PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: debart w Marzec 22, 2010, 09:32:01
-
Fajnie że jest ten nowy węzeł w Gliwicach (A4/A1) ale szkoda że nie cały i AM niezłe cuda wymyśla przy zjeździe z A1 na ul. Pszczyńską w Gliwicach... Chyba bym nigdy nie dojechał z Żor do Gliwic sugerując sie trasą z AM6.2...
No i na looxie n560 mogła by troszkę płynniej grafika działać...
-
juz przy 6.0 pisalem ze caly wezel sosnica jest troche nie tak jak trzeba
-
A w czym jest problem, czego brakuje?
Przebieg w AM jest taki sam jak na 'wirtualnym kursie obsługi', wskażesz błąd?
-
w wersji 6.0 badz 6.1 zjezdzajac z A4 od strony K-ic na DK44 AM pokazywala iz jade po polu a nie po wezle Moze sie to juz zmienilo Chodzi o ten dlugi łuk
-
Czy może chodzi o to, że tymczasowy przebieg zjazdów wygląda jak na zasymulowanych przeze mnie śladach,
a AM pokazuje już docelowy kształt węzła?
-
Wlasnie tak to wygladalo jak kiedys jechalem Tak jak na zalaczonych wyzej sladach Wiec jest dobrze :)
-
Te ślady zasymulowałem na podstawie jedynej (poza AM) mapy, która już ma naniesiony ten węzeł:
http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/?zoom=15&lat=50.26703&lon=18.72291&layers=B00000FT (http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/?zoom=15&lat=50.26703&lon=18.72291&layers=B00000FT)
-
wszystko sie zgadza :)
-
... na podstawie jedynej (poza AM) mapy, która już ma naniesiony ten węzeł:
http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/?zoom=15&lat=50.26703&lon=18.72291&layers=B00000FT (http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/?zoom=15&lat=50.26703&lon=18.72291&layers=B00000FT)
Niekoniecznie jedynej, ale jak widać równie czytelnej i precyzyjnej.
Można też zerknąć na:
http://www.mapgo.pl/mapgo/ (http://www.mapgo.pl/mapgo/)
-
Niekoniecznie jedynej ...
No i dobrze że już niekoniecznie :ok: choć długo była jedyną,
nowa wersja MapyMap wyszła na początku marca i pewnie wtedy dodali ten węzeł.
-
Tylko zerknij pod tym linkiem, jak MM (nie wiem jak w realu), przez niego prowadzi. Postawiłem start na A1 pomiędzy Knurowem a Gliwicami, a koniec w Gliwicach na Pszczyńskiej.
:shock:
-
to AM tez powinna uwzglednic to i oddac rzeczywisty obraz aktualnego wezla a nie jak bedzie wygladac za parenascie miesiecy jak bedzie ukonczony
-
to AM tez powinna uwzglednic to i oddac rzeczywisty obraz aktualnego wezla a nie jak bedzie wygladac za parenascie miesiecy jak bedzie ukonczony
Ależ właśnie AM oddaje rzeczywisty obraz tego węzła. Węzeł został oddany. W poprzedniej mojej wypowiedzi piszę o MM, a nie AM.
-
Możliwe że na żadnej mapie nie jest do końca dobrze, tej z Imagisu brakuje połączenia z A1 na Katowice, a czytałem że węzeł poza brakującym odcinkiem A1 jest już kompletny.
-
No to dla naukowych porównań dodam jeszcze jednego linka:
http://www.a-inter.net/~z.mierzwa/Animacja/HTML/wezel-46.html (http://www.a-inter.net/~z.mierzwa/Animacja/HTML/wezel-46.html)
Można sobie włączyć animację dowolnego kierunku przejazdu przez "Sośnicę".
Miłej zabawy
Natomiast tak wygląda Węzeł z lotu ptaka. Fotka, to chyba najwiarygodniejszy obrazek :proud:
-
Owszem, zwłaszcza z podaniem daty i źródła ...
-
To wizualizacja projektanta węzła. Ostatni element, tz. połączenie węzła z Trasą Średnicową - Maciejów na kierunku A1 Gdańsk, rozpoczęto realizować w końcówce ub. roku.
-
Tylko, że ta fotka niewiele ma póki co wspólnego z obecnym stanem...
Mieszkam w Gliwicach, jutro jadę tamtędy, ale mój Leo właśnie wybył w Polskę więc nie sprawdzę. Ale z tego co pamiętam to 6.2 pokazywała już dobrze...
-
6.2 nie obejmuje z tej wizualizacji kierunku A1 na Gdańsk i Średnicówkę, bo go na chwilę obecną nie ma.
Widzę ogromne zainteresowanie tematem węzła, więc polecam zerknąć na:
Węzeł Gliwice-Sośnica bez tajemnic (http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_katowice/article.php/id_art/8363c42ac11e3b525b28e0d53882c240)
Szczególnie ciekawy jest środek strony.
Porównywałem prowadzenie AM6.2 przez ten węzeł z różnymi wizualicjami i nie stwierdziłem różnic :ok:.
No chyba, że mi coś umknęło. Oczywiście na czynnych odcinkach.
-
Oczywiście, że umknęło. Nie sprawdziłeś kierunków, o których mowa w tym wątku:
Katowice-Gliwice (http://www.gddkia.gov.pl/viewattach.php/id/032e32accf4c56fcebed770b9b2b72e7), Wrocław-Gliwice (http://www.gddkia.gov.pl/viewattach.php/id/4e9c1a6ed1464fafaba8947d8d5fa27d), Rybnik-Gliwice (http://www.gddkia.gov.pl/viewattach.php/id/1bd542bf89d7abef1ffb7f92279ac43e) i w drugą stronę Gliwice Katowice (http://www.gddkia.gov.pl/viewattach.php/id/404e9f9da051986f5e08b1aef9ea435e)
-
Oczywiście, że umknęło. Nie sprawdziłeś kierunków, o których mowa w tym wątku:
Katowice-Gliwice i Wrocław-Gliwice
http://www.a-inter.net/~z.mierzwa/Animacja/HTML/wezel-56.html (http://www.a-inter.net/~z.mierzwa/Animacja/HTML/wezel-56.html)
Nie wiem o co chodzi, bo nie spotkałem w tym wątku uwag, nt. wymienionych przez Ciebie kierunków, dotyczących AM.6.2. Ja też nie odnosiłem się do historycznych v.6.0, czy 6.1, a do najnowszej 6.2.
Wrocław - Gliwice, to ogólnie nie przez ten węzeł, a jeżeli już koniecznie przez ten (na Pszczyńską), to AM 6.2 prowadzi dokładnie jak na wizualizacji w powyższym linku.
Z Krakowa (Katowic, jak kto woli), na Pszczyńską w Gliwicach, też nie znalazłem różnic w prowadzeniu między AM 6.2, a wizualizacją.
-
Jest inaczej, przecież most dopiero budują i jedzie się naokoło przecinając trasę przyszłej A1.
-
Ja pisałem, o braku różnic, pomiędzy wizualizacją z przytoczonego linku, a prowadzeniem AM 6.2 po węźle.
Jeżeli realnie któryś z już funkcjonujących przejazdów wygląda inaczej, to może byś się trochę rozpisał. :D
-
Dałbyś już spokój prywatnej stronce pana Mierzwy ... :sleepy:
-
Oj temat chwycił. Byłem dziś w trasie małej i dopiero teraz odpaliłem lapka. Na 100% AM źle prowadzi (raz że w zjazdy które są zamknięte a dwa że później jadę jezdnią której na mapie nie ma). W next piatek będę jechał dokładnie tak samo. Postaram się nagrać trasę i ślad. Ale coś tam jest skopane , chyba że mam jakieś specyficzne ustawienia w AM ...
-
Węzeł Gliwice-Sośnica bez tajemnic (http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_katowice/article.php/id_art/8363c42ac11e3b525b28e0d53882c240)
Przeanalizowałem schemat węzła i czegoś nie rozumiem;
Jadąc od Katowic na Gliwice jak skręcić w ul. Pszczyńską? Z w/w schematu wynika że należy skręcić na A1 i na niej zawrócić :E i dopiero z niej zjechać na Pszczyńską. Nie wierzę żeby na autostradzie można było zawrócić. Więc pytanie do tych, którzy już tamtędy jechali - jak to jest ze zjazdem na Pszczyńską jadać od strony Katowic?
-
Węzeł Gliwice-Sośnica bez tajemnic (http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_katowice/article.php/id_art/8363c42ac11e3b525b28e0d53882c240)
...Nie wierzę żeby na autostradzie można było zawrócić. Więc pytanie do tych, którzy już tamtędy jechali - jak to jest ze zjazdem na Pszczyńską jadać od strony Katowic?
Na autostradzie istotnie trudno zawrócić. Ale ten króciutki odcinek dopiero będzie autostradą. Istniejący na lewo od niego kawałek przyszłej A1 jest zamkniety dla ruchu. Z Katowic do Gliwic jedzie sie tak, jak opisałeś.
-
A tymczasem ruszają prace przy jeszcze większym węźle: http://www.miasto.zgierz.pl/infoserwis/popup.php?newsletter=1&artid=17277 (http://www.miasto.zgierz.pl/infoserwis/popup.php?newsletter=1&artid=17277)
-
Widzę że są sprzeczne informację co do węzła.
Na 100% węzeł jest błędnie naniesiony, a dokładnie A1 "nawrotka", ulica Pszczyńska - "rondo" oraz kilka innych punktów.
Jak ktoś chce szczegóły niech pisze - pracuje w biurze budowy Węzła więc mam pogląd co jest nie tak w AM bo często jej używam na Węźle - dla sprawdzenia. Pozdro.
-
Na razie poczekajmy na aktualizację mapy, wiem że ktoś z AM już był sprawdzić sytuację na miejscu,
więc na najnowszej mapie węzeł powinien być poprawiony.
-
Tak sobie patrzę na ten bez mała gordyjski węzeł drogowy i myślę sobie czemu nie wybudowali w tym miejscu takiego wielkiego ronda jak stadion albo nawet jak dwa stadiony. Było by 10x taniej, 5x prościej i może nawet na równi bezpiecznie. Z pewnością łatwiej by było trafić na właściwa drogę wylotową, a producenci map nie musieli by weryfikować danych w terenie. :grin:
-
W tym miejscu powinien być węzęł typu "krzyż maltański" a dodatkowa droga Mikołów-Gliwice tak jak jest za pomocą
niby-ronda, lub porządnego ronda. Ale oczywiście po co.
-
Tak sobie patrzę na ten bez mała gordyjski węzeł drogowy i myślę sobie czemu nie wybudowali w tym miejscu takiego wielkiego ronda jak stadion albo nawet jak dwa stadiony. Było by 10x taniej, 5x prościej i może nawet na równi bezpiecznie. Z pewnością łatwiej by było trafić na właściwa drogę wylotową, a producenci map nie musieli by weryfikować danych w terenie. :grin:
Bez żartów... widziałeś kiedyś rondo na autostradzie?? Pomijając kwestie obowiązujących przepisów, wyhamowywanie na autobanie do Ustąp pierwszeństwa nie ma raczej nic wspólnego z bezpieczeństwem...
-
Bez żartów... widziałeś kiedyś rondo na autostradzie?? Pomijając kwestie obowiązujących przepisów, wyhamowywanie na autobanie do Ustąp pierwszeństwa nie ma raczej nic wspólnego z bezpieczeństwem...
Oczywiście że żartuję, jednak jak się dobrze zastanowić to w tym żarcie może być również trochę sensu. Wiadomo że nie buduje się rond na autostradzie, itd. Ale z tym wyhamowaniem to przecież żaden problem, dokładnie tak samo jest przy bramkach poboru opłat - hamujesz i już. Wystarczy te dwie rzeczy połączyć w takim miejscu i po sprawie.
-
Ideą autostrady jest szybkość podróżowania i bezkolizyjność. Rondo nie jest bynajmniej bezkolizyjne (zwłaszcza w Polsce, gdzie co drugi niedzielny kierowca traci głowę wjeżdżając na każde nowe rondo). Właśnie dlatego zjazdy i skrzyżowania na autostrada projektuje się jako wielopoziomowe i bezkolizyjne. Z bramek też można zrezygnować (jak to zresztą jest w wielu mądrych krajach) i jeździć z winetkami.
-
Tak sobie patrzę na ten bez mała gordyjski węzeł drogowy i myślę sobie czemu nie wybudowali w tym miejscu takiego wielkiego ronda jak stadion albo nawet jak dwa stadiony. Było by 10x taniej, 5x prościej i może nawet na równi bezpiecznie. Z pewnością łatwiej by było trafić na właściwa drogę wylotową, a producenci map nie musieli by weryfikować danych w terenie. :grin:
Czy 10x taniej to bym się zastanowił a na pewno czy bezpieczniej??
Jeżeli chodzi o sam Węzeł to nie jest on taki straszny ... oczywiście o ile ktoś potrafi czytać znaki - nie będzie miał problemu z trafieniem na "wylotówkę". Biorąc jeszcze pod uwagę centrum handlowe jakie ma tam powstać http://www.helicalpoland.pl/gliwice-profile.htm (http://www.helicalpoland.pl/gliwice-profile.htm) to sądzę, że nasi projektanci mogli nam jeszcze bardziej "utrudnić" życie.....
Wszyscy też czepiają się "pseudo" ronda, ale tak naprawdę w rzeczywistości nie ma ani jednego znaku, że tam jest rondo - tu niestety wychodzi nieumiejętność czytania znaków, ilość wypadków jaka była jest przerażająca, a to jest tylko zwykłe skrzyżowanie......