Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami

  • 25 Odpowiedzi
  • 13084 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline MarioM74

  • ***
  • 381
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Desire S, Blow GPS35V
Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« dnia: Kwiecień 08, 2010, 10:52:13 »
Witam

Jak najlepiej ustawić ostrzeganie przed fotoradarami w AM? Jak zostawię ustawienia domyślne po instalacji, czyli "Położonych przy trasie" - 5m z lewej, 10m z prawej i 500m przede mną - to nie "widzi" mi większości radarów, np. "80" na Łazienkowskiej w Wawie.
A jak ustawię "Położonych w kierunku jazdy" i kąty wykrywania 20 i promień 500m, to wtedy łapie mi wszystko jak leci - np. radary na moście gdy jadę pod mostem, radary w bocznych ulicach, etc.
Da to się jakoś okiełznać? :)

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 08, 2010, 11:04:32 »
A po co popadać w skrajności? :mysli:
Ja mam zaznaczone "położone przy trasie" i 10m z lewej oraz 50 m z prawej i nie narzekam. Jak ustawisz 5 z lewej i 10 z prawej, to nie dziw się, że nie działa.

*

Bilunia

Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 08, 2010, 12:01:09 »
Jak najlepiej ustawić ostrzeganie przed fotoradarami w AM? ..................Da to się jakoś okiełznać? :)
Użytkownik legitymujący się 270 wypowiedziami na forum zadaje tak banalne pytania ? Przecież to pytanie w stylu "brunetki, czy blondynki".
Przecież masz możliwość dostosowania ostrzegania, dla każdej kategorii oddzielnie. AM daje Ci też możliwość max dostosowania ostrzegania do własnych widzimisię. Ja osobiście mam ustawione dla stacjonarnych:
przy trasie
powyżej 30 km/h, co 12 sek
80m x 80m, 500m w przód
1,2,3 i 5
w trzeciej zakładce
Co wcale nie oznacza, że musi to się wszystkim podobać. To są moje preferencje - sprawdzone i nie podlegające dyskusji. Nie mam żalu, kiedy od czasu do czasu "zapiszczy" mi niepotrzebnie, ale przynajmniej nie obawiam się przypadków, że któryś z fotopstryków został naniesiony z drobnym błędem dot. jego lokalizacji.
Każdy powinien na chwilę usiąść przy kawce, przemyśleć co chce osiągnąć i po prostu wybrać odpowiednie opcje.


*

Offline jenek

  • 27
Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 08, 2010, 12:17:12 »
W AM mam ustawione wyświetlanie i ostrzeganie o fotoradarach stacjonarnych z opcją ostrzegania tylko po stronie ruchu samochodu. Resztę informacji o suszarkach, fotoradarach aktywnych itp. zbieram z CB.

*

Offline MarioM74

  • ***
  • 381
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Desire S, Blow GPS35V
Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 08, 2010, 12:23:00 »
Jak najlepiej ustawić ostrzeganie przed fotoradarami w AM? ..................Da to się jakoś okiełznać? :)
Użytkownik legitymujący się 270 wypowiedziami na forum zadaje tak banalne pytania ? Przecież to pytanie w stylu "brunetki, czy blondynki".

Słabszy dzień mam :)
A poza tym, pytać to nie wstyd, nie?  :wink:

Cytuj
Każdy powinien na chwilę usiąść przy kawce, przemyśleć co chce osiągnąć i po prostu wybrać odpowiednie opcje.

I tu jest problem, bo kawy nie pijam, więc nie mam środowiska roboczego do przemyśleń tych ustawień  :mrgreen:

Dzięki wszystkim  za wskazówki - wygląda na to, że zabawa z kątem i promieniem wykrywania to słaby pomysł.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 08, 2010, 12:28:56 »
Zdecydowanie słaby   B)

*

Offline starsza.pani

  • ***
  • 328
  • Płeć: Kobieta
  • Sprzęt: MODECOM MX3HD AM-oczywiście najnowsza
Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 09, 2010, 10:57:06 »
Mam kłopot z ostrzeganiem od kiedy POI z Miplo zostały wbudowane w AM. Dostaję komunikaty zupełnie niepasujące do sytuacji. Np. zbliżam się do ograniczenia prędkości do 70 km/h, a komunikat jest "przekroczyłeś dozwoloną prędkość 40 km/h". Prawie żadne ostrzeżenie nie jest prawidłowe, trochę to denerwujące. Dawniej każdą subskrybowaną kategorię sama ustawiałam i takiego błędu nie miałam.
Teraz mam subskrybowane fotoradary, do których przypisane są dźwięki (prawidłowe) i ograniczenie prędkości bez dźwięków. Reszta to POI wbudowane gdzie i ikony i dźwięki są przypisane "odgórnie".
Na karcie pamięci jest katalog z dźwiękami, które mają numerki, i katalog z ikonkami też ponumerowanymi, ale jak się ma jedno do drugiego?
Podpowie mi ktoś jak to poprawić?

*

Bilunia

Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 09, 2010, 11:31:15 »
Np. zbliżam się do ograniczenia prędkości do 70 km/h, a komunikat jest "przekroczyłeś dozwoloną prędkość 40 km/h". Prawie żadne ostrzeżenie nie jest prawidłowe, trochę to denerwujące. Dawniej każdą subskrybowaną kategorię sama ustawiałam i takiego błędu nie miałam.
Ustawienia->Komunikaty->6-ta zakładka
W dolnej rubryce ustaw "Nie ostrzegaj" i po sprawie.
Nie wiem, po co zostawiłaś ten element włączony, skoro ogólnie wiadomo, że ograniczenia prędkości wbudowane w mapę zawierają tyle błędów, że gdybyś się tymi danymi miała kierować, to musisz się zaopatrzyć w naprawdę gruby portfel. Że nie wspomnę, że większość (sporo) punktów określających początek i koniec ograniczenia prędkości jest naniesionych z dużymi przesunięciami w stosunku do realiów. To chyba po to, by dać panom w białych czapeczkach szansę wykasowania Cię, zanim Twoja kochana AM da Ci sygnał, byś zwolniła.
Nie prościej obserwować znaki ograniczenia prędkości ?

*

Offline starsza.pani

  • ***
  • 328
  • Płeć: Kobieta
  • Sprzęt: MODECOM MX3HD AM-oczywiście najnowsza
Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 09, 2010, 12:02:18 »
Nie przyszło mi do głowy wyłączyć, jak coś jest, to ma działać i już. Ale istotnie, masz rację, już wyłączyłam, po co się stresować.
Niezależnie od mojego ustawienia - wyłączenia, to jest błąd, który nadaje się do poprawki, oczywiście nie przez forum.
A na znaki patrzę, inaczej bym tego nie zauważyła.
Bilunia, dziękuję. Okazuje się, że najtrudniej znaleźć najprostsze rozwiązanie.

Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 09, 2010, 12:15:35 »
Jak najlepiej ustawić ostrzeganie przed fotoradarami w AM? ..................Da to się jakoś okiełznać? :)
Użytkownik legitymujący się 270 wypowiedziami na forum zadaje tak banalne pytania ? Przecież to pytanie w stylu "brunetki, czy blondynki".
Przecież masz możliwość dostosowania ostrzegania, dla każdej kategorii oddzielnie. AM daje Ci też możliwość max dostosowania ostrzegania do własnych widzimisię. Ja osobiście mam ustawione dla stacjonarnych:
przy trasie
powyżej 30 km/h, co 12 sek
80m x 80m, 500m w przód
1,2,3 i 5
w trzeciej zakładce
Co wcale nie oznacza, że musi to się wszystkim podobać. To są moje preferencje - sprawdzone i nie podlegające dyskusji. Nie mam żalu, kiedy od czasu do czasu "zapiszczy" mi niepotrzebnie, ale przynajmniej nie obawiam się przypadków, że któryś z fotopstryków został naniesiony z drobnym błędem dot. jego lokalizacji.
Każdy powinien na chwilę usiąść przy kawce, przemyśleć co chce osiągnąć i po prostu wybrać odpowiednie opcje.

Sorki za tak trywialne pytanie ale w ktorym dokladnie miejscu ustawiacie sobie odleglości ostrzegania (500 m do przodu , 20 w lewo...itp...)
Samsung Galaxy S III w wersji niebieskiej :)

*

Bilunia

Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 09, 2010, 12:18:53 »
Cieszę się, że mogłem pomóc. Kiedyś wybrałem się w dłuższą trasę i nieopatrznie zostawiem tą funkcję włączoną - masakra. Musiałem się zatrzymać i wyłączyć, by nie wyjść z siebie. Też się trochę naszukałem.
W sobotę zaliczyłem trasę z Jeleniej Góry do Poznania. Obserwowałem to, co jest wyświetlane w kółeczku na ekranie. Bardzo rzadko te wskazania pokrywały się z rzeczywistością. Nie wspominając już o punktach początku i końca ograniczeń.
Nawiasem mówiąc, odcinek pomiędzy Legnicą, a Jelenią G, radzę pokonywać przez Bolków. Trochę dalej, ale zdecydowanie szybciej. No i nie ucierpi zawieszenie.

Sorki za tak trywialne pytanie ale w ktorym dokladnie miejscu ustawiacie sobie odleglości ostrzegania (500 m do przodu , 20 w lewo...itp...)
Tu się z Tobą zgadzam. To nie tylko trywialne pytanie, ale .... .
Może pora zerknąć do instrukcji AM ?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2010, 12:24:18 wysłana przez Bilunia »

*

Offline starsza.pani

  • ***
  • 328
  • Płeć: Kobieta
  • Sprzęt: MODECOM MX3HD AM-oczywiście najnowsza
Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 09, 2010, 12:38:50 »

W sobotę zaliczyłem trasę z Jeleniej Góry do Poznania. Obserwowałem to, co jest wyświetlane w kółeczku na ekranie. Bardzo rzadko te wskazania pokrywały się z rzeczywistością. Nie wspominając już o punktach początku i końca ograniczeń.

Nie śmiałam rozszerzać tematu, ale właśnie te w kółeczku wartości, to jakieś nieporozumienie. Byłyby bardzo przydatne, gdyby były prawidłowe. Ja jechałam na trasie Bielsko-Biała - Katowice, prawie cały czas w kółeczku było 100, podczas kiedy co kawałek jest ograniczenie do 70 lub 40. Dodając do tego błędne komunikaty... Można zwątpić.
No, ale na szczęście można to ustawić, kiedy życzliwi pomogą. :)

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 09, 2010, 12:49:36 »
Mam kłopot z ostrzeganiem od kiedy POI z Miplo zostały wbudowane w AM.

To nie tak, te komunikaty, które dostajesz, nie mają nic wspólnego z POI. To jest mechanizm ostrzegania o przekroczeniu dozwolonych prędkości zaszytych w odpowiednich odcinkach tras. Jeszcze wiele wody w Wiśle upłynie, zanim wszystkie odcinki dróg w całej Polsce będą miały naniesione te prędkości w miarę poprawnie. Poza tym o ile w miarę proste jest naniesienie tych prędkości, to później pilnowanie, czy na jakimś odcinku dozwolona prędkość się nie zmieniła, jest w obecnym stanie niemożliwe. Jedynie wprowadzenie systemu podobnego do TomTomowego MapShare (czy postulowanego od dawna przez nocnegoMarka PISZPAM) umożliwiającego bieżące wprowadzanie zmian danych mapowych przez użytkowników (nazw ulic, kierunkowości ulic, kategoryzacji dróg, dozwolonych prędkości, numerów budynków itp.)mogłoby umożliwić sensowne korzystanie z tego ficzera.
Ja traktuję te dane informacyjnie, tzn. mam podświetloną na czerwono prędkość, jeżeli przekroczę o więcej niż 10km/h i jest to jakby dodatkowe źródło informacji w przypadku, gdy nie mam pewności jaka prędkość obowiązuje. BTW w moim mieście (Toruń) ograniczenia prędkości są naniesione całkiem sensownie.

Teraz mam subskrybowane fotoradary, do których przypisane są dźwięki (prawidłowe) i ograniczenie prędkości bez dźwięków. Reszta to POI wbudowane gdzie i ikony i dźwięki są przypisane "odgórnie".

No niezupełnie. Zawsze można przypisać sobie własne ikonki i dźwięki, np ja mam powiększone oznaczenia fotoradarów, tak, żebym bez problemu mógł odczytać prędkość jakiej dany fotoradar pilnuje. Dźwięki też mam ustawione takie, jakie lubię.


Połączone: [time]Kwiecień 09, 2010, 12:52:20[/time]
Sorki za tak trywialne pytanie ale w ktorym dokladnie miejscu ustawiacie sobie odleglości ostrzegania (500 m do przodu , 20 w lewo...itp...)

Jak stukniesz ustawianą kategorię w ustawieniach ostrzegania, to pojawi się szczegółowe menu ustawień ostrzegania dla tej kategorii.

Połączone: [time]Kwiecień 09, 2010, 13:04:00[/time]
Nie śmiałam rozszerzać tematu, ale właśnie te w kółeczku wartości, to jakieś nieporozumienie.

To właśnie na podstawie tych wartości, program automatycznie ostrzega Cię o przekroczeniu prędkości. Sama widzisz, że dane w kółeczku są delikatnie mówiąc mało precyzyjnie. Jak już wspomniałem wyżej, nie jest to takie proste w skali całego kraju (każdy odcinek drogi od skrzyżowania do skrzyżowania, a nawet częściej, bo ograniczenie nie musi się zaczynać i kończyć na skrzyżowaniu, musi mieć taką wartość przypisaną a następnie stale weryfikowaną).
Bez systemu weryfikacji przez użytkowników, nigdy nie będzie to działało dobrze.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2010, 13:06:03 wysłana przez akubit »

*

Offline starsza.pani

  • ***
  • 328
  • Płeć: Kobieta
  • Sprzęt: MODECOM MX3HD AM-oczywiście najnowsza
Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 09, 2010, 13:12:04 »
Ja traktuję te dane informacyjnie, tzn. mam podświetloną na czerwono prędkość, jeżeli przekroczę o więcej niż 10km/h i jest to jakby dodatkowe źródło informacji w przypadku, gdy nie mam pewności jaka prędkość obowiązuje.

Teraz mam subskrybowane fotoradary, do których przypisane są dźwięki (prawidłowe) i ograniczenie prędkości bez dźwięków. Reszta to POI wbudowane gdzie i ikony i dźwięki są przypisane "odgórnie".

No niezupełnie. Zawsze można przypisać sobie własne ikonki i dźwięki, np ja mam powiększone oznaczenia fotoradarów, tak, żebym bez problemu mógł odczytać prędkość jakiej dany fotoradar pilnuje. Dźwięki też mam ustawione takie, jakie lubię.

U mnie też się na czerwono pokazuje przekroczenie, ale ikonka jest mała, okienko z prędkością, jaką jadę, też niewielkie, w słoneczny dzień jest to mało widoczne.
Radziłam sobie, kiedy sama wybierałam dźwięki i ikonki. Jak już pisałam, zajrzałam do folderu z dźwiękami i nic z tego nie wynikło. Numerek i wav. Cała masa tego, skąd mam wiedzieć co do czego i jak to zmienić.
A ikonek powiększyć nie potrafię, chociaż byłoby to baaaardzo pożądane.
Trudno, inni nawet tyle nie dostosowali co ja :proud:

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 09, 2010, 13:37:45 »

Radziłam sobie, kiedy sama wybierałam dźwięki i ikonki.

Jeszcze raz powtarzam mechanizm ostrzegania o POI nie ma nic wspólnego z ostrzeganiem o przekroczeniu prędkości. Dlatego nie mogłaś sobie z tym radzić samodzielnie wybierając dźwięki i ikonki. Radziłaś sobie z fotoradarami i radarami, ale to inna bajka.

A ikonek powiększyć nie potrafię, chociaż byłoby to baaaardzo pożądane.

W załączniku masz ikonki fotoradarów, po rozpakowaniu wrzuć je do katalogu Icons na karcie pamięci. Tylko pamiętaj, że każda pełna synchronizacja z Miplo przywróci ikony z Miplo. Żeby tego uniknąć, trzeba wyłączyć ściąganie ikon dla tych kategorii na stronie Miplo. No i pamiętać, żeby te moje ikony zawsze były w katalogu Icons (np po formatowaniu, czy reinstalacji AM)

*

Offline starsza.pani

  • ***
  • 328
  • Płeć: Kobieta
  • Sprzęt: MODECOM MX3HD AM-oczywiście najnowsza
Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 09, 2010, 13:50:28 »
Kochany jesteś, dzięki. Załapałam o co chodzi.
Czy katalog z ikonami w AM ma pozostać, a Twoje dołożyć? Czy zamienić?
Jak rozumiem, synchronizację fotoradarów wykonać bez ikon, a w pozostałych  (bezdroża, czarny punkt, czy inne) ikonki zostawić?
Czy to przypadkiem nie jest tak, że Twoje mają takie same nazwy i przy wklejaniu program mi powie, że takie już są i zapyta czy zamienić?

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 09, 2010, 13:56:24 »
Kochany jesteś, dzięki. Załapałam o co chodzi.
Czy katalog z ikonami w AM ma pozostać, a Twoje dołożyć? Czy zamienić?

Do istniejącego katalogu Icons dodać te moje ikonki. Ponieważ tam są już ikony o tych samych nazwach, to należy potwierdzić ich zamianę. Ewentualnie wcześniej zrobić sobie kopię starych.

Jak rozumiem, synchronizację fotoradarów wykonać bez ikon, a w pozostałych  (bezdroża, czarny punkt, czy inne) ikonki zostawić?

Tak, dokładnie.

*

Offline starsza.pani

  • ***
  • 328
  • Płeć: Kobieta
  • Sprzęt: MODECOM MX3HD AM-oczywiście najnowsza
Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 09, 2010, 14:31:44 »
no, zrobiłam! Zamieniłam, przeprowadziłam nową synchronizację, załatwiłam blokady.
W niedzielę jadę do W-wy, zobaczymy jak mi się to sprawdzi, czy nie nabałaganiłam. Na szczęście na trasie nie mam bagien, może nie zabłądzę i się nie utopię.
Jeszcze raz dziękuję.

*

navigatorxl

Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 09, 2010, 19:23:18 »
MarioM74 ja mam takie ustawienia - przedstawie wszystkie jakie mam w swojej nawigacji NavRoad NR560BF (inne dla poi wyświetlanych i inne dla poi ostrzeganych) zaznaczam, że są to moje ustawienia wybrane na podstawie długiego i żmudnego dobierania parametrów. Zaznaczam też, że każdy wybiera to co lubi, ale może się komuś to przyda, a więc:


POI - WYŚWIETLANIE

II. Gastronomia
10. Restauracja
      - Amerykańska (całe)

IV. Informacje drogowe
1. Inne - Informacja drogowa
      - Przejście graniczne (całe)
      - Pozostałe

4. Parking
      - Autostradowy
      - Leśny

6. Radar, Kontrola
      - Radar odcinkowy (całe)
      - Radiowóz z kamerą

8. Szczególna ostrożność
      - Pobór opłaty - Autostrada
      - Pozostałe

10. Węzeł komunikacyjny

11. Pozostałe

VIII. Motoryzacja
8. Stacja paliw
      - BP       
      - Inne
         - Aral
         - Esso
         - Texaco
      - Lotos
      - Shell


 
POI - OSTRZEGANIE

II. Gastronomia
10. Restauracja
      - Amerykańska (całe)               5km/h 1x 5m60m 600m 123 6

IV. Informacje drogowe
1. Inne - Informacja drogowa
      - Przejście graniczne (całe)     5km/h 1x 10m10m 2000m 123
      - Tablica i kamera                  5km/h 1x 30m30m 500m 123 5

2. Niebezpieczne miejsce
      - Czarny punkt                      5km/h 1x 20m20m 200m 123 5
      - Punkt migracji zwierząt        5km/h 1x 20m20m 200m 123 5
      - Pozostałe                           5km/h 1x 30m30m 200m 123 5

3. Ograniczenie drogowe
      - Strefa ekologiczna (całe)         5km/h 20s 10m10m 1000m 123
      - Strefa płatnego wjazdu (całe)  5km/h 20s 10m10m 1000m 123

4. Parking
      - Autostradowy                  5km/h 20s 5m120m 800m 123 6
      - Leśny                             5km/h 1x 100m100m 600m 123

6. Radar, Kontrola
      - Fotoradar przenośny               5km/h 1x 30m30m 500m 123 5
      - Fotoradar stacjonarny (całe)   5km/h 1x 30m30m 500m 123 5
      - Radar odcinkowy - początek    5km/h 1x 30m30m 500m 123 5
      - Radar, pomiar prędkości         5km/h 1x 30m30m 500m 123 5
      - Radiowóz z kamerą                5km/h 1x 10m10m 500m 1 3 5

8. Szczególna ostrożność
      - Pobór opłaty - Autostrada   5km/h 1x 5m10m 1000m 123 6
      - Prom                                5km/h 1x 10m10m 500m 123
      - Przejazd kolejowy (całe)     5km/h 20s 10m10m 200m 123 5
      - Wysepka na jezdni             5km/h 1x 10m10m 200m    3 5
      - Zwężenie stałe                   5km/h 1x 10m10m 200m 123 5
      - Pozostałe                          5km/h 1x 30m30m 500m 123 5

VII. Motoryzacja
8. Stacja paliw
      - BP                               5km/h 1x 100m100m 600m 123
      - Inne
          - Aral                         5km/h 1x 100m100m 600m 123
         - Esso                         5km/h 1x 100m100m 600m 123
         - Texaco                     5km/h 1x 100m100m 600m 123
      - Lotos                           5km/h 1x 100m100m 600m 123
      - Shell                            5km/h 1x 100m100m 600m 123

XI. Transport, Komunikacja
4. Inne
      - Monitoring miejski      30km/h 1x 30m30m 500m 1 3

Pozdrawiam i proszę nie pisać złośliwych komentarzy.



*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 10, 2010, 01:37:11 »
MarioM74 ja mam takie ustawienia  ...
Ty naprawdę słuchasz tego wszystkiego podczas jazdy? :terrified:
Dajesz radę usłyszeć w międzyczasie komunikat nawigacyjny?  :mysli: ::)
A radio to już Ci chyba w ogóle nie jest potrzebne w samochodzie  :mrgreen:
... Pozdrawiam i proszę nie pisać złośliwych komentarzy.
Wybacz ale nie mogłem się powstrzymać.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 10, 2010, 01:38:46 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 10, 2010, 02:12:22 »
Wybacz ale nie mogłem się powstrzymać.

Też mnie korciło i gdyby nie Ty, to bym wytrzymał  :E

*

navigatorxl

Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 10, 2010, 14:50:11 »
no to wam bardzo dziękuję i jeszcze raz pozdrawiam, tylko narzekać umiecie i wyśmiewać innych, typowi polacy

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 10, 2010, 15:22:48 »
no to wam bardzo dziękuję i jeszcze raz pozdrawiam, tylko narzekać umiecie i wyśmiewać innych, typowi polacy
Wybacz ale twoje ustawienia ostrzegania same się o to proszą.
Użytkownicy tyle "stękali" aby ograniczyć liczbę komunikatów "prosto", ze Aquart wprowadził możliwość ich kompletnego wyłączenia - a tu taki kwiatek  :E
A konstruktywnie rzecz ujmując doprowadziłeś do takiej nadmiarowości w komunikatach, że ich liczba i częstotliwość (podczas jazdy po mieście to musi być masakra) tak obniża ich rangę, ze staja się praktycznie bezużyteczne.
Zasada jest prosta - im ostrzeżenie rzadziej  się pojawia tym większą skupia uwagę.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Bilunia

Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 10, 2010, 20:59:26 »
... tylko narzekać umiecie i wyśmiewać innych, typowi polacy
Proszę bez wycieczek osobistych i narodowych. Ty to kto jesteś - Rumun ?
Ktoś na wesoło - śmiesznie zwraca Ci uwagę, a Ty reagujesz delikatnie rzecz biorąc - nadmiarowo.
W komentarzach poprzedników ja przynajmniej nie widzę złośliwości. Usiłowali Cię skłonić do kilku przemyśleń. Chyba dla dobra swojego i osób, które z Tobą jeżdżą, powinieneś z ich rad skorzystać.
A może jeździsz z dziurawym zbiornikiem paliwa ?
Zastanawiam się też, co zrobisz, jak natkniesz się na "wysepkę", której nie ma na mapie. :worried:
Ty to masz muzę  :ok:
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 10, 2010, 21:13:44 wysłana przez Bilunia »

Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 12, 2010, 18:18:05 »
Kolejne moje trywialne pytanie... jesli dodam do mojego ppc jakies punkty POI lub ulubione ... i chce przenieść je na kompa... to w ktorym dokladnie pliku  w ppc sa zapisane w/w punkty... przenosiłem juz chyba wszystko co sie dało i nic...

[reszta postu wydzielona do odrębnego wątku]
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2010, 09:56:37 wysłana przez nocnyMarek »
Samsung Galaxy S III w wersji niebieskiej :)

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Optymalne ustawienie ostrzegania przed fotoradami
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 12, 2010, 20:12:34 »
Kolejne moje trywialne pytanie... jesli dodam do mojego ppc jakies punkty POI lub ulubione ... i chce przenieść je na kompa... to w ktorym dokladnie pliku  w ppc sa zapisane w/w punkty... przenosiłem juz chyba wszystko co sie dało i nic...

POI  w takim jaki utworzyłeś *.amp. Jeżeli nie tworzyłeś sam, to automatycznie utworzył się default.amp. Do tego dochodzi *.ampdata i *.ampdesc czyli jeśli nie tworzyłeś sam - default.ampdata i default.ampdesc.
Ulubione - analogicznie w pliku *.fav, czyli najprawdopodobniej default.fav
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2010, 15:13:24 wysłana przez akubit »