PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: MarkNavi w Wrzesień 22, 2010, 09:39:41
-
Witam
Jestem kilkuletnim legalnym użytkownikiem programu AM. Niestety kierunek w jakim podążył program rozminął się z moimi oczekiwaniami jakie stawiam programowi dla przeciętnego Kowalskiego. Mam już dosyć formatowania karty przed każdą aktualizacją programu, mam dosyć rozgryzania pokrętnej filozofii wyznaczania tras (LD, SR, profile prędkości itd) . Kiedyś jak wybrałem trase szybką to wiedziałem, że będzie mnie program prowadził głównie po drogach najwyższej kategorii, dziś szybka to byle jak najszybciej do celu i nie ważne , że po drogach osiedlowych. Mnie takie podejście nie odpowiada. Nie jestem dostarczycielem pizzy, ani przedstawicielem handlowym firmy produkującej odkurzacze czy garnki Zepter. Właśnie wczoraj dostałem mejla z AM, że kończy mi się licencja itd. No trudno jeżeli chodzi o aktualizację AM to ...... (tu się ocenzurowałem szanując regulamin forum) .
Od kilku dni testuję Igo 8.3.4 . Bardzo mi się podoba ten program. Nie będę się rozpisywał, bo to nie forum tego programu. Zrobiłem już nim kilka tras po kraju i jestem pod bardzo pozytywnym wrażeniem. Oczywiście program musi mieć skórkę Gurjona, bo ta oryginalna jest kiepska. Mam oczywiście uwagi do mapy, ale nawet zauważając jej drobne błędy jeździ mi się naprawdę super z tym softem. Jestem przekonany, że na euro 2012 producent Teleatlas, czy Navteq dopracuje swoje produkty i taki program jak Igo zmiecie AM z rynku. Przecież trzeba sobie otwarcie powiedzieć, że AM istnieje dziś tylko dzięki najdokładniejszej mapie na Polskę, bo sam program AM jest archaiczny i co gorsza pomimo prymitywnego silnika, designu ma największe wymagania co do sprzętu. Pobawcie się Igo, a szybko wywalicie AM do...... Narazie. ps. Mam nadzieję, że administrator nie wykasuje tego posta, bo starałem trzymać się litery regulaminu forum i chyba mi się to udało.
-
... Jestem przekonany, że mapy na Euro dorównają tej z AM.
No dobra. Nawet jeśli. To co potem? Czekać na Igrzyska Olimijskie w Spale w 2156roku?
-
OchKarol bądź troszkę optymistą . Bądźmy dobrej myśli, że trend zostanie zachowany, bo mnóstwo ludzi na całym świecie się dowie, że jest taki kraj jak Polska i że mamy jakieś drogi, a nie tylko stepy i niedźwiedzie polarne. Przede wszystkim dowiedzą się o tym producenci map. :P
-
-Mam już dosyć formatowania karty przed każdą aktualizacją programu, mam dosyć rozgryzania pokrętnej filozofii wyznaczania tras (LD, SR, profile prędkości itd) .
-Kiedyś jak wybrałem trase szybką to wiedziałem, że będzie mnie program prowadził głównie po drogach najwyższej kategorii, dziś szybka to byle jak najszybciej do celu i nie ważne , że po drogach osiedlowych.
-Przecież trzeba sobie otwarcie powiedzieć, że AM istnieje dziś tylko dzięki najdokładniejszej mapie na Polskę, bo sam program AM jest archaiczny i co gorsza pomimo prymitywnego silnika, designu ma największe wymagania co do sprzętu.
Wszystko prawda, ale Ameryki nie odkryłeś, od dawna widać że AM z uporem maniaka brnie w ślepą uliczkę, a program od początku ledwie zipie na przestarzałym silniku.
I nadziwić się nie mogę że nikt nie zrobił jeszcze AM konkurencji na naszym rynku, w końcu choćby MM ma porównywalne jak nie lepsze mapy. i całkiem sensowny routing. A tylko konkurencja czyni cuda, Aqurat ma wszystko w d.. bo program się sprzedaje. Sądzę że jedynie pikujące w dół wykresy zmobilizują ich do napisania programu od nowa.
Ja daję im jeszcze jedną subskrypcję, jak nie poprawią programu to do widzenia raz na zawsze. W końcu to ja decyduję no co wydam swoje pieniądze i nie będzie to AM jeżeli nie wezmą się do roboty.
-
Kiedyś jak wybrałem trase szybką to wiedziałem, że będzie mnie program prowadził głównie po drogach najwyższej kategorii, dziś szybka to byle jak najszybciej do celu i nie ważne , że po drogach osiedlowych. Mnie takie podejście nie odpowiada.
Ja tą przypadłość okryłem w miniony weekend (raczej sporadycznie jeżdżę w trasy). Miałem wyznaczoną trasę szybką, aż nagle AM przegoniła mnie przez jakieś osiedle w jednym z miast na Mazurach. Wyjechałem na główną drogę przed TIRem, którego nijak nie mogłem wyprzedzić od kilkunastu km przed rzeczonym miastem (sznur aut z przeciwnego kierunku). Niby minus, ale suma sumarum wyszło na plus. Inna sprawa, że gdyby nie ten TIR, to bym się czuł wydymany w... osiedle.
Innym razem mknąłem lewym pasem dwupasmówki w Warszawie i nagle AM Traffic stwierdził, że jednak warto zjechać, aby ominąć korek. Problem w tym, że ja mknąłem, jak wspomniałem, lewym pasem, a zjazd był za 100m! Gdybym posłuchał, ryzykowałbym poważny wypadek.
Jak widać, AM ma kilka poważnych wad i jeśli chodzi o mnie, też daję Automapie jeszcze jeden rok (przedłużam w styczniu 2010) - na poprawienie programu oraz na wersję dla Androida, z uwagi na to, że wysłużony Diamond został zastąpiony przez Desire (no nie całkiem, właśnie przez brak AM na Andka).
-
Ja mam AU EU ale zrezygnuję i pozostawię PL . Za granicą korzystam jedynie z I-go ze względu na POI natomiast w PL więcej z AU też ze względu na POI . Dla igo można zakupić sobie różne mapy nawet i tą która jest AM więc nie ma tu jakiejś wielkiej różnicy . Natomiast menu , prostota obsługi , grafika I-go bije AM .
-
Dla igo można zakupić sobie różne mapy nawet i tą która jest AM więc nie ma tu jakiejś wielkiej różnicy .
Kolego którą mapę masz na myśli ?
-
Dla igo można zakupić sobie różne mapy nawet i tą która jest AM
Na Polskę map Navteqa AM nie używa. Używa własnych.
-
Ja mam AU EU ale zrezygnuję i pozostawię PL ....
A co to znaczy pozostawię ? Jeżeli myślisz, że mając wersję EU sprzedawca pozwoli ci przedłużyć Twoja wersję tylko na Polskę płacąc coś tam około 80 PLN to bardzo się zdziwisz. Ja już to przerabiałem w zeszłym roku. Do wersji EU sprzedadzą ci tylko przedłużenie dla EU, czyli płacisz jak za zboże, a korzystasz dalej tylko z mapy Polski. Fajne co nie ? :E
-
Sądziłem , że przedłużając licencję na PL , ściągnę sobie na nowo PL z serwera , usunę EU ( oczywiście obowiązkowy format karty :mrgreen: ) i zainstaluję PL ... czy nie tak ?
-
Witam. Ciągle na forum są narzekania na AutoMapę. Wychwalają jakieś Igo, Tomtomy, Mapymap i inne. Podobno Mapamap ma lepsze mapy, dokładniejsze? Mam podgląd na mapę GPMapa 2010.1 PL. W porównaniu z AM wypada moim zdaniem żenująco słabo. Jeżeli ktoś woli, lubi inne programy nawigacyjne to niech używa i przestanie ciągle biadolić na forum AM. Ja chwalę sobie od trzech lat AM. Nie używam innych nawigacji, to nie wchodzę i nie narzekam na nie na innych forach. Pozdrawiam.
-
Witam. Ciągle na forum są narzekania na AutoMapę. Wychwalają jakieś Igo, Tomtomy, Mapymap i inne. Podobno Mapamap ma lepsze mapy, dokładniejsze? Mam podgląd na mapę GPMapa 2010.1 PL. W porównaniu z AM wypada moim zdaniem żenująco słabo. Jeżeli ktoś woli, lubi inne programy nawigacyjne to niech używa i przestanie ciągle biadolić na forum AM. Ja chwalę sobie od trzech lat AM. Nie używam innych nawigacji, to nie wchodzę i nie narzekam na nie na innych forach. Pozdrawiam.
Kolego to jest Twój punkt widzenia. Ale właśnie dzięki takim użytkownikom jak Ty (nie mających uwag) program teoretycznie rozwijając się cofa. Wiesz ja przez ostatnie 3 lata jeździłem tylko na AM (zaczynałem od wersji 3.x, aż do wersji obecnej) więc jakiś pogląd na kierunek w którym podąża program mam. Oczywiście nie podejmę dyskusji na ten temat, bo dział ten generalnie zrzesza fanów tego programu i to trzeba uszanować. Z resztą sam wiesz po sobie, jak zareagowałeś na słowa krytyczne na swój ulubiony program. Forum AM nie powinno być też tylko księgą pochwalną dla firmy Aqurat. Również czasami trzeba troszkę wrzucić kij w mrowisko. Pocieszę cię, że AM ma dziś tak monopolistyczną pozycję ale tylko dzięki mapom, że jeszcze długo nikt im nie podskoczy przez co obawiam się nadal spadku jakości programu, na co z resztą monopolista może sobie przez jakiś czas pozwolić. Teraz dla twórców AM liczą się chwyty marketingowe i w tym kierunku program podąża równym krokiem. Ja im życzę przebudzenia, bo program naprawdę był kiedyś fajny.
-
Ja to ogolnie nie narzekam i jestem prawie w 100% zadowolony. Comnie najbradziej drazni to routing-wyznaczanie tras Nie zawsze wiaze sie to z logika i poprawnością. Juz przyzwyczaiłem sie, ze przy dalekich trasach trzeba prawie zawsze przesledzic jej wyznaczenie i wprowadzic "prowadz przez punkt badz oklice" zeby bylo tak jak My chcemy. Ale od tego sa wkoncu te funkcje :) Nigdy nie wyjdzie nic idealnego. Z baba tez sie wiazesz a na bank nie wszystko Ci w niej odpowiada. Z AM jest jak z baba gdyby byla idealna nie bylaby tak pociagajaca :)
-
Mam nadzieję, że siódemka jest budowana od zera (prace nad tą wersją trwają już dość długo) i wszystko się zmieni.
-
Mam nadzieję, że siódemka jest budowana od zera (prace nad tą wersją trwają już dość długo) i wszystko się zmieni.
Obyś mial racje.Tylko ze o AM6 mowino podobnie :) A wyniki wyszly jak wyszly Widocznej poprawy nie widac Ale moze 7 bedzie szczeliwa i dla AM :ok:
-
Zgadzam się z MarkNavi w 100%, moja przygoda z AM zakończyła się na 6.1 i nie żałuję, korzystam z MM. Co do Igo jeździłem z nim w niemczech i jest super. W tej chwili tylko czytam posty o AM i włosy stają na głowie co ona wyprawia. :D
-
:ok:http://pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=18679:prestiowy-zoty-laur-konsumenta-po-raz-trzeci-dla-automapy&catid=52:firma/zastosowania&Itemid=94 (http://pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=18679:prestiowy-zoty-laur-konsumenta-po-raz-trzeci-dla-automapy&catid=52:firma/zastosowania&Itemid=94)
-
Mam nadzieję, że siódemka jest budowana od zera (prace nad tą wersją trwają już dość długo) i wszystko się zmieni.
Tylko, żeby nie wyposażyli jej w pop-ups wyskakujące z reklamami, jak w gadu gadu :grin:
Połączone: [time]Wrzesień 22, 2010, 14:39:13[/time]
Od kilku dni testuję Igo 8.3.4 . Bardzo mi się podoba ten program. Nie będę się rozpisywał, bo to nie forum tego programu. Zrobiłem już nim kilka tras po kraju i jestem pod bardzo pozytywnym wrażeniem.
http://pdaclub.pl/forum/igo/igo-prowadzi-po-dziurach/ (http://pdaclub.pl/forum/igo/igo-prowadzi-po-dziurach/)
Czytałem to. Polecam ostatnią wypowiedź z tego wątku. Potwierdza to tylko to, co pisałem tutaj wcześniej :) Jutro jadę z Wawy kolejno do Łodzi, Sieradza, Pajęczna, Łaska. Zobaczę jak ostatnia mapa firmy Navteq sobie z tym poradzi, bo taką teraz w Igo podłączyłem. W razie problemów porównam ją z TeleAtlasem, którą też mam na karcie i z którą już zrobiłem kilka udanych tras.
Połączone: Wrzesień 22, 2010, 14:51:09
:ok:http://pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=18679:prestiowy-zoty-laur-konsumenta-po-raz-trzeci-dla-automapy&catid=52:firma/zastosowania&Itemid=94 (http://pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=18679:prestiowy-zoty-laur-konsumenta-po-raz-trzeci-dla-automapy&catid=52:firma/zastosowania&Itemid=94)
I wszystko w temacie. I o czym ja tu gadam :P :E
-
No to ja muszę (przynajmniej raz :) pochwalić Automapę. (bo zwykle ją ganię za zwiechy na HTC HD)
Wszyscy wieszają psy, na systemie Traffic Automapy, a on faktycznie działa.
Z Łodzi do Rybnika wracałem zwykle gierkówką. Ostatnio jednak próbowałem tras przez Miasteczko Śląskie i Tarnowskie Góry, oraz drugiej Przez Tworóg i Pyskowice. Są to trasy teoretycznie wolniejsze, ale krótsze. Tymczasem ostatnio. Wracam z Łodzi, jadę gierkówką, bo nie miałem ochoty na kluczenie wąskimi dróżkami. Auotmapa tymczasem za częstochową proponuje mi zjad w prawo na Tarnowskie góry, zignorowałem ją i spodziewałem się że natychmiast przeliczy trasę gierkówką, a tu nic - zaproponowała zawrócenie, zignorowałem zawrócenie, zaproponowała kolejne, a potem jeszcze jedną próbę dotarcia na Tarnowskie Góry poprzez skręt w prawo w Kozigowach..
Myślę sobie co jest... nigdy przy trasie szybkiej tak się nie upierała, żeby zjechać z gierkówki.
Zagadka rozwiązała się jak dojechałem do Siewierza, gdzie w gigantycznym korku straciłem 25 minut.
Jaki z tego morał - system traffic w pewnych sytuacjach działa. Jednak kierowca zawsze pojedzie "po swojemu" - brakuje funkcjonalności, która mówi w dużym i wyraźnym komunikacie. "Proponuję trasę inną niż zaproponowałabym zwykle, ze względu na czekające Cię 25 minut oczekiwania w okolicy Siewierza!", wtedy kierowca wie, że ma się Automapy słuchać, gdyż trasa jest wynikiem wiedzy jaką posiada system, a nie jej fanaberii.
-
Witam. Ciągle na forum są narzekania na AutoMapę. Wychwalają jakieś Igo, Tomtomy, Mapymap i inne. Podobno Mapamap ma lepsze mapy, dokładniejsze? Mam podgląd na mapę GPMapa 2010.1 PL. W porównaniu z AM wypada moim zdaniem żenująco słabo. Jeżeli ktoś woli, lubi inne programy nawigacyjne to niech używa i przestanie ciągle biadolić na forum AM. Ja chwalę sobie od trzech lat AM. Nie używam innych nawigacji, to nie wchodzę i nie narzekam na nie na innych forach. Pozdrawiam.
Kolego.
Pomyliłeś pojęcia, albo zapisałeś się do jakiegoś FanClubu.
To nie jest "Klub Szalikowca AutoMapy", lecz forum slużące do wymiany poglądów i wzajemnej pomocy w rozwiązywaniu problemów.
To właśnie dzięki "Ślepym Klakierom" AM brnie na przestarzałym sofcie, dociążając go jeszcze gadżetami.
Porównujesz AM do GpMapy - jesteś jedynym, który o tym programie wspomniał i użył tego porównania.
Zgadzam się w 100 % z opiniami kolegi MarkNavi dot. AM. Do IGO nie zamierzam AM porównywać, bo IGO nie znam.
Natomiast uważam, że AM brnie w ślepy zaułek, przekonana siłą rozpędu o swej "najlepszości". Tylko jeżeli konkurencja dorówna jej "mapowo", to będzie za późno na budowę nowego, bezawaryjnego programu. Na dodatek raczej ciężko będzie przekonać do powrotu kogoś, kogo wcześniej tak skutecznie do siebie zrazili.
-
Sądziłem , że przedłużając licencję na PL , ściągnę sobie na nowo PL z serwera , usunę EU ( oczywiście obowiązkowy format karty :mrgreen: ) i zainstaluję PL ... czy nie tak ?
Jeśli masz EU to oczywiście zainstalujesz samą PL ale subskrypcje i tak musisz kupić na EU. Można jednak wykonać downgrade licencji do PL (zwrotu kasy nie dostaniesz) i potem subskrybować już jako PL.
-
Dla tych co nie jeżdżą za granicę AM konkurencja jest tylko MapaMap.
Czasami nasze poglądy są tak odległe, a tutaj muszę się z Tobą zgodzić. :ok:
Jeżeli wprowadzą (podbiorą z AM) kilka opcji - m.in. omijanie płatnych odcinków, czy trasy optymalne. Jeżeli w MM zrozumieją, że szybka, to nie znaczy - najkrótszą drogą do autostrady, a krótka nie powinna ściągać z DK na jakieś skróty, by po kilku kilometrach z powrotem nas wprowadzić na DK tylko po to, bo jej wyszło kilka metrów bliżej :wink:
A, że jest co poprawiać w AM to fakt.
Tu też muszę się z Tobą zgodzić :ok:
Nie potrafię tylko zrozumieć, że spora część użytkowników, potrafi sobie dostosować to i owo, by AM zdecydowanie lepiej funkcjonowała, natomiast producent, mało tego, że nie potrafi (czyt. nie chce mu się, nie widzi potrzeby...), to nawet nie przejawia chęci do skorzystania, czy przetestowania wielu cennych rozwiązań, które tutaj są dosyć szczegółowo omawiane. :shock:
Najlepszym rozwiązaniem jest chyba inny program na trasie i AM na dojeździe.
Nie.
Najlepszym rozwiązaniem jest wyłączyć gadżety (LD, SR), właściwie ustawić profil i się cieszyć, że to co producent spie.... , można sobie samodzielnie w prosty sposób naprawić. :proud:
Można też kupić Nokię od Karola - ona eliminuje wszystkie babole, zanim jeszcze zdążą się uaktywnić. Zero zwisów, złowróżbnych komunikatów .... . :wink:
-
Takich jak Nokia Karola jest więcej, mój GC też się nie wiesza i nie blokuje, a przynajmniej w miejscach, gdzie jakiś fan Miplo Trafficu nie zablokuje wszystkich możliwych dróg dojazdu :wink:
SR też sobie chwalę i w związku z tym, żadnych dodatkowych ustawień profili nie muszę stosować.
Może to dlatego, że dawno już poniechałem używania PDA do nawigacji. Jak coś jest do wszystkiego...
-
Może to dlatego, że dawno już poniechałem używania PDA do nawigacji. Jak coś jest do wszystkiego...
Zdecydowany sprzeciw :proud:. Nie dam złego słowa powiedzieć na mojego Asusa :wink:
Jest prawie do wszystkiego i na dodatek, wszystko do czego ma służyć, na nim działa :ok: Nawet AutoMapa :wink:
To, o Nokii, to dyskretna kontynuacja innego wątku :wink:
W tej wersji AM to normalka.
Nie mogę potwierdzić. A już na Nokii 500... :O
Karolowi ta Nokia naprawia wszelkie babole, zanim jeszcze się uwidocznią - super sprzęt. :E
Pozdrawiam :ok:
-
@Bilunia,
tylko ja potrzebowałbym kilka profili.
Nie wiem skąd jesteś, ale u mnie w Łodzi najszybsza to często najkrótsza. Totalne rozkopy plus powszechne korki powodują, że na najkrótszej i korki są krótsze. :grin:
Na trasach lokalnych lubię drogi niższych kategorii. Zwykle jadę sobie jak panisko, a nie jak pociąg, zderzak w zderzak.
Na długich niestety zwykle nie ma alternatywy. Trzeba pchać się w sznurek pojazdów i liczyć, że nie będzie ślimaka.
-
Zagadka rozwiązała się jak dojechałem do Siewierza, gdzie w gigantycznym korku straciłem 25 minut.
Tylko korek w Siewierzu można objechać niewiele nadkładając drogi.
Połączone: Wrzesień 23, 2010, 00:16:19
Ja z Lublina jestem! Mam tam jechać, żeby sobie kupić?! :O
http://allegro.pl/nawigacja-gps-clarion-map790-europa-igo-8-tmc-i1224710912.html (http://allegro.pl/nawigacja-gps-clarion-map790-europa-igo-8-tmc-i1224710912.html) - ale marudzisz :P
-
@Bilunia,
tylko ja potrzebowałbym kilka profili.
Przecież nic nie stoi na przeszkodzie, byś sobie stworzył kilka. Możesz włączyć właściwy stosownie do potrzeby chwili.
Czasami wystarczy zrobić jeden porządnie i okaże się, że jest dobry tak w mieście, jak i po trasie. Ja zrobiłem jeden, powyłączałem gadżety i jestem zadowolony. A jak mi coś nie pasuje w jakiejś specyficznej trasie, to postawienie "Przez - punkt" i wymuszam to co chcę. Nie mam wtedy niespodzianek związanych z nieprzewidzianymi zmianami przebiegu tras, itp. podczas jazdy.
Jak widzę z Twojego opisu, preferencje dot. wyboru dróg mamy podobne, a miasto miastu, równe. Co stoi na przeszkodzie, byś wklepał mój profil, z którego już trochę ludzi korzysta i sprawdził, czy Ci pasuje. Przecież nie musisz kasować swojego. Możesz założyć nowy, lub wykorzystać np. ciężarowy - co z tego, że nazwa sugeruje coś innego ? Jak Ci nie spasi, to minutka i masz swoje poprzednie ustawienia. :wink:
Pozdrawiam
-
Wszyscy tylko mówią o ewentualnym zastąpieniu AM przez Igo, a nikt nie wspomina o mapach Nokii. Co prawda to produkt dopiero rozwijany i ma jeszcze trochę wad - niestety niezbyt dokładny routing w Polsce, często nieprawidłowa numeracja budynków - ale za to doskonale sprawdza się za granicą. Mapy Navteq są rewelacyjne, program posiada funkcje APR i rewelacyjnie pokazuje numerowane zjazdy z autostrady, ma naprawdę genialną nawigację pieszą i co najważniejsze - jest za darmo. Ja wiem, zaraz się obudzą głosy, że to przecież nie da się na ekraniku telefonu patrzeć na nawigację, że program niedopracowany itd. Pewnie że są mankamenty takiego rozwiązania, ale przecież i telefony mają coraz większe wyświetlacze. Co ciekawe mapy Polski, pomimo tych braków, o których pisałem wyżej mają również pewne ciekawostki jak np. trasa S7 z Elbląga w kierunku Warszawy, która dopiero jest budowana, ale jest już zaszyta w mapę (przypuszczam, że takich dróg jest dużo więcej). Na szczęście sama nawigacja prowadzi jeszcze starą drogą, ale jak tylko skończą nową, to samo "odblokowanie" tego odcinka nie będzie wymagało oczekiwania na nowe mapy ok. 2-3 miesięcy.
Ja również dopisuję się do "narzekań" kolegi, który zaczął wątek. Wydaje mi się, że "stwórcy" AM trochę za bardzo obrośli w piórka po tylu nagrodach i zamiast wczytać się w głos ludu tego forum, spoczęli na laurach (Konsumenta) :mrgreen:
-
W poniedziałek rano włożyłem kartę z AM 6.6 do czytnika zaktualizowałem przez AM center. Odznaczyłem Autostrady i sobie wyznaczyłem trasę optymalną z okolic Zielonej Góry do Poznania na ul. Jana III Sobieskiego. AM o dziwo pomyślała jak ja i poprowadziła mnie spokojniejszą trasą przez Babimost, Zbąszynek, Nowy Tomyśl na Pniewy i dalej do Poznania. Wszystko super za wyjątkiem ostatnich 15km trasy gdzie jadąc dwupasmową droga na przedmieściach Poznania zostałem ściągnięty na jakąś boczną uliczkę, którą jechałem przez około 1 kilometr po to aby wrócić spowrotem na tą samą dwupasmową jezdnię, następnie kolejny zjazd (około 2-3 km od celu) w uliczki szerokości 3-4 metrów między domkami jednorodzinnymi z garbami zwalniającymi co 200 metrów - i tak już do Osiedla Jana III sobieskiego (aha i zapomniałem, że po drodze jeszcze jedna przecznica z drogą główną i stanie 10 minut zanim ktoś mnie puści bo ja nie miałem sygnalizatora świateł a poprzeczny PAS cały czas zielone światło. Myślałem że mnie szlag trafi.
Natomiast później miałem 4 różne punkty po poznaniu i tu pełen szacun AM już bez kwiatków (przynajmniej tak mi się wydaje bo nie znam tak dobrze Poznania) prowadziła.
Jednak ogólnie mam mieszane uczucia - bo AM używam jak jadę w jakieś miejsca, których nie znam (może 1 czy 2 razy w miesiącu) - ale wtedy gdy akurat jej potrzebuje to czasem się właśnie taki kwiatek zdarzy. Póki co 4 rok z rzędu przedłużałem w lipcu subskrypcję. Jednak mam nadzieję, że AM w 7 odsłonie będzie całkowicie innym programem - mam dosyć tego topornego menu, grafiki i głosów. AM powinna powstać całkowicie od nowa. Ostatnio miałem okazje pobawić się urządzeniem z iGO Primo - jak dla mnie soft ten w chwili obecnej pod względem obsługi i wyglądu miażdży wszystko co jest na rynku. Jednakże róży bez kolców nie ma i mapom z tego programu trochę (choć nie jest to różnica gigantyczna) jeszcze do AM brakuje.
-
...
Ja również dopisuję się do "narzekań" kolegi, który zaczął wątek. Wydaje mi się, że "stwórcy" AM trochę za bardzo obrośli w piórka po tylu nagrodach i zamiast wczytać się w głos ludu tego forum, spoczęli na laurach (Konsumenta) :mrgreen:
Ale to kolego normalna sytuacja i wcale mnie nie dziwi, ponieważ ludzie z tego forum to ułamek promila wszystkich użytkowników. Nasze głosy nie mają tu żadnego znaczenia. Możesz sie nawet podpalić i twórcy AM to zleją. Ja im się nie dziwię, bo statystycznie program wykasza całą "konkurencję" w Polsce, więc nie trzeba dbać o poprawę jakości. Trzeba dbać o to by w programie znalazł się taryfikator mandatów, sms do przyjaciela czy inne gówno nikomu nie potrzebne, a mające marketingowe przebicie.
-
Tak, tylko my tutaj staramy się ucywilizować AM, aby wyniki jej pracy były w miarę poprawne. Większość albo nie ma pojęcia jak nawigacja powinna działać, lub zniechęceni rezygnują zupełnie albom przerzucają się na inny program.
Ciekawe, ile z tych pół miliona użytkowników wykupuje subskrypcje, a ile po pierwszym kontakcie bez żalu pożegnało AM (licencja nie wygasa). Ta druga grupa musi być znacząca. Bo inaczej po co byłyby nachalne monity o przedłużenie subskrypcji.
-
...Ciekawe, ile z tych pół miliona użytkowników wykupuje subskrypcje, a ile po pierwszym kontakcie bez żalu pożegnało AM (licencja nie wygasa). Ta druga grupa musi być znacząca. Bo inaczej po co byłyby nachalne monity o przedłużenie subskrypcji.
No tego to akurat słynny szef marketingu na pewno nie ujawni :P
-
Izaw - piszesz, że licencja nie wygasa. To znaczy? pozdr
-
... że możesz tej wersji programu którą kupiłeś używać do końca świata.
-
Możesz używać wersji programu aktualnej na czas wygaśnięcia subskrypcji. Nie masz też prawa do usług dodanych jak miplo, LD itd.
-
Witam
Jestem świeżym użytkownikiem AutoMapy 6.6. Wybierałem praktycznie pomiędzy MapaMap, TomTom i AM.
MapaMap odstraszyła mnie ubogością opcji (ograniczenia na ilość POI, niewygodny interfejs do POI, ubogie opcje wyznaczania trasy), TomTom z kolei wysoką ceną map.
AutoMapa ma dobra opinię, a AMTraffic wyglądał obiecująco.
Po zakupie AM (około tygodnia użytkowania) entuzjazm mi nieco opadł.
Mapy - w ciągu tygodnia natrafiłem na 4 błędy (Katowice i okolice), dla porównania zawsze sprawdzałem na MapaMap i TomTom i w obu tych systemach było prawidłowo (nawet dokładniej na TomTomie). Asystent pasa ruchu wpuszcza czasem w maliny. Wygląda na to że mapy AM nie mają w tej chwili dużej przewagi nad konkurencją.
Zabił mnie interface aplikacji - może po przyzwyczajeniu będzie lepiej ale jak na razie jest maksymalnie nieintuicyjny. O tym żeby go obsługiwać sprawnie w trakcie jazdy nie mam nawet co myśleć.
Do tego kilka błędów na które trafiłem (kolory w 2D nie zmieniają się prawidłowo, w 3D nazwy pokazują się w dymkach niezależnie od opcji).
Na razie mam rok aktualizacji, a potem znowu się przyjrzę TomTom i MapaMap.
Pozdrawiam
-
Wysoką cenę aktualizacji map to ma Navigon (100 euro za 24 miesiące).
Natomiast Tom Tom ma wyjątkowo nie zaktualizowane mapy Polski. No i ten podział Europy na strefy, nie pozwalający na ciągłą nawigację np do Anglii, Hiszpanii czy Portugalii.
A co do dokładności map AM to ostatnio szukałem adresu w AM i nie mogłem go znaleźć natomiast w MM był.
-
Jak już tak psioczycie na AutoMapę to powiedzcie który program ma lepszy support?
Każdy z nas ma możliwość przesłania do supportu swoich propozycji czy sugestii, które mogą być wzięte pod uwagę. Marudzicie, że są gadżety. Każdy z tych gadżetów można wyłączyć. Jak by ich nie było marudzilibyście jeszcze bardziej. Najwięcej do powiedzenia mają oczywiście osoby, które nic nie wniosły do programu, ani nie zgłosiły żadnych poprawek. Jeszcze nie tak dawno beta testy nie były dla wszystkich, to na forum był ogólny lament. Teraz są dla wszystkich i dalej źle, bo wypuszczają betę z błędami. Niestety niektórzy nie rozumieją co to jest wersja beta, a tym bardziej nie czytają tekstu pojawiającego się przed pobraniem bety. Jestem pewien, że ogromna większość nawet się nie potrudziła na wysłanie choćby jednego zdania z beta testów do działu bety. Który producent programu do nawigacji w tym kraju publikuje wersję beta? Tak Wam źle z tą AutoMapą?
Przestańcie w końcu użalać się nad sobą i dajcie coś od siebie, albo jeździjcie sobie z tym iGO, którego nawet nie można u nas kupić.
-
Mapy - w ciągu tygodnia natrafiłem na 4 błędy (Katowice i okolice), dla porównania zawsze sprawdzałem na MapaMap i TomTom i w obu tych systemach było prawidłowo (nawet dokładniej na TomTomie).
Nie sądzisz, że byłoby dziwne, gdyby błędy z AM powtarzały się na innych mapach? Znaczyłoby to, że ktoś od kogoś zrzyna :ohreally:
Z drugej strony, skąd wiesz, że na innych mapach nie znalazłbyś w tym czasie 40 błędów? Całkiem to zresztą prawdopodobne, gdybyś np kupił iGO z mapami od Emapy.
-
Każdy z nas ma możliwość przesłania do supportu swoich propozycji czy sugestii, które mogą być wzięte pod uwagę.
to tak jak w tym kawale : Rosjanin mówi do Amerykanina: tak u na też jest demokracja i też można mówić że Reagan to h... ;)
Możliwośc mamy, niektórzy nawet korzystają , i niektórzy nawet już się nie wkurzająją że support po raz kolejny ma gdzieś ich poprawki i uwagi.
A wątek bardzo pożyteczny, bo przecież wszystkim nam chodzi o to żeby AM była coraz lepsza, czyż nie? A nie ma jak kubeł zimnej wody na łeb Aquratu od czasu do czasu ;)
-
Każdy z nas ma możliwość przesłania do supportu swoich propozycji czy sugestii, które mogą być wzięte pod uwagę.
to tak jak w tym kawale : Rosjanin mówi do Amerykanina: tak u na też jest demokracja i też można mówić że Reagan to h... ;)
Możliwośc mamy, niektórzy nawet korzystają , i niektórzy nawet już się nie wkurzająją że support po raz kolejny ma gdzieś ich poprawki i uwagi.
A wątek bardzo pożyteczny, bo przecież wszystkim nam chodzi o to żeby AM była coraz lepsza, czyż nie? A nie ma jak kubeł zimnej wody na łeb Aquratu od czasu do czasu ;)
DOKŁADNIE TAK
-
Nie sądzisz, że byłoby dziwne, gdyby błędy z AM powtarzały się na innych mapach? Znaczyłoby to, że ktoś od kogoś zrzyna :ohreally:
Z drugej strony, skąd wiesz, że na innych mapach nie znalazłbyś w tym czasie 40 błędów? Całkiem to zresztą prawdopodobne, gdybyś np kupił iGO z mapami od Emapy.
iGo nie brałem pod uwagę, nie wiem jaka jest jakość map.
AutoMapę wybierałem kierując się między innymi opinią o najlepszej jakości map Polski, i 4 błędy w tydzień to była niezbyt miła niespodzianka.
Na pewno inne mapy tez mają błędy (i pewnie nie w tych samych miejscach co AM :) ale np. wiele razy korzystałem z Zumi i nigdy nie trafiłem na żaden błąd (to mapy od Imagis czyli powinno być to samo co w MapaMap).
Nie wiem jak z aktualnością map w TomTOm, czytałem różne opinie ale przeglądając mapy na internecie (route planner tomtom.com) widzę że nie jest źle - te okolice które znam i mogę porównać sa oddane bardzo dobrze.
Od TomToma odstraszały mnie ceny - aktualizacja roczna AM to około 80 zł, a TomToma około 150 z tego co pamiętam (a odświeżanie poza abonamentem to po kilkaset złotych za mapę).
Pozdrawiam
-
Jeszcze nie tak dawno beta testy nie były dla wszystkich, to na forum był ogólny lament. Teraz są dla wszystkich i dalej źle, bo wypuszczają betę z błędami. Niestety niektórzy nie rozumieją co to jest wersja beta, a tym bardziej nie czytają tekstu pojawiającego się przed pobraniem bety. Jestem pewien, że ogromna większość nawet się nie potrudziła na wysłanie choćby jednego zdania z beta testów do działu bety. Który producent programu do nawigacji w tym kraju publikuje wersję beta?
Tutaj to już przegiąłeś.
Który szanujący się producent pozwala sobie na to, że testuje swoje nie dopracowane pomysły na użytkownikach ?
Który z producentów wypuszcza "ukradkiem" co kilka dni kolejną zbaboloną wersję ? Jak ktoś nie wie, o czym mówię, to mówię o v.6.5. Te cyferki od 6.5.0, później połowa alfabetu od "a" do "d", a w międzyczasie dwie mapy. Nie było nawet odwagi, by oficjalnie powiadomić użytkowników o zmianach. Ludzie dowiadywali się z plotek i "przecieków" - podejrzewam, że świadomych.
Ty jeszcze masz pretensje, że ludzie mało aktywnie uczestniczą w testach ? A niby z jakiej okazji mają odwalać za kogoś robotę. Oczekujesz, że będą pisali do producenta elaboraty, by otrzymać info o przekazaniu do odpowiedniego działu (czytaj - do kosza)?. Bo w danym momencie ważniejsze jest wprowadzenie gadżetów, niż "papranie się" w poprawianiu wykrytych baboli. Każdy inteligentny człowiek w końcu się zniechęci na drodze do usiłowania poprawienia jakości tego, za co płaci. A ludziom producenta ciężko postudiować forum ?
..... chyba wystarczy, bo mi ciśnienie rośnie.
-
Łyknij coś na rozluźnienie, całkowicie Cię popieram!
W końcu to co się płaci za aktualizację to nie jest tak mało, żeby producent nas lekceważył jak np. Navigo 9i.
Może lepiej mniej aktualizacji (np. 4 rocznie) ale sensowniej.
-
AutoMapę wybierałem kierując się między innymi opinią o najlepszej jakości map Polski, i 4 błędy w tydzień to była niezbyt miła niespodzianka.
wiele razy korzystałem z Zumi i nigdy nie trafiłem na żaden błąd
Cztery w godzinę to by była niemiła :wink:
No i to jeszcze zależy od ciężaru gatunkowego tych błędów ...
Poza tym z samego oglądania niewiele błędów widać, błędy wyłażą dopiero na trasie.
Widzisz np. tu jakiś błąd?
http://skocz.pl/trasaZumi (http://skocz.pl/trasaZumi)
-
Z ciekawością przeczytałem nawet cały wątek, choć rzadko tu zaglądam.
Powiem też od siebie kilka słów.
Jeżdżę z AM PL. Mam subskrypcję od chyba 4 lat, zawsze na biurku jakiś sprzęt z WM. I tak się przyjęło. Ale na ostatnie wakacje szukałem czegoś na wyjazd zagranicę. Akurat miałem wtedy iPhone'a i akurat trafiłem promocję w AppStore na iGo za 29$. Przejechałem ponad 2.5k km z iGo (plus TT żony w razie czego :)) i....czarna rozpacz mnie ogarnęła kiedy wróciłem do polski i do Automapy...
Owszem- mapy mają najbardziej aktualne, zawsze na czasie, wszystkie nowe odcinki itd. Ale tu się naprawdę kończą przewagi. iGo na iP to odpowiednik nowego iGo Primo, które jest już też na WM. Wygoda, łatwość obsługi, intuicyjność, szybkość i logika wytyczania tras są naprawdę o lata świetlne przed naszą kochaną AM. Wróciłem do AM, bo raz, że sprzedałem jabłko, a dwa, że mieszkając 5km od węzła Sośnica i ciągle nie mając go na mapie to raczej ciężko funkcjonować (mówię o ostatnich mapach w iGo). Ale wiem, że po skończeniu się obecnej subskrypcji AM stanę na głowie, by kupić legalną i aktualną iGo.
Albo kupię iP4 i wyrzucę w diabły całego WM :P
-
Koledzy cieszę się, że wątek który założyłem podoba się Wam, co widzę po sporej ilości wypowiedzi. Uważam, że jest on potrzebny i założyłem go też w trosce o przyszłość AM, bo to naprawdę dobry program może być, tylko w tej chwili zakręcił się wokół własnego ogona. Jak napisałem w pierwszym poście przesiadłem sie na Igo i wczoraj zrobiłem kolejna trase, tym razem z Wawy do Łodzi na ostatniej mapie TA. Piszę z hotelu w Łodzi, więc chyba program mnie do niego doprowadził :ok: Owszem zauważyłem błąd już w samej Łodzi (kazał mi skręcić w lewo na zakazie), ale przy moim amatorskim wykorzystaniu nawigacji jest to do przyjęcia. Ale co mi się bardzo podobało i co kiedyś kiedyś też uzyskiwałem w AM to ETA. Jak wyruszałem spod domu Igo pokazalo mi , że bedę na miejscu o 9:03 i byłem dokładnie o 9:02 . Fakt nie stałem w korkach po drodze, ale i tak jest to rewelka. No i jeszcze co mi sie bardzo podoba (skórka Gurjon), to podgląd na ekranie takich informacji jak:
- za ile minut będę wykonywał najbliższy manewr jadąc z aktualna prędkością
- na bieżąco podgląd ile czasu straciłem stojąc na trasie (korki, parkingi itp)
- na bieżąco z jaka średnią prędkościa sie poruszam
- no i na górnej belce te kolorowe oznaczenia dróg (numeracja) w które muszę skręcić oraz drogowskazy
- no i coś co powinienem napisać jako numer 1, to prędkość przeliczenia trasy jak z niej przez pomyłkę lub celowo zjadę - to jest bajka :ok:
.
Ważne jest też dla mnie to, że tu w Igo trasa szybka, bo głównie taką wybieram to taka, która składa się z dróg o najlepszej kategorii, czyli tak jak kiedyś było w AM. Nie odpowiada mi to, że trasa szybka ma oznaczać jak najkrótszy czas dojazdu i nie ważne jakimi drogami. Takiej filozofii mówię stanowcze NIE. Niech taką filozofię zrobią jako opcję w programie lub dorobią dodatkowy typ trasy - "szybka tradycyjnie" i ustawią jako default, który każdy z nas będzie mógł zmienić. Oczywiście po wyborze typu "szybka tradycyjnie" następowałoby automatyczne wyłączenie gadżetów typu LD, SR, profile prędkości.
Piszę to nie po to, żeby reklamować produkt, tylko po to, żeby też twórcy AM zobaczyli na co warto poświęcić czas wg mnie oczywiście :)
-
Jeszcze nie tak dawno beta testy nie były dla wszystkich, to na forum był ogólny lament. Teraz są dla wszystkich i dalej źle, bo wypuszczają betę z błędami. Niestety niektórzy nie rozumieją co to jest wersja beta, a tym bardziej nie czytają tekstu pojawiającego się przed pobraniem bety. Jestem pewien, że ogromna większość nawet się nie potrudziła na wysłanie choćby jednego zdania z beta testów do działu bety. Który producent programu do nawigacji w tym kraju publikuje wersję beta?
Tutaj to już przegiąłeś.
Który szanujący się producent pozwala sobie na to, że testuje swoje nie dopracowane pomysły na użytkownikach ?
Który z producentów wypuszcza "ukradkiem" co kilka dni kolejną zbaboloną wersję ? Jak ktoś nie wie, o czym mówię, to mówię o v.6.5. Te cyferki od 6.5.0, później połowa alfabetu od "a" do "d", a w międzyczasie dwie mapy. Nie było nawet odwagi, by oficjalnie powiadomić użytkowników o zmianach. Ludzie dowiadywali się z plotek i "przecieków" - podejrzewam, że świadomych.
Ty jeszcze masz pretensje, że ludzie mało aktywnie uczestniczą w testach ? A niby z jakiej okazji mają odwalać za kogoś robotę. Oczekujesz, że będą pisali do producenta elaboraty, by otrzymać info o przekazaniu do odpowiedniego działu (czytaj - do kosza)?. Bo w danym momencie ważniejsze jest wprowadzenie gadżetów, niż "papranie się" w poprawianiu wykrytych baboli. Każdy inteligentny człowiek w końcu się zniechęci na drodze do usiłowania poprawienia jakości tego, za co płaci. A ludziom producenta ciężko postudiować forum ?
..... chyba wystarczy, bo mi ciśnienie rośnie.
Na i właśnie mamy osobę, która ślepo pobiera betę i nie czyta tego co jest napisane na stronie.
Czy ktoś Cię zmusza do udziału w beta testach? Pobierając betę zobowiązujesz się do czynnego udziału w testach. Nie chcesz to czekasz na wersję finalną. Zrozumiałeś, czy mam napisać pogrubioną czcionką ?
-
Jeżdżę z AM PL. Mam subskrypcję od chyba 4 lat, zawsze na biurku jakiś sprzęt z WM. I tak się przyjęło. Ale na ostatnie wakacje szukałem czegoś na wyjazd zagranicę. Akurat miałem wtedy iPhone'a i akurat trafiłem promocję w AppStore na iGo za 29$. Przejechałem ponad 2.5k km z iGo (plus TT żony w razie czego :)) i....czarna rozpacz mnie ogarnęła kiedy wróciłem do polski i do Automapy...
Owszem- mapy mają najbardziej aktualne, zawsze na czasie, wszystkie nowe odcinki itd. Ale tu się naprawdę kończą przewagi.
Ja mam dokładnie takie same przemyślenia - mapy częściej aktualizowane , ale cała reszta daleko odbiega od tego co dają inni producenci. Używam obecnie TT Go i AM 6.x, z tym że na trasy , gdzie jadę "w nieznane" zabieram zawsze TT , a na inne AM ( w celach eksperymentalnych ).
Przyznam się szczerze że widzę postęp Automapy w ciągu ostatniego roku - jednak nadal mam wrażenie że cały czas jestem beta testerem za własne pieniądze, a głośno reklamowane rewolucyjne nowości nie są aż tak bardzo rewolucyjne jak się temu przyjrzeć. No chyba że rewolucyjność polega na tym że produkt może w każdej chwili odmówić posłuszeństwa. Po za tym większość tych rewolucyjności już dawno mają programy innych wiodących producentów.
Sądząc po niedawno otrzymanym Laurze Konsumenta - program nadal jest dobrze postrzegany.
Być może to jest ostatni dzwonek żeby przemyśleć strategie rozwoju tego produktu, bo tak naprawdę funkcjonalność produktów konkurencji jest przeważnie większa , a z każdą aktualizacją różnica w dokładności map się zaciera.
-
Do mojego poprzedniego postu jeszcze dorzucę cytat ze strony AM
Bilunia skoro nie czytasz tego co jest napisane na stronie, to może tu przeczytasz.
Warunki uczestniczenia w programie beta testów oprogramowania nawigacyjnego AutoMapaPobierając i użytkując wersję Beta oprogramowania nawigacyjnegoAutoMapa przyjmujący niniejsze zaproszenie wyraża tym samym zgodę nawszystkie poniższe warunki i oświadcza, że:- Jest użytkownikiem posiadającym licencję programu AutoMapa z ważną subskrybcją
- Ma czas i chęci, aby testować wersję Beta programu i map
- Zobowiązuje się do przesyłania uwag z testów w zwięzłej, jasnej i rzeczowej formie pod adres: beta@AutoMapa.pl
- Zdaje sobie sprawę, że wersje Beta mogą zawierać poważne usterki, wtym również takie, które mogą prowadzić do utraty danych zarówno wAutoMapie, jak i innych aplikacjach
- Rozumie, że w przypadku problemów z wersją Beta możemy nie być wstanie pomóc w razie kłopotów z instalacją, lub użytkowaniem programu
- Rozumie, że wersja Beta nie jest finalnym produktem i w przypadkuwypowiadania się na jej temat będzie każdorazowo wyraźnie zaznaczał, żesą to uwagi dotyczące wersji Beta, a więc wersji testowej/ roboczejudostępnianej jedynie świadomym tego faktu użytkownikom w celachtestowych.
-
A mnie się wydaję, że nie rozumiesz iceneon, o co tak naprawdę chodzi Biluni (a może tylko tak mi się wydaje). Ja to rozumiem w ten sposób, że to co piszesz o wersjach beta to jak najbardziej rzecz słuszna, ale od pewnego czasu część użytkowników AM (podkreślam, że chodzi o tzw. wersje finalne) jest przekonanych, że wciąż bierze udział w beta testach. I tutaj nie może być zgody na "testowanie" produktu finalnego, za który w końcu płacimy pieniądze.
-
W tym momencie mam na myśli tylko i wyłącznie wersję beta. Bilunia twierdzi, że jak wyśle uwagi z beta tetów to zrobi supportowi ogromną przysługę i łaskę, a w powyższym cytacie widać wyraźnie o co chodzi w testach i na co się zgadzasz.
-
Który z producentów wypuszcza "ukradkiem" co kilka dni kolejną zbaboloną wersję ? Jak ktoś nie wie, o czym mówię, to mówię o v.6.5. Te cyferki od 6.5.0, później połowa alfabetu od "a" do "d", a w międzyczasie dwie mapy. Nie było nawet odwagi, by oficjalnie powiadomić użytkowników o zmianach.
Dobrze tam gdzie nas nie ma ;) Niestety nie jest różowo. Inni też tak potrafią. Tylko u innych trzeba pobrać 4G ;)
-
Jest niezwykle pocieszające, że tak wielu martwi się o los firmy Aqurat. Chcecie ją ratować, a ona nie chce. Jak splajtuje, bo nie słuchała Waszych rad, będzie spokój i będziemy jeździli na Igo i Tomtomach. Pozdrawiam
-
Na i właśnie mamy osobę, która ślepo pobiera betę i nie czyta tego co jest napisane na stronie.
Człowieku.
Twoje maniakalne przekręcanie faktów, już Cię przerosło.
Czy jedyne, na co Cię stać w tym temacie, to zrobić z rozmówcy "debila" za wszelką cenę w obronie honoru Aquaratu?
Z podobnym chamstwem dawno się nie spotkałem.
A teraz króciutko do rzeczy, byś znów się nie zagubił.
W którym to miejscu cytowanej przez Ciebie mojej wypowiedzi, doszukałeś się informacji, że biorę udział w beta testach ?
....
Zrozumiałeś, czy mam napisać pogrubioną czcionką ?
Tego nawet nie będę komentował. Nie dam Ci satysfakcji zniżania się do Twojego poziomu dyskusji. Nie będę Ci też niczego pogrubiał - i tak nie zrozumiesz.
A teraz poszczekaj sobie jeszcze trochę.
Zapewniam, że na Twój zaczepny bełkot, już nie zamierzam reagować.
Edit.
Proszę Moderatora o tolerancję i wyrozumiałość, ale pewnych określeń nie potrafiłem zastąpić bardziej stosownymi.
-
A teraz króciutko do rzeczy, byś znów się nie zagubił.
W którym to miejscu cytowanej przez Ciebie mojej wypowiedzi, doszukałeś się informacji, że biorę udział w beta testach ?
Czyli jednak dobrze myślałem :ok:
Bilunia wyluzuj, szkoda nerwów
-
....... że Reagan to h... ;)
..................................
Chyba raczej: ..... Reagan to ch.. :ohreally: :E :E
-
Na i właśnie mamy osobę, która ślepo pobiera betę i nie czyta tego co jest napisane na stronie.
A gdzie Bilunia pisze o wersji beta? Ja się w 100% zgadzam z tym, co napisał. Obecna, ponoć finalna wersja, IMHO powinna mieć dalej status bety, ew. RC1. Ale nie, marketing ponad wszystko, wypuścimy nie do końca dopracowany produkt, liczy się tylko ilość wydanych wersji. O buildach nawet nie wspomnę.
Jak v. 7 ma być dalej modyfikowaną 6.x a nie pisaną od nowa aplikacją, to ja wysiadam.
Połączone: Wrzesień 24, 2010, 12:44:58
Chyba raczej: ..... Reagan to ch.. :ohreally: :E :E
Zależy czy twardy, czy miękki :))
-
Ważne jest też dla mnie to, że tu w Igo trasa szybka, bo głównie taką wybieram to taka, która składa się z dróg o najlepszej kategorii, czyli tak jak kiedyś było w AM. Nie odpowiada mi to, że trasa szybka ma oznaczać jak najkrótszy czas dojazdu i nie ważne jakimi drogami. Takiej filozofii mówię stanowcze NIE. Niech taką filozofię zrobią jako opcję w programie lub dorobią dodatkowy typ trasy - "szybka tradycyjnie" i ustawią jako default, który każdy z nas będzie mógł zmienić. Oczywiście po wyborze typu "szybka tradycyjnie" następowałoby automatyczne wyłączenie gadżetów typu LD, SR, profile prędkości.
Ja jednak uwazam, ze to jest duzy plus AM, a nie jej minus. Owszem nie dziala to na zasadzie jednego klikniecia, ale tez takie dzialanie obarczone byloby duzym bledem. Dzieki mozliwosci wlaczenia, badz nie LD i SR, a do tego profile predkosci, mozna sobie tak ustawic AM, ze bedzie w miare realizowala nasze oczekiwania co do rodzaju "szybkosci" trasy. Jedni wola Twoja filozofie, a inni nowe spojrzenie na routing (niewazne ktory lepszy, gusta sa rozne, pojazdy sa rozne, kierowcy sa rozni...). AM - jak chyba zaden inny program - nie znam wszystkich - dzieki tym opcjom daje duze mozliwosc elastycznego ustawienia pod kazdego uzytkownika.
A ze AM ma tez wady...dobrze ze mamy jako taki wybor w postaci innych programow... Mam wrazenie, ze to cos jak z sieciami GSM, wkurzy nas jedna, idziemy do innej zachwalanej, przez dluzszy czas tez zachwalamy, bo jednak z jakiegos powodu sie "przesiedlismy", ale po czasie sie okazuje, ze wcale tak rozowo nie jest.
-
Ważne jest też dla mnie to, że tu w Igo trasa szybka, bo głównie taką wybieram to taka, która składa się z dróg o najlepszej kategorii, czyli tak jak kiedyś było w AM. Nie odpowiada mi to, że trasa szybka ma oznaczać jak najkrótszy czas dojazdu i nie ważne jakimi drogami. Takiej filozofii mówię stanowcze NIE. Niech taką filozofię zrobią jako opcję w programie lub dorobią dodatkowy typ trasy - "szybka tradycyjnie" i ustawią jako default, który każdy z nas będzie mógł zmienić. Oczywiście po wyborze typu "szybka tradycyjnie" następowałoby automatyczne wyłączenie gadżetów typu LD, SR, profile prędkości.
Z dodatkowym rodzajem wyboru drogi to jest dobry pomysł.
Ja też gdy wybrałem trasę "szybką" spodziewałem się że AM poprowadzi mnie głównymi drogami jak najbliżej celu a potem do końca mniejszymi. Tak bym zrobił układając ręcznie trase do nieznanego miejsca. Zamiast tego AM przepędziła mnie po uliczkach osiedlowych.
W sumie - ja to rozumiem że "szybka" oznacza taką trasę dla której suma czasów przejazdu poszczególnymi odcinkami dróg bedzie najmniejsza, ale przydałby się też rodzaj trasy "najlepszymi drogami" która poprowadzi mnie głównymi drogami i zminimalizuje liczbe manewrów do wykonania.
-
Jeszcze jedna rzecz mi się skojarzyła: wiecie czemu AM nie ma w AppStore, mimo że przecieki o wersji dla iPhone'a są od ponad roku? Bo z tyloma błędami nikt by jej tam nie wpuścił :P
-
... W sumie - ja to rozumiem że "szybka" oznacza taką trasę dla której suma czasów przejazdu poszczególnymi odcinkami dróg bedzie najmniejsza, ale przydałby się też rodzaj trasy "najlepszymi drogami" która poprowadzi mnie głównymi drogami i zminimalizuje liczbe manewrów do wykonania.
Jest przecież optymalna. Nie wiem po jaką cholerę mnożyć typy tras.
-
automapa działa wprost fantastycznie - jadąc z oświęcimia na kraków specjalnie dałem pomijaj płatną drogę - i tak jadąc prowadziła mnie na kraków tyle że na przeciwległy koniec od docelowego (wiadomo powszechnie że w krakowie jeździ się lajtowo i wcale nie ma korków między skawiną a czerwonym prądnikiem) - a jak zmieniłem jadąc drogę na to mnie wprowadziła na płatne bramki na 18km przed nimi
co za lenie śmierdzące pracują w Aqurat jako testerzy - to żałosne że nikt nie sprawdza jak prowadzi - chyba również odpuszczę sobie kolejną subskrypcję bo mam już dość - skoro mam płacić za bramki to nie za licencję
-
Karol, konia z rzędem dla kogoś, kto ustawi trasy aby AM działała jak chocby 5.5.3 Ostatnie wersje to niestety pasmo porażek. pozdr
-
Nie próbowałem, ale może wystarczy wyłączyć SmartRoutes i LiveDrive?
-
Karol, konia z rzędem dla kogoś, kto ustawi trasy aby AM działała jak chocby 5.5.3 Ostatnie wersje to niestety pasmo porażek. pozdr
No to poproszę o tego konia. A co z "wiktem i garażem"?
Zerknij, zastosuj i będziesz miał może nawet lepiej, niż w 5.5.3
http://pdaclub.pl/forum/automapa/profile-predkosci-profile-predkosci-za-i-przeciw/msg1365045/#msg1365045 (http://pdaclub.pl/forum/automapa/profile-predkosci-profile-predkosci-za-i-przeciw/msg1365045/#msg1365045)
Oczywiście nie załatwi to wszystkich baboli AM w temacie wyznaczania tras, ale zdecydowanie poprawi jej funkcjonalność. W razie czego wystarczy dodać jeden "Przez - punkt", by osiągnąć swoje preferencje.
Pozdrawiam
-
Twoje maniakalne przekręcanie faktów, już Cię przerosło.
Kilka postów wyżej wyraziłem swoją opinię, a Ty jak wściekły kundel znowu zacząłeś mnie szarpać za nogawkę.
Przestań w końcu na mnie szczekać i ujadać na innych bo zachowujesz się jak jakiś frustrat, który tylko szuka zaczepki.
Lecz się lepiej na nogi, bo na głowę już za późno...
Idź się teraz wyżalić na inne forum, bo raz już tak zrobiłeś.
I nie pisz mi więcej, że ujadam, bo to nie ja mam w awatarze kundla.
[gmod]Ostatni raz wzywam do zachowania kultury. Następnym razem polecą warny.[/gmod]
-
... W sumie - ja to rozumiem że "szybka" oznacza taką trasę dla której suma czasów przejazdu poszczególnymi odcinkami dróg bedzie najmniejsza, ale przydałby się też rodzaj trasy "najlepszymi drogami" która poprowadzi mnie głównymi drogami i zminimalizuje liczbe manewrów do wykonania.
Jest przecież optymalna. Nie wiem po jaką cholerę mnożyć typy tras.
O ile rozumiem to optymalna jest pośrednia pomiędzy szybka i krótką, a ja mówię o takiej która preferuje główne drogi i minimalizuje ilość manewrów.
Mogę to osiągnąć za pomocą profili prędkości , tak jak proponował Bilunia ale wolałbym mieć gotowy taki typ trasy bez kombinowania (a nie jest to jakiś wydumany sposób liczenia tylko dosyć intuicyjny).
Przy okazji pochwalę support AM. Na moje pytania dostałem szybką i skuteczną odpowiedź.
Pozdrawiam
-
Znam i mam, ale i tak wyznaczanie tras jest pokrętne i często nielogiczne. Niestety. pozdr
-
Na i właśnie mamy osobę, która ślepo pobiera betę i nie czyta tego co jest napisane na stronie.
Czy ktoś Cię zmusza do udziału w beta testach? Pobierając betę zobowiązujesz się do czynnego udziału w testach. Nie chcesz to czekasz na wersję finalną. Zrozumiałeś, czy mam napisać pogrubioną czcionką ?
Otóż, wystawiasz się mój drogi na pośmiewisko, przespałeś betę i tyle. Zobacz tutaj http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-6-6/msg1356389/#msg1356389 (http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-6-6/msg1356389/#msg1356389) jeśli jeden, jedyny użytkownik potrafi wypunktować finalną wersję w 16tu miejscach... to wybacz, ale każdy beta-tester może się zniechęcić, a podejrzewam że beta-testerów jest na setki... możesz sobie pisać nawet podwójnie pogrubioną czcionką, fakt jest jeden i jasny: nie brałeś udziału w beta testach 6.6 i guzik możesz na ten temat powiedzieć...
-
Może Tobie tak się wydaje. :] Większość z tych 16 punktów nie miała nic wspólnego z rzeczywistością, o czym wielu pisało. Ale do Ciebie nic nie dociera :P
-
echhh... jednak coś tam do mnie dociera... nie będę sie rozwodził nad każdym z 16tu punktów wymienionych przez miami (przykład pierwszy z ręki) być może są sensowne lub są bez sensu, fakt faktem ogólne wrażenie jest takie że wersja finalna 6.6 nie uwzględniła wielu sugestii beta-testerów...
-
Przejechałem w ciągu ostatnich 2ch dni jakieś 50km po mieście z automapą i powiem szczerze, że mam dość.
Wszystkie syfy typu SR itp. wyłączone, bo dla mnie to tylko psucie nawigacji, jednak mimo tego: kazała mi skręcić w centrum dużego miasta na zakazie, prowadziła mnie dookoła przez 6km by doprowadzić mnie do punktu wyjścia, dociąga mnie na siłę do drogi, która jest 70metrów dalej, a o tym, że opcja ograniczenia prędkości działa jak jej się podoba, to nawet nie wspomnę.
Mam już na prawdę dość tego programu i chyba trzeba się przerzucić na Igo, chociaż tam z kolei odstrasza mnie ilość wersji programu i ilość wersji map. Dla mnie to jest jeden wielki bałagan i nie wiem który produkt jest odpowiedni dla mnie.
-
Mam już na prawdę dość tego programu i chyba trzeba się przerzucić na Igo, chociaż tam z kolei odstrasza mnie ilość wersji programu i ilość wersji map. Dla mnie to jest jeden wielki bałagan i nie wiem który produkt jest odpowiedni dla mnie.
Z mapami NAVTEQ działa doskonale.
-
Przejechałem w ciągu ostatnich 2ch dni jakieś 50km po mieście z automapą i powiem szczerze, że mam dość...
Jeżdżę z AM po mieście od marca b.r. Prawie codziennie, bo jeżdżę do pracy 15km w jedną stronę. Dodatkowo praktycznie wszystkie dodatkowe kursy po mieście "robię" też z włączoną navi. Nie mam niczego dość a wręcz przeciwnie - nie mam zastrzeżeń.
Podaj parametry trasy i zobaczymy czy innym też wyznaczy trasę dookoła. Będzie wiadomo.
Bo takie drobiazgi jak brak kierunkowości czy blokady na jakiejś uliczce mogą się trafić w każdej mapie.
-
Pewnie, że jakieś drobne błędy są wszędzie, ale kiedyś takie rzeczy mi się w AM nie zdarzały. Była masa problemów, ale jak już się udało program odpalić i wyznaczyć trasę, to jakoś szło. O ile brak zakazu skrętu czy błędne prędkości są do wybaczenia to już dlaczego AM chce mnie prowadzić dookoła to już nie wiem.
Czy innym policzy tak samo, to mnie nie interesuje, bo ja chcę, żeby mi liczyło dobrze, ale dla ciekawych rezultatu podaję parametry trasy:
Szczecin, z ulicy Marynarskiej na ulicę Kolumba. Po dojechaniu do Gdańskiej AM kazała jechać w prawo kilka km i zawrócić (nawet nie na pierwszej zawrotce) zamiast prowadzić od razu w lewo. AM 6.5 z mapą 1004, syfy wyłączone.
Cały czas jak skończony naiwniak łudzę się, że może wejdzie wersja 7 i tym razem Aqurat się ogarnie, skupi się na tych funkcjach które są potrzebne i że będzie wszystko dobrze, ale wiadomo jak to pewnie wyjdzie.... Uczucie podobne jak przy urnie wyborczej ;)
-
Dwa lata temu posiadałem nawigację Mio C520 z wbudowanymi mapami Polski i kartę Europy. To był początek przygody. Uważałem, że to najlepszy sprzęt z mapami. Po bezpłatnej aktualizacji map (po roku) okazało się, że dokładność była gorsza, chaos w numeracji ulic :(. Postanowiłem kupić NR560 i AM. Wybór był trafny. Od roku z kawałkiem jeżdżę z AM i jestem zadowolony. Błędy się zdarzają, ale trzeba trochę tolerancji. Na razie nie mam zamiaru zmieniać na inne mapy :D.
-
fakt jest jeden i jasny: nie brałeś udziału w beta testach 6.6 i guzik możesz na ten temat powiedzieć...
W tym momencie sam wystawiasz się na pośmiewisko :D :D :D
Przednio mnie rozbawiłeś. To, że nie pisałem nic w wątku to znaczy, że nie brałem udziału w testach? Wyślij zapytanie do supportu czy przesyłałem jakieś uwagi czy wnioski i wtedy rzucaj oskarżenia.
-
Czy innym policzy tak samo, to mnie nie interesuje, bo ja chcę, żeby mi liczyło dobrze
A powinno Cię interesować, bo źle konfigurując AM można ciekawe rezultaty osiągnąć. :mrgreen:
I jeśli taki przypadek by się zdarzył u Ciebie (nie rozstrzygam) to świadczyłoby na niekorzyść nie dla AM a dla Ciebie :wink:
Szczecin, z ulicy Marynarskiej na ulicę Kolumba. Po dojechaniu do Gdańskiej AM kazała jechać w prawo kilka km i zawrócić (nawet nie na pierwszej zawrotce) zamiast prowadzić od razu w lewo. AM 6.5 z mapą 1004, syfy wyłączone.
Nie znam Szecina ale może dlatego, że jeśliby skręciła w lewo, w Gdańską, to potem jadąc przez Długi Most i Wyszyńskiego nie można byłoby skręcić w lewo w 3-go maja?
I chyba to jest powód, bo ustwiłem start na Wyszyńskiego i na skrzyżowaniu z 3-go maja najpierw prowadzi w prawo a potem dopiero zawrotka.
AM 6.6 trasa szybka, start teraz, SR włączone, LD wyłączone, profile prędkości włączone.
-
Nie ma innej drogi (która nie byłaby 20km dłuższa), a poza tym tak jak mówiłem AM i tak chciała, żebym wrócił w to samo miejsce, tylko nadkładając sporo km.
Nie ma co roztrząsać. Błędny się zdarzają i to jest normalne. Problemem jest to, że błędów jest coraz więcej i cały program moim zdaniem idzie w złą stronę.
-
Nie ma innej drogi ...
To można skręcić w lewo w 3-go maja z Wyszyńskiego czy nie?
Bo coś mi się wydaje, że niekoniecznie i w takim wypadku trasa jest ok jak dla mnie.
-
A teraz poszczekaj sobie jeszcze trochę.
Zapewniam, że na Twój zaczepny bełkot, już nie zamierzam reagować.
Co za grzeczności! Zapewniam wszystkich, że gdybym ja coś takiego tutaj napisał byłoby w trymiga usunięte przez moderatora. Napisałem tu kiedyś coś o wiele łagodniejszego i momentalnie było usunięte: "nie na temat". Podwójna moralność czy wybiórcze traktowanie? Porównałbym to do złych wydarzeń ze świata polskiej polityki, ale nie chcę tutaj krytykować obecnego rządu.
-
Wejdź sobie na profil tego osobnika o damskim nicku i kliknij w "Pokaż wiadomości", a zobaczysz w jakim tonie odzywa się do większości osób na forum. Traktuje wszystkich z góry i uważa się za jakiś wielki autorytet . Najbardziej mnie śmieszy jednak podpis "Szanujmy wzajemnie swoje wypowiedzi. Każdy ma prawo mieć swoją opinię" co w jego rozumieniu oznacza, że każda opinia jest ważna, ale każdy kto ma odmienne zdanie od jego jest jakimś idiotą. Wystarczy poczytać kilkanaście ostatnich postów tej osoby. Znam takiego jednego, co uważa, że tylko on jest mądry, a reszta na tym świecie to debile. Uważam jednak, że tacy osobnicy są potrzebni, bo bez nich świat byłby smutniejszy.
Sorry za offtop.
-
Mam już na prawdę dość tego programu i chyba trzeba się przerzucić na Igo, chociaż tam z kolei odstrasza mnie ilość wersji programu i ilość wersji map. Dla mnie to jest jeden wielki bałagan i nie wiem który produkt jest odpowiedni dla mnie.
Z mapami NAVTEQ działa doskonale.
Uprasza się o niewprowadzanie w błąd (mapy Navteqa nie są dobre, a doskonałości to im baardzo daleko).
-
myślałem że Automapa mnie już nie zaskoczy - a jednak
na HD2 przeinstalowałem system, AM i miplo
ustawiłem też budzik G-alarm na rano
jakież moje było zdziwienie jak rano budzik nie uruchomił się - a dlaczego? no bo debilny miplosync uruchomił sobie aktualizację w środku nocy i tak stał na oknie ściągania mimo że net jest zablokowany a budzik najwyraźniej był zablokowany bo Miplosync jest niechlujnie napisany i dopóki nie zakończy działania nic innego nie działa na WM
efekt - zaspałem - spóźnienie bo ktoś nie pomyślał żeby default ustawić autoaktualizację na wył albo zoptymalizować kod programu żeby działał w multitaskingu a nie blokował cały system
-
Większość z tych 16 punktów nie miała nic wspólnego z rzeczywistością, o czym wielu pisało.
No tak, przyśniły mi się te byki. Punktów było nawet 19, bo jak dało mi się zauważyć działa zasada "uderz w support to błedy zostaną naprawione 2 razy szybciej".
Chyba przykład z filmem o rondzie był tego najlepszym przykładem.
...jeśli jeden, jedyny użytkownik potrafi wypunktować finalną wersję w 16tu miejscach... to wybacz, ale każdy beta-tester może się zniechęcić, a podejrzewam że beta-testerów jest na setki...
Betatesterzy są od tego żeby szukać byków a nie od zniechęcania.
Jeśli ktoś jest zniechęcony czy to testowaniem czy zwłaszcza używaniem AutoMapy to żegnaj człowieku i nie marudz wiecej. Zapomnij o AutoMapie w zamian idz pograć w Losia2.
Osobiście zniechęcenia nie odczuwam, to "mój" soft i ma tyle byków ile nie znalazłem.
Dla wiekszości marudów jednak pasuje stwierdzenie. Macie tyle byków ile zobaczyliście a nie zgłosiliście supportowi.
-
Uprasza się o niewprowadzanie w błąd (mapy Navteqa nie są dobre, a doskonałości to im baardzo daleko).
Ja zaczynałem od Navteq na Medionie (nie uznawanym za rasową nawigację) i faktycznie parę lat temu, nie były to zbyt dobre mapy. Dałem sobie spokój i przesiadłem się na AM. W ostatnim czasie AM kilkakrotnie "wyprowadziła mnie w pole" i postanowiłem zajrzeć ponownie do Navteq'a. Jeśli chodzi o mapy Europy, to bije on na głowę Automapę. Mapy Polski porównywalne z AM. Mam Gopal5 w Medionie z mapami Navteq i zarówno w kraju, jak i poza granicami, tak wyposażony Medion, nigdy mnie nie zawiódł. Dużo literatury i uaktualnień na niemieckich stronach, ale program i mapy zawsze w j.polskim. Forum o AM śledzę na bieżąco i widać, z opinii użytkowników, że zamiast lepiej, jest coraz gorzej. Może kiedyś jeszcze powrócę do AM, choć do funkcjonalności Gopala jeszcze jej daleko.
Pozdrawiam
-
Jeśli chodzi o mapy Europy, to bije on na głowę Automapę.
Piszesz głupoty, bo AM w Europie korzysta właśnie z najnowszych map Navteqa :ohreally:
-
@akubit
Najwyraźniej trochę samemu programowi brakuje dobrych algorytmów żeby z tych map dobrze skorzystać... :grin:
-
Było o mapach, nie o algorytmach :P
-
zrobiło sie jakoś smutno na forum po tym poście ;)
Już nic nie będzie tak samo i takie samo - jak śpiewał Boguś Linda: już nigdy nie będzie takiego lata....
AM jaka jest - każdy widzi - zmierza w złym kierunku. IGo nie można kupić w Polsce. W zasadzie udam się jutro do sklepu i zakupię najnowsze wydania książkowe map. Poproszę też małżonkę, aby nawigowała mnie w samochodzie komunikatami zbliżonymi formą do tych od Marzenki.
-
Panowie jeśli jeszcze raz pojawią się w tym wątku wyzwiska i podobne inwektywy to zamknę, a piszących nagrodzę warnem. To nie forum onetu.
-
........ Poproszę też małżonkę, aby nawigowała mnie w samochodzie komunikatami zbliżonymi formą do tych od Marzenki.
Ja często zwracam się czule do Marzenki/Jadzi gdy ta wywinie jakiegoś babola : "Jadźka co ty mi tu pie......z" :) Chciałbym zobaczyć taką akcję z wykorzystaniem kol. Małżonki , a raczej to co by było później :E :E :E
-
W ostatnim czasie AM kilkakrotnie "wyprowadziła mnie w pole" i postanowiłem zajrzeć ponownie do Navteq'a. Jeśli chodzi o mapy Europy, to bije on na głowę Automapę.
Jasne, zwłaszcza że poza Polską mapy AM pochodzą właśnie z Navteqa...
Mapy Polski porównywalne z AM.
A to już po prostu bzdura. Na Polskę mapy Navteqa są gorsze nawet od Teleatlasa (który ma problemy z aktualizacją, ale przynajmniej kategoryzacja jest OK). A Navteqowi do Geosystems (AM) czy Imagisa (Mapamap) po prostu jeszcze bardzo bardzo daleko.
Przykładów nie będę podawał, bo pełno tego (nawet na tym forum).
-
Jeśli chodzi o mapy Europy, to bije on na głowę Automapę.
Jasne, zwłaszcza że poza Polską mapy AM pochodzą właśnie z Navteqa...
No bo on sam sie bije :mrgreen:
-
rgr kategoryzacja TeleAtlasu w Polsce jest O.K.? To dlaczego od paru lat cały czas w terenie zabudowanym jest 60km/h? Navteq przynajmniej pokazuje prawie zawsze (błędy być muszą :E ) prawidłowe ograniczenia.
-
Jasne, zwłaszcza że poza Polską mapy AM pochodzą właśnie z Navteqa...
No i właśnie o to chodzi. Tylko trzeba wejść w szczegóły i porównać dokładność tych samych map np. w GoPalu i w Automapie np. dla Niemiec. Nie wiem jak Wam, ale mnie się coś tu nie zgadza.
Mapy Polski porównywalne z AM.
A to już po prostu bzdura. Na Polskę mapy Navteqa są gorsze nawet od Teleatlasa (który ma problemy z aktualizacją, ale przynajmniej kategoryzacja jest OK). A Navteqowi do Geosystems (AM) czy Imagisa (Mapamap) po prostu jeszcze bardzo bardzo daleko.
Przykładów nie będę podawał, bo pełno tego (nawet na tym forum).
Nie piszę, że takie same, czy identyczne, ale właśnie porównywalne. W najnowszej wersji 2010 objętość pliku PL znacznie wzrosła i dodano dużo szczegółów. Nie ma przynajmniej tras, które nie zostały jeszcze oddane do ruchu, a już na nie kieruje nawigacja.
Pozdrawiam
-
No i właśnie o to chodzi. Tylko trzeba wejść w szczegóły i porównać dokładność tych samych map np. w GoPalu i w Automapie np. dla Niemiec. Nie wiem jak Wam, ale mnie się coś tu nie zgadza.
No to poprosimy o te szczegóły :ok:
-
rgr kategoryzacja TeleAtlasu w Polsce jest O.K.? To dlaczego od paru lat cały czas w terenie zabudowanym jest 60km/h? Navteq przynajmniej pokazuje prawie zawsze (błędy być muszą :E ) prawidłowe ograniczenia.
Przesadzasz - limit prędkości a kategoryzacja to moim zdaniem 2 inne sprawy. Przez kategoryzację drogi rozumiem podział dróg znajdujących się w mapie na drogi wyższych i niższych kategorii. Co oczywiście nie zmienia faktu, że te limity prędkości są skopane. Na szczęście są jeszcze znaki drogowe oraz kodeks drogowy informujące o obowiązującym limicie prędkości.
-
Nie piszę, że takie same, czy identyczne, ale właśnie porównywalne. W najnowszej wersji 2010 objętość pliku PL znacznie wzrosła i dodano dużo szczegółów.
Tak? To chyba dodali więcej błędów ;).
A na poważnie - pod Igo8 największą objętość ma mapa Emapy.
Skoro jest taka super, to dlaczego nikt na niej nie jeździ?
Nie ma przynajmniej tras, które nie zostały jeszcze oddane do ruchu, a już na nie kieruje nawigacja.
Tak? A to nie w Navtequ A4 od węzła A18/A4 do granicy z Niemcami była oddana "przed terminem"?
-
A na poważnie - pod Igo8 największą objętość ma mapa Emapy.
Skoro jest taka super, to dlaczego nikt na niej nie jeździ?
Czy mógłbyś rozwinąć swoją myśl?
Nikt na niej nie jeździ, bo jest niedostępna, bo zawiesza iGO, bo... Zupa była zasłona?
A może zerwałeś się z jakiegoś eloelo forum i przyszedłeś sprzedawać swoja jedyną i najprawdziwszą prawdę o rzeczach widzialnych i niewidzialnych?
PS: Przepraszam za formę wypowiedzi, ale próbuję (w ułomny być może sposób) wystąpić w obronie rozumu i sensu tego forum.
-
Tak? A to nie w Navtequ A4 od węzła A18/A4 do granicy z Niemcami była oddana "przed terminem"?
Była, ale nie do końca. Miała status "zablokowanej", nie wszystkie programy nawigacyjne potrafiły to uwzględnić.
-
Od kilku dni testuję Igo 8.3.4 . Bardzo mi się podoba ten program.
Wow! Nareszcie ktoś głośno powiedział, że AM jest do bani i że iGo jest lepsze.
Stanowczo przyłączam się do tej opinii.
Szkoda ze nie ma fajnego (dedykowanego) Igo na Andrioda.
-
Witam
Ja do tej pory odnawiałem subskrypcje zawsze dużo wcześniej,aktualna skończyła się jakieś 2 tyg. temu i na pewno w końcu odnowię (bo się do AM przyzwyczaiłem),ale po tym co czytam w wątku na temat bety 6.6.1 wcale się nie śpieszę.Co z tego że mapy są świeże jak AM nie działa :(
Pozdrawiam
-
Ja wykupiłem na kolejny rok. Mimo wad AM dla mnie jest ok. Choc wolałbym mniej wodotrysków (np budynki 3d) a więcej np numeracji budynków.
No i zupełnie odpuszczam sobie bety. Mam na to za mało czasu. Nawigacja ma działac i tyle.
Zresztą ostatnia beta ma problemy ....z uruchomieniem :)
piona
-
Szkoda ze nie ma fajnego (dedykowanego) Igo na Andrioda.
Nie ma? No przecież sam testowałem. Coś w stylu iGo Primo...
-
Od kilku dni testuję Igo 8.3.4 . Bardzo mi się podoba ten program.
Wow! Nareszcie ktoś głośno powiedział, że AM jest do bani i że iGo jest lepsze.
...
Igo być może tak. Mapy już niekoniecznie. Ciekawe czy na mapach do Igo (TA, Navteq, Emapa) są naniesione np. w Lublinie przedłużone:
- do Kunickiego Krańcowa
- do Al.Jana Pawła II Roztocze
(obydwie oddane do ruchu w wakację b.r.)
-
ochkarol mapa Navteq 2010Q1 (100712) - skrzyżowanie Kunickiego i Krańcowej jest; Roztocze nie dochodzi do Jana Pawła. Tak samo jest na mapie TeleAtlasu 2010.06 (100716) i Emapy 2010.07 (100812)
-
Ale czy cała Krańcowa jest dwupasmowa od Al.Witosa do Kunickiego (bo taki kawałeczek to był dawno).
W sumie Szańcowa (przy Kunickiego) ale zrobili taki bajzel, że nie wiadomo jak to się będzie nazywać :D
-
No i tu kolega ochkarol trafił w sedno: przy Automapie trzyma nas tylko aktualność map (przynajmniej mnie).
;)
-
Bo jak mają aktualizować po roku (tak jak było z Al.Jana Pawła II) to sory...
-
A na poważnie - pod Igo8 największą objętość ma mapa Emapy.
Skoro jest taka super, to dlaczego nikt na niej nie jeździ?
Czy mógłbyś rozwinąć swoją myśl?
Nikt na niej nie jeździ, bo jest niedostępna, bo zawiesza iGO, bo... Zupa była zasłona?
A może zerwałeś się z jakiegoś eloelo forum i przyszedłeś sprzedawać swoja jedyną i najprawdziwszą prawdę o rzeczach widzialnych i niewidzialnych?
PS: Przepraszam za formę wypowiedzi, ale próbuję (w ułomny być może sposób) wystąpić w obronie rozumu i sensu tego forum.
To słabo ci ta obrona wychodzi, skoro przerasta ciebie wygoglowanie co jest nie tak z mapą Emapy.
Rozumiem, że na forum Automapy mam ci tłumaczyć dlaczego mapa Emapy jest bardzo słaba - bo ci się nie chce poszukać (i popytać) we właściwych działach? Cóż, skoro jesteś taki leniwy to musisz się zatem zadowolić moją prawdą objawioną.
-
.... Szkoda ze nie ma fajnego (dedykowanego) Igo na Andrioda.
Spokojnie, jest już w drodze iGo na ten system. :wink: