PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: Troll w Kwiecień 26, 2005, 17:48:35
-
Proszę o uwagi dotyczące kategorii AM-Byki oraz ewentualne sugestie
Jest to dość trudna kategoria i dlatego postanowiłem założyć osobny wątek
Założenie jest takie że umieszczone punkty zawierają ISTOTNE dla użytkownika błędy map.
Głównie chodzi mi o błędy typu:
1. nieprzejezdne odcinki drogi
2. drogi jednokierunkowe niezaznaczone na mapie
3. nakazy które ignoruje AM
4. wiadukty z których AM proponuje skoki bądź teleportację
Krótko mówiąc rzeczy które utrudniają życie w trakcie jazdy i powodują nadłożenie drogi
Punkty nieopisane lub w stylu „tu jest nowe rondo”, zostaną /zostały/ skasowane
Informację o zdublowanych POI również zostały usunięte
Obiecuję że po każdej aktualizacji map sprawdzę zawartość i w przypadku zmian wprowadzonych przez Autorów AM punkty zostaną usunięte
Mam również nadzieje że będzie to kategoria odwiedzana przez Autorów AM i przyczyni się do likwidacji tychże miejsc
-
Krótko mówiąc rzeczy które utrudniają życie w trakcie jazdy i powodują nadłożenie drogi
...
Punkty nieopisane lub w stylu „tu jest nowe rondo”, zostaną /zostały/ skasowane
Informację o zdublowanych POI również zostały usunięte
Akurat "tu jest nowe rondo" to moja sprawka - jednak nie bardzo moge zgodzic sie z domniemaniem, że nie "utrudnia życie w trakcie jazdy i nie powoduje nadłożenia drogi".
Ponieważ jest to na skrzyżowaniu dróg krajowych 10/80 i dróg wjazdowych na odcinek "autostradowy" drogi S10 i na most przez Wisłe, jest to newralgiczne skrzyżowanie dla osób jadących krajową 10 (Warszawa-Sierpc-Toruń-Bydgoszcz-Szczecin). komunikat "lekko w prawo" czy "w lewo" stracił tu swoje znaczenie, a i możliwość wyboru drogi zwięszyła się z 2 do 4 :)
-
Miejsce to na pewno nie powoduje nadłożenia drogi a jedynie zmusza do myślenia :) raczej pozostanie w usuniętych
Na mapie są 4 drogi
Nie czuj się urażony
-
Założenie jest takie że umieszczone punkty zawierają ISTOTNE dla użytkownika błędy map.
Głównie chodzi mi o błędy typu:
1. nieprzejezdne odcinki drogi
Ale jak je oznaczać? Z obu jej stron? Pośrodku? A może bardziej właściwe byłoby dodanie jej do .bam (zablokowane odcinki)?
Druga sprawa - czy to sytuacja tymczasowa (np. kładą kanalizację, or so), czy też na czas niekreślenie długi/na stałe (np. budują nowe rozwiązanie komunikacyjne i stare nie będzie już wykorzystywane).
Ja miałem ten problem w okolicach Barlinka. Nie zwróciłbym na tę drogę uwagi, gdyby nie to, że kiedyś przestawiłem trasę na najkrótszą z najszybszej i AM chciała mnie poprowadzić drogą gruntową. Doszedłem do wniosku, że umieszczę tę drogę w kategorii "4x4". dając właściwe punkty/ikonki na obu końcach drogi. Bo suvem/terenowcem da się tędy spokojnie przejechać.
Moja sugestia jest taka:
- jeśli stan "nieprzejezdności" permanentny, z prawdopodobieństwem, że długo potrwa lub tak zostanie na zawsze - umieszczać w .bam.
- jeśli nie da się wydzielić odcinka (.bam blokuje zbyt długi fragment drogi i okoliczne dojazdy) - dawać albo "4x4" z obu stron, albo "AM-byki" z właściwym opisem, również z obu stron. "AM-byki" w sytuacji, kiedy droga jest kompletnie nieprzejezdna - nawet dla "Camel Trophy'owca".
- jeśli przejazd jest niemożliwy/utrudniony (4x4) czasowo, to j.w. ale z adnotacją o przypuszczalnym terminie udrożnienia odcinka (to już zadanie dla lokalnych użytkowników).
Priorytet i przewaga .bam są takie, że AM nie wyznaczy nam trasy przez taki odcinek. Wszelkie inne POI tego nie u(nie)możliwiają.
2. drogi jednokierunkowe niezaznaczone na mapie
Rozumiem, że oznaczamy tylko punkt wjazdu "pod prąd"?
3. nakazy które ignoruje AM
A tutaj, chyba jedynym wyjściem jest zaznaczenie zakazów wjazdu dla wszytkich pozostałych, niedozwolonych kierunków?
Przy okazji - zastanawiam sie nad wprowadzeniem właśnie kategorii/ikonki "Zakaz wjazdu". Tak oznaczony punkt jest ewidentnie czytelny na mapce i od razu wiadomo (?) o co chodzi. Właściwie, o co będzie chodziło za chwilę. Bo jak AM nas prowadzi w bieżącej trasie pod prąd, to trzeba będzie jechać wolniej i dać AM czas na wyznaczenie re-routingu.
4. wiadukty z których AM proponuje skoki bądź teleportację
Tutaj proponowałbym umieścić ikonkę odpowiednio (200-300 m?) przed takim wiaduktem, z obu jego stron.
Mam ten problem dość często także i w TomTomie. Zbudowane są w wielu miejscach nowe zjazdy/rozjazdy i jak przegapię ten nowy, który jest kilkaset/kilkadziesiąt metrów wcześniej niż był stary, to bywa, że już nie dam rady zawrócić - muszę nadkładać drogi.
Jeżeli nowe rozwiązanie komunikacyjne byłoby zaawizowane odpowiednio wcześnie, to jechałoby się wolno, obserwując uważnie wszystkie (nowe) znaki/drogowskazy.