PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: Ian w Sierpień 10, 2010, 22:01:43
-
Używam nawigacji od kilku lat (zaczynałem od MM 2.0) i pilnie czytam wypowiedzi na pdaclub. Ostatnio zacząłem nawet sam pisać i nasuwa mi się pytanie. Ostatnio używam Automapy i forum poświęcone tej nawigacji jest potężne i burzliwe. Używałem także (dość długo) Navigona i moje doświadczenia były jak najbardziej pozytywne. Ale zapewne każdy jest ciekawy tego "nowego" i dlatego kupiłem AM. Nie powiem dostarcza mi ona wiele emocji (zawieszenia w najbardziej potrzebnych momentach, problemy z aktualizacjami i in. -dużo by można pisać) ale nie dyskwalifikuję jej bo ciągle się rozwija. Nurtuje mnie jednak takie pytanie; Dlaczego forum np. Navigona jest takie skromne (ostatni wpis z początków lipca) a forum AM zmienia się z godziny na godzinę. Czy ilość Użytkowników AM jest tak duża w stosunku do Navigona czy też w Navigonie nie ma takich problemów jak w AM. Bo używając Navigona było wręcz nudno. Nic się nie zawieszało, aplikacja działała poprawnie (aktualizacji nie przerabiałem bo jest niestety droga), wyznaczanie tras mi odpowiadało. Uprzedzając pytania powiem, że zrezygnowałem z Navigona ze względu na mały ekran (3,5") bo wzrok już nie ten i kupiłem najpierw TT XXL ale okazało się to porażką przynajmniej w Polsce a potem 5" Blow-a do którego mam na kartach SD trzy nawigacje; AM, MM i Navigo co pozwala mi na porównywanie tych aplikacji ( takie małe odchylenie). Co sądzicie na ten temat?
-
Przewrotnie Tobie odpowiem: Skoro na Blow'ie masz trzy nawigacje to... może zreferujesz temat, profesjonalnie, porównawczo, plusy i minusy :mrgreen:
-
Dlaczego tu taki ruch?
Niech odpowie świeża ankieta na jednym z forów Samsungowych:
(http://www.imagic.pl/files/3671/NAVI/AnkietaGPS.png)
Jeśli trafi się jeden niezadowolony z TomTom'a (20%) to wśród użytkowników AM powinno ich być 18-stu.
Ponadto AM ma dość dużo możliwości konfiguracyjnych i część narzekających sama jest sobie winna (co wychodzi potem w dyskusji).
A część to faktycznie niedoróbki.
Poza tym zwróc uwagę, że "temat się kręci" ostatnio wokól wersji beta - więc...
Zawsze tam gdzie większy tłum - tam większy hałas :mrgreen:
-
Zapewne masz rację tylko, że w tym badaniu brało udział raptem 138 osób a używających nawigacji samochodowych są tysiące więc nie jest to próba reprezentatywna. Ale na pewno coś w tym jest. Ale moje pytanie miało mieć bardziej przewrotny charakter.
-
Karol??? ta ankieta to ma byc jakis miernik? 138 głosów... na 0,5 mln użytkowników AM? "Przewrotne" pytanie od Ian'a stąd prośba o "subiektywne/obiektywne" porównanie :) a nie... jakieś... lubię to, lubię tamto, nie lubię tego, nie lubię tamtego... a najlepiej to wypowiedzcie się wszyscy za mnie...
-
Onegdaj na innym forum nawigacyjnym też AM "zdobyła" około 60%.
A tam to dopiero jest "wolny" wybór :mrgreen:
Poza tym ankieta, jak ankieta. Masz linki do lepszych, tak samo świeżych i nie robionych "na zamówienie"? :ohreally:
To dawaj. B)
-
Karol, to nie jest kwestia linków lepszych lub gorszych :proud: niemniej Ian proponuje temat "przewrotny", dałeś się na to złapać :wink: Dopóki nie przedstawi własnych spostrzeżeń z trzech nawigacji na Blow'ie to... jak dla mnie to jest EOT, bo po co będziemy sobie strzępić jęzory?
-
Cóż poradzić...
Lubię dyskutować :mrgreen:
Nauczyciele tego nie lubili :grin:
-
To jest sonda z PDAC?
Jeśli tak, to zdawałaby się dość wiarygodna, bo grupa biorących w niej udział to jest spora próba dyskutujących na forum. A to o popularności podforum AM tu jest mowa, zdaje się.
-
Trochę mnie przeraziło słowo "profesjonalnie" bo jestem w tej dziedzinie absolutnym amatorem którego tylko pasjonuje nawigacja . Ale spróbuję opisać swoje wrażenia z używania wymienionych trzech nawigacji tylko myślę, że to nie ten wątek. Bardziej mi chodziło o zjawisko ogromnej dyskusji nad AM (w różnych aspektach) w porównaniu z praktycznym brakiem zainteresowania innymi nawigacjami np. Navigonem. Innymi słowami; czy w AM jest tak źle a w innych tak dobrze?
-
A podyskutuję... :mrgreen:
Pisząc, że źle, tezę budujesz z lektury wątków o ostatniej wersji beta?
A nazwet jakby, to ogólnie powtarzające się problemy kojarzę dwa:
1. Asystent Pasa Ruchu (rodzi się w bólach)
2. Męczące przeliczanie trasy u osób korzystających z LiveDrive.
No może ogólny brak pozytywnych efektów działania LiveDrive.
Pozostałe rzeczy (jak na mój gust) występuja incydentalnie.
Nie nazwałbym tego źle. Błędy są, ale jaki soft ich nie ma?
-
Ja nie twierdzę, że jest źle ja tylko pytam. Generalnie podoba mi się AM ("jestem za a nawet przeciw") i wspomniane przez Ciebie problemy taktuję jako "trudności wzrostu" i byle nie zmieniły się we "wzrost trudności". Natomiast mnie w AM denerwuje jej nieprzewidywalność. Przykład; kupiłem AM na oryginalnej karcie micro SD u autoryzowanego sprzedawcy, w wersji 6.2. Działała. Pojawiła sie aktualizacja do 6.5(a). Nadpisałem ją na tej karcie. Działała, ale do czasu. Nagle się zawiesiła (ekran nawigacji przeskakiwał do Moje Menu i z powrotem). SR nie pomagał więc (zgodnie z zaleceniami AM) formatowanie karty i powtórne wgranie .Działała. Pojawiła się aktualizacja do 6.5(d). Nadpisałem na karcie. Działała ale krótko (to samo co poprzednio). Znowu formatowanie karty. Uff, działa. Ale po kilku tygodniach pojawia się komunikat "Internal applikation error", w najmniej odpowiednim momencie. Na szczęście miałem przy sobie kartę SD z MM. I znowu formatowanie karty z AM. Na razie działa ale przyznasz, że moje zaufanie do AM zostało nadwyrężone. W innych nawigacjach których używałem, bądź używam takie numery nie zdarzały się. Stąd moje "przewrotne" pytanie.
-
Być może jakiś soft się gryzie z AM.
Nie są to usterki, o których słychać byłoby na tym forum - więc podpiąć można pod incydentalny przypadek.
Używałem AM na Nokii 500, teraz używam na Omni i900. W 90% przypadków nowe wersje nadinstalowywałem i nigdy AM nie zaskakiwała mnie usterkami, poza tymi które były ogólnie występujące.
Ja nie mogę powiedzieć, żeby była nieprzewidywalna.
-
Urządzenie to Blow 50YBt, (polecane przez AM), używane tylko do nawigacji a więc "czyste". A więc chyba to nie to.
-
Można byłoby się pokusić o testy na innej karcie.
-
Też bym się ku temu skłaniał, MZ prawdopodobieństwo, że to wina karty
jest conajmniej o rząd wielkości większe, niż że to jakiś bug AM.
-
Tego nie brałem pod uwagę. W końcu karta jest od AM, w oryginalnym opakowaniu. Jeżeli by tak było to chyba mógłbym ją reklamować (mam paragon). Muszę to sprawdzić.
W związku z tym nasunęło mi się pytanie do doświadczonych kolegów. Czy zmieniając kartę kupić 4Gb aby w przyszłości wgrać pełną AM EU czy pozostać przy 2Gb i okrojonej wersji mapy EU?
-
Ja kupiłem 8GB i mam jeszcze miejsce na inne rzeczy.
Kup minimum 4GB i zwróc uwage na prędkość zapisu i odczytu.
Ja nabyłem Class 6 i widzę sporą różnicę np. przy "Reorganizacji pliku". Poza tym odwdzięczy Ci się przy przenoszeniu danych na i z.
-
Ja może też odpowiem przewrotnie - może też wbrew zamysłowi producenta:
Ktoś ma Nawigona, Garmina, TomToma... i w pewnej chwili trafia na AutoMapę najczęściej ze słodzikiem (drogi Supporcie - wiem - to boli ale taka jest rzeczywistość).
Wszystko "hula" ale jak to bywa im więcej "środowisk testowych" tym więcej rozbieżności i problemów.
Użytkownicy zaprzestają interesować się drugoplanowymi aplikacjami zwiększając grono fanów AutoMapy a tym samym biorą udział w głosowaniach, sondażach,wzrasta ilość wypowiedzi.
EOT:
Tym samym jestem za bardziej rygorystycznym zabezpieczeniem aplikacji - bardziej na poziomie jej pobierania z serwera, naznaczania jej w taki sposób by wiadome było który z legalnych użytkowników generuje wycieki i eliminowania ich.
-
... Tym samym jestem za bardziej rygorystycznym zabezpieczeniem aplikacji - bardziej na poziomie jej pobierania z serwera,
To już mamy. Co jeszcze? Token? Podpis kwalifikowany?
naznaczania jej w taki sposób by wiadome było który z legalnych użytkowników generuje wycieki i eliminowania ich.
Właśnie te dane są zmieniane. W kradzionej wersji w pliku/plikach, tam gdzie są zaszyte Twoje/moje dane wprowadzane są jakieś Bolki, OEM i oprócz tego wprowadzane są dane o udanej rejestracji programu i map.
Zwróć uwagę, że kod jest niezbyt wielki i znaleźć w nim zabezpieczenie nie będzie trudno. Świadczy o tym fakt, że zdecydowana większość programów ma swoje patche, cracki itp.
Poza tym kwestia kalkulacji. Im więcej uwagi poświęcisz na zabezpieczenie produktu, tym więcej będzie Cię on kosztował. Bo nie dość, że np. jeden fachowiec od algorytmów-programista będzie "siedział" nad zabezpieczeniami, to jeszcze zostanie kwestia wpływu tych zabezpieczeń na prawidłowe działanie programu. Czyli testy. Trzeba zwiększyć zatrudnienie, a może i zapłacić za jakieś patenty.
Jednym słowem koszty kalkulują do strat i pewnie nie wychodzi im tak źle.
Domniemywam, że niewielu z korzystających z AM "legalnej inaczej", gdyby straciło taką możliwość poszłoby do sklepu na zakupy.
Zmienili by swój "ulubiony" soft.
-
Używam nawigacji od kilku lat (zaczynałem od MM 2.0) ... Używałem także (dość długo) Navigona ... Dlaczego forum np. Navigona jest takie skromne (ostatni wpis z początków lipca) a forum AM zmienia się z godziny na godzinę. ... Nic się nie zawieszało, aplikacja działała poprawnie (aktualizacji nie przerabiałem bo jest niestety droga), wyznaczanie tras mi odpowiadało.
Zapewne, gdyby tak zainstalować jakąś wersję stabilną AM i nic nie zmieniać, to pewnie też by było ok i nic by się nie psuło.
Z AM to są ciągłe eksperymenty i dlatego trzeba się nastawić na "ciągłe dzianie się" :-)
-
djdavemix rozwiązanie zawiera się w adresie forum. Na jaki system jest AM? Do nie dawna dominującym systemem na PDA był właśnie ...
Tak jak by się pytać w mięsnym kto jest wegetarianinem.
Użytkownicy "drugoplanowych aplikacji" świetnie sobie dają radę na kajaku, glajcie, rowerze i pieszo ;)
(http://www.spowiedz.pl/oregonvista.JPG)
-
Dane się zmieniają jak email, nazwa rejestracyjna (imię i nazwisko) ale klucz jest stały - już nie pamiętam czy podczas przedłużania subskrypcji się zmienia. Oburza mnie fakt, że wersja instalacyjna jest szybciej w sieci niż legalny użytkownik dostaje o niej info i możliwość pobrania. To subiektywne odczucie jak i to, że domagamy się dopracowanej wersji a 50% użytkowników ma AM za free. Programistów też trzeba wspierać i motywować.
Ale tak to już jest, niezależnie jaki software weźmiemy za przykład.
Piractwo to nie jedyny aspekt zwiększający zainteresowanie.
Połączone: [time]Sierpień 11, 2010, 21:06:35[/time]
Zachu nie rozumiem Twojej dygresji.
AAA... chodzi o środowiska testowe? A ile AM ma ustawień, opcji?
Na ile sposobów mozna ją skonfigurować?
Tu nie chodzi tylko o tak banalną rzecz jak system operacyjny czy urządzenie.
Zachu - do twarzy Ci w czarnym :)
żartuję :P
Dla amatora w zupełności wystarczy Nokia Maps - niestety jak zgubiło mi zasięg GPS w połowie drogi do Warszawy tak i w samej stolicy kierowałem się w stronę Słońca.Nie neguję innych aplikacji ale AM ma już wyrobiony prestiż. Może jest sonda gdzie AM jest na drugiej lub dalszej pozycji?
-
A co nas obchodzą piraci - to sprawa ich skrzywionej moralności - znowu zaczynamy dyskusję na temat wyższości świat Wielkanocy nad świętami Bożego Narodzenia.
Mnie osobiście interesuje żeby program działał poprawnie i był po prostu niezawodny - lepiej niech tym zajmie się w pierwszej kolejności producent - po kilku padach tego programu w realnych sytuacjach traktuje go wyłącznie "hobbistycznie" i zabieram go ze sobą na trasy jakie znam :-).
Przeważnie używam nawigacji innego producenta , która jest stabilna aż do znudzenia... , tak naprawdę to jedyną zaletą AM jest to, że bardzo szybko nanoszone są nowe drogi, reszta jest delikatnie mówiąc jest przeciętna.
-
Przeczytałeś pierwszy post? Dygresja to te dywagacje o lewej AM.
Nie chodzi o środowisko i mnogość ustawień. Chodzi mi o znajomość innych systemów. Znasz możliwości TwoNav (http://www.twonav.com/), DeLorme (http://www.delorme.com/), Magellana (http://www.magellangps.com/exploristGC/index.asp)
Zachu - do twarzy Ci w czarnym :)
Nie widziałeś mnie pod krzyżem.
To nie problem ovi maps tylko GPS w Nokiach. Niestety szczyt techniki to to nie jest.
-
A może jest po prostu tak, że zdecydowana większość użytkowników woli stabilną aplikację typu "touch-and-go" i wybacza jej bł edy w mapie? Bo w końcu navi jest tylko i li wyłącznie podpowiedzią dla większości rozsądnych kierowców... Po co się użerać z softem który funduje nam "zwiechy"? Skoro z innym softem i tak dojedziemy do "mety"...
-
Darkph i jagga68 uważam, że macie rację! Chyba właśnie o to chodzi w dobrej ( w moim rozumieniu) nawigacji. Oczywiście, że są też hobbyści dla których im więcej "wodotrysków" tym lepiej ale przeciętny użytkownik oczekuje przede wszystkim przewidywalności nawigacji nawet kosztem uproszczeń. W moim otoczeniu są właśnie tacy użytkownicy a i ja się też do nich zaliczam, chociaż lubię czytać wypowiedzi hobbystów i ich walkę o idealną nawigację. Dzięki nim jednak coś się dzieje i producenci muszą się starać. Ale każdy ma swoje preferencje i niech tak zostanie.
-
Zachu jak widzę to Ty nie przeanalizowałeś pierwszego posta.
Choćby odpowiedź na proste pytanie jego Autora:
Nurtuje mnie jednak takie pytanie; Dlaczego forum np. Navigona jest takie skromne (ostatni wpis z początków lipca) a forum AM zmienia się z godziny na godzinę. Czy ilość Użytkowników AM jest tak duża w stosunku do Navigona czy też w Navigonie nie ma takich problemów jak w AM
Mnie też nie obchodzą piraci ale to jedna z przyczyn takiej popularności AM. Widzę, że nie znajdziemy "top listy" w której AM uzyskałaby drugą pozycję. Ma najwięcej użytkowników - samo dodzwonienie się do Supportu graniczy z cudem a potem przeprosiny, że nie są w stanie obsłużyć tylu interesantów a to chyba też o czymś świadczy.
A panowie tutaj (w tym wątku) zajmują się menu? Dwa kliknięcia mniej? Z czystej zabawy czy abstrakcji myślowej?
Może dla większości uzyskanie pomocy na zagranicznych forach stanowi problem? Bo na polskich - dedykowanych mogą się jej nie doczekać.
Podałem prosty przykład Noki Maps. Niestety GPS idzie w parze z aplikacją chyba że ktoś "przepisze kod" na inną platformę. Nie jest to szczyt techniki ale przyjmując w jak krótkim czasie ewaluowała duży plus dla niej.
Połączone: Sierpień 12, 2010, 07:08:51
Ian
W moim otoczeniu są właśnie tacy użytkownicy a i ja się też do nich zaliczam, chociaż lubię czytać wypowiedzi hobbystów i ich walkę o idealną nawigację.
Dodam, że większość tych hobbystów (maniaków) współtworzy aplikację. Support (programiści) jest bardzo elastyczny, przyjmuje wszystkie uwagi i w granicach możliwości nanosi poprawki w możliwie krótkim czasie pozwalając tym samym na naszą ingerencję.
Na stronie Nawigona jest tylko możliwość zgłoszenia błędu mapy. Ciekawe czy "u Nich" sugerowanie innych opcji odniosłoby skutek tak jak jest to w Aquart.
Proszę nie ustosunkowywać się do mojej wypowiedzi - zwłaszcza w sposób błędny.
-
Na pewno aktywność i elastyczność supportu AM jest jednym z powodów tak rozwiniętej dyskusji na forum pdaclub. Ale z drugiej strony należy pamiętać, że Polska jest dla AM podstawowym (jeżeli nie jedynym) rynkiem zbytu. Natomiast dla Navigona czy TomTom-a jesteśmy tylko jednym z rynków i to małych (jak wynika z sondaży). Ale to nie wyjaśnia fenomenu (nie waham się użyć tego słowa) popularności AM. Bo są przecież inne polskie aplikacje (MM czy Navigo 9i) ale nie budzą takich emocji na forum jak AM.
A co do działalności supportów innych aplikacji to święta racja, bo sam miałem okazję przekonać się jak działa polski support TT (z Navigonem nie miałem potrzeby kontaktów).
-
... Proszę nie ustosunkowywać się do mojej wypowiedzi - zwłaszcza w sposób błędny. ...
To jest forum dyskusyjne. Że przypomnę.
Jak nie chcesz komentarzy to bloga pisz :P
-
Widzę, że nie znajdziemy "top listy" w której AM uzyskałaby drugą pozycję.
Top lista gdzie AM nie jest na drugim miejscu, mało nie ma wcale: poiplaza (http://www.poiplaza.com/)
Zrób sondę na PDAClubie jaki program używasz/najlepszy i 98% odpowiedzi będzie AM, reszta programów będzie się zawierać w brakujących %.
Przykład z księdzem podałem jako skrajny przypadek. Otóż posiada trzy GPS i na żadnym nie ma AM. Pani obok też ma jedną sztukę ;)
-
Nagle się zawiesiła (ekran nawigacji przeskakiwał do Moje Menu i z powrotem
U mnie jest ten sam błąd. Pojawia się jeśli skonfiguruje "moje menu" dopadając na pozycji 2 zapis śladu bez pytania. Problem od wersji 6.5 - zgłosiłem do producenta ale na razie bez efektu.
-
Bo używając Navigona było wręcz nudno. Nic się nie zawieszało, aplikacja działała poprawnie (aktualizacji nie przerabiałem bo jest niestety droga)
+
kupiłem AM <...> w wersji 6.2. Działała. Pojawiła sie aktualizacja do 6.5(a). Nadpisałem ją na tej karcie. Działała, ale do czasu. <...> Na razie działa ale przyznasz, że moje zaufanie do AM zostało nadwyrężone.
= przewrotność
-
ochkarol to subiektywny temat, wiem i dlatego jakoś dopatrzyłem się ataków w moją stronę.
Nie jestem jakimś zapalonym zwolennikiem AM ale producent daje naprawdę duże możliwości użytkownikowi.
Zachu ok, Poiplaza - ale proszę o link do polskiej strony poiplaza z wynikami (polskimi użytkownikami bo o nich mowa).
Logiczne, że w Chinach mogą nie używać AutoMapy :) ba... nawet jej nie znać.
Jakoś nie widzę tutaj wzmianki o Garminie. Czyżby ta aplikacja nie była godna uwagi?
-
Ja jak jadę za granicę (w szczególności na zachód) biorę ze sobą tomtom'ka, natomiast w kraju w nieznane biorę Automapę - co by było śmieszniej mam przypisaną do karty i pliki dla windows CE oraz mobile - więc jak mi zawiśnie w HTC to przekładam do Chińczyka i jadę dalej. Choć takie anomalie mi się zdarzają raczej rzadko, chyba dlatego że rzadko z navi też korzystam. Faktem niezaprzeczalnym jest to że Automapa ma najwięcej pracowników - czyli nas. Ogromne zaplecze testerów, którzy zgłaszają błędy map. Żaden inny soft nie ma tyle - to po pierwsze. A po drugie jakby nawet miał to pozostaje jeszcze kwestia reakcji z drugiej strony. Poprawki zgłaszane do Navteqa czy TeleAtlasa niestety nie wchodzą w życie tak szybko jak w Automapie :( Idealnym rozwiązanie byłoby poprawienie mapshare w TT i umożliwienie ludziom wysyłania lub nanoszenia śladów nowych odcinków itp. może wtedy aktualizacja map nie byłaby tak mozolna
-
ochkarol to subiektywny temat, wiem i dlatego jakoś dopatrzyłem się ataków w moją stronę.
W którym miejscu?
-
djdavemix nie bierz tak do siebie ;) To AM ma mapę Chin? Węgier ma. Jaką politykę prowadzi AM do POI to wiesz. Kto tam dodaje POI z Polski, Azerowie?
Co do Garmina nie jestem obiektywny ;) Dałem foto z Garminami. Jak chcesz pogadać/poczytać zapraszam na Garniaka (http://www.garniak.pl/).
Co do zasadniczego pytania. Znajomy ma Navigona i więcej mu nie trzeba. Jak jechaliśmy razem w zapomniane miejsce i nie mógł znaleźć po miejscu i kodzie, zaproponowałem żeby wprowadził współrzędne. No i tu zagadka. Później się okazało że droga jest.
Jak ktoś poszukuje GPS do wskazania: Dokąd -> Jedź. Największe wyzwanie dla niego to dodanie "radarów" i sporadycznie uaktualnienie mapy. Będzie używał cokolwiek. Nie będzie sobie zawracał głowy pokryciem, możliwościami, forumami. To ma być zwykłe narzędzie jak lodówka.
-
To ma być zwykłe narzędzie jak lodówka.
Potwierdzam i popieram. Sam się łapię na tym, że używając czasami tomtoma traktuję go jak sprzęt, który po prostu będzie działał.
W przypadku Automapy, zawsze zastanawiam się czy aby coś znowu nie padnie w tym programie i będę musiał na nowo kombinować.
-
ochkarol w odpowiednim :) nie związanych z Tobą.
Zachu ok :)
Garmina co nieco znam (raczej znałem) i też posiadał kilka błędów.
Może to przypadłość aplikacji zawierających mnogość funkcji. Producenci nie skupiają się na konkretnej opcji a bombardują co rusz nowościami.
-
Witajcie Koledzy, fani AM.
Wróciłem do tego wątku bo tu poruszyłem problem niezawodności AM i teraz chciałbym dodać kilka uwag. Po ukazaniu się AM 6.6 wgrałem ją na moją oryginalną(!) kartę, nadpisując na wersję 6.5, czyli zrobiłem to co poprzednio (w 6.4 i 6.5) powodowało zawieszanie AM oraz konieczność formatowania karty. No i jeżdżę już jakiś czas i NIC się nie dzieje. AM się nie zawiesza i działa prawidłowo. No może nie do końca, bo taki jeden fotoradar, który mijam jadąc codziennie do pracy, raz widzi a raz nie (częściej nie).
Jednocześnie zaobserwowałem, że znacznie spadła na forum ilość postów na temat błędów w samym funkcjonowaniu AM w wersji 6.6. Czyżby jednak spory postęp?
Potwierdza to moją tezę, że rozmiar dyskusji o określonej aplikacji jest odwrotnie proporcjonalny do jej niezawodności.
N.B. mam możliwość jeżdżenia z nowością Navigon'a N 70 Premium. No i okazało się, że wolę jeździć z AM (6.6).
-
No może nie do końca, bo taki jeden fotoradar, który mijam jadąc codziennie do pracy, raz widzi a raz nie (częściej nie).
Prawdopodobnie masz ustawiony limit prędkości, poniżej której nie ostrzega. Stąd, zależnie od prędkości, z którą jedziesz, raz ostrzega, a innym razem - nie.