PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: macluke w Lipiec 20, 2009, 18:45:44
-
Często przesyłałem do AM zgłoszenia o brakujących drogach w EU, zawsze ta sama formułka, że przekazane do działu opracowania map, itp.
Ale teraz okazuje się, że nie ma sensu zgłaszać nic do AM, tylko bezpośrednio do Navteq. Ostatnio dostałem taką odpowiedź:
"poprawki do mapy EU prosimy kierowac bezposrednio do producenta map, firmy Navteq" - i tutaj podany jest adres.
No cóż - nie muszę zgłaszać błędów - robię to, bo chcę. Ale skoro AM, jako producent, od którego kupiłem program nie jest tym zainteresowany, to... nie chce mi się pisać do Navteq.
Z drugiej strony - AM tylko kupuje produkt więc też może nie być zainteresowana pilnowania, aby był jak najlepszy. A może powinna?
-
Ale czemu się dziwisz? Oni i tak nie mają prawa modyfikacji zakupionych map,
jedyne co mogą zrobić, to forwardować maila dalej.
A jeśli Navteq zwyczajnie olewa zgłoszenia w 'językach regionalnych'
albo wymaga zgłoszeń przez swoją stronę zgłaszania błędów?
Albo po co ma im się obrywać za to, że zgłaszałeś, zgłaszałeś i nic nie poprawili?
-
A jeśli Navteq zwyczajnie olewa zgłoszenia w 'językach regionalnych'
no tak, ale siła zgłoszenia przez AM jest zdecydowanie większa niż moja....
-
wynika chyba z tego to, że AM zainteresowana jest przede wszystkim samym międzymordziem i routingiem w programie, natomiast mapy to problem innej zewnętrznej firmy, od której producent AM się odcina, pisząc takie żenujące dla aktywnego klienta odpowiedzi. Ja po takim tekscie nie zgłoszę już więcej żadnego błędu mapy, bo szkoda czasu. Wiadomo, że błędy są i zawsze będą i nie ma co sobie tym głowy zawracać. Ważne, żeby dachy budynków były fajnie pokolorowane w kolejnej odsłonie programu. Dobra kończę ten jad :P
-
Podobnie jest z innymi. Zgłosiłem błąd w nazwie ulicy, w Polsce, w Navroad Map do słowackiej firmy Sygic to odesłali mnie do autora map Tele Atlas.
Tam zgłoszenie, wypełnione na oficjalnej stronie 20 maja ciągle ma status " We have received your report " - pierwszy z czterech. Ponownie wysłałem 30 czerwca i to samo.
I tak droga się zamyka a " babol " :wink: jak to koledzy nazywają jak był tak jest i jeszcze pewnie długo pożyje.
Nadmieniam że ulica została nazwana 15 lat temu a więc to nie jest żadna nowa zmiana.
-
No cóż - nie muszę zgłaszać błędów - robię to, bo chcę. Ale skoro AM, jako producent, od którego kupiłem program nie jest tym zainteresowany, to... nie chce mi się pisać do Navteq.
też uważam że to jest zadnie AM, TT rozwiązał ten problem przez mapshare zgłaszane zmiany są wysyłane a potem to już TT z teleatlasem załatwiają jak to niewiem.Można też zgłosić zmiany na stronie TA, nigdy niezgłaszałem przez TA bo nieznam angielskiego w końcu mieszkam w Polsce :evil: druga sprawa to AM powinno zależeć bardziej, nawigacja ma służyć do nawigowania a nie szlenczenie nad komputerem i traceniem czasu żeby zgłaszać zmiany bądź braki, cały proces powinien zostać zminimalizowany żeby użytkownik jak najmniej czasu poświęcał nad pracami nad mapą a delektował się z nawigowania w końcu za to płacimy kasę a nie za zaprzątaniem sobie głowy nad zmianami i to za free :evil:
-
Przecież zawsze tak było, jak w AutoMapie, we wszystkich programach. W TomTomie, zanim uruchomiono Map Share i wykupiono TeleAtlasa, w iGo, w Destinatorze, czy w Navigonie - w każdym przypadku zgłaszało się błędy w obcych mapach w teleatlasowym mapinsight lub w navteqoskim mepreporterze. Navigon od niedawna przyjmuje zgłoszenia błędów map Navteqa na swoich stronach.
A tu wielkie zdziwko, że AutoMapa robi to samo.
Na tym Forum możecie znaleźć ślady kilku lat sarkania na zgłoszenia (i przyjmowania) błędów do TA i Navteq przez użytkowników "wiodących" nawigacji.
Co nie oznacza, że AM nie powinna pójść śladem Navigona i wprowadzić na swoich stronach zgłoszeniowego interfejsu Navteqa:
http://www.navigon.com/site/uk/en/service_support/mapreporting
-
Często przesyłałem do AM zgłoszenia o brakujących drogach w EU, zawsze ta sama formułka, że przekazane do działu opracowania map, itp.
Ale teraz okazuje się, że nie ma sensu zgłaszać nic do AM, tylko bezpośrednio do Navteq. Ostatnio dostałem taką odpowiedź:
"poprawki do mapy EU prosimy kierowac bezposrednio do producenta map, firmy Navteq" - i tutaj podany jest adres.
No cóż - nie muszę zgłaszać błędów - robię to, bo chcę. Ale skoro AM, jako producent, od którego kupiłem program nie jest tym zainteresowany, to... nie chce mi się pisać do Navteq.
Z drugiej strony - AM tylko kupuje produkt więc też może nie być zainteresowana pilnowania, aby był jak najlepszy. A może powinna?
Ciekawe, że nie chce ci się pisać do Navteqa, a chce ci się pisać do pdaclub albo AM.
Chyba logiczne jest, że do AM piszemy gdy mamy problem z AM albo z tworzoną przez nich mapą Polski. A do Navteqa piszemy, gdy mamy problem z ich mapami. Sprawa jest szybka i prosta. I jest to lepiej zorganizowane niż w AM.
Napisane: Lipiec 23, 2009, 22:57:43
A jeśli Navteq zwyczajnie olewa zgłoszenia w 'językach regionalnych'
no tak, ale siła zgłoszenia przez AM jest zdecydowanie większa niż moja....
Siła zgłoszenia nie zależy od tego kto zgłasza błąd, tylko od tego gdzie leży błąd...
Napisane: Lipiec 23, 2009, 22:59:02
Podobnie jest z innymi. Zgłosiłem błąd w nazwie ulicy, w Polsce, w Navroad Map do słowackiej firmy Sygic to odesłali mnie do autora map Tele Atlas.
Tam zgłoszenie, wypełnione na oficjalnej stronie 20 maja ciągle ma status " We have received your report " - pierwszy z czterech. Ponownie wysłałem 30 czerwca i to samo.
I tak droga się zamyka a " babol " :wink: jak to koledzy nazywają jak był tak jest i jeszcze pewnie długo pożyje.
Nadmieniam że ulica została nazwana 15 lat temu a więc to nie jest żadna nowa zmiana.
A ty myślałeś, że ile czeka się na poprawienie błędu z jakiejś pipidówy. Odczekaj swoje a zostanie poprawiony.
Napisane: Lipiec 23, 2009, 23:01:42
No cóż - nie muszę zgłaszać błędów - robię to, bo chcę. Ale skoro AM, jako producent, od którego kupiłem program nie jest tym zainteresowany, to... nie chce mi się pisać do Navteq.
też uważam że to jest zadnie AM, TT rozwiązał ten problem przez mapshare zgłaszane zmiany są wysyłane a potem to już TT z teleatlasem załatwiają jak to niewiem.Można też zgłosić zmiany na stronie TA, nigdy niezgłaszałem przez TA bo nieznam angielskiego w końcu mieszkam w Polsce :evil:
Ale ty nie jesteś jednym z policjantów z tego kawału, w którym obcokrajowiec znający 4 języki obce, zatrzymuje dwóch polskich policjantów i pyta ich o drogę, co...? Znasz go...?
-
A ty myślałeś, że ile czeka się na poprawienie błędu z jakiejś pipiduwy. Odczekaj swoje a zostanie poprawiony.
A ja się urodziłem i wychowałem właśnie jak to Kolega nazwał w takiej "pipidówie" AM--> Ossala <-- i moje poprawki (jeśli wyślę około miesiąca przed aktualizacją) to zawsze nanoszą :ok: Co prawda dużo tego wysłałem i to zawsze ze szczegółowym opisem więc może dlatego tak szybko są nanoszone na mapy :ok: :D, a może to kwestia, po pewnym czasie wyrobienia sobie w AM wiarygodności przesłanych danych/zgłoszeń.
-
Gdzie można zgłaszać błędy w mapach Europy?
-
Tutaj: [link] (http://here.com/mapcreator)
-
W 2009 zgłosiłem 3 błędy dla Chorwacji. W przeciągu paru miesięcy wszystkie uwzględnili - w tym w "pipiduwie". Więc warto. Oczywiście mogło im się "popsuć" przez te parę lat.
-
Tutaj: [link] (http://here.com/mapcreator)
Najlepiej by było przez MapReportera na stronie Navteqa, ale generalnie jest to taki syf, że raczej nie działa niż działa (pod FF mnie nie udało się nic zrobić).
Możesz też napisać do AM, oni wtedy przekażą do Navteqa.
-
Najlepiej by było przez MapReportera na stronie Navteqa
Trzeba mieć konto. Nie to, żeby to był jakiś problem, ale jeżeli ktoś chce na szybko bez rejestracji, to na stronie here.com można to zrobić.
-
A widzisz nawet nie wiedziałem, że jest druga taka strona dla map Navteqa. Nie wiem po co -- ale działa :).