PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: Ibanezq w Czerwiec 21, 2010, 18:46:36
-
Czy zrobię duże kuku Automapie jeżeli nie będę jej zamykał tylko wyłączał od razu urządzenie nawigujące?
-
Może być duże, tym większe, im mniej RAMu ma do dyspozycji.
W skrajnych przypadkach (<20MB) po ponownym włączeniu bez resetu już nie wstanie.
-
Ja w Navroad często tak robię...
Pozdrawiam
-
Zawsze tak robię w Altinie i nigdy nie ma problemu. Ewentualnie, gdy coś pójdzie nie tak z kartą i nie może odczytać plików, to pomarudzi, wyda kilka dźwięków i wyjdzie, ergo trzeba włączyć od nowa.
PNA są dość idiotoodporne, będzie ok ;)
-
W bardzo sporadycznych przypadkach (naprawdę sporadycznych) potrafią się po takim wyłączeniu pojawić jakieś śmieci na karcie (to znaczy pliki, których nie będzie można nawet ręcznie usunąć potem). Sama Automapa nie powinna jednak ucierpieć.
-
Co prawda nie na PNA tylko na PDA ale miałem parę razy tak że po takim wyłączeniu pliki AM zmieniały się w "zombi" co to ich nie można przeczytać ani usunąć ,AM nie wstawała i pomagał tylko format karty i wgranie beck up'u ew instalacja od nowa :S
-
Czy zrobię duże kuku Automapie jeżeli nie będę jej zamykał tylko wyłączał od razu urządzenie nawigujące?
Na PDA w ciągu dnia wogóle nie zamykam programu tylko wyłączam urządzenie.
-
Zamykasz czy usypiasz?
-
Support nie zaleca wyłączania urządzenia bez zamykania aplikacji i myślę, że ma swoje powody B)
-
To raczej wiadome.
Pytanie jak to jest w praktyce.
-
Mnie często, po dłuższym czasie zdarzały się zwisy. Eksperymentowałem z tą opcją.
-
Nigdy nie zamykam AM, tylko wyłączam urządzenie. Zarówno na Larku, jak i GoCleverze - WindowsCE. Nie mam z tego powodu żadnych problemów. Kiedyś na Acerze (WM5) zawsze wyłączałem AM, bo były problemy ze wstaniem aplikacji.
-
To jest tak, jak wyłączanie komputera listwą.
System nie ucierpi, bo jest w ROM-ie. AutoMapa raczej też nie, ale pliki konfiguracyjne i owszem. Są one otwarte i na bieżąco nadpisywane. Jeżeli wyłączenie nastąpi w trakcie zapisywania to plik mamy z głowy. W innym przypadku najwyżej stracimy ostatnie dane.
-
Ja wczoraj testowałem nowe urządzenie (NR460) i znalazłem 2 objawy, który na razie wiążę właśnie z uśpieniem systemu zamiast wyłączenia aplikacji.
1) Po ponownym włączeniu automapa pokazywała tryb nocny (wcześniej ją uśpiłem właśnie w nocy), mimo że był dzień, a w ustawieniach wynikało, że pokazuje tryb dzienny. Musiałem w ustawieniach zmienić na tryb nocny, a potem ponownie na dzienny, by zaczął prawidłowo pokazywać
2) To akurat nie wiem, czy to nie jest bug jakiś: mimo ustawienia, by Hołowczyc nie gadał mi co pół godziny ile jeszcze mam do końca, to mi w kółko o tym powtarzał. Wiążę to z tym usypianiem, bo w międzyczasie zaznaczyłem na chwilę tę opcję, by potem ją wyłączyć. I mimo wyłączonej, w kółko mi powtarzał.
Przy okazji takie pytanko: miałem z półroczną przerwę w używaniu AM, na dodatek na innym urządzeniu (HP iPAQ). Teraz wróciłem do tematu i mam kłopot: nie mogę znaleźć miejsca gdzie mogę przestawić urządzenie z trybu "pokazuj parametry trasy do punktu PRZEZ" na "pokazuj parametry trasy do punktu KONIEC" (chodzi o przewidywany czas dojazdu i pozostałą odległość - no i te nieszczęsne komunikat Hołka, które staram się wyłączyć - też informują o punkcie PRZEZ, a nie końcu trasy)
-
1. Po uśpieniu i wybudzeniu automapa potrzebuje trochę czasu na przejście do właściwej (do pory dnia) skórki.
2. Wyłączyłeś w ustawieniach komunikaty?
Pokazywanie do punktu lub końca przełącza się ikonką obok pilota. Ma symbol flagi lub napis VIA. Wyświetla się ją tapnięciem na rączkę.
-
...
Przy okazji takie pytanko: miałem z półroczną przerwę w używaniu AM, na dodatek na innym urządzeniu (HP iPAQ). Teraz wróciłem do tematu i mam kłopot: nie mogę znaleźć miejsca gdzie mogę przestawić urządzenie z trybu "pokazuj parametry trasy do punktu PRZEZ" na "pokazuj parametry trasy do punktu KONIEC" (chodzi o przewidywany czas dojazdu i pozostałą odległość - no i te nieszczęsne komunikat Hołka, które staram się wyłączyć - też informują o punkcie PRZEZ, a nie końcu trasy)
Się klika w chorągiewkę/VIA (ikonka) na pilocie i po kłopocie.
Nic się nie zmieniło. :worried:
-
z 1) się zgodzę, wczoraj z pół godziny jechała w trybie nocnym, a był środek dnia :)
-
1. Po uśpieniu i wybudzeniu automapa potrzebuje trochę czasu na przejście do właściwej (do pory dnia) skórki.
Sporo poczekałem i się nie doczekałem :)
2. Wyłączyłeś w ustawieniach komunikaty?
Tak, kilka razy sprawdzałem. Nawet włączałem i wyłączałem z powrotem, tylko po to, by "zaskoczyło". Nic z tego, przez całą trasę z nad morza do Warszawy strzelał mi co pół godziny ile mam do mety.
Pokazywanie do punktu lub końca przełącza się ikonką obok pilota. Ma symbol flagi lub napis VIA. Wyświetla się ją tapnięciem na rączkę.
O! dzięki. Sprawdzę przy okazji. Przysiągłbym, że kiedyś było to w ustawieniach, ale może i się mylę. Kiedyś ustawiłem to raz i nigdy tego nie dotykałem. A teraz szukałem w ustawieniach i nie znalazłem, a do manuala nie miałem okazji zajrzeć...
-
1. Po uśpieniu i wybudzeniu automapa potrzebuje trochę czasu na przejście do właściwej (do pory dnia) skórki.
Sporo poczekałem i się nie doczekałem :)
2. Wyłączyłeś w ustawieniach komunikaty?
Tak, kilka razy sprawdzałem. Nawet włączałem i wyłączałem z powrotem, tylko po to, by "zaskoczyło". Nic z tego, przez całą trasę z nad morza do Warszawy strzelał mi co pół godziny ile mam do mety.
Powyższe objawy mogą świadczyć o niemożności odczytu/zapisu plików konfiguracyjnych.
Spróbuj zrobić chkdsk.
--
Pozdrawiam.
Adam.