Znikające punkty POI Miplo

  • 20 Odpowiedzi
  • 5132 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Znikające punkty POI Miplo
« dnia: Kwiecień 06, 2008, 12:45:18 »
Witam,

Może ktoś pomoże. Mam NavRoad NR430BT, AutoMapę 5.0.5 i miplosync 1.1.0.1. Wszystko się ok aktualizuje, wgrywa mi ok. 42 tysiące punktów z Miplo. Pomijając problemy z polskimi znakami w nazwach ikon (poprawiłem sobie ręcznie), wszystko działa. Niemniej, raz na jakiś czas znikają mi punkty POI Miplo. Po prostu nie widać ich w AM i po wejściu w MiploSetup widać, że jest ich 0. Jak robię "Synchronizuj" to po synchronizacji wraca te 42 tys. punktów, wszystko działa znowu sprawnie. Kilka dni i znowu w pewnym momencie punkty znikną.

Czy ktoś się z tym spotkał i wie jak temu zaradzić?

Pozdrawiam

*

Offline ajed

  • ******
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
Odp: Znikające punkty POI Miplo
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 06, 2008, 13:05:24 »

Odp: Znikające punkty POI Miplo
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 06, 2008, 14:15:50 »
Czytałem. U mnie wszystko działa dopóki nie znikną punkty - nie ma jakiś problemów z wyświetlaniem jako takim. Ten sam problem miałem w wersji 4.5.3.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Znikające punkty POI Miplo
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 06, 2008, 15:03:21 »
Zaobserwowałem ten problem również u mnie na Larku 35.1. Plik POI w pewnym momencie robi się pusty i ma długość kilkudziesięciu bajtów o ile pamiętam. Mam profilaktycznie kopię POI na karcie. W razie czego robię "Dodaj z pliku", paredziesiąt sekund i wszystko wraca do normy.
Nigdy nie przydarzyło się to na Acerze N311.

Odp: Znikające punkty POI Miplo
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 06, 2008, 15:26:51 »
O świetny pomysł z tą kopią - dzięki :) Co prawda nie rozwiązuje to problemu ale przynajmniej w trudnej chwili pozwoli przywrócić POI.

*

Offline marekrydlewski

  • *
  • 84
  • Płeć: Mężczyzna
  • Navroad 350+Automapa Eu
Odp: Znikające punkty POI Miplo
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 06, 2008, 16:08:41 »
Navroad 350 u mnie podobny problem od dłuższego czasu.Zgłaszałem do supportu AM i Miplo wiele razy punkty po jakimś czasie znikają .
Kilka miesięcy temu odpowiedziano mi że pracują nad tym problemem i nowa wersja AM rozwiąże ten problem .Niestety tak się nie stało ,problem pozostał .Zgłaszałem chęć wzięcia udziału w testach AM 5 pod tym kątem niestety dostałem odpowiedź odmowną .
Czuję się oszukany i generalnie mam to pomału w d.........,i pisać do supportu już mi się nie chce.

Odp: Znikające punkty POI Miplo
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 06, 2008, 16:33:26 »
Z wielu różnych wątków mi wychodzi, że producenci AM mają generalnie w nosie sporo uwag. Dla mnie błędy tego typu, że ikony wgrywają się ze złymi czcionkami, POI znikają itp. na sprzęcie, który AM sama _rekomenduje_ to zwykła żenada.

I jeszcze jedna rzecz. Mam wrażenie, że filozofia Miplo to w praktyce po prostu zlewanie przez AM zarządzania POI i przesuwania pracy nad tym na użytkowników. Po pierwsze jest bajzel (bardzo podobne kategorie ale pod innymi nazwami), po drugie jak goła AM bez MIplo może nie mieć fotoradarów!!! Jechałem raz z MIO (MapaMap) i tam pokazywanie radarów jest świetnie zrobione - widać duże ograniczenie, sygnał pika inaczej jeśli jedziemy szybciej a inaczej jeśli jedziemy ok. w AM fotoradary to normalne POI jak każdy inny co jest trochę bez sensu.

Generalnie to raczej kpina brać 700 PLN za ten program. Windows kosztuje 300 zł, Office 200 zł, Corel 200 zł - a klasa, jakość i skomplikowanie tych programów biją AM na głowę po prostu.

*

Offline Sum

  • **
  • 136
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: OMNIA i8000 ROM NXXJH2
Odp: Znikające punkty POI Miplo
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 06, 2008, 16:50:15 »
Zawsze najłatwiej ponarzekać  :-| ...
Najpierw trzeba nieco popracować nad swoimi ustawieniami i sprzętem. W ustawieniach proponuję zwiększyć przydział pamięci na POI, natomiast, jeśli chodzi o sprzęt, to bywa tak, że karta pamięci nie wyrabia (jest za wolna) i jej wymiana załatwia sprawę... - sam tak miałem przy przejściu z AM3 na AM4 i wielokrotnie musiałem odtwarzać POI z kopii...
Ale cóż - narzekanie nie wymaga wysiłku  :S ....

Odp: Znikające punkty POI Miplo
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 06, 2008, 16:57:36 »
Ale na co mam nie narzekać? CYTAT z mojej faktury:
"NavRoad NR430BT + AutoMapa XL Polska + Europa + SD2GB" - jedna pozycja, bo jedno urządzenie dedykowane z softem.
Naprawdę mam uważać wg CIebie, że szczęściem byłoby gdyby to działało???

Sorry, ale to nie ja kupiłem sobie osobno komputer, program i kartę pamięci. Mało tego, kartę pamięci (na której był ten sam problem) zmieniłem nawet na kartę SDHC i dalej problem jest ten sam. Po prostu oczekuję, że kupując gotową nawiagację po prostu będzie działała. Bo to jest śmieszne, że mój drugi zestaw z MDA, odbiornkiem BT Nokii i luzem kupioną AM działa bez problemów, a kupiony zestaw szwankuję. Trudno, żebym to ja czuł się winny :)

Mówimy o sofcie za 700 PLN, jednym z droższych dla użytkowników domowych, w którym producent poszedł na skróty i POI trzeba pobierać z jakiegoś innego serwera, z czym są kłopoty. Dla mnie dziwne i tyle.

*

Offline yossarian-67

  • **
  • 174
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: PNA NAVROAD 430BT, HTC HD2, TT GO LIVE 1000
Odp: Znikające punkty POI Miplo
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 06, 2008, 19:07:55 »
Najlepiej kupuj w Biedronce, już mi się nie chce czytać tego marudzenia :grin:

Odp: Znikające punkty POI Miplo
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 06, 2008, 19:48:24 »
LOL :) Chyba o 180 stopni pomyliły Ci się segmenty, do których kierowane są produkty za 1600 zł. Ale i tak pozdrawiam :)

*

Offline annkor

  • **
  • 234
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MDACIV; AM z licencją;
Odp: Znikające punkty POI Miplo - narzekamy, że narzekamy...
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 06, 2008, 20:20:30 »
 :O
Skoro wątek trochę odbiegł od głównego problemu pozwolę sobie zabrać głos.... Jeśli ktoś jest kupuje nawigację-szczególnie jako zestaw, to oczekuje, że nie będzie musiał ślęczeć na forum (jakimkolwiek, choć to moim zdaniem jest najlepsze) w poszukiwaniu rozwiązania jego problemów. Mam w swojej stajni ponad 150 licencji (w tym 4 różne urządzenia) i wybaczcie, ale zapewnienie supportu wszystkim użytkowników...to po prostu gehenna. Życzyłbym sobie, żeby instalacja była prosta ( 5.0 jest), a upgrade jeszcze prostszy, miplo działało bez problemów - najchętniej jako zintegrowane.
Skoro tyle osób uczestniczy w testach, beta testach i dodatkowo RC testach to... odnoszę wrażenie, że problemów winno być naprawdę niewiele. Czytam sobie różne wątki związane z AM i często szlak mnie trafia, a to z powodu "mądralińskich", a to z powodu "niedoświadczalskich" co nie zmienia faktu, że kupując produkt (w rekomendowanym zestawie) oczekujemy, że będzie po prostu działał. Znajdzie się wiele komentarzy, że kupujesz Windę czy inne programy i też nie masz pewności, że wszystko będzie działało (przecież Winda to największy BetaTest na świecie - moim zdaniem).
U mnie, póki co wszystko działa, dzięki bieżącemu śledzeniu wątków, ale ma ogromną prośbę - skończmy z tym wytykaniem/piętnowaniem "narzekania". Ktoś po prostu szuka pomocy,szczególnie w tak szacownym gronie-uważanym za fachowców. Bądźmy bardziej wyrozumiali dla siebie i nie mierzmy wszystkich swoją miarą..."wiedzy".
Pozdrawiam wszystkich cierpliwych i niecierpliwych  :ok:
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2008, 20:31:25 wysłana przez annkor »
"Nie mów co wiesz, lecz wiedz co mówisz"

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Znikające punkty POI Miplo
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 06, 2008, 21:19:37 »
Ale na co mam nie narzekać? CYTAT z mojej faktury:
"NavRoad NR430BT + AutoMapa XL Polska + Europa + SD2GB" - jedna pozycja, bo jedno urządzenie dedykowane z softem.

Chociaż problem kasowania POI również mnie dotyczy, to jednak w tym przypadku miałbym przede wszystkim pretensję do tego, kto Ci sprzedał taki zestaw, a nie do AM, która z tym zestawem nie ma nic wspólnego.

Odp: Znikające punkty POI Miplo
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 06, 2008, 21:33:21 »
Trudno się tu zgodzić. Przecież NavRoady sprzedaje Jamicon, a Jamicon jest autoryzowanym dystrybutorem AM. AM pozwala preinstalować tej firmie oprogramowanie na ich urządzeniach (zdrapki są już zdrapane). Trudno to określić, że AM nie ma z tym nic wpsólnego. Ale mniejsza z tym. Może support AM coś pomoże.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Znikające punkty POI Miplo
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 06, 2008, 21:47:02 »
Trudno się tu zgodzić. Przecież NavRoady sprzedaje Jamicon, a Jamicon jest autoryzowanym dystrybutorem AM.

Można się nie zgadzać z faktami. To, że Jamicon jest autoryzowanym dystrybutorem AM (jak wielu innych), nie znaczy, że AM instaluje swój program w Navroad'ach. W tą stronę związek nie zachodzi.

*

Offline Sum

  • **
  • 136
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: OMNIA i8000 ROM NXXJH2
Odp: Znikające punkty POI Miplo
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 06, 2008, 22:20:57 »
Trudno się tu zgodzić. Przecież NavRoady sprzedaje Jamicon, a Jamicon jest autoryzowanym dystrybutorem AM.

Można się nie zgadzać z faktami. To, że Jamicon jest autoryzowanym dystrybutorem AM (jak wielu innych), nie znaczy, że AM instaluje swój program w Navroad'ach. W tą stronę związek nie zachodzi.

I dlatego uważam za "marudzenie" najpierw zjechanie produktu (AM lub każdego innego), zamiast poszukać przyczyny pytając o radę innych na forum. Nawet proste problemy mogą tu zostać rozwiązane. Bardzo często okazuje się, że problemy wynikają z prostych i teoretycznie nie związanych z usterką, błędów użytkownika... Słowa jednak już poleciały i niektórym ciężko się do tego przyznać, choć to przyznanie z podaniem przyczyny może być pomocne dla innych...
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2008, 22:31:09 wysłana przez Sum »

*

Offline al41

  • **
  • 172
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad 430BT
Odp: Znikające punkty POI Miplo
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 06, 2008, 22:32:03 »
To ze strony Auto Mapy
Przykłady sprzętu zgodnego (przetestowane):
Poniżej podajemy listę modeli, które zostały sprawdzone i poprawnie działają z AutoMapa.
Ilustracja pokazuje tylko przykładowe modele.
NavRoad    NR430BT, NR350, NR730F, NR750F
Cytuj
http://www.automapa.com.pl/?PEI=10241&lng=PL
Czyli am rekomenduje ten sprzęt i powinien on chodzić jak złoto.
Całe szczęście, że u mnie problemów zbytnio nie ma. :grin:

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Znikające punkty POI Miplo
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 07, 2008, 00:22:29 »
Całe szczęście, że u mnie problemów zbytnio nie ma. :grin:

Na razie u mnie na wersji 5.0.5 też nie zaobserwowałem problemów ze znikaniem POI ale dopiero 2 dni testuję. Na wcześniejszej wersji (4.1.2) zdarzyło się to kilka razy (2 czy 3 w ciągu 2 miesiecy) ale daleki bym był od przypisywania winy za to Automapie. Jeżeli problem wystąpił np. po resecie urzadzenia lub zawieszeniu, mogę przyjąć, że nastąpiło to np. w trakcie zapisywania pliku POI, a wtedy żaden program nie poradzi sobie z błędnym plikiem. Napisałem, że zaobserwowałem problem, w celu zwrócenia uwagi na zachowanie programu z urządzeniami PNA. Być może bug jest, ale nie wykluczam, że był to przypadek. Biorę również pod uwagę to, iż palmtopa wyłączałem zawsze po wyjściu z AM, a Larka wyłączam zawsze bez wychodzenia z AM, przez wyłączenie przyciskiem power.
To, że urządzenie jest na liście urządzeń przetestowanych przez AM, nie oznacza, że każde z nich jestem w stanie zmusić do błednego działania z tym programem (i z każdym innym).

Odp: Znikające punkty POI Miplo
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 07, 2008, 09:10:32 »
Punkty gubią się w międzyczasie pomiędzy synchronizacjami. Po prostu co któreś włączenie urządzenie i AM punkty są puste. Nie wiem czy coś w tym miesza Miplo, ale skoro ikona Miplo na dzień dobry była po kupieniu tego zestawu w programie AM to też zakładam, że to jakaś dedykowana całość. Ale piszesz dokładnie to czego się spodziewałem, czyli nie wiadomo co jest przyczyną i za chwilę jedna strona będzie mnie odsyłała do drugiej :) Jak się problem będzie powtarzał to po prostu zaniosę sprzęt do Komputronika i po prostu poproszę o oddanie wtedy, gdy punkty się nie będą gubiły.

*

Offline VanB

  • *
  • 96
  • Sprzęt: MDA Vario III / V
Odp: Znikające punkty POI Miplo
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 07, 2008, 10:43:27 »
Witam
Nie wiem, czy zauważyliście, ale z poziomu pliku POI można każdy punkt z osobna "odznaczyć" i nie będzie wtedy pokazywany na mapie. Oczywiście nadal będzie się dało ten punkt wyszukać. Biorąc pod uwagę, że miplosync już 3 razy (a licencję mam około 3 tygodni) rozwaliło mi strukturę pliku z POI (z 6000 POI w 9 kategoriach robiło się 9 POI w 6000 kategoriach) to błąd polegający na odznaczeniu pojedynczych punktów nie jest nieprawdopodobny.

Jak komuś znikną punkty to może sprawdzić tą teorię i w pliku POI kliknąć opcję "Pokaż wszystkie" może pomoże.
Pozdrawiam.

Odp: Znikające punkty POI Miplo
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 18, 2008, 01:01:29 »
Ale u mnie w ogóle tych POI nie ma w spisie POI, a po drugie jak wchodzę w MiploSetup to mam podaną liczbę POI "0". Nie chodzi więc tylko o wyświetlanie.
Napisane: 07-04-2008, 10:48:49
No niestety, przykrym efektem ubocznym tych zniknięć jest fakt, że zniknęły mi też moje POI, które sobie mozolnie powprowadzałem podczas jazdy. Załamująca jest współpraca AM z Miplo :/
Napisane: 11-04-2008, 23:01:49
Zauważyłem, że punkty z Miplo znikają co któryś raz po synchronizacji w MiploSetup (kiedy widać, że są tam po synchronizacji - u mnie np. ok 36 tys.) potem i wejściu do AM (wtedy już znikają i ich nie widać, po powrocie do MiploSetup jest już 0 punktów).