Tia... Jak to było? Aaa... "Z pewną dozą nieśmiałości ..." zainstalowałem "siódemkę" i ...
Pojeździłem z nią w weekend.
Komunikaty - odniosłem wrażenie, że coś zmieniono w sposobie ich podawania, często na łuku drogi program podaje skręć, w poprzedniej wersji było zjedź. Efekt, łatwo zgubić drogę zwłaszczagdy zaraz za łukiem jest skrzyżowanie i nie wiadomo czy komunikat dotyczy skrętu na łuku, czy na skrzyżowaniu.
Głos- dla mnie O.K.
Tryb pieszy- przy wyznaczaniu trasy nie jest brana pod uwagę kierunkowość ulic. Ale jak sama nazwa wskazuje jest to tryb pieszy. O.K.
Wyznaczanie tras. Na dzień dobry przeciągnął mnie przez rynek - zamknięty dla ruchu (mapy?).
Wyznaczyłem na sucho kilka tras, którymi jeżdżę i tu niespodzianka program poinformował mnie, że po drodze jest przeprawa promowa :o . Po przyjrzeniu się trasie, wyszło, że zamiast skierować mnie na most kilka kilometrów wcześniej, program użył przeprawy. Jeżeli tak robi w trybie "najszybsza trasa", to ja dziękuję stać godzinę lub dłużej czekając na prom. Albo na miejscu dowiedzieć się, że prom nie pływa bo za niski stan wody.
Info o tym, że jest po drodze prom, czy drogi z poborem opłat, jest jak najbardziej na miejscu. Dlatego proponuję w okienku z informacją, dołożyć możliwość blokowania dla danej trasy takich "niespodzianek" i wyliczenie trasy przez program raz jeszcze z pominięciem np. przeprawy. Bo szukanie w planie podróży jaka to może być droga i blokowanie jej, nie jest aż tak upierdliwe gdy się siedzi w domku i ćwiczy na sucho, gorzej jak się jedzie.
Co ciekawe ta sama trasa wyznaczona w poprzedniej wersji programu nie zawiera takich atrakcji jak prom, program najzwyczajniej kieruje na most.
Listowanie manewrów w planie podróży - ponieważ nie ma kursora, w pierwszej chwili jak zobaczyłem pustą listę zamiast drugiej strony, pomyślałem, że program zwisł. Dopiero po jakichś 5 sekundach pojawiła się druga strona listy z manewrami. Zastanawiam się czy brak tego kursora to dobry pomysł.