PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: Stachu123 w Grudzień 20, 2010, 21:34:13
-
Od czasu do czasu pokonuję trasę z Krakowa do Wiednia. Do tej pory jeździłem przez Zwardoń, ale z uwagi na nienajlepsze drogi wokół Żywca z uwagi na lód, powrót wymyśliłem sobie przez Cieszyn. Wszystko szło dobrze do miejscowości Trinec w Czechach. Tuż za nią automapa poradziła skręcić na drogę o nazwie Drustevni. Po przejechaniu ok. kilometra zorientowałem sie, że droga jest zawiana sniegiem i jechać się nie da. Zawróciłem na drogę główną i kierowałem sie drogowskazami i nie przejmowałem się podpowiedziami automapy, ktora koniecznie chciała jeszcze jakiś czas mnie tam dalej prowadzić.
Wniosek taki z tego wynika, nie wierzyć do końca automapie, co zresztą autorzy słusznie radzą, ale z drugiej strony dlaczego w dniu 19.12.2010 r. automapa przy kalkulacji trasy optymalnej na trasie Wiedeń-Kraków, bo taką opcję zastosowałem, nie uwzględnia tego, że jest zima i jakieś polne drogi nie są trasą optymalną. Zdrowy rozsądek nakazuje tutaj jechać drogą główną. Wyjeżdzając z Wiednia nie mogłem z kolei ograniczyć się tylko do dróg typu autostrad czy ekspresowych. Nota bene w Wiedniu mapa sprawuje się dobrze, przeszkadza trochę wizualizacja budynków.
-
...
Wniosek taki z tego wynika, nie wierzyć do końca automapie, co zresztą autorzy słusznie radzą, ale z drugiej strony dlaczego w dniu 19.12.2010 r. automapa przy kalkulacji trasy optymalnej na trasie Wiedeń-Kraków, bo taką opcję zastosowałem, nie uwzględnia tego, że jest zima i jakieś polne drogi nie są trasą optymalną. Zdrowy rozsądek nakazuje tutaj jechać drogą główną. Wyjeżdzając z Wiednia nie mogłem z kolei ograniczyć się tylko do dróg typu autostrad czy ekspresowych. Nota bene w Wiedniu mapa sprawuje się dobrze, przeszkadza trochę wizualizacja budynków...
Bo AM nie uwzględnia pór roku czy standardów odśnieżania. Obecnie bazuje tylko na statystycznych wartościach średnich prędkości na danych odcinkach. Widocznie średnich takich nie ma jeszcze dla miesięcy zimowych i stąd takie kwiatki.
-
W Czechach?
Raczej wyłączone płatne i autostrady, stąd trasa krajoznawcza.
-
I nie wiemy czy włączone było tylko SR (jeśli w ogóle, ale podejrzewam) czy też LD?
A przypomnę, że SR pór roku uwzględniać nie będzie (i bardzo dobrze). Od tego jest LD (abstrahując zupełnie od tego jak on działa).
Faktycznie bez sensu. :(
-
Przypomnę tylko niepoprawnym optymistom, że LD i SR działa wyłącznie na terernie RP,
o wpływie czynników pogodowo-sezonowych poza granicami RP radzę z definicji zapomnieć.
-
tak stacho chciał i tak ma, jezdze ta trasa czesto i zawsze pieknie goni glownymi, jedyny wybor to taki ze nakazuje jej jechac przez breclav a nie dajmy nato przez taki mikulov czy inne znojmo.
-
Przypomnę tylko niepoprawnym optymistom, że LD i SR działa wyłącznie na terernie RP,
o wpływie czynników pogodowo-sezonowych poza granicami RP radzę z definicji zapomnieć.
Chyba że z TMC Pro lub online np: na iP ale to już OT ;)
-
Dla informacji, wszystko było włączone, ustawienia standardowe a trasa była wyznaczona przez punkty: Bratysława, Żylina, Cieszyn. Podobnie jak w Czechach, mapa zaraz po wyjeżdzie z Wiednia, zamiast autostradą próbowała mnie skierować na skrót między Wiedniem a Bratysławą - jest to droga rzeczywiście krótsza, czasem jak mam czas to nią jadę, ale raczej to droga na lato a nie obecną porę i wątpię czy to jest droga optymalna.
-
SR czy LD nie ma tu znaczenia, tak samo znaczenia nie ma pora roku.
Po prostu Navteq ma problemy z kategoryzacją dróg w dawnych demoludach, stąd np. w Czechach na trasie optymalnej często potrafi wpuścić w drogę gruntową.
Dlatego na terenie Czech i Słowacji (i pewnie Węgrzech itp.) jeździmy tylko na trasie szybkiej :)
PS. Moje osobiste osiągnięcie na terenie Czech to próba przeczołgania mnie przez szczyt góry, drogą dla pojazdów gąsienicowych (za Lubawką). :) Oczywiście na mapie Navteqa droga widnieje jako asfaltowa...