PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: ccoopp w Grudzień 20, 2010, 22:55:06
-
Czy ktoś może mi pomóc wyznaczyć trasę z Gorzowa Wielkopolskiego do Szklarskiej Poręby i z powrotem, tak, żeby jechać cały czas krajową 3. Jeżdżę w tym kierunku dość często ale nigdy AUTOMAPA nie chce prowadzić tą trasą. Zawsze próbuje jechać przez Kożuchów, Szprotawę, Lwówek Śląski, Bolesławiec. Nie ma znaczenia, jaki typ trasy wybierze się.
Ignorując namolne polecenia skręć w prawo, zawróć w lewo, jadę dalej. Przy najbliższej okazji AM cały czas próbuje skierować na inną drogę. Uważam, że w tak zaawansowanej nawigacji jest to niedopuszczalne, żebym musiał dodawać punkty pośrednie trasy, żeby jechać cały czas drogą krajową nr 3.
-
Jeszce nie spotkałem nawigacji, która bez zmuszenia jej poprzez wskazanie punktów przez, wyznaczyła trasę dłuższą w km lub min. (w zależności od wybranego typu trasy krótka/szybka)
-
No tak. Ale ta bez względu na wybrany rodzaj zawsze pokazuje tą samą trasę. Do innych miejscowości, przynajmniej do tych, do których ja jeżdżę wyznacza poprawnie.
-
Start dziś o 10:00,
SR włączone,
profile prędkości wyłączone,
suwak trasy optymalnej prawie na maksa w prawo,
suwak predkości oblicznia trasy maks w lewo,
omijaj drogi gruntowa utrzymana i gorsze
Trasa szybka
Domyśla (AM):
290 km 4h 59 min - Przez Lubań
Ty byś chciał:
305 km 5h 23 min - Przez Lubin (przez1) i Bolków (przez2)
Trasa optymalna
Domyślna (AM):
263 km 5h 2 min - Przez Bolesławiec i Lwówek Sląski
Ty byś chciał:
305 km 5h 23 min - Przez Lubin (przez1) i Bolków (przez2)
Mnie bardziej podobają się trasy domyślne (bliżej, szybciej) niż na maksa DK3 i wcale domyślna szybka i optymalna nie jest taka sama.
Uważam, ze trasy wyznaczane są właściwie. Może określ, czego dotyczą Twoje zarzuty, bo pretensja, ze "nie prowadzi trójką" jest nieuzasadniona.
DK3 na maksa jest i dalej i dłużej - więc dobrze, ze tak nie proponuje.
-
Czy ktoś może mi pomóc wyznaczyć trasę z Gorzowa Wielkopolskiego do Szklarskiej Poręby i z powrotem, tak, żeby jechać cały czas krajową 3. (...)
Chętnie pomogę: postaw "przez" w miejscowościach Lubin i Bolków i wyznaczy trasę po "3":ok:
ale sądzę, że o tym wiedziałeś, a pytanie było retoryczne. Też żałuję, że logika wyznaczania trasy szybkiej została (oczywiście wg mnie) fatalnie skopana, kiedyś było całkiem fajnie - AM wyznaczała trasę szybką po drogach wyższych kategorii, krótką wg min. odległości a optymalną - tak jak ustawiłem suwak, niestety w aktualnej wersji nie wiadomo czym się kieruje, jakąś specyficzną logiką zrozumiałą być może dla jej twórców - ale już dla mnie niekoniecznie. Bez punktów "przez" nie da się. Były już na forum propozycje wprowadzenia trasy "łatwej" - tylko to już kiedyś było... jako "szybka".
ochkarol: "Uważam, ze trasy wyznaczane są właściwie (...)" a ja uważam, że są wyznaczane niewłaściwie...
Pozdrawiam
-
Obecne trasy szybkie wyznaczane są fatalnie. Bez punktów "przez" jedziesz często bocznymi drogami
-
Obecne trasy szybkie wyznaczane są fatalnie. Bez punktów "przez" jedziesz często bocznymi drogami.
Zawsze mi się wydawało, że trasa szybka to ta, której przebycie zajmie mniej czasu, a nie poprowadzona drogami wyższej kategorii.
Ale mogę się mylić.
-
Wraca dyskusja o typach tras. Jak kiedyś ustaliliśmy trasa po najwyższych kategoriach powinna nazywać się łatwa. Szybka powinna być najszybsza. Przy odmiennej sugestii trasa o najkrótszym czasie powinna nazywać się ... no właśnie jak? Są propozycje?
-
trasa o najkrótszym czasie powinna nazywać się ...
"Szybko u celu" :)
-
Do jazdy trasą "łatwą" nawigacja do niczego nie jest potrzebna - nikt się na DK chyba nie zgubi.
Wystarczy na początku jazdy uruchomic GPS (coby ostrzegało przed tym i tamtym) i przed wjazdem do miejscowości celu wprowadzic dane/wybrać* cel i skorzystać w pełni z nawigacji.
* - niepotrzebne skreslić.
Tylko tego brakuje jeszcze AM - kolejny typ trasy i zeby nad kolejnym routingiem zamartwiać się (abstrahuję od tego czy słusznie czy nie).
-
O trasie "łatwej" już tu napisano. Może w wersji 10.0 :).
Tymczasem pozostaje ci zwiększyć w profilu prędkości wartość dla międzynarodowych i krajówek o 10 do 30 km/h.
-
To może być jakiś trop. W poprzednich wersjach właśnie tak miałem ustawione i nie było problemu. Trzeba wypróbować. Dziękuję.
-
Tymczasem pozostaje ci zwiększyć w profilu prędkości wartość dla międzynarodowych i krajówek o 10 do 30 km/h.
Ciekawy pomysł :O
Tak na szybko, to o ile się nie mylę, dla międzynarodowych w profilu jest chyba 80 km/h
Zgodnie z Twoją sugestią, należy ustawić 110 :O
Pierwszy raz się spotykam z taką sugestią, szczególnie w zimie :O
Ciekawi mnie też, jak na Twój pomysł zareaguje ETA.
Już przy obecnym wbydowanym profilu, nie da się nadążyć za czasem obliczonym przez ETA, a Ty sugerujesz jeszcze skrócenie obliczeniowego czasu przejazdu ?
Rozumiem, gdybyś sugerował zmniejszenie prędkości dla dróg niższych kategorii, by w zimie, AM nimi nie prowadziła. :wink:
-
Myślę, że to też można wypróbować. Teoretycznie miało by to uzasadnienie ale teoria z praktyką w AM nie idzie zawsze w parze.
-
Ciekawy pomysł :O
Tak na szybko, to o ile się nie mylę, dla międzynarodowych w profilu jest chyba 80 km/h
Zgodnie z Twoją sugestią, należy ustawić 110 :O
Pierwszy raz się spotykam z taką sugestią, szczególnie w zimie :O
Ciekawi mnie też, jak na Twój pomysł zareaguje ETA.
Już przy obecnym wbydowanym profilu, nie da się nadążyć za czasem obliczonym przez ETA, a Ty sugerujesz jeszcze skrócenie obliczeniowego czasu przejazdu ?
Rozumiem, gdybyś sugerował zmniejszenie prędkości dla dróg niższych kategorii, by w zimie, AM nimi nie prowadziła. :wink:
1. Nie widzę nic "ciekawego" w ustawieniu 110kph, zwłaszcza w zimie. Co prawda ETA się pewnie popsuje, ale chyba ważniejsze jest nieutknięcie w zaspie niż dokładne ETA?
2. Przy obecnym profilu nie mam specjalnych problemów ze zmieszczeniem się w ETA, a nie jeżdżę jakoś szybko. Z tego co wiem, to większość raczej się skarży na zawyżony czas ETA.
3. Alternatywnie można zmniejszyć prędkość w profilu dla DW i miejskich -- albo połączyć jedno z drugim (zwiększyć dla DM i DK, zmniejszyć dla DW i niższych).
4. W zimie to w sumie można zastosować się do rady nocnegoMarka i wyłączyć SR :D.
-
4. W zimie to w sumie można zastosować się do rady nocnegoMarka i wyłączyć SR
Pisząc to wszystko nawet przez myśl mi nie przeszło, by w zimie korzystać z SR. :]
Nie korzystam z tego dobrodziejstwa latem, więc tym bardziej w zimie.
Tobie zapewne dlatego wychodzą dłuższe ETA, bo masz włączony profil i SR.
1. Nie widzę nic "ciekawego" w ustawieniu 110kph, zwłaszcza w zimie. Co prawda ETA się pewnie popsuje, ale chyba ważniejsze jest nieutknięcie w zaspie niż dokładne ETA?
By nie utknąć w zaspach, wystarczy na trasie wrzucić jeden, lub dwa "Przez" i po sprawie. Nie ucierpi na tym ani ETA, ani kierowca. Oczywiście pod warunkiem, że się to zrobi "rozumnie" :wink:
-
To nie o to chodzi. Wpisujesz Gorzów - Szklarska i robisz ( czego np. w TOM TOM się nie robi ) przez np. Legnica, to już za Legnicą kieruje Cię na Lwówek i Bolesławiec, jeśli dodasz np. Jawor, to i tak wyrzuci Cię z krajowej 3 jakimiś wiochami itd.
Chodzi o to, że jak byś nie wpisał, to i tak wyrzuca Cię z głównej trasy. To jest sedno sprawy. Po co jest trasa szybka, optymalna i krótka, jak i tak innej AM nie wyznacza.
-
Bo może akurat ta, którą sobie wydumałeś nie jest ani krótka (to na pewno) ani optymalna ani najszybsza (kryterium czas przejazdu).
Nie zawsze tak jak jeździliśmy "od stuleci" znaczy, że naj.
A na marginesie wystarczy 2 punkty "Przez" i masz co chciałeś.
-
Po co jest trasa szybka, optymalna i krótka, jak i tak innej AM nie wyznacza.
Tu się z Tobą zgodzę w 100%
Jednak jak dasz trochę z siebie i właściwie ustawisz pod siebie profil i wyłączysz gadżety (SR i LD), to AM potrafi w tym rejonie (i nie tylko tym) zupełnie przyzwoicie prowadzić.
Ja tylko raz dałem się AM wpuścić w maliny i między Legnicą, a Jelenią, zaliczyłem Złotoryję i Świerzawę. Było to niezapomniane przeżycie. Aż strach pomyśleć, gdyby to było zimową porą :O
Później, już zawsze podziwiałem Bolków :ok:
A na marginesie wystarczy 2 punkty "Przez" i masz co chciałeś.
Proste i skuteczne. :ok:
-
A na marginesie wystarczy 2 punkty "Przez" i masz co chciałeś.
Proste i skuteczne. :ok:
Nawet z włączonym SmartRoutes. :wink: :proud:
-
A na marginesie wystarczy 2 punkty "Przez" i masz co chciałeś.
Proste i skuteczne. :ok:
Nawet z włączonym SmartRoutes. :wink: :proud:
I nie przeszkodzi nawet LD :banan:
-
Spróbuj sam wyznaczyć dwa punkty. Życzę powodzenia. Potem jest tak, jak pisał wcześniej kolega o niezapomnianych wrażeniach.
Tę trasę podałem tylko dla przykładu. Jest więcej tras, na których K.Chołowczyc natrętnie każe zawrócić w lewo albo skręcić w prawo nawet w pole. Może żeby lepiej nic nie mówił, poza ostrzeganiem o misiakach, fotoradarach itp.
-
Spróbuj sam wyznaczyć dwa punkty. ...
Bite
(http://www.imagic.pl/files/3671/NAVI/GorzowSzklarska.png)
I nie wiem ci Ci się w poniższej nie podoba
(http://www.imagic.pl/files/3671/NAVI/GorzowSzklarska%20%282%29.png)
-
... zaliczyłem Złotoryję i Świerzawę. Było to niezapomniane przeżycie.
Aż strach pomyśleć, gdyby to było zimową porą :O
Taaa, miejscowi zapewne podchodzili bardzo blisko i z niesamowitym namaszczeniem podziwiali
to niezwykłe i nad wyraz oryginalne zjawisko. Toć ledwie kilka razy na pokolenie takie cudo na kółkach
pojawia się w tych okolicach. Pewnie i próbowali szczypać, żeby sprawdzić czy to nie fatamorgana :lol:
-
Spróbuj sam wyznaczyć dwa punkty. Życzę powodzenia. Potem jest tak, jak pisał wcześniej kolega o niezapomnianych wrażeniach.
Kolega też pisał, że:
cyt. "Jednak jak dasz trochę z siebie i właściwie ustawisz pod siebie profil i wyłączysz gadżety (SR i LD), to AM potrafi w tym rejonie (i nie tylko tym) zupełnie przyzwoicie prowadzić."
Więc zamiast narzekać, pobaw się troszeczkę.
Jak widzisz na poniższym zrzucie, wystarczy nawet jeden "Przez", by było po Twojemu. Wykonano na v.6.6.2
-
Widzę, że jednak można. Może podaj, jakie parametry prędkości masz ustawione dla różnych tras. Gadżety mam wyłączone, a z czasem trochę kiepsko. Może podczas świąt trochę nad AM popracuję.
-
Widzę, że jednak można.
Pwenie że można, trzeba tylko chcieć B)