, bo w końcu w ciągu ostatnich kilku miesięcy wysłałem im kilka poprawek, mam nadzieję, że przynajmniej moje uwagi zostały uwzględnione.
O co chodzi z tym punktem: "gruntowna aktualizacja informacji o organizacji ruchu w kilkunastu najwiekszych miastach (m.in. Bialystok, Bydgoszcz, Radom, Szczecin)" - w obecnej wersji coś jest nie tak? Akurat Szczecin leży na mojej wakacyjnej trasie i mam nadzieję, że nawet obecna wersja poprowadzi mnie dobrze.
Cieszę się, że wreszcie wysłuchano naszych głosów i POI z Miplo są zintegrowane z AM.
-
Tylko co to za betatesty.. co ty betatestować... mapę?
Pozdrawiam
-
Tylko co to za betatesty.. co ty betatestować... mapę?
Pozdrawiam
Więc po co te testy, skoro tylko mapa jest zaktualizowana?
Chyba jednak coś musieli "grzebać" w samym programie, bo w przeciwnym razie beta testy są "bez sensu jak lokata" :mrgreen:
-
Przecież napisali że grzebali,
Program w wersji 5.5.2 jest funkcjonalnie identyczny z wersja 5.5.1.
Zawiera dostosowania do najnowszych modeli sprzetu nawigacyjnego.
-
"Zapraszamy do udzialu w beta-testach AutoMapy 5.5.2" - dla wybranych, czy można ściągnąć oficjalnie?
-
Lista zmian do programu potwierdza tylko ze chlopaki z AM przestaja ogarniać swoją własna aplikacje.
Wciskanie marketingowego syfu na głównej stronie AM idzie im najlepiej. A aplikacja jak byla zrypana tak pewnie dalej bedzie
PS. wczoraj jechałem z łodzi do piotrkowa i na trasie ekspresowej AM 5.5.1 całkowicie sie zrypała i co chwile wyznaczała nową trasę. Wszystko wróciło do normy po zjechaniu z trasy ekspresowej. Taka to jest własnie aplikacja.
I teraz powinienem naklepać mejla (dla dobra wszystkich użytkowników AM) z milionem informacji bo przecież normalnego sytemu zgłoszeń błędów nie ma.
Zaczynam sie zastanawiać czy warto za kilka miesiecy zapłacić 80 zl czy nie lepiej przenieść sie do konkurencji
-
Po pierwszych testach widać spore zmiany w POI (wbudowanych), jest ich teraz całe mnóstwo. Są ikonki na przejazdach kolejowych, jednak nie pojawia się ostrzeżenie. Może gdzieś to trzeba włączyć, ale ja nie znalazłem takiej opcji.
Natomiast przeraziła mnie ilość ostrzeżeń o niebezpiecznych miejscach - na co drugim skrzyżowaniu miałem na mojej testowej trasie ikonkę i ostrzeżenie.
-
czy moze mi ktos z kolegów wyjasnic blizej to zdanie z pierwszego postu:
punkty POI z glownych kategori serwisu www.Miplo.pl zintegrowane bezposrednio w danych mapy
dziękuję
-
To znaczy, że najważniejsze kategorie POI będą okresowo (przy kolejnych wydaniach mapy) przenoszone bezpośrednio z Miplo do aplikacji jako POI wbudowane. Było już o tym pisane.
-
dzięki, teraz mi się rozjaśniło
-
Pamiętacie może Koledzi jak to drzewiej bywało? Jak długo zazwyczaj trwały testy wersji beta? Szacunkowo oczywiście.
-
Tak od 1,5 do 2 tygodni
Widze że teraz nawet wersja Europy jest beta, zazwyczaj była tylko Polski wypuszczana.
Biorę się zaraz do testowania czy niektóre braki zgłaszane przezemnie się pokażą.
-
Tylko co to za betatesty.. co ty betatestować... mapę?
Pozdrawiam
No to spodziewam się że testy potrwają krótko bo faktycznie nie ma za bardzo co testować. Oby zdążyli do końca czerwca.
-
To znaczy, że najważniejsze kategorie POI będą okresowo (przy kolejnych wydaniach mapy) przenoszone bezpośrednio z Miplo do aplikacji jako POI wbudowane. Było już o tym pisane.
Czy najważniejsze kategorię obejmują fotoradary ?
-
Tylko co to za betatesty.. co ty betatestować... mapę?
Pozdrawiam
Wielu się wypowiadało na tym forum że najważniejsze są mapy potem program. Kiedy zaktualizowali mapy to znowu pytania czemu nie program.
Nikomu nie da się dogodzić.
-
To znaczy, że najważniejsze kategorie POI będą okresowo (przy kolejnych wydaniach mapy) przenoszone bezpośrednio z Miplo do aplikacji jako POI wbudowane. Było już o tym pisane.
Czy najważniejsze kategorię obejmują fotoradary ?
TAK, totalna poprawa
Napisane: Czerwiec 23, 2009, 10:17:47
PS. wczoraj jechałem z łodzi do piotrkowa i na trasie ekspresowej AM 5.5.1 całkowicie sie zrypała i co chwile wyznaczała nową trasę. Wszystko wróciło do normy po zjechaniu z trasy ekspresowej. Taka to jest własnie aplikacja.
Na 5.5.1 te trasę przejechałem już kilkanaście razy w tę i z powrotem - beż najmniejszych problemów ze strony aplikacji.
-
Ja dzsiaj tez potesuje, tylko jakos mi sie poi zdublowalo, bo mam miplo i AM.
-
Mi AM na zwykłej krajowej 3 zaczęła wydziwiać mimo wcześniej zaplanowanej trasy i kierować mnie gdzieś na wioski. Jak do tego dołącza omijanie korków z traffic to będzie cyrk do kwadratu. Moje kilku miesięczne doświadczenie z AM dało tyle, że powróciłem do navigo.
Lista zmian do programu potwierdza tylko ze chlopaki z AM przestaja ogarniać swoją własna aplikacje.
Wciskanie marketingowego syfu na głównej stronie AM idzie im najlepiej. A aplikacja jak byla zrypana tak pewnie dalej bedzie
PS. wczoraj jechałem z łodzi do piotrkowa i na trasie ekspresowej AM 5.5.1 całkowicie sie zrypała i co chwile wyznaczała nową trasę. Wszystko wróciło do normy po zjechaniu z trasy ekspresowej. Taka to jest własnie aplikacja.
I teraz powinienem naklepać mejla (dla dobra wszystkich użytkowników AM) z milionem informacji bo przecież normalnego sytemu zgłoszeń błędów nie ma.
Zaczynam sie zastanawiać czy warto za kilka miesiecy zapłacić 80 zl czy nie lepiej przenieść sie do konkurencji
-
Przecież napisali że grzebali,
Program w wersji 5.5.2 jest funkcjonalnie identyczny z wersja 5.5.1.
Zawiera dostosowania do najnowszych modeli sprzetu nawigacyjnego.
może mi się przestanie wieszać po złapaniu fixa
:ok:
-
A mnie właśnie obecna wersja AM (5.5.1) działa pod tym względem najlepiej: szybko ustala położenie, a potem od razu przechodzi do nawigacji. We wcześniejszych wersjach programu był właśnie problem, że czasami po złapaniu fixa (trwało to dłużej jak obecnie) sprzęt potrafił się zawiesić na dłuższą chwilę. Czasami po kilkunastu sekundach program sam ruszył, czasami trzeba było niestety restartować.
-
Moje kilku miesięczne doświadczenie z AM dało tyle, że powróciłem do navigo.
A próbowałeś niesłodzonej (jak to ładnie nazywają) Automapy?
-
Mam nadzieję że poprawili te skandalicznie długie zamykanie się programu
z włączonym wysyłaniem danych traffic, gdy sprzęt nie ma dostępu do netu.
-
Mam nadzieję że poprawili te skandalicznie długie zamykanie się programu
z włączonym wysyłaniem danych traffic, gdy sprzęt nie ma dostępu do netu.
Niepoprawili.
-
O co chodzi z tym punktem: "gruntowna aktualizacja informacji o organizacji ruchu w kilkunastu najwiekszych miastach (m.in. Bialystok, Bydgoszcz, Radom, Szczecin)" - w obecnej wersji coś jest nie tak? Akurat Szczecin leży na mojej wakacyjnej trasie i mam nadzieję, że nawet obecna wersja poprowadzi mnie dobrze.
Zamiast wprowadzać tylko zgłoszone błędy i poprawki, sami siedli i skorygowali cały plan miasta, by mniej lub bardziej pasował do rzeczywistości. Na pierwszy rzut oka wygląda to nieźle (Radom). Moim zdaniem jest to bardzo ważny element tej aktualizacji map i mam nadzieje, że będzie kontynuowany w innych miastach Polski.
-
* precyzyjnie zaktualizowane gminy na terenie tegorocznego Rajdu Polski
Ale udostępnicie oficjalnie 5.5.2 przed rozpoczęciem rajdu? :mrgreen:
-
* precyzyjnie zaktualizowane gminy na terenie tegorocznego Rajdu Polski
Ale udostępnicie oficjalnie 5.5.2 przed rozpoczęciem rajdu? :mrgreen:
Faktycznie, przecież rajd startuje już za 2 dni :worried:
Czyżby wyszła z tego musztarda po obiedzie? :mrgreen:
-
Ilustruje to idealnie poziom producenta.
1. Slogan jest? - jest
2. Ładnie brzmi? - ładnie
3. Gówno warte - tak ale patrz pkt 1 i 2.
-
Faktycznie, przecież rajd startuje już za 2 dni :worried:
Czyżby wyszła z tego musztarda po obiedzie? :mrgreen:
przeciez bedziesz mogl po rajdzie, z nowa AM, przejechac dokladna trase rajdu :mrgreen: przynajmniej zagrozenia nie spowodujesz :E
-
Ilustruje to idealnie poziom producenta.
1. Slogan jest? - jest
2. Ładnie brzmi? - ładnie
3. Gówno warte - tak ale patrz pkt 1 i 2.
Jasne, Ty wiesz najlepiej na jakich mapach pojadą jego uczestnicy :P
-
Tak wiem.
Czytanych z kartki :mrgreen:
-
Pytanko - czy zostało naprawione wyszukiwanie po adresie dla systemów Win CE 4.2 ?
( Chodzi mi o opcję jedź do / Adres )
-
OD trzech lat używam AM, wysyłam im błedy, ślady brakujących dróg i własne pomysły i nic... Nie wiem co mam jeszcze zrobic zeby mnie zaprosili do testów, w końcu im więcej testów tym dokładniejsze przebadanie.
-
Faktycznie, przecież rajd startuje już za 2 dni :worried:
Czyżby wyszła z tego musztarda po obiedzie? :mrgreen:
przeciez bedziesz mogl po rajdzie, z nowa AM, przejechac dokladna trase rajdu :mrgreen: przynajmniej zagrozenia nie spowodujesz :E
Rozumię, że na odcinku rajdu Hołek będzie nawigował, jak pilot rajdowy: "lewy 3 ciąć, 50 do hamuj prawy nawrót do lewy długi..." :mrgreen:
-
Wysyłasz im błedy, ślady brakujących dróg i własne pomysły i nic. - Bo to za mało. Wciąż za mało. :grin: Musisz zacząć pisać jeszcze kod i go posyłać :grin:
-
Wysyłasz im błedy, ślady brakujących dróg i własne pomysły i nic. - Bo to za mało. Wciąż za mało. :grin: Musisz zacząć pisać jeszcze kod i go posyłać :grin:
A ja nic nie testuję, nawet nie instaluję tych beta wersji, a i tak mi przysyłaja zaproszenia do beta testów. Ta wersja też u mnie poleży w emailowym linku :E :E :E
-
OD trzech lat używam AM, wysyłam im błedy, ślady brakujących dróg i własne pomysły i nic... Nie wiem co mam jeszcze zrobic zeby mnie zaprosili do testów, w końcu im więcej testów tym dokładniejsze przebadanie.
A ja jestem zadowolony uwględnili moje poprawki wysyłane w marcu, w mojej okolicy widzę że dużo dróżek dojazdowych i osiedlowych doszło.
-
Użytkownicy AM, wyjeżdżający za kilka dni na wakacje mogą nie doczekać możliwości korzystania z nowych map.
Może nadszedł czas, aby rozdzielić mapy od programu. Jeśli są nowe mapy to posiadacze aktualnej licencji powinni mieć możliwość ich pobrania i korzystania z aktualną wersją programu. Beta testy programu mogłyby trwać dłużej dzięki czemu możliwości wyłapania błędów by wzrosły.
W sytuacja jaka istnieje praktycznie jeździmy zawsze z nie do końca dopracowaną i stabilną wersją programu z wiecznymi dodatkami w postaci kolejnych nieistotnych bajerów.
-
Przecież tak sie stało tym razem, w zasadzie tylko mapa jest nowa,
'prawdziwe testy' programu będą dopiero w kolejnej becie.
IMHO aktualizacja pojawi się na dniach, może jeszcze w czerwcu.
-
IMHO aktualizacja pojawi się na dniach, może jeszcze w czerwcu.
No to teraz podniosłeś napięcie :grin: :mrgreen: :O~
-
Zapowiadają to między wierszami, ale "Wielkimi Literami" w obecnym zaproszeniu do testów - NM dobrze prawi / pisze :ok:
-
Pytanko - czy zostało naprawione wyszukiwanie po adresie dla systemów Win CE 4.2 ?
( Chodzi mi o opcję jedź do / Adres )
Tak.
-
Jak można zostać testerem. dużo podróżuję i mógłbym w tym czasie testować.
-
Na razie same komentarze niewiele mające współnego z testami.
Może ktoś coś napisać o becie ???
Właśnie zaczynam instalować :]
piona
-
Witam!
[Start] Warszawa, Bemowo
[1] Warszawa, Służewiec
[2] Płock (przez okolicę)
[3] Włocławek (przez okolicę)
[4] Toruń (przez okolicę)
[5] Bydgoszcz, Bartodzieje
[F] Świnouście, ul.Broniewskiego
I) Rekalkulacja trasy na ul. Dzielnej (omijanie korków) przebiegała
długo... ponad pół minuty (a może dłużej).
II) Na Rondzie ONZ nastąpiło przymulenie programu i tak jak zjechałem z
ronda pokazywało że jestem na nim nadal a ruch był skokowy; reakcje na
klawisze działała z dużym opóźnieniem- pomogło jedynie zamknięcie
aplikacji i ponowne jej otwarcie.
III) Jadąc Aleją Niepodległości AM sugerowała skręt w Batorego w
prawo... jednocześnie pojawiło sie ostrzeżenie o POI na Batorego za
skrętem... ale ja nie skręciłem i pojechałem dalej prosto. Niestety po
rekalkulacji AM nie dokonała oddalenie do skali pośredniej ale jechała
na pełnym ZOOM-ie. Nacisnąłem więc przycisk skali i przywróciłem
pośrednią. Przy kolejnym skrzyżowaniu nie dokonała z kolei zbliżenia.
Działanie ZOOM-u wróciło po kolejnej rekalkulacji (w tym drugim
skrzyżowaniu bo sugerowało skręt w prawo a ja pojechałem prosto).
Mam nadzieję, że opisy sa czytelne.
SPRZĘT:
IPAQ 214 + Qstarz (4Hz).
Komentarz: czyli dla mnie nadal kicha...
Pozdrawiam
-
Przecież tak sie stało tym razem, w zasadzie tylko mapa jest nowa,
'prawdziwe testy' programu będą dopiero w kolejnej becie.
IMHO aktualizacja pojawi się na dniach, może jeszcze w czerwcu.
"w zasadzie" robi wielka roznice
wzorem MapyMap - program ma swoja oddzielna numeracje, mapy swoja. AM bardzo by sie to przydalo. Obstawiam, ze czesc ludzi instalowalaby nowe mapy, pozostawiajac poprawnie dzialajaca aplikacje. Oczywiscie w nieskonczonosc tak nie moze byc, ale ta jedna-dwie wersje programu w tyl moglyby funkcjonowac z nowymi mapami
-
Mam nadzieję że poprawili te skandalicznie długie zamykanie się programu
z włączonym wysyłaniem danych traffic, gdy sprzęt nie ma dostępu do netu.
Niepoprawili.
Właśnie to samo miałem napisać. AM wyłącza się właśnie drugą minutę :(
Za to rozwiązany został "problem Miechowa" ;-)
-
Może mi ktoś powiedzieć czy we Wrocławiu
- ul. Wędrowców jest zaznaczona jako pieszy deptak (ew. zablokowana)
- Wolności, pl. -- jest zablokowany?
-
2x nie
-
Jak można zostać testerem. dużo podróżuję i mógłbym w tym czasie testować.
na stronie AM:
http://www.automapa.com.pl/?PEI=38149&article_id=48490&lng=PL
wsparcie/baza wiedzy:
[33] Jak zostać testerem nowych (beta) wersji AutoMapy ?
Do grona betatesterów AutoMapy z przyjemnością zapraszamy każdą osobę, która:
1. jest zarejestrowanym użytkownikiem licencji AutoMapy
2. zgłosi chęć przystąpienia do grona betatesterów AutoMapy lub zaakceptuje nasze zaproszenie
3. ma czas i chęci testować beta wersje programu i map
4. będzie przesyłać uwagi z testów w zwięzłej/jasnej/rzeczowej formie
5. zdaje sobie sprawę, ze wersje beta mogą zawierać poważne usterki, również takie, które mogą prowadzić do utraty danych zarówno w AutoMapie jak i w innych aplikacjach
6. rozumie, ze w przypadku problemów z wersją beta możemy nie być w stanie pomóc w razie kłopotów z instalacją lub użytkowaniem programu.
-
Może mi ktoś powiedzieć czy we Wrocławiu
- ul. Wędrowców jest zaznaczona jako pieszy deptak (ew. zablokowana)
- Wolności, pl. -- jest zablokowany?
U mnie ulica wedrowcow jest zablokowana, w koncu miplo do czegos sluzy.
(http://www.k750i.republika.pl/wroclaw1.jpg)
-
w koncu miplo do czegos sluzy
Do ewentualnego zablokowania dwóch odcinków ulicy Wędrowców z dziewięciu?
-
Mam nadzieję że poprawili te skandalicznie długie zamykanie się programu
z włączonym wysyłaniem danych traffic, gdy sprzęt nie ma dostępu do netu.
Niepoprawili.
S K A N D A L ! ! !
P.S.
To co oni właściwie tam robią przez cały boży rok? :mrgreen:
-
Adamie, nie sprawdziles i piszesz, sprawdz sam, to jest jeden odcinek. Jest poprawnie zablokowana. Wyznacz choćby trase z Żeglarskiej 20 na Odkrywców 20. Nie poprowadzi Cie przez Wędrowców. Wszystko jest prawidłowo.
-
U mnie ulica wedrowcow jest zablokowana, w koncu miplo do czegos sluzy.
Przecież Wędrowców jak również Romera i Beniowskiego mają już kategorię deptaka
Blokady w miplo będzie można niebawem usunąć ...
ps.
Ani Adam (Moi) ani sp4ubw widocznie nie używają mojego zestawu kolorów, że tego nie zauważyli :evil:
-
Ani Adam (Moi) ani sp4ubw widocznie nie używają mojego zestawu kolorów, że tego nie zauważyli :evil:
Używam od debiutu do dziś :ok:, tylko mam odwieczny problem z legendą kolorów. :(
-
Chodniki/alejki parkowe są jedyną kategorią drogi, która nie ma konturów w ciemniejszym kolorze,
od razu widać, że to jest droga 'inna niż wszystkie' :wink:
-
Mam nadzieję że poprawili te skandalicznie długie zamykanie się programu
z włączonym wysyłaniem danych traffic, gdy sprzęt nie ma dostępu do netu.
Niepoprawili.
Właśnie to samo miałem napisać. AM wyłącza się właśnie drugą minutę :(
Hm, nie wiem... mi się zamyka szybciej na Artemisie, zwykle trwa okolo 10-15 sekund.
Jutro za to sprawdzę czy AM zasugeruje mi zeskoczenie samochodem z wiaduktu jak to robiła 5.5.1 :)
pozdrawiam
Mario
-
A gdzie?
-
A gdzie?
A tu: http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=127059.0
---
Pozdrawiam.
Adam.
-
Na pewno nie, ten problem został juz rozwiązany.
(choć tylko połowicznie, w sumie dobrze, że o tym przypomniałeś)
-
A gdzie?
W Warszawie, na trasie Prymasa Tysiąclecia, na wiadukcie nad Wolską i Kasprzaka, w kierunku Centrum/Dworca Zachodniego.
W wersji 5.5.1 gdy miałem włączoną AM (ale bez wyznaczonej trasy), wskaźnik pokazywał poprawnie, że jestem na lewym pasie, czyli jadę wiaduktem. Gdy na wiadukcie ustawiłem trasę, to AM poinstruowała zjechać z lewego pasa na prawy (pasek wytyczonej trasy to pokazał) i skręcić na rondzie w Kasprzaka. Co jest równoznaczne z zeskoczenim z wiaduktu, bo inaczej się nie da skręcić :)
W ogóle zauważyłem jeszcze w paru innych miejscach, że AM nie bardzo sie orientuje czy jadę wiaduktem czy nie i zaleca wykonywać manewry pod wiaduktami - zapewne brak Asystena Pasa Ruchu się kłania.
pozdrawiam
Mario
-
W Warszawie, na trasie Prymasa Tysiąclecia, na wiadukcie nad Wolską i Kasprzaka, w kierunku Centrum/Dworca Zachodniego.
W wersji 5.5.1 gdy miałem włączoną AM (ale bez wyznaczonej trasy), wskaźnik pokazywał poprawnie, że jestem na lewym pasie, czyli jadę wiaduktem. Gdy na wiadukcie ustawiłem trasę, to AM poinstruowała zjechać z lewego pasa na prawy (pasek wytyczonej trasy to pokazał) i skręcić na rondzie w Kasprzaka. Co jest równoznaczne z zeskoczenim z wiaduktu, bo inaczej się nie da skręcić :)
W ogóle zauważyłem jeszcze w paru innych miejscach, że AM nie bardzo sie orientuje czy jadę wiaduktem czy nie i zaleca wykonywać manewry pod wiaduktami - zapewne brak Asystena Pasa Ruchu się kłania.
pozdrawiam
Mario
To pewnie jakaś chwilowa niedokładność GPS i pewnie AM myślała że jedziesz dołem.
Tą trasę pokonuję kilkukrotnie w ciągu tygodnia i zero problemów.
-
AutoMapa 5.5.2 beta 1 z mapa Polski (176MB) ************
Przepraszam :oops: - marcinl
-
Chyba to nie jest w porządku ?
-
Chyba to nie jest w porządku ?
ale to nie jest pirat i tak trzeba mieć orginaly kod by zainstalować kto napisał ze nie można udostempniać?
-
To znaczy, że najważniejsze kategorie POI będą okresowo (przy kolejnych wydaniach mapy) przenoszone bezpośrednio z Miplo do aplikacji jako POI wbudowane. Było już o tym pisane.
Czyli - dajmy na to instalujemy program, mamy jakieś tam kategorie. Potem subskrybujemy sobie
te same kategorie w Miplo i będą się aktualizować, czy nawet bez subskrypcji, Miplo odświeży
kategorie wbudowane? :mysli: :mysli:
-
Gdy na wiadukcie ustawiłem trasę ... Co jest równoznaczne z zeskoczenim z wiaduktu,
Z tym żadna nawigacja sobie nie poradzi, mapy nie zawierają informacji o wysokości drogi n.p.m.,
a nawet gdyby zawierały, to dokładność pozycjonowania w pionie jest zbyt mała,
by jednoznacznie określić czy znajdujesz się na wiadukcie czy 'piętro niżej'.
Napisane: 24-06-2009, 09:56:40
kto napisał ze nie można udostempniać?
Zaproszenia do testów są imienne, gdyby dostęp do betawersji miał mieć każdy
AM po prostu wystawiłaby plik na swojej na stronie.
-
Zaproszenia do testów są imienne, gdyby dostęp do betawersji miał mieć każdy
AM po prostu wystawiłaby plik na swojej na stronie.
Czy AM zapraszajac do testow informuje o zakaze udostepniania wersji beta ?
-
Czyli - dajmy na to instalujemy program, mamy jakieś tam kategorie. Potem subskrybujemy sobie
te same kategorie w Miplo i będą się aktualizować, czy nawet bez subskrypcji, Miplo odświeży
kategorie wbudowane? :mysli: :mysli:
Nie. Kategorie wbudowane w program będą aktualizowane przez producenta z Miplo przy każdej nowej edycji programu. W związku z tym ludzie, którzy nie umieją/nie chcą itp ściągać z Miplo, będą mieli zawsze w miarę aktualne POI w najważniejszych kategoriach. Ci, którzy będą chcieli mieć zawsze najnowsze POI, będą mogli je ściągać z Miplo jak dotychczas. Nie wiem tylko, czy aby uniknąć dubli będą musieli wtedy wyłączyć kategorie wbudowane i używać kategorii użytkownika - chyba tak.
-
Nie. Kategorie wbudowane w program będą aktualizowane przez producenta z Miplo przy każdej nowej edycji programu. W związku z tym ludzie, którzy nie umieją/nie chcą itp ściągać z Miplo, będą mieli zawsze w miarę aktualne POI w najważniejszych kategoriach. Ci, którzy będą chcieli mieć zawsze najnowsze POI, będą mogli je ściągać z Miplo jak dotychczas. Nie wiem tylko, czy aby uniknąć dubli będą musieli wtedy wyłączyć kategorie wbudowane i używać kategorii użytkownika - chyba tak.
Obawiam się, czy wbudowanie takiej masy POI w program nie spowoduje wzrostu jego objętości trzymanej w RAM-ie co dla urządzeń z 64MB RAMu może wpływać na "płynność" pracy AM.
-
To wersja BETA nie jest dla wszystkich użytkowników? Myślałem, że każdy legalny użytkownik może ją pobrać! Sam osobiście nie jestem zainteresowany z braku czasu, ale uważam że im więcej testujących tym lepiej. Tym bardziej, że chodzi zarówno o mapy jak i program.
-
wersja beta jest dostępna wyłącznei dla testerów
-
Tylko dla betatesterow.
Ale bez problemu przyjmuja uwagi od wszystkich - wystarczy tylko zdobyc linka do instalacji :-) A dzieki dzisiejszemu wymoderowanemu juz wpisowi mamy ten link :-)
-
Obawiam się, czy wbudowanie takiej masy POI w program nie spowoduje wzrostu jego objętości trzymanej w RAM-ie co dla urządzeń z 64MB RAMu może wpływać na "płynność" pracy AM.
Bez obawy. Wbudowane pozostaną, tak jak dotąd, tylko niektóre - najważniejsze kategorie.
-
Wg mnie udostępnianie wersji Beta TYLKO wybranym userom to trochę złe podejście do legalnych użytkowników. Większość producentów swoje produkty w beta-wersjach czy też RC udostępnia wszystkim! Przykłady?
- Mozilla Firefox,
- MS IE,
- nawet Windows 7 Beta i RC (wcześniej Vista),
- Opera, i wiele wiele innego softu.
Oczywiście przeglądarki są darmowe, ale systemy Windows NIE!
Aqurat gdyby udostępniał wersje Beta wszystkim legalnym userom, zyskałby więcej opinii, testów, sugestii, zgłoszeń błędów itp. itd.
Co do linków do Bety, które i tak prędzej czy później wyciekają. Jest to przykład tego, że nawet niezaproszeni userzy, mogą zainstalować (jeśli mają aktualną subskrypcję) i korzystać, więc czemu nie wrzucać na stronie AM linków do Beta dla wszystkich?
-
Co do linków do Bety, które i tak prędzej czy później wyciekają. Jest to przykład tego, że nawet niezaproszeni userzy, mogą zainstalować (jeśli mają aktualną subskrypcję) i korzystać, więc czemu nie wrzucać na stronie AM linków do Beta dla wszystkich?
ale nie u nas na forum, producent nie udostępnia tego wszystkim i trzeba to uszanować
a czy to słuszna polityka, czy nie, to możemy dyskutować, ale nie o to chodzi
-
A ja mam pytanie: co to znaczy "najważniejsze kategorie POI"? Nie znalazłem nigdzie spisu.
-
ale to nie jest pirat i tak trzeba mieć orginaly kod by zainstalować kto napisał ze nie można udostempniać?
Wlasnie nikt - nic w emailu nie ma o tym.
Czy AM zapraszajac do testow informuje o zakaze udostepniania wersji beta ?
Nic takiego nie pamiętam.
-
rymi
sprawdzimy jeśli jest tak jak napisałeś
odszczekam wszystko publicznie
przeproszę za danie moderowanego oczywiście zdejme go od razu
i jeszcze dam sobie po gębie
-
Marcin, w mailu faktycznie nie jest napisane, że nie wolno,
ale producent AM prosił (mnie osobiście) aby te linki nie były udostępniane na forum.
-
Marcin, w mailu faktycznie nie jest napisane, że nie wolno,
ale producent AM prosił (mnie osobiście) aby te linki nie były udostępniane na forum.
no ale taka prośba osobista nie może być chyba podstawą do dawania warna... :S
Napisane: Czerwiec 24, 2009, 14:18:30
warn zdjęty
bardzo przepraszam Clubowicza solowiow
-
Marcin, w mailu faktycznie nie jest napisane, że nie wolno,
ale producent AM prosił (mnie osobiście) aby te linki nie były udostępniane na forum.
Jesli napisali do CIebie to ok ale poinformuj pozostalych modow o tym bo ja nic takiego nie dostalem :(
Ale jak MArcin napisal warn chyba sie nie nalezy .
-
Jak zostać testerem nowych (beta) wersji AutoMapy ?
Do grona betatesterów AutoMapy z przyjemnością zapraszamy każdą osobę, która:
1. jest zarejestrowanym użytkownikiem licencji AutoMapy
2. zgłosi chęć przystąpienia do grona betatesterów AutoMapy lub zaakceptuje nasze zaproszenie
3. ma czas i chęci testować beta wersje programu i map
4. będzie przesyłać uwagi z testów w zwięzłej/jasnej/rzeczowej formie
5. zdaje sobie sprawę, ze wersje beta mogą zawierać poważne usterki, również takie, które mogą prowadzić do utraty danych zarówno w AutoMapie jak i w innych aplikacjach
6. rozumie, ze w przypadku problemów z wersją beta możemy nie być w stanie pomóc w razie kłopotów z instalacją lub użytkowaniem programu.
Jest to jedyny legalny sposób na zostanie betatesterem. I moim zdaniem należy to uszanować.
-
A ja mam pytanie: co to znaczy "najważniejsze kategorie POI"? Nie znalazłem nigdzie spisu.
Te które są na liście w programie. Zostały zaktualizowane, ale bałagan straszny się zrobił, bo wszystkie radary są w jednym worku, wszystkie niebezpieczne punkty w jednym worku, itd.
-
wynika z tego, ze kazdy zainteresowany, legalny uzytkownik AM, po zgloszeniu checi testowania powinien otrzymac pozwolenie i linka
udostepnianie innym jest w takim razie "niewskazane", poniewaz nowy tester nie zglosil oficjalnie checi testowania (nie spelnil jednego z warunkow)
-
Legalny betatester lub nie. Chyba producent sam powinen dbać o swoje interesy. Po prostu Ci co nie są betatesterami nie mogliby zarejestrować wersji beta i sprawa rowiązana. Czemu tego nie ma?
Ale jak nie jesteś betatesterem i masz zainsalowaną bete, prześlesz jakąś uwage to Ci nawet podziękują w 3 językach. Więc o co im chodzi?
-
Dla mnie jest to zwyczajnie kwestia kultury. Impreza jest zamknięta, wejścia za zaproszeniem,
czy kulturalny człowiek będzie się domagał wpuszczenia do środka kuchennymi drzwiami?
A jeśli jest jednym z zaproszonych, czy 'skseruje zaproszenia' i rozda 'kumplom spod baru',
żeby też mieli zabawę?
-
Drodzy Panowie i drogie Panie, ile jeszcze razy przy nowej wersji będę czytał w takim wątku
jak ten, że zamknięta impreza p.t. "betatest" jest nieodpowiednia, nieuczciwa, niepraktyczna,
nie taka czy nie siaka. To się już nudne staje. IMO moderatorzy powinni wszystkie tego
typu posty z opiniami na temat zasadności takiego testowania programu przez producenta,
wywalać na bardzo odległe drzewo, zaś warny powinny być przydzielane za każdym razem.
Ew. wszystkie posty tego typu niech idą na Hydepark i tam będzie można wylewać swoje żale.
-
Drodzy Panowie i drogie Panie, ile jeszcze razy ...
:ok: :ok: :ok: Jest to kwestia tego co napisano i kultury jak napisał NM. Przy testach innych nawigacji, zazwyczaj nie ma takiej dyskusji, tylko zawsze w dziale AM :mysli:
-
Drodzy Panowie i drogie Panie, ile jeszcze razy ...
:ok: :ok: :ok: Jest to kwestia tego co napisano i kultury jak napisał NM. Przy testach innych nawigacji, zazwyczaj nie ma takiej dyskusji, tylko zawsze w dziale AM :mysli:
Po prostu informacja o wersji beta nie powinna wypływać na światło dzienne, po temacie. A tak jak to bywa zaraz się robi przedszkole on ma a ja nie bla bla bla i stękanie na całego. A dupa. Dostałeś zaproszenia to dziub w kubeł i do testów. A nie od razu jak dzieciak hurrra mam nową zabawkę. :E
-
Przy testach innych nawigacji, zazwyczaj nie ma takiej dyskusji, tylko zawsze w dziale AM :mysli:
Ten jeden wątek ma pewnie 10 razy tyle wyświetleń, co wszystkie pozostałe działy nawigacji w analogicznym czasie razem wzięte.
-
Po prostu informacja o wersji beta nie powinna wypływać na światło dzienne, po temacie. A tak jak to bywa zaraz się robi przedszkole on ma a ja nie bla bla bla i stękanie na całego. A dupa. Dostałeś zaproszenia to dziub w kubeł i do testów. A nie od razu jak dzieciak hurrra mam nową zabawkę. :E
moje zdanie w temacie jest odmienne. Udostepniac BETE wszystkim, bez ograniczen. Jezeli 10x wiecej ludzi zainstaluje BETE i do AM splynie tylko 10% wiecej zgloszen o bledach, i tak sa do przodu. Docelowy produkt jest lepiej dopracowany, a BETA ze swoimi ograniczeniami (rozsadnie przemyslanymi) robi piekielna reklame
To oczywiscie postulat do AM, nie do uzytkownikow. Zmienic zasady i tyle
-
Po prostu informacja o wersji beta nie powinna wypływać na światło dzienne, po temacie. A tak jak to bywa zaraz się robi przedszkole on ma a ja nie bla bla bla i stękanie na całego. A dupa. Dostałeś zaproszenia to dziub w kubeł i do testów. A nie od razu jak dzieciak hurrra mam nową zabawkę. :E
moje zdanie w temacie jest odmienne. Udostepniac BETE wszystkim, bez ograniczen. Jezeli 10x wiecej ludzi zainstaluje BETE i do AM splynie tylko 10% wiecej zgloszen o bledach, i tak sa do przodu. Docelowy produkt jest lepiej dopracowany, a BETA ze swoimi ograniczeniami (rozsadnie przemyslanymi) robi piekielna reklame
To oczywiscie postulat do AM, nie do uzytkownikow. Zmienic zasady i tyle
JaMi, zgoda ale póki co polityka firmy jest taka a nie inna z powodów tylko im znanych. Więc jeżeli testy nie są publiczne to nie powinno info o nich wypływać na światło dzienne. Widzisz ilu jest poszkodowanych :grin: :grin:
-
A ja i tak zostanę testerem : :P jak zawsze tylko nie w wersji beta tylko oficjalnej bo nie wierzę że wypuszczą bez błędów. :evil:
-
po co gdybać o wersji BETA pobierajcie 5.5.2
-
po co gdybać o wersji BETA pobierajcie 5.5.2
Nosz ku...a. Szybcy są :)
Ale tak jak przewidywali niektórzy, przy tej wersji beta miała być krótka.
-
po co gdybać o wersji BETA pobierajcie 5.5.2
przeciez to BETA pod przykrywka wersji docelowej :D w sumie, jezeli zmiany dotycza map, a mniej programu, narzekania bedzie malo i jakos ta wersja sie uchowa :P
-
po co gdybać o wersji BETA pobierajcie 5.5.2
Nosz ku...a. Szybcy są :)
Ale tak jak przewidywali niektórzy, przy tej wersji beta miała być krótka.
Chyba nie chcieli już patrzeć na ten lament i zapodali :grin: do października będzie cisza
-
Ja czekam na tą wersję z blokadami czasowymi. Wtedy POI takie jak korek poranny,
korek wieczorny, korek weekendowy zaczną mieć sens. Ja bym jednak to rozszerzył
na wszystkie blokady i możliwość takiej konfiguracji programu by każdy typ blokady ogólnej
działał tylko wtedy, gdy jest zadany przedział czasowy. Np. wieczorem czy w nocy wahadło
może opóźniać o 5 minut, a w dzień o 30 i wtedy warto dany odcinek ominąć. W ten sposób
możnaby usprawnić wyznaczanie tras przy braku regularnego odświeżania stanu blokad.
Znacznie rzadziej widzielibyśmy wtedy komunikat "Nie można wyznaczyć trasy".
-
No cóż, niektórzy wprawdzie powątpiewali ... ale w wątku nie zgłoszono ani jednego nowego merytorycznego błędu,
(może poza skandalicznym czasem zamykania AM gdy nie może wysłać danych traffic , ale to jest stary bug)
skoro nie było błędów krytycznych, to na co mieli czekać?
Niniejszym ogłaszam zakończenie betatestów i awans AM 5.5.2.710 na oficjalną wersję dystrybucyjną,
oraz zamykam najmniej merytoryczny betawątek w historii AM. :mrgreen:
ps.
I potwierdzam zgodność co do 1 bajta betawersji z wersją oficjalną.