PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: spinnek w Maj 27, 2010, 19:24:58
-
Odpowiedź z supportu Automapy:
>Witam.
>Pytanie jak w tytule - jaka jest różnica pomiędzy zasięgiem
>średnim a dużym dla usługi AM Traffic, ostatnio zwanej
>Live Drive?
Odpowiedź:
mały to przynajmniej 7.5km
średni to przynajmniej 15km
duży to przynajmniej 40km
**********
Mój komentarz: no to standardowe ustawienie <<zasięg "średni">> powinno wystarczyć przy krótkich dojazdach do pracy (np. ja mam ok. 10 km), ale już na dłuższe trasy i kiedy się jedzie w Polskę to sądzę, że trzeba przestawić zasięg na duży. Brałoby się to stąd moim zdaniem, że przy 15 km może wystąpić nieraz sytuacja, że nie ma gdzie uciec.
Oczywiście to pewnie zwiększy wolumen danych, ale wydaje mi się, że nie na tyle, by ktoś z mobilnym internet w ogóle odczuł to po kieszeni. Można zresztą zrobić eksperymenty w tej sprawie.
Zrobię w najbliższym czasie eksperyment, ile typowo mi idzie danych przez znany okres czasu na zasięgu "dużym" w Wawie.
Pozdrawiam.
Spinnek.
PS: nie znalazłem tych danych poprzez "szukaj", to je zamieszczam.
-
Według mnie to ten zasięg powinien ustawiać się automatycznie zależnie od dł. wyznaczonej trasy
-
Ja tez chyba zmienie. Wczoraj jechałem ik chyba był wypadek, ale AM mnie nie pokierowala wcale a zdarzenie moglo byc moze przed kwardransem. Pojechalem kolicznymi drogami jak wiekszkosc, ale jak krzyczala bym zawracal:-)
-
Odpowiedź z supportu Automapy:
>Witam.
>Pytanie jak w tytule - jaka jest różnica pomiędzy zasięgiem
>średnim a dużym dla usługi AM Traffic, ostatnio zwanej
>Live Drive?
Odpowiedź:
mały to przynajmniej 7.5km
średni to przynajmniej 15km
duży to przynajmniej 40km
...
Zrobię w najbliższym czasie eksperyment, ile typowo mi idzie danych przez znany okres czasu na zasięgu "dużym" w Wawie.
...
Mam nadzieję, że po eksperymencie opublikujesz.
A może już ktoś to zrobił ?
Właśnie zastanawiam się jaki pakiet zamówić, aby wystarczył na [zasięg "duży"].
-
To wpisujmy posty na zasadzie:
okres, wybrane ustawienie zasięgu, kilobajty wysłane pobrane, czas połączenia - dzięki temu będzie wiadomo ile ktoś jeździ, procent miasto.
dane wysyłane i odbierane co 5 minut + Smart Routes + Live Drive
okres: maj, zasięg: średni, wysłane: 19 KB, odebrane: 795 KB, czas połączenia: 453 minuty, 95% miasto.
Wychodzi ok 2 KB na minutę połączenia jazda miejska warszawska (ma to wpływ na pewno ze względu na dużą ilosć danych spływających na Live Drive.
W komunikatach o błędach mam dzisiaj coś takiego - nieobsługiwana wersja speeds.a
-
Czyli biorąc Twoje dane do przeliczenia 30 dni po 5 godzin jazdy dziennie mamy 18MB danych. Można więc chyba przyjąć że pakiet 100MB (np. za 5PLN) spokojnie wystarczy.
-
Dzisiaj ustawię zasięg duży i dam znac ile zbiera wtedy danych w Warszawie - chyba najwięcej danych live w Polsce.
Statystyki resetuje się kasując plik TraficStats.bin.
-
Najlepiej sprawdzić ile w rzeczywistości zżera z karty u operatora, bo operatorzy stosują najróżniejsze sposoby zliczania transmitowanych danych. Szczególnie różnice widać przy sposobie sumowania i zaokrąglania ruchu w obie strony.
-
Tego nie sprawdzę bo mam bez limitu danych.
-
witam
jezdze z traffikiem od dawna. robiąc dziennie 50km płace 2,50 zł miesięcznie w Plus gsm w abonamencie. ustawione wysyłanie co 2min (bo jest to dokładniejsze dla AM) i pobieranie co 5min zasięg średni.
zachęcam wszystkich do uruchomienia trafika i intensywnego korzystania nawet na krótkich odcinkach (pamiętając o wyłączeniu na każdym postoju poza trasą aby nie było to mylone z korkiem), bo wtedy do następnej aktualizacji map AM zdobędzie wiele danych o płynności w całym kraju. nie używajcie też profilu prędkości, bo każda droga tej samej kategori i tak jest inna, np. krajowa jedna jest miejscami pod góre inna miejscami w dół i z zakrętami a więc są tam różne prędkości przejazdu a trafik uwzględnia właśnie rzeczywisty przejazd.
-
Ja raczej sporo jeźdzę w tym miesiącu wyszło mi 5,5 tyś km i non stop na Trafficu: moje dane sa nastepujące: Wysłano 318 kB, odebrano 278 kB zaś czas połaczenia 8918 min. Zatem wychodzi mi z 600 kB ma miesiąc. Co ciekawe jak kiedyś jechałem koło Wawy to od razu poszło 30 kB. Tak średnio to kilkanaście KB na dzień. Te ilości danych to zależą od rejonu - tu na Podlasiu jest chyba mało userów z trafficem.
-
Ja raczej sporo jeźdzę w tym miesiącu wyszło mi 5,5 tyś km i non stop na Trafficu: moje dane sa nastepujące: Wysłano 318 kB, odebrano 278 kB zaś czas połaczenia 8918 min. Zatem wychodzi mi z 600 kB ma miesiąc. Co ciekawe jak kiedyś jechałem koło Wawy to od razu poszło 30 kB. Tak średnio to kilkanaście KB na dzień. Te ilości danych to zależą od rejonu - tu na Podlasiu jest chyba mało userów z trafficem.
No i błąd... Należy pamiętać, że każdego dnia pakiety zliczane są od początku więc ściągając i wysyłając każdego dnia nawet po 1kB to wychodzi 2x100 x30 co daje 6000KB (bo płaci się za każde rozpoczęte 100KB) i za tyle się płaci... chyba, że ktoś ma iPlus...etc
-
Nowe dane. Warszawa zasięg pobierania duży. 30 minut - wysłano 1 KB, odebrano 115 KB.
-
Puniek zgadzam sie z Tobą. Z tym, że ja mam sesję otwarta nonstop, wiec cos innego tez sciagam. Te 50 MB mi stracza ze spokojem, ale jakby bylo 100 MB to by było ok. Na Warszawę to raczej 100 MB a na mniej obfite w nawigację rejony to 50 MB starczy. Radzę nie zamykac i otwierać sesji podczas kazdej wysyłki, bo wyjdzie niezle duzo danych.
-
Puniek podajesz ze zaokragla do 100kb a u mnie zaokragla do 10kb a nie mam iPlus (wylumaczenie specjalnie dla tych ktorzy kracza jak inni kaza i nie potrafia prostych bledow wychwycic).
Co do wypowiedzi blednej poprzedniej, wroce do tego pozniej jesli dalej nikt nie widzi
-
Puniek zgadzam sie z Tobą. Z tym, że ja mam sesję otwarta nonstop, wiec cos innego tez sciagam. Te 50 MB mi stracza ze spokojem, ale jakby bylo 100 MB to by było ok. Na Warszawę to raczej 100 MB a na mniej obfite w nawigację rejony to 50 MB starczy. Radzę nie zamykac i otwierać sesji podczas kazdej wysyłki, bo wyjdzie niezle duzo danych.
Nawet sesja otwarta non stop liczona jest po 2x100 x 31(dni)....bo każdego dnia liczone są paczki po 100KB od nowa...
-
nie używajcie też profilu prędkości, bo każda droga tej samej kategori i tak jest inna, np. krajowa jedna jest miejscami pod góre inna miejscami w dół i z zakrętami a więc są tam różne prędkości przejazdu a trafik uwzględnia właśnie rzeczywisty przejazd.
Nie zgadzam się z tym zdaniem. Lepiej opierać się i na trafficu i na profilach a nie "wyłączać" jak sugeruje mobilex.
-
traffic powstał właśnie po to aby dokładnie odwzorować rzeczywisty ruch na każdym odcinku drogi. profil prędkości zaznacza się tylko wtedy jeśli masz jakiś specjalny pojazd, którym z góry wiesz, że nie przekroczysz jakieś prędkości. używając traffic urządzenie obliczy ci dokładny czas dotarcia do celu na podstawie danych zaszytych w mapie (wysyłanych codziennie przez jeżdżące pojazdy i to w zależności od pory roku a także świąt gdzie ruch jest większy).
http://www.automapa.com.pl/?PEI=38149&article_id=206915 (http://www.automapa.com.pl/?PEI=38149&article_id=206915)
a dokładniej to zdanie: Jeśli użytkownik w ustawieniach ustawi własne ograniczenia prędkości (MENU | Ustawienia | Trasy | Dane pojazdu czyli 1/6 i 2/6) i są one niższe niż prędkości w danych mapy i AM'Traffic to te niższe prędkości zostaną wzięte pod uwagę przez AutoMapę.
-
To nie jest tak prosto jak myślisz, profil nie zastępuje danych z trafiku, tylko je modyfikuje. Można nim zarówno obniżyć jak i podnieść prędkości wynikające z trafiku. Używanie obu tych funkcji jednocześnie jest jak najbardziej uzasadnione.
-
To po co ten profil ? i dlaczego nie jest zaznaczony w standardowych ustawieniach ?
w ustawieniach AM powinno być "Uwzględniaj moje średnie prędkości w rodzajach tras" (a nie profil w trasach) to byłoby od razu logiczne.
-
No właśnie... :-| :ohreally:
Co nie znaczy że też nie zachęcam do stosowania Traffic. Jednocześnie nie dziwi mnie fakt, że traffic działa też na nielegalnych kopiach AM. Zastanawia mnie tylko fakt, czy nielegalni tylko wysyłają prawdziwe dane i otrzymują błędnę, czy też działa to całkowicie tak samo jak w legalnych.
-
myślę, że działa to całkowicie tak samo jak w legalnych, tzn. i wysyłają i pobierają jak ci legalni, ponieważ informacje te zbierane są w pełni anonimowo co by znaczyło że AM nie interesuje z jakiego źródła one pochodzą co też przyczynia się jednak do rozbudowy bazy danych przydatnej dla wszystkich.
-
Jeśli serwery AM potrafią rozróżnić pakiety danych pochodzące z legalnej od lukrowanej, to IMO powinni przyjmować dane, ale nic nie wysyłać w zamian.
-
Jeśli serwery AM potrafią rozróżnić pakiety danych pochodzące z legalnej od lukrowanej, to IMO powinni przyjmować dane, ale nic nie wysyłać w zamian.
Może i będą potrafiły, ale na razie w paczce danych nie ma informacji która by umożliwiała takie rozróżnienie.
-
myślę, że działa to całkowicie tak samo jak w legalnych, tzn. i wysyłają i pobierają jak ci legalni, ponieważ informacje te zbierane są w pełni anonimowo co by znaczyło że AM nie interesuje z jakiego źródła one pochodzą co też przyczynia się jednak do rozbudowy bazy danych przydatnej dla wszystkich.
I tu mam dowód na to, że nie jest to anonimowe!
Za czasów 5.5.3 kontaktowałem się z supportem w sprawie ilości danych wysyłanych przez Traffic.
Odpowiedzieli, że sprawdzili ile JA wysłałem, było to kilka kB.
Więc mają możliwość sprawdzenia, który użytkownik ile i kiedy i co wysyła/pobiera.
-
myślę, że działa to całkowicie tak samo jak w legalnych, tzn. i wysyłają i pobierają jak ci legalni, ponieważ informacje te zbierane są w pełni anonimowo co by znaczyło że AM nie interesuje z jakiego źródła one pochodzą co też przyczynia się jednak do rozbudowy bazy danych przydatnej dla wszystkich.
I tu mam dowód na to, że nie jest to anonimowe!
Za czasów 5.5.3 kontaktowałem się z supportem w sprawie ilości danych wysyłanych przez Traffic.
Odpowiedzieli, że sprawdzili ile JA wysłałem, było to kilka kB.
Więc mają możliwość sprawdzenia, który użytkownik ile i kiedy i co wysyła/pobiera.
ja rowniez w poprzedniej wersji kiedy nie bylo jeszcze statystyk traffic wyslalem maila, ale odpowiedzi nie uzyskalem w stylu ile przeslalem, ale ile zajmuja mi pliki w katalogu traffic
anonimowosc raczej sluzy ze dane nie sa przekazywane osobom trzecim, ale wolalbym zeby sam system traffic potrafil troche namieszac uzytkownikom "nielegalnym"
pytanie na ile oplaca sie to producentowi, bo znajac polska mentalnosc, zaraz poszlaby opinia ze automapa jest zla i w ogole (i pewnie ta mniejsza ilosc uzytkownikow legalnych nie wytlumaczylaby sie ze Automapa jest ok, ale tylko ta legalna)
-
przepraszam cię edmun, ale tak nie jest jak myślisz. traffic powstał właśnie po to aby dokładnie odwzorować rzeczywisty ruch na każdym odcinku drogi. profil prędkości zaznacza się tylko wtedy jeśli masz jakiś specjalny pojazd, którym z góry wiesz, że nie przekroczysz jakieś prędkości. używając traffic urządzenie obliczy ci dokładny czas dotarcia do celu na podstawie danych zaszytych w mapie (wysyłanych codziennie przez jeżdżące pojazdy i to w zależności od pory roku a także świąt gdzie ruch jest większy)
Tak, pięknie. Tylko jakoś nie sprawdza się w praktyce. W piątek, wyjazd z Torunia (wylot na Bydgoszcz) w stronę Warszawy. Trasa Toruń-Warszawa (Ursynów). ETA wg AM to... 4 h 40 min. To chyba ślepy by tyle jechał.
-
@jerzu
A jaki to problem, skoro możesz spędzić np. 2*0,5h na dwóch korkach w Wawie właśnie w piątek, kiedy Wawa w dużej mierze stoi?
Kolejny problem - jak często masz liczone przystanki i jak długo trwają? Ja wyzerowałem czas postojów w Automapie, bo nie potrafię znaleźć na nie formuły. Niemniej, tak, czy owak, nie pewnie ze dwa razy po 10-15 minut postojów może mi zejść.
Niestety, zbyt nieprecyzjnie zdefiniowałeś start i koniec trasy. Proszę o dokładne adresy albo dokładne punkty orientacyjne startu i końca trasy oraz godzinę rozpoczęcia trasy, zobaczę, ile mi wylicza.
Kolejny problem - JEŚLI sądzisz, że ograniczenia prędkości w mieście i na trasie są dla idiotów, to Automapa raczej Cię nie zadowoli. Czy, a jeśli tak, to ile jedziesz ponad prędkość na ograniczeniach prędkości?
Pozdr.
Spinnek.
-
A jaki to problem, skoro możesz spędzić np. 2*0,5h na dwóch korkach w Wawie właśnie w piątek, kiedy Wawa w dużej mierze stoi?
Na wlocie do Warszawy od strony Gdańska raczej korków w piątek po południu nie ma. W drugą stronę i owszem. Jedyny korek jaki mi się może przytrafić na trasie to Sikorskiego do Al. Wilanowskiej - ale to góra 10 minut.
Kolejny problem - jak często masz liczone przystanki i jak długo trwają? Ja wyzerowałem czas postojów w Automapie, bo nie potrafię znaleźć na nie formuły. Niemniej, tak, czy owak, nie pewnie ze dwa razy po 10-15 minut postojów może mi zejść.
Standardowo - nic nie zmieniałem w ustawieniach AM. Po ustawieniu 0/0 czas zmniejsza się o 30 minut.
Niestety, zbyt nieprecyzjnie zdefiniowałeś start i koniec trasy. Proszę o dokładne adresy albo dokładne punkty orientacyjne startu i końca trasy oraz godzinę rozpoczęcia trasy, zobaczę, ile mi wylicza.
Start: stacja BP, Toruń, Szosa Bydgoska
Koniec: E.Leclerc, Warszawa, Ciszewskiego
Start: piątek, 11:50.
Kolejny problem - JEŚLI sądzisz, że ograniczenia prędkości w mieście i na trasie są dla idiotów, to Automapa raczej Cię nie zadowoli. Czy, a jeśli tak, to ile jedziesz ponad prędkość na ograniczeniach prędkości?
Tak, jeżdżę ponad limit. Ale poza terenem zabudowanym, góra 110 km/h. W terenie zabudowanym staram się zawsze zwalniać. Nie jeżdżę osobówką.
PS. Na temat ograniczeń prędkości w wielu miejscach mam swoje zdanie.
-
@jerzu
Mi na następujących ustawieniach automapy:
- 0 (zero) czasu na postój (jak pisałem, sam ustalam ten czas)
- odznaczone [niezaznaczone] "uwzględniaj profil prędkości w trasach"
- szybkość obliczania (kosztem dokładności - mała); przesunięty całkiem w lewo suwak
- nie używaj średniej prędkości
- prognozy/"Smart Routes" z 2010.05.12
- start: Szosa Bydgoska 30, Toruń
- koniec: Ciszewskiego 15 (gdziekolwiek)
- początek wyznaczania prasy: 2010.06.04 (przyszły piątek), godz 11:50
- załadowane blokady
Wynik: 224 km, 3h52m (=232m); lekko poniżej 60km/h średnia.
Powiem szczerze, nie jestem jakoś specjalnie zaskoczony tą prognozą i nie uważam ją za żart. :) Ja jeżdżę przy 90 tak ok. 100km/h.
-
A ja mam pytanie (nie znalazłem nigdzie indziej odpowiedzi) o AMTraffic na urządzeniu, które komunikuje się z netem tylko za pomocą Active Sync. Mowa o Lark 50.2 z WinCE5. Mam cały czas Traffic na "szaro". Nie wiem, czy to działa czy nie. Może jakieś wskazówki? Ustawienia mam standardowe w AM.
Czy po podłączeniu przez Active Sync coś się wysyła i pobiera? Czy AM musi być włączona? Czy MiploSync zainstalowany na tym Larku ma tu jakiś związek?
Dodam, że w ustawieniach AM'Traffic - ogólne:
Korzystaj ze Smart Routes = zaptaszkowane
Wysyłaj dane LiveDrive = zaptaszkowane
natomiast cała reszta jest na szaro i nie da się aktywować. Nawet strona 2, gdzie jest na trzeciej pozycji Wymieniaj dane tylko przez PC (tylko w procesie synchronizacji) jest nie aktywne.
Znalazłem tylko AMCenter i to chyba na tyle.
-
Znalazłem tylko AMCenter i to chyba na tyle.
Dokładnie - to na tyle.
A co byś chciał jeszcze? Przecież, żeby skorzystać z trafficu online, musisz mieć stały dostęp do internetu.
-
Koledze sp4jkk nie chodzi o łączność on-line , tylko o możliwość korzystania z traffica . Ja mam ten sam problem , ściągnięte pliki przez AM Traffic , w statystykach wszystko O.K. a ikona traffica szara bez możliwości przełączenia czegokolwiek .
Ponawiam pytanie : Jak włączyć Traffica ?? :(
-
Przecież z traffica do wyznaczania tras korzystasz zawsze, dopóki go nie wyłączysz odptaszając "Korzystaj ze SmartRoutes". I o to chodziło koledze sp4jkk.
Natomiast jeżeli Ty masz ikonę traffica nieaktywną, to znaczy, że masz uszkodzoną instalację AM.
Edit:
Chyba, że chodzi Ci o ikonę "Podgląd AM Traffic", to ta funkcja zostanie uruchomiona w AM6.6.
-
Było by to dziwne ( uszkodzona instalacja ) , wszystko huuula że aż miło , poza szarą ikonką traffica .
i chodzi o ikonkę traffica
-
O tę ikonę Ci chodzi?
-
nie o ta która jest na ekranie nawigacji ( mapy ) , w któreś z poprzednich wersji była zielona i o ile pamiętam przez kliknięcie można ją było wyłączyć
-
Następnym razem skonkretyzuj o jaką ikonkę Ci chodzi :]
To, że ikonka nie jest zielona, nie oznacza, że dane traffic nie są zbierane. Też mnie dziwi to, że już w betatestach była szara i nie wiem, czy tak powinno być, ale być może zmieniła się filozofia twórców w tej kwestii i ma ona pokazywać tylko, czy jest przesył danych online.
-
Chodzi zapewnie o ikonkę jak niżej.
Przedwczoraj pisałem z supportem w tym temacie, ale żadnej sensownej odpowiedzi ni uzyskałem.
-
W bazie danych na stronie AM jest następująca informacja:
"W jaki sposób AutoMapa sygnalizuje korzystanie z systemu AM'Traffic?
Bieżący stan systemu AM'Traffic sygnalizowany jest małą ikonką z literami TRF znajdującą po prawej u dołu ekranu. Znaczenie kolorów pokazujących się na ikonce jest następujące:
Biała - system włączony, brak danych do wysłania.
Żółta - trwa komunikacja online z serwerem - wysyłanie bądź pobieranie danych.
Zielona - system aktywny, zbierane są także dane do wysłania przy kolejnej transmisji.
Czerwona - ostatni pobór lub wysyłka danych zakończyły się błędem.
Brak ikonki oznacza, że system AM'Traffic jest wyłączony w ustawieniach.
Uwaga! System Traffic dostępny w AutoMapie począwszy od wersji 6.0."
Niestety tutaj mowa o białej ikonie a nie szarej...
Nawet gdyby białe było szare to nie jest jasne czy system zbiera dane do wysyłki poprzez PC.
-
Wiadomo, że zbiera, bo powstają pliki, które są potem wysyłane na serwer za pomocą AMCENTER.
-
Koledze sp4jkk nie chodzi o łączność on-line , tylko o możliwość korzystania z traffica . Ja mam ten sam problem , ściągnięte pliki przez AM Traffic , w statystykach wszystko O.K. a ikona traffica szara bez możliwości przełączenia czegokolwiek .
Ponawiam pytanie : Jak włączyć Traffica ?? :(
Dokładnie tak. Właśnie wróciłem z małej trasy, 60 km i ikonka cały czas była szara. Natomiast po kliknięciu na nią, są statystyki, i tam jest informacja, że plik z danymi do wysłania to 5KB. Czyli coś nazbierał, ponieważ wcześniej było w bajtach i potem 2 KB.
Po podłączeniu do AMCenter i zsynchronizowaniu mam w statystyce pusto, czyli przesłał plik. I coś tam odebrał, bo hubnet.a bo był kopiowany.
-
No to znaczy, że zadziałał :ok: A to, że ikonka nie jest zielona, może jak pisałem zmieniła się koncepcja.
-
Zadałem pytanie do supportu o szarą ikonkę.
Najpierw zadano pytanie o urządzenie (podałem a więc support wie, że jest to pda a nie smartphone)
a w następnym mailu, że ikonka jednak powinna być zielona.
Cos więc jest na rzeczy albo się zakręcili....
-
Zadałem pytanie do supportu o szarą ikonkę.
Najpierw zadano pytanie o urządzenie (podałem a więc support wie, że jest to pda a nie smartphone)
a w następnym mailu, że ikonka jednak powinna być zielona.
Cos więc jest na rzeczy albo się zakręcili....
Mi też się wydaje, że powinna być zielona. Skoro nie jest to coś nie działa jak powinno. Mam nadzieję, że wkrótce się to wyjaśni. Bo przecież jest masę urządzeń bez internetu i niby jak ma działać Traffic na tym?
-
Ale przecież kolor ikonki nie ma wpływu na przesyłanie lub nieprzesyłanie danych.
-
Skoro ikonka ma sygnalizować pewne stany tego Traffica, a kolor się nie zmienia, to można podejrzewać, że jednak nie wszystko jest w porządku i nie koniecznie się wszystko dobrze przesyła. Ot tak by się nie popsuło.
-
Wszystko się przesyła, zarówno w jedną, jak i w drugą stronę.
-
W czasie jazdy traffic gromadzi pewne dane gotowe do wysłania np. 250 B. Po synchronizacji przez PC Active Synca znikają czyli tak jakby były wysłane, ale nic się nie pobiera: Odebrano: 0 B i tak od dłuższego czasu. Prognozy mam z 20-05-2010. Czy to znaczy że od 20 maja nic się nie zmieniło i dlatego nie pobiera? Czy coś nie działa tak jak powinno? Ikonka cały czas szara.
-
Dane pobierane są, gdy support AM przygotuje nowszą wersję pliku z danymi offline. IMHO co kilkanaście dni.
Przez AMCenter nie są pobierane dane traffic online, jak się niektórym wydaje, byłoby to zresztą bez sensu.
-
Dokładnie.
Poniższe info od supportu powinno co nieco wyjaśnić:
"Dane Live nie maja wplywu na dzialanie uslugi SmartRoutes. Dane statystyczne pochodza od wielu uzytkownikow i musza ulec odpowiedniej obrobce przez nasze serwery.
Do pobierania danych SmartRoutes należy uzyc programu AMCENTER. Nowe dane beda udostepniane co ok. 2 tygodnie.
"
-
No to ja już tego nie kumam. Czyli ten cały Traffic to z 2 tygodniowym opóźnieniem jest. Czyli 2 tygodnie po wakacjach na trasie, gdzie już nie będzie korków, Traffic będzie twierdził że są. Jeśli tak, to żadna konkurencja dla TMC, które jest aktualne tu i teraz.
Chyba że ten Traffic to jeszcze coś innego?
Byłem przekonany, że dla urządzeń bez internetu jest to AMCenter, żeby sobie aktualizować kiedy będziemy (nawet codziennie) przy komputerze z netem, a nie co 2 tygodnie.
-
Maksymalny zasięg trafficu online to 40km. Chciałbyś aktualizować go, łącząc się co 30 minut, za pomocą AMCenter? Bez sensu.
AMCenter służy przede wszystkim do wysyłania danych na serwer, w celu uaktualniania i zwiększania próbki statystycznej, koniecznej do generowania danych traffic offline. W zamian możesz ściągnąć bardziej aktualne dane traffic offfline, wygenerowane max 2 tygodnie wcześniej. Tak naprawdę nie ma to aż tak istotnego znaczenia.
-
Byłem przekonany, że ...
Nierzadko na takie dolegliwości :wink: pomaga czytanie informacji o obiektach swoich przekonań:
http://www.automapa.com.pl/?PEI=10866&article_id=215966 (http://www.automapa.com.pl/?PEI=10866&article_id=215966)
-
Byłem przekonany, że ...
Nierzadko na takie dolegliwości :wink: pomaga czytanie informacji o obiektach swoich przekonań:
http://www.automapa.com.pl/?PEI=10866&article_id=215966 (http://www.automapa.com.pl/?PEI=10866&article_id=215966)
NocnyMarku, to czytałem już kiedyś. Ale jeśli na tym ma polegać to "rewolucyjne" narzędzie, to niech schowają w buty.
Ktoś też tu napisał, że dane są aktualizowane raz na 2 tygodnie. Ja ostatnie dane mam z 20 maja i dziś podłączając urządzenie do AM Center, mam komunikat, że dane są najnowsze, czyli po 21 dniach nic się nie zmieniło. Szkoda.
Ale to chyba off top zrolbiłem, sorry.
-
Cały ten LiveDrive to jak na razie lipa. Od wtorku zamknięty jest w Warszawie Wał Miedzeszyński, AM wyznacza nim trasy jakby nic się nie stało. Nikt nie zablokował ulicy w Miplo, ale IMHO LiveDrive powinien, o ile AM ma takie dane, unikać Wału jak ognia.
-
Jesteś pewny ?, ja od wtorku blokady mam.
-
Jesteś pewny ?, ja od wtorku blokady mam.
Jestem pewny. Wczoraj jechałem z Karczewa na Ursynów.
-
A zaznaczyłeś w MiploTraffc "droga zablokowana - wypadek, kolizja".
-
A zaznaczyłeś w MiploTraffc "droga zablokowana - wypadek, kolizja".
Nie.
-
To nie masz blokad, tam jest kategoria "powódź".
-
To nie masz blokad, tam jest kategoria "powódź".
Bazując na tym - http://www.miplo.pl/articles/?art=42 (http://www.miplo.pl/articles/?art=42)
"Support 006867, dnia 24.05.2010, 15:02
Wprowadzane przez Użytkowników Miplo informacje nt zablokowanych odcinków są systematycznie przekazywane do systemu AutoMapa Traffic!
Dane nt nieprzejezdnych odcinków wprowadzajcie do kategorii http://www.miplo.pl/?c=1247&dir=1#showmap (http://www.miplo.pl/?c=1247&dir=1#showmap)"
LiveDrive powinien uwzględniać zamknięcie Wału Miedzeszyńskiego. A tego nie robi. A kategoria "wypadek, kolizja" jest dość upierdliwy, bo musiałbym odświeżać POI co kilka chwil, a po drugie - blokady tam wstawione są zdejmowane dużo później niż zostanie to zdarzenie "zneutralizowane".
-
Na co dzień, też nie ściągam tej kategorii, ale w czasie powodzi się sprawdza. Chociażby w/w Wał Miedzeszyński, zablokowany był parę minut po tym jak Pani G.W. powiedziała o tym w TV.
-
A zaznaczyłeś w MiploTraffc "droga zablokowana - wypadek, kolizja".
Już się pogubiłem. W wątku [Wyznaczanie trasy i zablokowane odcinki] pytałem o tą kategorię.
http://pdaclub.pl/forum/automapa/wyznaczanie-trasy-i-zablokowane-odcinki/msg1293332/#msg1293332 (http://pdaclub.pl/forum/automapa/wyznaczanie-trasy-i-zablokowane-odcinki/msg1293332/#msg1293332)
Z dyskusji wynikało, że nie należy jej zaznaczać i odpowiedzi były przekonujące. Jeśli już to, sprawa WałuM. nadaje się do kategorii [Zablokowany odcinek], bo z wypadkiem-kolizją nie widzę związku.
Sądzę również, że blokada WM naniesiona przez Użytkowników w MiploTrafic nijak się ma do tytułu tego wątku i tego co napisał jerzu
Jeżeli korzystając na bieżąco z funkcjonalności Live Drive nie miał zablokowanego WM - to nazwanie tego lipą i tak wg mnie jest bardzo łagodnym określeniem.
-
... Jeśli już to, sprawa WałuM. nadaje się do kategorii [Zablokowany odcinek], bo z wypadkiem-kolizją nie widzę związku.
Tak samo jak z robotami drogowymi (a kategoria Zablokowany Odcinek (http://www.miplo.pl/?c=416&dir=1) jest podkategorią kategorii Roboty Drogowe (http://www.miplo.pl/?c=423&dir=1).
Sądzę, że wybranie takiej a nie innej kategorii ma bezpośredni związek z przewidywalnością czasu blokady.
-
. Ja ostatnie dane mam z 20 maja i dziś podłączając urządzenie do AM Center, mam komunikat, że dane są najnowsze, czyli po 21 dniach nic się nie zmieniło. Szkoda.
A ja dzisiaj pobrałem dane do SmartRoutes z 10.06.2010. Czyli może co 2 tygodnie nie dają na razie, ale zawsze :)