PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: 6nt w Sierpień 15, 2007, 23:32:02
-
Wybieram się w sobotę do Międzywodzia (Wolin). Wrzuciłem więc w AM trasę W-wa - Międzywodzie i trochę się zdziwiłem. Myślałem, że puści mnie na północ, a potem wzdłuż morza do okolic Szczecina czy coś koło tego. Tymczasem AM puszcza mnie przez Poznań. Niby OK, bo minę nadmorskie korki, więc się nie rzucam. I tu rodzi mi się jedynie pytanko - czy warto dołożyć parę kilometrów i wskoczyć przez Stryków na A2, czy nie? A może polecacie zupełnie inną trasę? Pomóżcie mi, proszę - ja już od paru lat nie jechałem w tamte okolice, a autem jeszcze nigdy (tym razem nie mam wyjścia). Z góry okrutnie :E dziękuję.
-
Ze tak zapytam. Jaka wersja AutoMapy?
-
Wybieram się w sobotę do Międzywodzia (Wolin). Wrzuciłem więc w AM trasę W-wa - Międzywodzie i trochę się zdziwiłem. Myślałem, że puści mnie na północ, a potem wzdłuż morza do okolic Szczecina czy coś koło tego. Tymczasem AM puszcza mnie przez Poznań. Niby OK, bo minę nadmorskie korki, więc się nie rzucam. I tu rodzi mi się jedynie pytanko - czy warto dołożyć parę kilometrów i wskoczyć przez Stryków na A2, czy nie? A może polecacie zupełnie inną trasę? Pomóżcie mi, proszę - ja już od paru lat nie jechałem w tamte okolice, a autem jeszcze nigdy (tym razem nie mam wyjścia). Z góry okrutnie :E dziękuję.
Ta trasa jak najbardziej poprawna i logiczna.
W tym roku jechałem właśnie tak z Warszawy do Świnoujścia i polecam droga była dłuższa o kilkadziesiąt km ale jechałem krócej (ok1,5-2h) i znacznie mniej się zmęczyłem i nie żałuję nawet wydateku 33pln na opłaty . Gdy jadę typową trasą przez Bydgoszcz tzn zwykłymi drogami to po tylu godzinach jazdy byłem "schetany" a jadą tą trasa stwierdziłem na miejscu, że mógłbym coś zjeść i jechać dalej. Ja jechałem na 4.0.1 więc jako szybką proponowała jechać A2 od samego Strykowa . Teraz na 4.1 RC proponuje wjechać kilkadziesiąt km za Łodzią. Trasa a2 mimo, że na odinku kilkunastu km jest w remoncie to nie ma korków i można spokojnie jechać a poza nimi 130. Później gdy A2 się skończy to jedzie się na północ. Droga tam nie ma korków a nawierzchnia o wiele jest lepsza od tego co spotykamy w Polsce centralnej. Ta trasa jest proponowana używając kryterium trasy szybkiej. Używając kryterium trasy optymalnej proponuje przejazd przez Bydgoszcz a krótką proponuje przez pomorze, bory tucholskie itp (na pł. od Bydgoszczy).
Tą drogą (szybką) po A2 proponuje i 4.01 i 4.1.0 RC
-
Wybieram się w sobotę do Międzywodzia (Wolin). (...)
Oto propozycje w załącznikach :ok: Good Speed :ok:
Napisane: Sierpień 15, 2007, 23:49:40
-
U mnie w 4.1.0 RC1 jest tak jak opisałem wyżej.
Ta szybka przez stryków, A2, Gorzów, Szczecin, Goleniów jest bardzo dobrą trasą.
-
U mnie w 4.1.0 RC1 (...)
A ja tylko zamieściłem dwa scrren'y z tej wersji :)
-
U mnie w 4.1.0 RC1 (...)
A ja tylko zamieściłem dwa scrren'y z tej wersji :)
Mnie tylko dziwi, że u Ciebie optymalna idzie tą A2 przez Stryków - nie masz Ty przypadkiem suwaczka trasy optymalnej w ustawieniach tras przesunięgo w kierunku => szybka ???
-
Nie, dałem dwie opcje:
Wersja na stacjonarnego PC :arrow: patrz załącznik
PDA nie odpalałem :arrow: :arrow: Musiałbym zejść do garażu, ale jestem :sleepy:
-
Nie, dałem dwie opcje:
Tylko podpisałeś inaczej... :E
A pod tym czarnym paskiem jest napisane pewnie: "WSI" :D
-
(...) Tylko podpisałeś inaczej... :E
A pod tym czarnym paskiem jest napisane pewnie: "WSI" :D
Nie mam nic wspólnego z Wojskowymi Służbami Informacyjnymi ;)
To przez późną porę... Idę spać :arrow: Dobranoc :ok:
-
Ze tak zapytam. Jaka wersja AutoMapy?
3.9.7, jeszcze nie upgrade'owałem do 4, bo póki co jeszcze się do niej nie przekonałem. Na tę trase jednak chyba zainstaluję 4 (podobno instaluje się "obok" 3?) i przetestuję, zwłaszcza, że powrót będe miał 2-dniowy i troche bardziej skomplikowany, więc dostanie troche wycisku po wiejskich drogach.
Napisane: 16 Sierpień 2007, 08:00:07
Dziękuję wszystkim za pomoc. Czyli walę do Strykowa, a potem A2. Wyjadę pewnie nad ranem, więc do Strykowa mam luzik :mrgreen:
-
Ze tak zapytam. Jaka wersja AutoMapy?
3.9.7, jeszcze nie upgrade'owałem do 4, bo póki co jeszcze się do niej nie przekonałem. Na tę trase jednak chyba zainstaluję 4 (podobno instaluje się "obok" 3?) i przetestuję, zwłaszcza, że powrót będe miał 2-dniowy i troche bardziej skomplikowany, więc dostanie troche wycisku po wiejskich drogach.
Napisane: 16 Sierpień 2007, 08:00:07
Dziękuję wszystkim za pomoc. Czyli walę do Strykowa, a potem A2. Wyjadę pewnie nad ranem, więc do Strykowa mam luzik :mrgreen:
Jak masz aktualną licencję (a przypuszczam, że tak) to napisz do AM to dadzą Ci link i będziesz miał 4.1RC.
Co do samej trasy to do świnoujścia to byłem tam ze 25x bo jeźziłem tam z rodzicami jako dziecko, jeździłem z rodzicami jako nastolatek i byłem tam już 7x z wasną rodziną i prawie zawsze jechałem przez Bydgoszcz i do głowy mi nie przyszło, że można jechać przez A2... zresztą kiedyś nie było A2 :) ale teraz po 1 razie uważam że to dobra trasa.
Pozdrawiam
-
Tak, dziś do nich napisze, może jutro już dostanę tę wersję RC. Tylko, kurde, będe musiał się nauczyć obsługi - widziałem, że 4 w ogóle ma trochę inne menu niż 3... Lecz cóż to dla kozaków ;)
-
trochę inne, ale jak sobie radziłeś w 3 to w 4 problemów nie powinieneś mieć
-
Tak, dziś do nich napisze, może jutro już dostanę tę wersję RC. Tylko, kurde, będe musiał się nauczyć obsługi - widziałem, że 4 w ogóle ma trochę inne menu niż 3... Lecz cóż to dla kozaków ;)
Spoko, będzie dobrze. To jest zupełnie inny program ale przy odrobinie logicznego myslenia uda się :)
Pragnę jedynie zwrócic Ci uwagę na to, że instrukcja pdf dostępna w dziale "do pobrania" dotyczy 4.0.1 a w 4.1 RC doszło kilka funkcji więc zajrzyj do dokumentacji w dziale pomoc techniczna.
Pozdrawiam
-
Dzięki.
-
Najpierw to powinieneś zdecydować się, czy chcesz jechać lepszą drogą (szerszą, równiejszą, itd.) ale jednocześnie dłuższą, nudniejszą i bardziej zatłoczoną - to droga przez Poznań. Jeśli natomiast wolisz trochę "wyzwań" - wąskie, kręte i bardziej pofalowane drogi, ale jednocześnie mniej monotonne, bo wiądące przez malownicze Bory Tucholskie i Pojezierze Pomorskie, to wybierz drogę przez Tucholę, Chojnice (ewentualnie bardziej cywilizowany wariant przez Toruń, Bydgoszcz i Piłę). Wybór zależy od Twoich preferencji jako kierowcy, jak też techniki prowadzenia samochodu, samego samochodu, no i terminu podróży (dzień tygodnia i pora dnia lub nocy).
Tydzień temu wracałem z Kołobrzegu (omijając Koszalin, bo tam korki) właśnie przez Szczecinek i Tucholę i nie powiem, fajerą się trochę nakręciłem... :ohreally: Wyszło ponad 500 km, ale w sumie zajęło mi to niecałe 6 godzin, bo nie utknąłem w korkach...
BTW:: jak będziesz w Miedzywodziu, to polecam obiady w barze (bodajże) "U Eli". Z tego co pamiętam, to jest on w Dziwnowie, po lewej stronie drogi z Międzywodzia. Rewelacyjne domowe obiady w dużym wyborze i niskich cenach - z daleka widać kolejkę do stolików, ale szybko to idzie :-)
-
Cenna uwaga, biblo. Bardzo cenna - masz rację. No to już - przez Tucholę itd już kiedyś do Koszalina jechałem i wiem, że trasa jest malownicza. Tym razem chcę być na miejscu jak najszybciej i jak najmniej się zmęczyć. Co do techniki - oczywiście jestem najlepszym kierowcą na Świecie (czy ktokolwiek o sobie powie inaczej?) :ok: i zazwyczaj lubię pokręcic się, zwłaszcza po szutrach, czasem po torze dla rozrywki. Auto, którym będę jechał, na zakręty nadaje się jak mało co w tej klasie - dwumiesięczne Mondeo TDCi 130KM z 6-biegową skrzynią manualną i odłączanym całkowicie ESP (poślizgać się też można, jak się bardzo chce). Niemniej nie o zabawę mi idzie, a o najszybsze dotarcie do celu. Myślę, że wyjadę ok. 4:00 - 5:00, bo chcę wyjechać jeszcze z pustej Warszawy (mieszkam na przeciwległym jej końcu).
BTW - właśnie zainstalowałem sobie AM 4.0.1... Na razie jeszcze nie mam odpowiedzi AM na tę wersję RC1, ale jeszcze jutro mam na to czas. Chciałbym natomiast jak najszybciej wgrać sobie POI (radary!), a tu MIPLO jakoś działać nie bardzo chce - nie wysyła mi maila z kodem autoryzacyjnym :( Poza tym jeszcze nie wiem jak się do tego zabrać. W każdym razie obsługa AM4 jest banalna i cholernie intuicyjna. Zdecydowanie na plus względem wersji 3 (mimo, że i tam była łatwiutka). Mam jeszcze tylko jedno pytanko - czy to tak jest, że mapa Polski jest jedna i nie ma już planów miast? Wszystko jest na jednej mapce?
-
Najpierw to powinieneś zdecydować się, czy chcesz jechać lepszą drogą (szerszą, równiejszą, itd.) ale jednocześnie dłuższą, nudniejszą i bardziej zatłoczoną - to droga przez Poznań.
o nie... zaprzeczam... ja jechałem w środku tygodnia gdy jest jest normalny ruch i powiem tak: droga była puszta...naprawdę było bardzo mało aut i mimo , że droga jest dłuższa (zaledwie o ok. 60km) to ok 250km jedzie się 130 (za wyjątkiem tych kilku km z remontem drogi gdzie jedzie się 80 ale bez korkuw) zamiast co chwilę zwalninia do 50 bo jest jakaś wieś...
-
Oczywiście zakładając, że ktokolwiek jedzie zgodnie z przepisami :| :|
-
Czyli jeśli lubisz jeżdzić :) i masz parę koni pod maską :ok:, to ja proponuję tę trasę przez Tucholę - szczególnie, że planujesz wyjazd bardzo rano. Do Płońska masz dwupasmówkę, potem kawałek drogi krajowej na Toruń, Bydgoszcz i zaraz uciekasz w bok - musisz tylko tam pamiętać o naszych bałerach :wink: i ich "wspaniałych" maszynach...
Ja bym jeszcze zastanowił się nad trasą przez Toruń-Bydgoszcz (oczywiście mijając te metropolie bokiem), następnie Piła, Wałcz, Stargard Szczeciński i przed Szczecinem uciekasz na północ na Świnoujście/Międzyzdroje (pięknie zrobiony kawałek drogi). To też malownicza trasa, ale droga lepsza i bardziej cywilizowana (stacje benzynowe, zajazdy, itp.), niż ta przez Szczecinek-Świdwin.
Napisane: Sierpień 16, 2007, 20:33:48
piotr.lutynski:: z tą drogą przez Poznań bywa bardzo różnie i dlatego napisałem, że ważny jest też dzień podróży, jak i pora dnia/nocy. Natomiast bez wątpienia ta trasa jest o wiele bardziej nuuudna i monotonna... :S niż ta "północna"...
6nt:: jeśli planujesz powrót do W-wy :E , to możesz zrobić pętelkę - jedną drogą tam, drugą z powrotem...
-
Pętelkę to zrobię tylko wtedy, gdy trasa "tam" mnie zawiedzie - wracam z rodzinką, więc bez szaleństw.
-
No, dobra. Zasysam RC1. I co po zassaniu? Mam to jakoś upgrade'ować specjalnie, czy też tak po prostu uruchamiam instalację i już się samo uaktualnia? A może mi się zainstaluje obok? Czy "nadinstaluje" nad "normalną" AM4? Hilfe, leute!
-
Jesli juz masz 4.0.1 to nadpisze, jesli masz 3.9.7 to zainstaluje obok. Po prostu wlaczasz instalatora i leci :)
-
OK, dzięks. Jeszcze tylko powtórzę pytanie z wcześniejszego mojego postu, bo chyba umknęło - czy tak ma być, że AM 4 instaluje tylko jedną mapę (Polska) i na tej mapie są wszystkie miasta? W wersji 3 były osobne plany miast z detalami...
-
Jest tylko jedna mapa.
Jeśli chcesz mieć wersję 4.1RC1 obok 4.0.1 to przed instalacją wystarczy że zmienisz nazwę katalogu AutoMapa EU na np. AutoMapa EU40 i zainstaluje Ci się obok - można sobie zmieniając nazwę katalogu wybierać wersję.
-
A co do instalacji. Ja instalowalem 4.1 przez AS, ale nie widze zeby mi powoli dzialala. Czy lepiej byloby odinstalowac i zainstalowac jeszcze raz przez czytnik?
Pozdrawiam.
-
Ja instaluję przez AS. Owszem, instalacja trochę wolna (ok. 10-15 minut), ale działa potem OK. Przeżyję.
Napisane: 16 Sierpień 2007, 22:43:29
Darek_Foto - te Twoje zmiany interfejsu wyglądają bardzo interesująco. Jutro chyba spróbuję się tym pobawić. Cholera, czemu ja nic nie potrafię zostawić w spokoju, jak producent przykazał???!!! :mad: ;)
-
A co do instalacji. Ja instalowalem 4.1 przez AS, ale nie widze zeby mi powoli dzialala. Czy lepiej byloby odinstalowac i zainstalowac jeszcze raz przez czytnik?
Nie chodzi o to, że po instalacji wolniej chodzi, tylko, że się długo instaluje :E
-
Na stronie AutoMapy pisze ze format karty i instalowanie przez czytnik moze zwiekszyc szybkosc dzialania programu nawet kilkukrotnie.
-
A wiecie jakie jajca? Na wersji 4.0.1 wyznaczyło mi trasę szybką, podobnie jak optymalną, przez A2, a na RC1 - przez Tucholę :O :O :O Ale jaja!!!
-
A wiecie jakie jajca? Na wersji 4.0.1 wyznaczyło mi trasę szybką, podobnie jak optymalną, przez A2, a na RC1 - przez Tucholę :O :O :O Ale jaja!!!
Napisz jakśniej bo piszesz takim skrótem, że trudno zrozumieć...
-
No są 3 trasy, o których koledzy wcześniej pisali:
- przez A2, czyli Stryków - Konin - Poznań - Szczecin (takim trochę łukiem, ale z wykorzystaniem autostrady)
- przez Tucholę, czyli po cięciwie (Płońsk - Tuchola itd)
- przez Bydgoszcz i Toruń
Zanim wrzuciłem AM 4.1 RC1, miałem 4.0.1 i na niej trasa optymalna (w zasadzie w 90% zgodna z szybką) wiodła przez A2. Teraz, na AM 4.1 RC1 zarówno optymalna, jak i szybka wiedzie przez Tucholę. Zdurniałem.
-
No są 3 trasy, o których koledzy wcześniej pisali:
- przez A2, czyli Stryków - Konin - Poznań - Szczecin (takim trochę łukiem, ale z wykorzystaniem autostrady)
- przez Tucholę, czyli po cięciwie (Płońsk - Tuchola itd)
- przez Bydgoszcz i Toruń
Zanim wrzuciłem AM 4.1 RC1, miałem 4.0.1 i na niej trasa optymalna (w zasadzie w 90% zgodna z szybką) wiodła przez A2. Teraz, na AM 4.1 RC1 zarówno optymalna, jak i szybka wiedzie przez Tucholę. Zdurniałem.
Wszystko jasne ale chyba coś nie tak jest u Ciebie. U mnie jest tak:
I. 4.0.1
a) szybka przez A2
b) optymalna przez A2 (w zasadzie identyczna jak szybka)
c) Krótka przez Tucholę.
II. 4.1.0
a) Szybka przez A2 (ale wpada w nią nie w Strykowie jak w 4.0.1 ale gdziez na dalszym odcinku)
b) Optymalna przez Bydgoszcz, Toruń...itp
c) Krótka przez Tucholę
-
Musze sprawdzić ustawienia, bo to jest rzeczywiście nie tak.
Napisane: 17 Sierpień 2007, 09:28:43
Przywróciłem ustawienia "default" i... dupa. Cały czas pokazuje tę samą trasę, przez Tucholę. A jeszcze wczoraj było OK. No traf mnie szlaka po prostu. Chyba dziś powrócę do 4.0.1, a potem jeszcze raz zainstaluję 4.1 RC1. Albo w ogóle wywalę AM i zainstaluję od początku. O! Tak będzie lepiej chyba.
-
W ustawieniach możesz ustawić czy trasa Optymalna ma być bardziej jak szybka czy jak krótka i odpowiednio suwakiem ustawiasz, i tu pojawia się pytanie, w którą stronę piotr.lutynski ma suwak przesunięty
-
Moim zdaniem wszystko zależy od ustawienia szybkości obliczania trasy:
- przy ustawieniu małej szybkości obliczania - prowadzi przez A2
- przy ustawieniu suwaka powyżej połowy - prowadzi przez bory tucholskie
Takie są moje spostrzeżenia.
Oczywiście chodzi o trasę szybką
-
To nie to. Już doszedłem o co chodzi - po prostu AM sama z siebie wyrzuciła mi płatne trasy. I nie mogę ich w żaden sposób przywrócić. W ustawieniach zaznaczam, że płatne są OK, a ona uparcie ich nie bierze pod uwagę. Po prostu szlag mnie trafia. Zaraz napiszę do supportu AM (w końcu RC1 to wersja testowa). Dzisiaj też powtórzę reinstalacje AM, tym razem przez czytnik kart.
-
ja mam troszkę przesunięty w stronę krotka bo wtedy optymalna pokazuje trasy takimi jak zazwyczaj jak jeżdżę, przynajmniej w mieście i też mi przez Tuchole pokazało.
Jak jeździłem w trasę to optymalna mi się nie sprawdzała i głównie ustawiałem szybką czasem krótką, ale z pomijaniem dróg gruntowych ;)
tak na wszelki wypadek, każdego chyba kiedyś 3 wyprowadziła krótka trasa gdzieś przez polna drogę hehe
Napisane: Sierpień 17, 2007, 10:25:28
ustawienia / trasy i 2 zakladka
Ustawilem pytaj i przed wyznaczeniem pyta czy pomijac czy nie ;)
-
Tak, wiem. Tyle tylko, że u mnie nie bierze pod uwagę odpowiedzi. Ustawiałem "pytaj" i dawałem przy pytaniu "OK", ustawiałem też "OK" - bez zmian. Co więcej - "szybką" też mi wali przez Tucholę.
-
to może zrób Soft reset i spr jeszcze raz czy spyta o płatne
-
a jak to nie pomoze to odinstaluj softreset i zainstaluj od poczatku :)
-
a nie łatwiej wywalić folder settings AM i spr wtedy ;)
Co prawda teraz instalacja nie trwa już godz tylko ok 10 min, ale zawsze łatwiej najpierw to spr
-
Soft reset próbowałem, spróbuję jeszcze wyczyścic ten folder settings.
-
W ustawieniach możesz ustawić czy trasa Optymalna ma być bardziej jak szybka czy jak krótka i odpowiednio suwakiem ustawiasz, i tu pojawia się pytanie, w którą stronę piotr.lutynski ma suwak przesunięty
Ja mam na środku, tak jak jest po instalacji.
Napisane: Sierpień 17, 2007, 11:18:28
Do stanu takiego jak po instalacji przed 1 uruchomieniem bez reinstalacji można wrócic usuwając całe katalogi: Settings Files i Data Files - pamietajcie tylko o wcześniejszym zapisaniu ulubionych do pliku.
Pozdrav
-
Wywaliłem ten folder i nadal dupsko, bez zmian.
Napisane: 17 Sierpień 2007, 11:25:12
Wywaliłem oba te foldery i nadal dupsko.
Napisane: 17 Sierpień 2007, 11:29:36
chyba pozostaje mi reinstalacja
-
hmm tak bywa
Jeśli robisz instalację na karcie to sformatuj ja sobie przed instalacją czasem przyspiesza to działanie AM ;)
-
Wywaliłem ten folder i nadal dupsko, bez zmian.
Napisane: 17 Sierpień 2007, 11:25:12
Wywaliłem oba te foldery i nadal dupsko.
Napisane: 17 Sierpień 2007, 11:29:36
chyba pozostaje mi reinstalacja
Fujj.... :E
- Najpierw odinstaluj to co masz zainstalowane używając instalatora.
- potem sformatuj kartę (jeśli masz inne programy i katalogi na niej to je zrzyć da jakiegoś tymczasowego katalogu na PC)
- Potem sformatuj kartę (FAT 16 lub FAT)
- Potem zainstaluj program
- Jeśli wcześniej miałes zainstalowane inne programu tp przekopiuj je z tego wyżej wspomnianego katalogu na PC
-
Tak zrobię. A wersję czego? AutoMapy - 4.1 RC1
-
Tak zrobię. A wersję czego? AutoMapy - 4.1 RC1
A czego.... jasne, że AM :E
Na początku tej strony napisałeś, że 4.0.1!
Ja w 4.0.1 miałem jeden błąd bo ok 4km przed końcem A2 po zachodniej stronie kazała mi przy 130 skręcać nagle w las choć nie było żadnej drogi a do tego była siatka.
Spróbuj ciągnąć 4.1 (trzeba napisać do supportu).
4.1 RC1 lepiej wyznacza trasę w Gorzowie bo tam jest wiele robót drogowych i radzę lepiej kierować się znakami (objazd) niż AM ale z tego co patrzyłem i o ile się nie mylę to 4.1 prowadzi juz tymi objazdami..
-
Napisałem o 4.0.1, bo na początku miałem 4.0.1, a teraz mam 4.1 RC1 i na RC1 się zje... zepsuło.
-
Napisałem o 4.0.1, bo na początku miałem 4.0.1, a teraz mam 4.1 RC1 i na RC1 się zje... zepsuło.
No dobrze ale jak jest teraz po instalacji 4.1 RC wg opisu jak napisałem Ci wyżej ???
-
No właśnie tak jak napisałem. Na RC1 pojawił się ten błąd.
Aaaaaaaa. Rozumiem. Nie mogłem jeszcze tego tak zainstalowac, jak napisałeś, bo jestem w pracy - zrobie to dopiero pod wieczór w domu. Oczywiście napisze jaki efekt osiągnąłem.
-
A ja mam ciekawy przypadek -> Niech ktos sprubuje na AM4.1RC1 wyznaczyc trase Jabłonna k/Warszawy do Ustka na różnych parametrach...
U mnie wszystkie możliwości - Szybka, Optymalna i Krótka prowadzą niemal identycznie... najktórszą drogą. W poprzedniej wersji było inaczej - Szybka przez Trójmiasto, Optymalna - Toruń, Bydgoszcz, a krótka na siago...
Może ktoś zerknąć i odpisać?
-
Nie widzę niczego dziwnego bo na po co ma jechać do Gdańska?
Trasa wygląda na ok.
-
Ale jest drobna różnica w drogach - czy jadę drogą wąską bez pobocza (tzw. 3-cyfrowa), czy jadę drogą która nazywa się "międzynarodowa" i ma 1 lub 2 cyfry w nazwie, i zazwyczaj ma pobocze i mniej ostrych zakrętów...
Mogę wiedzieć jakimi miastami ci szybką wyznaczył ???
-
u mnie szybka prowadzi przez Płońsk, Grudziądz, Kościerzyna i Słupsk,
a krótka 430km tak samo
-
u mnie szybka prowadzi przez Płońsk, Grudziądz, Kościerzyna i Słupsk,
a krótka 430km tak samo
U mnie między krótką a szybką była różnica (cytuję z pamięci) 2 lub 3 km.
Prawdopodobnie w wytyczaniu trasy nie są brane jedynie kategorie dróg ale też fakt ja jak bardzo droga szybka wydłuża trasę w stosunku do krótkiej bo gdyby w okolicy nie było dróg o najwyższej kategori to droga szybka nie byłaby szybką.
Pozdrav
-
no u mnie szybka miała 431km, ale już tego nie pisałem ;)
-
OK, no to już wszystko wiem. Zrobiłem jak radził piotr.lutynski i nic to nie pomogło (tylko instalacja trwała niecałą minutę!!! super!!!). Opadły mi ręce. Potem stwierdziłem, że jednak jeszcze się nie poddam i ustawiłem prędkość obliczania mapy na najwolniejszą i... Sukces! Obliczył z uwzględnieniem A2, tak jak się spodziewałem. Wygląda na to, że jest to jedna z rzeczy różniących wersję 4.0.1 od 4.1 RC1. Po prostu.
-
"Potem stwierdziłem, że jednak jeszcze się nie poddam i ustawiłem prędkość obliczania mapy na najwolniejszą i... Sukces! "
Pisałem o tym 23 posty wyżej
-
Ale przecież wcześniej nic nie zmieniałem w ustawieniach i było OK!
-
Takie obliczanie trasy jak opisałem ja mam w 4.1 RC przy obu suwakach ustawionych na 1/2 (tak jak jest po instalacji).
-
A u mnie du... ża dupa. Jak mam małą szybkość obliczania, to szybka trasa jest przez A2 - jak nie, to wszystko wali przez Tucholę.
-
A u mnie du... ża dupa. Jak mam małą szybkość obliczania, to szybka trasa jest przez A2 - jak nie, to wszystko wali przez Tucholę.
Słowo honoru... nie wiem co Ci powiedzieć.... może powinieneś zrobić Hard Reset, bo jak napisałeś kiedyś było dobrze.... może coś się pochrzaniło i urządzenie (AM) nie może dokonac całego obliczenie....?
Słuchaj... a ile masz pamięci po soft resecie?
W Twoim opisie widzę, że maj jakiś kombinowany ROM... może to powoduje, że nie robic całego liczenia trasy...?
-
Widzisz, ROM jest OK, nie powinno być problemów. Tym bardziej, że jeszcze wczoraj DOBRZE DZIAłAłO. Zielonego pojęcia nie mam co się pochrzaniło. Na razie przeżyję, zobaczymy po powrocie. Wysłałem info z odpowiednimi plikami do AutoMapy. Po Soft Resecie mam ok. 32 MB, a jak uruchamiam AM, to ok. 20 jest jeszcze wolnych.
-
Widzisz, ROM jest OK, nie powinno być problemów. Tym bardziej, że jeszcze wczoraj DOBRZE DZIAłAłO. Zielonego pojęcia nie mam co się pochrzaniło. Na razie przeżyję, zobaczymy po powrocie. Wysłałem info z odpowiednimi plikami do AutoMapy. Po Soft Resecie mam ok. 32 MB, a jak uruchamiam AM, to ok. 20 jest jeszcze wolnych.
A Hard reset?
-
No to wróciłem. Jechałem w te i wewte przez autostradę A2 i to był dobry wybór - niby prawie 700 km, a niezbyt jestem zmęczony. W tamta stronę 6,5h (+0,5 h na postój - kawę i hot-doga), z powrotem (z żoną i dziećmi, w tym zupełnym dzidziusiem :-) ) prawie 10 h (w tym ze 2-2,5 h postojów). Jednak do rzeczy:
1. piotrze - zrobiłem wszystko, łącznie z hard resetem (restore sprzed instalacji AutoMapy) - efekt ten sam
2. co więcej - jak ustawiłem powrotną trasę "szybką", zrobiło ją przez A2, ale jak kliknąłem "optymalna", to pchnęło przez Tucholę; opisałem to do supportu AM - zobaczymy co powiedzą (napisałem im też dodatkową uwagę - na bocznych drogach na zakrętach AM "wyrzucała mnie" w pole, po czym przywracała na drogę po kilkudziesięciu metrach)
Generalnie jednak muszę stwierdzić, że chyląc czoła szanownym Kolegom, pozostawiam u siebie AM 4, nie wracam do 3. Zwłaszcza, jeżeli wprowadzą dalsze poprawki do wersji 4.1. Cóż... jeżdżąc z AM 4.1 RC1 czuję się poniekąd beta (gamma?) testerem, a to zobowiązuje ;)
-
To zjawisko z wyrzucaniem w pole na zakretach to efekt wlaczonej funkcji przewidywania polozenia.... w niektowych przypadkach w 3.x sprawdzalo sie, tu ta funkcja jest bez sensu bo odwzorowanie polozenia w 4.x jest Natychmiastowe bez opoznien czy skokow (jak w 3.x).....
Ja tego w 4.x nie uzywam....
-
Tak też myślałem i tak to zinterpretowałem. Ja jeszcze poznaję AM 4.0 (w zasadzie to 4.1), więc pewne rzeczy poznaję w praktyce. Faktycznie odwzorowanie trasy jest natychmiastowe i jest to jedna z większych zalet AM 4.