PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: baciarek w Kwiecień 14, 2010, 15:48:54
-
http://pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=17637:tmc-w-polsce-a-jednak&catid=52:firma/zastosowania&Itemid=94 (http://pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=17637:tmc-w-polsce-a-jednak&catid=52:firma/zastosowania&Itemid=94)
Jak będą konkurować swoimi danymi z traffic ?
-
Wydaje mi się, że to co jest na stronie głównej to może być TMC z prawdziwego zdarzenia. I przydałoby się, aby Automapa była z tym synchronizowana.
-
nie wyobrażam sobie żeby lider (automapa) nie wszedł do rozwiązania o największej sile rażenia
-
O, czyli jak mam TomToma z odbiornikiem TMC to w końcu będzie działać w Polsce?
-
Powinien, aczkowiek jakoby iż jest tam wymieniany Garmin, więc nie wiem czy to będzie tak do końca charytatywnie, się okaże.
-
Czy Garmin, TT, Navigon i AM to instytucje charytatywne?
Trzeba czytać niusa w ten sposób że firma DT będzie wdrażać system a inni podłączą się do konferencji że ich sprzęt/oprogramowanie to ma i oferuje. Cudów się nie spodziewam.
Pewnie wersja free będzie dostępna na drogach krajowych a PRO w większych aglomeracjach.
-
Wydaje mi się, że to co jest na stronie głównej to może być TMC z prawdziwego zdarzenia. I przydałoby się, aby Automapa była z tym synchronizowana.
Chyba zanosi się, że będzie ponieważ w tym projekcie ma uczestniczyć też firma Navteq, dostawca map Europy dla AM.
-
Jak będą konkurować swoimi danymi z traffic ?
Nie muszą konkurować. Wystarczy, że traffic AM będzie obejmował także komunikaty TMC (jako jedno ze źródeł traffic). Tak to przynajmniej działa w TomTomie HD traffic.
I coś mi się wydaje, że beta 6.5 pojawi się właśnie zaraz po starcie TMC ;)
-
AM 6.5 startuje lada tydzień - myślisz, że TMC tak szybko wystartuje ?
-
AM 6.5 startuje lada tydzień - myślisz, że TMC tak szybko wystartuje ?
http://pda.pl/news/22_kwietnia_bedzie_dniem_kiedy_polska_otrzyma_tmc/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%253A+index%252Fnewsy+%28pda.pl+-+newsy%29 (http://pda.pl/news/22_kwietnia_bedzie_dniem_kiedy_polska_otrzyma_tmc/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%253A+index%252Fnewsy+%28pda.pl+-+newsy%29)
-
Co na to Automapa? I co na to TomTom? Przecież te dwa konkurencyjne Traffiki działają już w Polsce. Ja bym nie liczył na TMC w Polsce. Jest to system bardzo drogi wymagający dofinansowania ze strony Pastwa. Biorąc pod uwagę słabe notowania co do skuteczności tego systemu niesądzę, żeby znalazł się sponsor z taką Kasą. Jeszcze raz powtarzam : Dobra nawigacja z dobrymi mapami + CB radio, to na dzień dzisiejszy najlepszy Traffic.
-
Co na to Automapa? I co na to TomTom? Przecież te dwa konkurencyjne Traffiki działają już w Polsce. Ja bym nie liczył na TMC w Polsce. Jest to system bardzo drogi wymagający dofinansowania ze strony Pastwa. Biorąc pod uwagę słabe notowania co do skuteczności tego systemu niesądzę, żeby znalazł się sponsor z taką Kasą. Jeszcze raz powtarzam : Dobra nawigacja z dobrymi mapami + CB radio, to na dzień dzisiejszy najlepszy Traffic.
Najpierw sprawdź, potem się wypowiadaj. Podróżowałem przez Niemcy wielokrotnie z wykorzystaniem TMC i system spisał się doskonale.
Co do jednego się zgadzam - koszt wprowadzenia na pewno jest wysoki, poza tym Polska ma raczej niepasującą do TMC filozofię dróg. A do tego tak naprawdę brak źródeł informacji dla TMC. W Niemczech autostrady są obklejone elektroniką i nawet choćby dzięki temu jest informacja że gdzieś powstaje korek itd.
W Polsce... no cóż. Kto miałby udostępniać takie informacje ? Ok, mogłoby to się oprzeć np. na współpracy producentów systemów nawigacji. Czyli dane od użytkowników tychże programów użyte w systemie TMC. Co by przeszkadzało ? Pewnie po części podejście niektórych osób do tematu : jak to, mam udostępniać dane innym ? Toż to ja za to PŁACĘ ! Straszną kasę, kilka groszy za 100kB ! Nie ma opcji żeby jakiś burak MOIM KOSZTEM omijał sobie korki.
-
Wydaje mi się, że na początek wystarczyło by poinstalować kamery w miejscach gdzie korki notorycznie powstają w różnych godzinach dnia. Siedziałby sobie jakiś miły pan dozorca i sprawdzał. Jeśli widzi korek... wpisuje, że na tym odcinku jest zablokowane, jeśli nie - odblokowowałby :) Aż tak dużo dróg w Polsce nie mamy :) Myślę, że jeden człowiek by to ogarnął :)
-
Siedziałby sobie jakiś miły pan dozorca i sprawdzał. Jeśli widzi korek... wpisuje, że na tym odcinku jest zablokowane, jeśli nie - odblokowowałby :) Aż tak dużo dróg w Polsce nie mamy :) Myślę, że jeden człowiek by to ogarnął :)
Raczysz oczywiście żartować :ohreally:
Drogi publiczne o twardej nawierzchni (w tys. km): 258,9 (2007 rok)
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Polska (http://pl.wikipedia.org/wiki/Polska)
-
TMC w Polsce ale nie dla AM- pytałam i tak powiedzieli
Natomiast domyślam się kiedy wyjdzie 6.5 (bo miałam wcześniej informacje, że przed wakacjami).
Pewnie 6.5 będzie zaraz jak tylko będą dokładniejsze informacje na temat TMC czyli po 22 kwietnia- Marketing.
AM jest oki i czekam na 6.5 co nowego nam przyniesie.
-
Jak działa namiastka "systemu" w Warszawie można poczytać i obejrzeć: http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1652867,0,,inteligentny_system_przegrywa_z_korkami,wiadomosc.html (http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1652867,0,,inteligentny_system_przegrywa_z_korkami,wiadomosc.html)
Polecam też odnośnik do System zarządzania ruchem tylko do godz.15.
-
Pewnie po części podejście niektórych osób do tematu : jak to, mam udostępniać dane innym ? Toż to ja za to PŁACĘ ! Straszną kasę, kilka groszy za 100kB ! Nie ma opcji żeby jakiś burak MOIM KOSZTEM omijał sobie korki.
Nie możesz tak uogólniać tematu.
Przesyłanie danych GPRS Internet - 0,25 zł / 50 kB
http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/2686/2750752.pdf (http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/2686/2750752.pdf)
Jeżdżąc kilka godzin dziennie w ciągu miesiąca wyjeździsz dobre kilkadziesiąt złotych a to już nie jest "kilka groszy".
-
....... ciągu miesiąca wyjeździsz dobre kilkadziesiąt złotych a to już nie jest "kilka groszy".
Jak żeś wyliczył te "kilkadziesiąt zł " :-? Ja Mam pakiet 100MB za całe 10pln jeżdżę tak jak pisałeś : "kilka godzin dziennie" i wystarcza mi jeszcze na pocztę i przeglądanie forum i jeszcze wszystkiego nie zużywam B)
-
....... ciągu miesiąca wyjeździsz dobre kilkadziesiąt złotych a to już nie jest "kilka groszy".
Jak żeś wyliczył te "kilkadziesiąt zł " :-? Ja Mam pakiet 100MB za całe 10pln jeżdżę tak jak pisałeś : "kilka godzin dziennie" i wystarcza mi jeszcze na pocztę i przeglądanie forum i jeszcze wszystkiego nie zużywam B)
Zacytuje jeszcze raz:
Przesyłanie danych GPRS Internet - 0,25 zł / 50 kB
I dlatego piszę aby nie uogólniał - to że Ty lub kolega emcom macie pakiety internetowe i tani transfer to nie znaczy że wszyscy nagle zaczną wykupywać pakiety i będzie to kosztowało 'kilka groszy'.
-
@Dolek Trochę nie rozumie o co Ci chodzi... To tak jakbyś narzekał, że prąd drogi, a urządzenie i tak trzeba ładować. Jak ktoś nie ma ochoty/możliwości korzystania z połączenia bezpośredniego musi się zadowolić rozwiązaniami offline.
Wydaję mi się, że wątek trochę odbiega od tematu, podobne rozwiązania u konkurencji są płatne, więc nie zdziwiłbym się gdybyśmy za jakiś czas zaczęli czytać posty typu "zamiast płacić xx zł za TMC, mam Traffic i zużywam tylko kilkanaście MB miesiecznie..."
Pozdraiwam.
-
Dolek tę matematykę to ja rozumiem . Mi chodziło o to że do mnożenia użyłeś zawyżonych wartości. Gprs po takich stawkach można używać jak ktoś raz na miesiąc musi sprawdzić pocztę a w przypadku a gdy ktoś planuje systematyczne korzystanie z gprs to by była głupota. Każdy może wykupić sobie pakiet internetowy więc liczenie kosztów neta po cenie 0,25 zł / 50 kB to robienie z ludzi matołów B) a może......... I Ty masz rację :E :E :E :E
-
TMC czy to się komuś podoba czy nie to przyszłość i nie ma od niej odwrotu. :ok: Sprawdziło się w Europie to i w Polsce się sprawdzi tak było z komórkami itd. Jeszcze 1,5 roku temu jak pisałem o TMC to forumowi bywalcy wyśmiali że w POlsce to nie da rady itd. :P A tu masz rusza TMC i im szybciej AM to kupi tym lepiej dla niej. :)
-
Zastanawiam się nad innym aspektem Zwykle przeciwstawiamy traffica TMNc a przecież mogą się te systemy uzupełniac... TMC, który sygnalizuje o zagrożeniach korkach i traffic, który analizuje przelotowość (szybkość przelotową ) tras....
-
No to podsumujmy :
- Na początku "Piewcy" wychwalali na tym Forum wspaniałe zalety TOMTOM Traffic -HA HA HA
- Następnie "Pieśni Pochwalne" śpiewano przed wprowadzeniem AM Traffic -CHA CHA CHA
- Teraz mamy nowego "GURU" TMC -HI HI HI
Podróżowałem przez Niemcy wielokrotnie z wykorzystaniem TMC i system spisał się doskonale.
"łups" - troszkę koleszka ściemnia - niestety nie wszystkie miasta w Niemczech zdecydowały się dofinansować ten system. I jeszcze prosił bym koleszki o odpowiedź dlaczego w Czechach TMC praktycznie w ogóle nie działa? No i jako "FACHOWCA" - Dlaczego w Polsce miałby on zadziałać?
No to zanosi się, że będziemy mieli na naszym rynku trzy Super Badziewne Systemy.
Jak o tym myślę to w oddali słyszę taki szyderczy śmiech starego Pra-pra-....-dziadka CB!
-
W uzupełnieniu tematu:
http://www.idg.pl/news/358266/GPS.ktory.ominie.korki.Traffic.Message.Channel.juz.w.Polsce.html (http://www.idg.pl/news/358266/GPS.ktory.ominie.korki.Traffic.Message.Channel.juz.w.Polsce.html)
Am nie jest więc wykluczona.
-
... Jak o tym myślę to w oddali słyszę taki szyderczy śmiech starego Pra-pra-....-dziadka CB!
A mnie to już się chce śmiać z tego CB, jako remedium na wszelkie zło na drogach.
-
A mnie to już się chce śmiać z tego CB, jako remedium na wszelkie zło na drogach.
Raczej płakać. Żeby urządzonko z lat czterdziestych ubiegłego stulecia waliło na kolana współczesną technikę to nad tym faktem kolego trzeba zapłakać.
-
A mnie to już się chce śmiać z tego CB, jako remedium na wszelkie zło na drogach.
Raczej płakać. Żeby urządzonko z lat czterdziestych ubiegłego stulecia waliło na kolana współczesną technikę to nad tym faktem kolego trzeba zapłakać.
Nie przesadzaj - jakby waliło na kolana nikt by nie kupował urządzeń nawigacyjnych tylko CB.
A z tego widzę, główny powód instalacji CB to info o suszarkach itp. Reszta korzyści jest niejako przy okazji. A jakby urządzenia nawigacyjne były takie do kitu to nie byłoby ich coraz więcej w ciężarówkach.
-
Niestety kolego CB służy również, a moim zdaniem przede wszystkim do świadczenia różnego rodzaju pomocy. Poza tym muszę cię zmartwić - niestety użytkowników CB w/g statystyk jest 2x więcej niż użytkowników navki. Ale takim zgredzikiem nie jestem i uważam że te dwa systemy kiedyś się połączą, a na dzień dzisiejszy powinny współpracować. Zwalczając się niestety cierpi na tym przede wszystkim navka.
-
A gdzie są takie statystyki???
-
Niestety kolego CB służy również, a moim zdaniem przede wszystkim do świadczenia różnego rodzaju pomocy. ...
No weź mnie nie rozśmieszaj. :E
Do czego najczęściej służy w Polsce CB to najlepiej słychać w eterze. :mrgreen:
-
Niestety kolego CB służy również, a moim zdaniem przede wszystkim do świadczenia różnego rodzaju pomocy. ...
No weź mnie nie rozśmieszaj. :E
Do czego najczęściej służy w Polsce CB to najlepiej słychać w eterze. :mrgreen:
Chyba kolega wyraźnie napisał "również".
-
...
Chyba kolega wyraźnie napisał "również".
Ale potem dodał "przede wszystkim" :P
-
Jak brak argumentów-TO Najlepsze ... ?
-
Nie ma najlepszego - każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety.
-
To już trzeci Traffic - Maglowany na tym forum! Za każdym razem ma to być Ten Jedyny?
-
http://www.spedycje.pl/konferencje_targi_szkolenia/22831/premiera_technologii_tmc_w_polsce_podrozowanie_stanie_sie_wygodniejsze.html (http://www.spedycje.pl/konferencje_targi_szkolenia/22831/premiera_technologii_tmc_w_polsce_podrozowanie_stanie_sie_wygodniejsze.html)
A tu przeczytałam dziś troche więcej info na temat TMC w Polsce
-
http://www.destiatraffic.pl/site/index.php?os=100&lan=pl (http://www.destiatraffic.pl/site/index.php?os=100&lan=pl)
Wygodne podróżowanie już od maja dostępne w Polsce
Premiera technologii TMC na polskich drogach
(...)
W Polsce, usługi oparte na technologii TMC będą wprowadzane etapami. W pierwszej kolejności - od maja 2010 roku - zostaną uruchomione informacje o ruchu drogowym, takie jak roboty drogowe, wypadki oraz nietypowe utrudnienia. W miesiącach jesiennych zostanie udostępniona także podstawowa usługa monitoringu ruchu drogowego. Aplikacją, która będzie mieć swoją premierę na przełomie roku, będzie alert pogodowy, informujący kierowców o zmianach warunków meteorologicznych, jakich należy spodziewać się na trasie.
-
Jeszcze taki graf:
(http://www.telix.pl/images/gal/2041/tmc_w_polsce.jpg)
Tu materiały z konferencji: TMC.pdf (http://www.telix.pl/images/201001/Premiera_TMC_w_Polsce.pdf)
W głównej roli występują urządzenia ... TomTom ;)
-
Radzę sie nie podniecać tymi chwytami marketingowymi. Chodzi tylko o wciśnięcie Navigona, to samo robił TT i AM.
Jeśli następuje nagłe zdarzenie na drodze to pierwszym poinformowanym jest użytkownik CB (jest szybciej poinformowany niż policja, czy pogotowie). Tą informację CB-radiowiec otrzymuje w promieniu 5-15 km w mieście. Do pięć minut ta informacja przekracza promień 50-100 km. Dlatego TMC w Niemczech (i tylko w Niemczech) oparta jest głównie na informacjach z CB. "OGÓLNY" w danym mieście na stacjonarnym CB zbiera te informacje, weryfikuje i przesyła je do Centrali. Wszystko było by fajnie gdyby nie fakt, że informacja u użytkownika Nawigacji pokazuje sie dopiero po nim. godzinie. To niestety zbyt późno i dlatego niektóre miasta nie chcą dotować tej formy Traffic. Jeden z kolegów pisał, że Traffic w Czechach nie działa. To prawda i obawiam się, że u nas będzie podobnie. Ale pożyjemy, zobaczymy.
-
Jakie wymagania musi mieć sprzęt żeby TMC zadziałało? Czy wystarczy wbudowane radioo (tak jak to jest np. w HTC Touch Pro) czy będzie to związane z wymianą sprzętu?
-
Do odbiory TMC trzeba mieć antenę przystosowaną do odbioru fal FM. Na razie bym sie tym nie przejmował. Poczekajmy, aż to cudo zacznie działać.
-
Oprócz anteny program navi też musi być do tego dostosowany. AM na razie nie obsługuje TMC :-|
-
Nie tyle antenę, co moduł TMC, współpracujący z modułem GPS. Dostępne tylko dla niektórych sprzętów.
-
Nie tyle antenę, co moduł TMC, współpracujący z modułem GPS. ...
Pisząc moduł masz na myśli hardware czy software?
A program nawigacyjny jak z tego korzysta (jeśli korzysta)?
Pytam, bo nie wiem :worried:
-
Wtrącę jako swoje 5 groszy przestrogę... mam Mio S555 z odbiornikiem TMC i uwaga - tylko oprogramowanie Mio na tym sprzęcie jest w stanie uruchomić odbiornik TMC. iGO mimo, że go 'widzi' nie potrafi z niego korzystać - poruszałem ten temat kilka miesięcy temu na forum. Podobnie jest z innymi, 'brandowanymi' nawigacjami. A niestety, z tego co się orientuję, urządzenia 'dedykowane' do AM nie mają odbiorników TMC (chyba żadne), no chyba, że mówimy o wersji GPRS...
p.s. Nie wiem czy kilka osób które wypowiadają się na temat TMC kiedykolwiek z niego korzystała. Ja mam urządzenie z TMC od niedawna i już jestem przekonany do tej usługi. Np. w Austrii przed Wiedniem pięknie już 3 razy objechałem koreczek z powodu 1. wypadku, dwa razy z powodu godzin szczytu i zakorkowanej drogi na Graz. We Włoszech jak tylko były jakieś remonty dróg czy przebudowa zjazdu - poprzez TMC wiedziałem o tym już kilka kilometrów wcześniej. Na początku to olewałem i stałem kilka razy w długim korku, albo jechałem 20 km/h przez kilkanaście minut. Później 'odkryłem' guzik 'minimalizuj opóźnienie' :) I teraz nie stoję i nie zwalniam :)))
-
Radzę sie nie podniecać tymi chwytami marketingowymi. Chodzi tylko o wciśnięcie Navigona, to samo robił TT i AM.
Jeśli następuje nagłe zdarzenie na drodze to pierwszym poinformowanym jest użytkownik CB (jest szybciej poinformowany niż policja, czy pogotowie). Tą informację CB-radiowiec otrzymuje w promieniu 5-15 km w mieście. Do pięć minut ta informacja przekracza promień 50-100 km. Dlatego TMC w Niemczech (i tylko w Niemczech) oparta jest głównie na informacjach z CB. "OGÓLNY" w danym mieście na stacjonarnym CB zbiera te informacje, weryfikuje i przesyła je do Centrali. Wszystko było by fajnie gdyby nie fakt, że informacja u użytkownika Nawigacji pokazuje sie dopiero po nim. godzinie.
Nie masz bladego pojęcia o całej sprawie, niestety. Zero.
-
Pisząc moduł masz na myśli hardware czy software?
A program nawigacyjny jak z tego korzysta (jeśli korzysta)?
Mam na myśli hardware. Dane uzyskiwane z hardware (moduł TMC), muszą być poprzez software (protokół transmisji) dostarczone do urządzenia (hardware) i programu nawigacyjnego (software) korzystającego z tych danych.
-
No to wysnułem taki wniosek...
Skoro Nokia 500 ma antenę TMC w ładowarce samochodowej, to od strony sprzętowej jest gotowa obsłużyć ten system? :proud:
Zostaje tylko uzbroić AM?
-
Ja tam wolę usługę typu online. Porównując działanie TMC w TomTom do usługi Live też w Tomtom (np. Niemcy) różnica jest naprawdę kolosalna a tam TMC jest już kilkanaście lat i nie są w stanie wycisnąć z niego więcej - więc nie spodziewam się po tym projekcie jakichś rewelacji. Dobrze, że w ogóle się coś dzieje. Skoro Tomtom w tym nie uczestniczy to pewnie będzie sam kombinował lub z udziałem innej polskiej firmy wprowadzenie własnej usługi tego typu (czyt. LIVE).
-
Jakie wymagania musi mieć sprzęt żeby TMC zadziałało? Czy wystarczy wbudowane radioo (tak jak to jest np. w HTC Touch Pro) czy będzie to związane z wymianą sprzętu?
Do Mio P550 jest coś takiego - http://www.ontech.pl/product-pol-25043-MIO-P350-P550-P360-P560-Modul-TMC-mUSB-.html (http://www.ontech.pl/product-pol-25043-MIO-P350-P550-P360-P560-Modul-TMC-mUSB-.html)
-
Mamy 1 maja, od dzisiaj podobno system TMC ma dzialac.
Mial juz ktos szczescie przetestowac TMC w PL?
-
Już w Kwietniu można było coś odebrać.
(http://www.garniak.pl/download/file.php?id=2180&t=1) (http://www.garniak.pl/download/file.php?id=2181&t=1)
(http://www.garniak.pl/download/file.php?id=2188&t=1)
Więcej na Garniaku (http://www.garniak.pl/viewtopic.php?f=1&t=3300)
-
Chciałem powiedzieć ze coś drgnęło naprawdę w tej materii.
Od około tyg na DK3 i DK22 w okolicach Gorzowa, 2 min przed pełną godziną radio zaczęło mi reagować na TR_Info
i przełącza się na PR I Polskiego Radia...
No no no
-
Hm..., zmieniłeś radio? Bo moje radio robi tak od dawna. :mysli:
-
Chciałem powiedzieć ze coś drgnęło naprawdę w tej materii.
Od około tyg na DK3 i DK22 w okolicach Gorzowa, 2 min przed pełną godziną radio zaczęło mi reagować na TR_Info
i przełącza się na PR I Polskiego Radia...
No no no
Pytanie zasadnicze: jakiej stacji słuchałeś wcześniej?
-
Chciałem powiedzieć ze coś drgnęło naprawdę w tej materii.
Od około tyg na DK3 i DK22 w okolicach Gorzowa, 2 min przed pełną godziną radio zaczęło mi reagować na TR_Info
i przełącza się na PR I Polskiego Radia...
No no no
mylisz pojęcia kolego... Program I Polskiego Radia już przynajmniej rok nadaje komunikaty TA/TP
przed każdą pełną godziną 5:58-22:58. W komunikatach podpierają się czasem Targeo.
Traffiki nadaje
PR I co godzinę od 5.58 do 22.58 7 dni w tygodniu nadaje "Radio kierowców"
PR III w niedzielę, krótkie serwisy są nadawane o 16.59, 17.59, 18.59, 19.59 i 20.59
Radio Złote Przeboje w Warszawie na 100,1 MHz i we Wrocławiu na 90,4 MHz. Traffiki na tej antenie nadawane są co pół godziny 7.15 7.45 8.15 i 8:45 oraz od 16.30 17.00 17.30 18.00 18.30
Informacje nadawane są jako flaga TA - nie musisz słuchać na okrągło jednej stacji żeby wysłuchać ostrzeżenia dla kierowców - wystarczy odpowiednio ustawić radio żeby w momencie nadawania traffika przełączyło się na inną stację - potem elegancko wraca do odtwarzania CD czy uprzednio słuchanej stacji.
A nam chodzi nie o TA/TP tylko o TMC którego dostawcą w Polsce jest Destia wykorzystująca infrastrukturę RMF FM.
Jestem bardzo rozczarowany że 6.5 beta nie ma wsparcia dla tego kanału informacji drogowych.
-
Jestem bardzo rozczarowany że 6.5 beta nie ma wsparcia dla tego kanału informacji drogowych.
Destia dostarcza TMC PRO, więc nie każde urządzenie obsługuje ten rodzaj komunikatów, ze względu na to, że kanał TMC PRO jest kodowany. To nie jest ogólnodostępny TMC.
Żeby to dzialalo z AM, to AM musi wykupić usługę w Destii....
-
Moje radyjko wyświetla jedynie komunikat "Limited TMC Display". Radyjko to Blaupunkt.
Mam niejasne wrażenie że wprowadzanie TMC w Polsce w taki sposób jak to się odbywa teraz i przez taką właśnie firmę i na takich zasadach to próba wyciśnięcia kasy od frajerów którzy myślą że będą podróżować równie komfortowo jak np. w Niemczech. Zapłacisz, a oni będą Ci bez przerwy wciskać jakąś marketingową papkę o tym jak to np. taka Destia jest zaawansowaną technicznie korporacja kochającą kierowców i gotową nieść ich na rękach po naszych wspaniałych drogach. A przez skórę czuję że zwyczajnie wtopili w to ileś kasy (pewnie spore "ileś") i teraz jakoś muszą tę kasę na gwałt ściągnąć. A od kogo ? No od kierowców przecież, bo kto inny da się tak ładnie wydoić ? I tak będzie jak ze wszystkim w naszym kraju :
- mamy autostrady ale po pierwsze, 1% tego co w Niemczech, ale w zamian za to najdroższe w Europie,
- mamy TMC i to nawet PRO za które trzeba zabulić żeby poczuć się luksusowo jak na Zachodzie, nieważne że tam jest jeszcze podstawowa darmowa wersja. Przy czym trochę brakuje nam dróg żeby ów system mógł rozwinąć skrzydła...
- a ile do tego zarabiamy to każdy wie :grin:
Czyli po staremu. Pomysł dobry, realizacja typowo polska czyli do d....
-
Sporo racji, ale jak to mawiają od czegoś trzeba zacząć.
-
Ja w swojej nawigacji Medion mam moduł TMC i specjalną antenkę. Opcja TMC to ustawienie automatyczne lub ręczne. Oprócz tego, w moim MMI w aucie jest również moduł TMC. Jak ustawiam opcje odbierania TMC, to system informuje mnie, że TMC nie jest w tym kraju dostępne. Niedługo ruszam w trasę, to sprawdzę czy zadziała w navi lub aucie. W Niemczech działa.
Pozdrawiam
-
W Niemczech działa.
W moim Scenicu nic się nie zmieniło. Navi fabryczna pokazuje TMC na czerwono - czyli nie odbiera/nie przetwarza informacji TMC.
-
Mam taka drobna refleksje odnosnie TMC i dostarczyciela tej uslugi - rozumiem, ze usluga jest swiadczona komercyjnie w wersji PRO i trzeba za to zaplacic .
Ale czy np. w obecnej sytuacji gdy kraj walczy z powodziami i wiele drog jest nieprzejezdnych system TMC moglby czasowo funkcjonowac jako dostepny dla wszystkich?
Wg mnie bylby to doskonaly sposob na prezentacje mozliwosci systemu.
-
... Wg mnie bylby to doskonaly sposob na prezentacje mozliwosci systemu.
Może nie bardzo jest co prezentować... ::)
-
Ileż można tłumaczyć, że ten TT-Traffic, AM-Traffic, i to całe TMC to tylko "hłit matketidody". Kupcie sobie CB i dopiero wówczas będziecie mieli TRAFFIC.
-
Ileż można tłumaczyć, że ten TT-Traffic, AM-Traffic, i to całe TMC to tylko "hłit matketidody". Kupcie sobie CB i dopiero wówczas będziecie mieli TRAFFIC.
Szczególnie jak jesteś za granicą, a już jak będziesz na Węgrzech przez to swoje CB próbował się taffikować to dopiero docenisz wyższość tego rozwiązania nad swoim CB. :E
-
Zresztą dziad o gruszce - baba o pietruszce...
-
"Mobilki, jak wyglądają następujące ulice? Niepodległości, Łazienkowska, Prymasa, Obozowa, Radziwie? Bo chcę tamtędy jechać. ... A, Prymasa zatkana? A jak Płocka? W miarę? A może lepiej Deotymy pojechać? Czy są korki z powodu remontu? .... Dobra, dzięki, to jadę Płocką"
Taka rozmowa, to faktycznie zastąpic traffic, no ale bez jaj :)
-
Widzę, że to forum to jest jakieś nieporozumienie. Przecież wiadomo, że jak każda firma z oprogramowaniem będzie mechcić swój Trafik to będzie to "G...no" warte. Zamiast w Polsce mieć jeden porządny system, będziemy mieć kilka do "D..py". Faktycznie macie co krytykować i z czego się wyśmiewać. CB radia na dzień dzisiejszy używa 3x więcej kierowców niż nawigacji GPS. Trzeba było z tym "Z...nym" Trafikiem przejechać w czasie tej powodzi przez Śląsk, Małopolskę i Podkarpacie. Tym systemem i to w każdym wydaniu na dzień dzisiejszy można sobie ... podetrzeć.
-
Nieporozumieniem to jest traktowanie CB jako remedium na ominięcie korków w obcym duzym mieście. Przykład zapodany przez kocureq'a zaprezentował to dość obrazowo.
-
Nie mówię Karolku, że CB jest idealne bo to urządzenie z minionej epoki. Niestety w Polsce bije na głowę te Trafikowe pseudo nowości. W Nimczech jeszcze w niektórych Landach jakoś to TMC ichniejsze działa poza tym w reszcie Europu tak jak u Nas mnóstwo różnych konkurencyjnych rozwiązań a w sumie to "Trafika Brak".
-
dolemiron powiem krótko, wiele razy toczyła się dyskusja o wyższości CB nad trafficiem i w drugą stronę.
Powiem krótko, używanie dwóch na raz jest perfekcyjne, ale ile razy widzę i słyszę osoby pytające na CB o drogę, a przed nimi znaki ?! Ile razy słyszę na CB debili oraz tych którzy skręcą radio na maksa i 17 razy można mu tłumaczyć że ma czysto, a on dalej będzie pytał ?
Jeśli wkurza Cię traffic, to nie korzystaj, włącz swoje CB i dalej będziesz w centrum Warszawy nie wiedział jak ominąć wieczny korek na xx ulicy, bo jednocześnie jest też na xyz i na yyz. Traffic jakoś te dane zbiera, a tak przez CB często się nie dowiesz i wcale nie jest to dziwne. Tak samo w druga stronę. Traffic nie działa bo masz powodzie? To słuchasz radia bo się wieść tam szybciej niesie w przypadku takich sporadycznych nieprzejezdnych tras.
Odnoszę wrażenie że oczekujesz jednego systemu który zapewni Ci wszystko... Coś takiego na razie nie istnieje i nie będzie istnieć. Może połączenie CB, Traffic i TMC będzie bliskie ideału, ale zderzą się 2 samochody ze sobą jakieś 3 km przed Tobą to zdążysz zareagować przez CB? Traffic? TMC ?
Więc trochę pokory a nie tylko krzyczenie na wszystko że nie pasuje.
P.S. Im więcej aut z trafficiem będzie, tym lepiej.
P.S.2 Nie mów że CB jest 3x więcej niż nawi, zależy od regionu i specyfikacji kierowców.
Młodzi jeżdżą na nawi, trochę więcej niż CB radii pomontowanych.
Starsi jeżdżą na CB ( i to często starych i rozklekotanych szajsach co piszą w eterze) a nawi omijają z daleka bo nie potrafią obsłużyć albo denerwują się że nawi proponuje inną, często lepszą drogę.
Tak samo wśród regionów, niektóre województwa wyglądają jak stado jeżdżących antenek, a w niektórych ciężko spotkać kogokolwiek aby spytać. Nie mówiąc że nie porównujesz też kierowców osobówek, którzy preferują nawi, a Ci od ciężarowych rzadko "nie mają" CB. Nie wspominając o dostawczych czy przedstawicielach handlowych
-
Masz racje kolego. Najlepiej gdybyśmy mieli AM Trafik, TT Trafik, Navigon Trafik, IGO Trafik, MM Trafik, SYGIC Trafik ... EKSTRA!
-
:D no i jeszcze zdrowy rozsądek, głowę na karku, trzeźwy umysł, no i CB radio, ale z umiarem.... :P :-|
-
Nie mówię Karolku...
Na mówienie/pisanie do mnie w ten sposób trzeba sobie zasłużyć więc nie rób tego więcej :-|
-
W mojej ocenie Automapa to bardzo dobry program. Brak obsługi modułów TMC to jedna z jego słabych stron. I nawet jeśli w Polsce ten system nie działa to podróżując po Europie powinniśmy móc z TMC skorzystać. Obecnie wożę ze sobą dwa urządzenia, starego Garmina i PDA z Automapą. Po przekroczeniu granicy PDA jest chowany a Garmin udowadnia że TMC rulez!
Panie i Panowie z Automapy - DAJCIE NAM TMC!
jerr
-
Też czekam TMC jak kania dżdżu!
choć uważam, że skoro modyfikują/rozwijają własny system traffic, to nie planują integracji TMC.
-
To tylko dzięki Nam AM zarabia. Skoro jest możliwość korzystania z TMC to powinniśmy ją mieć. Powinna być możliwość włączania/wyłączania TMC z poziomu AM i tyle.
-
Też czekam TMC jak kania dżdżu!
choć uważam, że skoro modyfikują/rozwijają własny system traffic, to nie planują integracji TMC.
Ja też bym chciał TMC, przynajmniej do użytku za granicą!
-
takie info ze strony AM
Czy AutoMapa obsługuje lub będzie obsługiwała TMC?
Źródlem danych o ruchu drogowym jest w AutoMapie system AutoMapa Traffic, doskonale zintegrowany z programem, ponieważ został zaprojektowany jako jego nieodłączna część.
AutoMapa Traffic działa w oparciu o najnowsze światowe standardy wyznaczania tras z uwzględnieniem informacji o ruchu drogowym i koncentruje się na jak najkrótszym czasie dojazdu do celu.
W odróżnieniu od systemu TMC, AutoMapa Traffic posiada informacje o ruchu drogowym nie tylko na terenie wybranych głównych dróg ale również na terenie miast, miasteczek czy dróg lokalnych. Korzystanie z AutoMapa Traffic nie wymaga dodatkowej wysokiej opłaty jak to ma miejsce w przypadku TMC. Wystarczy posiadanie aktualnej subskrypcji na aktulizacje map i programu AutoMapa.
W zatłoczonym mieście często nie jest możliwe ominiecie wszystkich korków, dlatego AutoMapa wybiera wówczas taką drogę by czas spędzony w korkach był jak najkrótszy.. Tymczasem system TMC ze względu na swoją konstrukcję przekazuje informacje jedynie o niewielkiej ilości głównych korków na głównych drogach. W efekcie więc użytkownik probując ominąc utrudnienie sygnalizowane przez TMC może stracić jeszcze więcej czasu z powodu utrudnień nie objętych systemem TMC.
AutoMapa Traffic działa zarówno dla urządzeń posiadających dostęp do internetu (np. smartfony), jak i urządzeń PND bez dostępu do sieci. Na każdym urządzeniu AutoMapa może korzystać z technologii Smart Route, dzięki której, w oparciu o miliony danych statystycznych o rozkładzie ruchu drogowego, AutoMapa wyznacza trasy tak, by ominąć najczęściej korkujące się miejsca, uwzględniając przy tym porę dnia i dzień tygodnia. Dodatkowo na urządzeniach posiadających aktywne podłączenie do internetu AutoMapa Traffic pozwala skorzystać z technologii Live Drive przesyłając i odbierając w czasie rzeczywistym dane o ruchu drogowym z serwera AutoMapa Traffic. W odróżnieniu od TMC, AutoMapa Traffic jest systemem rozwojowym. Oprócz danych pozyskiwanych z wielu statycznych źródeł, z każdą kolejną osobą korzystającą z AutoMapa Traffic wzbogacana jest zarówno baza danych statystycznych, jak i danych przekazywanych on-line. Dziesiątki tysiący takich źródeł pozwalają stworzyć mapę aktualnej sytuacji drogowej na terenie całego kraju.
Specjaliści branży nawigacyjnej szacują, że w ciągu najbliższych kilka lat systemy informacji on-line staną się podstawowym źródłem informacji o ruchu drogowym skutecznie wypierając przestarzałe systemy, takie jak TMC.
ostatni akapit rozwiewa wątpliwości
-
Tia... Szkoda że onlajnowa automapa w trakcie powodzi prowadzila mnie zamkniętym wałem miedzeszyńskim a trąbili o tym w radiu i jedynka dawała to na RDSie i na TP.
On line ma sens jak ma centrum dowodzenia które na trafficu blokuje odcinki po informacjach ze źródeł zewnętrznych.
-
Co się czepiasz przecież napisali że "w ciągu najbliższych kilku lat" :E
-
Tia... Szkoda że onlajnowa automapa w trakcie powodzi prowadzila mnie zamkniętym wałem miedzeszyńskim a trąbili o tym w radiu i jedynka dawała to na RDSie i na TP.
Dokładnie. To samo było w okolicach Sandomierza. Drogi pozamykane, a AM i tak wyznaczała przez te drogi trasę.
-
Co się czepiasz przecież napisali że "w ciągu najbliższych kilku lat" :E
Aqurat nie inwestuje w, jak to nazwali, "przestarzałe systemy" mimo że cała cywilizowana Europa jeździ na TMC.
Zapomnijmy zatem o TMC W AM. No chyba że...
-
Aqurat nie inwestuje w, jak to nazwali, "przestarzałe systemy" mimo że cała cywilizowana Europa jeździ na TMC.
Przeczytaj ostatnie zdanie z tego co zacytowałeś :
"Specjaliści branży nawigacyjnej szacują, że w ciągu najbliższych kilka lat systemy informacji on-line staną się podstawowym źródłem informacji o ruchu drogowym skutecznie wypierając przestarzałe systemy, takie jak TMC."
To nie AM nazwało TMC przestarzałym systemem :ohreally:
-
Dobre jest to, że na rynku polskim będziemy mieli dwie technologie które w pewnym stopniu będą ze sobą konkurować, a wiec jest szansa na lepsze działanie i jednej i drugiej bo konkurencja zawsze wpływa pozytywnie (przynajmniej z punktu widzenia klienta) na ich rozwój.
-
Dwie? A IQ routes?
-
RUKAT nie wygłupiaj się. Jacy specjaliści? Co mieli napisać?
...Dzięki stary że się wysiliłeś ale dla naszego Traffica musieliśmy zainwestować w dwa serwery i zatrudnić dwie osoby. Nie będziemy dodatkowo ładować kasy Destii za ich śmieszne dane. RMF nie chciało się dogadać i nie chcieli 10 licencji AM i długopisów. Dopóki 1/2 licencji to piraty i ludzie będą żyłować 10 zł miesięcznie na transfer danych a pokrycie GSM lichutkie. Nie interesuje nas TMC... ;)
-
Dwie? A IQ routes?
Pisząc o dwóch miałem na myśli dwa różne sposoby łączności urządzenia nawigacyjnego z zewnętrznym źródłem danych w czasie rzeczywistym. Czyli via TMC (łączność jednokierunkowa) i te rozwiązania które oparte będą /są na dwukierunkowej transmisji GSM/3G (bez względu na ich nazwę własną). I w moim odczuciu bardziej perspektywiczne jest to drugie rozwiązanie, choć zdaję sobie sprawę że w przypadku AM wiele rzeczy trzeba w nim dopracować. Z pewnością problemem będzie w pierwszych latach zbieranie i przetwarzanie tych danych, szczególnie spoza granic Polski. Prawdopodobnie Navteq jest/będzie w stanie zapewnić odpowiednie informacje, a być może doczekamy się tu jakiś fuzji na rynku.
-
Jasne, że technologie oparte na GSM są przyszłością.
Po pierwsze, format danych jest rozszerzalny, więc można to dostować do nowych wymagań.
Po drugie, odbiorcy są automatycznie nadawcami, przez co mamy więcej źródeł danych
Po trzecie, można podłączyć odbiornik TMC do systemu i mamy TMC zintegrowane z "Traffikiem". Ciekawe, czy TomTom tak robi, i czy AM tak zrobi w Polsce
Po czwarte, możnaby te systemy "Traffic" połączyć. Czy to oficjalnie, czy metodą podkradania danych od konkurencji przez ich własny protokół ;)
-
...Po czwarte, możnaby te systemy "Traffic" połączyć. Czy to oficjalnie, czy metodą podkradania danych od konkurencji przez ich własny protokół ;)
No chyba się trochę zagalopowałeś. :E
-
Na chwilę obecną - pewnie tak. Ale jak te systemy się rozrosną, nie zdziwiłbym się gdyby AM ciągnęła dane z IQ routes jako jedno ze źródeł :)
Niby bramek GSM też nie wolno było stosować (według umów z operatorami) a urządzeń takich na rynku było od cholery.
-
Prawdopodobnie Navteq jest/będzie w stanie zapewnić odpowiednie informacje
Navteq zbiera dane historyczne i dysponuje Trafficiem. Można sprawdzić na ich stronie http://www.navteq.com/ (http://www.navteq.com/)
-
Czyli do szczęścia zabraknie nam tylko normalizacji opłat za roaming danych, żeby za dane przesłane za granica nie płacić jakiś horrendalnych cen. Pierwsze kroki unijny regulator już ku temu poczynił, czekamy jednak na zakończenie tego procesu.
-
AM najwyraźniej odpuściła sobie TMC. Poza Polską Traffic nie działa i, obawiam się, prędko (nigdy?) działać nie zacznie - to jest system opierający się o dane przesyłane przez użytkowników, z punktu widzenia AM - darmowe. Dla użytkowników (roaming) - wręcz przeciwnie, b. drogie. Ale jest ważniejszy powód - użytkowników AM na drogach Europy jest bardzo mało i żaden sensowny zbiór danych od nich nie spłynie, nawet jeśli włączyliby roaming. Czy AM wejdzie w "cudzy" system trafficu - wątpię, musieliby w to ZAINWESTOWAĆ czyli niewątpliwie podnieść cenę AM EU.
Przy stale rosnącym ruchu na drogach, remontach itp. nawigacja bez jakiegoś Trafficu staje się coraz mniej funkcjonalna. Zaczynam się poważnie zastanawiać, czy warto dalej płacić (niemałe pieniądze, a właśnie zbliża się termin :) ) za EU.
Skoro tak, to ciekaw jestem co posiadacze kilku różnych nawigacji polecaliby zamiast AM na drogi europejskie. Specjalnie pytam tutaj, żeby uniknąć "tendencyjncych" odpowiedzi maniaków TT, iGo i.t.p. Kryterium podstawowe to oczywiście obecność "traffica" w dowolnej formie, poza tym warunki (koszty) jego używania, funkcjonalność.
-
TT
-
a jakbyś mógł (króciutko) uzasadnić? :)
-
a jakbyś mógł (króciutko) uzasadnić? :)
krótko: bo tak
ciut więcej niż krótko: doskonała ergonomia, idealna stabilność, prostota obsługi, bardzo dobre wyznaczanie tras, asystent pasa ruchu, lepsze niż w AM odwzorowanie kształtu dróg,..., itd. (mam TT XL)
Połączone: [time]Czerwiec 02, 2010, 23:51:27[/time]
Czyli do szczęścia zabraknie nam tylko normalizacji opłat za roaming danych, żeby za dane przesłane za granica nie płacić jakiś horrendalnych cen. Pierwsze kroki unijny regulator już ku temu poczynił, czekamy jednak na zakończenie tego procesu.
EDIT: http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/425622,od_1_lipca_w_ue_zaplacimy_mniej_za_polaczenia_w_roamingu.html (http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/425622,od_1_lipca_w_ue_zaplacimy_mniej_za_polaczenia_w_roamingu.html)
...Zgodnie z rozporządzeniem, od 1 lipca br. spadną również opłaty hurtowe za transmisję danych - z obecnego 1 euro za megabajt pobieranych danych do 0,80 euro. W 2011 r. opłata ta spadnie do 0,50 euro....
-
ciut więcej niż krótko: doskonała ergonomia, idealna stabilność, prostota obsługi, bardzo dobre wyznaczanie tras, asystent pasa ruchu, lepsze niż w AM odwzorowanie kształtu dróg,..., itd. (mam TT XL)
Czy dobrze rozumiem, że masz TMC ale nie IQ Routes (który jak się domyślam wymaga modelu IQ Routes edition)? Z TMC masz szansę ominąć korek na autostradzie ale raczej nie w mieście? IQ Routes to odpowiednik Traffic off-line (statystyczny)?
-
http://www.tom-tom.pl/tomtom-xl-iq-routes-regional-26.html (http://www.tom-tom.pl/tomtom-xl-iq-routes-regional-26.html)
-
wygląda fajnie, szkoda tylko, że Europa kończy się na zachód na Niemcach i Włochach.
-
nie rozumiem tylko jednej rzeczy...
jaki problem zrobić TMC w AM i pozostawić użytkownikowi decyzję?
nie chcesz człowiecze płacić za przesłane dane i chcesz jeździć z przestarzałym TMC?
- proszę...
masz kasy jak lodu i możesz płacić za dane z Live Drive również poza granicami kraju? (bez sensu zupełnie bo ile trzeba aktywnych licencji żeby dane z całej Europy były świeże, dla Polski jak się okazuje 4 miliony* kilometrów dziennie to wciąż za mało żeby działało jak trzeba)
- proszę bardzo...
z obydwoma włączonymi systemami?
- jak najbardziej!
a tak - nie każdy ma chęć płacić za przesyłane dane, a alternatywy brak - szkoda :(
* - wg zapewnień Automapy
-
nie rozumiem tylko jednej rzeczy...
jaki problem zrobić TMC w AM i pozostawić użytkownikowi decyzję?
nie chcesz człowiecze płacić za przesłane dane i chcesz jeździć z przestarzałym TMC?
No właśnie tu jest problem, bo za ten "przestarzały" TMC jaki jest teraz w Polsce też trzeba płacić i to nie mało. Aquart w to z pewnością nie wejdzie skoro rozwija własny nowocześniejszy system.
-
No właśnie tu jest problem, bo za ten "przestarzały" TMC jaki jest teraz w Polsce też trzeba płacić i to nie mało. Aquart w to z pewnością nie wejdzie skoro rozwija własny nowocześniejszy system.
Płaci Aqurat! potem kalkuluje cenę produktu - Automapy. Biorąc pod uwagę ceny innych programów nawigacyjnych nie wpływa na cenę. Użytkownik dostęp ma za friko - wszak to rozbudowany FM RDS. Natomiast transmisja danych jeszcze długo, długo będzie generowała pewne koszta dla zwykłego usera.
-
Robiłeś badania jaki procent użytkowników AM ma sprzęt z tunerem TMC?
A ilu ma sprzęt 'TMC-ready' i byłoby skłonnych dokupić antenę TMC?
A jeśli Oni takie robili i wyszło, że skorzysta 5-10% a pozostałe 90%
będzie tylko płaciło zrzutkę (w cenie AM) na garstkę tych co skorzystają?
-
Marku proszę... taka argumentacja do mnie nijak nie trafia - jak będzie wsparcie programowe to i będzie zapotrzebowanie na sprzęt. Żywotność sprzętu to kilkanaście miesięcy - więc szybko dokona się przemiana sprzętowa (im wcześniej tym lepiej) - ale to zależy od producenta oprogramowania. Już teraz wiele sprzętów ma wsparcie TMC - dla użytkowników AM to żaden argument, mimo dobrej ceny, bo nie ma wsparcia programowego. Równie dobrze można spytać po co jest Live Drive skoro większość nie ma PŁATNEJ łączności GPRS/EGDE/3G?
-
Nie znam na tyle rynku, ale mam wrażenie że smartfonów jest znacznie więcej niż navi z TMC.
Mój stary sprzet ma 5 lat (jak ten czas leci :shock:) i nadal nie wykazuje braku objawów żywotności,
a nowy nie jest nawet TMC-ready, więc Twoja argumentacja z kolei nie przemawia do mnie :)
Ale chyba wystawię minisondę może czegoś ciekawego się dowiemy o popycie na AM z TMC :ok:
-
Też używam sprzętu ponad dwa lata - gdyby jednak AM miała wsparcie TMC to już bym szukał odpowiedniego sprzętu. A tak po co mam zmieniać?
-
Lepiej zainwestuj w GSM/EDGE/UMTS. To TMC w Polsce będzie drogie i kiepskie. IMHO nie ma sensu w to inwestować. Do tego potrzebna ogromna infrastruktura, którą trzeba zbudować od zera. A i tak będzie działało tylko na głównych drogach. Nie wiem po co się tak napalacie na to TMC. Polska to nie Niemcy, gdzie pewnie może to sensownie działać. Spójrzcie, nawet TomTom idzie w kierunku podobnym do AM, a to że ma również TMC, wynika tylko z tego, że na Zachodzie ten system jest obecny od dawna.
-
... Nie wiem po co się tak napalacie na to TMC. Polska to nie Niemcy, ...
Ale nie zapominajmy o uzytkownikach AM, ktorzy jeżdżą z nią na Zachód właśnie.
Pewnie by się przydało...
-
z klasyka
nie czas lizać się po f...
cenię Twoje opinie - wiele razy z owych korzystałem i polecałem innym proponowane przez Ciebie rozwiązania, ale w temacie TMC mam odmienne zdanie.
1) zasięg AM to nie tylko Polska (gdzie TMC raczkuje)
2) TMC jest za free wbrew temu co piszesz
3) cała cywilizowana Europa korzysta z TMC - mapy AM siegają tam jak najbardziej
4) ile trzeba llicencji żeby Live Drive dało dobry efekt w skali Europy skoro 4 miliny km dziennie po Polsce nie daje zadowalających efektów (pomijam duże aglomeracje Wawa i inne)
5) koszta! niech Live Drive kosztuje 5PLN miesięcznie... to jest 5 vs 0
-
1) zasięg AM to nie tylko Polska (gdzie TMC raczkuje)
I nie wyjdzie poza ten stan.
2) TMC jest za free wbrew temu co piszesz
W Polsce za free nie będzie. Nic na to nie wskazuje.
3) cała cywilizowana Europa korzysta z TMC - mapy AM siegają tam jak najbardziej
To prawda, ale można skorzystać tylko z bardzo podstawowej usługi. Zapomnij o TMC Pro, bo za to trzeba zapłacić.
4) ile trzeba llicencji żeby Live Drive dało dobry efekt w skali Europy skoro 4 miliny km dziennie po Polsce nie daje zadowalających efektów (pomijam duże aglomeracje Wawa i inne)
Masz na ten temat jakieś konkretne dane, oprócz tego, że ktoś tam się żali, że utknął w korku, bo np całe miasto było zablokowane, albo z drugiej strony, poprowadziło go jakimiś bocznymi drogami, ale nie wie, że jadąc bez traffiku stałby w korku 2 godziny? A system tak naprawdę wystartował pół roku temu i sądzę, że po dodaniu nowych źródeł danych (np z GDDKiA, czy policji) będzie znacznie lepiej. Samo wprowadzenie AMCENTER spowoduje IMHO skokowy przyrost jakości danych traffic offline.
5) koszta! niech Live Drive kosztuje 5PLN miesięcznie... to jest 5 vs 0
Koszty TMC będą. I to pewnie wyższe niż Live.
-
Masz na ten temat jakieś konkretne dane, oprócz tego, że ktoś tam się żali, że utknął w korku, bo np całe miasto było zablokowane, albo z drugiej strony, poprowadziło go jakimiś bocznymi drogami, ale nie wie, że jadąc bez traffiku stałby w korku 2 godziny? A system tak naprawdę wystartował pół roku temu i sądzę, że po dodaniu nowych źródeł danych (np z GDDKiA, czy policji) będzie znacznie lepiej. Samo wprowadzenie AMCENTER spowoduje IMHO skokowy przyrost jakości danych traffic offline.
Nie mam konkretnych danych... Wiem tyle co każdy kto używa AM (z transmisją danych) i ma otwarty umysł. Dlatego korzystam z Live Drive - uważam że routing jest lepszy niż gdybym go nie miał. Każdy postęp - choć niewielki to jednak postęp. Więc nie jestem contra Live Drive, jestem pro TMC.
-
Nie znam na tyle rynku, ale mam wrażenie że smartfonów jest znacznie więcej niż navi z TMC.
Mój stary sprzet ma 5 lat (jak ten czas leci :shock:) i nadal nie wykazuje braku objawów żywotności,
a nowy nie jest nawet TMC-ready, więc Twoja argumentacja z kolei nie przemawia do mnie
Patrząc po uchwytach w autach ;) odnoszę wrażenie że ludzie odchodzą od smartfonów.
Mój sprzęt ma 5 lat i jest TCM-ready, były już z "T" ale wtedy to nie było potrzebne ;)
Lepiej zainwestuj w GSM/EDGE/UMTS. To TMC w Polsce będzie drogie i kiepskie. IMHO nie ma sensu w to inwestować. Do tego potrzebna ogromna infrastruktura, którą trzeba zbudować od zera. A i tak będzie działało tylko na głównych drogach. Nie wiem po co się tak napalacie na to TMC. Polska to nie Niemcy, gdzie pewnie może to sensownie działać. Spójrzcie, nawet TomTom idzie w kierunku podobnym do AM, a to że ma również TMC, wynika tylko z tego, że na Zachodzie ten system jest obecny od dawna.
Straszne czarnowidzctwo uprawiasz /złośliwi powiedzieli by że typowo Polskie ;)/
Gdyby to była inicjatywa państwa może by tak było. Operatorem jest firma prywatna i nie krajowa ;) Dostarczają w 6/7 krajach takie usługi. Nie tylko dla szarych ludków żeby im podróż przyjemnie mijała ale przede wszystkim dla firm spedycyjnych.
System będzie działać na drogach głównych i 6 aglomeracjach. Nie ma sensu gęściej.
To nie TT goni AM :) To AM kopiuje pomysły i upodabnia interfejs. Nawet softem idą coraz bardziej w kierunku TTHome.
TMC i wszelkiego rodzaju usługi On-line się uzupełniają.
-
Patrząc po uchwytach w autach ;) odnoszę wrażenie że ludzie odchodzą od smartfonów.
Na potrzeby tego wątku musisz jednak wyeliminować sprzęt, na którym AM nie będzie działać.
-
Dlatego nie pisałem po imieniu tylko ogólnie. Do tego wora wrzucam też Mio, Navigona i Nokię ;)