PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: wizardo w Styczeń 10, 2007, 11:57:14
-
Witam wszystkich,
mam mały problem.Używam programu do monitorowania samochodów.Chciałem przenieść punkty z mapy używanej przez ten program stosując współrzędne do AM .I tu spotkała mnie niemiła niespodzianka .Współrzędne danego punktu na mapie mają się nijak do współrzędnych AM.Sprawdziłem dodatkowo na programie Tom Tom i oto co mi wyszło
Obrany przykładowy punkt to Warszawa skrzyżowanie Gen.Andersa i Solidarności czyli Plac Bankowy
A oto współrzędne
Mapa do monitorowania
N 52 24' 43
E 21 00' 09
Tom Tom
N 52 24' 43 4
E 21 00' 11 9
Auto Mapa
N 52 14' 38' 47
E 21 00' 03' 72
Jeżeli w AM wpiszemy współrzędne z Tom Toma lub innej mapy to punkt znajdzie się gdzieś koło Nieporętu .Nie dotyczy to jednego punktu .Ćwiczenie można robić na dowolnym przykładzie.
Gdzie jest problem ? czy Am się myli czy TT i mapa z monitoringu ?
Pozdrawiam
-
Mapa do monitorowania
N 52 24' 43
E 21 00' 09
Tom Tom
N 52 24' 43 4
E 21 00' 11 9
Auto Mapa
N 52 14' 38' 47
E 21 00' 03' 72
Wszystko sie zgadza. Wspolrzedne AM podane sa w formacie Stopnie° Minuty´ Sekundy´´. Mapa do monitorowania i TT podane sa w formacie dzesietnym XX,XXXXX°. Jak przeliczysz format dzesietny na stopnie/minuty/sekundy dane pozycji beda sie zgadzaly.
-
Mapa do monitorowania
N 52 24' 43
E 21 00' 09
Tom Tom
N 52 24' 43 4
E 21 00' 11 9
Auto Mapa
N 52 14' 38' 47
E 21 00' 03' 72
Wszystko sie zgadza. Wspolrzedne AM podane sa w formacie Stopnie° Minuty´ Sekundy´´. Mapa do monitorowania i TT podane sa w formacie dzesietnym XX,XXXXX°. Jak przeliczysz format dzesietny na stopnie/minuty/sekundy dane pozycji beda sie zgadzaly.
Małe uzupełnienie - czasem jest to format: XX° XX,XX'
Pozdrawiam
-
Gdzie jest problem ? czy Am się myli czy TT i mapa z monitoringu ?
Pozdrawiam
Nie ma problemu i nikt się nie myli,
(poza tym, że podałeś ciut współrzędne)
używają tylko nieco innego formatu jednostek.
Spójrz w prawe okienko pod napis: PUNKT z LINKU
na http://mapa.szukacz.pl/?x=636586&y=488365&zoom=0
a pewnie wszystko się wyjaśni.
-
Bardzo dziękuje za pomoc, już zabrałem się do pracy :)
Pozdrowienia
-
Mapa do monitorowania
N 52 24' 43
E 21 00' 09
Tom Tom
N 52 24' 43 4
E 21 00' 11 9
Auto Mapa
N 52 14' 38' 47
E 21 00' 03' 72
Wszystko sie zgadza. Wspolrzedne AM podane sa w formacie Stopnie° Minuty´ Sekundy´´. Mapa do monitorowania i TT podane sa w formacie dzesietnym XX,XXXXX°. Jak przeliczysz format dzesietny na stopnie/minuty/sekundy dane pozycji beda sie zgadzaly.
A jest jakiś programik do przeliczania wpółrzędnych z tomtoma na automapę ??
-
http://zadorski.loonar.pl/gps/#format
-
Tylko po co tak daleko szukać, jak jest AutoMapa :)
Mniej zorientowanym wyjaśnię, źe AM 4.1 pozwala na wpisanie współrzędnych punktu w 3 podstawowych formatach:
dd.mm.ss,ss
dd.mm,mmmm
dd,dddddddd
a przełączenie formatu danych powoduje automatycznie przeliczenie wpisanych współrzędnych na wskazany format.
-
nocnyMarku,
Twoja znajomość obsługi AM jest porażająca (modne słowo!).
:ok:
-
Mnie już też podejrzewali, że jestem 'tajnym współpracownikiem' :mrgreen:
Czyli jest nas conajmniej dwóch :ok:
ATPO, tuż przed tym nim zniknąłeś, (tajna misja tajnego współpracownika? :E)
miałeś się poudzielać z MaDuchem w testach AutoPilota, liczyłem na jakąś solidną opinie ...
zdążyłeś przetestować?
(Chyba właśnie b.szczegółowe mapy AutoPilota mogłyby na rajdach konkurować z AM)
-
Mnie już też podejrzewali, że jestem 'tajnym współpracownikiem' :mrgreen:
Czyli jest nas conajmniej dwóch :ok:
W dobrze zorganizowanym, praworządnym państwie pisiorskim wszyscy muszą się wzajemnie podejrzewać o wszystko. W przeciwnym razie wygrałyby te złodzieje i inne oligarchy. Musimy się do tego przyzwyczajać. :S
ATPO, tuż przed tym nim zniknąłeś, (tajna misja tajnego współpracownika? :E)
Miałem totalny kocioł z robotą. Trzymałem kilka srok za ogon i dwie zdechły. Na szczęście jedna przeżyła i ma się całkiem nieźle. B)
miałeś się poudzielać z MaDuchem w testach AutoPilota, liczyłem na jakąś solidną opinie ...
zdążyłeś przetestować?
W związku z tym, o czym wspomniałem wyżej, kompletnie nie starczało czasu na testy AP. Ponadto, miałem problem z instalacją. Wszystkiego.
Ale jak zobaczyłem co wyprawia Marek (w najlepszym tego słowa znaczeniu), to uznałem, że znakomicie "odwala robotę" za nas obu.
Uważam, że zrobił to bardzo dobrze, obszernie, szczegółowo i obiektywnie. Ja pewnie nie napisałbym i ćwierci tego, co Marek. Należą Mu się wielkie brawa! :ok:
(Chyba właśnie b.szczegółowe mapy AutoPilota mogłyby na rajdach konkurować z AM)
Tę testową (chyba RC) wersję AP uruchomiłem (bez jakiejś albo kilku funkcjonalności). Jeździłem jakiś czas na AP i AM równolegle. Rewelacji w stosunku do AM (szczegółowość map) nie zauważałem. Ale nie traktuję tego jako własnej opinii. Za krótko i po zbyt małym obszarze testowałem AP, by rościć sobie prawo do opiniowania.
Pamiętam, że czytywałem nocami teksty MaDucha i mógłbym się podpisać pod absolutną większością z nich, jeśli nie pod wszystkimi. Szczegółów już nie pomnę, więc może jakiś drobiazg mogłbym chcieć oprotestować. Jednak, podkreślam, nie przypominam sobie takiej sprawy.
Pogooglam trochę n/t AutoPilota, może faktycznie warto kupić jako uzupełnienie AM i GPMapy. Właśnie na bezdrożowe wyprawy.
Ale czyż może być coś doskonalszego, niż AM i GPM użytkowane równolegle? Wątpię. Ale zaraz się dowiem, że jest to... no, co? :mrgreen:
-
Nooo, że tak powiem, moim zdaniem jego recenzje były nieco ... nazbyt optymistyczne :)
-
Do zamiany współrzędnych z formatu:
dd.mm.ss,ss -> dd,dddddddd->dd.mm.ss,ss można też użyć kalkulatora naukowego: funkcja DEG -> DMS -> DEG (i ile mnie pamięć nie myli :( )
W kalkulatorach Casio funkcja ta ma oznaczenie o ' "